¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

Suuret onnittelut Annsku plussasta testissä ja paljon tsemppiä uuden tulokkaan odotukseen :heart:

Kiva kuulla teidänkin kuulumisia thor =)

Tänään tuli jo 4kk mittariin, kylläpäs se aika menee vauhdilla.

Galluppeihin: haluaisin olla kotona vähintään kuluvan vuoden loppuun, mut katotaan nyt miten rahat riittää, onko se mahdollista. Toisaalta siis kyllä kaipaan töihinkin, olenhan sieltä käytännössä ollut kohta jo melki vuoden pois, kun otetaan huomioon toi raskausajan sairaslomailu. Mut olishan se kiva läheltä seurata miten Wilma kasvaa ja kehittyy. Ja jos tilanne on se et mun on syksyllä mentävä töihin niin sit mummit hoitavat, ettei heti tarhaan tarvii laittaa.

Isäntä työskentelee bussikuskina ja palkka ihan ok. Mut haaveissa olis oma ja nykyistä isompi asunto joten ei sitä pelkästään isännän palkoilla makseta..

Täällä podetaan hirveää lunssaa, ke oli Wilmalla hiukkasen lämpöä, sen jälkeen sit tulikin kaamea yskä ja nuha. Tää päivä viä seuraillaan ja huomenna taidetaan varmuudeks mennä lääkärin pakeille, keuhkot kuunteleen ja korvat tarkistaan. Tyty on kyl normaalin oloinen ja iloinen, mut äippää hirvittää toi kaamea yskiminen :(

Olikohan muuta kommentoitavaa?? Dementia vaivaa :whistle:

No ens viikolla palaan neuvola kuulumisien kera :)
 
Annsku ihania uutisia, paljon paljon onnea!!! :flower: voi että kun minäkin haluaisin tulla tänne moisten uutisten kera :heart: tää on ihan tajutonta miten voi jäädä vauvakuume päälle ja niin kovasti toivoisin toista nappulaa mut sit jäis se koulu käymättä :ashamed:

joko muilla on läskit lähteny? mulla lähti 12 kg aika nopsaan mut nyt vaaka on näyttäny jo pari kk samaa lukemaa, loput 12kg istuu ja lujassa, tosi masentavaa :'( että pitikin raskausaikana mättää naamariin kaikki minkä kiinni sain :LOL:

huomenna lekuriin, on ilmeisesti jännetupin tulehdus, käsi todella kipeä, en voi poikaa kantaa juur ollenkaan :|

mut pojalla onneksi kaikki hyvin, nukkuu ja syö hyvin kuten aiemmin ja viihtyy itekseen lattialla lelujensa kanssa =)
 
Anskulle onnea plussasta! =)

ja tuntuu niin huimalta että joku jo uudestaan raskaana, itsellä ei minkäänlaisia haluja enää tehdä lisää vauvoja :whistle: joku varmaan käsittää ihan väärin ja kuvittelee etten mä pidä vauvoista :whistle:

läskit on ja pysyy |O just tunnnin sisään lähdössä salille, mut käyn vain kerran viikossa niin ottaa aikansa enneku näkyy tulosta. mut hyvä mieli siitä tulee. ja käydään 1-2x päivässä reipas vaunulenkki.. mut ei, maharöllykkä vaan on ja pysyy... :headwall: ja ei puhettakaan että sopisi vanhat housut jalkaan! ennen olin kokoa 36 ja nyt 40... nooooh... pikkuhiljaa laihduttaa kun imettää...
 
Piti tulla vilkasemaan tänne kuulumisia, vaikka virallisia marraskuisiahan toi meidän neiti ei olekkaan :D

Anskulle paljon onnea plussasta ja vauvaliimaa kilotolkulla matkaan :heart:

Meillä oli just eka korvatulehdus neidillä, antibiootit päällä. Järkyttävä yskä myös, ja räkää tulee litratolkulla:x

Neiti on nyt 5,4 kiloo ja sellaset 60cm pitkä..Kääntyy masulleen pikkasen avustamalla, ja lääkärireissulla ihan omatoimisesti kierähti :D tavarat löytää tiensä suuhun, kovasti höpötellään ja seurustellaan.

Ja pakko tunnustaa, vauvakuume vaivaa jo :heart:

Ihanaa keväänjatkoa kaikille, T. Harhis ja Ella, kohta jo puoli vuotta :snotty:
 
Ihana kuulla harhaanjohtajankin kuulumisia

Itellä iski taas shoppailu into ja nämä tilasin tällä kertaa :D












Täällä ollaa nyt sitte oikein urakalla jo alettu pakkailee ja tänää on saatu lähes kokonaa vaatehuone tyhjäksi ja hoitopöytä on jo purettu sekä pinnasänky yms..mut on sitä vielä ihan tarpeex pakattaa edelleenkin

huomenna täytyy aamusella mennä käymää lasten ja nuortenpolilla Juhon kanssa.
 
Kiva kuulla tosiaan harhiksenkin kuulumisia. Enhän minäkään virallisesti marraskuisiin kuulu, mutta täällä oon silti kirjoitellut.
Meillä on ulkoilut todella vähissä kun Emmi nukkuu ekat unet jo tunnin päästä heräämisestä aamulla ja herää sitten kun taas Eetu on menossa päikyille ja kun Eetu herää niin Emmi on nukkumassa ja Emmi nukkuu siis sisällä. Nyt kyl täytyy jotenkin päästä tänään ulos kun aurinko paistaa niin ihanasti...
Emmi vierasti eilen ekaa kertaa mun siskon miestä ja huudosta ei meinannut tulla loppua ollenkaan. Meinas jo äidilläkin tulla itku, kun Emmi ei yleensä koskaan itke.
Kuinka kauan teillä vauvat viihtyy tissillä tai kuinka nopeasti syö? Meillä n.5min./tissi jos sitäkään. Nyt myös välillä kaikki muu kiinnostaa enemmän kun tissillä olo ja Emmi vääntää itsensä kaarelle just toiseen suuntaan:)
Aurinkoista päivää kaikille!
T: Peggy+Emmi 3kk 2vko
 
Annsku Onnittelut !!! :flower:
Vähän haikeena muistelen raskausaikaa...on se niin ainutlaatuista :)
Mä aion olla kotona kunnes Adelein täyttää kolme. Vaikka olen yksin ja rahat on tooooosi tiukilla. Ammatikseni olen tehnyt sihteerin töitä ja mulla on vakipaikka....mitä inhoan... (eli en halua palata nykyiselle työnantajalle) Toiveessa olisi, että tämän kolmen vuoden aikana kehittyisi jotain uutta mieleen....pääsis tekemään jotain ihan muuta ...
Meillä on hakusessa uusi asunto. Tässä nykyisessä on hometta tuolla alakerrassa ja epäilen, että pääsee tänne meidän hengitysilmaan ..olen itse alkanut oireilemaan nyt kun olen jatkuvasti kotosalla. Pelkään nyt tuon pienen puolesta. Joudutaan vaan hakemaan kaupungin asuntoa rahatilanteen vuoksi ja ollaan jossain jonon hännillä.
Onkos jollain hankittunu Bumbo-sitteri? Ajattelin hankkia meille tuon.
Meillä on tällä viikolla 4kk neuvola. Painoa on varmaan kertynyt ihan mukavasti :)
Rintaruokinnalla mennään, mutta alkaisi tehdä mieli aloitella soseita...se voisi auttaa tuohon kovaan pulautteluun.
taaperotx5 Etkös sä asustellut Kohmossa? Millainen paikka se on? Mä olen nimittäin laittanut asuntohakuun senkin alueen. Katsoin, että siellä on oma päiväkoti ja ala-aste, mikä olis kyllä ihanteellista.
 
Zera meillä on bumbo sitteri ja kokeiltiinkin sitä kerran.Hyvin Emmi siinä viihtyi, mutta jotenkin koen että on vielä liian pieni siihen. En jotenkin luota, että olis turvallinen selälle.

Niin ja unohdin onnitella Anskua! :flower:

 
Anskulle onnittelut plussasta :flower: Huh, musta ei siihen vielä olis uudestaan vaikka poitsu onkin maailman helpoin tapaus. Nyt nautin tästä vauvelista ja toinen tulee sitten 2-3 vuoden päästä jos luoja suo :)

Läskigalluppiin vastaisin, että mullehan tuli 17 kiloo ja ekan kuukauden aikana lähti 14 kiloo ihan hups vaan, en siis mitenkään laihdutellut. Ja ne loput kolme on ja pysyy ja ei lähe vaikka mitä tekisin. No, onneks niit on vaan se kolme mutta ois niistäkin kiva päästä eroon jotta vaatteet istuis paremmin. No jospa sitä sais itteensä niskasta kiinni ja sais ne ennen kesää veks...

Vauvaunti alotettiin lauantaina ja voin kyllä suositella näin ekan kerran perusteella. Ihanaa oli ja Oliverkin tykkäs
:heart:

Ylihuomenna mennään poitsun kaa sitten munuaisultraan kontrollikäynnille ja pelottaa todella paljon!! Nythän kaikki pitäisi olla hyvin mutta tilanteemme on niin useaan kertaan vaihdellut hyvästä erittäin huonoon ja takaisin niin en pysty siihenkään luottamaan varmasti että kaikki on hyvin, toivon että olisi. Poika on ainakin voinut kokoajan hyvin eikä ole sairastellut edes perus flunnssaa niin en jaksa uskoa että sieltä nyt ainakaan mitään kovin vakavaa enää epäillään (meillähän raskausaikana epäiltiin jopa lapsuusiässä kuolemaan johtavaa vakavaa sairautta joka sitten myöhemmin kumottiin)..

Taaperot mitä teijän pojasta sanottiin sitten sen sairaala reissun jälkeen? Onks kaikki ihan kunnossa nyt? :)

Nyt ulkoilemaan, kun on niin ihana ilma B)
 
Ekaks onnittelut Annskulle! Itselläkin on kova vauvakuume mutta kuten Ellen totesi, en pystyis vielä itse fyysisesti siihen hommaan. Kroppa ei ole vielä palautunut eli vatsalihakset eivät ole täysin tikissään verrattuna ennen raskauta ja seksissäkin alapää tuntuu vielä vähä "oudolta" enkä haluis vielä millään ponkaista uutta. Meillä yritys aloitetaan varmaan ens vuoden alussa, jotta vois tulla parin vuoden ikäero. Läskeistä, mulla tuli 20 kiloa, nyt on lähtenyt 17, vielä 5 haluaisin pois. Kovasti oon jo treenannu ja hiihtäny eli ei mitenkään itsestään noi kilot ole lähtenyt.

t schnappy
 
Zera muuttakaa Lausteelle, ei tää enään oo mikään "pahapaikka" vaikka maine vielä vähän sellanen onkin :) Ainakin on perjaatteessa kaikki lähellä. Me viihdytään. :) Onko toi bumbo sellanen ns. tuoli missä istutaan? Tutullani on sellanen mut meijän neiti kans viel vähän liian pikkuruinen, olis varmaan kätevä parin kk päästä.
 
zera me asutaan toistaseksi vielä tossa noin 5min kävelymatkan päässä c.o. malmin koulusta ja siitä hannunniitun päiväkodista.Rauhallista seutua tää ainakin on missä me asutaan.

ellen Julius voi vallan mainiosti niinku on kokoajan voinutkin jos ei pientä nuhaa ota huomioon.

 
Ansskulle onnea :heart: Toivottavasti pääset helpolla alkuraskauden kans (tai koko raskauden ) että jaksat sielä pikkusen kans touhuilla ;)
Kyllä mullakin on alkanut sellainen ajatus nousemaan että olisihan se yksi vielä kiva :D Mutta lähinnä se on vaan sellaista haaveilua ja vauvamahan kaipuuta jne. :heart: Ajatus on ollut että lapset olis nyt tässä mutta ehkä annan itselleni kuitenkin pienen luvan haaveisiin ;)
Jos meille tulis vielä joskus vauva niin tekisin sen mieluiten siten että Oliver saisi siitä leikkikaverin MUTTA kun haluan antaa nyt Oliverille kaiken huomioni ja hellyyteni minkä sen on vaan ikinä mahdollista saada niin en halua enkä jaksaisikaan uutta raskautta taikka vauvaa joka veisi ns. Oliverin paikan ;)
Joten kyllä tässä sitten muutama vuosi menisi ja silloin ei välttämättä sitten enää vauvakuume vaivaakaan kun saattaakin olla mukavaa kun lapset onkin jo senverran isoja että pystyy tekemään ns. omia juttuja ihan eritavalla ;)
Niin ja pitäishän sen ukonkin lämmetä sille vauva-ajatukselle :LOL:
Nojoo...mutta siis näin mun aatokset ja onnellinen oon teidän puolesta jotka nuita ihania plussia alatte saamaan :heart: Onhan se niin ihanaa :heart:

Vierastamisesta...meillä ei ainakaan vielä ole havaittavissa.

Kiloista...mulle tuli raskausaikana +10kg joista sairaalaan jäi 5kg ja loput 5 jäi ja pysyi kuin tatti 3kk. Sitten aloitin suklaalakon ja vähän muutenkin katsonu mitä suuhuni laittanut ja paino putosi aika nopeesti 3kg! Vielä olisi ne 2kg jäljellä ja ne tuntuu taas istuvan tiukassa! Tai no jos liikkuisin enemmän niin sitten varmaan nekin lähtisi nopeampaa!
Mulla siis ei tosiaankaan ole täysimetyksellä ollut laihduttavaa vaikutusta...mokomakin luulo että sillä laihtuisi :kieh: :LOL:

Niin ja tosiaan mä oon kans sitä mieltä että jokainen tekee töihin paluun kans just niinkuin itsestä tuntuu ;) En minäkään mikään 'luotu äidiksi'-tyyppi ole eikä mulla oo kauheesti ideoita ja virikkeitä muksujen kans :whistle:
Kaksosten jälkeenhän mä meninkin nopeesti takaisin työelämään kun seinät kaatui päälle että tiedän kyllä sen tunteen! Mutta nyt on jotenkin erilainen olo...ja ehkä just tää yhden vauvan helppous tekee sen ;) Lisäksi se että jos Oliver tosiaan on viimeinen vauva niin haluaisin jotenki nauttia tästä ajasta pidempään ja harmittaa todella jos rahan takia en pystyis kotona olemaan :ashamed:
Mulla on ollut sosiaalinen elämä nyt ihan eri maata kun kaksosten aikana niin ehkäpä sentakia olen viihtynyt ja tää 4kk on mennyt ihan siivillä!
Ja koska kaksikko on 10pvää kuussa hoidossa niin mulla on ollut aikaa vauvan kanssa tulla ja mennä ihan erilailla ;)
Joku taas vois ajatella että hitsi mikä äiti kun pitää vanhempia hoidossa kun on kerran kotona mutta tää sopii meille ja musta tärkeä juttu kaksikollekkin!
Jos kaksikko ei olis hoidossa ollenkaan niin vois olla että en jaksais olla kotonakaan sitä 2 vuotta mistä haaveilen :whistle: :ashamed:
 
Aurinkoista päivää kaikille! =)

Ja Annskulle Paljon Onnea!!! Toiveissa olisi täälläkin uusi raskaus joskus kesän korvilla :D

Meille lääkäri määräsi refluksin vuoksi kolme kertaa päivässä soseita ja heti kun saa ottaa lihat ja viljat kokeiluun 5 kk niin pitäis melko nopealla tahdilla syödä viisi kertaa päivässä. Itse koen luopumisen tuskaa imetyksestä vaikka edelleenhän Vilma ottaa maito hömpsyt ruokailujen jälkeen ja yöllä syö tissiä niin väheneehän se maidon määrä melkoisesti.. :(

Onko kukaan pitänyt vauvelia jo rattaissa/matkarattaissa? Vilma rei enää oikein viihdy hereillä ollessaan vaunuissa, kauppareissut yms on melkoista kiljuntaa kun neitiä kiinnostaisi niin kovasti nähdä muita ihmisiä. Ajattelin että helpottaisi jos voisi olla rattaissa puoli istuvassa asennossa.. Katselinkin joitain matkarattaita mutta kaikissa on suositus ikäraja 6kk+, mutta miehelleni oli sanonut myyjä lastentarvike liikkeessä esim carenan matkarattaista että niissähäön voi pitää jo vastasyntynyttäkin??!!

Peggybundy- Meillä ollaan tissillä vain vajaa 5 min kerralla ja jos yrittää syöttää kun on muita ihmisiä tms niin pitää koko ajan vilkuilla mitä muut tekee =)

Läskigalluppi- Minulla tuli 18 kg raskauden aikana ja sairaalasta kun pääsin kotiin olin lihonut vielä kilon päälle? Mutta noin kahdessa kuukaudessa kaikki lähtivät ja koko ajan lähtee vain lisää.. Olen nyt laihemmassa kunnossa kuin ennen raskautta ja tuntuu että laihdun vain koko ajan lisää. Minun siis pitää "pakko syöttää" itseäni eten laihtuisi enempää.

Santtu ja Vilma 4kk+
 
santtu-, meillä sama juttu, eivät viihdy enää yhtään makuuasennossa. Siispä olen meidän yhdistelmistäkin heittänyt vaubuista kantokopat varastoon ja nostanut selkänojaa lepoasentoon. Ja siinä viihdytään mainiosti. :) Nyt olen katsellut matkiksia ja aion kyllä ostaa sellaiset, joissa ikärajaksi merkitty 6 kk -3 vuotta. Kunhan niissä vaan on tarpeeksi matala lepoasento, ettei ihan istumassa tarvitse pitää.
Carenan (ja monissa muissakin) matkiksissa voi pitää vastasyntynyttä yleensä tuon kantokopan kanssa, jos selkänoja menee kokonaan makuuasentoon.

Korjaatkaahan viisaammat, jos olen väärässä. :)

Valkolilja ja jätkänpätkät kohta 6,5 kk
 
Paljon Onnea Anskulle :flower: ...Aika hurjaa =)

Itsekkin olen kärsinyt parisen viikkoa aamupahoinvoinnista ja jostain ihme vatsankolotuksesta, mutta en usko kuitenkaan et olisin raskaana. Haluaisin niin kovasti nautti tästä nykyisestä vauvelista.

Galluppiin...mies on insinööri ja tienaa hyvin, varsinkin näissä ulkomaanhommissa. Itse olen töissä rahoitusalalla ja ihan ok palkka elikkäs tullaan toimeen hyvin olin kotona tai en. Sinänsä unelmatilanne, mutta aina ei meilläkään ole ollut näin, koska nuo edelliset kaksi on syntyneet opiskeluaikana ja silloin kituutettiin just ja just. Kannatan opiskelua, koska tulevaisuudessa helpompaa...(nyt lipesin raiteilta). Elikkäs näillä näkymin palaan töihin ens vuoden alusta, mutta todennäköisesti muutetaan ulkomaille vielä tämän vuoden aikana ja silloin jatkan kotona vielä kolmisen vuotta. Kotona viihdyn hyvin, joten ihan mielellään nautiskelen lasten seurasta.

Matilda on kääntyillyt jo kahden kuukauden iästä lähtien ja kolmen kuukauden iästä ihan nonstop...välillä aika raivostuttavaa kun ei kuitenkaan ole vielä hoksannut kuinka kääntyä takaisin selälleen :D

Tilda-Liina (lempinimi) ei minusta ainakaan vielä vierasta mut mieltä osoittaa joskus ku tulen kaupasta tai kuntosalilta ja olen jättänyt HÄNET kotiin. Toisinaan kyllä hihkuu ilosta kun äiskä tulee kotiin :)

Ainiin...ja kilogallupista, että täällä tuli yhteensäkymmenisen kiloa. Viikko synnytyksestä oli pudonnut 8 kiloa ja nuo kaksi ON ja PYSYY. Kesäksi olisi kyllä tarkoitus päästä rantakuntoon :LOL: ! Ja täytyy kyllä todeta et tuo epämääräinen löllö tuossa vatsalla ei ole enää helppo sulattaa kolmannen jälkeen.

Nyt täytyy mennä viemään isommat prinsessat pesulle, joten morjens!

Indo ja Matilda
 
Kiloista....Täällä tuli 16 kiloa raskausaikana, joista kaikki pikkuhiljaa huvenneet. Viimeiset 3 kiloa tippuneet hitaasti, mutta tasaisesti ilman sen kummempia rehkimisiä..Itseasiassa on tullut syötyä suklaata enemmän kuin koskaan, mutta hyvä näin.:)

Täällä oltiin tänään 4 kk neuvolassa ja tuoreet mitat 8250g ja 66,8 cm :D:D Aika pötkäle on :D

Milliz + Taavi 4 kk ja jotain päälle
 
läskigalluppiin: mulla tuli raskauskiloja melki 18 :headwall: mutta sairaalaan jäi siitä 11 kiloa, ja nyt on enää muutama kilo jälkellä pudotettavaa. :D oon kuitenkin zumbaillu kerran viikkoon, ja aloitan jälleen ratsastuksen, oma hevonen myytiin toki viime kesänä jalkavian takia, toista haaveillessa.... :p joten loppukilot tuskin enää kauaa ovat ongelmana, itsellä vaan on tuohon vatsaan jäänyt se tumma viiva, toki haaleampana kuin aluksi, ja ei se vatsa tunnu siltikää samalta ku ennen, vaikka jo ihan littana onkin :D
 
Moikka!

Ensiksi onnittelut anskulle plussasta! Odotin jo milloin ensimmäinen raskausuutinen tulee :D Itekin vähän kuumeilen jo toista, mut odotellaan ainaki syksyyn enne ku aletaan yrittää.

Läskigalluppiin: Mulle tuli vaan 6 kg ja nyt lähteny 12 yhteensä, eli oon paljo laihempi ku ennen raskautta! :eek: Vaik oon syöny ku hevonen... Mut joo, kyl tos mahas on vielä paljo löllöö et ne pitäis vielä saada pois.

Nyt en ehikään kirjottaa enempää ku tyttö huutaa!
 
Täällä kotiuduttiin vähän aika sitten Tampereelta kun käytiin tsekkaamassa se tuleva kämppä ja pakko on myöntää että ihana on sekä ulkoa että sisältä :heart:

Mut nyt täytyy kyllä itekki mennä jo nukkumaan että jaksaa taas herätä 7.00 niinku nuo isommat nykyään aina herää :LOL:
 

Yhteistyössä