Marraskuun 2009 karhunpennut kesä ja heinäkuussa

Sunnuntaita kaikille! Jännää aikaa kaikilla tämä vuoden puolikas, kovasti kaikki oppivat uutta.

Liikkumisesta, meillä tyttö alkoi tällä viikolla päästä eteenpäinkin pyörimisen ja peruuttamisen lisäksi. Omintakeisella tyylillä mennään, jalat konttaavat, mutta maha pysyy maassa :D Vauhtia kuitenkin piisaa, vaikka kuinka vahtii, on saldo täällä jo yksi kuhmu ja yksi verinen sormenpää...

Istumisesta ja seisomisesta, istuttu täällä on tuetta jo parisen kuukautta ja tukea vasten seisominenkin sujuu hyvin. Viihtyy paikoillaan pitkiä pätkiä tämä neiti, jos käsissä on jotain kiinnostavaa tutkittavaa.

Syömisestä, meillä on myös maidon juonti päivällä alkanut takkuilla, kiinteät uppoavat mausta riippuen vaihtelevasti. Kurkku on täällä suuri suosikki, suuttuu kovasti, jos kaluttu palanen otetaan pois. Sormiruokana olen sen lisäksi antanut maissinaksuja, paprikaa ja mansikoitakin.

Hampaista, niitä tuli pari kuukautta sitten alas kaksin kappalein, mutta kavereita ei ole vielä näkynyt, vaikka kovasti yläleukaa tuntuukin kutiavan.

Menkoista ja vauvakuumeesta, oli väärä hälytys, kun luulin viimeksi olevani raskaana. Menkat eivät vain ole alkaneet. Sääli sinänsä, koska mieskin tuntuisi vihdoin olevan sitä mieltä, että kakkonen saa jo tulla, jos niikseen. Itseä on alkanut yhtäkkiä jännittää, voiko kaikki mennä hyvin toisen kerran - ekalla kerralla en oikein edes hahmottanut, että kaikenlaista voi sattua, kun kaikki sujui niin hyvin. Nyt ystäväni kävi juuri läpi karmean aborttikokemuksen, kun ultrassa oli käynyt ilmi kaikenlaista kamalaa. Se jäi jotenkin päähän soimaan ja pelottamaan - ikääkin kun minulla on kuitenkin jo 35 vuotta. Äh, ei kai näitä pitäisi ajatella.

Nyt tyttöraasulla on ihka ensimmäinen oikea nuha - niiskutti ja korisi reppana koko yön. NenäFriida on ahkerassa käytössä, vaikka tyttö sitä todella i n h o a a. Helpottaa kuitenkin tytön hengitystä niin selvästi, että äiti kivettää sydämensä ja niistää karjuvan pikkuneidin...

Terkkuja kaikille pikkuihmisille :)
 
TB mikä hätinä?

palautumis gallup Mullehan tuli loppujenlopuks lähemmäs parikyt kiloo.. joista heti lähti 10 pois, mut loput vaan jämähti. Syynä saattoi tietty olla se, että olin laihduttanut noin vuos sitten just 10 kiloo pois ja myös se, että pojan koliikin aikana tuli vedettyä "vähän" lohtusyömistä. No nyt sitten kesää kohden kyllästyin tähän löysään mahaan ja aloitin sikakallissa kuntokeskuksessa kaksi viikkoa sitten. Yritän käydän kolme kertaa viikossa ja kunto-ohjelmaan kuuluu paljon vatsalihaksia. Vaaka näytti tänään jo kolme kiloo vähemmän! Olo on ainakin parempi, kun treenaa eikä vaan löysäile ja mässää pullaa :D

Meidän poika ei vieläkään mee eteenpäin. Menee konttausasentoon ja huojuu edestakas mut aina tuloksena on, että peruuttaa... eikä ole vielä hiffannut, että silläkin pääsee haluamiinsa paikkoihin. Poikaa myös tuntuu kiinnostavan kaikki aikuisten jutut eli kaukosäätimet, piuhat, tietsikka, stereot....

Ai niin, vaihdettiin se meidän Stokke Hobbarin Sofus-tuoliin, josta saa "auton", ihan loisto tuoli! Poika on ihan innoissaan kun ajellaan sillä pitkin meidän olohuonetta :D

PlanBaBy ja poika 6kk 3 viikkoa
 
Moi kaikille! :wave:

Vieläkö otatte yhden uuden mukaan? Tyttömme la oli marraskuun viimeinen päivä, syntyi joulukuun 4. Joulukuisissa olen palstaillut, mutta siellä keskustelu meinaa hiipua.

Olen seuraillut juttujanne jo odotusaikana, mutta en uskaltautunut pyytää mukaan kun olin varma että yli menee ja neiti syntyikin vasta joulukuun puolella =)

Kertoilen jotain meistä.. Olen 28v. ja tämä tyttönen on toinen lapsemme, esikoinen on jo 6v. ja tyttö hänkin.

Synnytys sujui hyvin, ja jo kahden päivän päästä kotiuduttiin sairaalasta. Melkein heti alkoi vatsavaivat joita itkeskeltiin 3 kuukautta. No nyt on päästy siitä yli! Vauvakuumetta ei tästä johtuen ole vielä ainakaan ;)

Syntymämitat oli 3020g ja 49 cm. Painonnousu ollut hitaanlaista, tämmöinen pieni ja siro tyttö edelleen, 6 kk mitat oli 6400g ja 65 cm.

Liikuta ei vielä mihinkään, vatsalleen kyllä kääntyy ja siinä menee hermot melko pian kun ei pääse mihinkään suuntaan :/

Soseita syödään jo monenlaisia ja määrät kasvaa päivä päivältä. Aamu ja iltapuurot, liha-kasvissose aamupäivällä ja kasvissose iltapäivällä. Maitoa hankala saada menemään tarpeeksi. Yöllä puoliunessa parhaiten menee!

Nukkumiset on mitä on, yöllä nukutaan n. 10 tuntia yhdellä tai kahdella syötöllä. Päiväunet vaihtelee, viime aikoina vain puolen tunnin pätkiä kerrallaan |O Ja sitten tyttö on kiukkuinen kuin ampiainen!

Teillä oli palautumisgallup täällä menossa, mulla tuli raskauskiloja 17 ja nyt oon armottomalla liikunnalla ja ruokavaliolla saanut kaikki pois ja vielä enemmänkin! Kerrankin saa olla tyytyväinen itseensä =)

Tässä aluksi tärkeimmät, ois mukava jos vielä huolitte minutkin mukaan jutusteluun :)

takhisis + pikkuneiti 6 kk
 
Tervetuloa takhisis! =)

Palautumisgallup- Painoin ennen raskautta 56 kg ja nyt painan 50kg, painoa on siis lähtenyt aivan liikaa. Raskauden aikana painoa tuli lisää 18kg. Olen ollut aina herkkä laihtumaan ja nyt imettäminen ja maidoton ja munaton ruokavalio on tehnyt sen että paino tippuu vaan koko ajan. Mieskin tuossa eilen sanoi että näytän ihan anorektikolta :(

Me palattiin eilen reissusta. Oltiin melkein viikko reissun päällä, ensin Tampereella mummin luona ja ristiäisissä ja sitten tultiin Kotkan kautta kotiin jossa oli vaarin synttärit. Reissu meni tosi hyvin ja neiti nautti saamastaan jatkuvasta huomiosta :D

Minä pähkäilen imetyksen lopettamista. Tytön tissiltä syöminen on mennyt ajoittain tosi huonoksi, yleensä joko huutaa tai vaan pelleilee tissillä ja tätä on kestänyt jo kohta pari kuukautta. Välillä taas syö oikein hyvin :/ Vaa assa painaa toki tuo itseni laihtuminenkin, olisi kiva saada taas vähän kiloja lisää..

Menkat- Eli imetän vielä mutta ensimmäiset kunnon menkat tuli kun tyttö oli 6 kk ja seuraavia ei ole kuulunutkaan. Enkä ole raskaana, testi tehty.. KOvasti jo toista toivottaisi :)

Santtu
 
Tervetuloa uusille mukaan.. :)

PlanBaby nämä iki ihanat minipillerit ja haittavaikutukset.. :kieh: mä en kestä tätä on/off vuotoa...!

palautumisgallup raskauden aikana tuli noin 10kg, puolet jäi laitokselle ja loput on nyt imetyksen myötä lähteny.. luulisin ainakin.. en ole vaa'alla käyny piiitkäään aikaa... :D

Täällä ryömitään/kontataan, noustaan polvilleen tukea vasten ja hampaitakin on jo 4kpl, kolme alhaalla ja yks ylhäällä...alas tulossa 5 hammas vielä..
Soseita syödään maidon ohella.. pitäs vaan tyttö saada juomaan muutenkin ku vaan rinnasta.. tuttipulloa ei oo huolinu ollenkaa... :/

TB ja Kiira 7kk :)
 
Moikka taas!

Palautumisgallup: Paino tuli raskauden aikana vain 6 kg ja nyt painan jo 8 kg vähemmän ku ennen raskautta... Vähän liikaa on kyllä toi paino päässy laskemaan, onneksi tyttö syö sen verran jo kiinteitä että imetän vain 3 kertaa päivässä ja nyt en toivottavasti enempää laihdu.

Yöheräämiset on sit todellakin loppu ja tyttö nukkuu melkee aina sen 12 tuntia, välillä tosin herää 11 tunnin jälkeen ja nukahtaa uudelleen... Mutta en valita!

Menkoista: Ei oo vielä näkyny. Saa nähdä alkaako kohta kun imetys vähentyny...
 
Grraaah, koirankarvat!!! |O

Meillä on iso ja pitkäkarvainen koira, jonka karvanlähtöaika alkoi samoihin aikoihin tytön ryömimisen aloituksen kanssa. Inhoan imuroimista, enkä normaalisti tule koiraakaan päivittäin harjanneeksi, mutta nyt on reilu puolitoista viikkoa imuroitu ja koira harjattu päivittäin ja silti, tytön kun laskee lattialle, sieltä syliinsä nostaa jonkinlaisen karvaturriaisen. Koira kun kävelee huoneen poikki, sen perään ja karvainen vana, jonka tyttö sitten vaatteisiinsa imuroi koiraa seuratessaan (on ilmeisen hauska leikki.) Ainahan meillä on koirankarvoja ollut, enkä niistä ole niin pahemmin piitannut, mutta nyt tuon mönkijän kanssa, aaaargh :headwall:

Mites teillä muilla, joilla on koiria - miten te pärjäätte koirankarvojen kanssa, kun lapsi mönkii? Tänään meni hermot, mutten keksinyt muutakaan tähän hätään, kuin viedä koiran muutamaksi päiväksi äidille mökille juoksemaan.

Ja palautumisgalluppiin: minulle tuli 20kg raskaudessa ja siitä kymmenen kiloa oli lähtenyt jouluun mennessä. Loppu istui tiukasti, vaikka välillä keväällä sitä koetinkin karistaa. Sitten tuossa toukokuussa selvästi jokin hormonijuttu yms muuttui ja kilot alkoivat tippua ihan itsekseen - täysin samoin olen syönyt ja liikkunut ja imettänyt kuin keväänkin, minipillerit tosin lopetin. Nyt vkonloppuna tuli mässättyä, mutta pääsääntöisesti kilot tuntuvat nyt liukenevan sellaista puolen kilon viikkovauhtia, eli vielä jäljellä on sellaiset 7-8kg.

Menkat muuten alkoivat tänään, tyttö 6kk, 2vkoa ja 3pvää. Ehkä silläkin on jotain tekemistä sen kanssa, että ne koirankarvat alkoivat hyppiä nenille :LOL:
 
Uusille tervetuloa mukaan! =)

Käytiin sitten uimassa :D Lähdettiin vähän ex-tempore mukaan, kun mies oli menossa muun katraan kanssa. Olin jo uimavaippoja ostanut valmiiksi jemmaan, että jos joskus mennään.

Varaduin siihen, että pojun kanssa ollaan altaalla korkeintaan ½ tuntia, mutta yllätys yllätys, poika viihtyi altaassa 1½h :kieh: Ihan hirmuinen polskinta kävi, kun poika vispasi jaloillaan ja käsillään ja oli sen näköinen , että tekisi mieli lähteä uimaan :D
Välillä rauhallisena lekotteli ja katseli lamppuja B) Kerran kävin välillä imettämässä, kun alkoi kädet viihtyi suussa ja kävi melkoinen mussutus.

Saatiin kyllä huomiota osaksemme B) Ihmiset tuli tämän tästä kyselemään pojun ikää ja kehumaan rauhallisuutta. Yksi täti jo innoissaan olisi ollut ottamassa poikaa syliin, kun suihkussa käväistiin, mutta olin just tuolloin menossa imettämään
, niin ei ollut tarkoitus sen kummemmin peseytyä.

Ei ehkä ihan olisi uskonut, että heti ekalla uintireissulla viihtyy noin, kun kaikki on kuitenkin uutta ja ihmeellistä, kirkkaita valoja ja kovaa meteliä ja vesi roiskui jatkuvasti.

Pukuhuoneessa meni sujuvasti, kun makaili peittonsa päällä ja leikki vesituttipullolla (ei yhtään juo sieltä, mutta tykkää hinkata tuttia ikeniä vasten ja puristaa tuttiosasta niin, että vesi lentää silmille), niin sain rauhassa puettua itseni.

Ja tuo meidän pian 4v oli innoissaan, kun sai esitellä mulle uimistaan. OLi viime kerralla oppinut uimaan ja nyt sitten intoa puhkuen näytteli taitojaan. Ja hyvinhän tuo ui, pääsi 4m matkan reippaasti, niin että meidän 7v tyttö totesi, ettei hänelläkään taida noin hyvin mennä...Ja jätkä vetää kroolia, jota mä en edes osaa :eek: :ashamed:

Jaa, ja tulipahan sitten mokaakin eilen. Nimittäin poitsu putosi eilen sängystä :ashamed: Nukkui miedän petillä päiväuniaan, kävin sitä aina katsomassa. Sitten olin viereisessä huoneessa ja kuulin, että on herännyt ja nousin lähteäkseni katsomaan, niin kops vain ja huutoa... :/ Olikin jo herännyt ennemin ja just reunalla tietty hihkaisi. Lakkasi kyllä hetimiten itkemästä ja tuo muksahduskaan ei ollut kovan kuuloinen, että ilmeisesti tuli kädet edellä ja teki kuperkeikan selälleen ja säikähti sitten tietty, kun ryömintä sai vauhdikkaan lopun.
No, näin ne meidän kaikki lapset ovat sitten tippuneet sängystä vauvana. Hyvä äiti minä :headwall:

TB Heivaa ne minipillerit suohon :kieh: Mulla oli noita neljännen lapsen jälkeen ja tulos: 7kg painoa lisää 2kk aikana :eek: , menkat kesti 12 päivää ja tauko tuon saman.
Sanoinkin terkkarille, että jos ehkäisyteho perustuu siihen, että vuotaa koko ajan, niin hyvin toimii.

Eläimistä: meillä ei ole koiraa eikä tule. Mun hermot ei kestäisi niiden karvojen kanssa, ei sitten sekuntiakaan. Ja 10v tyttö on koirahullu ja jauhaa koirasta koko ajan ja välillä murjottaa, kun ilmoitetaan, että ei sitten onnistu, ei ei ei.

Palautumisesta, mä en tiedä. Meillä on vaaka rikki, niin ei hajuakaan. Jälkitarkastuksessa paino oli 5kg alle lähtöpainon, nyt en tiedä, missä mennään. Yhdet housut on tosi väljät, mutta en silti osaa sanoa, että onko tuosta vielä pudonnut vai pysynyt samassa.
Mahanahka on löysää, läskiä ja raskausarpia täynnä, mutta tuollahan se paidan alla on piilossa, notta olkoot B) Jos joitakin tänään uimahallissa ne vaivasi, niin olkoot heidän murheensa, ei mun... :whistle:

Nukkumaan vissiin pitäisi mennä.
 
Pakko vielä kertoa, että kun poitsu eilen putosi petiltä, niin neiti 7v heti kantelemaan pihalle muulle perheelle.
4v poika vauhdilla sisälle silmät loistaen:
"Äiti, äiti, näytä, kun Salomo putosi petistä"
"No, sehän putosi jo"
"Niin, mutta laita se putoamaan uudestaan" :LOL:
Pojat :D
 
Fiona71: Täällä kanssa Taavi putosi sängystä viime viikolla.. Kova kopsahdus ja huuto päälle. Enemmän taisi kuitenkin säikähtää kuin satuttaa... :/ No, näitä sattuu.. Onneksi vauvan pään luut pehmeät, että harvemmin kuinkaan käy..
 
Moikka! Gallupista Itse en usko että mitkään pillerit lihottavat, ainoastaan aineenvaihdunta voi muuttua ja pillerit vaikuttaa hormonitoimintaa mútta ei ne läskiä ja selluliittia tee. Itselläni tuli 20 kiloa painoa ja nyt olen ollut kuukauden verran lähtöpainossani ja syön minipillereitä eikä onneks ole ollut vuotoja yhtään. Menkoista siis jos puolitoista vuotta aikaa . Paino ei todellakaan ole tippunut itsestään vaan kovan treenin ansiosta ja herkkulakossa olemalla. Vatsan seutu on jo suht hyvä, ei ihan niin timmi kuitenkaan kuin ennen raskautta. Itselläni ainakin auttaa kaikki staattiset vatsalihasliikkeet joita esim bodypumpissa tehdään kuten lankkuliike (liekö tuttu nimi muille). :)

Meillä ei vielä ryömitä kuin taaksepäin saati sitten että kontattais. Melko hyvin kyllä istuu jo ilman tukea mutta toki vielä kaatuilee. Sen sijaan puhetta tulee ihan liiankin kanssa, nyt hoetaan koko ajan tä- tavua.. liekö yrittää kysyä äitiltä että mitä sä nyt soperrat :LOL:
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
 
Nyt täytyy tuilla vähän purkautumaan. Mulle soitettiin äsken ex-työpaikalta, jossa olin määräaikasena neljä vuotta, että heillä olsi vapaa paikka (sekin kyllä määräaikanen) auki ja haluisivat mut siihen. Työ alkais elokuussa kun mun äippäloma loppuu. Nyt en tiedä mitä teen. Oliver on sillon vasta 9kk ja sydäntä särkee ajatella että laitan sen hoitoon. Toisaalta, me ei tulla pärjäämään kotihoidontuella kun asuntolainakin on maksettavana. Ja sitten kun se työ on oikeesti sellanen mitä haluan tehdä ja työkaverit mukavia. Nyt haluankin kuulla kokemusia siitä miten noin pieni on pärjännyt hoidossa ja mikä hoitomuoto sitten olisi paras, kiitos jo etukäteen!! :) Vaikeita päätöksiä...
 
Vauvan hoitoon viemisestä ollut juttua, mulla kans mahdollisesti olisi vietävä tyttö hoitoon 11 kk ikäisenä :(
Riippuu siitä pääsenkö opiskelemaan hakemaani paikkaan. Nyt jo huolettaa ja mietityttää! En ole edes osannut ajatella mikä hoitomuoto olisi paras, pph kai.. ehkä.. Minäkin kuulisin mielelläni kokemuksia!

Paljonkos muut pikkuiset nukkuu vuorokaudessa, siis päikkärit ja yöunet yhteensä? Kun minusta tuntuu jotenkin vähäiseltä meidän tyttösen unimäärä. Yöllä noin 9-10 tuntia, päiväunia yhteensä noin 3 tuntia, sekin lyhyissä pätkissä. Kun serkun 1-vuotiaskin nukkuu enemmän :eek:

Nyt ulkoilemaan!

 
Ellen Siskoni vei lapsen heti äitiysloman jälkeen hoitoon ja ei mitään ongelmia ollu. Eikä hän edes miettinyt muita vaihtoehtoja. Hän vei ns. perhepäiväkotiin, jossa 12 lasta. Itsekin pidin automaationa että palaan töihin heti elokuussa, tosin miehen piti jäädä hoitovapalle yhteen ikävuoteen asti. No, hän pääsi kouluun ja sit tulee anoppi vähäks aikaa ja lokakuussa vien hoitoon. Itse hain päiväkotia, löysin kaupungistamme hyvältä kuulostavan vaihtoehdon. Eihän se ole mikään edellytys ja oletus että kaikki äidit jäävät äitiysloman jälkeen kotiin, se on vain tarjottu mahdollisuus, joita monet käyttävät ja toiset eivät. En usko että lapsi mitenkään traumatisoituu hoidossa, jossa saa leikkiä vertaisten kanssa. Eihän äiti ja isä kuitenkaan elämästä mihinkään kokonaan häviä. Toki kotona olo pidempään varmasti paras vaihtoehto jos mahdollista, mutta meillä ei ja elämä jatkuu silti :) Eli ota vaan se työ vastaan jos siltä tuntuu, tsemppiä! :hug:
 
Schnappy, kyllä vaan nuo pillerit kuulemma lihottaa :attn: Tää tieto oli ihan äitiysneuvolan terkkarilta peräisin, kun asiaa hänelle ihmettelin, siis lihomista ja vuotoa.
Ja mitä tulee ihan omaan historiaan synnytyksen jälkeisinä aikoina, niin olen aina laihtunut imetyksen aikana ja tuolloinkin laihduin noihin pillereihin asti. Just silloin, kun aloitin nuo pillerit, ruokavalio oli ok ja kävelin päivittäin vähintään 4km, kun lasta joka päivä kouluun vein ja hain. Ja silti tuo raju painonnousu parissa kuukaudessa.
Nyt oon huomattavasti vähemmän liikkunut ja silti paino on pudonnut.

Ja kyllä tuo lihominen/painonvaihtelu on varsinkin minipillereiden sivuoireisiin kuulunut.

Mulla ei ole onneksi :whistle: vakituista työpaikkaa, niin ei tarvitse ajatella lapsen hoitoon viemistä.
Ymmärrän kyllä, että muut tekee näin, kun syitähän on monelaisia.
Itse itseni tuntien, niin en pystyisi viemään pientä hoitoon, en varmaan alle 2v ollenkaan.

Jaaha, rutinaa kuuluu..
 
Fiona71 Juu, niin meinasinkin heivata.. :kieh: aluks ihan ok oli pillerit, mut nyt tosiaan vuotoa puolentoista viikon välein ja vuotaminen kestää sen viikon kerrallaan... :( et jos siihen perustuu ehkäisy niin kyl toimii tosiaan, ku ei tee mieli yhtään..
Paino ei kyl oo noussu..

Pitää men.. kitinää kuuluu....
 
Fiona 71Se varmaan on yksilöllistä miten pillerit ylipäänsä painoon vaikuttaa, toisillehan ei sovi mitkään pillerit ehkäisyks. Edelleenkään en omalta kohdaltani usko niiden vaikuttavan painooni, itse olen syyllinen niihin kiloihin mitä on :LOL: :ashamed: Herkkupeppu on aina herkkupeppu..
 
Oltiin eilen lääkärineuvolassa ja kaikki oli ok. Tyttö painoi 8010 g ja pituus oli 71,1 cm. :eek: Hurja kasvuvauhti meidän tytöllä! Vaikka hän on aloittanut aktiivisen liikkumisen, niin silti energiaa riittää kasvuunkin.

Parin päivän sisällä tyttö varmasti oppii jo konttausasennon, kun sen verran taitavasti jo eilen nosti rintakehää irti lattiasta. Aktiivisen liikkumisen huonoja puolia on nuo vaaratilanteet. Tyttö onnistui myös tippumaan sängyltä. :ashamed: Äiti taisi säikähtää tyttöä enemmän. Onneksi ei käynyt pahasti.

Palautumis gallup: Kaikki raskauskilot jäi synnärille. Talvella muutama kilo tuli takaisin ja saattavat vieläkin olla, mutta ei se mua haittaa.

Mä jätin minipillerit aloittamatta, just niiden sivuvaikutusten takia. Ainainen vuoto, ei kiitos! Toivottavasti isäntä pian antaisi pikkukakkoselle mahdollisuuden. ;)

Meilläkin olisi edessä syksyllä tytön hoitoon laitto, mutta onneksi mummit ovat luvanneet auttaa hoidossa, joten ehkäpä tyttö menee päiväkotiin joskus 1,5-2 vuotiaana. Työnantaja kun haluaa mut jo piakkoin takaisin töihin. Onhan se mukavaa, että töitä on, mutta en vaan raaskisi pikkuista tyttöäni jättää päivisin hoitoon...

Tervetuloa takhisis!

Esikko ja Vieno 7,5 kk
 
takhisis nukkumisesta,meillä eemeli nukkuu vähän miten milloinkin,on itsekkin pitänyt kysellä et miten täälä muilla,meillä saattaa vieläkin herätä 3 kertaa yössä jonka nukkuu n.10h ja päivällä nukkuu n3 h yhteensä kaksi lyhyempää ja yhdet vähä pidemmät unet,tämäkään ei ole jokapäiväistä joskus nukkuu enemmän ja joskus vähemmän.


palautumisesta esikoisesta jäi 6kg jotka nekin olen nyt saanut karístettua,-13kg on nyt synnytyksestä ja olen todella onnellinen,kovan työn olen mielestäni tehnyt!!tietty lörppänahkaa on mutta ne taitaa olla ja pysyä :ashamed:
 
http://www.matkapojat.fi/index.php?s=vaihe1&matkatyyppi=&valittu_matkakortti=0&hotellin_nimi=

^^oiskohan tuo mukava kesäreissu lapsien mielestä,me aateltii koko porukan kaa ehkä lähtee tuolle matkalle.

Onkos täältä jotku tulossa siihen tapaamiseen joka on 20.6??nyt ois viimiset hetket sitte ilmottautua mukaan.
 
fiona71 kiva että viihtyi uimahallissa =) munki tekis mieli mennä, kun poika tykkää kovasti kulpemisestä mut amme jo ahdas, olen vaan miettinyt et miten saan itseni pestyä sit uimisen jälkeen.. miten sä teit? ku en halua antaa kenenkään vieraan syliin.. :ashamed:

taaperotx5 mä tulen mutten heti alusta asti, soitan yhdelle mammalle ja kysyn et jos ootte siihen aikaan vielä siellä ku oisin tulossa, nii tuun mut muuten en jos porukka on lähös himaan.. et mä en ainakaan ehi osallistua mihkään ruokailujuttuihin..

minipillerit ei sovi täälläkään just ton v vuotamisen takia :| mut seki riippuu hirveesti ihmisestä, jollekki sopii, toiselle ei. ite oon kokeillu kaikenmaailman merkkisiä pillereitä (e) ja minipillereitä, ei sovi. ainoa mikä käy on nuvaring, suosittelen. niukka, lyhyt vuoto ilman kipuja, tulee melkein kellon tarkkuudella =)

nukkuminen poika nukkuu yöunet n 20.30-07.00 putkeen, sit ekat päikkärit 10.00-10.40 suunnilleen siis ja ip 13-14 aikaan joko 30min-60min. iltasin n 18 aikaan lyhyet unet, jotka nyt olen yrittänyt "estää" ellei poika selvästi ole väsynyt. meillä on nimittäin viime öinä menty vasta 23 aikaan nukkumaan 3 tunnin nukuttamisen jälkeen, oon ihan puhki :eek:
aiemmin se jäi kiltisti sänkyynsä höpisemään unikavereille ja nukahti, nyt alkaa armoton huuto jos poistun huoneesta. tänään sain 5min silittelyllä hänet nukahtamaan..

ostin nyt vihoin ja viimein polkupyörän ja lastenistuimen, poika on niin onneissaan ku lähetään fillaroimaan =) se on se sleepy istuin, et ei haittaa vaik lapsi nukahtaa siihen ku on takakenossa , ja saa näin pienen jo laittaa siihen eli heti kun osaa istua, näin mulle liikkeessä sanottiin =) jei huomenna taas piiitkälle lenkille :D

mut nyt enste sohvalle löhöömään, nii jaksaa sit huomenna pyöräillä :D :wave:
 

Yhteistyössä