MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Iippari kyseli nt-ultrasta. En oikeastaan varautunut siihen etukäteen mitenkään. Mentiin miehen kanssa paikalle, kätilö otti vastaan ja kyseli ensin jotain perusjuttuja, miten olen voinut, milloin ollut viimeksi kuukautiset jne. Sitten käski makuulle, levitti geelin ja otti ultrauslaitteen esiin ja alkoi ultrata. Selitti koko ajan paljon kaikkea, josta osa meni ihan ohi. Kertoi, että sydän lyö vahvasti, on hyvän kokoinen, tarkisti, että on kaksi kättä ja kaksi jalkaa, virtsarakko löytyy, lapsivettä on tarpeeksi, selkäranka on kunnossa jne. Lopussa herätteli nukkuvan sikiön, jotta sai mitattua niskaturvotuksen ja kertoi sen olevan normaali. Ja ihan lopuksi vielä vilautti hetken 4D-kuvaa, mikä oli ihan huippua! Tosi mukava kätilö. Niin ja sitten varattiin samalla rakenneultra-aika, joka meillä on rv21 juhannuksen jälkeen.
Jälkikäteen sairaalasta tuli käyntikertomus, niin siitä luettiin, että sikiön koko vastasi viikkoja 12+2, vaikka silloin oli vasta 11+5. Sitä kätilö ei kertonut ollenkaan, sanoi vaan, että laskettuaika pitää paikkansa ja kirjasi neuvolakorttiin, että 11+5. Ilmeisesti ei pitänyt päivien heittoa merkittävänä. Oli kuitenkin kiva lukea, että tyyppi olikin suurempi kuin olisi pitänyt. Tuli hyvä ja huojentunut mieli, että vauva on kasvanut tarpeeksi eikä tarvi pelätä, että kehitys raahaisi jäljessä.
 
Viimeksi muokattu:
Iippari: nt-ultraan ei valmistauduttu täälläkään mitenkään erityisesti. Mies oli paikalla myös ja molemmat jännitettiin ihan hirveästi, mutta vain positiivisesti. Oltiin niin innoissaan siitä, että päästään näkemään tuleva vauva. Meillä oli siis jo pari ultraa takana ennen tuota, joten tiedettiin että siellä on elämää.

Aluksi kätilö kyseli vain yleisesti voinnista ja muusta miten on mennyt ja pienen alkuhaastattelun jälkeen alkoi ultrata. Siinä sitten laskettiin kädet ja jalat sekä tarkistettiin napanuora, istukka, lapsiveden määrä, tietenkin niskaturvotus ja muita juttuja. Eli yleisesti tarkisti, että kaikki on niin kuin pitää, eikä mitään poikkeavaa näy sikiössä eikä muualla. Itse ultraus kesti noin 20 minuuttia, ja osa ajasta koitettiin vaan saada pientä ihmisenalkua sellaiseen asentoon, että saisi hyvän kuvan. Toinen oli aika vauhdissa. :D

Lopuksi vielä kätilö kysyi oliko meillä mielessä mitään kysyttävää tai muuta jossa hän voisi auttaa tai neuvoa. Eli jos haluat, niin kannattaa miettiä valmiiksi jotain kysymyksiä mitkä askarruttaa mieltä, he vastailevat kyllä ja kertoilevat sen mukaan mitä osaavat. :)

Acacia ja toukka 12+4
 
Nt-ultra olisi siis keskiviikkona tiedossa. Alkaa pikkuhiljaa jo jännittämään...
Rv 11+2 tuolloin ultraus päivänä.

Mä olen taas alkanut hieman pelkäämään että onko kaikki hyvin sittenkään.. Tuntuu että oireet on lähes hävinnyt kokonaan. Rinnat ei ole läheskään niin arat kun olivat, ja muutenkin on vaan semmonen "olo"...
Kyllä edelleen saa herätä vessaan, ja veristä touhua toi hampaiden pesu.. :p
Kai sekin vaikuttaa kun täällä on tullut näin monia menetyksiä hiljattain.. : /

Onneksi löytyy kuitenkin näitä hyviä ultra-kuulumisia, ja varsinkin fourth giftin tapaus, aina on toivoa. :heart: Hyvä että kaikki päättyi hyvin loppujen lopuksi. :)


Lily_ + kundi 10+6
 
huomenta kaikki mammaiset :heart:

aurinko paistaa, aivan loistavaa herätä kun koko perhe herää hyvällä tuulella :) koirakin jopa ;)
meillä on viikonloppuisin opeteltu köllimään hetki sängyssä kaikki. se on kivaa, kun arkena jokainen herää eri aikaan ja aamut on vilskettä.
Itse asiassa jopa kaipaan takaisin töihin :) (mussa taitaa olla vikaa ;) ) mutta nautitaan nyt ylityö-vapaista vielä, ensi viikolla vain kaksi päivää duunia ja sitten heti perään uusi viikonloppu :) nastaa!

ikävät aatokset ovat tipotiessään, rauha laskeutui kotiin. ei kiirettä, ei ressiä, vain läheisyys ja lämpö. Eilen meinasin ekan vauvan vaatteen ostaa, mutta vielä jätin kauppaan :)

verenvuotoa ei oikeasti ole enää näkynyt, mitä, torstain jälkeen. eli voihan olla että ne olivat myös ne kropan luulemat menkat. oli mitä oli niin parempi näin.
tuo laskeuma on kyllä viheliäinen, eilinen meni kaupoilla kierrellessä, kotiin päästyä söin ja aloin siivoamaan hiukan. juu ei ehkä olis kannattanut. kivut alkoivat juuri ennen taaperon iltapalaa. onneksi se nukahti aikaisin, ja mä pääsin vaakatasoon. ja ne kivut hävii samantien levossa. Mulla on siis suuri elämänkoulu edessä: miten häärääjä rauhoitetaan :) ???
Yritän nyt kaavailla päässäni viikolle "lukujärjestystä", että mitä asioita hoitaisin minäkin päivänä. Kaikkia kun ei voi yhtenä päivänä tehdä, ei enää :D
Mutta uskon oppivani, ajan kanssa..

tänään toivon saavani istutettua kasvimaalle asukkaat, se ei ainakaan ole kauhean raskas projekti. ainakin sipulit voisi laitta likoamaan.
pihakukkasiakin oisi kiva hakea lisää :)

nt-ultra meillä tuo tehdään aina alakautta. rakenneultra vatsan päältä sitten myöhemmillä viikoilla.
lääkäri ei kysynyt mitään, käski riisua, käski pöydälle, vehje sisään, kuvat koneesta ulos. Käski miehen ulos. Teki sisätutkimuksen. Käski pukea vaatteet. Kiitos hei.
RAIVOSTUTTAVA!!!! ja mä totesin etten samalle sitten enää KOSKAAN halua!!! missä myötätunto ja lämpö??? ja sitten se, et jos mun mies tulee paikalle, ei lääkärin tehtävä ole sitä ajaa tutkimuksen ajaksi pois. änkeehän se muhun sen ultrauslaitteenkin. ja tulee synnytykseenkin... ei paljon jäänyt meille vanhemmille hyvä kuva.
muut tutkimukset meninkin toiselle lääkärille, joka oli aivan toista maata :) hänelle jatkossakin toivon mukaan voin päästä.

eka neuvola tosiaan on keskiviikkona, odotan hullun tavalla, nyt voitaisiin jo kuunnella ne sydänäänetkin, kerran epeli on jo nähtykin :heart:
Mukavaa sunnuntaita kaikille!!! toivotaan kaikille hyvää oloa, ja pahoinvoinnit hätistetään pois!!!! alkaa ne parhaimmat viikot :) enjoy :heart:

fourth gift ja pikkupalleroinen 9+mitä sitten ikinä onkin :D
 
Iippari Kyselit nt-ultrasta. Ensinnäkin kannattaa muistaa, että se ei ole vain vauvan katsomistilaisuus. Sieltä voi paljastua myös ikäviä uutisia, en siis tarkoita sinua vaan yleisesti. Sehän on lääketieteellinen tutkimus, jossa tutkitaan myös mahdollisia poikkeavuuksia. Mulle on nyt kahdessa viime raskaudessa tehty nt-ultra mahan päältä. Ilmeisesti laitteet ovat parantuneet niin paljon, että tuosta mahan päältäkin näkymä saadaan vaikka olisi sitä löllyäkin siinä.

Mulle kätilö vähän motkotti, että erikoislääkärin olisi pitänyt tuo ultra tehdä, koska kyseessä on kierukkaraskaus. Th ei tuota tietoa ollut lähetteeseen laittanut, joten siksi sen teki kätilö. Ultraus kesti 15-20min, sen jälkeen täytti ä-kortin ja tiedot koneelle ja se oli siinä.

Lily_Älä huoli, oireet alkavat hävitä näillä viikoilla. Mua kyllä paleli eilen, ja vähän ihmettelin, miten tää alkuraskauden oire voi jatkua vieläkin. Kunnes mies alkoi puhua, että on viileetä jne. Eli ehkä meillä sitten oli kotona vain kylmä. Taloyhtiö on ainakin lämmöt jo pattereista katkaissut.

Scala rv 12+2
 
palelu no mua ainaki palelee aina :D olin raskaana tai en niin villasukista en luovu kesälläkään sisätiloissa :D

jätin kasvimaan laiton toiseen päivään... mutta pyykkikoppa on taas tyhjä, imuroitu ja luutattu ja tehty iso satsi ruokaa. ehkä näin olikin parempi, koskapa viikon aikana jätetyt kotityöt on nyt hoidettu alta pois ja ei tartte niitäkää ressata :)
puhtaat pyykit odottaa vielä pääsyään kaappiin, mutta nyt otan ensin lepotauon sohvalla maaten, kun perheen pienin nukkuu vielä päikkäreitään. jalat ylös ja jos ihan oppis tämän lepäilyn ;)

keli on mitä mahtavin, meillä jo 15 varjossa pelkästään :) lepäilyn jälkeen pihalle... meikkivoide jää laatikkoon, antaa rusketuksen ottaa ensi puraisuja :D
 
Nt-ultra Tavallaan siis olen jo käynyt siellä, mutta uusi on vielä edessä viikon päästä. Kun siis alkuun neuvolan laskujen mukaan olisin ollut n. kuukauden pitemmällä raskaudessa kuin todellisuudessa olen. Oli siis todella pitkä kierto ja myöhäinen ovulaatio. Ei siis sen kummemmin siinä katsottu, muuta kuin, että sydän lyö jne. Ja sit viikon päästä kun mieskin on mukana ja viikkoja pitäis olla 11+1, katsotaan se niskaturvotus. En vielä tiedä menenkö noihin veriseuloihin, saa nyt nähdä.

Oireista Täälläkin on nyt pahoinvointi lieventynyt, eli huomenna töihin normaalisti ja toivon mukaan siellä pystyy olemaan. Mitään erityisiä himoja ei ole ollut, tosin tuota greippilimua voisi kyllä ostaa :D Ja eilen harmitti kun kaupasta ei löydy täysin alkoholitonta lonkeroa, mutta tosiaan eiköhän tuo greippilimu aja sen asian.
Selkä on ollut välillä julmetun kipeä, ennenkin alaselkä on vaivannut, mutta nyt kipu on vieläkin alempana. Eilen tunnin verran tuli tehtyä puuhommia, eli halkomakoneella puita haloin ja selkä oli sen jälkeen loppuillan älyttömän kipeä. Ei tuo asento ollut kovin hyvä, mies sentään nosti isoimmat pöllit siihen, ettei sitä minun tarvinnut tehdä. Onneksi ei tänään enää tuo selkä niin vaivaa.

Ja tänään sitten siirrytään kaksinumeroisiin viikkoihin.
Tirppana8 10+0
 
Osanotot menetyksen kohdanneille :( ja fourth giftille tsemppiä sitä tarvit jos sun vuodot sun muut saattaa jatkua vielä pitkään.

Meillä oli np-ultra perjantaina ja siellä se oli yksi pikkuinen vastasi viikkoja 11+6. LA ei siirtynyt mutta alan laskemaan tuon mukaan koska seuraava ultra varattiin sen mukaan. Eli meidän listalle vois sitten laittaa LA 11.11. Pääsin sitten heti poksumaan seuraavana päivänä ja koko rv 12 meni huomaamatta.
Turvotusta oli 1mm kokoa pienellä 5,0cm kaikki nyt näkyvät elimet paikoillaan. Taisi olla pieni nukkumassa kun alkuun saatiin kaikki mitat hyvin sitten kun kätilö vähän tökkäsi kovemmin niin toinen aloitti kunnon jumpat siellä se nosteli jalkoja otsaan ja piti käsiä kasvojen sivulla ja välillä suoristeli niitä. :heart:
Saatiin valtavasti kuvia mukaan. Meillä ultra tehtiin mahan päältä alkuun kätilö tuumasi että jos ei näy kunnolla niin sitten ultrataan alakautta, mutta hyvin näkyi ja sydänäänet kuului.
Osallistuin sitten siihen seulaan tuumasin että otetaan se nyt sitten samalla kertaa kerta, mutta mihinkään lapsivesipunktioihin en lähde eli jos seula nyt sitten hälyttää niin saa hälyttää. Ainakin nyt tämmöisillä mietteillä olen.
Seuraava ultra olis juhannuksen jälkeen rv 21 sitä ennen pitääkin käydä se sokerirasitus.

Nyt voikin alkaa odottamaan kesää tänään on upea ilma lämmintä 15 astetta. Huomenna käyn varmaankin puutarhalla hakeen multaa ja muutaman kirsikkapuun taimen ja tänään alottelen pihan siivousta onhan mulla nyt 6pv vapaata töistä niin kyllä kelpaa.

iia ja kaveri 12+1
 
Moikka! Kävin keskiviikkona yksityisellä ultrassa ja siellä pikkuinen liikkui kovasti, laittoi jopa sormia suuhun ja heilutteli sieltä äidille...awww:heart:! Pikkuinen vastasi pari päivää isommalta!Meillä onkin 9.5 sitten uusi ultra missä nähdään niskaturvotus jne...:D en malta odottaa!!!! Olo on vieläkin väsynyt ja pahoinvoiva,mut kyl tää tästä!:D

Uskoa täynnä ja muru 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveMamma
Mukavia ultrakuulumisia taas ja hienoa että fourth giftin tilanne selvisi parhain päin!

Tänä viikonloppuna sitten paljastettiin lopulta uutinen myös tuleville isovanhemmille ja tulevalle isoveljelle. Eihän tuo poitsu meinannut oikein ensin tajuta, ja sitten kun tajusi niin onkin koko päivän hokenut: "Joko vauva on syntynyt, koska se syntyy, onko se syntynyt kun herään aamulla, onko se syntynyt kun olen saanut tämän piirustuksen valmiiksi, onko se syntynyt silloin ja tällöin jne." Eli mukava puolivuotinen tulossa :D Ehkä olisi vielä pitänyt odottaa hetki ennen kuin kertoo tuollaiselle alta nelivuotiaalle... Niin ja poika lupasi hankkia itse vauvalle vaunut ja muut tarvikkeet, koska "mä olen jo niin iso poika" :)

Mulla on alkanut kans raskausoireet vähenemään. Paitsi selkäkipu. Vähän tänään oli pitkästä aikaa paha olo mutta ei oksettanut. Ja uusi vaiva jonka huomasin, niin jalat menee maitohapoille tosi helposti ja muutenkin sellanen vaikea olo jos rasittaa itteään fyysisesti. Sellanen voimaton.

Mies lähti mökille "kevätsiivousta" tekemään, eli metsurihommia yms. Soitteli illalla, pienessä hiprakassa, ja hehkutti kuinka onnellinen on vauvasta. Yleisesti ottaen kuitenkin suht järkevällä asenteella suhtautunut tähän raskauteen, tosi huomaavainen ollut mua kohtaan kyllä, mutta ei vielä ole kauheasti itse vauvasta kohkannut. Ja kun se tosi harvoin ottaa alkoholia, niin olihan se aika hellyttävää kuunnella sitä "pehmoilua". "Oon ihan onnesta soikeana kun saadaan sellainen ihana vauva". :heart:
 
moi kaikille.. ei ole nyt joutanut/ jaksanut tänne kirjoitella mutta eiköhän sekin muutu kohta ku koulut loppuu ja kesäloma alkaa :D

Uskoa täynnä meilläkin on ultra 9.5 :D ja nyt jo jännittää..

näin unta toissa yönä että alamahaan koski viiltäen ja sit ku menin vessaan ni pikkarit ja pönttö veressä.. unessa soitin neuvolaan josta sain ultraan ajan mutta oma olo oli että kesken meni ja mie jo ihan tyynesti kertoilin kamuille että taas tässä näin kävi, MUTTA onneksi tämä oli unta ja heräsin!

mitään rusehtavaa en ole enää vuotanu ja epäilenki että edellinen olis ollut kuivista limakalvoista.. MIKSI aika ei voi juosta että pääsen sinne nt-ultraan ja pääsen tästä pelosta että kaikki kehitys olisi loppu :ashamed:
uikutusta ruikutusta mutta ei auta ku päiväkerrallaan mennä ja nyt valmistautumaan kouluun :D

rontti1 10+5 (mutta neuvolan mukaan 11+2)
 
moi, pääseekö mukaan porukkaan! Olen lueskellut teidän juttuja jo jonkin aikaa, mutta en ole itse aiemmin uskaltautunut kirjoittamaan. Meille odotellaan toista lasta, LA olisi 21.11. eli nyt taitaa olla menossa 10+4.

Olen ollut äärettömän epäileväinen tämän raskauden etenemisen suhteen. Osasyynä varmasti kaksi kohdun ulkoista raskautta esikoisen ja tämän raskauden välissä. Ja päälle kahden vuoden yrittämisellä tämä saatiin alulle, joten uskomattomalta tuntuu. Masuun on kyllä kurkattu ultralla viikolla 6+1 (KU:n poissulkemiseksi) ja syke näkyi, ja lisäksi neuvolassa 9+1 kuunneltiin sydänäänet. Nyt kuitenkin taas epäilyttää, että onko tuolla mitään, kun oireet tuntuvat hävinneen/voimakkaasti vähenneen. Mahakaan ei tunnu oikein miltään, housut mahtuvat hyvin jalkaan. Välillä tuntui, ettei voi farkkuja pitää, mutta taisi olla enimmäkseen turvotuksesta johtuvaa.

Ei olla vielä kerrottu asiasta, kun jotenkin ei osaa itsekään vielä uskoa tähän. 9.5. on NT-ultra (taisi olla muuten muutamalla muullakin samana päivänä). Mitenköhän sinne asti pystyy järjissään odottelemaan. Olen miettinyt kotidopplerin ostamista, mutta hulluksihan senkin kanssa tulee, jos ei saa niitä sydänääniä kuulumaan. :-o

juuri + papu 10+4
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi 9.5. np-ultrapäivälle! =)

Minullakaan ei ole maha kasvanut vielä yhtään, tissit ainoastaan jonkin verran (ja aristavat). Onko muilla tässä 11 viikolla jo miten näkynyt vatsan pyöristymistä? Huolestuttaa myös hieman itseäni, kun mitään ei näy. : / Välillä iltaisin vaan hieman turvotusta. Ensimmäistä siis odotan.

Toinen asia, mistä piti kysyä on, että onko kenelläkään esiintynyt kipua pakarassa? Itselläni on jo parin viikon ajan, etenkin kävelylenkkien jälkeen viiltänyt tuonne syvälle keskelle vasenta pakaraa. Ei vaikuta lihaskivulta vaan ennemmin joltakin hermolta, niveleltä, tms. Tosi ärsyttävää, eilenkin piti suunnilleen linkata loppumatka kotiin, kun viiltäminen oli niin inhottavaa. :mad: Tämän on varmaan pakko liittyä jotenkin raskauteen, sillä ikinä ennen ei ole tällaista ollut!

Neitipippuri 10+2
 
neitipippuri Mulla pari päivää sitten vatsa "pullahti" ulos, mutta olen kolmisen viikkoa sinua edellä. Esikoista myöskin odottelen ja ymmärtääkseni varsinkin esikoisen odottajilla vatsa voi alkaa näkyä vasta aika myöhäisessäkin vaiheessa eli älä huolestu =)

Klara vappen, bara vatten :flower:

idylli 13+3
 
juuri tervetuloa porukkaan mukaan :popcorn: kiva saada uusia lisää, kun niin valitettavan moni joutunut lähtemään...

neitipippuri no minusta tuo kuvailemasi kipu on issias-tyyppistä... onnea vaan ja tervetuloa kerhoon ;) venyttely auttaa, kun seisot ja laitat kipeän jalan hiukan eteenpäin. sitten nostat varpaita kohti kattoa. pitäisi venyttää...

maha NO ON :D selkeä on mutta ihana :) tää on ihan parasta odotuksessa :heart: mä oon aina tykännyt siitä mahasta, kun saa ylpeänä kulkea niin et näkeköön koko valtakunta :) se on mun :heart: -mutta kenelläkään, paitsi miehelläni ja lapsillani , ei ole siihen koskemisoikeutta! inhoan jos tullaan lääppimään ja paapomaan. edes oma äitini ei koske, en halua. joku raja menee korvien välissä tässä suhteessa :)

ihana ilma, kaupassa käyty, päikkärit otettu, nyt vaan ollaan ja rentoudutaan :)
 
Kiitos fourth gifth venyttelyvinkistä! Ja onnea muuten hyvistä uutisista, en tainnut vielä muistaa sanoakaan. =)

Lohdullista kuulla Idylli, että sulla vasta nyt alkaa maha näkymään. Ei siis ilmeisesti vielä mitään hätää. Tuntuisi vaan todellisemmalta koko juttu, kun vähän mahaakin näkyisi. :D

Onko tuolle vaivalle sitten mitään muuta tehtävissä kuin venyttely? Ja miten ihmeessä näin aikaisin voi alkaa ilmetä? : / Tosi kummallista, kun muuten on ollut lähes oireetonta, mutta sitten tällainen vaiva, höh... Onkohan kovin yleistäkin raskaudessa?

Ärsyttävästä kipuilusta huolimatta iloista vappua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
neitipippuri kiitos kiitos :)

ja mitä issiakseen tulee, niin itellä jokaisessa näissä neljässä se on alkanut alusta saakka hiukan oirehtimaan, välillä menny pahemmaksi, välillä taas paranee. Lienee johtuu siitä että raskaus ja hormonit tekee sen että nivelsiteetkin löystyy. selän nikamat saa hiukan väljyyttä. sitten se ärtyy jos istuu pitkiä aikoja, tai vain makaa pitkiä aikoja. rauhallista kävelyä kivun rajoissa joka päivä pitäisi tehdä.
nopea apu kipuun on laittaa joku vihannespussi pakastimesta kipeimpään kohtaan. 10 minuuttia kerrallaan, kolmesti päivässä.
itsellä apu löytynyt myös piikkimatosta, kun iskee ahterinsa siihen ja käy sängylle makaamaan ;)
ja ihan jos kovasti on kipeä niin särkylääkettä.
rauhalliset venytykset myös sitten kivun rajoissa. toinen miten voi rentouttaa ensin alaselän, on käydä lattialle selälleen, ja nostaa jalat vaikka sohvalle, tuolille tms, kunhan jalat tulee koukkuun, 90 asteen kulmaan. siinä sitten hengittelee tovin iiiiiihan rauhassa. jos on yliliikkuvuutta nivelissä niin selästä saattaa napse kuulua kun lukot aukenee .. ristiselän alle voi laittaa pyyhkeen rullalle.
Kylmägeelit on myös tehokkaita relaksantteja!!

tsemppiä issiaksen kanssa elämiseen. viheliäinen vaiva sekin... mutta näitä vinkkejä oon ite vuosien varrella saanut, ja ne toimii. tai no, joku toimii joskus, joku taas aina ei :) kokeilla kannattaa kaikkea :)
 
Vapputerveiset ultrasta!
Meidän vauveli villkutteli leppoisasti, ja sydän sykki hienosti :heart:
Niskaturvotusta oli 1,3mm eli normaali, huh! Mä jo viime yön kauhuissani valvoin, kun olin jotenkin "varma", että ultrassa selviää jotain kamalaa (kiitos täältä löytyvän sikiöseulonnoissa kiinnijääneet" -palstan lukemisen.... : /
Maha pullahti esiin muutama päivä sitten, paha olo on lieventynyt kuvotukseksi ja nyt vain nautitaan raskaudesta!
Kasvimaa 12+1
 
Vappuja naiset!

Kasvimaa: eikös meillä ollut sama la, mut näytät viikkojen mukaan olevan jo pidemmällä (mulla siis tänään vasta 11+3) vai muutettiinko ultrassa la:ta? Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Luopumisen tuskaa oli täällä eilen ilmassa. Kuskailin vapunviettäjiä ja harmitti hirveesti kun olisin halunnut olla itsekkin pienessä siiderihömpsyssä...Ihan hassua kun en kuitenkaan ihan hirveästi missään käy "normitilassa" mutta nyt vaan iski päälle harmitus. Muistelen että ekasta olin ihan paniikissa ja surin miten elämä muuttuu lopullisesti, minä muutun ja parisuhde muuttuu jne. Toisesta taas murehdin että teen niin väärin ekalle kun toinen vauva tulee viemään sen paikan. Ja nyt taas lapsellisesti harmittaa ettei saa olla partyissa mukana :D Mut aikahan kuluu nopsaan ja jo vuoden päästä voi mennä jos huvittaa. Ja elämän vaan kuuluu muuttua ja mikään ei pysy stabiilina, niin se vaan on.

Mutta nyt on kiva olla hyvällä ololla vappuaamuna, hih...ympärillä paljon krapulaisia :D

Nelli 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista vappua :)

Tervetuloa Juuri

Onnea Kasvimaalle hyvistä ultra kuulumisista.

Joku ihmetteli meidän seulontojen tulosten saantia, niin näin ainakin ymmärsin kun neuvolan tädiltä kysyin. En tiedä voisiko johtua siiittä, että ongelmatapauksissa asiakkaat lähetetään Oulun yliopistolliseen, ensimmäisessä raskaudessa meidän piti odottaa rv 19 asti, ennen kuin saatiin lähete Ouluun.

ON: Ei mitään erikoista tämän auringon alla, pahoinvointia edelleen löytyy, mutta pienemmässä mittakaavassa. Tuli viikonloppuna paisettua saavillinen munkkeja ja grillaus kausi avattua, joten täytyy yrittää ottaa tulevat viikot vähän kevyemmin, jahka tästä päivästä vielä selvitään.

Inari & Juri Kakara 11+4
 
nelli-n Muistelen että ekasta olin ihan paniikissa ja surin miten elämä muuttuu lopullisesti, minä muutun ja parisuhde muuttuu jne. Toisesta taas murehdin että teen niin väärin ekalle kun toinen vauva tulee viemään sen paikan.
Miula on ihan samat ajatukset.. odotan siis toista ja voiku itkettää ja surettaa että meijän "vauva" joutuu kasvamaan isoksi ku uusi vauva syntyy.. hullua ku tiedän että tyttö on ihan varmasti innoissaan ku vauva tulee :heart: ja ekaa odottaessa oli ihan samanlaiset ajatukset muuttuvasta elämästä. IHANAA että muutkin uskaltaa kertoa epävarmuutensa..kaverini ei ymmärrä ku olen heille näistä peloista puhunu. Tullu kommenttia että oottekohan työ valmiita perustamaan perhettä tai oottekohan valmiita toiseen muksuun jos noin pelottaa. EN usko että nämä pelot hävivät ajan myötä ikää kuiteski on jo 28v. että ei tässä 15 vuotiaita olla ;)

rontti1 10+6 (11+3)
 
Mukavaa vappua kaikille! =)

Tervetuloa juuri! :)

Meillä olis huomenna se np-ultra, jännittää!
Toivottavasti matka (1,5h) menis hyvin, mulla kun on vielä sitä pahoinvointia ollu (millon tää loppuu?!). Ja esikoinen pitää ottaa nuhaisena mukaan, saa nähä kuinka viihtyy..

Mulla on vissiin jo maha kasvanut, kun eilen kolme tyyppiä kysyi, että onko meille tulossa perheenlisäystä. Kahdelle myönsin, mutta anopille mies sanoi että "ei varmasti oo, tuossa yhessäkin on ihan tarpeeks". Nyt se sitten luulee, että mä oon muuten vaan lihonu. Kohta varmaan rupee hienovaraisesti jotain laihdutusvinkkejä tuputtamaan :D jeejee.

kiukuttelija 13+1
 
helou....

istutuksia laitettu aamulla, kasvimaa toivon mukaan alkaa tuottaa satoa jonkun ajan päästä :)

vuotoakin oli eilen ja tänään, mutta en jaksa siitä enää säikähtää, kerran syyn tiedän miksi tihkuttaa. vuotakoon sitten, ja yritän huilata aina tilaisuuden tullen. vaikka hankalaa on... mies sairastui ja mä joudun pyörittämään kaiken yksin :( jotenkin tuntuu että on liian haastavaa... ja kun haluaisi tehdä edes jotain ihan vaan minä rauhassa, niin lapset on kuitenkin huollettava, koira lenkitettävä, ruuat tehtävä, siivottava ja pyykättävä... ja pian oltava takaisin töissäkin, ja miten ihmeessä jaksan.. mutta jaksettava on. kaipa se pieni mukana jaksaa sinnitellä :) tämä elämäntilanne on nyt mikä on, ja eteenpäin on mentävä.

uuden sisaruksen tulo ja oma huoli syrjäyttämisestä[/B no eipä ole koskaan tullu murehdittua sitä niinpäin. ennemmin ajatellut et sisarukset on rikkaus, itsellä on kolme sisarusta, eikä ole koskaan ollut kilpailu/ menettämis-asennetta :)
 

Yhteistyössä