Marraskuun 2012 masuasukit <3 *syyskuussa*

Ja minä aion nyt olla se kärsimätön, joka tuli Facebookin puolelta tuomaan uutisia. Eli daizy06 on tänään saanut tytön! rv 31+0, 44cm 2050g. :heart: Tyttö syntyi sektiolla ja kaikki on hyvin ja sekä äiti että tytär toipuvat sairaalassa.

Ja siis tähän paljastukseen on saatu lupa asianosaiselta, tulkoon daizy06 kertomaan itse sitten enemmän kunhan on toipunut. Ilouutinen piti kuitenkin kertoa kaikille tännekin pian, kerran kaikki on hyvin ja tyttö oli syntyessään terve ja vahva tapaus.

Joten Nynaeve, sun aiemmat kirjoitukset ei ihan pitänyt kutiaan, kun juuri totesit, että onneksi kukaan ei ole vielä synnyttänyt. Nyt on, ensimmäinen marrasmasu on saanut pikkuisensa maailmaan. :heart:
 
daizy06:lle onnittelut vauvasta :) Mahtavaa, että vauva ja äiti voivat hyvin, vaikkei todella vielä siellä marraskuulla ollakaan !!

Acacia, hyvä kuulla, etten oo ainoa ton kivun tuntenut. Se oli kuitenkin niin "erilainen" jollain tavalla kun kaikki muut kivut säryt ja krempat, että ihmettelin itekin. Ajattelin mainita asiasta seuraavassa neuvolassa vielä (joka siis 3vkon päästä). Hauska nähdä minkälaista selitystä saan, kun tuntuu nuo tulkinnat paljonkin vaihtelevan jopa paikkakunnan sisällä välillä :)

Aika pitkä muuten tällänen kuukauden tauko tässä välissä neuvolakäynneissä... Tai oikeestaan kolme viikkoa, kun kolmen viikon kohdalla on lääkäri ja sit neljännellä viikolla neuvola... Toinen mitä oon tässä ihmetellyt on hemoglobiinin mittaaminen... Meidän neuvolassa toimenpide kestää minuutin... pisto sormenpäähän ja veri koneeseen... Kuitenkin hemoglobiini kertoo paljon äidin voinnista ja ite oon pyytänyt sen joka kerta mittaamaan, kun on tosiaan ottanut laskua sieltä 156:sta ja nyt ollaan raudalla... eli kysymys kuuluu, miksi se jätetään helposti mittaamatta, jos siinä ei ole ollut aiemmin mitään vikaa? Luulis ainakin, ettei ole kallis eikä aikaavievä toimenpide missään. Oonko ihan väärässä?

Kello oli soittamassa puoli ysiltä, mutta mun kylkeni sanoivat yhteistyösopimuksen irti tunti sitten. Ei vaan ollut enää yhtään ihopinta-alaa, joka ei olis jo särkenyt makaamisesta... Pakko nousta ylös välillä...

Uusia havaintojakin tehty. Mun mahani on alkanut pitämään napsuntaa/poksuntaa kun oon paikoillani. Ei ota kipeetä eikä tunnu mitenkään erikoiselta, mutta kuulostaa siltä niin kun saumat ratkeis :LOL: Taitaa myös kuulua niihin juttuihin, joista olis hyvä mainita siellä neuvolassa muutaman viikon päästä..

Oikein mukavaa lauantaita kaikille!

sisunen ja seve 34+2
 
daizy06 onnea kovasti :heart: kovin aikaisin silti otti varaslähdön, mutta onneksi kaikki on hyvin :) yhdellä tutullani kaksi lasta syntyneet viikoilla 32 ja 34. muutama tovi sairaalassa meni mutta kyllä ne selviää elämän alkuun oikein hyvin jo näillä viikko-lukemilla :) eikä kehityksen tai kasvun kannalta tartte huolehtia, kovia ovat kirimään ikätovereitaan :)

nukkuminen joo mulla myös aamuisin on PAKKO nousta, kun ylävatsaa kivistää aivan törkeällä tavalla... onneksi sain nuo kolmen tunnin pätkät sentää ihan kohtuu hyvin nukutuksi.

repäisykivut ihan tuttuja täälläkin... yhtenä päivänä kävin sängyyn taaperon viereen loikomaan, mutta jämähdin siihen kun en vaan kärsinyt kääntää kylkeä. en liikuttaa jalkaa, ei kääntyä minnekään suuntaan. kipu viilsi ja vihloi... ei auttanut muu kuin seurata taaperon touhuja ja vaikka se lähti sängystä, mä jäin edelleen samaan asentoon...
puolisen tuntia meni että lihakset rentoutui, sit onnistuin liikkumaan.
kohtu kasvaa hurjaa tahtia nyt, ja paino siirtyy ja alkaa olla alempana mullakin. uskon sen johtuvan näistä.
esimakua synnytyksen kivuista sanoisin :D

hemoglobiinin mittaamisen vaikeus :) edellisen odotuksen terkka vähätteli joka kerta, ja mitattiin tosi harvoin. Nyt tällä kertaa tämä terkkari on paljon erilaisempi. mitataan oikeastaan joka kerta. ehkä joka toinen joskus. sit multa ihan kysytään et haluanko et mitataan? se on kiva :) -tai tuntuu kivalle että mua huomioidaan :D eikä nuo pistämiset mua haittaa, se on niin olematon piikki...

jännittää jo jollain tapaa tiistain koko-arvio-ultra :D malttamaton mieli, kun ei lainkaan tiedä mitä siellä on... saati mitä sisätutkimus kertoo... mä toivon todella että kohdunsuu ois vielä kiinni, en sais mitään liikkuma/autoilu-kieltoa :mad: sit onkin keksiminen mitä tekis aikansa kuluksi. ite en ole mikään sohvalla lötköttäjä, vaan aina tarttee olla jotain kivaa puuhastelua :) ja joka päivä tarttee päästä ulos löntystämään, pääkopalle tekee hyvää :) mutta se otetaan mitä annetaan :)

aamupalan laittoon ja sitten aion suunnistaa kirppikselle :)

fourth gift ja pikkupallero 30+3 :)
 
Oi joi, mitä mun uniset silmät lukeekaan. Suuren suuret onnittelut Daizylle vauvelista :heart: Ihana, että äiti ja vauva voipi hyvin.

Nynaevelle ja hänen siskolleen paljon jaksamisia.

(.) Yritin toissa päivänä olla reipas, pikaisesti imuroida ja pyyhkästä pölyjä, tuli sellaiella sarjatulella supistuksia, että on varmaan syytä jo vähän höllätä tai ainakin yrittää olla vähemmän tehokas :)

Inari & Juri Kakara 32+1
 
Onnea daizylle pienestä tytöstä. Hyvä että kaikki kuitenkin hyvin ja varsin hyvän kokoinen tyttö viikoista huolimatta. Hurjalta tuntuu, kun näyttäis olevan sama laskettu aika olleen kuin minullakin.
Toivottavasti muilla malttavat asukit olla vielä masussa edes jokusen viikon lisää. Onneksi kaikki ollaan jo varsin hyvillä viikoilla.

Mies lähti sukulaisensa syntymäpäiville pääkaupungin suuntaan, eli iltaan asti pitäis sitten itsekseen ihmetellä. Lähtivät vielä minun autolla, se kun on varmin ajokki tällä hetkellä pidemmällä matkalla. Onhan tuossa toki miehen auto pihassa, mutta ei sillä viitsi kyläkauppaa pidemmälle lähteä. Tai ei se hajoamiskunnossa ole, mutta en muuten vaan viitsi sillä kauheasti ajaa. Kuitenkin minun tuurilla joku just sen kolhii tms. ja on vähän harvinaisempi peli niin korjaus sitten maksaa kivasti. Meinasin ensin että bussilla menisin kaupunkiin, mutta saa nähdä jaksaako. Kun joutuu sitten siellä kävelemään kuitenkin jonkun verran.

Ensi viikolla taas neuvola ja sitten tulee joku perhetyöntekijä tai mikä nyt olikaan vierailulle. En tiedä onko tämä mitenkään yleistä muualla, mutta täälläpäin tuollainenkin on. En nyt sitten tiedä mikä idea tuossa on. Onhan se toisaalta hyvä, että katsotaan vähän minkälaisissa oloissa se pikkuinen sitten kasvaa, toisaalta tuntuu vähän kyttäilyltä. Mutta eihän täällä mitään salailtavaa ole ja mielestäni varsin hyvä paikka pikkuiselle, tilaa ainakin riittävästi ja turvallinen piha jne.

Tirppana 31+0
 
Heippahei :)

Aika vähän oon nyt tänne puolelle kirjoitellut.. Sori :/

Tänään mulla alkaa viikko 34 ja valtakunnassa kaikki hyvin... Oon joutunut vähän juoksentelemaan neuvolassa ylimääräisillä käynneillä päänsäryn ja turvotuksen sekä supistusten takia, mm. mutta mitään ei ole hätänä ja paikat on ihan kiinni ja kiinteät eikä myöskään kohdunkaula ole lyhentynyt sieltä 3 sentistä.

Mä oon jostain syystä yhtäkkiä taas tosi allapäin. Ja siis, miehen kanssa ei ole mitään riitaa mutta jotenkin tulee koko ajan sellanen olo että se varmaan touhuaa mun selän takana jotain mistä mä en tiedä. Ihan älytön ajatus, silti, mua raastaa ihan sikana.. En tiedä mikä tämmösiä kohtauksia aiheuttaa mutta haluan tämmösistä ajatuksista eroon. Pahinta on vielä se että on nähnyt miten vaisto osuu oikeaan monella tällasissa jutuissa, ei auta yhtään. Mur. Toivon vaan että tää loppuraskaus menis nopeesti ohi ja pääsisin taas tasapainoon mieleni kanssa..

Ja koska mä en halua aiheuttaa mitään turhia konflikteja, en jaksa riidellä, etenkään turhasta, niin pidän sitten kaiken sisälläni.. Mistä taas seuraa se että pelkään sitten kerralla räjähtäväni kun olen tarpeeksi sullonut sisälleni tätä pahaa oloa. Siitäkään en tykkää.. Mutku en jaksa olla vaikee, enkä jaksa keskustella mistään omista oloistani.. blaah..
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Tooosi pitkästä aikaa täällä.
Lukemassa kyllä käyn, mutta jotenkin kommentointi jää tuonne facebookin puolelle, kun se on muka olevinaan nopeampaa ja helpompaa. :ashamed:

Daizylle onnea tätäkin kautta pienestä tytöstä. :heart: :heart: :heart:

Lumineiti, jos sulla on paremmin aikaa, niin mulle sopii hyvin, että otat seuraavan pinon hoitaaksesi. Mutta edelleen otan kyllä homman hoitaakseni, jos muita ei löydy.

Sitten vaikka aika omanapaisesti kuulumisia: Klexanen takia oli viime viikolla kontrolliultra ja isolta pojalta tuo tyyppi näyttää edelleen. Painoarvio oli 2kg rv 31+4. Oma paino on ekasta neuvolasta noussut tuon saman. RD.tä mulla ei ole, joten vaan geneettisesti iso tyyppi on tulossa. Sitä se teettää, kun menee sekoittamaan 160 pitkän naisen ja 186 pitkän miehen geenit. :D

Samalla reissulla koitin myös saada sairauslomaa, kun olen työpäivien jälkeen ihan puhki, tuntuu että en kotona saa mitään aikaiseksi. Useimmiten olen myös niin kipeä, että en tiedä kuinka päin sitä olisi. Ohjeeksi lääkäriltä sain vain nukkua päiväunia ja syödä 3-4g Panadolia päivässä. : / Eli töissä sinnittely jatkuu. Onneksi enää 12 työvuoroa jäljellä ja ensi viikolla vain kolme. Seuraavassa neuvolassa ajattelin kyllä jutella aiheesta vielä.

Tuosta Hb:sta ja sen mittaamisen pihistelystä on ollut puhetta ja mulla kävi kanssa noin. Eli oli joskus alkuraskaudessa mitattu tosi hyvä Hb ja sen perusteella sitä ei kontrolloitu ollenkaan. Edellisellä neuvolakäynnillä se varmaan unohtui, kun terkka lähetti mut TAYSiin tarkastamaan pojekivun syytä. Ja nyt äitipolikäynnillä pyysin PVK:n ja Hb oli vain 104. Syön lääkärin ohjeen mukaan Obsidania 1x2 ja toivon, että lähtee urakalla nousuun, helpottaisi varmaan tuota työssä jaksamistakin, kun happi kulkisi, eikä ihan näin kovin nukuttaisi.

Mulla on kaikki vauvavalmistelutkin vielä tekemättä, ajattelin jättää ne äitiyslomalle, jonka alkuun ei ole kuitenkaan kun vajaa kolme viikkoa.

Kuume ja pikkuinen 32+0 :heart:
 
DAIZYLLE Onnittelut pienestä tytöstä! Mietin jo että milloinkohan eka marraskuulainen syntyy, joku ottaa aina varaslähdön :)

HB:N MITTAAMISESTA niin meidän nlassa ainakin lupa mitata vaan 3 kertaa raskauden aikana, säästösyistä. Jos jotain häikkää mittaavat tietty useammin mutta ohjeena niillä on että x 3 raskauden aikana.

NEUVOLA 32+1:
Oma paino +-0kg (yhteensä 3,5kg)
Sf 30 (hieman keskikäyrän yläpuolella)
Tarjonta RT!! Yes!! Tunsin kyllä kun alkuviikosta kääntyi mutta en uskaltanut uskoa todeksi kuitenkaan ennen kun nla täti sen toteeksi sanoo!
Sydänäänet 155 (oli kovasti hereillä ja potki)
Lähete sain ä-polille synnytystapaarvioon rv vkolle 37 eli sitä odottellessa vielä varmaan 1 tai 2 tavallista nla kertaa.

SYDÄNÄÄNET JA ISTUKAN PAIKKA niin ei kyllä vaikuta sydänäänien kuunteluun. Mulla istukka edessä ja parhaiten sydänäänet kuuluu sen läpi, ainakin kun vauva oli pienempi, nyt alkaa olemaan niin iso että kuuluu "missä vaan" mahassa :)

Nyt FB kirppistä tsekkailemaan, mulla jo etsinnässä koko 68cm vaatteita valmiiksi :D

Korvapuusti 32+2
 
Hei!

Onnittelut Daizylle tytöstä :heart:

Pikaisesti vaan omaa napaa: Tuli sitten vietettyä viime yö synnärillä seurannassa. Tiistai-iltana liukastuin lattialla olleeseen legopalikkaan ja reväytin itteni kunnon X-asentoon. Tästä tuloksena tietenki kipeytyneet haarat ja sitten supistuksia alko tuleen selvästi enemmän, ei siis kipeitä mutta kuitenkin semmosia napakampia. Ja kun niitä vielä eilenki tuli, soitin neuvolaan. Laittovat sitten neuvolasta lähetteen äippäpolille. Laittoivat mut synnärille käyrille,koska äippäpolilla oli varattuja aikoja ja mahdollisuutta pitempään käyrään ei olisi ollut. Käyrillä kaikki hyvin vauvalla sekä itelläkin, supistuksia ei levossa onneksi tule. Illalla lääkäri sitten ultrasi mut ja kaikki hyvin sielläkin, pikkuisen painoarvio 32+4 2kg :heart: Mut otettiin kuitenkin osastolle yöksi seurantaan, illalla ja aamulla otettiin vielä käyrää ja oikein mainiosti jaksoi pikkuinen, ja kun kerta supistuksia ei levossa tule, niin pääsin tietty kotia, ohjeena vaan nyt että lepoa lepoa ja rauhallisesti ottamista. Mitenhän se onnistuu tuon kohta 2v esikon kans? :D Kohdunsuunkin tietty tarkistivat niin siellä onneksi ei ollut tapahtunut mitään muutoksia, kiinni oli ja täyspitkäkin vielä, huh helpotusta. Mutta tyytyvänen saa kyllä olla että seuranta on näin hyvää, jäi itelle hyvä mieli kun tietää että kaikki on hyvin. Nyt vaan rauhaksiin ottamaan ja tahtia hölläämään. Alotin vauvanvaatteiden pesunkin JOS tää sattuis tuleen ajoissa :D Esikko synty 38+0.

Luen ja kommentoin myöhemmin paremmin, nyt päiväunille,

miraaz ja peppi 32+5
 
Daizylle onnittelut pienestä prinsessasta nyt viä tätäkin kautta!!! :heart:

miraaz Onneksi siellä oli kaikki hyvin kaatumisesta huolimatta! :heart: Nyt vaan sitä lepoa mahdollisimman paljon!

Pitäisi lähteä tästä kaverin vauvakutsuille, joten en ehdi sen paremmin kirjoittelemaan! :)

Nellielli ja pötkö 33+6
 
Onnea Daizy06 :heart: Mukava kuulla että molemmat voitte hyvin.

Onneksi teille kaatuneille ei käynyt pahemmin ja selvisitte pelkällä säikähdyksellä.

Nyt en muista lainkaan mistä on ollut puhetta... tutit ja pullot Taidan pakata "oman" tutin mukaan, kun ei niin kauheesti tilaa laukussa vie. Pulloa ja korviketta tuskin otan, koska ainakin esikoiselle annettiin Tyksistä lisämaitoa. Tutinkin antoivat kun oli niin kova poika imemään eikä maitoa ihan heti tullut.

Sairaalakassi Pakkaamatta, mutta en ota siitä stressiä. Mukaan ainakin neuvolakortti, puhelin, laturi ja kamera. Loput pystyy kyllä mies tuomaan jälkikäteen jos tarvetta esiintyy. Niin ja hygieniatarvikkeet ja omat imetysrintsikat otan myös. Vauvan kotiutumisvaatteet laitan valmiiksi kaukaloon, jonka mies tuo mukanaan kun tulee hakemaan.

Potkut Mulla potkut ja muljahdukset tuntuu selkeästi ylempänä vatsalla ja uskoisin että edelleen on raivotarjonnassa. Liikehdintä on tällä hetkellä voimakkaamman tuntuista ja sohvalla istuessa vatsa heiluu minkä kerkiää.


Sairaslomasta Ite olen nyt ollut saikulla jo pidemmän aikaa, mutta ihmettelen että raskaanaoleville tuon sairasloman antaminen tuntuu olevan joissakin piakoissa kiven alla. Mähän sain itekin lähes tapella sen yhen lääkärin kanssa siitä saikusta.
Miten oli, saako neuvolan terkka antaa sairaslomaa vaan sen kolme päivää kerrallaan???
Mulle neuvolatäti sanos viimeksi että kun olen ollu saikulla ja nyt mulla on tässä välissä talviloma niin hän voi tarvittaessa kirjoittaa seuraavan sairasloma pätkän. Mietin vaan et jos saa kirjottaa vaan ton 3 päivää, niin mun pitäis sitten mennä viikon päästä sunnuntaina töihin. Pitäisköhän lampsia suoraan alkuviikosta vaikka työterveyteen ja hakea sieltä pidempi pätkä. En todella jaksa mennä hoitamaan muita kun omassa hoitamisessakin on ihan riittävästi.

Nyt on mulle iskenyt joku energiapuuska jostain. Eilen aloitin huushollin siivoamisen ja tänään sitten imuroin ja pesin lattiat. No tähän perään vielä pesin saunan ikkunat ja koko saunan muutenkin. Mullehan tälläanen iskee toooosi harvoin.

Ihanaa kun tämä viikko on mennyt jotenkin todella nopeesti ja huomenna viikot taas vaihtuu.
Ainiin oltiin pojan kanssa katsomassa kaveriani sairaalassa ja oli jotenkin tosi haikeeta katsella kuinka isät menivät tyhjien kaukaloidensa kanssa hakemaan pikkuisiaan kotiin. Ne vauvat oli niin pieniä mitä satuin siinä näkemään, naamatkin oli vielä ihan punaisina. No kohta se on onneksi edessä meilläkin :)

Mukavaa lauantai- iltaa!
 
Moi!

Nyt sen on ensimmäinenvauva saatu tähänkin pinoon, ONNEA DAIZY!

HB: on multa mitattu joka kerta kun olen neuvolassa pyytänyt..ihme säästöbudjetti jossain päin Suomea!

Sairasloma: Neuvolatäti saa ainakin täälläpäin määrätä vain sen kolme päivää. Hassua sinänsä kun esimerkiksi mulla lääkäri määräsi mua näkemättä viisi päivää saikkua selän takia. Ja muutenkin on mielestäni ihan epäreilua, että jotkut jotuvat oikein anella sairaslomaa näin myöhäisillä viikoilla! Kukas siitä olotilasta ja saikun tarpeesta tietää paremmin kuin äiti itse!

Supistukset; nyt on alkanut supistella kävelylenkeillä, ei kipeästi mutta kuitenkin. Muutenkin menkkamaiset tuntemukset ja jomotukset ovat lisääntyneet. Hieman olen herännyt siihen, että pitäisikö niitä vauvan vaatteita jne alkaa jo pikku hiljaa laittelemaan, jos tämä päättäisikin tulla ulos aikaisemmin:OEn tiedä olisiko eilinen touhuilu makkarissa aiheuttanut näitä tämänpäiväisiä lisääntyneitä supistuksia.. Pitää tarkkailla ja tarvittaessa rajoittaa petipuuhia.

Nyt unten maille!

-Melanie 30+3
 
Harmaata huomenta!

Supistuksia on täälläkin ollut viime aikoina enenevissä määrin :O Harvakseltaan niitä on tullut, noin 1-2 kertaa päivässä yleensä. Mutta eilen illalla oli menkkajomotuskohtauksia noin viitisen kappaletta :O Mulla on normisti ihan helvetilliset menkkakivut ja nämä jomotukset eivät olleet likimainkaan samaa maata.. mutta siis saman tyyppisiä. Tuossa alavatsalla inhottavasti jyskytti.
Pohdin itsekseni, mahtaisiko tämä johtua siitä, että Paavon todettiin tiistain neuvolassa olevan raivotarjonnassa ja liikkeistä päätellen hän on siinä edelleen? Milloin se kiinnittyminen tapahtuu, oisko kyse siitä? Muutoin vointi on aivan fine. Joskin jonkinasteista pahoinvointia on taas ilmassa mutta hyvin pientä sellaista.

HB mitataan täällä mielestäni tosi vaivalloisesti. Ehkä valitan turhasta. Mut ihmetyttää kun terkka ei sitä mittaa sellasella sormenpäästä otettavalla tipalla vaan pitää aina mennä labraan otattamaan pvk. Mut on passitettu kahdesti neuvolasta mitattamaan hb:a ja yhden kerran pyysin päästä itse kun luulin hempan olevan matalalla. En usko että täällä tuossa asiassa ainakaan pihisteltäisiin, kuulostaa tosi oudolta, että jossain näin tehtäisiin :(

Saikkaristakin viime neuvolassa puhuttiin ja rohkaistiin olemaan yhteydessä jos edelleen voimat on vähissä. Valittelin siis tuota töissä jaksamista, josta olen täälläkin puhissut jo kuukauden päivät. Terkka sanoi että varaa mulle sitten vaikka lääkäriajan johonkin toiseen neuvolaan jos ei omassa ole lääkäri paikalla :heart: Ja alkuraskauden järkkypahoinvoinnissa sain 2,5vk saikkaria näkemättä lääkäriä. Soitto neuvolaan vaan. On tuokin tosi omituista, että jossain päin raskaana oleva nainen joutuu selittelemään olojaan ja tilojaan. Ihan kuin tässä ois raskaaksi hankkiuduttu jotta pääsis kotiin elbaamaan :stick:

Onnea vielä daizylle tätäkin kautta! :flower: Ihana kaunis pikku prinsessa hänelle syntynyt.

Niipa: Ihanasti kirjotit tuosta kuinka isät tulevat tyhjien kaukaloiden kanssa hakemaan pienokaisiaan :heart: Meinasi melkein itku tulla :) Ja kunpa mullekin tulisi joku siivouspuuska jostain! En edes muista milloin olen viimeksi jaksanut siivota.. varmaan maaliskuussa! Tuosta saikkariasiasta: sinuna menisin työterveyteen vaatimaan lisää saikkua. Perustele jämäkästi ettet ole työkykyinen! Älä anna periksi.

Voimia ja hyvää vointia kaikille muillekin! Etenkin muut vielä töissä kärvistelevät siskot... pian se äippäloma meillekin koittaa!

Anukkio ja Paavo 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Onnea Daizy06! :heart:

Tänne ei mitään kummempaa uutta.. Menkkamaisia jomotuksia (lievempiä tosin) ja alaselkäkipuja on välillä ja sitä paineen tunnetta, mutta muuten ei mitään. En tiiä mitä noi sit on? Ei esikoisen aikaan ollu ollenkaan tämmösii..
Perjantaina olis taas neuvola ja ylimääränen ultra, kun tarkistetaan tarjonta. Nythän tuo tuntus taas oikein päin olevan, mutta saapa nähä pysyykö.

Kaveri oli saanu jo vauvan, vaikka hällä oli laskettu aika viikkoo ennen mua, nyt iteki miettii koko ajan että joko sitä ens yönä tulee lähtö, joko nyt, jne. Pitäs varmaan rueta laittelee tavaroita valmiiksi jo pikkuhiljaa.

Äitiysloma mulla alko jo pari viikkoo sitten (alotin varhennettuna), mutta kun joka tapauksessa pojan kanssa kotona olen, niin eipä tämä eroa mitenkään normaalista. Paitsi että tulot kasvaa hieman. :)

Mies lähti pojan kanssa lenkille, joten nyt on mukava rauhallinen hetki yksin. Taidan kömpiä hetkeksi telkkarin ääreen peiton alle.. =)


kiukuttelija 33+6
 
Hyvin nukuttu yö jälleen takana, vaikkakin pari kertaa taas joutui vessassa käymään.
Sairaslomaa taidan kyllä hakea sieltä työterveydestä, koska mulla on keskiviikkona neukka ja jos terkka kirjottaa saikun niin se pätkä olis to, pe ja la. (Keskiviikko viel lomapäivä ) Mulla olis myös viikonloppuna töitä niin terkan kirjottamalla saikulla pitäis painella sunnuntaina sitten töihin tai päivystyksestä hakemaan sairaslomaa. Ei muuta kun huomenna soittoa työterveyshuoltoon.

POKS POKS 31+0 :)
 
:flower: paljon onnea Daizy06:lle ja pikkuiselle! :flower:

Kyllähän tuo tosiaan vois tulla jo milloin vaan näillä viikoilla, mutta vaikka sitä ehkä jo vähän haluaiski, niin en halua kuitenkaan, kun täällä ei hoideta ennenaikaisia, vaan vietäis parin tunnin matkan päähän OYKSiin. Onneks on nyt vaan tullu sellasia kivuttomia supistuksia kun enemmän touhunnu, ja liitoskipuja... Mies kyllä osaa hätääntyä jokasesta parkasusta kun mm. astuin vasaran päälle, niin heti kysyy että "sattuuko mahaan, supistaako?!" Onhan se tietysti hyvä, että toinen huolehtii, mutta vähän huvittava kuitenkin välillä :)

Tää meidän pakkailu on kokenu kyllä taas pienen inflaation. Mies tuolla pelaa koneella ja mä sain just elämäni ensimmäisen (vauvan) villasukan neulottua! Mutta nyt mä aion ruveta touhuun, niin eiköhän se ukkoki tuosta pian saa jalat alleen.. :kieh:
 
Ihan pikaisesti tulen poksumaan. Olen ollut kovin väsynyt enkä tiedä mistä johtuu, vai ihan perussettiäkö tämä vain, mutta ei ole oikein jaksanut mitään touhuta enkä tännekään kirjoittaa. Lukemassa käyn säännöllisesti ja on kiva huomata että aika hyvin porukalla menee :heart: Jotenkin on vain omat voimat nyt ihan lopussa.. en tiedä tekeekö joku flunssapöpö tuloaan vai mistä on kyse. Ehkä minä täältä vielä jonkun energipiikin vielä saan! Olisi niin paljon kommentoitavaa kaikkien juttuihin mutta nyt ei vain kykene.

Onnea Daizylle ihan hirmu paljon pienestä tytön tylleröisestä. Onneksi kaikki sitten meni hyvin ja lapsi on terve :heart: Pikkuhiljaa näitä uutisia alkaa tulemaan, siis voihan jännitys!! Kunpa nyt täysille viikoille kuitenkin menisi nuo synnytykset lopuilla. Missä/millä nimellä tuollainen FB-ryhmä löytyy? Olisi mielenkiintoista käydä kurkkaamassa.

Kaatuneille ja itsensä satuttaneille voi onneksi teille ei käynyt pahemmin!! Itsekin joka raskaudessa lentänyt persiilleen vähintään sen kerran, mutta en onneksi pahasti. Pelästyyhän noissa :O Koitetaan pysyä nyt pystyssä vaan!

Kerpele kiva tietää että kaikki on suht kunnossa. Monesti olen miettinyt mihin oikein hävisit ja onko kaikki ok :hug: Helpotuksen huokaus että olet yhtenä kappaleena edelleen. Toivotaan nyt että kaikki on kuitenkin parisuhteessanne hyvin. Rankka aika miettiä kaikkea tuollaisia.. ehkä kaikki on mielikuvitusta vain? Tsemppiä. Asioilla on tapana järjestyä!

Menen nyt pienen 1,5v nuhanenäni viekkuun mammittelemaan. Ehkä tämä olo tästä kohenee. Kaikille hyviä vointeja :wave:

Nukkis ja maha 33+0
 
Nukkis tuo FB ryhmä on salattu, jotta sinne ei kuka tahansa eksy. Jos sinne on halukkaita tulijoita, niin voin välittää viestiä ryhmän ylläpidolle, että täällä olisi halukkaita liittyjiä. Se tosiaan menee niin, että ensin pitää ylläpitäjän lisätä fb-kaveriksi ja sen jälkeen kutsua tuohon ryhmään, muuten sitä ei löydy. :) Eipähän ole julkisia mitkään kirjotukset siellä kun näin toimitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Onnea Daizy pikkuisesta prinsessasta! Kovin on aikaisin päättänyt tulla maailmaan, mutta onneksi kaikki on molemmilla hyvin.

Työ
Töistä sitä nytkin kirjoittelen kun on rauhallisempi väli. Toiseksi viimeinen jakso menossa tämän yön jälkeen alkaa 10pv vapaat ja sitten olis viimeinen 4 päivän työputki edessä. Mulla ei kyllä ole työt väsyttäneet tai mitään muutakaan tosin istumatyötähän tämä on joten siinä mielessä ei hirveästi rasita. Liitoskivut tosin tekee istumisesta aina välillä hiukan hankalia. Eli periaatteessa 4 päivää töitä jälellä.

Maha Anselmi sitten pyörähti heti viime kirjoituksen jälkeen takaisin raivotarjontaan ja sen jälkeen on pyörinyt päivittäin välillä poika pötköttelee vaakatasossa välillä raivotarjonnassa ja on se perätilassakin jonkin aikaa viihtynyt. Tällä hetkellä on raivotarjonnassa kun hikka tuntuu tuossa pissarakon seudulla ja se aiheuttaa kauheen vassahädän.
Tänään löysin mittanauhan ja mittasin ympäryksen ja se oli 105cm et ei tämä niihin muhkeimpiin palloihin mene :)

Hankinnat Me päästiin miehen kanssa sitten viikonloppuna shoppailemaan ja katsomaan vihdoin ja viimein niitä vaunuja. Vaunuiksi valikoitui Jovi Airit Oran Sagat oli jotenkin kolhot noihin verrattuna. Tutustuimme myös Hartaneihin, Gesslineihin, Briohin, Emmaljungiin ja moniin muihin merkkeihin ja tosiaan Jovi Airit oli ne jotka meitä molempia miellytti ne oli helppokäyttöiset, nätit ja tukevat. Hartanit oli liian tekniset (sanoo insinööri :D ) Briot ja Emmaljungat ihan jees mutta se hinta. Muissa oli sitten semmoisia ominaisuuksia joista en pitänyt. Heittoaisa tuntui jotenkin oudolta kaikissa vaunuissa, joita katselin joten en sitten valinnut sellaisia, joissa se on vaikka alkuun meinasin ne Oran Taigat hankkia.
Nyt vaan pitää laittaa tilausta menemään kunhan saadaan tuo maksaja takaisin suomeen.
Tuli sitä IKEAssakin käytyä ja hankittua pinnasänkyyn patja ja petari, sekä hoitoalusta+suojia ja jotain pyyhkeitä ja muita "tarpeellisia" pikku nippeleitä. Et nyt jos varaslähtö tulee niin kotona on kyllä edellytykset et pikkuiselle löytyy vaatetta, nukkumapaikkaa ja hoitopöytäkin (khh:ssa se jokatapauksessa tapahtuu tuo vauvan hoito)
Ei kukaan tiedä saisko turvakaukaloon hankittua erikseen noita pikkuvauvan koroke pehmusteita? Ei kaupoissa näkynyt erikseen olevan hyllyissä ja tosiaan muistin asian vasta kotona et nekin tarvitaan. Kaveri kun oli laittanut ne roskiin syystä että olivat niin kulahtaneet ja saaneet jotain epämääräistä mönjää päälleen.

Neuvola ja kotikäynti Meilläpäin neuvolan terkka tekee sen kotikäynnin. Meillä sovittiin käynti lokakuun loppupuolelle. Se ilmeisesti kuuluu jollain tapaa ennalta ehkäisevään perhetyöhön tjms. Pieni kylä kun on kyseessä niin kai se terveydenhoitajakin on ihan yhtä pätevä sen käynnin tekemään. Eipä meillä ole mitään salattavaa joten tervetuloa vain. En ole kyllä kuullut että muualla olisi tuota kotikäyntiä. Tartteekin kysyä seuraavalla neuvolakerralla että mitä kaikkea se tulee meille tarkistamaan ;)

Hb Viime kerralla terveydenhoitaja selitti, että alkuraskaudessa hb:n seuranta on tehtävä joka kerta kun verentilavuus kasvaa ja hemppa saattaa tosiaan tipahtaa todella rajusti. Keskiraskauden loppuvaiheen ja loppuraskauden aikana veren tilavuus ei enään kasva niin suurella nopeudella joten hb:n seuranta ei ole enää niin tärkeää meillä menee aikalailla että jokatoisella kerralla mitataan nyt tämä loppuaika.

Olot ja kivut no onko nuo nyt liitoskipuja vai mitä mutta häpyluussa sattuu liikkuessa ikävältä pistävän viiltävä kipu joskus myös kyljessä on pistävä kipu mutta se ilmenee vain liian nopeassa kävelyssä. Se onkin ainoa mitä valitan. Nukkuminen on toki hankalaa kun pyörin vähän väliä ja hyvää asentoa on vaikea löytää nykyään olenkin herännyt yleensä selältään samoin vessassa on käytävä ainakin 2 kertaa yössä. Mitään erityisempää kylkikipua ei ole ilmaantunut närästyksetkin ovat vähentyneet. Mahanahat on pinkeenä ja saa nähdä milloin repeää. Turvotus on se vakio nyt kun viimeisestä yöstä kirjottelen niin tähän aikaan alkaa jo tuntua nilkoissa ikävältä kun nesteet kertyy ne kuitenkin lähtee pois 2 pv sisällä.

Jano se on jatkuva :LOL:

ON Mun fiilikset on nyt jotenkin aika matalalla. Aika tuntuu loppuvan kesken ja kotona ollessa tuntuu että mitään ei saa aikaiseksi. Mies tuumas tuossa että me ei saada siirrettyä osaa meidän huonekaluista uusille paikoille koska en saa nostella mitään ja mä olin ihan H-moilasena että häh. Nyt sitten pitäis yrittää saada aikataulut jonkun kaverin kanssa passaamaan, että pääsis kantelemaan huonekaluja ylhäältä alas ja alhaalta ylös ja kantamaan muutaman kipsilevyn odottamaan myöhempää käyttöä jne. Ja se että kotiin tulee joku passattavaksi ei vaan jaksa napata yhtään. Kuitenkin ne tavarat on siirrettävä ei ne voi olla levällään yläkerrassa kun ei sinne meidän makuuhuoneeseen mahdu muuten pinnasänky tai mitään muutakaan ja ne todellakin kasataan valmiiksi ennen kun lokakuu on ohi kannan sitten vaikka yksin kaikki huonekalut paikoilleen.
Katotaan jaksaisko sitä huomenna ottaa oikein asiaksi ja tehdä pientä suurraivausta jälleen. tarttee viedä noi tavarat jonnekkin fidalle tjms. itsepalvelukirppikselle kun tuntuu olevan turha viedä mitään viimekerralla ei mennyt yhtäkään vaatetta ja tavarakin oli semmoista pikkusälää mikä kelpasi kaikki ne isommat joista olisin mielelläni päässyt eroon ei menneet. Turhautti vaikka hauskaa hommaa se pöydän pitäminen on niin se flunssaviikko vei kyllä siitäkin hauskuudesta sen lopun innon. No joo vielä pitäis jaksaa 3h sitte pääsee kotiin nukkumaan :)
Anselmikin aloitti taas potkimisen. Tuntuu että kun olen töissä alivuokralainen on täällä huomattavasti aktiivisempi kun kotona ollessa. En tiedä miksi ehkä ne on sitten nämä hälytysäänet mitä täällä kuuluu jatkuvasti.

iia ja Anselmi 32+4
 
Hyvää uutta viikkoa! :)

Meillä loppu muuttolaatikot eilen kesken :D pitää tänään hakee lisää. Mutta saa tässä välillä siivoiltua ja järjestettyä tavaroita siten, että suoraan laatikoihin vaan sitten.
Mun pitää varmaan tehdä oikein lista tälle viikolle, että saan kaikki jutut tehtyä pois alta. On se kyllä kun yhteen viikkoon tiivistyy niin paljon hoidettavia asioita, joita ei oo aiemmin voinu hoitaa.. :p

maha-asukki päätti sitten viikonloppuna kääntyä taas poikittain! Oikein meinaa vissiin kiusata neuvolantätiä ja järjestää sen synnytystapa-arvion aikasemmaks! Onhan siihen neuvolaan vielä pari päivää, että se ehtii myngertää vielä suuntaan jos toiseen. On vaan niin "kivan" tuntuista kun poikittain ojentelee jalkojaan pitkin kylkeä ja kylkiluiden alle..! Mahassani iso mato :D

mnica ja möntti 34+4
 
Heipä hei,

Daizylle ja pienelle prinsessalle kovasti onnea :flower: niin se vaan koko kesä meni ja kohta tää syksykin ja näitä pieniä palleroisia alkaa putkahtelemaan ihan kunnolla maailmaan :heart:

Sairaslomasta
, silloin kaksi viikkoa sitten kun jäin töistä pois niin ei lääkäri paljon kysellyt mitään. Tai no kysyihän tuo ensimmäiseksi milloin sun äitiysloma alkaa ja kirjoitti suoraan siihen :) Jotenkin hassulta tuntuu että joku jaksaa olla nihkeä sen myöntämisen kanssa kun onhan tuo pallo tuossa edessä välillä väkisinkin haitaksi :) enkä nyt halua yleistää.

Nyt en muista kuka kirjoitti näistä oudoista tuntemuksista ja fiiliksistä miehen suhteen, mutta täällä on havaittavissa samaa. Siis missään vaiheessa meidän yhdessäolon aikana ei ole mies antanut aihetta että häntä tarvitsisi epäillä jostain pettämispuuhista mutta jotenkin olen päähäni kehitellyt vaikka minkälaisia kauhuskenaarioita ja kuinka se jättää mut synnärillä ja lähtee uuden naisen kanssa sieltä :( siis ihan todella terveitä ajatuksia. Onneksi näistä miehelle pystyn puhumaan ja kovasti yrittää lohduttaa ja ymmärtää mutta onhan se hänellekin raskasta kun tulee töistä niin joka päivä vastassa itkuinen emäntä joka ei usko mitään.

Oma olo on muuten ihan siedettävä mutta nuo liitoskivut meinaa kyllä viedä tajun välillä. Varsinkin iltaa kohden pahenee ja yön aikana kyljen kääntäminen saa kyyneleet silmiin, samoin aamulla on paikat niin jumissa ettei liikkeelle meinaa päästä. No ehkä tässä ei niin pitkä aika enää ole edessä.... viime viikolla kättärillä kokoarvio ultrassa alkoivat jo puhella käynnistyksestä viikolla 36-37. Saas nähdä mitä sanoovat seuraavalla kontrollikäynnillä joka on sitten kun viikkoja on kasassa 35.

Jospa sitten siivoamaan sadepäivän kunniaksi. On meinaan jokin hirveä tarve saada kaikki paikat puunattua ennen vauvan tuloa.

Firesun ja pulla 32+4
 
huomenta

saas nähdä miten kauan tämä vauva sisuksissa pysyy... niin kipeitä supistuksia ilmaantunut viikonlopun aikana, ei kärsinyt askeltakaan ottaa... yölläkin la-su välillä tuli... eilen illalla kävi jo selkäänkin ja oikein teräviä oli pari... huhhhuh... onneks lääkäri on huomen aamusta...
vauva liikkuu TOSI paljon, ja niin kovasti porailee että maha repeää liitoksistaan aivan pian :D
toisaalta ihanaa, neljä päivää vielä niin on tasan 2kk laskettuun aikaan :attn: jihei :)

neuvolan kotikäynti siis ei meillä ainakaan ole neuvolassa puhuttu moisesta????? ainoastaan sitten noin viikko kotiutumisen jälkeen tulee terkkari kotikäynnille tarkistamaan äidin ja vauvan. mutta se onkin aivan normi käytäntö.

miraaz onneksi teilläkin selvittiin säikähdyksellä...

kerpele kovasti tsemppejä!!! alakulo eikä orastavat parisuhde-ongelmat ole kivoja... toivotaan että saisitte juteltua ja asiat selviksi... voimahali!!! :hug:

terkkarin määrämä saikku on se 3-4 päivää..

kela raha tuli tilille jo viikko sitten, viikko hakemuksen jättämisestä. päivärahan suhteen joudun odottamaan kun laskeevat ja ynnäileevät... ei tässä miljonääriksi tulla, mutta pieni aika elämästä tämä on. selvitään, kun onneksi miehen tili on huomattavasti parempi kuin mun :D eikä velkoja ole ihan tolkuttomia määriä...

lähden tästä vakuutusyhtiöön, lapsivakuutus saadaan lähtemään käsittelyyn :) alkaa kuulkaas käymään varsin todelliseksi tämä et pienokainen tulee maailmaan :)

-niin ja sorruinpa vielä muutaman poika-vauvan vaatteet ostamaan viikonloppuna :D nyt ei sais enää hömpsähtää yhtään enempään :D

hoitoalusta meillä tulee saunan lauteille. mä en mitään tee hoitopöydällä, nähty ja koettu on... hoidan joko sängyn tai sohvan päällä, ja kun tonne lauteille ton alustan heittää, voi vieressä olla kori missä on vaavin tarvitsemat sälät ja vaipat. kun sit on saunomisen aika, ne on näppärät nostaa pois vaan.

taaperon sänkyyn tarttisi uusi patja ostaa, niin saadaan pinniksen patja paikalleen sitten ajallaan. kaiken ehtii vielä :) vaunukoppaakaan ei vissiin tartte pestä kun ei täst kauaa ole kun olin aikeissa myydä nuo yhdistelmät ja puunasin kaikki.... et mulla ei kyl oo oikeen muuta kun nuo vaatteiden pesut... tutti tarttee ostaa sekä pakata sairaalakassi.
eli ei siis mitään kiirettä :)

hauskaa ja aurinkoista , energistä viikon aloitusta kaikille :wave:
 
Huomenta!
Tuplarattaat on nyt hankittu. 3-v. vanhat Phil&Teds sport-merkkiset, missä lapset ovat päällekkäin/peräkkäin. Niistä saa myös yksöisrattaat, joten käyttöikä on pitkä. On tullut työnneltyä esikoista jo niissä ja erittäin hyvät ja näppärät. Lisäksi ne olivat todella hyvässä kunnossa, vaikka käyttöikää olikin. Sisaristuin ja vauvakoppa tulivat mukana. Laskettuun aikaan vielä vajaat 8 vk ja kaikki taitaa olla vauvaa varten nyt hankittu. Vaatteet viikkailtiin jo viikkoja sitten kaappiin, inspiraation siihen toi äitiyspakkauksen saaminen. Netistä vuokrasin Vaavi-sängyn, koska esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä. Vaavi-sängystä olen kuullut paljon hyvää palautetta, kun sitä voi työnnellä huoneesta toiseen, eikä tarvitse kyykkiä alas, koska se on sopivan korkuinen. Katsotaan ja kokeillaan.

Terveydenhoitajan kotikäynti on täälläkin (Hki) vasta noin viikko syntymän jälkeen. Eri kunnissa eri käytännöt. Niinkuin kullakin äidillä vauvanhoidossa ja vaikka imetyksessä. Itse en esim todellakaan ole suunnitellut tutin ottamista synnärille tai lisämaitoilua. Esikoisen kanssa kaikki menikin hyvin, kun kuuntelin Haikaranpesän osaavia kätilöitä. Imetys lähti hyvin käyntiin. Vauvan vatsa on ensipäivinä nähkääs marmorikuulan kokoinen, joten ei se paljon maitoa sinne tarvitsekaan. Tietenkin, jos paino paljon laskee, on lisämaito paikallaan, mutta Kättärillä siitä huolehdittiin päivittäisillä punnituksilla, eikä huolta ollut. Kaikilla vauvoillahan paino jonkin verran laskee sairaala-aikana. Maidonnousu minullakin tapahtui kunnolla vasta olisiko ollut neljäntenä päivänä. Mutta kukin tehköön miten haluaa, kaikki tavallaan. Hyvää syksyä kaikille!!

Kumisaapas 32+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä