****Marraskuun leikki-ikäiset 2006****

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
unikuu108
On ne vauvat jo niin isoja.. että täälla jatkuu marraskuussa 2006 syntyneiden äitien juttuja.

Lisään tähän etusivulle halukkaat ja vaikka kopsaan tuolta marraskuun taaperot listalta syntymämitat,
1v mitat ja päivittelen 2v mitat kunhan kerkeen..


*mammanen* poika 13.11.06. 3410g ja 49,5cm. 1v: 11340g ja 79cm 2v:14,1kg ja 95cm

*Nipsu-81* tyttö (Sonja) 14.11.06. 3400g ja 49cm. 1v: 8440g ja 74,8cm 2v:88,2 cm ja 11,875g

*Eltzu84* poika (Joona) 15.11.06 4480g ja 53cm. 1v:14,7kg ja 83cm. 2v: 18,9kg 97cm ja 51,2cm

*unikuu108* poika (Teo) 19.11.06 3410g ja 50cm. 1v: 11135g ja 81,5cm 2v: 14.185kg ja 91,6cm

*mimosa78* poika (Vili) 21.11.06 2740g ja 48cm. 1v : 9360g ja 73cm 2v: 84.7cm, ja 11kg

*jossu84* poika (juuso) 22.11.06 3970g ja 51cm. 1v: 12,6kg ja 78,2cm 2 v: 15,7kg ja 90,7cm.

*mimmi06* tyttö (Mimmi) 23.11.06. 3150g ja 49cm. 1v : 8300g ja 71cm

*sintzi* poika (Kaapo) 1.12.2006. 3570g ja 53cm. 1v: 11600g ja 81,6cm 2v:94cm ja 13,5kg

*mami76* poika 7.12.2006. 4370g ja 51cm. 1v: 10140g ja 78,5cm

 
unikuu108
eilen kävi meille köpelösti. tultiin illalla kotiin pitkän päivän jälkeen(työpäivän jälkeen ostaa syyskamppeita..) ja mies heitti meidän yli hupparinsa hattuhyllylle ja huppari osuikin seinällä olleeseen lasikuituiseen reliefiin joka tippui pojan päähän. takaraivoon tuli pieni vekki josta tuli onneksi vain pienesti verta. kyllä kuitenkin säikähdettiin. mä en edes nähnyt et se tippui pojan päähän ennenku poika alkoi itkeä ja piteli päätään..
voi pieni. veri tyrehtyi nopeasti ja ei aivotärähdystä. haavakin umpeetui kivasti vaikka haavalaastaria ei ollut kaapissa.tai sitä suihketta.
pitääkin päivittää lääkekaappiin kaikkea pienten kolhujen varalta..
 
Voi sentään onneks pojalle ei käyny pahemmin. Kyllä sitä aina säikähtää kun jotain osuu pienen päähän. Me saatiin Mimmille jo eilen 2v-neuvola-aika varattua. Ihan hirvittää miten äkkiä vuos taas vierähtäny. :wave:
 
:wave: heips!!Löysinkin teidät täältä....luulin ettette ole viel karannut mutta hyvä näin!! ;) kyselinkin että nukkuukos tein lapsukaiset viel pinniksessä??Meillä nukkuu vielä mutta oppi tulemaan yli joten kohta varmaan siirto edessä.....
 
unikuu108
mä kans varasin teolle ajan.se on vasta 26pv mutta ei se haittaa..kivaa sitten nähdä miten on kasvanut.
meillä poika nukkuu pinnasängyssä jossa ei ole yhtä laitaa (ja alimmalla tasolla) eli vähän kun tavan sänky ja tippuu siitä joka yö pariinkin otteeseen. lattialla on paksu lampaantalja ottamassa iskua vastaan.
varastossa on kuivumassa pojan päästä vedettävä sänky lakkauksesta. tuli hieno. ostimme vanhan ikean sängyn halvalla josta mies hioi lakan pois ja mä lakkasin tummanruskeella kuultosävytetyllä puolikiiltävällä kiva-huonekalulakalla päälle kolme kerrosta. hieno on ja sopii nyt meidän makkariin.
kun ei mistään löytynyt tummanruskeaa lasten sänkyä.vaan kauheita valkoisia ja männynvärisiä.. hrrr...
kreetalla kävin yhdessä lastentarvikeliikkeessä ja siellä oli todella paljon tummanruskeita lastenhuoneen kalusteita.suomessa niitä ei vaan saa mistään. ikean antiikkipetsisetkin taitaa olla niitä tumminpia mikä on todella outoa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä meen aamulla töihin.. jännittää enkä saa unta.


mitenkä eka työpäivä suju? Itse meinaan mennä takas töihin vasta ens syksynä kun esikko lähtee kouluun ja mimmi täyttää sit 3v. Oli muuten pakko kaivaa eilen esille jo toppahaalaria vaikka oliki muutaman asteen plussalla, tuuli oli melkosen kylmä, kyl vissiin se talvi tulee tännekki kohta. Meillä mimmi osaa viheltää :LOL: Hassun kuulosta ku kulkee ja viheltelee, ei kyl osaa silleen kunnolla mut hyvä alku kuitenki. B)
 
Hei! Nipsun ja Sonjan saa kanssa lisätä tänne eli 14.11.2006 3400g ja 49cm. 1 v. mitat: 8440g ja 74.8cm. Meillä 2-vuotis neuvola 21.11.

Meillä Sonja nukkuu omassa huoneessa tavallisessa lasten sängyssä, on reuna eikä oo vielä kertaakaan tippunut. Tosin tosi levoton nukkuja ja yössä ainakin kerran (yleensä enemmän) joutuu käydä peittoa laittaan ja Nasua kainaloon...hohoijaa..ja patja meillä onkin siinä lattialla, että oikeestaan joka yö jompi kumpi vanhemmista siinä loppuyöstä nukkuu. Että kiva, kiva, että en tiiä onko hyvä et omassa huoneessa...

Ai niin, unikuu tekin olitte siellä Kreetalla! Miten reissu meni!?! B) Mehän oltiin viikko Kato Staloksessa. Jumbo oli ihana ja siellä lasten chicco (vai mikähän se oli?) yli söpöjä huonekaluja. Työniloa! Mä olen töissä ollut jo sieltä tammikuusta (-08) asti...

Nuhaa ja röhää liikenteessä! IHANAA ISÄNPÄIVÄÄ!

Nipsu
 
1-vee mitat vihdoinkin sain katsottua,eli pituus 78,5 ja paino 10140g! :wave: aikasen hiljasta täällä on,ei ole montaa siirtynyt tälle puolen,harmi vaan mutta koitetaan me pitää keskustelua yllä!!1 ;) ja onnittelut myös 2-vuotta saavuttaneille,meillä odotellaan vielä kun meni silloin yliaikaseksi ja venytti itsensä joulukuun puolelle...!terveenä on oltu nyt onneksi,korvapolilla käytiin ja toinen putki taas irti,mahdollisesti laittavat uuden putken 3kk kuluttua jos kehittyy liimakoraksi.se olisi jo neljäs putkitus meille,vaivansa kullakin ja eihän tuo mikään ihme ole kun meillä ei paljon juttele vielä,yksittäisiä sanoja vain,kun hidastaa sitä tuo korvakierre varmasti...ehkä me siitä joskus päästään!!! :/ mutta viikonloppuja kaikille ja kuulumisiin....... :wave:
 
unikuu108
hyvin on mennyt tää kaks viikkoa töissä.teukka vaan surettaa välillä kun joutuu toinen rassu olemaan niin pitkiä päiviä päiväkodissa. lähdemme kotoa puoli 8 maissa ja vähän ennen 5 illalla haetaan.
myös uhma on meille tullut. siis Uhma isolla U:lla. juurikin olimme jäähyllä kun kaatoi mukillisen maitoaan kun ei kelvannut juuri sillähetkellä.ja tapellaan vähän väliä jostain..
jee.. tiistaina täyttää 2 ja sit viikonpäästä torstaina on 2v neuvola.
 
vilin syntymä mitat 2740g 48cm
yks vee mitat 9360g 73cm
kaksi vuotis mitat 20päivä!
Meilläkin on kamala uhma samalla tavalla menee,kuin unikuulla. yöt tosi levottomat.

Onneksi allergiat ovat jo voiton puolella. Ruis, ja maito on ihan lievänä enään. Kuukauden sisällä pitäisi siirtyä normaali maitoon, katsoa mitä tapahtuu.
Ruoanlaitossa käytän maitotuotteita. nyt olen antanut apteekin maidon joukkoon tavallista maitoa. tulee vain pientä näppyä, josta ei ole haittaa. kaura tekee saman. TOsin poika ei vieläkään syö oikein mmitään!!
Me ollaan joka kuukausi oltu kipeinä, flunssaa,kuumetta, korvat, ja silmä tulehdus. Parikin kertaa kuussa saattaa olla kuuri korviin. joten olen putkien jälkeen pessimisti. Onneksi korvat vuotavat, eikä pahemmin enään satu.
Nyt tiedän miltä lapsesta tuntuu sairastaa korvia. itse söin 3vk sit kuurin korviin. oli aika helvetillinen kipu.

Meidän pojalla oli tänään suuri päivä. Vihdoin ja viimein ristiäiset. Nimeksi tuli niilo aatos.
Hän on jo 3,5kk.
Virheitä, ja sekavaa valvonut niin paljon. enkä jaksa korjata/katsoa tekstiä
 
Jokos teillä annettu lapsen syödä karkkia? Meillä esikoinen söi ekan karkkinsa vasta kun oli jo täyttänyt 3v, mutta epäilen et onnistuukohan Mimmin kanssa niin pitkälle, ainakaan vielä ei ole karkkia osannut haluta, keksia ja jäätelöä kyllä syönyt. Nyt tais tulla talvenalku tänne eteläänkin, ainakin pikkupakkasta on ja tiet jäässä. Onneks isäntä kerkis laittamaan talvirenkaat autoon nyt viikonloppuna. Millasia 2v mittoja tullut neuvolassa vai onko vielä käynti edessä? meillä neuvola-aika vasta 27.11.
 
siitä karkin syönnistä..juu on vähän lipsunut periaatteet ja pikkunen syönyt jo monta lakua tms. juu pakkohan se on antaa kun isommatkin saapi,kyllä tää makean päälle ymmärtää...... :x ja hampaat harjataan joka ilta hyvin!!!muuten ei sen kummempia,vesirokkoa täälläpäin liikenteessä ja huomen menossa kylää sellaseen paikkaan missä on.josko tarttus mein pikkuseen,isommat jo sairastanut.mitä sitä karttelemaan kun tulee kuitenkin jossain vaiheessa ja eikös sanota että mitä pienempänä,sen helpompi!?illanjatkoja..... :wave:
 
Heissan.....päätin nyt ottaa itteäni niskasta kiinni ja ilmottaa meidät tänne...aikanaan olin siin masu ketjus mut sit jäi hiukka....mutta meidät voi lisäillä toho listaan... syntymä mitat oli 4480g ja 53cm 1vuotis neuvolas mitat oli Paino:14,7kg Pituus: 83cm Pipo:49,2cm ja nyt sitten viime viikolla 2 vuotis neuvolas oli mitat 18,9kg 97cm ja 51,2cm oli pipo ja joona syntyi 15.11 .2006 ja paikka oli KYS

 
:flower:
Yhteisonnittelut kaikille marraskuisille, meillä Mimmi täyttää sunnuntaina 2v ja tässä olen pitkin viikkoa valmistellu tulevaa viikonloppua kun pitää juhlia kahtena päivänä. Kun toiset kummit perheineen tulevat la ja muu porukka sitten su. Meillä esikko täytti 6v lokakuun lopulla ja tuntuuki nyt et jossain vaiheessa varmaan pidetään vain yhdet juhlat.
 
Huomenna meilläkin on The Päivä, varmasti taas mieli herkistyy muistelemaan synnytystä...huoh.
Meillä poju syntynyt hoitojen tuloksena, päätös oli jo tehty aiemmin että ei enää ikinä hoitoihin, päätettiin kuitenkin yrittää vielä vauvaa luomuna. Eli jos tulee niin tulee mutta jos ei tule niin sitten tyydymme yhteen rakkaaseen lapseen. Emme siis aseta mitään paineita vauvaprojektille.

Tänään oli hammashoitajalla käynti, otettiin bakteeritesti, toivotaan että olis puhdas.
Valkoiset hyvinhoidetut hampaat pojalla suussa, hyvät välit että mahtuu sitten pysyvätkin hampaat toivottavasti suorassa tulemaan.
Me ei olla vielä paljonkaan makeaa pojalle annettu, esim. mehua, karkkia ja jäätelöä ei ole saanut. Makeat on olleet keksiä ja pullaa tosi harvoin.
Mutta ei tuo makeasta edes perusta, ei suostu syömään sokeroituja jogurttejakaan. Maustamattomia vaan.
Rahkaankaan ei tarvi laittaa kun vähän banaania niin johan vetelee halulla.
Neuvola on huomenna.
Saa nähdä mitä terkka on mieltä kun pojalla ei sanoja vielä paljonkaan tule, ite olisin valmis menemään puheterapeutille tsekkaamaan että kaikki on kunnossa.

Synttäreitä juhlitaan kolme päivää, ei mitenkään voisi kaikkia kutsua samalle päivälle, johan juhlakalukin menisi pyörryksiin.

Menee totutteluksi näköjään tuon lumen kanssa. Poika ei nimittäin suostu kävelemään lumella, ihan hassua. Alkaa itkemään vaan ja seisoo niin kauan että se maasta nostetaan.
Nyt otetaan joku mielilelu seuraavaksi ulos ja näytetään miten sekin lumella kävelee, josko siitä rohkaistuisi.
Viime talvena käveli kyllä ihan normaalisti lumella eikä pelottanut alussakaan. Ihme juttu.


 
unikuu108
mä oon ihan täynä tuota makean syöttämistä.mun mielestä sitä ei tarviis antaa vielä moneen vuoteen mut sitä vaan työnnetään joka tuutista.eka meillä oli makean antokielto päiväkodissa ja sit kaikille sukulaisille.mut eiku anoppi ihan loukkaantuu jos en anna antaa pojalle jäätelöjä ja kakkuja ja muita herkkuja.nyt ihan vaan pakosta(päiväkodissa nyt on myönnytys koska hoitajat pyysivät että voivat antaa teolle myös herkkuja koska muutkin saavat ja siitä tulee vaikeuksia jos teo ei saa..) piti nimetä herkkupäivä. joka on lauantai.ja silloin saa jälkiruokana tai välipalan yhteydessä kuivattuja hedelmiä tai keksiä.karkkia ei saa antaa ja herkuissakin on maitokielto(allergia).
mut toi anoppi on vaan sitkee ja tekee nyt lauantaiksikin pakosta täytekakkua jota voisi sitten syöttää pojalle..
ja jos kiellän niin suuttuu ja on marttyyri ja murjottaa ja siitä taas tulee tappelu miehen kanssa..
odotan sitä että käyn hammashoitajalle teon kaa niin voin sanoa että teolle ei saa antaa herkkuja koska hampaat ei kestä ja sanoa että hammaslääkäri sanoi niin.
on ihan ääliötä kun mua, lapseni äitiä, ei kuunnella tässä asiassa.
 
Onneks meillä sukulaiset ymmärtäneet olla antamatta Mimmille karkkia. Muumi-keksejä on saanut synttäreillä ja vähän jäätelöä kesällä. Siskoni lapset taas saaneet syödä nameja alle vuoden ikäsestä ja muutenkin heillä syödään niitä millon sattuu. Kyllä meitä aikoinaan ihmeteltiin kun esikoiselle ei karkkia saanut antaa vaikka oli jo 3v. Pidettiin jotenkin outoina ja tiukkoina :eek:
Se on kyllä tosi paljo vaikeampaa tämän toisen kanssa, varsinkin kun isompi saa namia perjantaisin. Yritetty vielä tarjota Mimmille niitä Pakarin maissinaksuja, ainaki tähän asti ne on kelvannu. :)
Meillä ei esikoisella ainakaan ole ollut yhtään reikiä, ikää nyt 6v.
Meillä ainakin saa hammashoitajakäynniltä semmoisen lapun joka tarkoitettu isovanhemmille annettavaksi, mutta meillä ollu ne tarpeettomia. Siskolleni oon joskus joutunut synttäreillä sanomaan että Mimmille ei karkkia saa antaa, vaikka muut saavatkin.

Täällä oli aamusta hieman luntakin maassa, mut päivän kuluessa kaikki sulanu pois. Teki vaan sen et nyt tiet ja katukäytävät ihan jäisiä. Meillä jo jouluvalot parvekkeen ikkunoissa, ihan semmoiset kirkkaat tavalliset, niitä vähän imukupeilla laittelin ikkunoihin kiinni sommitelmaksi.
:wave:
 
unikuu108
mä tarviin sellaset laput kyllä isovanhemmille.. josta anoppi varmaan vetää herneet nenään..nyt on pojalla kurkunpään tulehdus ja kuumetta 38,5 joten jää huomiset kekkerit väliin.eikä mua haittaa.. eipä tarvii tuputtaa herkkuja pojalle.
 
Hello! Olin perjantai-iltana työpaikan pikkujouluissa, mutta ei enää jaksanut oikein bilettää mukana. Mukavaa kyllä oli, mutta vielä ihanempaa tulla kotiin nukkumaan! :xmas:

Meillä Sonjalla oli viime pe 2-vuotis neuvola, mukavasti meni! Sonjalla pituutta 88,2 ja painoa 11,875. Meillä on riesana niitä molluskoita ja nyt osa kasvanut niin isoiksi, että saan jossain vaiheessa neuvolasta lainaan ne ns. molluskapihit ja otetaan kotona ite niitä pois. Apteekista haen sitä puudutusrasvaa vai mitäs se nyt onkaan...Ei kiva!

Se on varmasti helpompaa esikoisen kohalla pitää erossa niistä karkeista yms. herkuista! Ja ikävää, jos isovanhemmat ei usko ku ei halua makeaa antaa. Meillä Sonja on kyllä saanut kaikenlaisia herkkuja, sopivassa suhteessa ja aamuin illoin pestään hampaat. Mutta ei karkkia, ellei hoidossa ole joku kerta saanut.

Onnittelut Mimosan pojalle hienosta nimestä! Mami, joo tännekin saisi se vesirokko tulla! Enterorokon todella voisin väliin jättää, sitä on täällä taas liikkeellä.

Mukavan lumista viikkoa! :)
 

Yhteistyössä