Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Vauvaunelmia, mäkin luulin aiemmin että raskaana ollessa ei tarvitse töissä kärsiä, mutta pienellä paikkakunnalla oli vain yksi työterveyslääkäri (vai hoitajako se vain oli..) jolle oli kauppias sanellut ehdot että turhia saikkuja et kirjoita! Eli töissä oltiin loppuun asti vaikka painoa tuli 30kg ja olo oli hankala, lisäksi nostin max 25kg päivittäin normaaleissa työtehtävissäni. Jäi niin paska maku tästä kokemuksesta, nyt tässä työssä onneksi työterveys on isossa yksityisessä terveystalossa, ja työpaikalla asemani on sen verran korkea että pystyn itseni junailemaan sivuun jollain konstilla. Toivoa täytyy tietenkin että olo on yhtä hyvä loppuun asti eikä näitä juttuja tarvitse miettiä!
 
Tiukunen1982: Kyllä minä alan kans lihota tosi nopeesti, jos mussutan koko ajan jotain...En aio kuitenkaan ottaa kauheita paineita panosta, koska on muitakin stressinaiheita :D Ja imetys kyllä vei tehokkaasti ainakin viimeksi ylimääräiset. Jos tulis sokereiden kanssa ongelmia, niin sitten varmaan olisin tarkempi noiden välipalojen kanssa. Mulla ei tosin ole riskitekijöitä (ei sukurasitetta, ei aiempaa ylipainoa, ei isoja vauvoja jne).

Kuulosti tosi epäasialliselta Ms. MoneyPennyn kohtelu! :mad: Odottaja varmasti on ITSE oman olonsa asiantuntija, ei siinä työnantajan kiristys voi olla syynä sairausloman arvioon!
 
Moikka kaikille! Täällä yks plussannut ilmottautuu mukaan! Laskureiden mukaan la 11.11 ja tänään menossa rv 5+6. Turun seudulla asustellaan ja kolmas ois tulossa. Aiemmat lapset tyttö 5v ja poika 3v.

Oikeestaan oireita ei oo vielä tullut, välillä ehkä hiukan etoo mutta yllättävän vähän mitään. Siksi mietityttääkin, että pitäiskö mennä varhaisultraan...Esikoisesta kävin, toisesta en. Tällä viikolla iski maailman kamalin flunssa, kaks päivää mennyt sängyn pohjalla, kauheaa kröhää ja räkää tulee litratolkulla. Pää on ihan jumissa ja voimat pois :( Nyt ehkä olo hiukan paranemaan päin.

Meidän raskaus tuli yllätyksenä, ei kuulunut suunnitelmiin, mutta ihan odotettu juttu silti. Ei vaan ihan sopinut työkuvioihin tai parisuhteen nykytilaan... No, työhommat meni uusiksi. Oon ollut lomautettuna syksystä asti ja tehnyt sen ajan hommia muualla. Uuden vakipaikan sain vuoden alusta, mutta en irtisanonut itseäni vielä vanhasta paikasta. Uusi paikka on pieni firma, jossa mun vastuulla oli kaikki toimistohommat. Poissa ei siis voi olla kerrallaan 2 viikkoa pidempään. Perjantaina kerroin pomolle tilanteesta, ja meinas että mä en voi siellä enää jatkaa, mä kyllä ilmoitin olevani halukas kaikesta huolimatta jatkamaan siellä. Mulla on onneksi se edellinen paikka odottamassa, jossa raskaus ei oo kynnyskysymys. Mutta ei tarvi siis tuonne enää huomenna mennä... Lomautus toisesta paikkaa loppuu 2 vkon päästä, sinänsä loma tekee hyvää. Oon nyt alkuvuoden tehny lyhyempää päivää, kesällä oli tarkoitus tehdä vastaavasti pidempää. Tosta pomo puhui siihen malliin, että mun pitäis tyyliin maksaa takaisinpäin kun en nyt sitten teekään tunteja takas. Mutta jos hän ite haluaa päättää työsuhteen, niin kyllä se mun mielestä jää ihan hänen omaan piikkiin. Hiukan ärsyttänyt, kun oon tätä asiaa nyt viikonloppuna pähkäillyt.

No, se työkuvioista!
 
Ai kamala tätä väsymyksen määrää.. En muistanut omaa ikääni pari päivää sitten. :D Mulla tuo valonmäärän lisääntyminen vaikuttaa pahasti tähän aamuvirkkuiluun, heräsin eilen klo 6 ja tänään 6:30, koko viikko mennyt samaa tahtia. Jospa se tästä tasoittuisi, pitäisi toiseenkin makkarin ikkunaan laittaa pimennysverho.

Me ollaan kerrottu minun parille ystävälle ja mies kertoi yhdelle omalleen. Nämä on selliaisia ihmisiä että voi luottaa siihen että tieto ei leviä. Ihan kiva kun molemmilla on edes joku kenen kanssa voi asiasta jutella. :)

Lueskelin tuosta liikunnasta niin ilmeisesti tässä vaiheessa vielä voi jatkaa treenejä ihan niinkuin ennenkin, minulla tosin tuo väsymys on nyt niin kova että joutuu pakostakin menemään jaksamisen mukaan.

Kiitos teille myötä elämisestä! :heart:

Kyyneltenhymy miekin hoksasin että samalle synnärille ollaan menossa, piti jo alkuunsa katsoa että onkohan täällä muita odottajia samoilta suunnilta. :D

Nyt väsyttää niin paljon että ei ajatus toimi kirjoittaa enempää. :)

Niinu & itiö 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Mun ei oo tehny sit ei niin yhtään mieli seksiä jo yli kahteen viikkoon ja ottaa pannuun ku mies ei sitä tajua et nyt ei kannata alkaa vonkaamaan tai tulee tappelu. :D Pari kertaa oon nyt miehen mieliks antautunu, mut meno on kyl ihan toinen ku sillon neljäviikkoa sitten. ;)

Eilen itsekin het säikähin ku kilahin omalle äidilleni ihan syyttä..hän soitti ja halusi purkaa murheitaan ja kysellä kuulumisia niin yhtäkkiä mua alko ottaa päähän niin et teki tiukkaa olla kohtelias. Sit puhelun päätteeks tuli itku kun olin suuttunu ja töksäytelly vaikka toinen ei ole ikinä mitään pahaa tehnyt, hävetti ihan hirveästi. :ashamed:

Poppari 5+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on tähän mennessä lähinnä painontunnetta alavatsassa, mielialanvaihteluita ja autossa istuessa tulee älyttömän paha olo! Pääsiäisenä pitäis lähtee 500 kilometrin päähän mökkeilemään, eli pitkä automatka tiedossa. APUA :D Mielitekoja ei vielä oo tullut ja oikeestaan ainoa joka tekee pahaa on kahvin haju.
Meillä tietää lähimmät sukulaiset ja muutama ystävä, ei uskalla vielä kauheesti hehkuttaa ennen kun tietää että kaikki on kunnossa :)
Meillä on ensimmäinen neuvola 5.4.

Mirkkeli_ 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä kanssa plussattiin! Takana yksi kohdunulkoinen raskaus. :( toivottavasti tällä kertaa olisi parempi tuuri! olo on ainakin paljon parempi kuin edellisessä raskaudessa.

tänään rv 5+1 :)

Harmful/1.lapsi/20v./TAYS?

meillä myös varhaisultra 25.3. ja samana päivänä myös neuvolakäynti, jos kaikki on kunnossa ja lapsi oikeassa paikassa kasvamassa :) huomenna myös otetaan raskaushormoni verestä.
 
Viimeksi muokattu:
Ms. Moneypenny Varmasti jäi paskan maku tollasesta,luultavasti tuon muistaa aina.
Hyvä kun tilanne on nyt sen osalta toinen että itsekkin pääset vaikuttamaan asioihin.

Mä sitten vielä menin tekee yhden digi testin tänään :D Oli vaan ihan must juttu ;)
No menihän se ihan niinkö laskin,2-3viikkoa.Eli 3 viikkoa on hedelmöittymisestä.
Kun viimekuussa yritystä yksi ainot kerta,ei ole vaikeeta laskee,joskus näinkin ;)
Epäilenpä että laskettu aika taitaa nousta 2-4pv:llä mut oottelen sen tuonne ultraan asti ;)

Peittojen heilutuksesta : Niin ei ole kiinnostusta ... hävinyt täysin.Eikä se miestä tunnu haittaavan olleskaan =),tein selväksi ja asia siinä,ymmärtää hyvin asian,on ihan yhtä mukana tässä raskaudessa että välillä oikeesti tuntuu että se oireilee enemmän kun minä :D

Mulla tuli tarve udella että oletteko naimisissa vai miten ja kauanko olette miehenne kanssa ollut ?
Sekä vielä minkälaiset ikäerot teillä parisuhteessa on?
Sori kun utelias olen ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Moi!

Ensinnäkin Onnea Siiri35 ja Harmful! :) :flower:

Flode, Silloin kun tuli vuotoa, ei uskaltanut. Mies 3-vuorotöissä, eli hankala ajoittaa likan unien kanssa. Likka nukkuu kanssamme makkarissa. Olkkarin sohva onneton natisija. :D
Eli vaikka halujakin olis, ei välttämättä mahdollisuutta. :(

Vauvaunelmia, siis olen 36, ehdin täyttää 37, aviomieheni 31. 7,5 vuotta oltu " saman katon alla", ja 1v hääpäivää vietämme ensi lauantaina. 23.3. :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Voisin minäkin varovaisesti liittyä marraskuisiin. Pieni epäusko on, että todellako meille on pikku2 tulossa, nyt toivotaan vaan että pitää lujasti kiinni :heart:

Mielialat vaihtelee sekunin sadasosissa, mutta ihan samanlainen olin esikoisenki raskausaikana ja tuntuu että pikku asiat itkettää :LOL:

Kellekään ei olla vielä kerrottu, saa nähdä kauanko pystytään pitämään suut kiinni :LOL:

Varhaisultraan ajateltiin mennä, saan itselle mielenrauhan, että kaikki on kunnossa :) Täällä päin 50€ oli tuo varhaisultra.


Kummempia oireita ei vielä ole, esikoisesta oksensin ja oksensin viikot 7-14, joten vähän pahoin pelkään, mennäänkö samalla kaavalla.. Niin ja pientä turvotusta kenties havaittavissa, vitsailinki miehelle että oisko kolmoset tulossa ku nytten jo jättimaha :D


Neuvolaan varmaan soittelen ens viikolla ja samoiten varaan VU ajan.
Nyt on omien laskujen mukaan viikkoja 4+4 :heart:

La 20.11/Äiti yhdelle/2.lapsi/22/OYS
 
Viimeksi muokattu:
Murri - Ihanaa eka hääpäivä ... :heart:

Nyt kun ehdin jatkamaan niin vastaan itse omiin uteluihini
Olen ollut naimisissa 12 vuotta,vasta oli hääpäivä tammikuussa :) Mentin aikahyvin naimisiin melkein heti kun tavattiin ;) Eikä vieläkään olla toisiimme kyllästytty :)
Meillä on ikäeroa miehen kanssa 16 vuotta eli itse olen 30v täytän toukokuussa 31v ja mieheni täytti 47v juuri viikko sitten :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja murri76
Ms. Moneypenny, olet myös kaupan alalla siis?

Itse päivittäistavarakaupan myyjä.

Mulla se tilanne, että esimies vaihtui vuodenvaihteessa. Kiva mennä sanomaan, että juu olen täällä vakinainen, mut en ollut tulossa töihin vielä. :(
 
Viimeksi muokattu:
Meil ei kans oo peittoi juuri heiluteltu.n ollaa molemmat nyt oltu kipeen ja mulla aina häviää halut raskaana :/

ja noihin kyselyihin, 3 vuotta ollaan yhdessä oltu joista 2.5asuttu yhdessä. Esikoinen sai alkunsa kun oltiin vuosi seurusteltu :) ikäeroa meillä on kaksi vuotta,minä siis se nuorempi
 
murri76, juu kaupan alalla olen. Nyt on kyllä muutenkin eri fiilis kuin ekan kanssa, tietää enemmän asioista ja uskaltaa avata suunsa ja vaatia jos tuntuu että muuten ei hommat mene niinkuin pitää. Silloin 25-vuotiaana jotenkin hiljaa hyväksyi että okei, ehkä mä kuvittelen vaan olevani ihan helkutin huonovointinen ja kipeä.. :)

Vauvaunelmia, olipas hauska yhteensattuma! Meinasin jo että en edes vastaa tuohon ikäero-kysymykseen mutta teillä onkin aika tavalla sama tilanne kuin meillä. Eli 16 vuotta meilläkin ikäeroa, ja yhdessä ollaan oltu 12 vuotta, muutettiin yhteen 2 viikon "seurustelun" jälkeen ja aiotaan pysyä yhdessä aina. Esikoinen on s. 2004 ja miehellä on myös tytär edellisestä elämästä, hän on jo aikuinen. Naimisissa ei olla, maistraatin paperit kyllä tilattu jo tammikuussa ennen tätä plussaa mutta sitä esteettömyystodistusta tai mikälie ei ole näkynyt. Liekö pyyntö hukkunut johonkin byrokratian rattaisiin..

Se tässä hirvittääkin että tuon ikäeron vuoksi ollaan tässä matkan varrella kuultu kaikenlaista, onneksi lähimmät ystävät ovat jo hyvinkin vakuuttuneita että ihan tasaveroinen parisuhde tässä on kyseessä eikä mikään viidenkympin villitys :) Mitäköhän nyt sitten tulee, varmaan tosi kannustavia kommentteja puolitutuilta. Onneksi niihin on jo tottunut enkä anna vaikuttaa!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja tiunti
Tervetuloa uusille! :flower: Teille, jotka haluatte listalle laittakaa tietonne muotoon:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala
Menee ikä ja terveys poimiessa tietoja 10cm pitkistä sepusteluista, varsinkin, jos ei ole edes punattu. Punaaminen on helppoa: tummenna teksti hiirellä, paina A-kirjainta, joka tuossa ylävalikossa ja valitse väri!

Harmful tiedoistasi puuttuu la.
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau ja murri76
Täällä vuotaa taas :( Aamulla tuli ruskeaa ja nyt ihan veristä, pikkuhousunsuojaa joutuu pitämään. Epäilyttää kovasti että noinkohan teidän kanssa saa marraskuulle asti jatkaa.

Vastailen kuitenkin uteluun :) Naimisissa ollaan, tunnettu 8v joista 7 naimisissa. Ikäeroa 6 vuotta, mies vanhempi. Itse olen 33.

Mitenköhän sitä saa huomenna töissä keskityttyä mihinkään... pahoittelut hieman masentavasta viestinsävystä, harmittaa niin kovin jos ei tästä tulekaan mitään.

Onnea kuitenkin uusille plussille ja pitäviä tarrasukkia muille!
 
Täällä (toiv.tuleva) esikoinen (1v3kk) tekee poskihampaita ja itse kohellan pääpöntössä ! :D Aivan mahtava yhdistelmä, ulkona olo helpottaa onneksi ja lapsikaan ei siellä narise.

Joku kysyi taustoista. Naimisissa 2,5vuotta josta yhdessä vappuna tulee 9vuotta. Ikäeroa (vain) 7 vuotta ja kyllähän se silloin 17kesäisenä tuntui hurjalta, nykyään ei juuri miltään. :D

Työtä ei ole mihin palaisin, olen palveluyrittäjyyteen suuntaunut tradenomin jämä, valmistunut parin vuoden takaa. Nyt aijon olla vielä ainakin 2vuotta kotona ja voin vaan kuvitella mitkä on mun mahdollisuudet työelämässä sen jälkeen kun tässä on nyt jo 1,5 vuotta "vaan laiskoteltu kotona"

Varhaisultra jännittää, vaikka siihen on vielä aikaa. On tulossa kuuskymppisiä ja pääsiäiskahveja riittämiin missä pitäis tsempata tän yrjöömisen kanssa. Saatikka haukottelun.

Tänään käytiin huonekalukaupoilla, oletteko huomanneet että sohvat haisee aivan helvetin pahalle? Samoin auto, jääkaappi, roskiskaappi, taaperon vaipat puhtaanakin ja puhdistuspyyhkeet! :D

Hyypppis+ihme 4+6
 

Yhteistyössä