Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Haha! Jollain muullakin on la samaan aikaan kun mulla! Hyvä Äiti yhdelle! :) Ja muutenkin kun katsoo tota nimirimpsua, niin voi taivas meitä on monta! TAYSissa synnyttävät: huhuilkaa sitten paikan päällä, että onko täällä kaksplussalaisia ;)

Parisuhteesta, 3½v yhteiseloa takana, viime syksynä avioiduttu. Mies vuoden vanhempi, työkseen pyörittelee rattia. Itse olen hoitoalalla, yössä tälläkin hetkellä. :)

Mun raskaus näkyy varmasti jos vaan tajuaa kattoo. Maha ja tissit on tosi turvonneet. Pitää alkaa käymään varmasti ahkerammin salilla, josko vähän saisin ees itteeni huijattua. :D Kysykö joku siitä liikunnasta jo aikaisemmin? Kuinka rankkoja tunteja pitäisi välttää?
 
Mulla tämä jatkuva syöminen kiihtyy...heräsin 05 nälkään ja heti ampaisin keittiöön aamupalan laittoon.

Meillä lapsi nukkuu viikonloppuisin nippanappa 06 asti, päiväkotiaamuina haluaisi tietysti nukkua pidempään :D

Yhdessä on oltu n. 5v, naimisissa n. 2v. Ekan kerran kun miehen tapasin, tiesin heti, että tuossa on elämäni mies! :)
 
Tiukunen, Tipunen ja Poppari ei meitä montaa ole tuonne K-SKS:n menossa synnyttämään. Itsestänikään en ole aivan varma kun saatetaan muuttaa miehen opiskelun perässä ensi kesänä :D
Poppari on ensi kertaa asialla mutta mites muut, ootteko saaneet aiemmatkin lapset samassa sairaalassa ja millä mielin menossa?
Me saatiin täällä esikoinen ja en hirveen innolla oota uusintaa, oli aikamoinen henkilökunta......

galluppi uudelleen synnyttäjille moniko on saamassa marraskuisensa samassa sairaalassa kuin aiemman/aiemmat ja millä mielin menossa?
 
Täällä P-Karjalassa näkyi eilen illalla revontulia! :heart: Ilmeisesti myös muualla Suomessa, olipas kiva kun koko talven niitä odottelin.

Tänä aamuna sama meiniki jatkui heräämisen suhteen, 6.30 heräsin ilman herätyskelloa vaikka olisin saanut nukkua tunnin pidempään. :/ Tänään ajattelin ekaa kertaa pariin viikkoon käydä salilla, eilen kävin vähän juoksemassa ja hyvälle tuntui. :) Olin aika kovassa flunssassa viikko sitten ja viime viikko meni sitten palautuessa ja muutenkin aika kova stressi oli päällä. Pitäis soittaa myös neuvolaan tänään, hui! :D

Mukavaa viikon alkua mammat ja varhaisultriin paljon onnea matkaan! :heart:

Niinu + itiö 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Ms. Moneypenny Juu ei pidä välittää mitä muut ajattelee ja on tosiaan paljon ihmisiä joilla suuntaan tai toiseen aika paljon ikäeroa.
Kyllä mäkin saan oman suvun puolelta kuulla tästä ikäerosta,mutta en välitä mitään.Nyt kun kuuli että olen raskaana niin eiköhän se ikäero vedetty tähänkin hommaan.
Mullakin muksu 2004 ja sitte löytyy tosiaan 2002 ja 2008.
Mun miehellä on poika edellisestä avoliitosta ja aikuinen jo ollut jokusen aikaa :)

TeamKaksoset :hug: Olen pahoillani

Pupup Ei ole tarvinut erikseen huomata ;) kun mä oon niin avoin että hölötän heti kaiken ;)


shantaram Niin kyselit noista heräämisistä niin 4v nukkuu viikonloppuisin sinne 8-9 ja arkisin nämä muksut kaikki herää siinä 7 maissa kun isommat lähtee kouluun.

Mä olin taas hereillä aikasin,yltiö pirteenä... uusi viikko alkanut taas.
Ihanaa viikkoa joka ikiselle :)
 
Viimeksi muokattu:
Jaa eli siis nämä kauheat ilmavaivatkin saa siis laittaa raskauden piikkiin?:ashamed: Kun tuolla jotkut muutkin niistä valitteli.. Minä kun oon yrittänyt miettiä, että mitä ihmettä oon syönyt kun monta viikoa on jo ilmavaivat vaivaneet..:ashamed:

Tuolla kun oli puhetta siitä että amorinkaari voi vahvistua raskaana ollessa, ni tietenkin piti heti mennä peilin eteen tiirailemaan. :D Ja joo aivan kuin se olisi vähän vahvistunut. Siis apua nyt kaikki varmaan tajuaa että oon raskaana :LOL:

TeamKaksoset :hug: voimia sinne!
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
kysyin eile tuota samaa, kun oon niin tyhmä ,mut oletan että olet vkolla 7,mut neuvolas laskee ton noin et 6+4, tai varmaa riippuu... ,mulla nyt 5+3? kait, eli viikon 6 juttui lukenut.. ,mut neuvolaa kun soitin ,puhu et 5+3.. että näin mulla, mut voin olla väärässäkin..
 
Huomenta! :)

PinskuPinsku, muista tulla kertomaan ultrakuulumiset.

Susimieli, samaan sairaalaan, ihan positiivisin mielin.:) Viimeiksi jouduin olemaan tosin pari viikkoa pakkolevossa, kun likka olis halunnut tulla aikaisemmin maailmaan. Ainoa asia mikä harmittaa, että sairaalaan on 50 km matkaa. :(

Flode Ei se tyhmä ole joka kysyy, vaan se joka jättää kysymättä. :)
 
Viimeksi muokattu:
mulla tarkistus ultra,(perjantaina 10.00) et onko tuulimuna vai kohd.ulk vaiko löytyiskö sydän äänet , mä ihan paniikissa, näin jo uniakin keskenmenosta ja vaikka mistä, onko muita jotka yhtä vainoharjaisia ja paniikissa menossa alku ultraa.. tosiaan pe rv. vast 6+0
 
Huomenta! Hyvin nukutun yön jälkeen vapaa-maanantai, mies vielä mennessään vei eskarilaisen niin ei tarvinnut pakkaseen lähteä. Eikä edes pahaolo ole ehtinyt vielä tulla. Loistava aamu siis :)

Shantaram En minä ainakaan sinua unohtanut =) Itsekin olen paljon hiljaa, kun tämä muu elämä rajoittaa netissä roikkumista aika huolella. Noihin viikkoihin: olet nyt 7.raskausviikolla :) Eli sitten kun on 7+4, olet 8.viikolla.

Susimieli Olen molemmat aikasemmat synnyttänyt myös Jyväskylässä. Niistä nyt on jo sen 10 ja 7 vuotta, mutta ei minulla silloin kyllä ollut valittamista. Esikoiselta olin 3vrk sairaalassa, toisesta vain vajaa vuorokauden. Tämän nuoremman aikaan siellä oli remontin takia tosi kova ruuhka ja ilmoitinkin heti siellä, että lähden pois niin pian kuin päästävät. Silloin asuttiin vartin matkan päässä sairaalalta, sillä päästivät heti seuraavana aamuna pois. Ihan hyvillä mielin olen sinne menossa kolmannenkin kerran. Saman sairaalan lastenosasto on tullut vuosien saatossa minun nuorimmaisen takia tutuksi kun on sairastanut paljon, lukemattomia vuorokausia on tullut vietettyä osastolla ja nukuttua siskonpetissä sairaalan lattialla. Ja AINA on ollut loistava henkilökunta siellä. Ainakin lastenosastolta pelkästään positiivista kerrottavaa :) Sairaalan isoin ongelma minulla on tällä kertaa se, että matkaa on 70km ja edellinen synnytys oli nopea (sairaalassa ehdittiin olla 40min) ja nyt pelkäänkin tämän pienimmän syntyvän nelostien varteen :LOL:

TeamKaksoset Halaus :hug:

Tiukunen 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Flode eiköhän ne pelot ole kaikilla samat, kun ultran varaa. Mullakin oli ja on vieläkin km. pelko. Mut se tottakai rauhoittaa, että ainakin oikeassa paikkassa se sydän sykkii. :)

Pupup, mulla ei kukaan arvannut, ennen kuin itse kerroin, ja vielä synnytyksen jälkeenkin asiakkaat ihmetteli, etten ole ollut töissä, "ai olit sie raskaana, ei kyllä huomannut." Sopivan väljä työasu piilotti masun. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: flode
Täällä kärsittiin eilen valtavan kovista "suppareista". Kohdunkaulaa vihloi hirmuisesti ja maha pinkeenä.. Onneks ei sit vuoto alkanu vaikka pelkäsin niin kovin. Eilinen päivä alkoi stressatessa vaikka mistä, niin ei ihmekkään.. Tosin ei varmaan auttanut yhtään edellisöiset tanssijamit =)
Onneks eilen kun päästiin kotiin, niin mies hemmotteli, ja vei miut päikkäreille puoleks tuntia, ja sit katsottiin formuloita, ja sain kulhon daimjäätelöä.. On se ihana. Ja sittenpä ne kivut loppuikin onneksi :)

Ikäeroista Meillä ikäeroa on 14 vuotta. Minä 24, ja mies 38. Yhdessä ollaan oltu 3,5vuotta, ja kihloissa tuli 2vuotta helmikuussa. Yhdessä ollaan asuttu tuo 3,5 vuotta :ashamed:

Täällä pahaolo on hävinnyt. Tosin en valita ollenkaan.. Eipä juuri muita oireita olekkaan kun välillä noita repäisykipuja. Niin, ja tietysti väsymystä iltaisin on. Olisin jo 17 aikaan valmis nukkumaan, mutta yritän sinnitellä aina 21 jälkeen, etten aamulla herää sit aamuyöllä :)
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Mitäs kysyttiinkään.. Ainakin Synnytyssairaalasta oli puhetta. Eri sairaala on tällä kertaa kuin aiemmin. Aiemmat synnytykset meni kohtalaisen hyvin, vaikka pitkiä olivatki..mitään traumoja ei jäänyt.

Oireista. ilmavaivoja täälläkin, repäisykipuja, naama kukkii niinku teininä (tosi nätti olo), turvotus on valtavaa.. Tää aamu meni ilman yökötystä, saas nähdä, millanen päivä tulee. Palelen koko ajan, mutta väsymys ei ole vielä iskenyt, ylienerginen edelleen. Amorin kaari oli mullaki syynättävä tarkkaan, en huomaa muutosta :D

Painonnousu huolettaa. Aiemmista tullut n.20kg molemmilla kerroilla, mutta ne on sitten aika nopsaan lähtenytkin. Mutta nyt on lähtöpainoakin jo sen verran reilusti, että pelkään, kuinka jaksan tän ruhoni kanssa, jos tähän vielä paljon lisää tulee. Yritän syödä fiksusti ja monipuolisesti kyllä, toivottavasti se auttaa. Mies lupas lenkkeilyttää mua:D. Myös raskausdiabetes huolettaa, siihen kuitenkin riski on:(.

Nyt jatkan töitä..;)

Tattis
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Tääl nukuttu pitkään, yöllä kyl tunnin valvoin :) Ja mua ei okseta viel yhtään! Voittaja fiilis! Eilen oli ihan karsee olo : /

Suhde uteluihin voin mieki kertoa :) Miehen kanssa ollaan pidetty yhtä 5vuotta, siit ollaan 4votta asuttu yhessä ja oltu kihloissa, naimisiin mennään kun saadaan rahat kasaan :) Ikäeroa meillä on 3vuotta, mies vanhempi :)

Shantaram täällä ainakin muistetaan sut :)

Nukkumiseen tääl ei huomata mitään vaikutusta pojan kohalla, sälkkärit kuitenkin kiinni, sää nähä kuin käy kesällä!

TeamKaksoset voimia :hug:

Pupup kysymykseen vastaan et JOO! Mun vanha työkaveri näki kun ootin poikaa rv5, ei oltu nähty pariin viikkoon ja tuli luo ja sano onnea.. Ite olin ällikällä lyöty kun kukaan ei tienny! Myös veljen vaimo on parikertaa arvannu mun rauhallisuudesta.

Murri mun puolesta saat kirjotella tääl niin paljon kun haluat :) Itekki istuisin varmaan joka minuutti jos ei oltas mummolassa pojan kanssa lomailemassa.

Joko teil on mielihaluja? Sanotaanko sitä edes mielihaluiks? :D No mua tekee mieli salmiakki ja turkinpippuri jädeä!

Tääl mennään samaan sairaalaan synnyttämään ja hyvillä mielillä :) Kuhan ei satu yks hoitsu mua hoitaan, sit kaikki hyvin :D

Taidampas mennä tekemään jotain "järkevää" nytkun ei tarvi yökkiä! Vois vaikka mennä ulos pojan kanssa :)

KyyneltenHymy 7+3 ?!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Heips,

Pahoittelut teille kaikille surun kohdanneille.:hug:

Flode:Mulla on huomenna iltapäivästä vu ja voin sanoa, että jännittää niin paljon!! En tiedä milloin olis jännittänyt näin paljon. Jännitystä lisää eniten se, että kun oireita ei juurikaan ole. Aivan kuin ne aikaisemmat oireet olisivat lieventyneet. Ja nyt alkoi jo kahdeksas viikko. Ainoa asia, mistä raskauden tälläkin hetkellä huomaa on arat rinnat. Mutta nekin ovat tänään huomattavasti siedettävämmät kuin esim. toissa päivänä. Mutta ymmärtääkseni oireet tulee ja menee normaalistikin.

Voi kuinka pystyn tekemään töitä tämän ja huomisen?? No toisaalta aika kuluu nopeammin kun on jotain mitä tehdä.

Parisuhteesta sen verran että yhdessä ollaan oltu reilut seitsemän vuotta, josta reilu vuosi kihloissa. Tulevana kesänä mennään naimisiin!Suunnitelmat häistä on startattu jo vuosi sitten eli raskaus ei siihen vaikuttanut. Toivottavasti saan tuossa kesä-heinäkuussa murehtia, että mahtuuko se jo hankkimani hääpuku päälleni :)Mies on minua kolme vuotta vanhempi.
 
Ai himoja ;) No täällä on popsittu iso purkki jalapenoja päivässä, sekä joku 3kg suolakurkkuja on syöty, sekä aidot merkkarit häviää tuolta kaapista pussi toisensa perään.. Verenpaine viime mittauksessa 87/58 syke 64.. Kahdella mittarilla mittailivat, ja kyllä se paikkansa piti.. Eli ei ihme jos tekee edellämainittuja mieli. Yleensä minulla verenpaine jtn 90/66, ja viime raskaudessakin laski entisestään. Huimausta odotellessa :D
 
  • Tykkää
Reactions: murri76

Yhteistyössä