Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

ViiruP Voi eii.. Toivotaan nyt ettei mene kesken että olis vaan vuotoa..
Ja kyllä oli inhottavasti sulle sielä vastailtiin, pöh et sinä estä keskenmenoo makkoomalla siis järkyttävää.
Ehkä ei estäkään mutta kyllä ennemmin on kotona kun töissä kun tuskin pysty edes töihin kunnolla keskittymään, kun on tuollainen tilanne päällä.. Toivotaan nyt että vuoto menee ohi eikä kyse ole mistään vakavasta..
 
ViiruP voimia :hug: Toivotaan ettei vuoto ylly ja se on harmitonta! Olipas tylyä kohtelua puhelimessa, oikeen suututtamaan pisti! Soititko neuvolaan asiasta? Ite oon aina soittanu neuvolaan enkä tk:hon, niitten mielipiteen tietää aina lääkäripulasta ym. Koitahan jaksaa :hug:

Täällä kerrotaan pojalle vasta, tai aletaan puhuun vasta sitten kun on maha jo niiin iso ja loppuvaihe häämöttämässä, ei se ymmärrä vielä. Nyt se vaan hokee "äitin maha pipi" jos yökin vessassa tai kiellän hyppimästä mahan päällä.
 
En kerinny soittamaan neuvolaan, täällä on käytössä ihanat soittoajat. Millonkaan ei pääse läpi. Jos jättää viestin saattaa mennä 2vko huonolla tuurilla ennenkun soittaavat takasi. :/

Mulla yks testi on vielä kotona, pitää se tehdä keskiviikkona testi uudestaan. Olisko se viiva vahvistunut jo sitte. Digi mulla myös kaapissa että saa sunnuntaina tehdä muuttuuko siinä viikot.

Nyt pitäs yrittää ottaa rauhassa.. Töissä oon ja motivaatio on jossain muualla.. En tiiä miten pystyn asiakaspalvelutyötä tehdä ilman että mietin vauva-juttuja.. :/
 
ViiruP Hui! Toivotaan, ettei ylly kunnon vuodoksi :| Voin vaan kuvitella, milllä fiiliksillä olet töissä tällä hetkellä!

Moneypenny Tsekkailin oman alueeni(HKI) hintoja tuon varhaisultran suhteen ja hinnat pyöri siinä 70-100euron välissä :)
 
Voi ei, ViiruP. Onneksi taitaa vuoto olla vaaratonta niin kauan kun ei muutu kirkkaan punaiseksi. Mutta kyllä joskus ihmetyttää terveyskeskuksen"asiakaspalvelijat". On niin usein nähty, kuinka kaukana voi olla ystävällisyys. Pidäthän meidät täällä ajantasalla. Tsemppiä ja voimia suurten halausten kera :)
 
Mukaan joukkoon jos liittyisin=) Esikoisen aikaan luin kyllä ajankohtaista pinoa, mutta tuo liittyminen oli jotenkuten ylitsepääsemättömän hankalaa (just joo).

Elikkä (mnä mitään väriä osaa laittaa)
nuppusein ikä 27, 2. lapsi, tays, la 6.11
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Täällä on neuvola varattu ja sain sen 25.3. päätin sitten samalla että en ota varhaisultraa kun ne ultraa siellä neuvolassa niin odottelen sinne.. :)
En tiennyt että sielä ultrataan ajattelin että ne vaan kyselee kaikennäköistä ja ottaa tietoja ylös.. Huii että kun jännittää ja toivon että pikku salamatkustaja pysyisi mukana.. :heart:

susupala 5+2 ??

Niin ja tervetuloa uusille! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,
liittyisin odottajiin varovaisin mielin...
Eilen tein testin ja tyystin unohdin sen vessanlavuaarin viereen. Vartin päästä muistin mennä katsomaan ja siellä oli kaksi viivaa. Kuitenkin ohjeissa sanotaan, ettei testiä saisi tulkita 10 minuutin jälkeen, joten tänään tein ClearBlue-testin, joka osoitti raskauteni. OON NIIN KOVIN ONNELLINEN :heart:

tipunen8 ikä 23, 2. lapsi, K-SKS, la 9.11. ?
 
  • Tykkää
Reactions: Mylvinen ja TauTau
Joo, onhan tuo aika töykeetä. Ja pieni paikkakunta niin tiedän vielä sen akkan joka siellä istuu. En tykkee siitä kyllä yhtään!! Niin on olevinaan joku Super hoitaja.

Vuotoo ei ole näkynyt, pikkuhousun suojaa pidän varuilta että heti huomaa jos jotain tulee. Mulla työ on menny lunkisti nyt. Osa-aikaista teen että ei tarvii tyttöjä hoitoon viedä. Nyt seuraavat kolme viikkoo meillä onkin että minä lähden kun isäntä tulee töistä tai toisin päin. Ei hirveesti yhteistä aikaa ole. Mutta omapa on valintani. :D

ViiruP ja kyytiläinen(kö?) 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on eilisestä digi-testistä huolimatta jotenkin epäuskonen olo tän raskauden suhteen...

Ei ole mitään muita oireita, kuin otsa täynnä finnejä :/ Kärsin vuosia finneistä ja tilanne paheni esikoisen odotuksen aikaan ja sen koommin niitä ei ole näkynyt ennen tätä plussaa. Toisaalta jos nuo näppylät on todella merkkejä raskaudesta, niin kukkikoon koko pärstä ihan huoletta :D

Mä aion mennä varhaisultraan ja lapsenhoito-ongelman takia esikoinen tulee mukaan...Saas nähdä miten hahmottaa tilanteen.

Joku kysyi työelämä/kotitilanteesta. Olen määräaikaisessa työsuhteessa henkisesti raskaassa kokopäivätyössä. Vakiduunia en itse asiassa ole tosissani halunnut, mulla on ajatuksen tasolla vaikeus sitoutua työnantajaan.
 
Tervetuloa uusille ja onnea :flower:

ViiruP Onneks ei oo vuotanu enempää :) Ite kans vuodin poikaa odottaessa yhen päivän, toivotaan et sunkin vuoto on harmitonta!

Nii, taisin kirjottaa et veljelle kerron vasta pääsiäisenä :LOL: Joo, se soitti tänään et lähetään nyt salille kuntoileen, pakko oli myöntää muuten se ois haukkunu mut laiskaks :D Enään lähisuvusta on miehen sisko joka ei tiä ja sille kerrotaan vasta ultran jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: yane
Viirulle voimia! Pitäs sun nyt tässäkin ketjussa mun kanssa pysyä :). Tiedä vaikka ollaan samaan aikaan samassa sairaalassa.

Mä oon yrittänyt ottaa lungisti tän raskauden kanssa. Olen sen verran realisti, että rauhassa odottelen np-ultraan ja vasta sitten alan edes miettiä mitään mahdolliseen vauvaan liittyviä juttuja. Sen verran kuitenkin samaa kaavaa varmaan menen, että hyvät (uudet) vaunut on saatava, niinkuin edellisilläkin kerroilla :). Muut kamat yrittää sitten löytää käytettynä.

Tän ollessa kolmas raskaus, ajattelin ehdottaa neuvolan muorille, jos pääsisin suoraan ultraan ja vasta sitten olisi eka neuvola. En ole edes vielä soittanut neuvolaan, katsellaan lähemmäs loppukuuta ja soitellaan sitten.

Mä en myöskään tässä vaiheessa liity fb:n ryhmään. Yksi seurattava foorumi riittää tässä hulinassa ja huiskeessa. Mulla on vakkaripaikka asiakaspalveluhommissa ja lisäksi näpeissä polttelee yksi keskeneräinen lopputyö... Tekemistä siis kerrakseen :).

Oireita tulee joka päivä lisää. Tänään olin viittä vaille pillittämässä, kun ambulanssi ajoi edelläni vanhainkodin pihaan :O Ja lisäksi hulluna liikkujana/treenaajana olen ilokseni huomannut, että hapenottokyky on loistava :) Kunhan muistaisi sen sykkeen pitää suositeltujen sykearvojen sisällä. Sekä huonompana olinaisuutena hirveet himot makean perään ja valkosipulin :p

Mä niin unohdin taas puolet kommentoitavisti asioista, mutta niihin palataan seuraavalla rustaus kerralla :)
 
Pari päivää plussauksesta jo kulunut, vasta nyt ajattelin etsiskellä muita marraskuisia :D Kuopus on vasta 5kk, enkä uskonut uuden tulokkaan tärppäävän näin pian :) Odottelen oireita, edellisistä ollu kuitenki aika vahvat pahoinvoinnit (edellisessä raskaudessa 6kk:lle asti :$ ).
1.11/Erika88/24/3.lapsi/KOKS
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Tervetuloa uusille marraskuulaisille!

Erika vasta eilen plussasit :D Taisi olla selkeääkin selkeämpi tulos! Itse sain ekan plussan jo 2viikkoa sitten ja la 2.11 :) Tuleepa teillä vaaveille lyhyt ikäero, melkeen ku kaksoset ;)
 
ViiruP, täällä kaikki sormet ja varpaat ristissä että on harmitonta alkuraskauden vuotelua eikä mitään vakavampaa! :hug: Tsemppihalit! Itse sain tasan samanlaisen vastauksen esikoista odottaessani, kun alkoi kesken pääsiäisen pyhiä vuotamaan kirkasta verta keskellä yötä. Viikkoja tais olla 16+ silloin. Sanoivat päivystyksessä että kesken menee jos on mennäkseen, siis miten voi alan ammattilaiset kohdella huolesta sykkyrällä olevaa ihmistä noin. Kiukuttaa, argh!

Kiitos Mylvinen hintacheckistä, kuvittelin että on parin sadan luokkaa, niinkuin kaikki nuo yksityisellä tehdyt jutut yleensä. Ehkä voisin mennäkin, katsotaan..

(.) Unohdin käydä apteekissa, piti vielä hakea se digi kun en ole sellaista ikinä käyttänyt, olis ollut kiva kurkata mitä näyttää. Huomenna sitten :) Huomenna pitäis tän flunssan kourista raahautua myös töihin, motivaatio pakkasen puolella kun on tullut talvi- ja sairaslomailtua tässä yli 2 viikkoa. Kai se siitä loppuviikkoa kohti taas iloksi muuttuu!

En ole kertonut vielä kenellekään, eikä oikeastaan ole tarvettakaan. Ja nyt on kiva kun voi pitkälle kevääseen mennä sellasilla vaatteilla että voi peittää jos haluaa. Vaikka olen vakaasti päättänyt nauttia tästä raskaudesta täysin siemauksin ja olla itsestäni ja tulevasta masustani ylpeä, ehkä silloin 26-vuotiaana edellisellä kerralla olin vähän ujo ja häpesin sitä valtavaa mahaa ja muutenkin turvonnutta olemusta. Jos kaikki menee hyvin ja saan olla raskaana loppuun asti, on se mitä todennäköisemmin viimeinen kerta.

Millaisia kokemuksia teillä on masutuubista? Ajattelin että sellaisen voisin jo ostaa, mulla muutenkin tuota selkävaivaa eikä sais palelluttaa tms, vois olla kätevä? Ei vain ole kokemusta, en ole ikinä livenä nähnytkään, mitäs ootte mieltä?

Hirveesti alkoi tekemään mieli hedelmiä, ostettiinkin isot pussilliset omenoita, mandariineja, päärynää.. Muutenkin meillä kuluu tuota vihreää osastoa aika paljon mutta nyt tuli oikein himo että golden-omppua on saatava! Ja jano mulla on koko ajan, varmaan kyllä tää flunssa kuivaa suuta kun nenun kautta ei henki kulje.

Mies oli kiva ja oli käynyt ostamassa mulle verenpainemittarin, yhtenä iltana kun tuossa ääneen pohdin että mahtaako olla koholla kun tuntuu niin hassulta. Mulla yleensä ok mutta suvussa on paljon verenpainetautia, siksi olen siitä aika tarkka.

Minkälaista ravintolisää/vitamiinia käytätte? Mulla on Multivita Raskaus&Imetys ja erikseen foolihappoa, mutta siinä multivitassa lukee että suosituksia ei saa ylittää, nyt en ole ottanut kuin jommasta kummasta purkista aamulla. Vai voiko foolihaposta edes saada "övereitä"? :) Jossain ketjussa näistä oli juttua ihan hiljattain mutta ei tainnut olla täällä?

Onnea kaikille uusille, tuoreille plussanneille:flower: ja tervetuloa tänne!
 
Itsellä vakityö, josta tosin nyt vanhempainvapaalla vielä sekä oma yritys pyörii siinä sivussa. Haastetta lisäksi kun ostettiin tuossa juuri talo, johon pitäisi saada kevään aikana muutettua.
Tää on taas tätä että pessimisti ei pety, kun ei itse jaksa uskoo ennen kuin omin silmin näkee että taas ollaan lasta saamassa. Pahemmin ei vielä ole oireita tullut, mutta eiköhän se pahaolokin ala kohta puoliin (jos siis samanlainen raskaus). Edellinen raskaus oli pääasiallisesti "helppo", ainoa mitä en tahdo enää koskaan kokea on se rannekanavan oireyhtymä, eli minulla oli viimeisen kolme kuukautta kädet aivan täysin pois pelistä, ja jos ei herännyt pissahätään niin sitten käsiin. Olo oli kuin jatkuvasti taukoamatta olisi vetänyt suonta molemmista käsistä ja paheni aina yöllä. Mähän olin jo yhdessä välissä valmis soittamaan ambulanssin ja käskemään niitä amputoida miun kädet:stick:
Huomenna olisi tytön 6kk neuvola, ja ajattelin siellä sitten kertoilla tästä uudesta tulokkaasta.
 
Erika88 tervetuloa mukaan. Oikein hyvä päivä tuo ensimmäinen päivä :D Teille onkin tulossa tosi pienellä ikäerolla. Oliko alusta asti selvää, että toinen saa tulla heti perään? Ja vielä kysymys, mitä olen jo kertaalleen täällä kysynyt: imetätkö? Ihan sen takia kyselen, kun itse imetän meidän 9,5kk tyttöä ja on alkanut viime päivinä tuntumaan imetys aika ikävältä. Uskon, että jos neiti sais itse päättää, niin olis tissillä ainakin kouluikään asti :D Sellainen pikku takiainen...

ViiruP ihana kuulla, että vuoto on loppunut. Olet ollut ajatuksissani :heart:
 
Mullakin on käytössä Multivita Raskaus. Siinä on kai foolihappoa 200% normaalista aikuisen vuorokausitarpeesta, liekö riittävä(?)


Aminohapolta
halusin kysyä liikunnasta: Mitä lajeja harrastat ja millaisilla sykkeillä? Mitä vältät? Mä pystyin esikoisen odotuksessa käymään salilla monta kertaa viikossa. Nyt on sitten eri tilanne, kun on jo yksi lapsi, eli omat jumppailut on aika hätäisiä, mutta aion kyllä liikkua voinnin mukaan. Sykemittari on käytössä muutenkin.

Synnyttämään on meiltä matkaa muutama kilometri ja koska eka synnytys oli ensisynnytykseksi suhteellisen nopea, aion tällä kertaa mennä kyllä aiemmin sairaalaan. Ärsytti jotenkin tosi paljon kun neuvolassa jankutettiin ettei saa mennä liian aikaisin "turhaan" sinne tarjolle. Minä tyhmänä kärvistelin tosi pitkään kotona ja sen takia kivunlievitys ei mennyt sairaalassa ihan putkeen (sain kyllä kivunlievitystä, mutta ne tuli vähän jälkijunassa ja spinaalin laitto meni liian viime tippaan).

Äsken peiliin vilkaistessa huomasin taas "ilokseni" naamaan ilmestyneen lisää näppylöitä :D Otan huumorilla :)

En malttais millään odottaa mahan pyöristymistä :) Mä olin tosi iloinen mahasta ekassa, tosin se tuli esiin vasta rv20 tienoilla. Nyt toivottavasti nopeammin!
 
Huomenta! Poika päätti herätä taas ennen sian pierua ja ite nukuin yön tooosi huonosti :ashamed: Varmaan aina kun heräs, alko kaikki pyöriä mielessä ja vei mukanaan ajatuksiin!

Selvä, taitaa miehen siskokin tietää, ainakin on tykänny mun edellisestä kirjotuksesta (uskon ainakin että on sen nimimerkki).. Ei siis ketään enään! Ja olin jo suunitellu miten ilmotetaan tulevasta tätiydestä! Mut on varmaan nii helppo tunnistaa kun kerron kaikki niin avoimesti :LOL:

Vitamiinina täällä on multvita raskaus ja imetys napit, ne sattu ekana käteen apteekissa :)

Masutuubi on maailman paras keksintö :D Sillä voi peittää farkujen napin (jos vaikka jatkanu sitä kuminauhalla), voi pidentää paitoja ja ite viel synnytyksen jälkeen käytin tissilämmittimenä :D Pelkäsin rintatulehusta, nostin siis masutuubin liivien päälle ja sinne sisälle vielä sain laitettua harson ilman et se aina valu pois! :D Mut ite suosin pitkiä tuubeja, ostin eka h&m ja oli liian lyhyitä.

KyyneltenHymy 5+2
 
Huomenta..
Vuoto pysynyt poissa. :) Toivottavasti pysyykin. Viime plussan jälkeen keskenmeno oli tällä samalla päivällä mitä nyt mennää. :/ Se oli kyllä iso kolaus mulle, en voinut kuvitella että meille tulis km. Meille jotka ensi yrittämällä on saanut lapsen alulle. Ja sillon meni neljä yritys kertaa ja se päättyy km.
Joku kyseli nuista mammavitamiineistä itellä käytössä multivitan äitiys- ja imetysvitamiinit. Mutta oon ajatellu vaihtaa toisen merkkiseen kunhan nuo saan syötyä. En tiiä mikä on mutta en tykkee. Aijemmissa raskauksissa oon syöny multitabsin mammavitskuja. masutuubit, muutama mulla oli niitä viime raskaudessa, lyhyiä. Ne ei pysyny minun pötsin päällä. Rullautu aika mahan alle. :/ Nyt mulla on tuolla pari lyhyttä ja yksi pitkä. Saa nähä tuleeko käytettyä. Mulla on edellisissä raskauksissa ollu toooosiiii iso maha. Kulkee suvussa tämä iso mahasuus ja sen ole perinyt todella hyvin. Mahan koko siis jotain aivan järkyttävää. Töissä luulivat että vauvoja on vähintään kaksi tai laskettu aika on pari kuukautta aijemmin. :D Lisäilemmä sitte pallomaha kuvia myöhemmin. :)

Minun tekis mieli kans käydä varhaisultrassa. Tietäis että kaikki on ok, sinne tosin vielä on pari-kolme viikkoa aikaa. Eikös siellä yleensä rv7-8 käydä?

ViiruP&kyytiläinen (kö?) 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Erika88 kiva saada lisää KOKS:ilaisia :) oletko mistäpäin kymenlaaksoa? me kotkasta :)

Mä käytän tällähetkellä magnesiumia, sekä teho b-vitaminia jossa foolihappoa. Myös d-vitaminia menee ihan reilusti :) kalaöljy just loppui, ja se on vähän kiistanalainen että onko hyväksi vai ei raskauden aikana, toiset suosittelee ehdottomasti ja toiset on todella vastaan :O täytyy tutkailla jos ostaisi sitä jossa on e-epa joka on suositeltu&vihattu tuote :D jos vaikka neuvolasta kyselisin lisää.. kunhan ei A-vitaminia sisällä.

Mulla on kyllä aika outo tää alkuraskaus, pahoinvointi vaivaa ajoittain, salille on kamalaa lähteä kun ykättää mutta hetkessä kuitenkin tulee parempi olo :) ruokaa ei tee mieli yhtään!! Se on tässä se ihme, esikoisesta en muuta tehnytkään kun söin, mitä rasvaisempaa, sen parempaa :D toivoisin että nyt jäisi kilot reiluun kymmeneen, tosta esikoisesta kun tuli se 25kg :$

Koskaan en ole aamuvirkku ollut, jostain kummansyystä molempien raskauksien aikaan olen heräillyt jo aamuyöstä enkä saanut enää unta. tänäänkin heräsin jo 06.00 :D ja illalla uni maistuisi jo kahdeksan aikaan.. heh. onneks esikoinen käy nukkumaan jo 20 niin saa rauhassa hetken aikaa olla :)

wavee 4+5
 
Mullaki multivita raskaus& imetys käytössä, mutta lukemani tiedon mukaan siinä on ihan liikaa vitamiineja, kun syön normaalistikkin todella monipuolista ja ravintorikasta ruokaa. Olen siis harkinnut hakevani apteekista sellaista (yhteisvalistetta tai erikseen), jossa foolihappoa, d-vitamiinia ja b-vitamiinia.. Ei mitään järkeä syödä esim lisärautaa kun hemoglobiinnit on 140 nurkilla ja lihasta oon aina tykännyt myös.
 

Yhteistyössä