Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Helöy, Uskailtaisinko liittyä seuraanne tuolta taustalukijoiden puolelta..

Elikkäs, täällä ollaan toista lasta aika pelonsekaisin tuntein odottelemassa. Raskaustestin tein 3.3 , mutta LA on vielä määrittämätön kun en pysty muistamaan viime kierron alkamisajankohtaa juuri lainkaan... mutta sen verran nyt kuitenkin olisi selvillä että marraskuisiin tässä kuulutaan.

Eilen kävin lääkärissä yksityispuolella pahan hiivatulehduksen seurauksena ja siellä lääkäri kokeili ensin palpoiden vatsaa ja sanoi että kyllä kohtu on turpea, sitten ultralla katsoen ei kohdussa kuitenkaan näkynyt "raskauden merkkejä", hetken siinä konetta veulatessa sanoi että joo kyllä siellä joku "nesterakkula" on havaittavissa, korkeintaan viikoilla 5, mutta tästä nyt on vaikea sanoa juuri mitään. Kävin siellä pissalabralla ja joo positiivinen tuli siitäkin testistä ja lääkäri pyysi ottamaan viikon päähän ajan.. en mä nyt oikein ymmärtänyt tätä asiaa kun mun laskujen mukaan viikkoja pitäisi olla kasassa jo 6 jollei 7 ja tämä sanoi sen olevan korkeintaan se 5... no, viikon päästä selviää nyt enempi, onko tuo nesterakkula muuntautunut jo pieneksi ihmisen aluksi.
Jotenkin on tullut nyt ensimmäisen raskauden jälkeen enempi pelokas tunne että kaikki ei mene hyvin. Silti, mitä enemmän ruokin tietojani netin uumenista, tulee vielä epätoivoisempi olo.. Noh, ei se murehtimisesta ainakaan auta, täytyisi opetella laittamaan stressi pois päältä, edes hetkeksi.

Olen esikoisen aikaan kirjoitellut johonkin odotus rinkiin, eri nimimerkillä kylläkin ja ihan kuin olisin täältäkin tunnistanut joitain "vanhempia" nimiä sen ajoilta.. :p

Olipas pitkä sepustus nyt vain omaa itseäni, mutta ihanan aurinkoista kevätpäivää kaikille !! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja TauTau
Hankinnoista
Meillä on oikeastaan kaikki vauvatarvikkeet mitä pikkuneidiltä jää. Sitteri täytyy tosin ostaa, koska se oli työkaverilta lainassa. Ja tuplarattaat täytyy hankkia. Sellaiset, mitä on hyvä työntää talvella. Päivittäin kuitenkin viedään tuo järjestyksessään kolmonen eskariin ja matkaa taitaa olla vajaa kaksi kilometriä suuntaansa. On mulla autokin, mutta kävely on ihan jees, varsinkin kun en varmaankaan pääse kovin ahkerasti liikuntaa ilman lapsia harrastamaan. Autoa käytetään sitten kovilla pakkasilla ja muuten vain huonoilla ilmoilla.

Ajoittaiset huonot olot on nyt tulleet kuvioihin mukaan. Tavallaan toivoisin, että olisi voimakkaampana, niin olisi varmempi olo. Etten vaan olis kuvitellut koko oloja...

Ja toinen varma oire: olen niiiiin räjähdysherkkä kaikelle mitä mies tekee tai sanoo (tai jättää tekemättä ja sanomatta). Tiedostan sen kaiken aikaa, mutta en vaan voi sille mitään, että juuri minulla on maailmankaikkeuden ajattelemattomin mies ;) Nämä hormoonit... :headwall:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Dodii! Hei vaan kaikille!

Ultrat on nyt sitten ultrailtu....jokin pienen pieni sykki, mikähän olis? :heart:
Ja ihan oikeassa paikassa. :)

Pieni vastasi 6+2, eli LA muuttuu pari päivää myöhemmäksi 4.11.
Ei voi kyllä sanoin kuvata tunteitani... :heart:

Mutta vielä ei todellakaan olla turvallisilla viikoilla...

Mutta, sain jonkinlaisen mielenrauhan.

murri76 todistetusti 6+2 :)
 
Viimeksi muokattu:
Kieltämättä tässä on pyörinyt pettymyksen tunteetkin miestä kohtaan mielessä etenkin tänään kun toivoa ei ole herunut yhtään sen enempää kuin eilenkään. En vaan tajua miten joku voi ajatella niin itsekkäästi että ajattelee ensin itseään, sitten minua ja sisälläni kasvavaa vauvaa.. En voi ketään pakottaa tekemään lasta tällä hetkellä sehän on selvä, mutta ällistyttävää silti miten miehinen näkökanta eroaa omastani ja se tärkeysjerjestys=ensin oma napa ja sitten muut.
 
Niinu86, todella ikävä tilanne sinulla. :(
Ja olen samaa mieltä, kuten muutkin, aina sitä jotenkin pärjää. Tukia kyllä saa.
Mutta jos se este on toisen korvien välissä, niin se on kyllä hankalampi juttu.

Tsemppiä sulle, tiedä vaikka asiat järjestyisikin.

Tää oli ehkä tökerösti sanottu, sori. :(
 
Vaatteita ja tavaraa ostelen vasta kun varmat viikot on käsillä, pienen pieniä vaatteita kyllä hypistelin jo tänään, ehkä pikkasen selaillu rattaitten hintoja netissä :) Oon malttanu itteni, etten ole edes penkonu pojan vauva vaatteita!

Shalley musta oot jo hienosti pystyny vähentää tupakointia :) Ite lopetin sunnuntaina kertaheitolla! Arvaa tekeekö mieli kun just söin ruokaa ja maha täynnä.. Koitan pitää pintani, toivottavasti pystyn siihen! Mutta kyllä täälläkin neuvolassa sanotaan että vähentäminen on pienempi ressi kun lopettaminen.

Niinu86 ite voin vaan rohkasta sua että vähälläkin rahalla pärjää kun opettelee :) Me eletään miehen tuloilla ja kodinhoidontuella, otettiin just talolaina ja pärjätään, välillä eletään kädestä suuhun (sähkölaskujen ja vakuutuslaskujen aikaan) ja muullon jää pikkusen ylimäärästä käydä esim. ulkona syömässä ja ostella vaatteita :) Ja omasta mielestä ei lapsia rahalla tehä, vaan rakkaudella! Uskon että aina pärjää jos vaan haluaa. Toivottavasti löydätte ratkaisun joka on kaikille hyvä ja yhdessä päätetty!

Sukupuoli jätetään utelematta, jos siel nyt ei ole kahta :D Pojan aikaan tein vaan sormustestejä ym. selvittääkseen kumpi tulee :) Ne kyl piti paikkaansa, ite vaan uskoin tyttöön :D

Murri mä malttamattomana oottelinkin sun ultra kuulumisia :) Hienoa että kaikki oli hyvin! :hug: Miten voikaan toisen puolesta jännittää :D

Huominen ultra alkaa jännittään, hermostuttaan ja hymyilyttään! Mä en jaksa enään oottaa! Onneks se on jo aamulla, eikä vasta iltapäivällä.. Täällä ei maheta yöllä nukkua ollenkaan!

Oon huomannu että mul on joka toinen päivä kamala ja joka toinen ihan ok, tänään on se ihan ok! Jännä miten vaihtelee!

KyyneltenHymy 6+3?! (huomenna selvii alustavasti)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja Shalley
Haluaisin sellaisen kiikkuvan sitterin. Ikävästi ajateltu, mutta kolmosen täytynee viihtyä joskus yksinkin, koska silloin on jo kaksi vaativaa ja vilkasta isoveljeä (eikä yhdenkään kanssa meinannut pärjätä).

Tuplat on jo tavallisina ja sattareina, eikä tavallisiakaan rattaita tarvita pitkiin aikoihin. Melko toimivat yhdistelmät löytyy, mutta jatkuvakäyttöisiksi niistä ei olisi.

Kaukalo varmaan saadaan jostain lainaan tai takaisin. Meidän toinen istuimemme on 0-18 kg, joten jos esikoisen 9-kouluikään olevan istuimen kehtaisi pyytää lainasta takaisin, niin olisi parhain.

Pinnis ja hoitopöytä löytyvät, mutten käyttänyt kumpaakaan kummankaan pojan kanssa.
 
Sukupuoli kysytään.

Vaatteet annoin kaikki pois, mutta toisaalta tykkään ihan älyttömästi shoppailla vaatteita. Tyttöjen vaatteita voisi saadakin kaverilta.

Lopetin tupakoinnin noin 2,5 vuotta sitten. Se oli hirveän vaikeaa ja yritin lukuisia kertoja jo varmaan kolmen tai neljän vuoden ajan. Onneksi sitten onnistuin ja vieläpä ilman korvaushoitoja (lääkärin lääkkeilläkään en onnistunut aiemmin). Luulen, että olen poikkeuksellisen herkkä addiktoitumaan ja suoraan sanoen rakastin tupakointia (enkä edes ollut polttanut kuin muutamia vuosia).
 
Oksennusrumba startattu!
Arvasin vaikka toivoin ettei olis tarvinnu taas kokea samaa. 2pv on menny oksentaessa aamu *2 ja ilta * 2 ja ruoka ei maistu eikä pysy sisällä.
Oireet tuli salamana minulle!
Ikäero hetkonen..2.8v. Olisin aloittanut haaveilun vauvasta ehkä joskus touko 15, mutta nyt kävi näin :D
Kaksoset en oo kyllä miettinytkään sitä :eek:
Tarvikkeet vielä saa pari kuukautta mennä ennen kun edea vaatteita ostan.
Viikko on töitä täynnä ja opiskeluja. Enää 6pv ultraan hui kuinka jännittääkin.

Pinja ja Ponsku 6+2
 
Vielä kommentoin tuosta tupakoinnista, ettei jää kenellekään väärää käsitystä, vaikka itse en siinä lopettamisessa onnistunutkaan täysin, en sitä ole koskaan sen paremmin hyväksynyt, kuin en myöskään muitakaan ns. epäterveellisiä tapoja raskauden aikana, joten miramei ymmärrän kantasi tähän. Itse toivon syvästi että parempi onni lopettamisen suhteen olisi tässä raskaudessa!!! Kaikille muillekin onnea tupakan tumppaamiseen, ja toivottavasti lopullisesti.
murri76lta ihania uutisia!!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja Shalley
Hei!
Uskaltaudun viimeinkin mukaan joukkoon :) Olen luonnostani stressaavaa tyyppiä ja halusin varmistaa, että sisälläni oikeasti kasvaa jotain ennen tänne tulemista. Tänään kävin varhaisultrassa kohdunulkoisen raskauden poissulussa ja hyvältä näytti, ultrassa varmistui rv 5+6, ruskuaispussi ja gynekologin mielestä saattoi ehkä nähdä sydämen sykkivän. Seuraava stressipaikka onkin sitten kunnallisen np-ultra ;)
mommytobe? / 27v / 1.lapsi / KOS
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Nuppusein minä myös toivon, että mahdollisimman moni asiassa onnistuu.

Ultrasta kyllä hieman jännittää.. tänäänki ollu pahaa oloa hieman.. kaipa siellä joku asukki on :) Kokoajan ihan pöljänä kuulostelen tuntemuksia ku kauhea pelko sen viime kevään keskeytyneen keskenmenon jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hei mommytobe? Sinäkin ultrassa tänään :), Ja Onnittelut! :flower:

Vaikka se ultran kuvaruutu oli hieman hankala hahmottaa, niin kun gyne näytti, missä pikkuinen oli, sen sykkeen kyllä näki itsekin :) Pieni kohta ruudulla, joka sykki niin vimmatusti. :) :heart:



 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mommytobe?
Eipäs tänne ole hetkeen tullut kirjoiteltua, joka päivä käyn kyllä lukemassa.

KULTAPIENI89 :hug:

Uusille paljon onnea ja tervetuloa! :flower:

murri76 Ihania uutisia! :heart:

Niinu86 Onpas hankala tilanne, voimia päätöksen tekoon :hug:

Lemmikeistä Täällä on kanssa koira ja sitten muutama jyrsijä. :)

Hankinnat Täällä käytiin kirppikseltä hakees parit potkarit.. :ashamed: Ajattelin että jos se tois tällä kertaa parempaa onnea, kun viimeksi en ostanut mitään ja meni kesken, että jos nyt ei menis.. Tämmösiä hömppiä mietein pääni sisällä, jää sitten kaappiin odottamaan jos tämä ei onnistu..

Tupakoinnista Kun sain plussan, päätin että poltan askin loppuun ja sitten lopetan. Mulla olikin joku 5 askissa jäljellä joten samana päivänä poltin kaikki ja siihen sitten jäi se touhu.. Tänään on ollut kyllä niin hermot kireellä en tiedä johtuuko hormoneista, että tekis kyl mieli mennä ottaa hermosauhut, mutta ei ja oon kyllä onnellinen että on näin ihana syy minkä takia lopetin.. Se on vain se niin pinttinyt tapa kun tuntuu että kaikki ketuttaa niin sitten menee savuille ja rauhottuu sielä, nyt pitäis vaan keksiä joku toinen tapa rauhoittua.. Niin ja tsemppiä kaikille lopettamiseen / vähentämiseen.

ON Eilen iski kauhea ahdistus että mitä jos onkin tuulimuna, vähän se kyllä pelottaa vieläkin, mutta yritän olla ajattelematta sitä kun en voi sitä vielä tietää.. Ja eilen kun tulin töistä niin päätin mennä nukkumaan pienille päikkäreille, joopa joo heräsinkin siinä 22.30 kun isäntä tuli sisälle lumitöistä ja kyseli et oonko kipeä. :LOL: En ole kipeä oli vaan väsy ja sitten tein iltatoimet ja takaisin nukkumaan huhhuh siinä tuli kyllä muutama hassu tunti nukuttua eikä edes särkenyt päätä, näköjänsä masuasukki laittaa unen maistumaan. :D
Täällä ollaan edelleenkin iltaisin aivan turvoksissa, oikein "ilmapallo" tuo vatsa että pelottaa että narahdan vielä.. Ja rinnat ei enää ole niin kipeät, nännit kyllä on. Vilu on kokoajan ja välillä tulee päänsärkyä nyt ei taas onneksi ole, mutta muita oireita ei tällä hetkellä ole ollut..

susupala 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Meillä varhaisultra 18.3 ja eka neuvola 11.4. Onko kellään ollut mies mukana varhaisultrassa? Omalla miehellä on kova hinku olla kaikessa mukana, mutta vähän hirvittää alakautta tehtävä ultraus, ettei toiselle vain jäisi siitä traumoja...

Raskausoireita ei ole hirveästi edelleenkään. Iltaisin on alkanut etomaan, ja kahvi ei enää maistu, mutta oksentanut en ole kertaakaan. Väsymys on kova, pakko mennä pari tuntia aikaisemmin nukkumaan. Muuten lähinnä vain jännittää, että näkyykö ensi maanantain tutkimuksessa mitään.
 
Häijyli, mulla on aina ollut mies mukana ultrissa, ja tänään oli esikkokin. Kysyin tietty gyneltä onko ok. Ja sopivasti oli kaappia tiellä, ettei tyllerö nähnyt toimitusta. Pällisteli kuvaruutua kyllä.
Ja olihan tuo mies synnytyksessäkin mukana :D

Eipä tuo säikähtäny, kun saksia kaivettiin. :) Itsekin kun metsästää.

Mut suosittelen, varsinkin jos miehellä itsellä kiinnostusta.



 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelin juuri pätkän tekstiä, mutta se katosi? Joten otetaan uusiksi, eli täältä ilmoittautuisi varovaisesti mukaan uusi odottaja. Kierroissa on sen verran heittoa etten uskalla varmaksi sanoa mutta uskoisin että 4+5 mennään ja la olisi 16.11. Viime viikon hailakka testiviiva vahvistui tänään joten pakko kai tämä on uskoa. Aika epätodellinen olo. :) Itsellä ikää jo 34v ja synnäriksi tulisi varmaan Kys. Täällä oli jo paljon porukkaa ja valtavasti tekstiä joten kerralla jaksa kaikkea lukea, paremmalla ajalla. Oireita ei vielä juuri ole, vain vatsan ja rintojen turvotusta. Kenellekään en ole vielä kertonut, enkä varmaan kerrokaan ennen kuin olen ultrassa käynyt. FB ryhmään liittyisin myös mielelläni. :) Onnea kaikille plussanneille!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Iltaa marraskuun mammat!

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille! Joukkomme kasvaa :)

Keskenmenon oli kohdannut ainakin KULTAPIENI89, pahoitteluni :hug: Onnea elämään ja parisuhteeseen, eiköhän teillekin sitten vielä kun aika on otollisempi!

Niinu86:lle tsemppiä! Vaikea on tuohon tilanteeseen oikein mitään ulkopuolelta mennä sanomaan. Joka tapauksessa pienillä rahoilla ollaan täälläkin pärjätty ja aiotaan pärjätä jatkossakin. Toivottavasti miehesi pää kääntyy tässä asiassa.

Oma napa: inha selkäjomotus ja alavatsajomotus huolettaa. Toivottavasti ei enteile mitään huonoa : / :( Jomottaako muilla selkää? Muistelen että keskenmenneissä raskauksissa tätä on ollut, mutta olipa hyvin sujuneissakin. Lähinnä ihmetyttää se että se alkoi oikeastaan tänään vaivata kunnolla, kun viikkoja olisi 6+1. Huokaus.

Ellaris
 
Niinu86 Tsemppiä päätökseen ja onhan teillä vielä monta viikkoa aikaa pohtia päätöstä. Jospa miehesi lämpenee ajatuksella kun alkushokki hälvenee?

Pinskupinsku Jaksamisia pöntönhalailuun!

Onnea murri onnistuneesta ultrasta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Vain ylä- ja keskiselkää ja vasenta kättää jomottaa ja päänsäryt ovat vakituinen riesa. Esikoisen raskauden tajusin testata omituisten ja kovien ristiselkäkipujen vuoksi. Normaali ja täysiaikainen raskaus. :)
 
Tiiuu1 Tuolla ensimmäisellä sivulla on ohjeita siihen fb-ryhmään liittyen. :) Mukaan mahtuu kaikki halukkaat! :)

ON: Huomenna töihin, saa nähä miten kärsii tämän yskän kanssa rupatella. Nolo asiakkaille yskiä. :( Esikoiseen nousi tänään kuume, nuorimmainen oli eilen. Itkeskeli nukkumaan mennessä, vissiin korviin menny sitte. Ja miehellä keuhkokuume. Että tällästä tänne. Pahan olon saa kun syö, ja -3kg neljään päivään. Vaikka syöny oon ihan normaalisti. Kylläpä ne takasin tulee. :) Nyt nukkumaan, jos kerkeis nukkua pari tuntia ennen ensimmäistä herätystä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä