Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Onnea nelly ja kumppanit hyvistä ultrauutisista! :heart:

Huh mie sain monen päivän turhien etsinnöiden jälkeen lopulta tänään meidän sittisontiaisen masusta kiinni ja kuunneltiin hetki miehen kanssa yhdessä ääniä. :heart: Nyt ei kuulunut niin kamalaa rätinää ja pauketta, luulen että se rätinä voi tullaa sikiön lliikkeistä, ainakin esikoisen aikaan taisi niin käydä. Anyhow, oli ihanaa kuulla syke pitkästä aikaa! :)

Nyt saunaan mars!

Niinu & sittiäinen 9+2
 
Huh, olipas hurjasti päivitettävää! Jos virheitä, niin koittakaa ymmärtää, meitä on jo 99 odottajaa!!

Kyyneltenhymy juu, mulla on vitamiinit vähän auttaneet. En siis laattaa, yleensä (toissapäivänä laattasin hampaidenpesun yhteydessä). Otan heti aamulla Raskausmonivitamiini-tabletin. Mut erityisesti kuulemma se B6 vitamiini auttaa pahoinvointiin. Siinä tabletissa on sitä ja paljon muutakin.

Miramei 12+2
 
Moikka taas :)

Noista dopplereista kun on ollut puhetta niin mitäs luulette sainko mahdollisesti sydänäänet vai istukan äänet kuuluviin kun tulee selkeä paukkeen oloinen ääni yhdestä tietystä kohtaa vatsaa kun painan jonkun verran.. Mietityttää sen vuoksi että epätarkan kellon ja itse laskeskeltuani pääsin suurin piirtein sataan minuutissa.. Raskauskeiju.fi sivuilta kun kuuntelee dopplerien ohjeista raskausviikko kahdeksan sydänääniä niin ne on tosi nopeet ja sitten taas istukan äänet siellä on huomattavasti liian hitaat :D Mulla on suurinpiirtein 8+2 parin päivän heitto suuntaan tai toiseen tällä hetkellä kyllä mahdollinen, todennäköisesti taakseppäin..
 
Murri varmaan emmenteljuustoa on tosiaan syytä nyt sitten vältellä, minneen edes tiennyt ettei sitä sais syödä. :p

laurushka jos sieltä jumputusta kuuluu tasaseen mikä ei ole sun syke niin kyllä se taitaa olla se pikkuinen siellä. Mulla tais kuulua ekaa kertaa 8+4, tosin raskaus kyllä oli todellisuudessa vähintään pari päivää tuota edellä.

Tänään pitäisi käydä antamassa verikoe ja pissanäyte. Toivottavasti nyt muistan oiekin että pissanäytekin pitää viedä. Olen niin lahopää että unohdan kaiken mitä mulle ohjeistetaan :D

Eilen oli ihana päivä, sen suhteen ettei ollut paha olo kertaakaan eikä väsyttänytkään niin että se häiritsisi elämistä, eli varsin normaalin tuntuinen päivä! :) Voi kun näitä saisi lisää. Tänään pitäisi taas alkaa seuraavaan tenttiin lukemaan joka on maanantaina, se olisikin viimeinen tälle keväälle ja sitten on enää jäljellä vino pino tehtäviä joita tuusailen sitten toukokuun aikana pois.

Niinu 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tirppana hyvä että pääsit heti uuteen ultraan ja kaikki selvis :)

Nelly onnea ultra kuulumisista :)

Miramei taidan siis tyytyä vaan tohon mama vitamiini purkkiin ja odotella koska elämä alkas helpottaan!

Vessassa täälkin ravataan öisin ja päivisinkin liian tiuhaan, oikeen tympäsee! Ennen pystyin olla puolipäivää kusematta :LOL:

Tänään oottelenkin sit ultra kuulumisia :)

Eilen oli ihan kamala päivä pahoinvoinnin kannalta, jos tänään ois parempi!? Jos sais edes luut hinattua pihalle kun näyttää hienosti aurinkokin paistavan :)

KyyneltenHymy 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa
Mää oon oksentanu nyt viimeset pari kertaa vitamiinien oton jälkee vaikkei oo ollu tyhjä maha :x vaikeeta ku ruokahalu on ny mitä on nii maha ei oo tarpeeks täynnä varmaa koskaa ettei alkais oksettaa. jonai kesänä ku söin monivitamiineja aftojen takia ni sillonki kyllä tuli kamala oksennusolo.

laurushka jos se kohta on reippaasti navan alapuolella nii sit voi olla. sillon ku mää rupesin ekaa kertaa kokeilee doppleria aattelin etten kuiteska tunnista niitä ääniä ku en oo koskaan enne dopplerilla semmosia kuullu ja on eka raskaus. si ku sydänäänet löysin nii ei siittä vaa voinu erehtyä :) semmonen nopee pieni jumputus mikä kuuluu aika tarkasti tietystä kohtaa :)

onneks tirppanalla kaikki hyvin! :) marraskuisia onki lähteny jo ihan liikaa..

eilen uskaltauduin vaihtaa talvitakin kevyempää, hyvin tarkes! :)
Pikkuinen masusa 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa
Huomenta! :flower:

Tänään pitäs käydä labrassa pissaamassa purkkiin ja antamassa vähän verta tutkittavaksi. Ja voi kamala, ohjeissa sanottiin että 4 tuntia pitää olla pissaamatta (mutta ei yöpissaa) ennenkuin voi antaa sen näytteen ja nyt oon ollu 2h käymättä vessassa ja oon tulossa jo hulluks tästä hädästä! :D

Tilasin eilen dopplerin kun oli -50% alennuksessa, hintaa tuli joku reilu 19e + 3e postikulut.. Pääsee ensi viikolla sit testaamaan sitä, kunhan se nyt tulee. :)

Poppari ja Katka 10+1 :heart:
 
Nyt on NP:ssä käyty ja sielä mein pikkuinen oli ja viuhtoi käsiä ja jalkoja ja kaikki näytti olevan ok. :heart: Niskaturvotusta ei aluksi meinattu saada millään otettua, kun pikkunen päätti ruveta huilimaan, eikä kääntynyt oikeaan asentoon ja sitä siinä sitten yritti herätellä.. :heart: Kyllä hän sitten lopulta kääntyi niin että sai senkin mitattua ja aivan normaalilta näytti. :)
LA siirtyi nyt 6.11. ja RU on 27.6.

susupala 11+1 :heart:
 
Pipopoppari mistä tilasit? Vaan eipä meille varmaan paketti kerkeis ennen ens tiistain neuvolaa (iiik! Jännittää kamalasti)..

Huh! Käytiin äsken koko perheen voimin viemässä koiraa aamulenkille kun mieskin menee myöhään kouluun. 1,5h reippailtiin ja ihasteltiin ja haaveiltiin omakotitalosta. Kierreltiin omakotialueella :D

Mun tissit on tullu raskaaksi. Ei ne lo kauheen isot tai mitään mutta nännit on aremmat ja jotenkin tuntuu että tisseissä kiertää veri enemmän. Kuumottaa sillain vähän. Ja ne on aavistuksen turvonneet.

Mun uusin välipalasuosikki josta ei tuu äklötys on mysli ja maustamaton jukurtti. Nam.
Raikasta ja täyttävää.

Susimieli ja pieni 8+4
 
Pipopoppari Meillä on tuo sama doppleri kun maanantaina postissa tuli. Nyt oon alkanu miettii et oliko ihan turha hankinta tähän aikaan, olis pitäny oottaa pari viikkoa. Kyllähän se vähän laittaa masentaa ja mietityttää kun täällä hehkutetaan että kuuluu rv9+ sydänäänet ja itsellä nyt 10+1 ja ei sykettä kuulu :( kaikkea muuta vaan..
Juu tiedä... Yleisesti ne kuullaan noilla kotilaitteilla vasta rv12->.. mut silti on huoli kova, varsinkin ku kaik oireet melkeen hävinny, vaikkaki seki aika normaalii näillä viikoilla. Ainut oire on että edelleen on noi jotkut ruuat mitä en halua syydä tai ees haistaa mitä ennen oon rakastanu. Ja tietty tää turvotus, mut seki jotenki ei enää yhtä paha.
Kai odotin nii kovasti kuulevani heti ne sydänäänet ja pettymys sen takia kova. Pitää jaksaa ootella se viikko ettei kokeilis ollenkaan.
Mies lähtee tänään Lontooseen ja tulee vasta sunnuntai yöllä takas, mieli maassa.. ikävää jäädä näitten olotilojen kanssa yksin (tai koiran kanssa..) kotiin.

Iloisempia mieliä teille muille! Ja onnea taas kaikille joilla ilosia ultra kuulumisia, niitä on kiva aina lueskella :heart:
 
Shalley mä sain tänään tolla samaisella laitteella sydänäänet kuuluviin ensimmäistä kertaa ja viikkoja nyt 11+1 :) eli ei huolta. Yritin jostain 8+ viikoista lähtien saada..

Tänne ei mitään kummempaa, pahoinvointia väsymystä ja kiukkua ilmassa. Maanantaina np-ultra jota odotan kovin :)

mukavaa kevättä kaikille :flower:

wavee ja pieni 11+1<3
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Voi että meillä on ihan kesäinen ilma! Kävin kukkapenkkiä äsken kuoputtamassa ja tuli niin hyvä mieli :)

Tulin siihen tulokseen että ne liikkeet oli sittenkin vielä kuvitelmaa, tänään ei ole enää tuntunut mitään. Tavalliset housutkin menee taas jalkaan, mitä ei ole näillä viikoilla tapahtunut kyllä enää moneen raskauteen... Jotenkin epäilyttää tosi paljon koko homma, mut niinhän se on monilla tässävaiheessa. Nyt epäilyttää vaan jotenkin enemmän kun yleensä :| Sitä maidon tulemista tisseistä en kyl voi kuvitella, et edes joku konkreettinen oire kuitenkin!

Moni on jo käynyt ultrassa, pääsispä itsekin pian. Viikko pitäisi vielä kärvistellä :p

uusis 11+5
 
joo siis on tiedossa että MINULLA on yhdeksäs raskausviikko kiitos ;P

Mä taas oon lukenu että 130-150 kertaa minuutissa löis näillä viikoilla ja aikaisemmin vähän hitaammin? ihan suomalaisilta sivustoilta nämä tiedot, siksi jäin sitä miettimään kun selkeesti ei oo mun oma syke ja on tuosta keskeltä navan alta ihan vähän, siis pikkuriikkisen oikealle ja melkein häpyluusta kiinni saatu tuo ääni :) sivummalle kun menee vielä niin tulee hitaampi viuhviuh selkeästi. Tiedä häntä sitten... :D
 
Mulle voi päivittää np-ultra 10.5. ja neuvola 16.5..

Voi miesparkaa... Tykkään nukkua jotenkin tosi kippurassa selkäsärkyjen ym. takia, ja viime yönä herätin ukkokullan pariin kertaa pyytääkseni häntä siirtymään kauemmas, jotta mahdun paremmin... Selvästi 160 cm sänky on liian kapea :D Yleisesti mies on kyllä tosi ymmärtäväinen kaikkia ailahtelujani kohtaan ja on ihanasti tukena, mutta ei kai mies voi koskaan ihan täydellisesti käsittää, mitä naisen päässä/kropassa tapahtuu.

Onnea ultrassa käyneille ja tervetuloa uusille :)
 
Kisu3: Juuri tuo epämääräisyys on muakin häirinnyt jo monessa yhteydessä. Välttämättä esim. kirjoja tai muita opuksia lukiessa ei käy selvästi ilmi, puhutaanko nyt viikosta 8 vai 8. viikosta. Noita käytetään myös väärin, sillä oman ymmärrykseni mukaan viikko 8 tarkoittaa viikkoa 8+0-8+6, kun taas 8. eli KAHDEKSAS viikko tarkoittaa viikkoa 7+0-7+6. Tuolla pisteellä on siis suuri merkitys, mutta tosi monesta paikasta se puuttuu tai on siellä missä ei pitäisi olla :)
 
Onnea ultrassa käyneille hyvistä uutisista! :)

pipopoppari mulle ohjeisti neuvola täti että riittää kun on tunnin ollut pissa rakossa, siihen näytteeseen nääs. Kävin tosiaan itsekin tänään ojentamassa käsivartta ja pissimässä purkkiin. :)

Jotenkin tässä on alkanut mieli selventymään, että meille on tulossa oikeasti vauvva. Miten pitkään meneekään ennenkuin sen asian jotenkin ymmärtää :D

Niinu 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Mulle voi päivittää neuvolan 22.3.

Oon menossa ultraan 23.4 tiistaina jolloin pitäs olla menkoista laskettuna 9+3 (VU:n mukaan 9+0). Oireita ei pahemmin oo, mikä vähän huolestuttaa... Ainoastaan pientä rintojen aristusta, väsymystä ja turvotusta. Pahaa oloa on ihan pari kertaa tuntunut, oksentanut en ole. Toivottavasti siellä pikkuisella kuitenkin kaikki hyvin...

Onnea kaikille hyvistä uutisista, pahoittelut menetyksen kohdanneille ja uusille tervetuloa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Heissan pitkästä aikaa!

Olen pitänyt tovin taukoa kirjoittelusta, ihan vaan siitä syystä että pahoinvointi vaivaa ja olo on varsinkin iltaisin aivan hirveä! Koska tämä kamala oksetus oikein loppuu?? Työpäivän jaksan (8h) ja siihen matkaa päälle vajaa tunti suuntaansa, kotona en sitten enää pysty tekemään mitään muuta kuin makaamaan sohvalla oksennusta pidätellen ja nukkumaan. Ei kiva näin pidemmän päälle, ja perhe kiittää myös :/ . Miten muilla pahoinvointi, joko alkaa helpottaa?

Sitä ruskeaa vuotoakin oli, ja hiukan tuhruilee edelleen+jotain hyytymiä (sorry ällöys). Vuoti kyllä siis useamman päivän, sunnuntaina alkoi. En käynyt missään lekurilla, ultra maanantaina niin sinne asti ajattelin kärvistellä. Tuleva np-ultra on muutenkin eka kurkistus kohtuun että onko siellä ylipäätään ketään, en ole saanut sydänääniä kuulla tai mitään. Vähän alkanut jännittää tuo ultra, kun nyt tuli tuo vuotokin, muuten olisin ollut aika luottavainen.

Mulla on nyt viikossa kasvanut ihan selvä maha! Enää tätä ei peitä millään, vatsaa ei saa sisän vedettyä ja on oikein pyöreä pallo. Kiva kiva, mun piti tätä salata vielä aika pitkään :)

:flower:Tuhannesti onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!:flower: Voi kunpa ne omatkin kuulumiset sitten maanantaina olisi yhtä positiivisia!

Hyviä vointeja ja auringonpaistetta näihin harmaisiin sateisiin päiviin kaikille!

Ms. Moneypenny 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka ja murri76
Kiitos Murri76, ja kuin myös sinullekin onnellista odotusta ja hyvää jatkoa :)

Verikokeista:
Mulle terkkari kirjoitti paperille ihan selvät päivämäärät milloin seulontaverikokeissa pitää käydä (tyyliin 19.-25.4. välisenä aikana).
 

Yhteistyössä