Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Kiitoksia Doppler vastauksista :) ja olen käyttäny tota ultrageeliä joka tuli Dopplerin mukana. Äsken taas kuuntelin, ei muuta kuulu kun huminaa ja loisketta, ihan kuin joku kultakala uiskentelis tuolla sisällä. En huolestu, ehkäpä ne myöhemmin kuuluu.

Tirppana83 jaksamisia sinne, ikäviä tuollaiset tilanteet :hug:
 
Murri76 Mä oon käsittänyt et sokerirasitus tehdään jos on äidillä ylipainoa tai sukurasitetta diapetekseen. Samoin jos on aiemmin saanut tosi isokokoisen vauvan. Mulla on tehty ekan jälkeen aina, vaikkei koskaan niissä tuloksissa mitää ole ollutkaan. Niitä kriteerejä on vielä kai tiukennettu, viimeksikin olisivat halunneet että menen kaksi kertaa saman raskauden aikana mut siihen vedin rajan, kyllä yks kerta saa riittää :D Ymmärtäisin toki jos olis ollu jotain häikkää niissä, mut kun ei ole.
 
murri Mulle tehtiin rasitus esikosta, koska lähisuvussa on 2.tyypin diabetestä sekä mun, että miehen puolella ja siskolla ollut rd (hoidettu tosin vaan ruokavaliolla). Kuopuksesta ei tehty, koska esikon aikana tehdyssä ei ollut mitään häikkää ja sen ottamisesta oli niin vähän aikaa (lapsilla ikäeroa 1v7kk). Sovittiin sillon kuopuksen aikaan, että jos pissassa alkaa olemaan sokerit +, niin sitten rasitukseen.Viime syksynä kesken menneessä raskaudessa olisin joutunut taas rasitukseen, edelleen sukurasitteen takia ja myös siksi, että paino oli juuri ja juuri sen rajan yli, että rasitukseen joutuisin. Mutta siis ei tehdä automaattisesti kaikille, jos ei ole sukurasitetta tai ylipainoa.

Tirppanalle tsemppiä täältäkin! Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Tirppana voimia:( Toivottavasti kaikki on hyvin ja vuoto ei jatku!

uusitunnus tosi kurjaa että sun on tarvinnu kokea km noin monta kertaa ja np-ultran jälkeen:( Onko sille löydetty mitään syytä? Onko kaikki ollut np-ultrassa hyvin, vastannut kokoa jne? Oon sen ymmärtänyt keskustelupalstoja luettuani ja läheisten kokemuksista että aina voi sattua jotain:( Mutta koitan jonkun viikon pistää itelleni semmoseks että uskallan kertoo läheisille jne. vaikka mikään viikko ei olekaan 100% turvallinen.
 
Ok. Uusitunnus ja Nelly83, kiitos vastauksistanne. Selvensi hieman käytäntöä. Eli vaikka mun tädillä onkin diapetes, niin tällä kertaa ilmeisesti vaan seurataan alkuun vitrsan sokereita. Kun ei ylipainoakaan ole, eikä esikon aikaankaan rasituksessa ollut häikkää. Sellaisen johtopäätöksen voisin vastauksistanne työstää.
 
Voi teitä ihanat, kuulumisia jaksatte kysellä, tulee hyvä mieli :heart:

ollakovai..? Ei ole sanoja, pahoillani olen teidän puolesta, voi surku. Voimia!

Tirppana83 sulle toivon ihmettä ettei ole mitään vakavaa, jos kuitenkin kaikki hetki sitten oli hyvin. Pahin mahdollinen tilanne, jaksamista sinne!

Omaa napaa ja niitä kuulumisia, ruskeaa vuotelee edelleen, ei kipuja eikä mitään kummallista kuitenkaan. Mieli on levollinen, ultra ensi maanantaina, sitten näkee ja kuulee. Turha nyt mihinkään soitella tai lääkäriin lähteä, eihän sille mitään kukaan mahda jos kesken on menossa. Epätietoisuus on tietty kamalaa, mutta jaksan odottaa sinne maanantaille. Kiitos tsempeistä, kyllä tämä tästä :) Eilen oli ehkä hirvein olo ikinä, tein pitkän päivän töissä ja kun pääsin kotiin, söin ruuan ja sen jälkeen vaikeroin vain sohvalla/sängyssä, torkkuen ja kärsien megaluokan pahoinvoinnista. Olin vaan niin väsynyt työpäivän jälkeen. Tänään parempi, vaikka paha olo onkin, jaksoin siivoilla, käydä kaupassa jne. töiden jälkeen.

Onnea kivoista ultrakuulumisista ja tsemppiä sekä hyvää vointia kaikille! Silmäilin nopeasti vain uudet tekstit, nyt ei oikein jaksa keskittyä eikä alkaa kommentoimaan.

Ms. Moneypenny 11+0 *poks* -toivottavasti..
 
luna_82, noista kaksi kertaa on olleet sellaisia että odotinkin kahta, ja toinen meni kesken. Yhteistä outoa näille molemmille kerroille oli se, että sitä toista ei siellä np:ssä huomattu, vaan vasta sitten kun olen mennyt vuotavana sairaalaan, onkin saatu kaivettua se toinenkin esiin, tai paikka jossa se oli ollut (toisella kerralla tuli kotona ulos, toisella ei). Ne on nähtävästi olleet mulla niin peräkkäin ja kohdakkain siellä ja luultavasti näiden keskeytyneiden kasvu oli ollut jo siinä vaiheessa pysähtynyt, että ovat olleet sitä edessä olevaa elävää pienemmät, ja jääneet jotenkin sinne katveeseen. Tai sitten mulla on jotenkin omituisen muotoinen kohtu. Noiden jälkeen halusin viimeksi käydä jo ihan alkuraskaudessa varhaisultrassa ihan vaan siksi että silloin sen helpommin näkee jos niitä onkin kaksi, niin olisin sitten tiennyt jos olisi alkanut taas vuodot. Silloin oli kuitenkin vain yksi ja kaikki menikin ihan hyvin. Se kolmas kerta oli keskeytynyt keskenmeno, eli ei ollut vain alkanut itsestään vuotaa, ja kun tarkistin äsken niin se ei ollutkaan viikolla 14 vaan 11, muistin väärin :ashamed:. Silloin sain sitten käynnistystabletit että tulisi ulos. Kaikenlaista outoa tosiaan voi kyllä käydä, ja mulla on vähän luotto mennyt joissain asioissa lääkäreihin kun eivät usko/vähättelevät ihmisen omia tuntemuksia, jotka sitten kuitenkin osoittautuu oikeiksi... :|
 
Kaivelin Googlen läpikotaisin kun mielessäni pyörii kysymys, mutten saanut siihen netistä vielä selkeää vastausta :D Eli, onko täällä joku viisaampi kuin minä ja tietää, että miten käy kun olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla syksyyn 2014 saakka ja nyt äitiysloma alkaakin silloin lokakuussa 2013 niin onko uusi raskaus syy katkaista se hoitovapaa vai ei? Jostain 6-7 vanhoja keskustelupalstaa lueskellessani näytti siltä, että uusi raskaus ei ole peruste... Mitenkäs on nykypäivän tilanne? Eli olisin äitiyslomalla lokakuusta 2013 eteenpäin ja hoitovapaa olisi katkaistu.
 
en haluais olla ankee, mutta mulla on mennyt kolme kertaa kesken vasta viikolla 14. Eli ei se viikko 12 ole mikään maaginen raja. Toki paljon harvinaisempaa se on kai enää myöhemmin.
Itse myös keskeytyneen keskenmenon 11-viikolla kokeneena tiedän varsin hyvin. Haluan vain iloita joskus ja vauva on kokoajan vastannut oikeaa kokoa, toisin kuin keskenmenneessä. NT-ultrassa oli kaikki hyvin. Korkealta sitä tullaan kuitenki alas jos taas kuolee vauva mahaan. Yhtään lasta ei ole ja tätä on "tehty" melkeen kaks vuotta.
Eikö tosiaan oo tutkittu, mikä vikana? Eihän tuo ihan huonolta tuurilta kuulosta.
 
Taas tullut uusia menetyksiä, voimia teille :hug:

Np-ultrassa tänään käyty. Hieman oli alkuhankaluuksia kun toinen ultralaite (jolla ultrataan alakautta) ei ollut yhteistyöhaluinen ja näytti todella tummaa kuvaa. Rakenteet sentään saatiin katsottua sillä pikaisesti ja sitte ultrattiin vatsan päältä että saatiin mitat otettua. Kaikki oli hienosti, pikkuisella pituutta 4.4 cm (vastaa viikkoja 11+2, mutta kaksi päivää sinne tai tänne ei haittaa mitään) ja niskaturvotus vain 0.6 :) Ensin kaveri vähän lepäili ja lopuksi villiintyi riehumaan oikein kunnolla :D

Rakenneultraan sain ajan 17.6

Erika88 ja pikkuinen 11+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
miramei ei ollut tarkoitus latistaa kenenkään iloa. Moni vaan puhuu aina siitä 12 viikosta niinkuin sen jälkeen ei mitään voisi tapahtua, niin kerroin toisenlaisen näkökulman. Minun näkökulmasta se 12 viikko on ihan samanlainen kuin mikä vaan muukin viikko. Mutta siis, iloitaan näistä pienistämme ihan joka vaiheessa, eikä odoteta jotakin tiettyä "kohtaa" raskaudesta :) Kaikki menee hyvin, tai sitten ei. Niinkuin elämä muutenkin, ei voi tietää!

Ja pupup, hoitovapaa kannattaa katkaista, koska äitiyslomalla sinulle kertyy eläkettä ja vuosilomaa, hoitovapaalla ei. Ainakin kaupan alalla on noin. Työnantajalle pitää ilmoittaa muistaakseni kaksi kuukautta ennenkuin äitiysloma alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tiukunen me mennään NP-ultraan vaan siksi että nähdään pieni. Ei haluta että turvotuksia mittaillaan eikä tehdä veriseuloja. Saatiin esikoisesta aika hurja ennuste joka lopulta osoittautui onneksi vääräksi hälytykseksi. Meni sen verran monta viikkoa raskaudesta huolestuneena että ei kiitos enää uudestaan.

hurjia juttuja tirppana, toivottavasti pääset huomenna näytille jonnekkin että ultraavat.

Hassua että osa on käynyt jo np-ultrassa ja meillä ei oo ollut ees ekaa neuvolaa vielä :D

Susimieli ja Kuopus 8+2
 
Kiitos uusitunnus vastauksesta :) kaupan alalla itseasiassa olenkin. Ehdottomasti siis haluankin katkaista hoitovapaan, varmistelin vain että onhan se mahdollista :)

Tällä viikolla raskausoloihin astunut mukaan väsymys. Hassua, että nämä raskausoireet ovat pamahtaneet aina maanantaisin, kun sunnuntaina alkaa mulla aina uus rv. Aika tarkkoja nämä raskausviikot :p Pahoinvointkin alkoi tasan maanantaina joskus monta viikkoa sitten ja viime viikko oli ihan ok, mutta taas tämä alkuviikko ollut yhtä etomista. Verikokeisiin pitäisi mennä huomenna ja sitten odotella vielä ensi tiistaihin sitä ultraa :)

Myös omasta puolestani tsempit sitä tarvitseville :hug: Itselläni ennen esikoista yksi varhainen keskenmeno viikolla 6 vaiko 7, joten en voi kuin kuvitella miltä se huoli tuntuukaan näin pidemmillä viikoilla. En ole osannut vielä itse "rentoutua" tämän raskauden kanssa täysin, kun en ole sitä konkreettista päässyt vielä näkemään ultrassa.

pupup 9+2
 
Voimia kaikille menetyksen kohdanneille sekä heille, jolla on vuotoja! :hug:

Kiitos onnitteluista :heart: viime viikolla yksi ilta töiden jälkeen kävi polvilleen ja kosi. Osasin vähän odottaa, mutta jotenkin ajattelin että ehkä joskus kesällä vasta..

Hoitovapaa ehdottomasti katkaiset kun raskaus pidemmällä, 2 kk ennen laskettua on joo viim. kerrottava työnantajalle. Onhan äitiyspäivärahakin jo parempi!

Miten te, kenellä on alle kolmevuotiaita lapsia sekä vauva ollut/ tulossa, onko niin, että kotihoidon tukea (onko se tuon niminen) saa silti tästä alle 3 vuotiaasta vaikka onkin äitiyslomalla? kysyy tyhmä ;)

Tiunti 9 + 2
 
Mä nyt päivystän täällä, kun oon niin väsynyt etten jaksa muutakaan :O

Tiunti, meillä on ainakin mennyt joka kerta niin, että vaikka siihen kotihoidotukeen olisi kai teoriassa oikeus, se laskentatapa on sellainen että sitä ei jää maksettavaksi vaikka mun äitiyspäivärahakin on ihan onneton. Eli käytännössä sitä ei silloin saa. En tiedä miten pieni pitäisi äp-rahan olla että sitä yhä saisi?
 
Niiiiiiin väsy ja oksennus lentää...:snotty:

EN uskalla ajatella edes mitään positiivista, ennen perjantain ultraa...Tammikuun tuulimunraskaus liian hyvässä muistissa...Olis jo perjantai...Tai toisaalta en ees halua...

Minttu-82 ja "joku" 7+5 :heart:
 
Tirppanalle jaksamisia ja tsemppauksia! :hug:

Mulla on ollut hirvee kiire tentin takia niin ei ole paljon kerinnyt kirjoittamaan, sen vaan että pikapikaa lukaissut läpi mitä olen ehtinyt. Tänään olisi tentti ja illalla tuleekin vieraita.

Minä kyllä ihmettelen, että mihin ne vauvvelin sydänäänet ovat kadonneet?! Viime pe sain ne tosi tarkasta kohtaa kuuluviin mutta ihan selvästi että sai hyvin kuunneltua. Nyt sitten sen jälkeen ei ole kuulunut kuin juurikin sitä karmivaa metakkaa. :O Ihmeellistä, ei löydy nyt vaikka kuin etsii, toivottavasti pian löytyis niin ei tarviis arvuutella.

Nyt herättämään pikkuneitiä, sillä onkin nyt aamusta neuvolalääkäri.

Niinu 9+2
 
Kokeilin doplerilla ja sain pikkuisen sydänäänet heti sieltä kuulumaan. Eli toiveita on, kun niin hyvin kuului se nopea jumputus. Mutta meinasin näytillä käydä, sen verran kovaa tuo vuoto oli. Sitä ei eilisillan jälkeen ole tullut. Olisi se silti varmaan hyvä selvittää että mistähän se on tullut, kun oikeasti ei yösidekään meinannut riittää siinä vaiheessa kun sen siteen olin saanut laitettua. Ja sitä ennen oli farkut menneet ihan läpimäriksi, vaikka oli pikkuhousunsuojakin.

Äitini ilmoitti hetki sitten, että on tulossa täksi päiväksi tänne, kun on kuulemma kotona tylsää :D Asuu 100km päässä, niin ei kauhean usein käy. Ei siis tiedä vielä raskaudesta ja nyt vissiin olis kerrottava. En vaan tiedä miten, kun tilanne on näinkin epävarma. Mut toisaalta hyvä, että tulee, jos nyt jo pääsee vaikka sinne ultraan tänään, niin on sitten lastenvahti jo paikalla. Kun mies tulee kotiin vasta neljän aikoja.

Niin ja eilisen ultran mukaan laskettuaika olis 10.11, neuvolan laskujen mukaan kuitenkin 6.11. Ja eivät tuota muuttaneet. Mutta antaa olla tuo 10.11 tuolla, kun se on se todellinen päivä. Ja kunhan nyt ylipäätään varmistuu onko kaikki ok.
 
Moi :wave:

Ollakkovai..? voimia :hug:

Murrikin pääs ultraan :) Onnea hyvistä kuulumisista :flower:

Tiia91 tervetuloa joukkoon :wave:

Tirppana kerrohan sitten pääsitkö uuteen ultraan! Toivotaan et mitään vakavaa ei olis, olis vaan harmitonta vuotoa :hug:

Erika onnea ultrakuulumisista :)

Nelly täällä ootellaan sun kuulumisia sit illalla :)

Onko muilla pistävää/viiltävää kipua vaan yhessä paikkaan? Itellä alko eilen, alko vasta kun olin siivonnu ja leiponu. Kipu tuntu oik. puolella alamahalla ja välil vaan pikkunen tuikkasu ja välil viis että itku meinas päästä! Kärsin näist pojan ootusaikaan, niille ei löydetty syytä sillon. Jouduin työt lopettaan sen takia, jos kuorin perunatkin sain loppupäivän maata sängyssä itkua vääntämässä kivun takia.
Mut nää ei oo supistuksia!

Eilinen päivä oli ok pahoinvoinnin kannalta, illalla söin hedelmä aakkosia ja sit alko järkky pahoinvointi : / Yöllä heräsin kun mahaa poltti ja koski, selkä huus hoosiannaa ja oksennus melkeen pihalla jo, istuin sit vessassa ämpäri sylissä pari tuntia, koitin nukkua ja taas vessaan, mutta mitään ei tullu. Sit alkokin se epämääränen mahan viiltely ja nukahin. Nyt söin aamupalan ja pala on taas kurkussa, selkä tuntuu siltä kun ois ihan mustelmilla! Koittikohan mahatauti tulla yöllä ?!

KyyneltenHymy 11+5 !?
 
Nelly83 onnea ultraan. :)

Tirppana, hienoa, että vuoto loppui ja sydänäänetkin kuuluivat. :) Juu käy ihmeessä kontrollissa. Pidän niin peukkuja sulle.:)

KyyneltenHymy, pistoksia ja viiltelyitä täälläkin, mutta menevät kyllä hetkessä ohi. Pahoinvointi tuntuu alkavan helpottamaan. Tänä aamuna tosin heräsin järkyttävään päänsärkyyn. Taisi tosin olla eilisen jännityksen purkautumista.

Ja vielä Kiitoksia kaikille UltraOnnitteluista! =)

murri76 11+4
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)
Täällä on kärsitty nyt lauantaista asti järkyttävästä päänsärystä joka ei mene panadolilla ohi. Välillä menee hetkeksi pois ja sitten tulee takaisin. Kai tämä normaalia alkuraskauden oireilua kuitenkin on... Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Miramei mulla on NL 15.5, ei 15.4. :)

Mirkkeli & pikkupirpana 9+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä