Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Voi ei, hurjan paljon voimia Rosuliina, Harmful ja InLove :(

Täällä kovin voipunut olo, onneks on perjantai, töissä jotenkin stressaavaa ja väsyttävää ja näytän kokoajan jotenkin kipeeltä. Osin oon iloinen että oireita on mutta osaks ei vaan oo yhtään olo että tolla masussa on jotain, ärh:/

Hyyppäjäinen oiskin niin että ne liikkeet vois jo tuntea:) Ois niin ihana tuntea niitä:)

maimma mäkin joudun pakottaan itteeni syömään ja oon miettiny ihmetteleeköhän työkaverit mun mutusta päivän aikana voileipäkeksejä, mandariinia ym raikasta/mautonta. Mutta tänään kauppareissu oli jotain ihan hirveetä, oli pakko syödä kahvilassa eka pasteija ja mehu ja sit vasta kauppaan ja kaupassakin tuntu että pääsispä välillä istuun:/

luna 8+5 (7+6)
 
Heips!

Mitä voi taas sanoa. Kesti hetki taas toipua, muiden menetyksien johdosta, kun myötäelävä olen. Tanään taas ollut vain yksi kysymys mielessä: Miksi?

No tämä on elämää, edelleen.

Luna_82, voi niitä liikkeitä saat vielä odottaa. Ja kun sitten sen ensimmäisen tunnet, niin se pyyhkäisee sulta jalat alta. :) Muistan itse ensimmäisen, olin töissä, ja äkkiä tuntui kun kalanpyrstö olisi hipaissut mahaani sisältä. Tarkennus vielä, sellaisen 5-6 cm matkalta. :)

Gallup: Miten muut on kokenut ensimmäisen asteen yhteyden?

Salmiakki, juu söisin supersalmiakkia helposti rasian päivässä, mutta kun tuo mies tulee jostain syystä mun rasialle, niin määrä puolittuu. ;) Mikään muu makeinen ei vain maistu.
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei pitkästä aikaa!

Rosuliina, Harmful ja InLove olen pahoillani! Voimia ja parempaa onnea tulevaan!

Eipä ole tullut hetkeen kirjoiteltua, pitkä työviikko takana ja huomenna vielä jatkuu.. Aika raskasta ollut, töissä jaksaa kyllä mutta illat tahtoo mennä lepäilyksi/nukkumiseksi, ei vaan jaksa.

Olo on aika normaali, välillä ällöttää, yleensä väsyneenä. Paino on edelleen ihan samoissa, vaikka itsestä tuntuu hyvinkin paksulta. Ja otin riskin ja kävin kampaajalla, moniväri ja leikkuu, oli kampaajan mielestä ihan turvallista. Luotin sit siihen ja kyllä nyt on ihan kiva olo että edes pää on kunnossa, muuten ei tunnu kovin hehkeältä. Onko kellään muuten geelikynsiä? Mulla on vaihtelevasti ollut, nyt ei taas vähään aikaan mutta ehkä tämä turvonnut tönkköolo tekee sen että jotain piristystä kaipaisi, mahtaakohan sellaisia voida nyt ottaa? Turhamaista, tiedän, mut tekis mieli itseään jotenkin lahjoa. Vaatteita kun ei kamalasti kannata shoppailla :)

Ekat liikkeet tuntui sellaiselta hassulta perhosen siipien hipelöinniltä sisältä päin. Siis jotain sellaista mihin et itse voi mitenkään vaikuttaa.. Vähän ilmakuplien tapaisia hentoisia liikkeitä. Hassu tunne, muistan kyllä että töissä kun eka kerran liikkeet tunsin niin pysäytti hetkeksi, sitten työkavereille kertomaan että voiko olla ja tunsinko mä oikeasti ja miltä ne kuuluu tuntua ja...!! Mahtava fiilis :)

Salmiakkia syön myös päivittäin, mulla on verenpaine ollut aina ihan ok. En kyllä isoja määriä. Ja uutuutena salmiakkipurkka, ennen en pystynyt syömään purkkaa ollenkaan mutta nyt saan sillä tuon tympeän maun pois suusta-->paha olo siirtyy.

Ajatus pätkii, väsyttää, eipä kai muuta kuin hyviä vointeja kaikille ja kuulumisiin!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Mä kuvailin aikoinaan esikoisen ensimmäisiä tuntemiani liikkeitä niin kuin joku olisi sormenpäällä hellästi painanut sisältäpäin :) Musta ne tuntui ihan semmoselta, kunnes ne alkoivat viikko viikolta olemaan mojovampia tökkäyksiä aina niihin kivuliaisiin potkuihin saakka :D Muistan kun makoilin sohvalla ja tunsin ekat liikkeet ja ensikertalaisena olin ensin epävarma olikohan ne niitä, mutta silti järki sanoi että se oli just se :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Ensimmäiset liikkeet tunsin rv 15, semmoisina pikkuisina hipaisuina/ilmakuplina. :)

Minä taidan olla yhteydessä Valioon ja kysyä onko Kippari juusto tehty pastöroituun maitoon vai ei.. oon nimittäin vielä toistaiseksi ahminut sitä kun se on ainoa juusto ollut mitä tekee mieli. Huono selitys, mutta koska olen itse myös alan ihmisiä, tiedän siis aika paljon maidosta ja sen tuotannosta niin on äärimmäisen epätodennäköistä että suomalaisessa maidossa olisi mitään keskenmenoa aiheuttavaa bakteeria.. Itseasiassa vasta tänään välähti koko ajatus että ainiin, sitä sulatejuustoahan ei sais syödä. : /
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
070913 mulla on ainaki ollu joskus noihin aikoihin viikko ettei ollut huono olo ja nyt tällä ja viime viikolla oon ekaa kertaa oksennellu raskausaikana. Aikasemmin oli vaan vellovaa oloa.

Tänään siis neuvolan mukaan 11+3 ja mun laskuissa 10+6 (tai 5) ja huomenna NP-ULTRA! Ai että on jännää... :) Odotan ainakin hyviä kuulumisia ja kuvia <3 toivottavasti saan molempia..maanantaina neuvolassa tosiaan kurkattiin ja siellä pieni heilutteli käsiään ja jalkojaan <3
 
Pahoittelut myös Rosuliinalle. Vaikea sano mitään muuta... :(

Miramei sulla onkin jo np-ultra, mulla on tänään 10+6 ja mulla ei ole vielä edes tiedossa aikaa... Kuinkas myöhään niitä vielä nykyään tehdään? Olen ymmärtänyt että niitä tehdään vähän aiemmin nyt, multa otettiin ne verikokeetkin jo viikko sitten. Pitää varmaan ensi viikolla soittaa ja kysyä että onko ne unohtaneet mut!

Ekat liikkeet on tuntuneet eri raskauksissa tosi eri aikaan, joissain jo n.13 viikolla, ja viimeksi melkein vasta puolivälissä kun oli niin tossa edessä istukka. Esikoisesta taisi tuntua rv 16. Vähän se tunne vaihtelee sen mukaan millä viikoilla tuntuu, mutta sellaista mahan sisäpuolelta sormella kutittamista mä ehkä sanoisin että se on :) Kiva tunne!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
uusitunnus mullekki ois varmaan vähän myöhemmin laitettu aika, mut äitipoli tekee nyt ylitöitä lauantaina kun on niin paljon potilaita! Ja tää oli siis ainoa aika, joka niillä oli antaa ja niitten laskujen (neuvolan ilmoituksen mukaan) huomenna on 11+4 niin menevät sen mukaan sielläkin. NP-ultra tehdään neuvolasta saatujen sikiöseulontaohjeiden mukaan 11+0 - 13+6 eli hyvin on aikaa vielä!
 
Mirameille onnea ultramatkalle :) Mulla oli esikoisen aikaan NP 12+3 (vastasi 12+5) ja nyt ois 12+0 mutta pitäs olla ainakin pari päivää todellisuudessa enempi. Ens viikolla vissiin pitää mennä verikokeisiin

Kuuntelin tänään tosi pitkään sydänääniä, kahteen kertaan ku ekalla kerralla oli semmonen metakka mahassa ettei saanut mitään tolkkua ja korvat särkyi. Tokalla kerralla löytyi alhaalta pikkuisen sittiäisen syke joka paukutti hurrrjaa vauhtia, syke oli kiihtyneempi kuin eilen. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja maimma
Iltaa! Tääl on ukko tallissa, poika nukkumassa, kai tuota itekkin joutas pian unten maille! Tänään oli pitkästä aikaan kamala olo.. Oksetti ja väsytti ja pinna tiukalla, jos huomenna uuteen nousuun ?!

Eka tuntemus pojan raskaudessa oli kun joku koitti tulla kurkusta läpi :D Totesin sen myöhemmin olevan pikkusen kärrynpyörä ja se tuntu ihan kurkussa asti. Viikkoja oli jo lähemmäs 20 muistaakseni. Niin ihania ne pienet hentoset potkut :heart: Sitten kun se on 4kg ja 48cm pitkä ja yrittää suoristaa itteään, siin on äitillä joko kyljet hajalla tai pissa housussa :LOL:

Miramein kuulumisia ootellaan huomenna :)

Tervetuloa nunnush :wave:

Onko muilla jatkuva nälkä? Ite tuntuu et vois syödä taukoamatta jotain.. Niihän niit kiloja saa kerrytettyä :|

Ainiin, eilen tuli eka hormooniryöppy itkuna! Katoin masterchef finaalia ja kun se nainen voitti, mä pillahin hysteeriseen itkuun.. En siis vetänyt pitään pientä "niisk niisk" vaan se ollu oikeen rääkymistä.. Mä en oo ikään osannu itkeä "hiljaa" ja "nätisti" vaan se tulee aina tunteella syvältä keuhkoista :D

Hyvät yöt kaikille :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa ja murri76
Pitkästä aikaa täällä... viikot menee nopsaan, nyt on mulla jo rv 9+2. Kävin ultrassa pari viikkoa sitten ja siellä kaikki oli ok. LA siirtyi pari päivää taaksepäin eli on nyt 16.11.2013.

Ens viikolla meen ekan kerran neuvolaan.

Mua on vaivannut kuume- ja räkätauti pari päivää, nyt alkaa vähän helpottaan. Mietin vaan, että toivottavasti tästä ei ole haittaa vauvalle... Mutta kun sitä ei saa tietää, onko siitä haittaa vai ei, niin turha tietysti huolehtiakaan. Etova olo on tän räkätaudin myötä hieman helpottanut, mikä on hyvä asia. Väsymys on myös ollut melko voimakasta ja samoin alakuloisuus. Melko negatiivisia oireita siis, mutta eiköhän tämä tästä helpota, kun eka kolmannes on ohi!

En ole kertonut raskaudesta kuin vasta kahdelle hyvälle ystävälle ja työterveyshoitajalle. En aio kertoa muille, ennen kuin ainakin rv 12 on täynnä ja mielellään en vielä silloinkaan. Töissä en sano, ennen kuin raskaus näkyy, varsinkin kun kohta tulee taas paikkoja auki, joita aion hakea.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kyyneltenhymy täällä kanssa yksi syöttöporsas.. :D siis nälkä on kokoajan ja treenipäivinä voisin syödä vieläkin enemmän.. Janottaa myös ihan jatkuvasti ja pissalla pitää ravata vähän väliä. Nestettä menee kurkusta alas varmaan ainakin 5 litraa päivässä, veikkaan. Syöminenkin on lisääntynyt, ei kertakaikkiaan tuu toimeen samalla määrällä kuin ennen vaikka kuin kiinnittäis huomiota siihen mitä syö.
 
Kyyneltenhymy täällä taas ei tee mieli mitään :O onneksi vähän olo parantuu kun muistaa syödä B-vitamiinia. Sen oon todennu helpottavan. Kiloja karissut 2-3 tässä alkuraskaudessa! Ja neuvolantäti vielä paasas kiloista ettei kannate haalia. Mulla siis normimitat ollu varmaan syksystä 64kg/170cm eli mielestäni ei liikaa. Neuvolantäti oli itse kunnon sotanorsu :mad: Sanoin kyllä ettei hätää, olen tässä porkkanoilla, marjoilla ja jugurtilla elellyt.
 
Miramei tsemppiä huomiseen!!!:)

KyyneltenHymy musta tuntuu kans että joku vartti syömisestä ja taas vatsa tuntuu siltä että se suunnilleen kaikuisi tyhjyyttään! Mutta sillä saan kyllä pahan olon kuriin jos sit heti kun se tunne tulee niin jotain pientä koitan syödä. Ruokavalio on vähän sekalainen välillä tekee mieli jotain rasvasta mutta useammin jotain mandariinia tai muuta raikasta, välillä voileipäkeksiä tai muuta "mautonta". Eikös se terveellinen ruokavalio oo semmonen että syö vähän mutta usein, hih:)
Mä oon jo valmiiks superherkkis joten saa nähdä miten käy jos mulle hormonit alkaa tekeen herkistymistä, huh huh:) Tai jos musta tuleekin käänteisesti kovis. Hah:)

murri pitää koittaa jaksaa oottaa :p Kalanpyrstöä siis odotellessa. Tai kuplia. Tai perhosia.Tai hipaisuja tai mitä vain tänne kiitos pian heti:p
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Miramei mulla painoa 60,5 ja pituutta 170. En oo koskaan painanut näin paljon kuin nyt, kun oon treenannut salilla ja lihasta on tullut. Neuvolatäti ei puhunut mitään kilojen välttämisestä, sanoi ettei ole huolissaan kun olen hoikka ja pitkä. Esikoista odottaessa painoin tasan 70kg synnärille mennessä, vaikka söin silloinkin ihan normaalisti ja en ainakaan pitänyt mitään dieettejä niinkuin nyt ei kuulukaan. Puhdasta ruokaa saa syödä yllättävän paljon ilman että se näkyy silloin kun liikkuu, mulla ainakin treenit lisää hurjasti nälkää ja vaikken olisi raskaana niin alan herkästi laihtumaan jos liikun mutta en syö tarpeeksi. Terveellisellä ruokavaliolla ei pääse lihomaan, mutta itselläni kyllä lipsuu noiden herkkujen kanssa aika usein, ja ei johdu raskaudesta.. jos en liikkuis niin oisin varmasti isompi :D

Muut vielä nukkuu, minä heräsin puoli 8. Tänään lähdetään koko porukalla käymään kaupungissa ruokakaupassa ja mitä luultavammin myös hesellä tms. syömässä.. slurps, näin jo untakin hampurilaisesta.. :p :D

Niinu 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta Mammat!

Miramei jälleen kerran ultrailu-onnea Sulle!

Nunnush tervetuloa! :wave:

Niinu86, jos sie sinne valiolle soitat, niin tuu kertomaan sitten siitä kipparista. Meilläkin ollaan totuttu syömään kyseistä juustoa. (mies ei juuri muuta juustoa suostu syömään.) Ja itsekin miettinyt sitä maitoa siinä.

Sori, nyt täytyy vähän purkaa. Olin eilen aika alamaissa, Rosuliinan tippumisen johdosta. Varmaan kun suht samanikäinen on, ja sama LA, niin se sykähdytti. Nyt sitä itsekin vaan elää tiistain NP:tä odottaen. Iski taas se epävarmuus. :(
No onneksi ei ole montaa päivää, ja tiistaina heti aamusta aika.

Kivasti ootte vastaillut tuohon ensikontaktiin. :) Piti vielä omalta kohdalta mainita, ettei liikkeestä voinut erehtyä, kun se keskellä vatsaa, ja pystysuunnassa tuntui. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille, ja Miramein kuulumisia jään odottamaan. :popcorn:

murri76 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Ronsuliina sekä muut menetyksen kohdanneet, oikein paljon voimia teille kaikille! Ehdin jo salaa toivomaan ihmettä, että ehkä meillä Marraskuisissa ei tulisi keskenmenoja, tuulimunia tai muitakaan ikäviä uutisia, mutta hölmöähän se oli. :hug: :'(

Miramei onnea ultraan!

Murri76 Se sykähdyttää eri tavalla, kun on sama LA tai samat viikot meneillä. Itsellenikin tämä oli hyvä muistutus siitä, ettei se omakaan oleminen tässä ketjussa ole kiveen kirjoitettu. Onneksi sulla on ultra kuitenkin pian :)

).( Mä olen ollut äärettömän väsynyt ja pahoinvoiva iltaisin/öisin :( Hankaloittaa kivasti nukkumista, kun voi pahoin unissaankin ja herää siihen. Takana on koeviikko sekä Juoksemista siellä sun täällä, varsinkin kun olen muistanut sovittuja aikoja väärin ja ollut menossa aina päivää aikaisemmin, joten juoksemista on tullut kahden päivän edestä. RADE on siis iskenyt ja pahasti. Olen unohtanut oman osoitteeni, kaverini miehen nimen ja sekoilen päivämäärien kanssa pahasti :D

Kasvukivut ovat välillä aika karmivia. Osaksi ehkä siksi (sekä sen, että halukkuus on palannut) mulla on tyttö olo. Likoista olen tärissyt kivusta alkuraskaudessa, pojista en. Ja pojista pupuilu on ollut vihonviimeinen asia, mitä on tehnyt mieli..likkojen kanssa ei. Kunhan saan tuon ultran varattua ja todentamaan, että mahassa on elämää niin alan nauttimaan olostani ihan täysin siemauksin :) Vielä ei ihan pysty, kun välillä on olo, että kasvattelen vaan ilmavaivoja :D

J&Joku 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Niinu mäkin oon suurempi kuin koskaan nyt. Ennen oon ollut pitkään sen 57kg, tässä yritysaikana päässyt lihomaan (melkein 2 vuotta) ja nyt oon taas laihtunut sinne 61kg nurkille. Olin melkein järkyttynyt siitä saarnan kuuloisesta, minkä se mulle antoi. En oo itse huolissani kiloista, ne on ennnenki ollu helppo karistaa. Syön normaalistikkin terveellisesti ja lenkkeilen säännöllisesti. Sano tuosta 64kg ettei oo enää painoindeksiasteikolla kuin kaksi pykälää sinne 24 ja sen jälkeen oon ylipainoinen :O
 
Huomenta! Ukot potkin pihalle, tai auton kimppuunhan ne meni. En ymmärrä miten kuravaatteita ja kumppareita pitää oikeen kuivattaa et ne sais yössä kuivaks ?! Huomasin myös et pojan kumppareissa on kumi rispaantunu, joten sekin osto edessä.

Kasvukipuja eli repäsyjä tääl tulee kyl taas urakalla. Aamulla vaihoin kylkeä ja tuntu et itku pääsee kun viilsi niin kovaa!

Murrille piristys :hug:

Ite oon miettiny että tässä raskaudessa on onnea senkin takia matkassa, kun kukaan tuttu ei odota. Mulla on omista epäonnistuneista ikuiset muistutukset :( :) tutun kanssa ois ollu viikkon erolla la ja sukulaisen kanssa samana päivänä la, nyt ei oo kukaan muu kuin minä. Ehkä itsekästä ja tyhmää, mutta musta tuntuu et se tuo onnea meijän raskauteen.

Onneks tääl on muitakin syöppöjä :) Ite en oo huolehtinu lisäsyömisistä, koska oon huomannu miten muuten ruoka annokset on pienentyny ja painoa en jaksa ressata ollenkaan, siinä ei tuu muutakun harmaita hiuksia ja itkua!

Miramei onneks sanoit vitamiini, oma vitamiini on unohtunu taas ottaa!

Mut mä koitan imuroida, eilen jäi pikkasen vajaaks kamalan olon takia.

KyyneltenHymy 11+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kiitos KyyneltenHymy. :)
Kyllä tämä tästä helpottaa, viimeistään tiistaina.

Itsekin tässä yritän potkii miestä ylös, kun talvirenkaat pitäis vaihtaa. ;) Tosin toi keli on kyllä kurja siihen. :(
 
Viimeksi muokattu:
Murri tääl kun miehelle sanoo sanan "auto" se vetää jo vaatteita niskaan ja huokasee onnesta kun pääsee rauhassa talliin :D Me ei uskalleta kyl viel vaihtaa renkaita, nytkin tulee lunta taivaan täydeltä.

Niin se imurointi :D Lääsäsin puhelimessa ja nyt näpytän täällä..
 
Mulla kanssa, jatkuva nälkä mutta ei voi ihan mitä vaan pistää suuhun kun alkaa oksettaa! :( Oon nimenomaan yrittänyt aiemmin pitää pidempiä taukoja napostelun välillä kun se on niin lihottavaa. Mut ei näköjään onnistu nyt raskausaikana. Auta armias jos et syö pariin tuntiin niin sitten kyllä laatta lentää.. En oo uskaltanut mitata painoo viime aikoina.. Tuntuu että oon paisunu aika paljon :| Mulla oli vähän paino yläkantissa jo ennen raskautta, oon 163cm lyhyt ja painoa oli noin 67kg, sain sitä ehkä vähän tippumaankin, välillä kävi 65 kilossa. Noh ekoilla viikoilla paino oli noussut 70 kiloon O.O Ja silloinhan ei pitäisi paljon nousta.. mutta luin että on muitakin joilla on noussut ja mulla oli turvotustakin aika paljon. Ruokavalio on vähä mitä on.. Ei vaan tee mieli yhtään mitään terveellistä :( Siis en voi sietää esim. jogurttia tms, nyt ei maistuis todellakaan mikään porkkana tai muut kasvikset. Tekis vaan mieli lihaa tai jotain muuta täyttävää :D Makeat jutut saa itse asiassa voimaan pahoin, mutta mun vanhemmat ostaa niitä aika paljon niin on vaikea sanoa ei. Viime neuvolakäynnillä paino oli kyllä tippunut ehkä pari kiloa, johonkin 68-69 kiloon, varmaan turvotus vähän hellittänyt. Nyt en tiedä, pitäis varmaan mitata :S On mulla muutenkin aika jojoileva paino.. Harmittaa vähän että ylimääräistä mahaa on jo kertynyt jonkun verran ja mulla on niin vaikeaa pudottaa painoa. Mutta ei voi mitään kun olo vaatii syömään just näin :D

Mannaa 11+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä