Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Voi ei, nyt näyttää pahalta.. Messureissulta autolle kävellessä tunsin että nyt jotain holahti, mutta siinä ei ollut enää mahdollisuutta kääntyä takas että pääsis tarkistamaan tilanteen. Kotona vessassa huomasin pahimman mahdollisen, ruskeaa vuotoa, kuin menkkojen alkaessa, tuli ihan reilusti, ei mitään tuhrua. Meni pikkareista läpi farkkuihin asti, mä pelkään pahinta. Masua jomottelee välillä, meneekö tää nyt kesken? Eihän nyt enää, 10+5 pitäis niin iso riski olla?

Ja tietenkin sunnuntai, ei voi soittaa neuvolaankaan. TKssa eivät tee mitään, sinne on turha soittaa. Miehelle en viitsi soitella, on töissä, olkoon nyt ihan rauhassa, kerron sitten kun tulee kotiin. Olo on silti ihmeen levollinen, luulin että jos mulla tulee vuotoa niin menen pitkin seiniä. Nyt olen ihan rauhallinen, odottelen vain mitä tapahtuu. Mä vaan mietin että ei mulle voi tulla keskenmenoa, vaikka tietenkin tiedän että niin voi käydä kenelle vaan. Ahdistaa. Anteeksi tämä vuodatus, mä vaan en ole tästä raskaudesta kertonut vielä kenellekään, ei ole nyt myöskään ketään kenelle purkaa tätä fiilistä. Toivon että oli väärä hälytys. Nyt ei vaan tunnu siltä :( Pelkään nousta ylös ja mennä vessaan, en halua nähdä miten tässä käy.
 
Ms. Moneypenny, voin lohduttaa, että mullahan tuli ihan isoja kunnon vuotoja koko alkuraskaus, ja siksi en edes tajunnut olevani raskaana kun ajattelin että mulla oli menkat. Niitä ehti tulla kolmet ennenkuin tein testin (ja senkin siksi kun olin menossa laittamaan kierukkaa). Eli voi kyllä vuotaa aika runsaastikin eikä vieläkään välttämättä tarkoita mitään. Mulla on melkein kaikissa raskauksissa ollut alkupuolella vuotoja, reilujakin.
 
Ms. Moneypenny toivotaan parasta! Mullahan oli kohdussa jotain hyytymiä vanhaa verta jotka huomattiin varhaisultrassa ja ultraaja sanoe että voi vuotaa pois, on normaalia eikä kannata säikähtää. Toivotaan että sullakin olisi kyse jostain tällaisesta! :hug:

Hirvittävä nälkä! Onneksi on uunilohta tuloillaan. Koko päivä on mennyt aivan liian nopeesti, tekemistä on ollut ja kylässäkin käyty, vielä pitäs jaksaa lenkittää koirat.. : /

Kävin tänään kasvattivarsan luona ja oli tarkoitus ratsastaa. Kasvatin omistaja oli mukana (onneksi) sillä varsa oli tänään niin vauhkona, että hyvä että edes selkään pääsin ja heti alkoi riekkuminen kun selkään istahdin, koko ikäni olen ratsastanut enkä kyllä normaalisti tämmöisestä luovuta. Piti sitten juoksuttaa liinassa tamma ensin ja sitten istutin omistajan selkään, ohjasin häntä sitten maastakäsin että mitä tehdään niin että saatiin tamma rennoksi. Liinassa oli kyllä sellaista kiitolaukkaa ja rodeota että eipä tehnyt mieli edes ajatella kokeilevansa.. Kieltäydyin siis menemästä enää uudelleen selkään sen enempää perustelematta, olihan se vähän "noloa" kun yleensä ei ole tapana luovuttaa tai antaa hevosille periksi ja kun ei voinut vielä perustella että olen raskaana. Huoh, ärsyttää.

Eilen illalla ja tänään aamulla kun kuuntelin dopplerilla niin kuului vain aivan karmivaa rätinää ja metakkaa mutta en löytänyt sykettä. En tiedä onko vauva voinut tässä vaiheessa liikkua jonnekin, toisaalta raskaus on todellisuudessa muutaman päivän edellä kuin minkä mukaan nyt lasketaan. Joka tapauksessa syke ei löytynyt normaalista paikasta eikä muualtakaan ja se meteli kävi niin korviin että oli pakko lopettaa.

Niinu 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Ms Moneypenny, pidän peukkuja, että on vain harmitonta vuotoa, onneksi väri viittaa siihen suuntaan. Kaikkea hyvää!

Tänään ei ole turvottanut -toistaiseksi- niin paljon kuin eilen. Ehkä tää alkaa tästä pikku hiljaa normalisoitua. Aamulla yritti hiukan oksettaa, mutta onneksi kunnon lenkki raittiissa ilmassa vei oksetuksen pois.

Huomenna taas töihin, onneksi on kiire päivä, niin ei ehdi jännittää tiistain vu:aa -paitsi tietty sit illalla, kun yrittää saada unta:O

Ollakovai...? ja 7+4 (edelleen ilman työnimeä)
 
Voi ei, miten paljon surullisia uutisia! Halaukset keskenmenon kokeneille :hug: Ja Ms.Moneypenny, sinä et kyllä liity siihen joukkoon! Ruskea vuoto ei onneksi kuulosta kovin vakavalta. Toivotaan parasta :hug:

Hirveästi tullut tekstiä, kun harvoin tulee käytyä. Onnea hyvinmenneistä ultrista ja tervetuloa uusille =)

Vitamiineista Itse olen syönyt raskausajan monivitamiinia viime syksystä asti, eli siitä kun ehkäisy jätettiin pois. Foolihappohan on nimenomaan tärkeä hedelmöityksen aikaan ja ihan alkuraskaudesta, kun alkion hermosto kehittyy. Nyt ostin myös raskausajan omegatabletit. Lisäksi syön kalkkia+Deetä sekä maitohappobakteereita. Kourallinen nappeja aina aamulla =)

Painosta Esikoisen raskausaikana paino nousi huimat 28kg, mutta vauvan ollessa 5kk painoin jo 30kg vähemmän. Kakkoselta paino nousi "vain" 14 kg, jotka nekin hävisivät korkojen kera muutamassa kuukaudessa. Molemmissa raskauksissa kuulin neuvolassa tosi kovaa ripitystä asiasta ja etenkin esikoisen aikaan otin sen aika raskaasti. Olen koko aikuisikäni "kammonnut" lihomista, olen ollut aina suht hoikka ja liikkunut paljon. Nyt tähän kolmanteen minulla on jo lähtöpainokin n.7kg enemmän kuin silloin nuorempana ja alkuraskauden pahoinvoinnin takia paino on jo tuosta noussut sen 3-4kg. Ekassa neuvolassa jo täti hieman mainitsi asiasta, eikä ottanut kuuleviin korviin selityksiäni siitä, miten en ole jaksanut ja pystynyt liikkumaan yhtä paljon kuin ennen ja miten syöminen helpottaa pahoinvointia. Stressi painonnoususta on kyllä yllättävän kova... Onneksi nyt on oma olo helpottanut todella paljon ja liikuntaa olen pystynyt lisäämään raskautta edeltävään määrään. Jospa se siitä tasoittuisi.

Meillä on seuraava neuvola ja ultra 22.4.

Nyt ollaan kerrottu raskaudesta kaikille "tärkeille", muut saavat sitten huomata asian itse tai kuunnella juoruja. Kaikki ovat asian ottaneet ilolla vastaan, ainoastaan meidän teini joutui pari päivää uutista sulattelemaan, eikä hän taida vieläkään riemusta kiljua. No, onneksi on aikaa sopeutua ajatukseen uudesta pikkusiskosta tai -veljestä =)

Maha on tosi turvonnut ja ihan alamahalla tuntuu jo kasvanut kohtu. Se painaa tosi pahasti virtsarakkoa ja hätä iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja usein (esim. tänään 12km kävelyllä 2x puskaan :LOL:). Menisipä pian viikot eteenpäin, niin nousisi kohtu ylemmäs tuolta lantiosta painamasta rakkoa.

Ihanaa kevään odotusta ja muutakin odotusta teille kaikille, nautitaan joka viikosta =)

Tiukunen 11+2
 
Nyt pääsee taas koneelle viikonloppureissun jälkeen. Vanhemmille kerrottu raskausuutinen, tuloksena paljon ilon kyyneliä :)

Ms. Moneypenny: Jos vuoto ei runsastu, ei ole välttämättä mitään syytä huoleen. Toivon, että vuoto loppui jo!

Nälästä kärsin minäkin miltei koko ajan, mutta ainakaan vielä paino ei ole noussut (vaikka maha onkin kasvanut). Se, mitä te muut kerroitte painon kommentoinnista neuvolassa, herätti minussa heti tunteita, vaikka itselläni on eka neuvola vasta huomenna. Erimuotoiset syömishäiriöt (tai häiriintynyt suhde syömiseen) ovat todella, todella yleisiä. Painon tai syömisten kommentoinnilla isketään helposti ihmisen arkaan paikkaan ja aiheutetaan pahaa mieltä ja stressiä. Ymmärrän, että neuvolatätien tehtävä on antaa neuvoja mahdollisimman turvallisen ja terveen raskauden edistämiseksi, mutta painoasioissa voisi mielestäni noudattaa hienotunteisuutta.

Mannaa: Sen verran haluaisin kommentoida, että jos syömäsi liha ei ole hirveän rasvaista, niin ainakaan se ei ole mitenkään epäterveellistä :) Saa proteiinia ja rautaa...

Minulla on ilmeisesti raskausdementia, muisti siis pätkii :D En tullut neuvola-aikaa varatessani kysyneeksi, pitääkö ennen ekaa neuvolakäyntiä olla syömättä/juomatta mahdollisten veri- ja pissatestien varalta? Ainakaan hoitsu ei kyllä oma-aloitteisesti siitä maininnut. Nyt ei enää voi soittaa ja kysyä. Kysyisin konkareilta myös, kauanko eka neuvolakäynti suunnilleen kestää?

Anna_bella 8+0 *poks*! PS. Miramei: Onnea ultrasta! Päivittäisitkö mulle lasketuksi ajaksi 24.11.
 
Viimeksi muokattu:
anna-bella ei tarvi olla syömättä tai juomatta.

painonnousu Esikoisesta alkoi nousta vasta puolivälissä kun maha alkoi kasvaa ja sitä kerkisi silti kertyä 18kg! Lopussa alkava raskausmyrkytys turvotti niin että vikat 6 viikkoa = Kahdeksan kiloa painoa! Mulle tuli siis vain maha ja turvotus ja kaikki lähti nopeasti. 1,5 viikkoa synnytyksestä olin lähtöpainossa.
Nyt paino on sama kuin esikoisen odotuksen alussa, saa nähdä paljonko nyt tulee. Tarkoitus ei ole läskiä kerätä kauheesti.

Tää jatkuva ympärivuorokautinen ällötys on kamalaa! Yyh!

Susimieli ja kuopus 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Ms. Moneypenny: toivotaan parasta! Mulla oli kans viikko sitten rusehtavaa vuotoa, torstaina ri enää mitään viitteitä vuodosta ja kohdussa liikuskeli pikkuinen, sydän sykkien :) Keskenmenoriski noilla viikoilla pitäisi olla aika pieni, etenkin jos syke nähty ja koko vastannut viikkoja. Ootko käynyt varhaisultrassa?

Kun soitin neuvolaan vuodosta, niin sanoivat että yksityiselle vain pääsee ultraan. Äippäpoli ei ota vastaan, ja päivystykseenkään ei kannata mennä, jos ei vuotoa tule tunsaasti ja ole kipuja. Onneksi pääsin kuitenkin neuvolan ultraan tarkistuttamaan oman tilanteen. Soita ihmeessä huomenna neuvolaan ja kysäise, mitä tehdään. Ja tsemppiä kovasti, toivottavasti on vaan harmitonta!

Muoks. 8+6 (tai 9+3)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä ja kannustavista sanoista!

Tilanne edelleen sama, vuotaa.. Ja oksettaa yhtä aikaa, surkuhupaisaa! Verta ei tule, sitä ruskeaa vaan. Menkkajomotusta on vatsalla, mutta voi olla että kuvittelen. Ajattelin huomenna soitella neuvolaan, vaikka heidän vastaus on todennäköisesti että on normaalia, vaaratonta jne. Mietin vaan että kuitenkin viikkoja ylihuomenna 11+0 eikä ole sydänääniä kuultu, eikä ole ultrattu vielä. En halunnut mennä yksityiselle varhaisultraan, ja np on viikon päästä maanantaina. Neuvola ei halunnut edes koittaa sydänääniä 10+0. Tässä ketuttaa nyt eniten se että sanoin miehelle että vuodan jotain, totes että jaaha. Jaaha??? Voi kettujen kevät noita äijiä joskus, ei tainnut nyt ihan ymmärtää. Mähän en ala rautalangasta vääntämään jos ei tajua itekseen että nyt voi olla joku pielessä. Tyhmä ukko.

Koitan nyt olla normaalisti enkä stressaa, katseltiin esikon kanssa Hobittia ja löhöttiin, nyt aattelin mennä tuon tyhmän ukkoni kanssa saunaan. Siellä ne asiat yleensä puhutaan halki. Edelleen toivon että huoleni oli turha, loppuis nyt vaan tämä vuoto. En ole mikään siteiden ystävä mutta en nyt tässä tilanteessa voi tampaxia käyttää, harmittaa mennä huomenna uudelle työmaalle kouluttamaan tällaisen epämukavan vaipan kanssa. Turhamaiset on mullakin murheet, tiedän :)

Toivotaan että kenellekään teistä ei tule tällaista säikäytystä, on aika harmittava epätietoisuus että missä mennään, eniten pelkään tuulimunaa joka nyt itsekseen alkais poistumaan.

Ms. Moneypenny 10+5
 
Huomenta :)

Miramei kiva kuulla että sait hyviä uutisia ultrassa! :)

Anna_bella ei mulla ainakaan ekalla kerralla otettu kun hemppa sormen päästä ja paino, joten saapi syödä ja juoda ja eikös ne varaa ekalle käynnille sen tunnin ajan.

Moneypenny toivotaan et vuoto loppuu :hug:

Niin ja se Miramei mun iän sais vaihtaa 24 :D

Tänne ei erikoista, eilen käytiin anopin ruokapöydässä (nam) ja ostamassa pojalle uudet kumpparit :) Nyt pitäs pestä pyykkiä ja tekis mieli käydä kirpparilla pyörähtämässä, mutta innostus laantuu ennenkun se on edes auki.
Niin ja mä vihaan tätä mahan toimintaa! Eka on kolme päivää ummella ja sit neljäntenä on ihan ripaskalla, ihanku mahataudissa olis :mad: Viimeyö siis meni taas vessassa tai tapellessa kipeiden tissien kanssa :stick:

Ens maanantaina ois ultra! Varasin pojalle jo hoitotädin :) Jos mahassa kaikki on ok, haluan kyl mennä sen jälkeen hypisteleen vauvan vaatteita :)

KyyneltenHymy 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja murri76
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa arvon leidit! :flower:

Miten menee MS. Moneypenny? Onko mitään muutosta tilanteeseen? Olit heti mielessä kun heräsin. Kuulostaa tutulle tuo tyhmä ukko -ilmiö.. :D Miehet ei vaan joskus tajua asioita, omani ei ainakaan pahalla töksäyttele, mutta joskus vaan on tullut tilanteita missä hän on pahoittanut mieleni ilman että sitä on tarkoittanut.

Hui kun aika kiitää, tänään on täynnä jo 9 viikkoa. :) Mulla oli illalla aivan HIRVITTÄVÄ olo. Oli kyllä karvan päässä että puklaanko. Sitten aloin kokeilemaan sydänäänten kuuntelua ja pahaolo hälveni sillä aikaa, huh. En muuten taaskaan löytänyt sydänääniä, voikohan se nappula siellä jo liikkua kun ei löytynyt samasta kohtaa, eikä muualtakaan, vai pitäsköhän tässä nyt huolestua. : /
Pelottaa kun mulla olis tentti ke ja tässä enää pari iltaa aikaa lukea ja nää illat on ollut aivan karseita. Ei auta ku lukea sen mitä pystyy ja menee sitten miten menee.

Niinu & sittiäinen 9+0 :heart:
 
Huomenta! :)

Samaa täällä aatellut, että mikä on tilanteesi Ms.Moneypenny? Kyllä täällä hieman ollaan säikkynä, kun ollaan samoilla viikoilla. Myötäeletään vahvasti. :/

Tänään Kittana lähtee yökylään mummilaan, että voidaan huomenaamuna mennä ultraan. Voi kun taas on niin täpinöissään. :) Ei malttais niin millään odottaa, ja toisaalta hirvittää, onko kaikki sittenkään kunnossa.

Niin ja ONNEA KyyneltenHymy! :flower:

murri76, ja 11+0 jo? ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KyyneltenHymy
Murri synttärit oli jo.. Pariviikkoa sitten? :D Mutta kiitos :) Huomasin et sul on pian ultra! Tääl jo yks malttamaton oottelee sit kuulumisia :)

Päätin lähtee kirpparille, tuskin nää sotkut täält karkaa minnekkään..

Tää mahaturvotus on ihan kamala! Paino ei oo noussu, joten pakko olla turvotusta :D En saa millään paidalla piiloon ja kiva kun toi ylämakkara on enemmän turvoksissa :D

Mut nyt poika autoon ja kahtoon jos tekis löytöjä :)
 
Huomenta kaikille!

Huh, johan oli viikonloppu!! Perjantai ilta ja lauantai kokonaisuudessaan meni sohvalla vaakatasossa, kun oksetti ihan koko ajan!! Sunnuntaina onneksi oli jo hieman parempi päivä, niinkun näköjään tänäänkin.

painosta: Mullahan ongelma on kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ollut päinvastainen, eli paino on alussa tippunut rajun pahoinvoinnin takia reilusti alaspäin ja lähtenyt nousuun pikkuhiljaa oikeastaan vasta puolenvälin tienoilla. Esikosta painoin synnärille mennessä tasan saman verran, kun ensimmäisessä neuvolassa, kuopuksesta kiloja tuli n.5 ja nekin kaikki muutaman viimeisen viikon aikana. Esikon aikana en pystynyt oikein syömään kunnon ruokaa koko raskauden aikana, kun ellotus oli matkassa ainan pojan syntymään asti. Siksi raukka varmaan olikin niin pienikokoinen (3010g, 49cm), vaikka meni 10pv yli la:n. Kuopuksesta sain kauheat saarnat viikolla 38 neuvolassa, kun paino ei ollut neuvolatädin(sijainen) mielestä noussut tarpeeksi ja sf-mittakin oli aika pieni. voivotteli kauhesti, että tulee kyllä nyt taas niiiin pieni vauva ym,ym. Poika kuitenkin syntyessään (41+5) 3920g,53cm, eli ei todellakaan mikään pieni mun mielestä. Nyt tuntuu, että taidan olla sotanorsu marraskuuhun mennessä, kun ainakin reidet ja takapuoli tuntuu keräävän läskiä, vaikken edes juuri mitään epäterveellistä syö:ashamed:

Tänä aamuna se sitten tapahtu!!! Mun farkkujen nappi ei mennyt enää kiinni!!! Sissus, mulla on viikkoja vasta 7+ ja omat housut ei menen kiinni:O mitä hittoa mä puen päälle, kun ei nyt viittis mammahousujakaan ihan vielä käyttöön ottaa:ashamed: mä tiesin kyllä että tää ongelma tulee nopeasti eteen, mutta ajattelin että selviäisin edes sinne n. 10. viikolle ilman mammahousuja. Nyt mulla on sitten sellanen kuminauhaviritelmä napissa, että ei sentään tarvinut ilman housuja töihin lähteä:LOL:

Moneypennyn kuulumisia odotellaan täälläkin. Toivottavasti kaikki on hyvin:hug:

Nelly rv7+?

kaksi yötä ultraan.........
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
KyyneltenHymy mie kävin kans nopeeta pyörähtää kirpparilla tänään. Pitäs löytää kevättakki joka mahtuis sit kesälläkin jos on viileetä.

Nelly83 täällä ei mee ulkoiluhousut enää kiinni, ei oo menny pariin viikkoon. :D Farkkuleggarit on kivat tällähetkellä, ei purista liikaa :)
 
Käytiin pojan kanssa kirpparilla ja löysin kahet mammahousut! Kun just mulle tehdyt (lahkeet normaalisti liian pitkät) ja nyt harmittaa etten ottanu niit yksiä housuja kans koska noissa ei hinta päätä huimannu :) Pitää varmaan uudestaankin käydä.
Mutta kirpparilla oli ällöttävä mies! Se alko pojalle "ootpas reipas" täs vaihees olin et ihan kiva kun joku juttelee. Sitten tuli "oot varmaan tosi viisas" "oot tosi kaunis" "rakastettava lapsi" "kultakimpale", sit mua alko inhottaan koko ukko ja kiihytin vauhtia että päästiin siittä karkuun. Jotenkin tuli tosi ällöttävä olo koko ukosta!

Niinu löysitkö mitään? Ootan innolla et sinne tokmanille avataan se toinen kirppis :)

Ainiin, mä ostin itelleni Ratian kumpparit, oon niin onnellinen niistä :D

Mut nyt kutsuu päikkärit pojalla, ite oon koittanu lopettaa ja testata onko vaan tapa vai oikeesti pakko. Eilen nukahin siis jo 21aikaan sohvalle!
 
Kyyneltenhymy Mulla on ollu kans tota vatsan toiminnan epäsäännöllisyyttä samallalailla ku itse tuolla ylempänä mainitsit...Ärsyttävää :D

Rv 9 oli kyllä helpoin näistä pahoinvointiviikoista, mutta taas kuin salama kirkkaalta taivaalta olo on ihan yök... Jouduin toden teolla nieleskelemään kun syötin pojalle Pilttiä, ne kun on oksettanut ihan hirveästi ja varsinkin se Lasagnette :D Onneks ollaan niistä nyt päästy eroon (paitsi kun kaapissa ei ole "mitään" ;) ) ja tavallinen vähän "kuivempi" kotiruoka uppoaa hienosti.

Kaikille tärkeille ihmisille eli lähisuvulle kerrottiin raskaudesta nyt vklp ja ihanasti ottivat vastaan. Nyt lasketaan öitä np-ultraan.... Vielä olisi 8 yötä! :)

pupup 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hei kaikille!

Minäkin ilmottaudun mukaan, raskaus on ensimmäinen ja kaksosia odotellaan :heart::heart: LA on 1.11.

Np-ultra on 24.4 ja kovasti jännittää onko siellä enää ketään kun oireetkin niin vähäisiä, masentavaa kun ei osaa iloita kunnolla raskaudesta kun koko ajan pelottaa meneekö kaikki hyvin :| Tiedän että typerää mutta minkäs itselleen voi :)

1.11/PallukkaAllu/1 ja 2 lapsi/30.v/NKL

NP-ultra 24.4 ja N 20.5

Hyvää odotusta kaikille!

Pallu ja pojat 11+3
 
Tervetuloa uusille!

Tänään ollut alavatsa aika kipeenä, piti panadol ottaa siihen, että kykenee paremmin liikkumaan. Se aika hyvin helpotti. Esikoisen aikaan ei ollut kertaakaan mitään tämmösiä kipuja. Mut onneks huomenna on jo ultra niin näkee siellä onko kaikki ok.

Painosta ei neuvolassa onneksi mitään olla huomautettu, tosin ihan normaalipainoinen olen. Ja viime raskaudessa nousi jotain reilut 10kg ja pitivät sitä ihanteellisena nousuna neuvolassa. Nyt ei ole vielä paino noussut, on nyt 57kg, nuo edelliset raskauskilot hävisi parissa viikossa.

Syömiset on aika normaalilla tasolla. Kun ei sitä pahoinvointiakaan ole tai hajuherkkyyttä, mitä viimeksi oli. Ihan silloin viimeisillä viikoilla tuli ehkä pari kiloa ylimääräistä, kun suklaa maistui välillä :D Jätskiä olis mennyt kans, mut sain hillittyä.

Vielä ei olla kerrottu sukulaisille, huomenna pitää viedä tyttö anopille hoitoon ultran ajaksi. En varmaankaan kerro vielä sen jälkeenkään, saa mies itse kertoa sitten kun haluaa. Omalle äitille kerron varmaan tällä viikolla jos tulee käymään.

Alettiin tytölle syöttämään viikonloppuna iltapuuroa ja vähän tuo yöunia pidenti. Nyt heräilee siinä 6 aikoja vasta syömään ja sen jälkeen nukkuu vielä pari tuntia. Eli toivoa on, että sais kohtapuolin kokonaisia öitä taas nukkua. Ainakin sen aikaa, ennenkuin tää uusi tulokas syntyy. Ja toivoa sopii, että olis yhtä helppo tapaus kuin tää esikoinen. Aika alusta asti on mennyt tuolla yhdellä heräämisellä. Välillä toki herännyt pari kertaa, mutta harvemmin. Ja muutenkin on helppo tapaus, ei turhia kitise tms.

Tirppana 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Heipparallaa kaikille ja osanottoni keskenmenon kohdanneille. :flower:

Lomareissu meni hyvin ja liian nopeasti. Postissa tuli kirje NP ultrasta joka ois 3.5. :)
Nyt ei kerkeä tämän enempää kirjotella kun pitää mennä ruuan laittoon. :)

Poppari ja Katka 9+5 :heart:
 

Yhteistyössä