Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Hei vaan! :wave:

Oon varmaan vanhanaikainen kun minusta tänne on kivempi kirjoitella kuin tuonne facebookiin :D

Anna-bella, luulen että P=picture ja 85% on se prossa osuus kuvasta näytöllä.

Tulokkaasta kerrottu oikeastaan jo tosi monelle, mies ehkä enempi kuin minä.. taitaa kaivata juttuseuraa aiheesta ja muutenkin kun on ensimmäinen hänelle :) Minä oon kertonut lähimmille ystäville ja sukulaisille. Sellaisille joita nyt näkee ja sitä mukaan kerrotaan uutisia kun ystäviä tapaa. Mies tosin taitaa kertoa puhelimessakin kun joutaa puhua päivät läpeensä koneilla ajaessaan :)

Me käytiin eilen anoppilassa ja pääsin vielä veneilemään miehen ja tyttären kanssa illalla. Oli9pas kaunis keli ja muutenkin ihana ja onnistunut äitienpäivä :) Tänään menen ystäväni kauneushoitolaan nassuhoitoon :heart: Tekee hyvää pieni hemmotteluhetki välillä ja nassu saa uutta hehkua. Kumma miten näitä osaa nykyään arvostaa.

Oireet on ehkä lieventyneet, pahaa oloa ei ole ollut aikoihin, mutta väsymys vaivaa vieläkin ja uni maistuis. Aloin nappailemaan rautatabletteja kun nyt on alkanut huippaamaan, ekassa neuvolassa hemppa oli 127 mikä on 10 numeroa alempana kuin esikoisen ekassa neuvolassa. Tissit edelleen pöheessä ja kipeät, ei oo muuttunut miksikään. Sydänäänet oon saanut nyt jokakerta kuuluviin, tosi alhaalla on äänet edelleen ja välillä vaikea löytää (istukka mulla edessä ja kohtu takana).

Anoppi jo haluais hommata vaatteita vauvalle ja tarjotteli jotain korisänkyä, rottinkista joka on heillä suvussa kiertänyt ja mm. mieheni on siinä nukkunut. Menis vain vauvva-ajan jolloinka lapsi ei vielä nouse tukea vasten, koska siinä ei ole kovin korkeat reunat. Joudutaan jokatapauksessa hommaamaan pinnis (meinaan hommata käytettynä) niin en tiedä kannattaako sitä sitten ottaa tilaa viemään.

Tulipas sepusteltua, nyt jos saisi tehtyä vähän kouluhommia taas eteenpäin.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Ja taas paukkuu viikot..

Niinu 13+0
 
Olipas hirvee hetki odottaa että ultraaja sanoisi jotain..
Kaikki oli kunnossa!!! Kyllä siinä yks tippa tuli silmäkulmaan
Pulssi itella varmaaan 200 mutta kyytiläisellä 146 mikä vissiin ihan normaali
Niskaturvotus 1,4mm eli ok ja pituutta 6,4cm
La pysyi samana eli 20.11
Mikä tärkeintä - ei kkm!!!!! Ainakaan np-ultrassa todettu kuten viimeksi että kyllä
Se näköjään arvet jätti.
Varmaan vielä jonkin aikaa matalaa profiilia ennenku kerrotaan muille tosin äiti, sisko ja pari ystävää tietää jo
Ihan mahtava tunne ja vielä maanantaina!!!!
Mites se toinen ultraaja? Joko käyty??
Starhope 12+5
 
Starhope onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Muille ultraan menijöille tsemppiä :) Mä niin jännäilen täällä taustalla mukana :)

).( Huuh..ylihuomenna se olis sitten NP ultra mulla. Jännittää ihan hirveesti, vaikka en oikein tiedä miksi. Oon kuitenkin varautunut ihan kaikkeen mahdolliseen. Eniten ehkä odotan sitä, että tää raskaus konkretisoituu itselle. Pää ei jotenkaan täysillä ymmärrä, että raskaana ollaan, kun oireita on niin vähän :) Noh, keskiviikkona tää toivottavasti konkretisoituu oikein kunnolla ja samalla mitä todennäköisemmin pääsen tästä kaksos fiiliksestä eroon, mahdollisuus kun on niin häviävän pieni :)

Joosukka + Joku 11+5
 
Joku kyseli doppleriäänistä. Itse sain eka kerran kuuluviin (kuului vaimeasti, mutta dopplerini antaa sykelukeman) viikolla 8+5. Sen jälkeen olen muutaman kerran kuunnellut ja neuvolalääkäri kuunteli myös. Lähti tuolta häpykarvarajalta suoraan ylöspäin ja sieltä löytyi navan ja karvoituksen puolivälistä (viikolla 14+6). Eilen kuuntelin huvikseni. Sydän löi 139 bpm. Neuvolassa löi 143-145. Luinkin jostakin että se "raja" sukupuolen arvailussa olisi se 145 (jos yli niin tyttö, ali niin poika) Sen mukaan olisi poikasykkeet. Ja ei, en ota tosissaan arvailua, huvin vuoksi ainoastaan :)
Minulla myös istukka on etuseinämässä kiinni.
Aikaisilla viikoillahan (varmaan alle 12) arvailu on mahdotonta kun kaikilla vauvoilla on korkeammat sykkeet. Minullakin ekat mittaukset huiteli jossain 177 nurkilla.

Tsemppiä kaikille ultriin ja onnea Starhopelle hyvistä ultrakuulumisista! :)

Miramei & Mini 15+6 (piti ihan laskurista tarkistaa :D Huomenna alkakoon 5. kuukausi<3)

ps. ajattelin kertoa pomolle tällä viikolla, mutta onkin lomalla ja tavattavissa vasta ensi viikolla :D Tuntuu, että maha kasvaa nyt päivittäin ja ihan painetta tuntuu kohdussa. Pitää vielä siis piilotella tämä viikko ettei työkaverit vaan hoksaa ;D
 
Viimeksi muokattu:
Ah piti kysymäni, mutta unohtuikin tuossa edellisessä viestissä :)

Onko muilla yö/nukkumaanmeno pahoinvointia? Siis vaikka en voi pahoin noin muuten, niin iltaisin, kun painun maate niin alkaa ällöttää ja välillä oksennuskin nousee kurkkuun :/ ja yöllä saatan herätä kanssa tuohon huonoon oloon. Jos mun raskausoire onkin se, että mies oksettaa :LOL:

J&J 11+5
 
Joosukka mulla oksetti tosi paljon viikkojen 10-14 nurkilla. Iltaisin varsinkin ja aamulla hammaspesun yhteydessä. Nyt taas ruoka maistuu :) Painoa ei ole vielä kertynyt yhtään. Eka neuvolakäynnin jälkeen oli jopa laskenut 1,5 kg, vaikka olen siis normaalipainon keskirajoilla painoindeksissä. Äiti sanoikin, että reisistä lähtenyt ja mahaan kertynyt. Siirtynyt paino siis paikasta toiseen :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Ihanaa, onnea hyvistä ultrakuulumisista Starhope! :heart:

Mä kävin tänään verikokeissa ja ultra sitten ensi maanantaina. Aikamoiseksi kärvistelyksi taitaa mennä tämä viikko, kun tuota ultraa niin odottaa :rolleyes:

Mulla on Joosukka kanssa tuota oksettavaa oloa erityisesti iltaisin. Tuntuu, että on pala kurkussa koko ajan. Kertaakaan en ole kuitenkaan joutunut vielä pöntölle asti ryntäämään :) Tsemppiä keskiviikon ultraan!


*jonesy & möykkynen 11+4
 
Joosukka mulla kans ylihuomenna ultra! Hassun paljon kans jännittää! Huh!
Ehkä sen jälkeen tajuaa olevansa ihan oikeasti raskaana.

Mulla on selkä alkanut särkemään, alaselkä on ihan rikki ja en tie onko tää jotain selkäjumista johtuvaa vai iskiasko se säteilee mutta välillä sattuu tonne nivuseen/lonkkaan/vatsaankin. Kipu ei kuitenkaan ole kohdussa. Olen iskiasta venytellyt ja se vähän auttaa.
Tuskainen olo. Tuntuu että selkäranka pitäisi saada naksahtamaan auki.

Nyt oma ja hoitolapset päiväunilla. Kai sitä kannattaisi koittaa itsekkin hetken torkkua.

Susimieli ja Kuopus 12+1
 
Onnea starhope! :)

Ja kiitos Niinu86 :) Mietin, voiko P viitata jollain tavalla sanaan placenta, enkä löytänyt netistä mistään tietoa.

Huh, nyt on pieni tärinä päällä... :) Kerroin äsken esimiehelleni, ja hän suhtautui todella hyvin. Mulla on määräaikainen työsuhde, joka tosin on katkolla vasta sitten kun olen palannut äitiyslomalta, ja olen jännittänyt sen jatkumista. Nyt sain vihreää valoa jatkolle :) *happy* Minulla on sellainen toimenkuva, että työskentelen tiiviinä työparina esimieheni kanssa, ja hän on ainoa esimieheni, joka yksin päättää jatkostani. Hän ei kuitenkaan maksa palkkaani, eli ei istu oman lompakkonsa päällä tässä :)

Eilinen mummuni synttärijuhla, jossa piti uutinen kertoa rakkaalle ja läheiselle mummulleni, ei sen sijaan mennyt ihan niinkuin Strömsössä.. Äitini tiesi, ettei uutista saa kertoa, mutta päätti kuitenkin heti aluksi kailottaa, että minulle tulee sitten alkoholiton alkumalja :p Ei tehnyt sitä tahallaan, ei vaan aina mieti mitä sanoo kun tohottaa keittiössä. Mummu ja muut sukulaiset siitä tietysti sitten arvasivat ja yllätykseni meni vähän pilalle. Yritän olla ottamatta asiaa liian vakavasti, etenkin kun reaktio kaikesta huolimatta oli tietysti iloinen, mutta jotenkin olin niin kovasti odottanut juuri sitä että pääsisin yllättämään mummuni.

Anna_bella 12+1
 
Heipparallaa! :flower:

Anopille ja appiukolle kerrottiin eilen ja appi sanoi että jos me ei oltais kerrottu niin hän olisi kysynyt, kuulemma oli itselleen tuumannut kun oli ulkona nähnyt mun sivuprofiilin että kyllä tuo raskaana on. :D Anopin ilme oli ihana kun näki kuvat, sen leveämpää hymyä en oo nähnyt. :)
Mut se jäi kyl ihmetyttämään, että mistä sen näkee että oon raskaana kun en minä sitä nää. :D Olin kyl syöny niin tukevasti just vähän aikaa sit et pelkkää läskiä vaan pullotti. :D Omalle porukalleni en vielä kertonut, sen aattelin tehä tulevana vkloppuna.

Poppari ja Alien 14+0 *poks* :heart:
 
Heippa kaikille =)

Mukaan ilmoittaudun vasta nyt, taustalla olen kirjoituksianne jo pitkään seurannut. Muutaman pettymyksen eli keskenmenon kokeneena, olen ollut enemmän kuin varovainen tämän raskaudn suhteen. Nyt kuitenkin NP-ultrassa käyty ja perheemme kuopusta odotellaan syntyväksi marraskuun lopulle. Esikoinen uhmaiässä, ja siinä tässä onkin ollut kestämistä oman väsymyksen ja pahoinvoinnin keskellä. Jospa tästä kakkosesta tulisi siskoaan rauhallisempi tapaus ;) Toivossa on hyvä elää.
Eli Millimolla/ 33v/ 2. lapsi/ HYS ja RU 11.7.

Aurinkoisia alkukesän päiviä kaikille, kyllä aurinko ja valo antaa kummasti voimaa jaksaa =)

Millimolla ja milli 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli ja tiunti
Heips!

Onnea Starhope hyvistä ultrakuulumisista. :)

Tervetuloa Millimolla! =)

Tuli äsken tippa linssiin, kun muistelin Kittanan syntymää. Meidän olisi pitänyt olla viettämässä miehen tädin 60-vuotisjuhlia Naantalin kylpylässä samaisena päivänä.
Samaisena iltana skoolattiin suvussa Meidän lapsemme syntymää.:'( :heart:

Sori vaikka pahoinvointi poissa, tunnekuohuja tulee. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Kiitos kaikille onnitteluista!!
Oli se hienoa ekan kerran kuulla kyytiläisen sykkeet ;)
Nyt alkaa vasta uskoo tosissaan olevan raskaana ja seuraavaksi neuvola 29.5
Varmaan siellä saa kuulla seulan tulokset ja mikäli ne positiivisia
Niin turha sen jälkeen enää salailemaan - esimieheltä ja läheisiltä. Tuskin nyt aletaan mitään kuuluttelemaan joka puolelle..
Kivaa maanantai-iltaa kaikille!!
 
Heippa!

Onnittelut ultrakuulumisista! Ja tervetuloa uusille marraskuisille :)

Joosukka Mulla on tässä raskaudessa ollut pahoinvointi aina pahempaa iltaa kohti, ja kyllä on ollut ihan sänkyyn mennessäkin järkkyjä oloja. Helpottaa kyllä kun vaan sitkeästi on paikallaan, uni vie voiton. Väsymys pahentaa pahoinvointia, mulla ainakin rankan ja pitkän päivän jälkeen tekee vieläkin pahaa vaikka viikkoja on jo 15+0. Neuvolalääkärissä puhuin unettomuudesta mikä nyt vaivaa, lääkäri pohti että pahoinvointia voi olla yöllä niin että siihen herää ja sitten ei saa uudestaan unta. Tiedä häntä, aamuisin on luojan kiitos ollut hyvä olo!

Pitikin tehdä pientä kyselyä nukkumisesta! Mites muilla unen laatu, nukutteko hyvin ja onko nukahtaminen helppoa? Entä yölliset vessareissut, tuleeko uni heräämisen jälkeen uudelleen?
Harmittaa ihan suunnattomasti kun olen todellakin siunattu huippuhyvillä unenlahjoilla mutta nyt tämän raskauden aikana olen joko herännyt kukonlaulun aikaan saamatta uudestaan unta tai sitten keskellä yötä tulee valvottua neljäkin tuntia kun uni vaan loppuu kesken. Eikä ole siitä kyse etteikö väsyttäisi, ihan poikki olen kun nukkumaan menen ja uni tulee pikana, mitään ohjelmaakaan on turha illalla alkaa katsomaan kun nukun kesken kaiken. Viime yönä taas valvoin 4h, ei naurata kun aamulla kello soi ja on töihinmeno.

Lääkärineuvola oli perjantaina aamusella ja siellä kaikki niinkuin pitää, sydänäänet kuunneltiin ja juteltiin lapsivesipunktiosta. Mulla siis ylimääräinen ultra 20.5. maanantaina, tuon seulahälyn vuoksi. Meillä oli se riskiluku 1:197 ja todennäköisesti tehdään punktio. Lääkäri puhui aika rauhoittavasti sen riskittömyydestä ja toimenpiteen helppoudesta, sittenpä sen näkee ja tuntee onko pala kakkua vaiko kivuliaampi juttu. Sairauslomaa siitä ei ilmeisesti saa, mulla kyllä aika fyysinen työ että meinasin sen seuraavan päivän kinuta jos vaan saa.

Mulla olis kiikarissa yhdet kivat vaunut+kaukalo+telakka+adapteri vaunuihin, pitäis vaan tuolle esikoiselle tästä pikkuveikasta kertoa ennenkuin alan niitä vaunuja tänne raahaamaan :) Mies oli sitä mieltä että on mun päätös koska kerrotaan, varoitti kyllä että sitten sen tietää ihan kaikki :D Eipä sillä hirveesti enää olis väliä vaikka esikoinen sitä tutuille höpöttelisi, kohta tämä ei parhaalla tahdollakaan pysy piilossa..

Tänään on ollut hyvä päivä, olin ensin töissä 8-16 ja sitten olen leiponut juustosarvia ja muuta pientä hyvää että saa viikon mittaan evääksi. Siivotakin vähän jaksoin, ja pyykkejä laittaa, ihan kuin vähän olisi enemmän virtaa kuin pari viikkoa sitten. Etupihalle istuttelin orvokit ja kasvihuoneessa kävin kastelemassa ja ihailemassa mun kurpitsan- ja kurkuntaimia. Tulis jo loma!!

Mahassa tuntuu kuplia ja tönimistä varsinkin näin iltaisin kun rauhoittuu soffalle, huomasin just että mun aika uudet verskatkin painaa mahan kohdalta ikävästi, pitää siirtyä vaan johonkin tosi kulahtaneisiin ja venyneisiin ettei paina. Töissä käytän jo vallan ä-housuja, meillä vaan likastuu tosi nopsaan niin saa jatkuvasti olla pesemässä kun en ole kovin monia raaskinut ostaa. Paitsi tänään hain Elloksen paketin ja siellä oli kevyet vajaamittaiset farkut, yksi ihanan keltainen äitiyspaita, oranssit tennarit ja ah, vadelmanpunaiset kumpparit! Oikein odotan että tulisi sadepäivä, ne on ihanat :heart:

Tänään poksui 15+0, onpa hurjaa! Kohta voi jo sanoa olevansa viidennellä kuulla, miten ihmeessä tää aika on näin äkkiä mennyt. Ja mulla ei edelleenkään ole MITÄÄN hankittuna, onneksi ensi viikonloppuna on aikaa koluta kirppiksiä ja kauppoja :)

Ihanaa viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

Ms. Moneypenny ja Piipero 15+0
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka ja tiunti
ms moneypenny mulla on ollut aina hyvät unenlahjat eikä näyttäisi yhtään muuttuneen raskauden aikana. Ainoa mikä ärsyttää on, että ehkä muutamaa yötä lukuunottamatta joudun käymään pissalla - neljän/viiden aikaan aamuyöllä, mutta sen jälkeen uni tulee kyllä samantien uudelleen.

oireet on lieventynyt aikalailla mutta pientä närästystä on tällä hetkellä..ja pahaa oloa usein heti aamusta tai illasta, tosin siihen on auttanut lasi mehua..varmaan ateriaväli turhan pitkä tai jotain.

hankinnoista tuntuu, että tosi moni täällä on hankkinut vaikka mitä - dopplerista vaunuihin. Tosin en ole kiinnittänyt huomiota kuka on ensikertalainen ja kuka ei. Itse vasta sulattelen tän päiväistä ultraa, joten näillä näkymin ei paljoa tule ostettua ennen h-hetkeä. Yritän ottaa iisisti ja päivä kerrallaan, kyllä sitä ehtii ostelemaan tulokkaan jälkeenkin tarvittavat :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nukkumisesta: Mä nukahdan kyllä yleensä helposti uudelleen, mutta useamman kerran yössä tulee heräiltyä joko vessahädän takia tai "muuten vain", esim. levottomiin uniin. Tuntuu, etten nuku kovin sikeästi. Iltaisin taas nukahdan jopa helpommin kuin ennen, ei tule enää pyörittyä sängyssä unta odottamassa kovin usein.

Meille tuli juuri lahjoituksena pari kassillista vauvanvaatteita ja pari imetystyynyä. Kaikki ovat tytön vaatteita, osa tietysti ihan "unisexejä", mutta itse en näe syytä, miksei poikaakin voisi pukea vaikka pinkkeihin housuihin :) Hypistelin äsken niitä vähän ja huokailin. Ovat ensimmäiset vauvatarvikkeet, mitä meillä on. Itselleni tarvitsisin nyt ainakin äitiyshousut, mutta inhoan yli kaiken shoppailua. Pakko kai jaksaa joku päivä...

Anna_bella 12+1
 
Mä olen nukkunut tosi huonosti. Kerran-pari käy pissalla. Sitten jos onnistunut nukkumaan vähän pidempään, näen jotain tosi omituisia unia.

Meillä on kolmen lapsen jäljiltä ihan kauheasti vauvan vaatetta, vaikka olen jotain myynytkin. Varmaan otetaan kelan pakkaus kuitenkin, miehen mielestä se kuuluu juttuun. Mitäs te muut olette tuumanneet?

terkuin tillinäiti
 
Nukkumisesta heti nukahdan kun silmäni ummistan. Yöllä juoksen myös vessassa mutta uni tulee heti kun menen maate. Unia oon nähny hurjasti! Ihan hassuja ja todentuntuisia.

Tarvikkeista täällä ei ole ensimmäistäkään vauvalle hankittuna. Itselle kolmet äippähousut. Doppleri kyllä on mut sekinhän on mua varten, ei vauvaa :D

Miramei & Mini 15+6
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Nukkumisesta Mä sammun kun saunalyhty ja aika aikaisin illasta...siis tosiaan saatan nukahtaa ihan kesken esim tietokoneella olon jne...uskomatonta :D

Mut sit unta ei riitä kerrallaan kovin paljoa vaan heräilen pitkin yötä useita kertoja...nukun tosi levottomasti :|

Tarvikkeista meillä tuo taapero on vasta reilun 1,5v joten kaikki aika hyvin tallella pojan jäljiltä...ei siis juuri mitään isompaa tartte hankkia...vaatteitakin on sekä että molemmille sukupuolille :)

Voi että kun tää aika matelee...viel ois reilu viikko ennenkuin pääsis pienen Tampereella näkemään kun mennään sinne istukka näytteen ottoon...odottavan aika on pitkä...
 
Terkut np-ultrasta, valtakunnassa kaikki hyvin! :heart: Mieskin näki nyt pikkuisen ekaa kertaa.

Hankinnoista: Mehän myytiin melkein kaikki vauvakamat pois, kun kolmen piti olla hyvä luku. Onneksi vaunut ja pinnasänky kuitenkin vielä on. Noh pikkuhiljaa sitten ostelee vaan kaiken tarpeellisen. Kolmen lapsen jälkeen, sitä oikeesti huomaa kuinka paljon turhaa on tullut hankittua. Pakkaus otetaan ehdottomasti. Olen säästänyt jokaiselle lapselle muistoksi sen laatikon, haalarin, makuupussin ja jotain muuta pakkausvaatetta ja siihen sitten kaikkea muuta jokaisen vauva-ajasta.

Unista: Joo minäkin ravaan vessassa monta kertaa yössä ja heräilen sen lisäksi useita kertoja.

Pahoinvoinnista: Täällä pahin aika on aamu/aamupäivä ja sitten illat. Tänään on taas oksennus lentänyt urakalla, mutta välillä menee päiviä ihan kerralla parilla oksentamisella.. Noh josko tää tästä. Ja tää väsymys, milloin tää loppuu????

Minttu-82 ja Tirppa 11+4 :heart:
 

Yhteistyössä