Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Heippa!

Täälläkin ilmottautuisi yksi uusi odottaja mukaan :) jonkin aikaa on tullu keskustelua lueskeltua, muttei ole ollu rahkeita liittyä, kun ei oo tullut oikeen vieläkään sisäistettyä koko raskautta :D

Tänään oli jo toinen ultra, koska pikkuinen olikin viimeksi odotettua pienempi, niin ei saatu turvotusta mitattua. la oli ensin 16.11, mutta vaihdettiin tänään sitten 24. päivään :) kyllä se tänään sitten piti jo uskoa, että siellä oikeasti joku on ja kaikki on hyvin :) <3

Ensimmäinen raskaus siis kysessä eikä ole kovin suunniteltu lapsi, eikä kyllä vahinkokaan :D Mies oli meinaan aikalailla sitä mieltä, ettei ole kykenevä saamaan lapsia ja alkoi ne epäilykset heräämään omallakin kohdalla. Puhetta kuitenkin oli, että erittäin tervetullut pienokainen on, jos vaan on tullakseen :)

Ollaan koitettu pitää tietoa pienessä piirissä, mutta kyllä niitä huhuja tuolla kylillä tuntuu jo liikkuvan. Siellä on monikin päätellyt pelkästään tupakan polton lopettamisesta.. Mikä kyllä hiukan naurattaa, kun eihän sitä tupakan polttoa missään nimessä voi muuten lopettaa :)

Täällä päin taitaa olla joku vauvan teko kausi, kun tuntuu moni tuttu olevan pieniin päin. Miehellä ainakin 3 kaveria, kun saa vauvan aika samoilla tienoilla, kun mekin. Onpahan sitten leikkikavereita :)

Tiedot siis on: 24.11 / Nirppu* / 21.v / 1. / SAS

Nyt kyllä sotkin noitten värien kanssa pahemman kerran. Saa nähdä mitä tulee :D

Nirppu 12+3
 
Uusille tervetuloa! Ihanaa kun porukkaa tulee lisää <3

Nukkumisesta mä nukun niin ja näin nykyisin, vaikkakin mut on siunattu hyvillä unenlahjoilla. Iltasin saatan kukkua tai simahtaa ihan liian aikaisin. Öisin herään pissalle ja pahaan oloon ja vällillä ton uokon käpälöintiin, joka PIIIIIRUN ärsyttävää. Uhkasinkin sitä, että muutan sohvalle nukkumaan jos ei osaa nukkua nätisti :D Onneksi saan unenpäästä kiinni heti kuitenkin. Mutta aamusin ei oikein ole toivoakaan, että nukkuisin seiskaan pidemmälle, vaikka poju nukkuis. Ei, mä herään ennen kuutta, kuudelta tai seiskalta ja erittäin harvoin nukun kasiin tai yli sen! Ja siis, mähän olen aamu-uninen ja äree.

Susimielelläkö oli niitä issiastyyppisiä kipuja? Mulla on kanssa. Jos raahaan tuolta parin kilsan päästä edes kahta kauppakassia kotio, niin menee se päivä sitten selkäsäryn kanssa. Vihloo inhottavasti toiseen pakaraan ja on häijy olla. Kolmosesta mulle iski issias ihan kunnolla ja pelottaa, että se tulee tässäkin raskaudessa :( ainakin noi kauppareissut antais osviittaa, ettei mitään urheilusuorituksia tarttis harrastaa.

Äippäpakkauksesta oli puhetta. Todennäköisesti ei oteta, ellei sitten akksoset oo tulossa :D Sit tarttetaan yks makuupussi, peitto ja toppahaalari ja loput rahana.

nirpulle ja minttu-82 Onnea mukavista ultrakuulumisista.

Kuka se oli viikolla viistoista?! Härregyyd, puoliväli kohta ja perässä tullaan. Kohta me ollaan jo kaikki synnärillä (yök, voi ku toi ukko vois mun puolesta, mä voisin mennä sinne varpajaisiin ;D) ja nyytit sylissä :)

J&J 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja Susimieli
Tervetuloa uudet!

Ihanaa kun muutkin saaneet tänään hyviä ultrakuulumisia :)

Meillä myöskin kaikki ihan mallillaan pikkuisella. Kaveri ei oikein pitänyt kuvauksesta ja teki kaiken mahdollisen että mukaan saatavat kuvat olisivat mahdollisimman huonot :D Mutta pääasia taisi kuitenkin olla se että kaikki oli kunnossa, vastasi hyvin viikkoja jotka neuvolassa kuukautisten mukaan laskettu. Saan siis unohtaa tuon 17. päivän, jonka itse laskeskelin, mutta mikäpä siinä, kivaa kun la varhentuu neljällä päivää :) Tänään nyt siis ollut tasan puolivuotta laskettuun aikaa! :heart:

Nukkuminen maistuu kunhan vaan maltan iltaisin sänkyyn mennä :D Yleensä yhden kerran joudun heräämään vessaan.

Niinu86 Meillä on myös ollut perheessä vanha rottinkisänky. Minä olen kyllä tykännyt laittaa esikoisen sinne aluksi nukkumaan, kun tuntui että vastasyntynyt hukkui pinnasänkyyn. Tykkäsin, kun sain rakentaa lapselle oman pikkupesän, ompelemalla koppaan uudet "verhot" (en nyt löydä sanavarastosta parempaakaan sanaa) ja reunoille helmat. Eipä poika siellä lopulta kauaa nukkunut kun kasvoi niin hurjaa vauhtia ja rupes unissaan hakkaamaan reunoja. Oliskohan 2kuiseksi asti siinä nukkunut.
Mä kyllä muutenkin tykkään kaikesta vanhasta :) Entisöin mummun varastosta vanhat 50-luvun vaunutkin. Olleet meillä vauva-aikana koristeena ja päiväunipaikkana olohuoneessa, nyttemmin pojan huoneessa pehmolelujen säilytyspaikkana.
Tilahan on tietysti ongelma, jos on pieni asunto. :/ Mutta josko saisitte kopan samantien omista nurkista pois sitten kun teillä ei enää sille tarvetta. :)

Päivitettävää: uusi laskettu aika 13.11. Rakenneultra 4.7.


Hensq & Pipana 13+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja Joosukka
Huomenta!

Onnea kaikille ultrassa kävijöille!

Tervetuloa joukkoon millimolla ja nirppu :wave:

Tääl ei mikään haittaa unta, ei edes vessareissu yöllä! Kerran tai kaks käyn vessassa yön aikana.

Äitiyspakkaus otetaan :) en malta odottaa et sen sais tilata jo!

Hankintoja tein sen verran, että pyysin sitterin takasin. Tai eihän se meidän ole kun mun veljen ja nyt se oli meidän tutulla, haluan sen takasin niin säästyy siinäkin rahat. Mut miehenkaa puhuttiinkin et nyt ei oo sellasta hösäämis oloa tavaroitten ja vaatteitten kanssa, jotenki en edes jaksa ajatella moista :D Ehkä mä sit 20viikon jälkeen pimahan ja alan pestä pojan bodeja!

Mulla on ekaa kertaa tässä raskaudessa olo ettei kaikki ole hyvin! Yhessä vaiheessa luulin tuntevani liikkeitä, nyt en huomaa mitään :( Onneks perjantaina on neuvola, koitan malttaa järkeni sinne asti!

Eilinen meni mahataudissa ja painoa kyl tippu aika reippaasti, onneks on vararavintoa ympärillä. Nythän tää vaan tuntuu jatkuvan kun aamupalan söin :headwall:

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 15+4
 
Hensq kiitti paljon kun jaoit kokemuksesi siitä sängystä! :) On meillä aika isot huoneet täällä talossa, mutta sit taas lämmintä säilytystilaa ei ole. Eli pitäs sit saada heivattuu se korisänky het pois kun sitä ei tarviis enään. Mietin että voisihan sitä tietenkin kokeilla ja jos ei tunnu näppärälle niin vaihtaa pinnikseen. Joka tapauksessa oon ostamassa semmoista pinnistä käytettynä mistä saa toisen laidan alas, niin saan vauvan mahdollisimman helposti nosteltua omasta sängystä pinnikseen. 50e:lla ois kiikarissa sellainen joka nyt varmaan ostetaan tällä viikolla.

Nukkuminen: normaalisti keikun aika aikaisin ylhäällä ja pärjään mainiosta 7-8h yö unila ilman että tarvii päikkäreitä. Alkuraskaus meni just niinkuin Ms.moneypennyllä, että keikuin ihan turhan aikaisin hereillä, mut sitten väsymyskin oli aivan karmiva, ihan oli krapulainen oli alkaen iltapäivästä. Nyt sitten unenlahjat ovat sitävastoin parantuneet! :) Nukun välillä jopa reilun 8-9h, tosin päikkäreitä tarviin välillä siitä huolimatta.

Meillä on joku pöpö kylässä, tyttö oksensi yhdesti yöllä ja nyt nukkuu vieläkin.. Itsellä on vain ällö olo, mut ei koske mahaan tms. Viime keväänä kun muut oksensi niin selvisin juurikin pelkällä kuvotuksella. Toivotaan ettei tytönkään tarvi enää oksentaa. Tänään jäädään kotilepoon. Tekis mieli alkaa tehdä super hyvällä ohjeella riisipyöröjä, mut en tiiä tulisko niitä miten syötyy kun ei oo ihan normaalit ruuanhimot nyt. :x

Ruokahimot on ihan erilaiset kuin esikoista odottaessa. Tarkoittaako tää nyt että ois toista sukupuolta vai mitä ihmettä :D Esikoisen aikaan teki mieli kaikkea tosi epäterveellistä ja makeaa. Nyt minun suurin herkku on jälkiuunileipä (jotkut tietyt) ja siihen päälle oivariinia, kinkkua, juustoa ja kurkkua. Ja muutenkin kaikki suolainen, makeista ei tee oikeastaan erityisesti muuta mieli kuin raikkaita hedelmiä, tuoretta ananasta ja appelsiinia. Niitä on mennyt paljon.

Kävin hiivatestissä, joka näytti negaa. Olin varma että mulla olis pitkittynyt hiiva. Kummallista. Ottivat myös jonkun tosien tulehdusnäytteen josta ei tullut vielä tuloksia. Neuvolan verikoetulokset kysyin samalla, ei mitään hälyttävää ja down riski oli 1:81000 eli saa olla hyvillä mielin. :)

Tervetuloa kaikille uusille!:flower:

Ja vielä lämpimästi onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:

Niinu 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyspakkauksesta otetaan. Mut uskon, että sen toppahaalarilla ei tee ensi talvena mitään. Se on kokoa 74cm ja oon nähny sitä sellasten 1-vuotiaiden päällä. Uskon, että meidän marrasvauvat hukkuu niihin! Haalari siis ainakin täällä ostoslistalla.

Joosukka taitaa olla useampikin viikolla 15 ja 16 , minulla alkaa tänään 17. viikko!! Ja 5. raskauskuukausi <3

Miramei & Mini 16+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Miramei mulla oli esikoisella (48cm) 56 toppahaalari ekana haalarina ja sekin oli alkuun reilu. Meinaan siis hommata sen 56 kokoisen nytkin. Muistaakseni kympillä sain kirpparilta ja oli aivan ylisöpö ja lämmin haalari. Harmittaa kun tuli myytyä se. :(
 
Kyllähän se äitiyspakkauksen haalari on tosiaan ihan luokattoman iso vastasyntyneelle. Vaikka periaatteessahan se ei pienellä vauvalla haittaa, koska ei tarvitse liikkua puvussa, mutta itsekin tykkään pukea vähän sopivimpiin vaatteisiin.

Tänään tein ensimmäisen hankintani vauvaa varten, kun nettikirpparilta löytyi edullisesti hug a bub kantoliina 30 eurolla. Vaikuttaa hyvältä liinalta vastasyntyneelle, mutta uutena en olisi raaskinut ostaa, kun maksaa lähemmäs 100 euroa. Myös tuplarattaat ajattelin metsästää käytettynä. Niin kyllä haaveilisin baby jogger city select sisarusrattaista, mutta todellakaan en ole rattaisiin 1000 euroa laittamassa, ja käytettynä ei niitä paljon myydä. Oisko jollain suositella peräkkäin istuttavia kohtuu hintaisia sisarusrattaita?

Mulle tuli muuten jo kutsu rakenneultraan, mutta se on vasta 28.6 Siihen on kyllä vielä ihan ikuisuus aikaa!

Alkaa pikku hiljaa jo ajatukset olemaan tulevassa kreikan lomassa, sillä siihenhän on enää 2 viikkoa! Niin huippua! :) Onkos muilla mammoilla jotain reissuja tiedossa?

Pitää vielä lopuksi poksua, sillä tänään on 14+0! Kylläpäs se aika rientää :)
 
äitiyspakkaus otetaan. Jotenkin tykkään että se "kuuluu asiaan".

Esikoiselta säästin tosi vähän vaatteita joten tulokkaalle olen ostanut jo pienimpiä bodyja ja naapurilta saan puolipotkareita vinot pinot halvalla. Pieni toppahaalari on ostoslistalla.

Pitäis varmaan koittaa käydä kävelyllä illalla, jos selkäkin vetreytyisi. Saisi ehkä huomista ultrajännitystäkin purettua. Onneksi se on jo 10.30!

Susimieli ja Kuopus 12+2
 
Äitiyspakkauksesta eikös se nykyään oon se haalari 68-74cm? Ennen muinoinhan se oli niinkin suuri että se meni meillä likalla vielä 2 vuotiaana :p Tosin likka olikin aika pikkunen eikä suur oo vieläkään :) Tällä kertaa ei äippäpakkausta oteta, kuten ei edeltäjälläkää... Ainakin vielä olen sillä kannalla... Vaikkakin kaikki vaatteet hävitin pikku hiljaa vimosen jäljiltä...

Eniten minua harmittaa ko kerkesin mennä myymään meidän rattaat... Ainut mikä jäi niin se koppa sinne sissään... Noh ei auta ko metästää jonkinlaiset sydeemit ni päästään liikkumaan, noi pikku jäppisen menopelit ko ei viel ihan vauvalle käy :)
Suurempia hankintoja ei tehdä ennen kun sitten vasta lähempänä laskettu... Kaukalo telakoineen on tulossa tuttava perheestä... Jostain pitäs löytää siihen kaukaloon käypäset matkarattaat niin ois kauppareissut ym helpompia eikä tarttis isoja vaunuja aina kuskata mukan :)


Nukkumisistaki
tais olla puhetta... Mä oon kyl sellanen unikeko nykyään et oksat pois... Mä vaan nukkusin jos ois mahdollisuus... Johtunee hempasta... Varsinki työpäivien jälkeen on veto pois vaik työpäivät ei mitään ylirankkoja olekaan... Eilen illalla menin nukuttaa pikkumiestä ja kuinkas kävikään... mamma nukahti ennen kasia ja pikku ukko sit joskus perässä :) No se tietää sitä et aamulla herätäänki ennen kukon kiekasuu... Pitäs yrittää kääntää unirytmiä jotenkin... Onneks viel ei oo alkanu vessajuoksut yöl, saa pantattua aamuun saakka :)

Voih muut saaneet jo rakenne ultraankin aikoja :O Mulle ei oo viel tullu, mut kyl se sieltä vielä tulee :) Sinne saa kyl mieskin järjestää itselleen aikaa oli töissä tai ei :) Saavat töis sen verran joustaa ko kuitenki tehny ylitöitä sen verran et sais jo useemman päivän vapaat pitää jos ois mahdollisuus...

Jahas jos nyt iskin räpylät tohon pitsaan minkä isäntä mulle hilas :p <3 Se pitää huolen et mä syön ees kerran viikkoon jotai muutakin ko litkin teetä :)

Anskuli&Papu 15+1
 
Äitiyspakkaus on aika poikamainen tänä vuonna, joten rakenneultran jälkeen sit päätetään otetaanko vai ei :p Täälläpäin on ainakin niin paljon lastenvaatteita yms kirppareilla että en koe et tuo äippäpakkaus olis ihan ehdoton. Saapa nyt nähdä.

Ollaa oltu päivä tytön kans sairastamassa kotona, alunperinhän sen piti mennä niin että tyttö on kipeä ja minä hoivaan.. Nyt kuitenki tytössä virtaa kuin duracelissa ja minulla olo kuin jyrän alle jääneellä, kuumetta nostaa taas. Suututtaa koska just oon ollu 2viikkoa flunssassa niin tuntuu ettei tässä nyt pääse mitään tekemään. Vois vaan nukkua.
 
Moikka taas :)

tervetuloa uudet!

Rakenneultraan
mä sain ajan samalla, kun kävin nt:ssä, tässä ilmeisesti aika eri käytäntöjä. Nt ajankin sain soittamalla, ei tarvinnut odottaa mitään kutsuja postilla.

Seuloissa ei mitään meilläkään =)

Olin eilen neuvolalääkärillä, käynti oli tosi nopea kurkkasi vain että emätin ja kohdunsuu on siistit ja paineli munasarjat. Ei löytänyt mitään :D ja sitten ultrasi sen verran, että voi todeta kaiken olevan hyvin ja sai sykkeet. Hyvät oli kuulemma.

Väsymystä riittää täälläkin, musta tuntuu etten tee mitään muuta kun pakolliset hommat (niitä riittää) ja syön, syön, syön ja nukun. Oon lihonut helmikuulta varmasti 4kg jos riittääkään. Tästä ehkä 1kg voi syyttää raskautta, loput on jotain muuta. Täytyy ehkä alkaa jaksaa liikkua taas enemmän.

^liittyen kyllä mun aamu ja aamupäivä -ruokahalut on olleet ihan huimat. Aiemmin en syönyt aamulla mitään tai vähän. Nyt jos syön vaikka vaan hedelmiä niin aamupäivällä on jo tosi huono olo ja kauhea nälkä, joskus päänsärkykin.

Äitiyspakkaus varmasti otetaan. Meillä on saatuja vauvan vaatteita pari kassia ja kaikenlaista vaunuista sitteriin ja kantoliinaan saadaan omaksi/ lainaan sukulaisilta ja ystäviltä. Jotain varmasti joudutaan ostamaankin, mutta en ole sitä vielä miettinyt. Tuntuu koko raskaus vielä niin epätodelliselta, kun ei ole vauvamahaa :)

Tiunti 13+2
 
Ai niin, mulle vois lisätä N 28.5. ja RU 5.7. Onhan tuonne rakenneultraan aikaa, mutta eihän tässä ois mitään ideaa jos kaikki tapahtuis heti. Odottaminen palkitaan ja nyt voi jo nauttiakin raskaudesta kun ei ole koko ajan kamala olo. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa! Josko tännekin kertois kuulumisia :)

Perjantaina oli ultra, ja pikkuisella kaikki hyvin. Tuli koko raskaus todellisemmaksi kun näki vauvelin :) Mulle vois päivittää Ru 15.7, NL 20.5, N 18.6

Äitiyspakkaus ehkä otetaan jos tämä tulokas on poika, esikoisen jäljiltä on taas tytölle vaatetta.

Nyt oon neljänä iltana peräkkäin oksentanu, muilla se pahoinvointi helpottaa näillä viikoilla, mulla taas vissiin vasta alkaa..

Muutamat äippähousut oon ostanu, muita hankintoja ei olla tehtykään. Odotellaan varmaan sinne heinäkuulle ennen ku aletaan kunnolla shoppailemaan.

Ihan kun oisin jotain liikettä tuntenu masussa, tai sitten vaan kuvittelen :LOL:.

Äiti yhdelle 12+6, huomenna taas poksuu =)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Äitiyspakkauksesta otetaan. Mut uskon, että sen toppahaalarilla ei tee ensi talvena mitään. Se on kokoa 74cm ja oon nähny sitä sellasten 1-vuotiaiden päällä. Uskon, että meidän marrasvauvat hukkuu niihin! Haalari siis ainakin täällä ostoslistalla.
Ei varmaan ensitalvena, mutta seuraavana kyllä. Ainakin meidän joulukuisella nyt viimetalvena (10-13kk) Se oli juuri sopiva, vaikka meillä käytettiin 74 kokoa ed. kesänä. On aika reilu, kun on reiman haalari :)

Meillä odottaa windfleece koossa 56 ja toppahaalari koossa 56. Ne meni esikoisella koko talviajan, syntyi tosiaan joulukuussa. Aika reilun kokosia haalareita tosin ovat.
Windfleece menee loistavasti kaukalopussissa talvella.

Äitiyspakkausta ei oteta. Meillä on pakkaus vuodelta 2011, joten en näe järkeä ottaa nyt uudestaan.

Jos joku tietää mistä saa tumpullisia kietaisubodeja unisex väreissä niin vinkkiä kehiin. Ne oli minusta kaikista fiksuimmat vaatteet vastasyntyneellä :)

Huomenna olis eka lääkärineuvola, ahdistaa jo valmiiksi kun tiedän tämän puoltutun mieslääkärin. Huoh..

Hyyppis+Ihme 13+2 (jes, toinen kolmannes alkoi sunnuntaina:D)
 
Terveisiä eilisestä neuvolalääkäristä! Kaikki oli hyvin ja sydänäänetkin saatiin heti kuuluviin :heart: syke oli 155-160 eli olikos se sitten niin, että tyttö tulee ;)

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, kun mitään ei ole valmiina. Yhdet puolipotkarit sain kaverilta, mutta ne ovatkin sitten ainoa asia mitä tästä taloudesta löytyy vauvalle :D En jotenkin vielä osaa ostella mitään...ehkä sitten loppukesästä.

Twinflower 11+5
 
Twinflower tuolla viikolla vielä kaikkien sikiöiden sydän lyö nopeampaa ja rauhoittuu parin viikon kuluessa. "Sikiön sydän lyö nyt 150 kertaa minuutissa." 12. raskausviikko
Vielä aikaisemmilla viikoilla sydän saattaa sykkiä lähemmäs 180 bpm ja se tuskin ennustaa vielä mitään. Tokihan sun 155 on korkeampi kuin tuo keskiarvo tolle viikolle et oiskohan sen vuoksi tyttö ;D Mulla oli aikasemmin tosi korkeita sykkeitä ja nyt on 135-145 nurkilla ollu viikon, kaks.

Miramei & Mini 16+0
 
Huomenna np-ultra! En malttaisi odottaa. Tavallaan kevyellä mielellä menen, äsken poikasta nukuttaessa tunsin ensimmäisen selvän tökkäisyn (oli muuten tomera!) <3

Hassua kun osalla on jo rakenneultraan ajat tiedossa kun me (ilmeisesti viimeisten joukossa) mennään vasta tonne np-ultraan.

Huomista odotellaan,
Susimieli ja pieni tökkijä 12+2
 
Mulle tuli molemmat ultrat samalla lapulla - käytäntö näköjään vaihtelee
Seuraava neuvola itellä parin viikon kuluttua joten se olisi seuraava etappi

Äitiyspakkaus jos sinne asti mennään niin taidan ottaa, onpahan jotain tarvikkeita tulokkaalle, muuten tuskin paljoa tulee ostettua ellei loppumetreillä muutu ;)

Starhope 12+6
Huomenna jo poks ja 13+ :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä