Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Heipä hei!
Kirjoitinkin jo tuolla uskallikkojen ketjussa, mutta tiedot taisivat olla niin epämääräiset, etteivät tänne siirtyneet..
eli Whitney, la 1.11, kolmas tulossa, ikää 29v. ja EKKS

Hassua että täällä niin monella on mietteitä mahdollisesta keskenmenosta...Itsekin ekaa kertaa ikinä mietin sellaista mahdollisuutta. Johtunee siitä, että vaikea uskoa kahden rakauden ja terveen lapsen jälkeen vielä kolmanteen yhtä hyvään tsäkään.
Meillä lapset 1v. 8kk ikäerolla ja tähän mahdolliseen kolmanteen olisi sitten 2v.11kk.

Kuulostaa tosi hienolta, että monet pääsevät ultraan tosi usein. Täällä pääsee tasan kaksi kertaa (+tietenkin ne kaksi yliaikaiskontrollia, sillä meidän lapset syntyy aikaisintaan 42+0) Täällä taitaa eka neuvolakin olla vasta 9 viikolla. Vaan eipä sillä väliä, kyllä siellä kuitenkin ehtii laukata kyllästymiseen asti.
Täälläkin vaun mukaan la olisi hieman aiemmin, mutta muistelisin myös neuvolan laskevan 28 päivän mukaa, joten olkoon nyt noin...

Whitney 5+2
 
Me kyllä lähetään heti ultraan katsoin mitä siellä vatsassa näkyy. Tosin mä olen duunissa sellaisessa paikassa, et kunhan Kunkku kasvaa niin sitä voi itsekin käydä ultrailemassa.. :)

Kyllä täälläkin on käynyt mielessä, että keskenmeno voisi tulla. Mutta nyt kun ensimmäistä kertaa olen luvan kanssa raskaana niin aion nauttia tästä alusta asti täysin siemauksin. Ekan kerran tulin raskaaksi 17 vuotiaana ja toisen kerran vahingosta huonossa elämän tilanteessa ja silloin se päättyi aborttiin. Nyt kun ei ole salailua ja Selittelyä niin nautin jokaisesta kolotuksesta ja pahasta olosta täysin siemauksin.

Niin ja näihin oloihin. Meillä odotetaan poikaa, niin tosin ekastakin ajattelin, että poika tulee niin kaunis prinsessa sieltä tupsahtikin.. :) keille kaikille olette kertoneen raskaudesta? :)

M&K
 
Whitney meillä kanssa vain kaksi ultraa + yliaikaiskontrollit :D ja niihin tyydyn. Meidänkin poitsu syntyi 42+0 joten taidankin sanoa kaikille sitten kun sen aika mahdollisesti koittaa, että laskettuaika on marraskuun puolivälissä, jotta välttäisin kaikki tiedustelut: onko ollu oloja?, eikö vieläkään mitään? yms. :)

Kertomisesta Minä menin möläyttämään pari tuntia positiivisen testin jälkeen mun siskolle, kun hän soitti mulle ja hän sitten oli että: en mä voi kertoo ja mä kysyin sitten että ootko raskaana? ja vastaus oli joo ja minä heti möläytin että niin mäkin :LOL:
Mulla on laskettu aika kuukauden hänen jälkeen. Aivan mieletöntä. Toivottavasti pysyy pikkuset matkassa :heart:

Tänään varasin neuvolan kuun lopulle :)

Maisa ja junnu 5+0
 
minä käyn varhaisultrassa. Takana raskauden keskeytys ja keskeytynyt keskenmeno ja ollaan kuitenkin sisällä hoidoissa naistenklinikalla.
Kuitenkin tällä kertaa menen yksityiselle koska työterveys haluaa kustantaa tämän ultran mulle :)
Yleisesti ottaenhan ultria on vaan np ja ru, muttaj os on epäsäännöllinen kierto niin se varhaisultra voidaan myös määrätä siinä tapauksessa. Toki paikkakuntakohtaisia eroja käytännöissä on :)

ja se että miksi niin haluan tietää missä raskaus sijaitsee ja onko raskaus etenevä =)
Keskeytyneessä keskenmenossa mulla oli enemmän oireita kuin siinä mikä jouuttiin keskeyttämään. En luota oloihin, en viivojen vahvistumisiin, vaan siihen mitä ultrassa näkee ja syliin saa :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun voi jakaa omia tuntemuksia näin monen samaa kokevan kanssa. Tervetuloa kaikille uusille!

Kerkesin varmaan lomalla (eli vielä eilen) ajatella liikaa omaa oloani, koska tänään olo tulevasta pikkuisesta oli jo vahvistunut, kun töissä oli muuta ajateltavaa.

Rinnat on erittäin vähän kipeät ja pahaolo on vain erittäin lievää, mutta ensimmäisestä lapsesta en edes aavistellut raskauden samassa vaiheessa, joten ihan normaalia varmaan minulle.

Kerroin ystävälle raskaudesta plussauksesta seuraavana päivänä, sillä nyt ehdimme olla hetken yhtä aikaa raskaana. (Ystävän LA oli eilen :D) Ja toiselle heti nähtyämme. Ensimmäisen lapsen kohdalla halusin kertoa heti kaikille, mutta nyt en kertonutkaan heti äidille, vaikka hän oli käymässä. Jännintä oli, ettei se ollut edes vaikeaa =) Kai se on toisen kohdalla jo normaalimpi asia.
 
Tervetuloa uusille!

Miten tuo varhaisultra käytännössä menee? Meillä eka ultra olis vasta silloin rv12-13, haluasin kyllä käydä jo aiemmin varmistamassa mutta mutta...


Mullakin on ystävä samaan aikaan raskaana, tosin hänellä LA tällä viikolla, keskiviikkona. :D
Naurettiinkin, että se on "läpsystä vaihto".

On kyllä mukavaa, että on tällainen ryhmä, niin pääsee jo heti purkamaan vähän fiiliksiä.
 
Maisa90, niin on varmasti parasta ihan jo oman mielenterveydenkin kannalta...Ekasta jokainen ylimenenvä päivä oli ihan kauheaa, mutta toisen kohdalla ajattelin itsekin kokoajan , että syntyy tasan 42. Näin sitten kävikin, tosin ei onneksi tarvinnut käynnistää kuten esikoisesta.
Lääkäri mulle sanoikin että kaikilla ei vaan raskaus ole saman pituinen ja ainakin 42 viikoisen vauvan pitäisi olla kunnolla "kypsä".
Kuopus olikin sitten oikein kunnolla "kypsä",4550g :D

Täällä ei paljon raskausoloja huomaa, kun on päällä flunssa ja angiina. Ainut oikea oire on ollut, että suu on ollut kuiva kuin hiekkapaperi varmaan kiinnittymisestä lähtien.

Whitney 5+2
 
Ilmoittaudun varovaisesti mukaan. La 7.11. Oma ikä 24. 2. lapsi ja synnärinä K-SKS

Tänään vasta testi tehty ja sulattelua riittää ;) Mutta kirjoittelen, jahka saan jotain järkevää tekstiä aikaiseksi. :)

Fb-ryhmä kuulostaa hyvältä, ainakin jossain vaiheessa! Esikoisen aikanen ryhmä on edelleen aktiivinen ja erittäin iso henkireikä mulle. :)
 
Kiitos listaan lisäämisestä!!!! :)

Meilläkin on 2 ultraa jotka kuuluu (np ja rakenne) mut tosiaan ihan omakustanteisesti varhaisultraan 7+2 ollaan menossa. Ollaan oltu edellisistäkin ja viime raskauden jälkeen en jättäisi enää välistä kun silloin juurikin tuossa varhaisultrassa mulla todettiin kysta ja sain heti lähetteen äitipkl:lle jossa sit kävin seurannassa joka kuukausi 26 viikolle asti koska kysta kasvoi 15cm kokoiseksi! Tämmöisten juttujen takia koen ainakin itselleni varhaisultran tärkeäksi.. Mul on nytkin ollu tuntemuksia ja toivon ettei kystaa tälläkertaa olisi..

Kultasiipi 5+0
 
Hahaa, Oulusta löytyy ykstyinen neuvola, jossa ultra kaikissa raskauden vaiheissa maksaa 55 euroa. Sinne suuntaan kyllä joskus viikoilla 7-8 varmistamaan, että kaikki on reilassa. Sykkeen kai pitäisi alkaa näkymään jo aiemmin, mutta parempi pelata varman päälle, ettei tarvi epätietoisena sieltä lähteä, jos sykettä ei löydykään. Ja eihän sitä tiedä, vaikka siellä pumppaisikin kaksi pientä sydäntä... Tai kolme. :D Kuulin nimittäin juuri melko uskomattoman tarinan perheestä, johon toivottiin vielä yhtä lasta, mutta syntyikin identtiset kaksospojat ja tyttö vielä kaupan päälle. Tämä melko hurja sattumien summa sai mieheni silmät laajenemaan jostain kauhun tapaisesta. Olisihan se melkoinen pommi, jos kolmoset tulisi. :D
 
Josko itsekin jo uskaltaisin tänne :) Sunnuntaina tehty testi ja saatu haalea plussa :) Takana itsellä km 10/13 ja km 11/13, molemmat ihan alkuraskaudessa tapahtuneita. En ole yhtään sen luottavaisempi tämänkään raskauden suhteen mutta katsellaan ja kuulostellaan kuin käy. Esikoinen on vm. 05/13 eli pienellä ikäerolla ois sisarukset tulossa :)
Oireita löytyy lievän huonon olon ja menkkakivun muodossa. Aion käydä varhaisultrassa yksityisellä, jos sinne asti päästään edes.

Maarii / La 7.11 / 2. Lapsi / 25v. / KS-KS/


Maarii & pikkuToivo 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla kipuja??? Musta tuntuu että hajoaa pää kun sattuu koko ajan niin paljon.. Menkkakivut ollu kestona päällä viime viikon maanantaista ja nyt alkaa tosissaan pännimään. Panadol ei auta asiaan lainkaan eikä muutakaan voi ottaa. Tänään on sitten menkkakipujen lisäksi alkanut lonkat vihlomaan... Sellasta vihlontaa, niinku vaikka hammassäryssä, mutta tuntuu vaan tuolla lonkkaluissa. Molemmin puolin vuorotellen. Taitaa olla parasta jättää zumbatunti tänään väliin, vaikka ei paikallaan olo kylläkään satu yhtään sen vähempää. Taidan huomenna sit kuitenkin soittaa sinne neuvolaan. Lähettävät mut varmaan taas ultraan, jotta nähään onko alkio oikeassa paikassa. En muista et olis näin paljoa aiemmin sattunut, mut kyllä on pakostikin, ku kerta kipujen takia on ennenki ravattu alussa ultrissa. Jotenkin sitä vaan unohtaa... Tai sit nyt on joku pielessä oikeesti. Argh!

-Donnuska ja Onni 4+4
 
Mulla on ollut menkkakipuja viikko ennen plussaa ja jatkuu edelleen, lisäksi oikean munasarjan kohdalle tuikkii mutta se tuntuu olevan hiipumaan päin. Samanlaista oireilua oli esikoisestakin, tosin myöhemmillä viikoilla(rv7->) kun en aikaisemmin silloin raskaudesta ollut tietoinenkaan.
 
Donnuska Mulla oli syksyllä alussa menkkamaista kipuilua ja kaikkea muutakin ihan riittämiin. Joka päivä juili ja repi ja kramppasi. Pelkäsin keskenmenoa koko ajan kivun takia, mutta sitten yhtäkkiä kipuilu loppui tyystin. Kyllä sitä silti kesti ihan tarpeeksi kauan... Muistaakseni plussaamisesta viikolle 6. Ja siis kivut ei liittyneet mitenkään keskenmenoon, vaan se tuli tosiaan monta viikkoa myöhemmin.
 
Kipuilen minäkin vaihtelevasti, välillä on kovastikin menkkakipujen tyyppistä alavatsalla/selässä. Tuota on ollut punktiosta alkaen eli reilu 3 viikkoa jo, ehkä hellittää jossain vaiheessa.
Paleleeko muut? Oon palellu pari viikkoa, tuntuu että saunassakin on kylmä :D
En kyllä vieläkään ymmärrä raskautta, tuntui ihan oudolta kun silmälääkärissä jouduin sanomaan raskaudesta. 'Olen raskaana' sanat tuntui niin vierailta.
Eikä pidä ymmärtää väärin, olen kovin onnellinen raskaudesta ja onhan tämä ihan tekemällä tehty raskaus.
 
Joo, mie ainakin palelen. Erityisesti iltaisin, mutta myös muulloin, kuten juuri nyt. Kuumassa suihkussakin käsivarret sinertää, kun on muka niiiiiin kauhean kylmä. :D Tuo iltapalelu saattaa kyllä johtua väsymyksestäkin, kun normaalistikin väsyneenä palelen herkemmin ja nykyään olisin kypsä nukkuun kasilta. Huomenna onkin rankka päivä edessä, kun on koulua. Viime kerralla lähdin kotoa 3.45 ja olin takaisin 20.45. Tuohon väliin 650 km autoilua ja 7 tuntia opiskelua. En tajua, miten tämän väsymyksen kanssa huomisesta selviän, mutta pakko yrittää. Toivoisin, että äitiysloman jälkeen voisin hakea muihin töihin ja siksi on pakko opiskella.
 
Heippa vaan kaikille marraskuulaisille!
Ehkä sitä uskaltaa jo itsekin ilmoittautua mukaan odottajien joukkoon. Viikko sitten plussattiin ja näillä näkymin la olisi 4.11. Entuudestaan lapsia löytyy yksi viime vuoden alussa syntynyt valloittava veijari.
Oireita aika vähänlaisesti, mahan vihlontaa satunnaisesti, janottaa koko ajan ja nälkä yllättää tosi nopeasti. Viimeksi ellotukset alkoivat kuudennen viikon lopulla, joten sitä odotellessa :)

Huplis / La 4.11. / 2. lapsi / 28v. / JS/
 
Tervetuloa uusille!
Kipuiluja ei ihmeemmin, mitä nyt vihlontoja silloin tällöin. Ultraan meen vasta kun määrätään. Näin tehty aina.
Kylmä mulla on myös. Viltissä istunu tänäkin päivänä ku istumaan oon kerenny.
Mä en aio FB:seen tulla ainakaan vielä. FB:n myötä aina nää palstat on hiljentyny niin kauheesti. Mulle tää on mielekkäämpi muoto. Toivottavasti tänne jää joku muukin turisemaan. :)
IÄKSI MULLE VOI PÄIVITTÄÄ 31. unohdin mainita sen alussa.

Mä jo kauhulla odotan rd-diagnoosia. Toka ja kolmas raskaus ollu rd.
Millä vkoilla teidän muksut syntyny? Meilä 42+1, 41+2,40+2 ja 40+0.

Pienin kipeenä. Äitiä huudetaan. Mukavaa päivänjatkoa! :)
 
Mullakin on ollut menkkamaisia tuntemuksia jo viikon verran, vessassa aina vähän jännittää vuodon alkaminen.. Olen muutenkin niin himostressaaja että oksat pois, nämä alkuajat ei tunnu kuluvan sitten millään, tänään kaiketi vasta 4+5 ja kun kerran on se tieto että kaikki voi vielä mennä pieleen niin ei muuta paljon ajattelekaan :|

Varhaisultraa olen miettinyt paljon, luultavasti siihen menen. Perusteluni on se, että jos sieltä ei mitään löydy tai löytyy väärästä paikasta tms, niin saan sen ajoissa tietää ja voidaan tehdä tyhjennys ja voimme jatkaa yrittämistä. Ajattelin varata ultran suunnilleen kolmen viikon päähän eli noin 7+5, luulisi pikkusydämen jo näkyvän jos on näkyäkseen.

FB-ryhmästä en ole minäkään oikein kiinnostunut, toivottavasti joku jaksaa pysyä aktiivisena täälläkin.
 
Ihanan paljon meitä jo <3

Mulle voi lisätä ikä 32v ja sairaala TAYS.

Mulla ei muuta oireita kuin menkkamainen kipu, tosin missään muussakaan raskaudessa ei viel näin varhaisessa vaiheessa ole mitään ollutkaan :)

Olen vähän miettinyt et jos sinne alkuraskauden ultraan menis... Ei vaan millään kehtais maksaa siit maltaita :D
 
Oodikas, sinne yksityiseen neuvolaan mekin aiotaan kun sais vaan ajan varattua. :) Kertonut olen siskolle, äidille ja mun tytölle. Kaikille ollaan kyllä muistuteltu, että sykettä ei ole nähty eikä paikkaa varmistettu, et pitää varautua vielä pettymykseen.

Minullakin on alavatsalla kipuja. Mut ne on jotenkin erilaisia kuin menkkakivut. Tavallaan lantionpohjaa tuikkii... Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan niin tuolla ni sit tuolla sisällä mahassa tuntuu välil jotain. Kait se hakee paikkaansa. Ja paleli on hirveetä! Just mittasin lämmön niin 37.3 kainalosta. Yli asteen normaalia korkeampi niin ei ihme jos viluttaa. :) Tänään meinas ekaa kertaa tulla puklu. En ole tiennytkään, että uimahallin suihkutila voi haista niin kuvottavalle, et pitää yökkiä.. :x kuitenkin lähes viikottain siellä olen ennenkin käynyt! :D

FB-ryhmä jää multakin vielä välistä, ehkä sitten kun tämän on muutenkin julkista tietoa et vauvaa odotellaan.. :)

Mixed&Kunkku 5+2
 
Nansustiini, itselläkin vielä niin epätodellinen olo. Eilen illalla tuli itku kun tajusin, että mä olen raskaana ja saadaan viimein meille sen kauan odotetun vauvan. Ehkä sen sitten ymmärtää paremmin, kun se jotenkin enemmän konkretisoituu.. :)

Nasumasunen, mä tein ekan Rv 39+2. En saanut ainakaan tuossa raskaudessa yli lasketun ajan pitää, muuten oltais leikattu. Luulisin, ettei tämäkään yliaikaiseksi mene ja jos menee niin vaihtoehto on sektio. :)
 
Heips! Minäkin varovaisesti liityn tähän, vaikka taidan olla vielä turhan aijoissa. Menkkojen ois pitäny alkaa tänään (eli nyt menossa 4+0??), testasin plussat sunnuntaina ja tänään. Viime viikolla alkoi outo menkkamainen kipuilu, ja kun mun tavallista tuhrua-ennen-menkkoja ei kuulunut vielä sunnuntaina, nii uskaltauduin testaamaan jo etukäteen.

Olen aivan noviisi näissä puuhissa, joten en yhtään tiedä mitä tästä eteenpäin tapahtuu jos tämä kaveri pysyy mun matkassa. Esim. onkohan liian aikasta soitella neuvolaan? Ja pelottaa ja jännittää että kohta vuoto alkaa kuitenkin :S

Turvonnut olo, selkään sattuu ja mahassa välillä juilii. Ruokakin maistuis tavallista useemmin, eli menkkaoireet ilman menkkoja. Oisko tässä nyt ilonen vai ei? :D
 

Yhteistyössä