Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Tervetuloa taas uusille! :wave:

En oo myöskään fb-ryhmästä kauhean innostunut, ainakaan vielä.

Mietin myös tuota yksityistä neuvolaa, olisi täällä meidänkin kylällä käymässä sopivasti...mutta mies haluaa säästää sen rahan ja mennä mieluummin 4D-ultraan sitten myöhemmin. Katsotaan nyt.

Menkkamaista juilintaa ja kipua on mullakin, oli samoin edellisessä raskaudessa - ekasta en muistakaan. Rinnat on turvonneet jo nyt, saa alkaa tilaamaan taas uusia rintsikoita..:| :D Ja kyllä, palelee!
Edelliset ovat syntyneet 40+3 ja 39+1.

Juteltiin myös miehen kanssa just tänään kuinka epätodelliselta koko asia vielä tuntuu. Käytiin tuolla naapurimaan puolella ihastelemassa ja suunnittelemassa vauvatavaroita, mutta ei se silti tunnu siltä kuin oltaisiin "tosissaan" oltu liikenteessä. Kai se konkretisoituu tässä matkan varrella, viimeistään kun maha alkaa kasvaa :D
 
Wc Ankka taitaa asua minun kotikaupungissa. Pieni maailma... :D Mitä sellainen 4D kustantaa? Mulle riittää vu ja sitten kunnalliset. Mieskin oli tyytyväinen, kun tuon halvan paikan löysin ja on jo suunnilleen kiikuttamassa minua sinne. Onneksi se EI tiedä mistään 4D-ultrista. Enkä kyllä kerro! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Blancita
Mäkään en vielä fb-ryhmään halua - ehkä sitten ekan ultran jälkeen :)

Nanustiini, missä ootte ollu hoidoissa ja millä hoidoilla tärppäs vai tuliko taukokierrosta ? Voi olla että oot jo avannutkin tämän tuolla - puhelimella ei vaan jaksa surffailla |
Meillähän tuo triploidiatyttönen sai apunsa pistoshoidoilla (nkl), sen jälkeen 1 luomu kkm ja nyt tämä luomuplussa :)
Mulla vaan on aina ihan hirmunen onni hoidoista onnistuneiden puolesta! Itse kun ollut siellä alkupäässä niin on vaan niin parhautta nämä tarinat :heart:
 
Uskaltaisinkohan minäkin ilmottautua mukaan... :) En ole ikinä ollut täällä rekisteröityneenä jäsenenä enkä edes sunnuntaiselailijana, joten palstaprotokolla ei ole tuttu entuudestaan. Jos siis "mokaan" radikaalisti, niin kertokaa. :D

Päätin alkaa kirjoittelemaan tämän ketjun alle, vaikka virallinen LA onkin 31.10. Omien laskelmieni mukaan sen pitäisi kuitenkin olla edempänä, koska kiertokin on mulla pidempi kuin sen 28 päivää mutta jokin päivämäärä neuvolan puhelinpalvelussa oli mulle annettava. Meille tämä on kolmas, ja noloa kyllä, vahinkolaukaus.... Eilen tein plussatestin päivien jahkaamisen jälkeen ja sen jälkeen ollaan vain toivuttu. Alkuperäisenä suunnitelmana oli nukkua ainakin vuosi, eikä mennä samoilla silmillä enää neljättä vuotta peräkkäin, mutta ehkä tämän nyt piti mennä näin. :)

Ja niistä oloista... Mä olen ollut iltapäivisin ihan raato, niin kuvottava ja kauhea olo on! Toinen vaivannut asia on tämä väsymys, ihan hillitön väsymys koko ajan. Ja alavatsakipu. Hyvin menee, jos nyt on vasta rv 5+4. :D

Itse en kyllä ole fb-ryhmän kannalla, en ainakaan ennen nt-ultraa. Tuntuisi kauhealta lähteä pois "omilla kasvoilla" jos jotain sattuisi tms.
 
Meinasin just kirjottaa et onko muilla ollu menkkamaisia tuntemuksia ku mulla ollu jo ennen plussausta..alaselkää pakottaa ajoittain..semmoista lievää kiristystä ja pakotusta alavatsalla.. Kokoajan mietin onko normaalia vaikka edellisissä raskauksissa ollu samaa...

Nalle-Puh, mä odotan kolmatta ja maha tuntuu hurjan isolta ja turvonneelta, etenkin iltaisin!
 
Pitäisköhän uskaltautua liittyä joukkoon? Eilen plussattu
Vielä on aika epätodellinen fiilis asiasta, mutta eiköhän se siitä Varhaisultraan mennään siinä viikoilla 7-8, halutaa tietää onko kaikki ok ja kuinka monta on kyydissä

Mulla siis ennestään poika -04 ja kaksoset -13, joten hyvin pienellä ikäerolla tämä neljäs syntyisi. Alustavasti LA olisi 9.11

Victoria78 neljäs LA 9.11 TYKS


Victoria ja pienenpieni
 
Viimeksi muokattu:
Meitähän alkaa olla jo monta!
Tervetuloa uusille, en olekkaan ehtinyt kunnolla tänään koneelle, joten nyt pääsin lukemaan juttujanne. :)

Tein tänään kuitenkin vielä yhden tikkutestin, ja nyt jo viiva taas vahvistunut enemmän. Varasin kuitenkin labraan ajan vielä varulta huomiseksi. Jotenkin epäilyttää, että onko tämä nyt ihan oikeasti kunnon raskaus eikä tuulimuna. Ajattelin myös käydä juttelemassa lääkärin kanssa ja puhua tuosta josko voisivatkin ultrata jo silloin 7-8 raskausviikolla.

Meillä esikoinen syntyi rv 40+6. :)

Tänään itselläni viikkoja 5+0, jos oikein olen laskenut. :)
 
Tervetuloa uusille, vitsi meit on monta jo! :)

Kiitos ihmiset, kun kerroitte alavatsakivuistanne, heti helpotti omaa oloa :) Jotenkin sitä alkaa heti maalailemaan piruja seinille, kun ei muka muista että on ennenkin sattunut. Kävin sitten siellä zumbassakin tänään, ja ilokseni huomasin että kipuja ei tunnu lainkaan kun liikkuu reippaasti! Pahimmillaan paikallaan ollessa, eli eipä jäädäkään sohvan pohjalle nyyhkimään, kun masu on pipi :LOL:

Mulla on kolmas tulossa (neljäs raskaus), ja mun maha on hirveä. Alavatsa on turvoksissa ihan kiitettävästi. Alkio on jonkun 1mm pitkä, ja mun maha näyttää siltä et sinne olis greippi tai kaks tungettu :D Hoikka siis muuten olen, mut nyt on alapömppis. Koitapa tätä nyt sit salailla, kun maha pömpöttää ja rööki ei pala :DDD Mistä pääsenkin kätevästi muille kertomisiin. Mä oon kertonut niille ystäville, joiden kanssa olen nyt ollut tekemisissä ja jotka ovat tietoisia aikaisemmasta keskenmenostani. En mä halua yksin jäädä suremaan, jos taas käykin huonosti, ihan mielelläni otan ystävien tuen vastaan siinä kohtaa. Voi olisipa joku takuu näihin vauva-asioihin! Se sykkeen näkeminenkään mua lohduttais yhtään, ei se viimeksikään mitään tarkoittanut. Jotenkin hassusti mun ajatusmaailmalla kaikki päättyy hyvin, jos vaan vauva on kunnossa np-ultraan asti. Mutta eikös ne todennäköisyydet siinä kohtaa muutenkin ole jo hurjan vahvasti selviämisen puolella :)

-Donnuska ja Onni rv 4+4
 
Tiedän Donnuskan tunteen hyvin siitä, että nyt ei kannata jäädä sohvan pohjalle nyyhkimään kipua. Tein sen virheen sunnuntaihin asti. Sen jälkeen on ollu sekä fyysisesti että henkisesti helpompaa, kun on ollu liikkeessä. Tänään oli mahtia olla 1-2v jumpassa juoksemassa, vaikka se tuntukin mahan pohjassa oudolta, se oli superkivaa.

Esikoinen syntyi 40+5

Miulla on ilmeisesti tyttöolo, kun koko ajan pyörii mielessä vaan tyttömäisiä tekonimiä :D

rv 5+2 (uusien laskujen mukaan, la siis vaihtus 2.11. mut ei vaihdeta tietoihin ennen kun juttelen neuvolassa)
Aattelin muuten huomenna soitella neuvolaan. Täällä tuskin saan varhaisultraa eli nyt vaan luotetaan np-ultraan asti siihen, et masussa on kaikki hyvin
 
Huomenta muut marraskuisen mahankantajat! :)

Täällä kehtaan tunnustaa, että minunkin piti tehdä vielä tänään digitesti ja se näytti "raskaan 2-3" ja hedelmöittymisestä on nyt se 2vkoa ja 5pvä, et ihan oikeaa. Jokohan sitä nyt oikeasti voisi rauhoittua, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan.

Luin niistä alavatsakivuista raskauden aikana, että ne johtuisi siitä, että alueen verisuonitukosten kasvaa ja vahvistuu. Siihen passaiskin se, että liikunta auttaa kipuihin kun saa veren paremmin kiertämään. :)

Mulla ei ole mitään mahaa.. :( ehkä pieni pullotus alavatsalla, mut ei mitenkään mainittava. Ehkä itse vain haluan sen vähän pullottavan niin näen sen.. ;) ei edes mitään turvotuksia ole.. Ja täällä ainakin on jäänyt karkki, suklaa ja muut herkut pois. Ei kertakaikkiaan tee yhtään mieli niitä laittaa suuhun.. :x babyporkkanat, jogurtti ja kivennäisvesi raikkaina maistuu. En ymmärrä miksi mulla tulee raskausaikoina tarve syödä vain terveellistä ruokaa ja kaikki herkut kierrän kaukaa...

Nyt pitäisi lähteä duuniin. Mitenhän mä maltan pitää siellä suuni supussa! :p

Mixed&kunkku 5+3
 
Meitä alkaakin jo olla paljon. :) Kaikille uusille tervetuloa minukin puolestani!

Alavatsakivut on minuakin huolettanut, mutta helpottavaa huomata etten ole ainoa. Edellisestä raskaudesta on sen verran jo aikaa, etten enään muista millaista silloin alkuraskaudessa oli.

Fb-ryhmään en halua liittyä kun tämä raskaus on niin alussa ja mitä vain voi vielä tapahtua. Ehkä myöhemmin sitten jos kaikki menee hyvin. :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :)
 
Heippa! Ilmoittauduin mukaan ryhmään:) laskettu aika on 4.11 nyt ainakin alustavasti, tein plussan viime lauantaina ja kyseessä pikkukakkonen 1v2kk ikäerolla eli esikoiseni on vasta reilu 6kk.. Jos muitakin lyhyellä ikäerolla odottavia niin vertaistuki olisi paikallaan :D olen menossa 17.3 varhaisultraan ja sitten olen taas viisaampi. Tarkoitus oli alkaa tekemään tätä kakkosta vasta loppukesästä mutta toisin kävi, tiedettiin että vahingon mahdollisuus on olemassa mutta oltiin omasta mielestämme varovaisia,noh pienen sulattelun jälkeen ollaan todella onnellisisa tästä ja siitä että se tulee jo nyt :) synnytyssairaalassa on Jorvi.
Oireita ei juuri ole muuta kun menkkakipumaista särkyä alavatsassa mutta ei ollut oikeen muutakaan esikoisenkaan kanssa.. Poikaa toivomme olosta en osaa yhtään sanoa vielä..

Heinikki85 ja pikkukakkonen
 
Vaihteleeko muilla oireet ihan päivittäin? Eilen löytyi kaikennäköistä oiretta ja tänään ei sitten minkäänlaista. Samanlaista vaihtelua on ollut jo viikon ajan.
Heti sitä alkaa stressaamaan ja taustalla kummittelee yksi km, josta oireet loppuivat kuin seinään.
 
Täällä tehty digi myös ja kyllähän se näytti että raskaana 2-3. Pahimmasta paniikista oon ite selvinny, mies on vielä vähän enemmän paniikissa. ;)

Oloja on jonkun verran. Pohjaton nälkä on ihan jäätävä. Eilen oli koko päivän nälkä, eikä auttanu syöminen, vaan silti nälätti! Yölläkin vatsa kurni, mutta en sit viittiny mennä jääkaapille. :D Sitte väsyttää ja kylmä on. Ällö-oloa kauhulla odottelen.

Esikoinen on syntynyt 10/11. En mä oksentanu sitä odottaessa ku paristi, mutta se jatkuva etova olo oli kyllä mukana useita viikkoja. Vähän väliä piti jotain laittaa suuhun, että vähän helpotti.

Huplis tänään ainakaan mulla ei oo vielä mitään oireita ollu, ei edes aamupalan jälkeen nälkä!

Cinderella ja pieni 4+5 :heart:
 
Meillä tulee sisaruksille 1,5v ikäeroa :) just passeli omasta mielestä. Jotenkin en vaan jaksa vieläkään uskoa että saatais tämä tyyppi syliin asti..kyttään koko ajan oireita/oireettomuutta ja vessaan mennessä pelkään aina pahinta :(
Pelkäsin kyllä esikoistakin oottaessa kaikkea mahollista että sinällään samalla kaavalle mennään sillä erotuksella että nyt tietää minkälaisen rakkauden sitä voi menettää.
Vaun laskurin mukaan kattelin että 7.3 pitäis pikkusen sydän ruveta sykkimään:heart:

Maarii ja pikkuToivo 4+5?
 

Yhteistyössä