Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Mäkin voisin ilmoittautua mukaan. Onpa kiva lukea muiden kokemuksia samasta tilanteesta. Pieni huoli, onhan vielä masuasukki mukana, on täälläkin taustalla jatkuvasti. Meille olisi ensimmäinen tulossa ja ikää on 31v. Nyt on rv 5+3 ja LA 3.11 ja eiköhän me Kättärille päädytä. Siinä taisi olla kriittiset tiedot.

Me yritetään mahdollisimman hyvin pitää tää salaisuutena mutta silti on jo kaksi onnistunut kysymään olenko raskaana! Varmaan liittyy siihen, että mun maha on todella turvonnut eikä sitä oikeen millään peitä. Kylmäkin on aina ja yritän näyttää mahdollisimman normaalilta töissä vaikka oonkin kietoutunut hytisten huiviin. Ja sitten vielä se pohjaton nälkä ja heikko olo. Mutta silti ollaan yhä ihmeissämme miten hyvä onni meille on käynyt!
 
Nalle-Puh, onhan sulla melkoinen maha jo! :) tuota on jo vaikea piilottaa.. Onpa harmillista kun minulla ei ole mitään näytettävää.. :D

Me miehen kanssa vietetään laatuaikaa kahden, peiton alla ja lähes 38asteen kuume ja joku flunssatauti.. Räkä vaan valuu.. Yks gynekologi meinas et tää olis raskaudesta johtuva, limakalvot, kun muuttuu niin se sais nokankin vuotamaan. Mut entä tää lämpö? Sitä on tosin ollut kiinnittämisestä saakka 36.9-37.4 ja nyt on tuo melkein 38.. Mä jo märisin, että onko tää sille solumöykylle vaarallista ja jos joku menee pieleen.. :D onko teillä kokemusta alkuraskauden kuumeilusta ja tällaisesta flunssasta? Huolettaa!

M&K
 
Mixed, mulla on jo pian 2 viikkoa tätä flunssailua takana ja ilmassa leijuu sikainfluenssaepäily - siitäkin huolimatta että pikatesti näytti negaa, se saattaa sitä olla, kuulemma, kun altistuttu on ja oireet täsmää. Keuhkot vieläkin ahtaalla, yskiminen sattuu ja alussa oli mukana myös kuume muutaman päivän ja kertayrjöt :D Ei auta huolehtia, on vain ajateltava että pieni on siellä turvassa :)
Meillä myös 3-vuotias kärsii tästä taudista parhaillaan, onneksi sattui nyt hiihtoloma. Pikaista paranemista sinne :wave: Lepää nyt vaan niin paljon kuin voit!
 
Aikamoinen pallero Nalle-Puhilla, montakohan kamua siellä möyrii ;) Mullakin on jo olevinaan turvotusta etenkin iltaisin, äsken juuri saunassa sitä ihmettelin. Muita "oireita" on rintojen ja etenkin nännien arkuus ja ajoittain päänsärky (johtuu kuulemma elimistön totuttelusta hormoneihin). Aika oireetonta on toistaiseksi ollut.

Neuvolaa en ole varannut, edelleenkään en oikein usko tätä koko asiaa. Viikolla 6+ luultavasti soittelen aikaa jos sinne asti päästään. Keskemeno pelottaa tosi paljon :( Inhottavaa tämä alku kun tuntee itsensä niin voimattomaksi, mitenkään en voi asiaan vaikuttaa.

Onnea odotukseen meille kaikille!!

Bosch ja kamu 4+6
 
On juu Nalle-Puhin mahalla kokoa :D Onko ollut ihan litteä ennen raskautta? Mullakin on tuota turvotusta kyllä, mutta toiseks jään suhun verrattuna :D

Mun piti neuvolaa soitella tänään, mut huomiselle jää. Tänään on mun ensimmäinen kunnon kuvotuspäivä. Oksennus meinas jo tulla ruokaa laittaessa, eli ei varmaan kauaa mene kun siinä pisteessä ollaan. Aikaisemmin olen voinut todella pahoin suunnilleen rv5-14, yhtään vähempää en odota tälläkään kertaa. Mulla on lh-opinnot siinä pisteessä, että valmistun kuuden viikon päästä, nyt ei olis kyllä ollenkaan hyvä joutua saikuttamaan, ettei jää viimeinen työharjoittelu näyttöineen roikkumaan. Aion kovasti yrittää vaik olis kuin huono olo, mut helpommin sanottu ku tehty :D

Donnuska ja "Onni" rv 4+5
 
Varasin neuvolan viikolle 9+. Sinne asti pitää nyt jaksaa, että saa ensimmäisen konkreettisen merkin: sydän äänet.

Liikkeessä oleminen tuntuu ihan hyvältä, mutta istuminen tuntuu tuottavan tuskaa koko ajan enemmän. Autolla ajaminen oli pahinta, kun mahaa painaa istuillaan erittäin epämiellyttävästi. Mitään tällasia en muista ensimmäisen kohdalla olleen. Vai kultaako aika vaan muistot :D

Tänään iski taas joku epävarmuuskohtaus. Jäi sitten äitille kertomatta raskaudesta, ettei se huolestuis.
 
Nalle-Puh sullahan on jo aikamoinen masu. :)

Multa on hävinnyt pienimmätkin oireet, vatsaan vaan sattuu. :/
Toivottavasti tämä pysyisi nyt matkassa.

Mun piti mennä käymään tänään labrassa, mutta muistin eilen, että meillähän on kerhopäivä pojan kanssa, täytyy katsoa pääsisikö sen jälkeen vielä. Tekevät sielläkin sitten raskaustestin ja ajattelin mennä samalla reissulla kysäsemään lääkäriltä, saisiko lähetteen sinne varhaisultraan. Jos ei, niin sitten vaan soittelemaan yksityiselle.
 
Viimeksi muokattu:
Oho, onpas sulla Nalle-puh jo iso maha :) Itellä ei kyllä näy, mitä nyt iltaisin on kyllä toooosi turvoksissa, mutta se ei näytä kyllä miltää raskausmahalta vaan lähinnä että oisin lihonnut ja paljon :D

Täällä on ilta pahoinvointi pahentumaan päin, eilen jo harkitsin pöntön halailua. Ihan ku ois krapulassa..onneksi en oo herkkä oksentamaan. Nippailuja on alavatsalla, mutta ei niin voimakkaita kuin alussa. Väsymystä on kyllä senkin edestä, illalla simahan viimestään ysiltä ja jos valvon pidempään niin alkaa ällötys pahentumaan. Aamulla sit ei kyllä nukuta ollenkaan vaan herään viimeistään kuudelta.. :p
Neuvolan varasin 31.3, mies tahtoo lähteä mukaan kanssa. Ihana että on nyt alusta mukana näissä <3
 
ihanaa, täällä on nyt olo vahvistunut että kyllä me saadaan vauva marraskuussa kotiin. Emän en pelkää keskenmenoa, sillä oireita on jatkuvasti.
Etova olo on aamulla kauhea jos eu yöllä tule käytyä syömässä.

Päivitän listan kuhan pääsen koneelle.

Pari pitkää viikkoa vielä ultraan ja neuvolaan :)
 
Justiin tulin labrasta, täällä ollaan siis kuitenkin kovin vahvasti raskaana, vaikka epäilyttikin. :D Ehkä tää raskausaika menee sitten helposti verrattuna edelliseen! :heart:

Meillä olisi häät kesällä ja puku on tilattu omilla mitoilla, ei varmaan mene muuten päälle! :D
 
Täällä ilmoittautuisi yksi vielä mukaan, vaikka aika aikaisessa olenkin. LA olisi 14.11 (suunnilleen, kierto tosi omituinen, ja ovis hyvin varhainen, mutta voin päivittää sen sitten oikeaksi, kun varmistuu), itse olen 33- vuotias, 2. Lapsi ja Taysiin mennään.

Ettekä arvaa; mulla on ihan samat pelot, km:n aiemmin kokeneena ja varsinkin kun on niin kovin alussa vielä. Mutta siis digillä varmistettu + kaikilla niillä muilla n. kymmenellä testillä :heart:

Ai niin ja Fb olis mulle kans kiva juttu, toki täälläkin pyörin, eli molemmat käy mainiosti.
Aurinkoista päivää kaikille marraskuisille! :heart:
 
Huomenta!

Täällä kuume hellitänyt. Vaikene vaan sanoo, et mikä se sitten olisi normolämpö kun tuo raskaus noita lämpöä nostaa myös. Mut koitellaan huomenna duuniin.. :)

Miten teillä on jo kaiken maailman pahaa oloa yms? Minäkin haluaisin.. Ei oikeastaan mistään huomaa, et olisi paksuna. Tosin välillä hermostun ihan turhasta ja kohta märisen jostain mikä ei ehkä normaalisti itkettäisi... Ja kamala väsymys..

Varasin varhaisultra ajan. 11päivää pitäisi malttaa odottaa. Kuluisi aika vain nopsaa ni näkisi mitä siellä mahassa tapahtuu vai tapahtuuko mitään..

Mixed&Kunkku 5+4
 
Iltapäivää!

Kivasti porukka kasvaa kokoajan, toivotaan että kaikilla matkustaja pysyy kyydissä.

Itsellä alkaa oireita tulla lisää, palelu jatkuu, väsymys vaan pahenee, lisänä närästys ollut muutaman päivän ja nyt kakkua koristaa pahoinvointi ;)
Reilu vko ja on varhaisultra, aika tuntuu matelevan ja haluaisi jo tietää onko siellä joku vai ei. Malttamaton on naisen mieli.
Esikoisen uhmakiukku ei tietenkään helpota arkea, varsinkin kun mies on töissä myöhään iltaan eikä pysty auttamaan kotiaskareissa/kiukkuajan kanssa.
En muista millä viikoilla tämä väsymys viimeksi hellitti. Sen muistan että puolenvälin jälkeen ei enää ollu kylmä.

Nansustiini rv 5+6
 
Toissapäivänä varovasti tänne jo kirjottelin, mutta nyt kun plussa vielä vahvistuu ja olo huononee niin ehkä uskaltaisin kans liittyä listaan:
wbä / La 11.11. / 1. lapsi / 26v. / Tays/

Tänään soitin äitiysneuvolaan. Ylimääräsiin ultriin ei taideta mennä, kun ollaan miehen kans vielä molemmat opiskelijoita ja rahaa ei oo yhtään ylimäärästä.

Facebook-ryhmästä en oo kiinnostunu ainakaan vielä, ehkä myöhemmin jos tää pysyy matkassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: attente
Nansustiini Ihana että muillakin on uhmakiukkua. Meillä nimittäin on kans. :D

Onneksi osa uhmaiästä on takana sitten kun tämä nyytti syntyy. Toisaalta, mulla itselläni taitaa olla vieläkin uhmaikä, satunnaisen säännöllisistä kiukutteluistani päätelle.

Haluaisin kysellä, kirjoittaako joku itse blogia? Tai luetteko jotain odotusajan blogeja nyt?
Mulle saa vinkkailla, jos löytyy jotain sellaista odotusblogia jossa mentäisiin odotuksessa vielä kohtuu alussa. Mukava seurailla aina muiden odotusta ja vertailla vähän fiiliksiä sitäkin kautta. :)
 
Alkuperäinen fb-ryhmän perustaja valitettavasti jo tippui kelkasta :( Facebook-ryhmään halukkaat voivat jatkossa laittaa mailiosoitteensa minulle, niin lisäilen ryhmään. Toinenkin ylläpitäjä ryhmässä on, mutta en tiedä hänen nikkiään tällä puolella.

Donnuska ja Onni rv 4+6
 
Donnuska, Onko tuo ryhmä nyt sitten tehty niin, että ei varmasti ulkopuoliset nää sitä? :) Haluaisin ensin kertoa isovanhemmille raskaudesta, ennen kuin muut tietävät asiasta. :) Yritin laittaa sulle viestiäkin tätä kautta, mutta en oo varma tuliko perille. :)
 
Mutsi-ihminen, viestiin vastattu :)

Täällä on koko päivän mietityttänyt varhaisultrassa käyminen ja lopulta päädyin siihen että yritän josko kunnalliselta puolelta pääsisin. Vaikka sitten aikaisempaan kromosomihäiriöstä johtuneeseen keskenmenoon vedoten. Koitin soittaakin jo neuvolaan, mutta eihän siellä olekaan tuo puhelinpalvelu kun klo 9-13 :D Noh, huomenna soittelen paremmalla ajoituksella :) Googlettelin noita halvimpia yksityisiä ultrauspaikkoja, ja ainakin vuosi sitten on Femedasta saanut joltain lääkäriltä varhaisultran n. 60 eurolla :O Onko kellään täällä tietoa moisesta? Sinne varmaan soitan, jos kunnalliselta ei ultraa heru.

Näin tossa aiemmin viikolla yhtä alle 6-kk vauvaa ja vauvan itkaisu sai mun nännit nipistelemään :D Muutenkin noita herumistuntemuksia on tullu nyt monta kertaa päivässä. Ilman niitä ja ajoittaista kuvotusta, on vaikea edes muistaa olevansa raskaana. Muuten tää on ihan ku menkkoja odotellessa olojen ja kipujen perusteella.
Mixed, pahoinvointia EI kannata toivoa. Se on ihan helvettiä pahimmillaan :D Mulle sopisi oireeton raskaus ihan hyvin, vaikka saattaisinkin joutua kerran viikkoon tekemään testin epäuskoisuuttani :D

Donnuska ja Onni 4+6
 

Yhteistyössä