Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

pampers-laatikko WHAAAATTT??? mikä missä miksi ? :D siis sen oon tienny et synnärillä sit saa vauvan saatua sen kassin, mut mikäs tää on???

terveisiä ulkoilmasta :)

tuli vaan mieleen nämä jotka kovasti valvoilee öisin, että minkä verran te ulkoilette päivisin? vaikuttaisiko se unen laatuun ? esim jos ei tule oltua ulkona, niin ite ainakin oon ihan erilainen kuin tälleen kun menee vaan... tunti tuossa vierähti rauhassa köpötellen taaperoisen ja koirulin kanssa...

maha täys ruokaa, otanpa jälkkäriks jätskiä :p vaikka onkin RD, niin pah ja pyh, ruuan jälkeen kun ottaa oikeaoppisesti, ei nouse arvot ainakaan mulla pilviin... katotaanpa sit mitä on ku mittaan tunnin päästä :)

leipomisista en mäkään omia leipomuksiani voi oikein syödä, RD:n lisäksi kun on se viheliäinen sappivika :mad: mutta teen toisille, ja aina sitä itekin uskaltaa vähäsen napsasta kuormasta :)

scala näin tehään, nautitaan mitä voidaan :) -ja todellakin raskausaikaa tulee kyllä ikävä... puolensa siis kaikella :)
 
pampers laatikko Meillä ainakin neuvolasta kaikki sellasen on saanut.. mä ny jouduin ite kysyyn, kun ei toi hoitaja oo sitä ite muistanu antaa.. Mut siis sellanen laatikko missä ny oli muutama vaippa, kosteuspyyhkeitä, body ja muita tuotenäytteitä.. ei siis ny mitään kummallista, mut oli se kiva saada.. :) ja sit erikseen pitäis sairaalasta saada viä liberon kassi sit synnytyksen jälkeen..

Nellielli ja pötkö 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Teidän kaikkien unet tais tulla mulle, koska mulla oli vaihteeksi superhyvä yö takana. Kaks vessareissua yksi yöllä ja yks miehen herätyskellon soidessa. Unikin tuli heti kun takas sänkyyn pääsi.

Pesukone laulaa ja kohta ruokaa. Vatsaa supistelee entiseen tapaansa, ei hälyyttävää =)

Niipa ja Pekkis 35+3 :D
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen
ONNEA NEONROZE Ihania uutisia!! :)

KOTIUTUMISVAATTEET olis ph body, velourpuku, sukat, käsineet, pipo, ohut villahaalari ja vanupuku.

COLLEGE TSM VAATTEET meillä välttämättömiä koska meillä vanha kylmä talo (talvisin 13-14 astetta, lattialla kylmempi) joten perusbodylla+housuilla meillä EI pärjää.

LEIVOTTU&KOKAILITU PAKKASEEN EN ole. Ensinäkin pakkaseen ei mahdu edes mitään, en tiedä mitä vanhaa kamaa siellä on, pitää käydä läpi talvella sitten kun pesen sen ja muutenkin eiköhän mies nyt saa ruoat itsekin pöytään vaikka olisin synnärillä, kolme lasta kuitenkin ruokittava itsensä lisäksi sillä aikaa ;)

Jaksamista kaikille & ihania syyspäiviä!

Korvapuusti 36+6
 
Sama käsitys minullakin on tuosta risiiniöljystä kun juurilla. Tosin meillä ei sitä edes koirille anneta mikäli tulis tarve.

Tänään olis neuvolan kotikäynti tarttee varmaan vähän ulkoiluttaa imuria tässä alakerrassa niin on vähän siistimpää. Muuten saa mun puolesta olla pahvilaatikot nurkissa osassa kun on vauvan kamoja osassa taas ihan just kohta tarvittavia työkaluja. Kuitenkin meillä on ihan perussiistiä et ei hävetä vaikka tänne joku yllätysvisiitille tuliskin.

Perhevalmennus Alkaa huomenna. Tarttee neuvolan tätiltä kysellä hiukan mikä mahtaa olla aihe ekalla kerralla. Toisella kerralla joudunkin mennä sinne yksin kun mies on iltavuorossa, kolmannelle ja viimeiselle kerralle sitten päästään taas yhdessä. Siitä onkin sitten enää viikko laskettuun aikaan...:O Aika jännää.

meni harvinaisen hyvin ei tarttenut kovin kauaa unta houkutella ja vessassakin tartti käydä vain 2 kertaa. Sain nukuttua ruhtinaallisesti puoli 10 asti. Toivottavasti tää nyt jatkuu loppuun asti näin ettei tartte yökukkua. Sitä kun on tullut yövuoroissa tehtyä ihan tarpeeksi.

Vyöhyketerapia ja muut vaihtoehtoiset hoitomuodot Olettekos kokeilleet te joilla on noita yliaikaisia ja käynnistykseen menneitä raskauksia niin vyöhyketerapiaa, akupunktiota tai jopa homeopatiaa synnytyksen käynnistämisessä?
Noita kaikkia hoitomuotoja kun käytetään kuitenkin synnytyskipujen lievityksessä ja tiettyjen alueiden akupisteitä ei saa käsitellä jos raskaus ei ole täysiaikainen.
Itse ajattelin että jos tämä nyt menee yli aikaiseksi niin kävisin vyöhyketerapeutilla hiukan vauhdittamassa asioita. Tosin taitaa teho osin perustua siihen rentoon tunteeseen joka käsittelyn jälkeen tulee.

no joo nyt on pakko alkaa imuroimaa muuten jumitan tässä koneella vielä sillon kun th on ovella.

iia ja Anselmi 36+6 (Huomenna ollaan täysiaikaisia)
 
Risiiniöljyä ei saa käyttää synnytyksen käynnistämiseen. tiedän kyllä eräänkin, joka sitä käytti, kun raskaus vaan venyi ja venyi. muistaakseni hänellä taisikin synnytys siitä käynnistyä. itse en missään nimessä olisi valmis tuollaista riskiä ottamaan. enemmin vaikka leiriytyisin synnärille käynnistystä vaatimaan ;)

vyöhyketerapiaan olen menossa maanantaina. jännä nähdä seuraako siitä mitään, mutta eipä siitä haittaakaan ole. takuulla ei syntymään lähde jos ei keho siihen ole valmis, mutta kuulemma ihan hyviä kokemuksia on ollut. yleensähän noita tehdäänkin vasta yliaikaisena. itsellä, kun tiedossa luultavasti tuo käynnistys ajoissa, niin päätin tätäkin kokeilla. aina parempi jos lähtis käyntiin ilman lääkkeitä.

libero-laukusta kuulin jostain että meidän synnäri (K-HKS) ei niitä enää jakaisi vaan pitäisi itse netistä tilata?? ei ole kuulemma tilaa säilyttää :kieh: pyh ja pah.

toinen peräkkäin suoraan sieltä :mad:

annis ja bebe 36+6
 
Päivää... teki mieli sanoa huomenta, mutta sehän on jo päivä!

Tuossa juurin mainitsemassa linkissä mainittiin, että nännien hiplailu lisäisi oksitosiini-hormonin tuotantoa, mikä aiheuttaisi supistuksia. Eli vissiin mun väärä hälytys johtui ainakin osittain muutaman päivän kestäneestä maidonerityksestä, jonka takia sit puristelin myös sitä maitoa ulos..

Mä oon kyllä nyt niin jotenkin kyllästynyt tähän odotukseen, vaikka toisaalta tästä pitäis vielä nauttia varsinkin kun ois kaikenlaista tekemistä vielä, mikä saattaa jäädä sitte kokonaan odottamaan. Lauantain jälkeen kun ei oo tapahtunu mitään kummempaa enää ja mönttikin tuntuu olevan ihan tyytyväisenä tuolla.
Nyt on ollu kyllä noita puolenyön-heräämisiä, että pitäny käydä vessassa ja juoda vettä. On ollu kyllä enemmän jano, vaikka juon päivällä, niin illallaki vielä tekee mieli juoda, mikä tietty vaikuttaa yöllisiin vessakäynteihin. Tietysti yölliset hikoilut poistaa nestettä.

On ollu kyllä aika negatiivisia tunteita tällä viikolla. Hermostun välillä miehelle pikkuasioista ja se ottaa sitte vähän liikaa itteensä vaikka tavallaan tietää, että johtuu näistä mun hormooneista. Mutta ei mustakaan oo kiva tiuskia sille, kun toinen kuitenki käy töissä pitkän päivän ja aina on jotain tekemistä vielä täällä kotonaki. Mulla on sitte huono omatunto, jos en oo saanu tehtyä oikein mitään. Tänäänki piti aamulla mennä pariks tunniks nukkumaan ja nukuinki sitte jotain neljä tuntia.. Nytki väsyttää.

Mua jotenki huolettaa, että osaako mies sitte tukea mua oikein synnytyksessä. Oon yrittäny puhua sen kanssa vauvan tulosta, mutta siitä saa lähinnä sen kuvan, ettei se oo tarpeeks valmistautunu, että hänellä on oma tapansa valmistautua eli ei mitenkään.

Oon ruvennu pelkäämään, että hajoaako minuus lapsen syntymän myötä? Kohta on vain vauva jonka ympärillä kaikki pyörii ja minä häviän jonnekin taustalle. Kysyykö kukaan enää, että miten mulla menee, vaan onko se aina, miten meillä menee? Vai rakennanko minä itse äitinä olemisesta sivuroolia? Musta tulee niinkuin mun mummo, joka lakkaa olemasta, on vain perheelleen ja sitten vanhana on katkera siitä, että hänestä ei kukaan välitä niinkuin hän haluaisi itsestään välitettävän.
En haluais olla näin murheellinen. Ehkä tää nyt on vaan näitä hormonijuttuja ja alkavaa mökkihöperyyttä. Päivät märehdin näitä juttuja mielessäni ja sitte puran ne ukkoon, kun se tulee töistä. Ei hyvä.

Mut nyt lähen kattoon mikä tuol katolla oikein koluuttaa. Tuulee niin pirusti ja joku pelti paukkuu. Ettei ois irti pian!

Huomenna neuvola.

mnica ja möntti 38+6
 
Annis_ kerrohan mitkä fiilikset sen vyöhyketerapian jälkeen jäi tai saiko se aikaan mitään edes supistuksia. Mua kun tuo kiinnostaa ja olen suunnitellut et vois vaikka rv39 paikkeilla käydä edellyttäen että tämä Anselmi on laskeutunut lähtökuoppiin kunnolla.
 
risiiniöljy enpä mäkään oisi tiennyt moista käyttää, ellei erittäin kokenut terkkarini vuosia sitten siitä vinkannut :) mä en ainakaan mitään ripulia siitä edes saanut.. kaksi kertaa kävin vessassa ja siinä se ...
luulen että tähänkin löytyy mielipiteitä yhtä monta kuin on lääkäreitä/terkkareitakin :)
 
Pitänee sitten tilanteen (tai sään) mukaan sitten katsella noita kotiutumisvaatteita. Jos tuolla ohuemmalla haalarilla mennään, niin vois sitten sukkikset sinne alle vielä lisätä, vaikka ei ihan pienintä kokoa sellaisia olekaan. Tänään kävin kaupungilla ja oli tarkoitus kirpparilla käydä, jos sieltä nyt olis halvalla vielä jotain löytynyt, just vähän paksumpaa vaatetta. Mutta en vaan sit jaksanut, ja ei löytynyt parkkipaikkaakaan. Riitti jo, että kävin kahdessa kaupassa ja tuntui jo että alapää on tulessa. En ole enää mitenkään ylirauhallisesti ottanut, mennään sen mukaan miltä tuntuu. Kun viikkojakin jo varsin hyvin kasassa. Ei niin haittaa jos paikat jatkaa kypsymistään, mut pari viikkoa sais vielä pysytellä tuolla.

Yöt täällä menee onneksi suht hyvin. Pari kertaa on vessassa käytävä, viime yönä piti vaan kerran käydä. Kivut vaan on ylösnoustessa yleensä varsin ikävät. Selkä on kipeenä ja supistaa aina kun istumaan nousee. Ei siis kivuliaasti, mut vähän epämukavan tuntuisesti kuitenkin. Miestäkin jo vähän varoittelin, että saattaa hyvinkin lähtö tulla yöllä. Ja oon hoputtanut sitä vaihtamaan edes yhteen autoon talvirenkaat, kun yöpakkasia alkanut nyt olemaan.

Nettikin taas pelaa normaalisti, heti aamusta ovat käyneet tuon piuhan korjaamassa. Alkoikin jo tuskastuttaa tuon nettitikun käyttö, kun jatkuvasti pätki sen kanssa. Syrjäseudun asumisen varjopuolia.

Tirppana 35+4
 
mnica voi hei älä nyt vallan masennu :hug: nuo on aivan luonnollisia viime hetken epoäröintejä, vähän kuin vihille menossa ja miettii et onko sittenkään tekemässä oikeaa ratkaisua :D
pitkä odottaminen tekee mielelle tämmöstä, ja tottakai kun esikoistasi odotat, niin elämä tulee muuttumaan kyllä...'
Ja ei sua kyllä varmasti kukaan unohda, teistä tulee vaan isompi kokonaisuus yhdessä :)
mä ainakin jotenki oon huomannut että odotusaika on sen verran rajoittava tekijä liikkumisten ja sosiaalisen elämän kannalta erilainen, et kun se on ohi, on niin paljon vapaampi :) en osaa selittää ehkä , mutta vaikka se vauva muuttaa jo teidän arkea, se tulee muuttamaan myös sua itseäsi ajan mittaan :)
Koita siis jaksaa nuo alakulon tunteetkin, voin lohduttaa että vallan kypsä tähän ruhoon olen minäkin jo :D
mä haluaisin hyppiä ja juosta lasten kanssa, siivota kevyemmän kropan kanssa, haluan mun farkkuhameen kaapista päälle, syödä mitä huvittaa ja ottaa sen lasin vinkkua päivän päätteeks!
nukkua hyvin ja mennä päivän niin ettei synnytys ja neljän viikon pitkä jakso pörrää ajatuksissa... blaaaahhh :D
nää on niitä kuuluisia viime viikkojen tympeitä juttuja minkä kans on vaaaaaaan pakko elää. . . .
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
Heissan!

Aamulla oli neuvola. Verenpaineet (122/74), hemoglobiini (136) ym. edelleen ok ja pissa puhdas. Painoa oli tullut yllättäen 1800g viikossa eli todella paljon, mutta mulle on viime päivinä tullut turvotusta, joten johtunee siitä. Terveydenhoitajakin nauroi, ettei millään voi saada syömällä 2 kiloa viikossa lisää, jos ei oo vetänyt joka päivä pizzaa, burgeria ja karkkia. Eli turvotusta on siis reilusti. Mutta siitä ei tarvi olla huolissaan, kun verenpaine oli ok ja pissa puhdas. Vauvan sykkeet oli samat kuin ennenkin eli 145+ ja hiukan kun mahaa tökki, niin nousi 170 asti.

Seuraava neuvola onkin sitten reilun viikon päästä päivää ennen laskettua aikaa. Toivottavasti ei tarvi enää sille neuvolakäynnille mennä :D

Hurjalta kuulostaa toi risiiniöljy. Vaikka mäkin olen jo täysin valmis synnärille ja kyllästynyt tähän odottamiseen, niin ehken ihan noin "rajuja" keinoja uskalla ottaa käyttöön. Saunasta ei ainakaan oo apua, kun joka ilta käydään saunassa ja tykkään kovista löylyistä. Eipä oo auttanut. Kuten ei siivouskaan. Ja siihen kolmanteen ässään eli seksiin mies ei suostu :mad:

Täällä on ainakin ennen saanut sairaalasta sen Liberon näytekassin. Toivottavasti tälläkin kertaa. Määkin haluun sen, kun muutkin on saanut :D

Nyt menen herkuttelemaan äsken leivotulla porkkanakakulla :p Loput pakkaseen...

idylli 38+4
 
ja vielä loppukaneetti: kun taloudessa on yksi auto, on se ehkäpä taloudellista juu, mutta voi että tökkii nyt, kun haluisin mennä kirpparille ja kauppaan, vaan oon bussien varassa, ja en jaksa kuitenkaan kävellä niin paljon mitä tarttis että loppupeleissä kirpparille asti pääsisin!!! aaarrggghhh...!!!
silloin kun sen ahaa-elämyksen saa ni voi kiva kun ei voi toteutttaa.... eikä mitään havaintoa millon isäntä tänään tulee töistä... grrr... eipä auta muu kun alkaa laittaa mukamas järkevänä ruokaa... mä oisin vaa halunnu täältä talosta JUST NYT pois :D
 
risiiniöljystä vielä että vaikka sitä ite olenkin joskus koklannut, en usko että rohkeus todellisuudessa enää riittäisi sitä pullollista vetämään :D höperöityneen mamman jupinoita nää vaan, et älkää liian vakavasti ottako, en mäkään IHAN hullu ole vaikka hiukan heittääki kuupassa :D
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen
mnica :hug: ihan normaalia on, että esikon kanssa on tuollaiset tunteet! itse tein aikoinani sen virheen, että ylitin täysin rajani jaksamisen suhteen ja uuvuin lopulta täysin. mielessä oli jotenkin päähänpinttymä, että vain minä olen tarpeeksi hyvä vauvalle ja mies kelpaa sitten kakkosena tarpeen mukaan. vauva kun heräsi 5-11 kertaa yössä kuuden kuukauden ajan ja sen lisäksi olin neljä kuukautta JATKUVASTI vauvan kanssa, niin kyllä siinä on mielenterveys koetuksella. en siis tuona aikana todellakaan poistunut talosta yksin ilman vauvaa. nyt olen tämän asian kanssa kenties viisaampi. mies kyllä ihan varmasti pärjää (ja vauva myös), kun annan hänen pärjätä. kun on jotain omaakin perheen ulkopuolista elämää, eikä sen todellakaan tarvitse olla paljoa, pysyy tuo oma minuuskin kasassa. miehet, no ne nyt joskus osaa ja joskus ei osaa tukea :D tärkeintä kai, että sanoo vain suoraan mitä kaipaa.

itselle lohduttavaa kuulla, että muutkin painii negatiivisten ajatuksien kanssa. niinkuin aiemmin täällä kirjoitinkin, on viime aikoina täälläkin ollut raskasta ja jaksaminen tiukalla. olo on kaikinpuolin niin surkea ja väsynyt, että en ymmärrä miten jaksan synnytyksen jälkeen.. syyllisyys, se on niin tuttua täälläkin. milloin huonosta äitiydestä, milloin tekemättömyydestä ja jaksamattomuudesta, milloin mistäkin.

iia84 juu, tulen sitten kertomaan :)

idylli meillä tuo kolmas ässä ei ole varsinaisesti ole ollut vaihtoehto :LOL: vaikka ei tuo hirveästi vastaan ole laittanutkaan. sanoin vaan, että josko se sillä lähtee millä on tullutkin :D tänään ainakin tuoita saunaa tiedossa, ties vaikka sais koko sarjan kasaan ;)

huomenna aamulla ä-poli. peukut pystyyn!!! mua niiiiin jännittäää!!
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
Neonrozelle paljon onnnea :flower:


Pampers-laatikon täällä saa kaikki neuvolasta (ite sain joskus sillon 20+ viikolla?) ja Libero-laukun sitten synnäriltä saa mukaansa.

Neuvolakuulumiset

rv 38+2
paino +600g
turvotus +
RR 108/70
hemoglobiini 129
Sf 32
raivotarjonta, sykkeet 155, liikkeet ++
ja vauva oli jo laskeutunut, esikoinen laskeutu vasta synnytyssalissa.. Jjeee!! :)
 
Neuvolalääkärissä käyty, ja oli kyllä suoraan sanoen täysin turha käynti :( Lääkäri oli eri kuin viimeksi, tosi tympeä ja tyly akka, tiuski ja oli niin elämäänsä kyllästynyt. Mitään ei olisi mulle kertonut, jos en olisi oikein nyhtämällä nyhtänyt tietoa. Esim. sisätutkimuksen jälkeen ei aikonutkaan sanoa mitään, kunnes kysyin että no miltäs siellä näytti. Painoarviota ei antanut - "ei mulla ole sellaiseen koulutusta". Ei edes tunnustellut vauvaa, muuta kuin sen verran että sai selville missä pää on. Pitkän inttämisen jälkeen sanoi, että varmaan ihan normaalin rajoissa vauvan koko, kun kerran sf-mittakin (33 cm) on. Mutta eikös ole niin, ettei tuo sf-mitta välttämättä kerro mitään vauvan koosta??

Ei jäänyt kyllä tosta käynnistä käteen muuta kuin paha mieli. Tuntuu että kaikille muille on annettu jonkunlainen koko-/painoarvio lääkärissä, mulle ei mitään. No onneks edes se th eilen sanoi, että hänen mielestään "sopivan kokoinen" vauva olisi. Mutta osaako kukaan sanoa kuuluuko tuo painoarvio ns. asiaan, ilmeisesti täällä lähes kaikille sellainen on viimeistään näillä viikoilla annettu?

Millimama & Rymy-Iita 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Millimama, mulla oli tänään myös neuvolalääkäri ja ei sanottu painoarvioo, mittasi sf-mitan,kuunteli sydänäänet ja kokeili missä asennos vauva on. Tämän tiesin ja varasin eiliseksi yksityisen lääkärin ja siellä katsottiin ultralla lapsivedenmäärä ja tehtiin painoarvio. Jotenkin kun tämä on esikoiseni niin menen herkemmin lääkäriin tarkiatuttamaan että kaikki on hyvin:D

Uskoa täynnä ja Muru 36+1
 
Joo ei tuo sf-mitta sitä lapsen kokoa kerro. Minulla siis tällä viikolla oli 34, eli yläkäyrän yläpuolella. Saattoi tosin olla vähän mittausvirhettäkin mukana. Ja viikko sitten ultratessa kokoarvio oli vauvalla 2,4kg, eli ihan keskikäyrällä. Ja tuskin vauva viikossa on yhtäkkiä niin paljon kasvanut. Aiemmin kyllä ollut tuo sf-mittakin hyvin siinä keskikäyrällä, senkin takia nyt vähän epäilen pientä mittavirhettä.

Maha on kyllä nyt venähtänyt, kun ekat raskausarvet huomasin viime viikolla. Alavatsassa kivoja raitoja, siinä kohtaa mihin yleensä se linea negra tulee. Onneksi ovat valmiiksi jo aika vaaleita. Ehkä nahka sitten ei kestänyt perässä, kun tuo ipana on laskeutunut alemmas.

Huomenna jos sais pestyä koneellisen vauvan vaatteita ja laitettua kehdon valmiiksi. Sekin haettiin viikonloppuna. Saa pikkuinen nukkua ekat kuukaudet isoisoisänsä tekemässä kehdossa :) Kehto itsessään ei ole kovin vanha, jotain 24v sitten tehty ja miehen pikkuveli siinä ainoastaan nukkunut aikoinaan.
 
Onnea vauvansa syliin saaneelle Neonrozelle :heart:

Ja tervetuloa Suomeen Millimama :wave: Voi harmi mikä lekuri sulle sattunut kohdalle :hug:

Mulla oli eilen taas kokoarvio äitipolilla ja tunnelmat on nyt todella hämmentyneet :confused: Edelliskerralla 3 viikkoa sitten kokoarvio oli hippasen vajaat 2kg ja paino siis keskikäyrän alapuolella. Nyt painoarvio oli pari grammaa vajaat 3,5kg ja vauvan paino aivan yläkäyrällä. Molemmat siis ultralla erikoislääkärin tekemiä arvioita. Oma paino on tämän 3 viikon aikana pudonnut 1kg (ja eihän tuota raskauden alustakaan ole tullut kuin 5kg). Ihan faktaahan siis on että vauva ei ole voinut ottaa painoa 500g/vko, mutta voiko sillä ultrallakin mitata vauvan noin väärin? Lapsivettä oli ihan normaalisti ja napavirtaukset ja istukan ulkonäkö hyvät.
Lisäksi mun Klexane -pistoksia ei puolitettu kuten oli kesällä puhetta. Tässä nyt pahimmassa tapauksessa käy niin että saan vääntää laskettuna aikana sen 4,5 kiloisen vauvan ilman puudutteita ulos :O
Pikkusen elättelen toki toiveita että Sintti keksisi jättää yksiönsä jo vaikka lähiaikoina :D Vauva on jo ultrankin mukaan todella alhaalla ja tällä viikolla tosi kivuliaastikin jo porautunut yhä alaspäin. Kohdunkaulaa oli eilisen sisätutkimuksen mukaan jäljellä vielä 2-3cm ja kohdun suu jo pehmentynyt ja vähän raollaan.

Vyöhyketerapiaa ajattelin itse kokeilla Sintin häätämiseen viimeistään tuossa 38+ viikoilla. Itse oon aikaisemmin käynyt vyöhyketerapiassa tasapainottamassa hormonitoimintaa ja saanut sieltä kyllä ihan oikeasti apua!

Tuna ja Sintti 36+2
 
risiini Risiini (myrkky) – Wikipedia
on vesiliukoinen soluMYRKKY, joka varpilla imeytyy istukankin läpi lapseen. Ei kaikkea mitä "ennen vanhaan" pidettiin "hyvänä hoitona" kannata tehdä perässä. Olihan "ennen vanhaan" hullujenkin "hyvä hoito"keino yliannostukset insuliinia ja jäävesikylvyt, saatiin hullut "lepäämään". Ihan tarkoitukseen sopivia keinoja nykyäänkin, tosin laittomia.
Niin eikä siitäkään ole kuin muutaman vuodet aikaa kun oli vielä yleinen käsitys, että lapsille ei tarvitse leikkauksessakaan antaa KIPULÄÄKETTÄ, koska hermosto ei vielä olisi tarpeeksi kehittynyt tuntemaan kipua, eikä lapsi nyt ainakaan voi muistaa mitään tuosta LEIKKAUSkivusta.

lähti risiinit vähän luistattamaan juttua.
 
Viimeksi muokattu:
Heissun!
Joku kyseli painoarvioista... Ei tehty mullekaan, eikä oo ikinä tehty ja odotan siis kolmatta.
ÖISTÄ Huonosti nukutaan täälläkin. Uni tulee vasta yhden - kahden aikaan, en mene edes aikasemmin sänkyyn kun se ihan turhaa olisi. Pissalla käyn 2-4 kertaa yössä ja lisäks herään jos tarvii vaihtaa asentoa, mut sillon nukahdan heti uudestaan. Aamuisin nousen 7-8 ja päivällä nukun 30min:sta pariin tuntiin päikkäreitä. Mut en oikeestaan ole edes missään vaihees väsynyt.
LEIPOMINEN Mäkin oon innostunut leipomaan. Pullia, pikkuleipiä ja yks suklaakakku on nyt pakkasessa (muuta sinne ei mahdukaan enää) ja syötäväks oon leiponu sämpylöitä ja eritäytteisiä sarvia. Hiiva maistuu niin hyvältä! Taikinaa tekee mieli usein ja sit on pakko myös leipoo :p
Mites teillä muilla, onko teillä turvakaukaloon kuuluva telakka? Meiltä se vielä puuttuu, mut tarkoitus ois ostaa. Saakohan niitä käytettynä ilman sitä kaukaloa..?
Vatsantoiminnastakin vielä, välillä on ihan ummessa (hätä ois mut mitään ei tule) ja sitten kun oon syöny luumuja ja muita kuivattuja hedelmiä, niin sitten on ihan ripulia. Missä on kultainen keskitie? :stick: Sain aivan järkyttävän pukamankin jo noin kuukausi sitten ja nyt sitten pelkään turhaa pöntöllä istumista ja ponnistelua...
Kertokaa joku vyöhyketerapiasta lisää! Mihin kohtiin kroppaa sitä annetaan? Onko se kovaa painelua vai hellää vai ihan hivelyä vain? Mitä maksaa (noin)? Kuka sitä antaa, siis mikä ammattinimike?
Hyviä vointeja!!
Kasvimaa 37+5
 

Yhteistyössä