MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Aavee se ei välttämättä ole ,merkki mistään, mutta ehkä eniten merkkinä siitä että napavirtaukset ei oo ihan kohdillaan tai ettei istukka toimi niin kuin pitäisi. Mun kaverilla oli ihan sama tilanne ja juoksi täällä tyksissä jatkuvasti. Syntyi kuitenkin terve vauva viikolla 40+1 ja painoakin vauvalla oli reilu 3 kg joten ihan normi kokoinen.

Meillä on myöskin koira mutta hänestä en ole lainkaan huolissani. Meillä oli esikoisen aikaan kaksi koiraa, mutta toisen piti lähteä, kun otti esikoista naamasta kiinni. Ei pahasti, mutta kuitenkin niin, että silloin jäi jälki. Nyt ei ole enää mitään jälkeä. Mutta riskiä en halunnut ottaa, että jos ois ottanut toisenkin kerran kiinni. Mä kuitenkin leikkurissa kuulen ja näen näitä tapauksia kun puolet kasvoista on melkein irti, kun oma koira on purrut. Just oli tapaus missä PIENI koira oli purrut aikuiselta koko ylähuulen pois, tai siis sitä ei saatu enää pelastettua, joten piti sitten leikata pois.

Mä en tiedä tosta painoarviosta, onko iso vai ei, mutta lääkäri vain sanoi että kunnon kokoinen vaúva täällä. Mutta mulla ei noista painoarvioista ole mitään faktatietoa. :D

Mua supistaa aika kipeesti aina välillä, tuolta alamahasta sattuu kovastikin, mutta ei niitä tuu kuin about 5 kertaa päivässä. Ja ens viikolla on taas lääkäri, joka saa luvan katsoa myös mun alapään. :LOL:

Liirah + Sissi 25+0
 
Mulla on nyt ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana tissit kipeinä, jomottaa kokoajan, mutta ei ne kosketusarat siltikään ole. Mitä lie kipua :/

Meillä ei ole huolta eläimien suhtautumisesta lapseen, kun talosta löytyy ainoastaan kaksi hamsteria, jotka vipeltävätkin lasten nukkumaanmenoaikaan vapaudessa :) Koira kuoli tovi sitten vanhuuteen, uutta ollaan harkittu, mutta päätettiin tehdä lapsi ensin ja katsotaan myöhemmin koiruuden hankkimista :)
Ihana ilma taasen ulkona, mun mielestä havaittavissa pieniä syksyn tulon merkkejäkin :)

Tanya & herra hukkapätkä 28+6 (huomenna poksahtaa taas <3 )
 
Bigwish Mulla on mennyt ihan ohi sun sf-mitta. Oliko sulla alhainen vai korkea? Mulla on liian iso sf-mitta, ja katsotaan myöhemmin ultrataanko vauvan koko..

Pyörällä ajaminen Mä kyllä pystyn ajamaan pyörällä muuten, mutta maha ottaa vähän vastaan. Ylämäet täytyy sen takia taluttaa. Ja tottakai hengästyn helpommin :D

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

Painon muutos: -467g
RR: 125/70
Sf-mitta: 31cm (sama kuin viime viikolla, johtuiskohan siitä et eri mittaaja )
Tarjonta: RT
Sydämen syke: 140
Liikkeet: ++

Täällä pikkunen on ollut RT:ssä jo viikoilta 25, saa nähä kääntyykö jossain vaiheessa vielä.. Terveydenhoitaja tosiaan totes sf-mitasta, et on iso ja sitä tarkkaillaan (näin totesi myös Porin th ). Tämän terveydenhoitajan mielestä vauva tuntuu kuitenkin ihan normaalin kokoiselta, mutta koska itse olen ollut syntyessäni lähes 5kg niin saatan päästä ultraan tarkastamaan vauvan koon vielä myöhemmin. Kysyisinkin kannattaisiko mun vaatia, että vauvan koko tarkastetaan ultrassa? Olen kuitenkin ensisynnyttäjä, eikä muutenkaan houkuta synnyttää todella isoa vauvaa alateitse :|

Nallu ja Hattivatti 29+5
 
Nallu: mun sf-mitta oli aivan liian pieni eikä siis ollut kuukauden aikana kasvanu yhtään. Mittajat oli tietenkin erit ja siitä toi heitto. Mä kyllä vähän ihmettelen, miten noin eri tavalla voi tuon mitan ottaa!! |O Mutta siis se oli vaan onneks väärä hälytys sitten.

Kyllä mä ainakin pyytäisin päästä ultraan ihan varalta. Kun kuitenkin esikoinen kyseessä, niin haluaisin tietää, jos olisi lähemmäs viisi kiloinen vauveli tulossa. Mut tosiaan, mulla meni kyllä usko noihin sf-mittauksiin. Mut hyvähän se on aina asiat varmistaa!

Onko teillä muilla työlästä hengittää ihan levossakin? Mä luulen, et vauva on alkanu painaa keuhkoja, kun ahdistaa välillä niin pirusti.. Tai sit se vika on päässä, kun kaikenlaista stressiä ollu viime aikoina. :/
 
Selvisin sokerirasituksesta :wave:

Arvot 3,9 - 6,0 - 4,6

Ihan hyvä, että tuli käytyä, ei tarvitse stressata.

Oma maha on kyllä aina vaan niin ahdistava ja tiellä ja ja.. vaikka sf oli ihan normi. Mutta tukala olla ja jatkuva ähky olo. Kiva jos tätä jatkuu loppuun saakka :(
Bigwish mulla on tukala hengittää levossakin! Ja hegästyn ihan naurettavista asioista. Tukala olo kaikin puolin.
 
Suhveli Neuvolastako sait tulokset vai labrasta suoraan? Ajattelin, et pitäis omia tuloksia soitella mut ku ei tiiä mihin soittaa. :LOL: :ashamed:

Tosta pyöräilystä. Mä kyllä voin pyöräillä mut jalat sillai leveellä. Jos yrittää silleen normaalisti (polvet kohtisuoraan eteenpäin) ottaa masu vastaan.

Bigwish Mulla hengästyttää levossakin. Ei aina mut välillä. Oon päättäny nyt ottaa itteeni niskasta kiinni ja alkaa "urheilemaan" taas. Hitto supistelkoot! Ajattelin, et jos uintia alkais harrastamaan pari kertaa viikossa ja sit kävis kerran tai pari viikossa yksin ilman koiria kävelyllä. Sais kävellä yhtä jaksoisesti eikä aina tarvis pysähtyä ku koirat pissaa. En mä nyt tietty mitään maratooni lenkkejä ajatellu vetää mut et jos vaikka tunnin pystyis normaali vauhdilla menemään.
 
Mua ei kipeät supistukset häiritse (ainakaan vielä ), mut toi alapääkipuilu on kyllä jotain ihan kamalaa :kieh: Joku puhu suonikohjusta häpyhuulessa ja sellaisiahan mulla on. Näkyy olevan vasemmallakin pieni (minä siis olen uskaltanut sinne kurkatakin :whistle: ) ja toi oikean puoleinen häpyhuuli tuntuu, että vaan silmissä kokoa kasvaa paineen ja suonikohjun vuoksi. Eilen illalla oli pakko tsekata, kun kivut oli sitä luokkaa, niin tuntuu että se on jo lähes kolminkertainen verrattuna vasempaan :ashamed: Isompi siis kuin aiemmin. Pystyssä en jaksa kauaa olla, kun särky on niin kova. Eilen kävin esikon kanssa kävellen lähipuistossa (tukiliivikin oli päällä ), jossa oltiin tunti ja sitten illalla maalasin suht pienen alueen meidän keittiössä, niin sittenhän tuo alapääsäryn+ lisäksi alaselän säryn ja jonkin ihmeen paineen tunteen vuoksi pakaroissa, piti kulkea etukyyryssä huoneesta toiseen :( Ei mulla näin kovia särkyjä ollut esikoista odottaessa ja kuitenkin vielä suht pieniä aikoja mä olin päivän aikana pidempään pystyssä ollut.... Kuinkahan rammaksi sitä vielä tulee.

Muualla mulla ei suonikohjuja oo, hyvä edes niin.

No joo... Tuli vähän omaa napaa :ashamed:

vaimo ja vaavi 24+3
 
Autolla ajo ja pyöräily: Pyöräily ei onnistu ja sen jo tuo terkkari kieltikin, kaiken raskaudessa olleen ongelman takia. Autolla ajo on vähän niin ja näin. Mä kun olen näin lyhyt ja penkki muutenkin suht edessä, niin mahan ja ratin väliin ei kyllä mahu enää kuin kärpäslätkä jos sitäkään. Siitä sitten yritän vääntäytyä jotenkin inhimillisesti pois, niin toivon todella, ettei kukaan ole näkemässä. autoon ittensä asettelu on kans aikamoinen toimenpide. Laitan tuohon masupäivityskuvan. Sama kuva on menossa tonne masukuva pinoonkin.


Tässä viikot 24+3

Eipä taida tämäkään pikkuinen tasaisesti raivotarjonnassa olla. Koko ajan tuntuu, että muljuu minne sattuu ja välillä pissarakko saa kovaa monotusta, kun taas jo vähän ajan päästä kärsii kylkiluut. Täysi mahalaukku tuntuu olevan kans kiva nyrkkeilysäkki, ei muuten ´parane syödä liikaa, muutan kyllä nousee kaikki takas.

Pian pitää painella lääkärille, kattohan nyt kuinka käy, töihin vai lisää saikkua.

Lumi-Marja & Nuppunen 24+3
 
Neuvola ja lekurikäynti oli tossa viikko sitten, ja kaikki ok. Mitä nyt hemoglobiini on pysynyt suht matalalla vaikka rautalisiä on syötykin. Viikkoja kertynyt JO reilu 27 :eek: hui kun aika menee äkkiä..

Sf mitta
oli kuukausi takaperin 20.. nyt lääkärin mitatessa 26.. tiedä oliko mittaajassa vikaa ensimmäisellä kerralla (se sijainen josta avauduin..) vaiko että nyt on vaan tullut huimaa kasvua sitten.

Painonnousua
oli nyt "vain" 2kiloa kuukauden aikana, mutta huimaa nousua se silti on, tosin mulla ei kuulemma pidä huolestua, koska tässä vaiheessa poika alkaa kasvamaan melko nopeasti..

Farkut mahtuu päälle edelleen(matalavyötäröiset), tosin autolla ajaessa on pakko avata nappi ja vetoketju ettei purista alavatsaa, mutta kiva kuitenkin housujen perusteella päätellä, että painonnousu on ihan raskaudesta johtuvaa, eikä liiallisesta syömisestä :D

Väsymys on vaivannu muutamana päivänä todella paljon, tuntuu ettei 12 tunnin unetkaan enää riitä. Kai se elimistö yrittää levätä varastoon..

Pojalla mahtaa olla jo jonkinlaista päivärytmiä, sillä melkeen poikkeuksetta liikkuminen alkaa samoihin aikoihin masussa, joka päivä. On toki hiljasempia päiviä, mutta melkeen tietää että tunnin sisään voi rummutus alkaa.. :D toki ne liikkeet voi vaimentuakin tuon istukan takia, mutta aika tarkka aamuherätys on ollu aamulla 5-6 aikaan...

Nimistä : Satuin paikallislehdessä näkemään lähes saman nimen kastetuissa, minkä me olimme pojalle "valinneet". Etunimi alkoi samalla kirjaimella ja toinen ja kolmas oli täsmälleen samat.. Onneksi ei kuulu tuttuihin tuo laps, olis muuten tullut erittäin vaikeaa keksiä uutta nimeä.. Kieltämättä hieman tylsä olo tuli, kun jollain muulla onkin lähes sama nimi.. no, jospa nämä pojat eivät samalle luokalle sattuisi kouluikäisenä :D

H3idi ja V.E.A-poika 27+3.. (niin ne viikot käy vähiin, ensi neuvolakäynnin jälkeen saa juosta 2vkon välein neuvolassa..) Ei malttaisi millään enää odottaa että pikkuinen syntyy. :heart:

Mahakin kasvaa mutta sen huomaa vasta kun maha osuu lavuaarin reunaan ennen kuin itse yltää pesemään käsiä :LOL: kieltämättä tulee välillä hieman höntti olo..
 
Kaikilla muilla näyttää olevan isompi sf-mitta kuin mulla, ja siis osittain sen takia pääsen/joudunkin sinne äippäpolille, toisaalta eikai sf-mitta vielä mitään vakavaa kerro

Sf oli eilen mitattuna 24 :)

Tanya & herra hukkapätkä 28+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanya 82:
Kaikilla muilla näyttää olevan isompi sf-mitta kuin mulla, ja siis osittain sen takia pääsen/joudunkin sinne äippäpolille, toisaalta eikai sf-mitta vielä mitään vakavaa kerro

Sf oli eilen mitattuna 24 :)

Tanya & herra hukkapätkä 28+6
Juu, sf-mitasta ei kannata murehtia :) Sitä kokoa tarkkaillaan, koska se voi antaa osviittaa vauvan koosta, mutta esim. mun serkulla oli neljättä lasta odottaessa NIIIIIN pieni massu että neuvlantäti joka kerta jaksoi huolestua asiasta. Vauva syntyi kuitenkin just eikä melkeen normaalin kokoisena, painoa oli 3300g. Ja tämä kyseinen serkku on hirmuisen laiha. Jonnekin se maha vaan katosi :D
 
Tänään oli sitten mullakin se sokerirasitus. Aivan kamalaa imelän makeaa litkua se taas oli. (Mä en muistanutkaan enää, että se oli niin pahan makuista) . Ensimmäinen muki meni kuin vettä vaan, mutta seuraava alkoi jo tökkiä siihen malliin, että piti hiljakseen juoda alas, ettei olisi tullut heti samantien ylös. Neulanpistotkin sattui sitä enemmän mitä enemmän niitä tehtiin. (Mulle pistettiin kaikki kolme samaan käteen ja samaan kohtaan). Seuraavasta pistosta olisin varmaan jo lähtenyt karkuun. (Mä en siis ole mitenkään neulakammoinen tai mitään normaalisti, mutta tuo viimeinen sattui jo aika tavalla -> olisikohan vika ollut pistäjässä?) . Ihanaa, että se on nyt kuitenkin ohi. Tulokset saan ensi viikon keskiviikon lääkärineuvolassa. Toivottavasti arvot ovat kunnossa. :saint:

Autolla ajo sujuu mulla ihan hyvin, eikä kyydissäkään pahaa tee. Harjoitussupistuksia tulee kovasti varsinkin rasituksessa, mutta ne eivät ole yhtään kipeitä, lähinnä epämukavia. Liitoskivut vaivaa nyt kovasti. Istualtaan kun lähtee kävelemään niin on kaikista pahin. Kävellessäkin ne liitoskivut tuntuu ja vaivaa. Muuten olo on ihan hyvä. Väsymystä on ehkä aiempaa enemmän, mutta sekin vaihtelee päivittäin.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 26+1

 
veikkausta galluppiin: Lotta syntyy 39+4 ja painaa 3650g =) ( toiveajattelua.. )

sf-mitasta: multa ei oo kertaakaan tota mittaa otettu ja toivonkin terkan mittaavan sen nyt sitten tän kuun lopulla ku seuraava neuvolakäynti.

kävin hakeen luontaistuotekaupasta toista rautavalmistetta ja ihanaa, mahakivut loppui samoin jatkuvat ilmavaivat väheni 90%. toivottavasti toi sit myös nostaa sitä hemppaa =)

vasta sain sitterinki kankaan haettua ompelijalta ja eiks oo söpö ?



Kaverilta saadaan suht uusi Brio Primo kaukalo edullisesti ku kerkesin jo huolestua, että joudutaan ostaan ihan uus ku halusin ehdottomasti sellasen mallin, joka läpäissyt autoliiton törmäystestit hyvällä arvosanalla.

Jokohan vkoloppuna sais vaunut anoppilan vintiltä kotiin et näkis sen todellisen kunnon..
viikon päästä ajattelin lähtee kaverilta hakeen vauvatarvikkeita ja hoitopöydän, en halua jättää mitään viime tippaan :)

virtaa on kinttaat täynnä ja oon tehny kaikenlaista näpertelyä tässä aikaa kuluttaakseni. Toisaalta jotkut yöt on kamalia ja jos herään kesken unien, en meinaa millään saada sit enää unta..
Päänsärky on jokailtainen vieras, mutta onneks melkeen joka kerta selviää ilman särkylääkettä.

Autolla ajaminen ei meinaa omalla enää olla kovin kivaa ku just mahdun ratin ja penkin väliin :D pakettiautollamme on helpompi ajella ku siinä on tilaa vielä reilusti ja jalat yltää silti polkimille =)
Pyörällä en oo käyny ku postia hakemassa tuolta pihatien päästä, ei tunnu kivalta enää sekään homma. Kävelyrytmistä mun pitäs saaha taas kiinni ku on loppunu kokonaa toi lenkkeilykin.

herkkuja tahtosin koko ajan ja sortunut jonkin verran ja liianki usein ku on toi rd, mutta toistaseks mun paino ei oo noussu kuitenkaan yhtään, tiiä sitten tuosta vauvan tilanteesta sanoa.

Lotta taitaa olla edelleen raivotarjonnassa, liikkeistä päätellen ja toivottavasti pysyykin =)

Sänkyhommista... kiinnostusta olis, mutta masu rajottaa jo jonkin verran. Mites muilla? Ärsyttää ku joutuu jo oikeesti varomaan, että missä asennossa on ettei tuu kaameet tuskat tonne alamahaan ( vauva jotenki painaa tohon mahan ja jalan välimaastoon melkeen aina seksin jälkeen niin ettei pysty hetkeen liikkuun.. ) no pienet on murheet, mutta kaikki muu herkku onki jo kiellettyjen listalla ;D

huomenna poksuu rv 27 ja alkaa tuleen paniikki, että mihin nää päivät katoaa =) =)

piprane ema ja Lotta 26+6
 
Huh huh mikä päivä :/ Soitin tänään neuvolan soittoajalla terkkarille, kun on noita harkkasupistuksia ollut niin paljon, ja jotenkin vaikea liikkua ja olla viime päivinä. Hän oli vielä sitä mieltä, että kun ei ole vuotoa tai selvää kipua supistaessa, että kohdunsuuta ei ole välittömästi tarve tarkistaa, vaan pärjäilen sen 2,5 viikkoa mitä lääkärineuvolaan on vielä aikaa. Laittoi kuitenkin lähetteen testeihin, ettei vaan mitään tulehdusta piile tuolla.

Noh, kunhan puhelu oli ohi ja lähdin kävelemään lounaalle, alkoi ihan tajuton vihlonta ympäri vatsaa. Oli vaikea olla oikein missään asennossa, ja lounas oli vaikea saada alas kun koko ajan vaan sattui. Puolisen tuntia kesti tuo vihlova kipu kunnes yhtäkkiä alkoi hellittää itsekseen ja laantui pois. Soitin sitten vielä kun juuri ja juuri ehdin, neuvolaan uudelleen, ja terkka käski pois töistä kotiin lepäämään. Saattaa kuulema liittyä ihan kohdun kasvuun ja olla yhteydessä liitoskipuihinkin, mutta kuulema ei ole tarvetta heti mennä lääkäriin jos ei jatku. Sain vaan ohjeen ottaa yhteyttä äitiyspolin päivystykseen jos tulee illalla vielä uudestaan, tai sitten soittaa neuvolaan jos tulee päiväsaikaan. Tää ja huominen pitäisi olla saikulla töistä ja ottaa vaan iisisti..

Vähän kyllä tuntui hurjalta tuo, onneksi se kipu meni ohi! Nyt ei ole enää ollut, ja nukuinkin iltapäivällä sitten pitkät päikkärit ja oon vaan ollut koneella tai pitkälläni. Jotenkin on sellainen epäilys että saattoi olla jotain suolistoperäistäkin tuo vihlonta kun tuntui niin ylhäällä vatsalla kanssa, mulla kun tuo rautalääke on vähän pistänyt vatsan toimimaan epäsäännöllisesti. Toivottavasti oli vaan sellaista.

VÄHÄN stressaatunut olo kaikesta, kun ihme kolotuksia ja vihlontoja ruvennut tulemaan, ja paljon on, mitä pitäis pystyä hoitamaan. Kaverin polttarit tulossa viikon päästä, josta mä oon järjestelyvastuussa, vaikka tuntuu ihan tajuttoman vaikealta jaksaa keskittyä ja pistää ittensä likoon siihen hommaan, sitten stressaa vielä työt ja gradu, jota en oo saanut aikaiseksi edistää kauheasti :/

Saatte nyt tällaisen kauhean omanapaisen valituksen, mutta on vähän maassaoleva fiilis tällä hetkellä, kun velvollisuudet painaa ja omat tuntemukset huolettaa. Ei varmaan tee mun stressit hyvää vauvallekaan. Onneksi öttiäinen on jaksanut potkia ja myllertää, ettei ainakaan hänen hyvinvoinnistaan ole niin suuri huoli..

Minkälaisia teillä on nuo liitoskivut? Mulla kun on nyt pari päivää jo liikkuessa tuntunut jomotusta häpyluun päällä ja kaikkiaan liikkuminen tuntuu vaikeammalta kuin aiemmin, kun vatsaa kiristää ja jotenkin aristelee milloin mistäkin (etenkin tuolta alavatsalta) jos pitää vaikka yöllä nousta vessaan tms.

SF-mitta oli mulla viikoilla 22+4 jo 21,3 cm eli yläkäyrällä ilmeisesti. Ei terkka ollut kuitenkaan huolissaan, kun epäili että tasottuu vielä siitä kun oon niin hoikka. Saas nähdä mitä se näyttää seuraavan kerran kun 2,5 viikon päästä pääsen sinne lääkärineuvolaan! Eikös joku täällä sanonutkin aiemmin sitä, että noi ekat sf-mittaukset saattaa olla harhaanjohtaviakin, kun niihin aikoihin kohtu ottaa jotain kasvuspurttia, ja ne tulokset tasoittuu sitten kun päästään pidemmälle. Vai muistanko ihan väärin?

Siilinlapsi ja öttis POKS 25+0
 
mun mahaa sanottiin isoksi tänään, no ihan kiva niin päin kun yleensä mun masua on kauhisteltu niin pieneksi, näköjään koskaan ei ole hyvin, mut ylpeänä masuni kannan oli se sit iso tahi pieni. eikä mun masu nyt niin iso kaiketi ole..näkyyhän tuo mut mihinkäs mä sen piilottaisin...

ei ole liitoskipuja vielä ainakaan mut aika inhottavalta vaivalta kuulostaa :/

sänkyhommia harrastetaan sit joskus ens keväänä...mut sitäkin innokkaammin ;)

pyöräillyt olen viimeksi syksyllä työmatkat, nyt ei tosiaankaan kiinnosta kavuta satulaan..

autoilu onnistuu hyvin mut mutkaisilla ja kuoppaisilla teillä tulee herkästi huono olo ja alkaa supisteleen mut harvemmin tuollaisia mutkaisia teitä tulee ajeltua

piprame ema: kivan pirtsakka pöllökuvio
=)

 
Nallu: Eihän siitä koon tarkastamisesta haittakaan ole. Minäkin menen painoarvioon,koska kolmonen oli melkein sen 5kg.

Mullakin on vielä se sokerirasitus edessä,ei kyllä yhtään huvita. Mutta positiivinen yllätys viimeksi oli se,että sitä litkua ei tarvitse juoda kuin kerran :p

Autolla ajo ja pyöräily sujuu multa vielä ihan normaalisti. Tänäänkin veivasin pyörällä 5km =)

Mä olen ollut tänäänkin ihan koomaväsynyt |O Mistä tämä voi johtua? Syön rautaa ja vitamiineja. Johtuisko tästä ilmasta? Tänäänkin ollut lämmin ja nihkeä ilma,alkaa jo kyllästyttää. Tulisi jo syksy ja viileät ilmat!

(.) Mantelilla on kanssa alkanut hahmottua jonkinlainen valve- ja unirytmi. Näin iltaisin on vilkkaimmillaan selvästi =) Mutta ei täällä vieläkään tanner tömise liikkeistä vaikka selvästi tunnenkin ne :heart:

En tiedä olisko mulla hiivaa tai jotain kun alapäässä on pientä kutinan tunnetta :$ Onneksi mulla oli Lactalia kaapissa ja luin,että sitä voi hyvin käyttää raskaana ollessakin joten taidanpa yöksi laittaa. Onko muilla vastaavia ongelmia...?

LilliM ja manteli 24+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gitta85:
Vaimo85 mun äidillä on ollut häpyhuulessa suonikohju, kuulemma aivan järkyttävän kokoinen. Meni ohi kun käytti tukisukkahousuja!
Mulla tää vaiva tuntuu olevan vain silloin kun olen raskaana :( Esikoisesta kyseessä vain oli silloin vasen puoli ja nyt oikea. Siksi liitän tämän vaivan myös liitoskipuiluihin. Mä käytän säädettävää tukiliiviä, mutta sekään ei vie kipuja kokonaan pois. Pahimman kyllä, mutta sitä liiviä pitääkin pitää sitten ihan koko ajan, jos jotain hyötyä siitä haluaa repiä... Aamulla on ihan hirveätä, kun nousee sängystä ylös koko yön makaamisen jälkeen. Kai se veri pakkautuu sitten niin nopeasti ja yhtäkkiä sinne kipeälle alueelle, että lähestulkoon heti vihlasee ylösnoustessa niin paljon, että on pakko käydä istumaan. :/
 
vaimo85, mun serkulla oli 2 viimeisessä raskaudessa samaa vaivaa. Oman kuvauksensa mukaan hänen häpyhuulet oli kuin siniset banaanit |O Ja just sängystä noustessa oli pahinta. Käytti tukisukkia, ja kait ne vaivat olisi voineet olla vielä pahemmat ilman niitä sukkia, mut lopullisesti tilanne korjautui vasta synnytyksen jälkeen. Tosi kurja vaiva, koitahan jaksaa! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Mä olen ollut tänäänkin ihan koomaväsynyt |O Mistä tämä voi johtua? Syön rautaa ja vitamiineja. Johtuisko tästä ilmasta? Tänäänkin ollut lämmin ja nihkeä ilma,alkaa jo kyllästyttää. Tulisi jo syksy ja viileät ilmat!
LilliM ja manteli 24+4
Mulla on vähän samaa vikaa ollut, arki aamuisin töihin herääminen on todella takkuista, vaikka mä nukunkin min. 8h yöunet |O
Syön itsekin rautaa, laitan kyllä oman väsymykseni tähän etelänilmaston piikkiin ja odotan innolla syksyn tuomaa viileyttä :)


Eilen oli mahassa semmoiset tsembalot ettei tosikaan :D Mieskin huomasi ihan sanomatta maha-asukkaan touhut, ja hämmästeli että mitä ihmettä se poika touhuaa, kun maha viuhtoi puolelta toiselle, jospa hää siivosi vaan yksiötään :D
Yö nukuttiin hyvin, että malttoi sentään nukkumaan käydä mun kanssa :)

Ihanaa perjantai, ja mä olen nyt koko vkl:n ihan kotona lepäämässä. Tänään alkaa raskauden viimeinen kolmannes :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 29+0 :heart:
 
Huh heijaa! Sokerikoe läpäisty puhtain paperein. Paastoarvo oli 4,9. 1h arvo 7,3 ja 2h arvo 7,3.

Meillä oli eilen kans ihan mahoton möyryäminen mahassa illalla kymmenen jälkeen. Tunnin toinen paineli meneen sellasella vauhdilla että! Väsy tietty iski vauvalleki ku nyt on hiljasta. :heart: :)

Jaa se olis taas tilipäivä. Vähän sellanen meininki et, tili tuli tili meni... :|

AaVee ja pikku L 24+3
 

Yhteistyössä