MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Huomenta!

Olipas tullut tiistain jälkeen tekstiä:)

Vauva ja koira; Meidän esikoisen aikaan koiramme oli 3v ( labu-uros ) joka ei ollut tottunut lapsiin, rodulle tyypillinen häslä ja vieläpä perheen ainoa "vauva". Kun plussasin muuttui koiran oikeudet pikku hiljaa. Vahvistimme omaa lauman järjestystä kaikilla pikku jutuilla, koiralla oli sänky kielto, me ihmiset ovista ensin ja jne. laitokselle varustauduin harsolla joka sai olla vauvan vieressä pari päivää, kunnes mies vei sen kotiin koiralle.
Koira tottui vauvan hajuun jo ennen kotiutumista ja ensi kohtaaminen meni hyvin. Isä toi vauvaa kaukalossa kotiin jolloin minä pääsin tervehtimään koiran ensin, kun koira oli rauhoittunut niin pääsi haistelemaan vauvan ( poika nukku kaukalossaan eteisen lattialla ) Aluksi reagoi vauvan itkuun ravaamalla ympäri kämppää, muutamassa viikossa tottui vauvan tyypillisiin ääniin.
Kerran murahti vauvalle vauvan ollessa 10kk. Tilanne oli sellainen, että koiralla oli herkku ja vauva konttasi liian likelle herkkua. Rangaistus oli -> herkku pois ja laumasta eristäminen.

Kuopusta yritti alistaa astumalla, mutta siihen puututtiin heti kovin ottein, eikä ole sitäkään kokeillut kuin sen kerran. Poikia pitää korkeammalla arvoasteikossa kuin itse on. Koirallakin on helpompaa kun tietää olevansa se alin laumanjäsen niin ei travitse päteä koko aikaa.
Nyt kun noita vilpereitä on kaksi ja koira 7v niin hyvin menee edelleen. Ja koirahan vaistoaa jo uuden muutoksen olevan tulossa ja näyttää raukka kovin väsyneeltä. Mutta luotto koiraan on luja, hyvin se menee kaikilla teillä koira ihmisillä, jos laumajärjestys on kunnossa :)

Sori tämä romaani :D

Seksistä; Kyllä ja kyllä taas alkanut maistumaan ( ainoa kultaisssa keskiraskaudessa joka sujuu ) Paikat ( lue selkä ja jalat ihan sökönä, mutta ei voi mitään ) Tosin vain kaksi asentoa joissa sujuu mahan kanssa ( doggystyle ja kylkiasento )

Aavee; Tänne tuli kanssa tili ja kohta kun laskut laitan maksuun huomaan taas, että mulla ei kahise kuin tuulipuku!

Mulla ei noita suonikohjuja ole tullut kuin takapuoleen, eli ihaniakin ihanempia peräpukamia! Saattaa laueta vasta synnytyksessä, eli te joiden äidillä on näitä niin varautukaa pahimpaan. esikoisen synnytyksessä alkoivat vaivaamaan ja aina raskaudessa ovat vaivat palanneet :( Lisäksi kun tuohon lasketaan jo alkaneet liitoskivut ja närästys niin mietin taas miksi tähän rumbaan vapaaehtoisesti :eek:

OP ja Arvo 27+1
 
Huomenta täältäkin!
Neuvolassa ja lääkärineuvolassa käyty eilen. Muuten kaikki ok terkkarin puolelta, mutta paino oli noussut +800g/viikko... :ashamed: Pistän kyllä turvotuksen piikkiin tätä, kun muuten on koko raskaudessa noussut sit yhteensä 3kg!

Lääkärin puolella valittelin että on vähän supistellut enemmän ja katto sit kohdunsuun tarkemmin. Paikat oli pehmentyneet, mutta kiinni.
Täällä kun ei ole ultraa ni lekuri käski tänään käymään toisessa toimipisteessään ja kattoo siellä vielä ultralla, että onko lyhentynyt suppareitten takia. Lupasi samalla tehdä painoarvion ja sitten viikolla 36 toinen painoarvio. Ihan hyvä että katotaan nyt kunnolla ettei mikään ole hätänä! Ja tuon painoarvion haluan mielelläni, sillä esikoiselta repesin jo sen verran paljon ja ponnistusvaihe kesti sen 45 min, joten oikein iso ei musta vain mahdu ulos!!! Oma pituus on 160 luokkaa, joten siksi lupasivat tarkkailla nyt kunnolla, että varmasti mahtuu! Miehelläni on vielä mahdottoman iso pää :D joten siinä on perintötekijöinä mukava meloni punnattavaksi alapäästä... :attn:

Omaa napaa nyt, mutta lähden sinne kaupunkiin! Moro!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Sänkyhommista... kiinnostusta olis, mutta masu rajottaa jo jonkin verran. Mites muilla? Ärsyttää ku joutuu jo oikeesti varomaan, että missä asennossa on ettei tuu kaameet tuskat tonne alamahaan ( vauva jotenki painaa tohon mahan ja jalan välimaastoon melkeen aina seksin jälkeen niin ettei pysty hetkeen liikkuun.. ) no pienet on murheet, mutta kaikki muu herkku onki jo kiellettyjen listalla ;D
täytyy myöntää, ettei tää raskaus oo toistaseks ainakaa (onneks) vaikuttanu seksielämään millään lailla muuten kuin että asentojen kirjo on tietysti jokseenkin kaventunut..
:D pari kertaa viikossa on "pakko saada", ja otan sen myös siltä kannalta ett tuleepa harjotettuu noita lantionpohjanlihaksii siinäkin.. :D

Muuten, kiinnostais, että onko muita joilla ei vielä 27. viikolla tai sen jälkeen ole ollut turvotusta/supistuksia/liitoskipuja..? Ite en oo havainnut mitään em, eikä oikein muitakaan oireita kummemmin oo. Kai noi supistukset erottaa selkeesti esim vauvan liikkeistä?? Jotain epämäärästä vihlontaa, sekunnin tai pari kestävää on ihan tosi harvoin, sen luulen olevan ihan vaan jotain kasvukipua.

Luulen kyllä että noita turvotuksia (ja ehkä supistuksiakin) on ehkäissyt se, että kuitenki liikun joka päivä jonkin verran ja syön terveellisesti, ja oon toisaalta ollu koko kesän toukokuun alusta lähtien lomalla...mies ku oli sitä mieltä että mun pitäis nyt kesällä pitkästä aikaa pitää kunnon loma ja kerätä voimia talven varalle, jolloin tiedossa vauvan hoitoa ja gradun tekoa..:) ja onha tää tietty hyvää tehnytkin, ei sen puoleen.

En oo aikasemmin lukenut noita muita ketjuja, mutta nyt selailin tuota elokuun ketjua, ja tuli jotenkin jännittynyt (siis positiivisesti) ja odottava olo, että pari kk enää ja meki ollaan noissa tunnelmissa..olihan siellä niitä synnytyskertomuksiakin jo paljon...mä niin vaan odotan sitä marraskuuta ett pääsis synnyttää ja sais sen pienen käärön syliinsä.. :heart:

liikkeistä
monien teiän vauvoilla vaikuttaa olevan jo jotain rytmiä liikkumisen/nukkumisen suhteen, täällä ei kyl mitää sellasta. esim. toissapäivänä oli lähes koko päivän sellasta pyörimistä, monotusta ym että hyvä kun jossain vaiheessa oli 20-30 min tauko..ja melkeen oli niillä rajoilla että oliko kipeitä ne potkut ku oli niin mieletön voima ja maha kohoili potkujen kohdalta tosi reippaasti. en kyl jaksa tajuta miten jaksoi touhuta ihan koko päivän. ja sit taas kaks hiljasempaa päivää, aina välillä liikettä mut vaimeemmin. ei todellakaan minkään sortin rytmiä vielä. Ainakin aamuisin aina kun herään yleensä 6.00 niin tuntuu jo liikettä, mut en tiiä sitt herääkö hän kans silloin vai onko liikkunu jo mun nukkuessa...
 
Voi kun muakin kiinnostaisi tuo seksi,vaan kun ei :p Siis halut on ihan tipotiessään ja ei synnytys ja imetys ainakaan niitä takasin tuo :LOL: Että kai tässä jotain puhallettavaa barbaraa pitää ukolle alkaa katteleen :whistle:

Tehtiin juniorin kanssa pitkä pyörälenkki heti tuossa aamusta (tai eihän toi nyt varmaan mikään pitkä ollut Tanyan lenkkeihin verrattuna:D) mutta mulle ihan sopivan pitkä. Ajattelin ottaa vähän takaisin tuota kesän laiskottelua (helteiden takia ) ja alkaa pyöräilemään aamupäivisin nyt kun kaksi isompaa poikaa on päivät poissa =) Jaksaa synnytyksenkin paremmin kun liikkuu!

Mutta täytyy varmaan mennä soppakattilan ääreen :wave:

LilliM ja manteli 24+5
 
LilliM, sama vika täällä. Halut on vaan kateissa ja pysyy, en ymmärrä :ashamed: Että kai se on munkin alettava kattelee sitä barbaraa miehelle :D Yleensä mulla on viimeistään näillä viikoilla halut palaillu alun pahoinvoinnin ym. jälkeen, mutta nyt vaan loistaa poissaolollaan. Kai ne joskus tulee takas... :whistle:

Heh, tuo sininen banaani kuvaa aikas hyvin tuota munkin suonikohjua tuolla alapäässä. En ole tosin sitä vieläkään kurkannut, mutta eiköhän tuo liene samanlainen kuin viimeksikin. Synnytyksen jälkeen kyllä häviää.

Tänään on siivouspäivä. Keittiön jo raivasin ja nyt pidän lakisääteisen :D Ei muuten jaksa. Aamupalankin voisi koittaa mättää kitusiin tässä vähitellen.

25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
sänkyhommia harrastetaan sit joskus ens keväänä...mut sitäkin innokkaammin ;)
Täällä näyttää suunnitelmat aikastalailla samoilta, mies ei ole edes kertaakaan edes yrittänyt plussan jälkeen ja muakaan ei huvita nyt semmoset touhut :)


Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Tehtiin juniorin kanssa pitkä pyörälenkki heti tuossa aamusta (tai eihän toi nyt varmaan mikään pitkä ollut Tanyan lenkkeihin verrattuna:D) mutta mulle ihan sopivan pitkä. Ajattelin ottaa vähän takaisin tuota kesän laiskottelua (helteiden takia ) ja alkaa pyöräilemään aamupäivisin nyt kun kaksi isompaa poikaa on päivät poissa =) Jaksaa synnytyksenkin paremmin kun liikkuu!
LilliM ja manteli 24+5
Aijaa musta on niinku tehty tämän pinon urheiluhullu :D
Oon kyllä kuullut moneltakin taholta, että synnytys on helpompaa niille jotka ovat liikkuneet jonkin verran, verrattuna sellaisiin jotka ovat kokoajan keskittyneet pelkkään mahan kasvattamiseen :)
Ja mikäs siinä jos kunto ja paikat kestää. Kiva kun Lillikin on liittynyt liikkumiskerhoon :heart:


Sain juuri postia kättäriltä, mulla on sinne lääkärin vastaanotolle meno 1.9, huoh.. odottavan aika on jälleen piinallisen pitkä :(

Tanya & herra hukkapätkä 29+0
 
Seksihalut on täälä kovat. Mulla riittäis intoa joka päivälle, miehellä meinaa vaan puhti loppua :LOL: mahakaan ei vielä oo ollu tiellä. No, touhutaan nyt kun himottaa, ei sitä tiiä vaikka kuiva kausi alkais pian :D
Liitoskivut on löytäneet tiensä takaisin tänne. Ne plus selkäsärky niin avot! Pitääpä hipsiä tästä päikkäreille ku tyttönenki niin teki.

ziziz ja asukki 25+6
 
Seksistä... Ihan entiseen malliin sekstaillaan :D On jopa ehkä kiihkeämpää kun ennen plussausta, mahakaan ei ole vielä ollut tiellä, kun se on niin pieni edelleen!

Mulla piti olla enää viikonloppu töitä, mutta lupasin mennä vielä ensi viikoksi töihin kun kysyivät...Mut mikäs noita töitä tehdessä, kun ei ole minkään sortin vaivoja.

Siivoillut koko päivän, lattian pesu jäljellä....Ja hiton KUUMA! Tulisi jo oikeesti viileämmät ilmat.

kirppunen 29+0 :heart:
 
Heippa vaan pitkästä aikaa!
Aika senkun kuluu..lomalla oltu jo 2 viikkoa B)
Täällä on puhuttu vaikka mistä, mutta en jaksa kommentoida kaikkea...
meillä ei eläimiä ole eikä tule niin ei ole kokemusta niiden sopeutumisesta, mutta kavereilla ainakin on mennyt hyvin.

Täällä myös väsymys on kova, mutta pakko jaksaa...nytkin viikonloppuna haluisin vaan olla mutta lähetää käymää sukulaisissa. Myöskin edelleen mua inhottaa tää lämpö, kun en pysty nukkumaan sikeästi, jos hiki virtaa.

Seksiä meillä on entiseen malliin...ehkä vähän enemmän myös :D Se on sellanen tärkeä juttu mulle ja miehelle vaikka ollaankin jo 8 vuotta yhdessä oltu. Kyllähän sitä, jos raskaus vaikka rajoittaisi, niin oltaisiin ilman...helppoa se ei olisi :LOL:

Mutta nyt herättelemään tuota neitiä unilta, niin päässään lähtemään =)

Riikka & öttis 27+1 :heart:
 
Meilläkin mun tili tulee ja menee samantien :kieh: Pitää sitten aina miehen pussilla käydä vierailemassa kun jotain haluaa mennä shoppailee.

Seksiä meillä on aina liian vähän mun mielestä.Ennen plussaa oli enemmän.Mies hiukan miettii et miten se pikkuinen tuolla voi jos me seksiä harrastetaan... Maha hiukan jo häiritsee touhuiluja mut halut on aikalailla entisellään.Mä olenkin koko ajan odottanut et milloin ne mahtaa kadota? Ehkä sitten synnytyksen jälkeen?

Meillä on kans koira.Ja se ei edes tykkää pikkulapsista.Mä en usko että vauvan kanssa tulee ongelmaa mut sitten kun pieni lähtee liikkuu niin meidän koira ei siedä, et siihen mennään roikkumaan ja läpsytellään mihin sattuu.Pelkää tuo koira aika paljon lasten arvaamatonta käytöstä.Ja kiljahduksia. Isommista lapsista tuo kyllä tykkää ja kai se lomalla noita omia perheenjäseniä kaipas.Ku hoidossa ollessaan aina ryntäs parvekkeelle katsomaan jos lasten ääniä kuulu :D

Mä olen lähinnä keskittynyt vaan mahan kasvattamiseen :snotty: Hevosen selkään ku ei enää uskalla.Pyörän annoin siskolle ku hän tarvitsi työ matkoihin sitä.Ja nyt mulla on hyvä syy ostaa uusi :D Kävely on laji joka saa paikat kipeiksi.Hölkkäkään ei tunnu niin pahalta...Uimassa ollaan joka päivä käyty.Paitsi nyt ku on ollu kaikilla nuhaa ja yskää.Ja nyt vielätuo keskimmäinen on uinti kiellossa vielä muutaman päivän.On toinen saanut muutaman kolhun :( Eilen viimmeksi juoksi tikkaisiin ja käytiin päätä liimaamassa.Onneksi oli vaan pieni pipi.Aikaisemmin näillä meidän pojilla ei ole ollut kolhun kolhua.Niin on ihan outoo ku tuolla rauhallisimmalla on nyt varvas paketissa ja päässä haava.Meillä on yleensä tuo tyttö (vanhin lapsista) aina ollut se joka on ihan kolhuilla joka paikasta ja vaatteet rikki.

Mulla ei ole ollut vielä supistuksia tai muita särkyjä.Hiukan sormet turvoksissa mut muuten olo on ihan hyvä.

Vaikka olo on hyvä niin kai niitä ongelmia alkaa tänne nyt kasaantua.Niihin on vaan niin vaikee suhtautua vakavasti kun ei olossa tunnu.Siis nuo sokerit ja verenpaineen nousu.Vaikka vakavia asioita onkin.

Sintsu ja möhkö 28+3
 
mä kans lähinnä keskityn tähän mahan kasvattamiseen niin kuin aiemmissakin odotuksissa ja urheilu saa luvan odottaa synnytyksen jälkeistä aikaa..

tänäänkin maistui 3h päikkärit ja tekis koko ajan mieli mennä takas unille |O

kurpitsa ja "A" rv26+6 ( 27+3 )
 
Tanya: Kyllä sä aika urheiluhullu oot:D Ei vais,onhan se hyvä,että liikkuu. Mä olen ainakin aivan kateellinen kun toiset jaksaa liikkua oikein urakalla.

Mutta kyllä tätä väsymystäkin piisaa...aamupäivä näytti jo erittäin lupaavalta,että pääsen tämän päivän ilman nuokkumista vaan ei. Sohva kutsui taas |O

LilliM
 
Koska mä mietin kaikkea jo etukäteen, niin kysymys sairaalakassista?

Vaukirjassa mainitaan sairaalaan otettavaksi omien hygieeniatarvikkeiden, vaatteiden lisäksi, aamutakki ja tohvelit :eek: Niin tarviaako sairaalaan tosiaan kantaa omaa aamutakkia, vai pärjääkö ilman?

Mitäs ottaa vauvan kotivaatteiksi, jos syntyy lokakuun lopulla / marraskuun alkupuolella?
esim. riittääkö ihan body, fleece kankaiset potkarit, myssy ja haalari? Vai tarviaako vielä jotain vaatetta lisää, kun autolla kurvataan suorintatietä kotiin :)
 
sairaalakassista itse en todellisuutta tiedä esim. aamutakin ja tohveleiden suhteen, mutta sen mitä työni puolesta silloin tällöin vierailen synnärillä ja näen äitejä kävelemässä mahan kanssa tai vauvan kanssa niin sairaalan "aamutakit" heillä täällä meijän sairaalassa ainakin on ollu päällä, samoin sairaalan tohvelit/kengät.. meinasin ite myös niillä sitten mennä jos ei erikseen jotain käskyä tule tutustumiskäynnillä.. :D

(.) me saatiin eilen meidän kämppä myytyä kun kosteusmittauksessa ei löytynyt mitään.. huh mikä helpotus.. pelkäsin jo et jäädään kahen asunnon loukkuun vaikka uus valmistuu vasta helmi-maaliskuussa ja silloin alkaa juoksemaan sen lainat.. mut parempi et vanha on nopeasti alta pois :) nyt vaan tarttis löytää vuokrakämppä jostain loka-helmi/maaliskuuksi.. siinä seuraava urakka, onneks tietää et on vaan väliaikainen asunto kyseessä.

:attn: onko normaalia: masuasukki on mulla pitänyt jo monta monta viikkoa jatkuvaa "kovaa" jumppaa, mutta edellis illasta yhtäkkiä vaimenivat ja niitä oikein saa jäädä "kuuntelemaan" jos meinaa ees yhen potkun tuntea.. mua alko stressaa ihan hirveesti. mulla tuo istukka kyllä etuseinässä on, mutta kun liikkeitä on tuntunut jatkuvalla syötöllä jo vkolta 15, viimeiset n.7-8 vkoa niin selvästi joka ikinen tunti.. kyllä siis liikkeitä edelleen tunnen, mutta paaljon vaimeampina ja harvemmin.. sydänääniä olen kuunnellut nyt kolmena pvänä ja hyvin kuuluvat.. stressaankohan nyt ihan turhaan? :ashamed: no onneks tiistaina on seur. neuvola+lääkäri.

jahas, tämä tyttö lähtee pakkailemaan tavaroita huomisia ystävän polttareita varten :p

saana & 27+0 POKS :heart: (taas kalenteri hukas, meniköhän vkot oikein :D )
 
Hellurei!! :wave:
Täällä masu kasvaa ja herkut maistuvat :p Ilmat saisivat viilentyä, alkaa noiden yksien ja samojen toppien käyttö tökkiä ;)
harjoitus supistuksista Niitä tulee pirusti, varsinkin töissä kun joutuu kyykistelmään.

Typerä kysymys kaikille (meinaan olenko ainut) mutta omasta kehonkuvasta tuntuu että on tullut itselleen kamala ongelma, tiedän kuulostaa turhanpäiväiseltä mutta nyyhkytän peilin edessä etten ikinä tästä palaudu ym ym.. :ashamed:

Mutta aurinkoista päivän jatkoa, heittää töissä jalat sohvalle ja odottaa keikkaa ;)
courage 26+6
 
Tanya 82
mustakin toi oli erikoista ett aamutakki ja tohvelit, koska en oo ainakaa kuullu sairaalasta josta ei noita saisi käyttöön..kait tos vaukirjas haettiin sitä että omat voi olla mukavammat ja kotoisammat. ite en ainakaan aio niitä ottaa kotoota.
itse ajattelin samantapaista vaatetusta vauvalle kuin mitä mainitsit.
mua on muuten huvittanu noissa sairaalakassilistauksissa kun niissä mainitaan meikit. mutta kaipa se voi jollekin olla kova paikka jos ne jäis. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja courage:
Typerä kysymys kaikille (meinaan olenko ainut) mutta omasta kehonkuvasta tuntuu että on tullut itselleen kamala ongelma, tiedän kuulostaa turhanpäiväiseltä mutta nyyhkytän peilin edessä etten ikinä tästä palaudu ym ym.. :ashamed:
Mä en esikoisesta niinkään miettinyt "jälkiseuraamuksia", mutta nyt mulle kyllä aika-ajoin tulee pakostakin mieleen, että onkohan nää tissit sitten 2 imetyksen jälkeen pelkät kärpäslätkät. En mä sitäkään ajatusta pelkää, mutta toki mä mielummin pitäisin nää tissit edes tämmöisinä mitä ne on nyt.. Isot ja roikkuvat. Voih, ku olisinki osanu arvostaa omia tissejäni enemmän silloin ku ne vielä oli alkuperäisillä paikoillaan!
 
Juu ja tuosta sairaalakassista. Itselle ja vauvalle ei tarvi oikeastaan pakata mitään muuta, kuin kotiutumisvaatteet. Mäkin ajattelin kuitenkin ottaa jotkut omat lökäpökät ja jonkun paidan, jos vaikka tulee semmonen olo että haluaa vierailutunnilla näyttää enemmän omalta itseltään ku sairaalan haamulta. ..ne tyksin vaatteet on meinaan ihan kamalat. Onneksi siellä ei nyt pitäisi kovinkaan paljon vieraita ravata, kun sääntöjä on muutettu niin että ainoastaan isovanhemmat pääsee osastolle. Lisäksi otan omat suihkusaippuat ja shampoot, ne unohdin viimeksi. Ja kuten jo joskus aikaisemmin kerroin, otan uimarenkaan ja lansinoh-nännivoidetta :D Ja kuivattuja luumuja, paljon!
Meidän esikoinen syntyi 8.12. ja hällä oli kotiutuessa päällä kietaisubody, potkarit, myssy ja toppahaalari. Tutin vohkisin mukaani osastolta kun en ollut tajunnut ottaa kotoa mukaan ja se oli pojalla niin tiiviisti suussa ;) Harson otan varmaan myös kotoa mukaani, koska se on ollut esikoiselle alusta asti tosi tärkeä kapistus. Edelleen hän kulkee aina aamuisin unirievut kainalossa :heart: Ja nukkumista ilman riepua ei voi edes ajatella.
 
En mä kyllä sairaalaan ole koskaan ottanut omaa aamutakkia enkä tohvelia. Ainoastaan omat alusvaatteet otan (sairaalan verkkopikkarit ei houkuta :D ) ja omat siteet. Ja tietty shampoot,rasvat ym sellaset tuotteet mitä nyt joka päivä kotonakin käytän.

Vauvalle pakkaan kotiutumisvaatteet ja niin riippuu ilmasta,että onko pakkasia vai ei,että mitä pakkaa. Kolmonen syntyi 9.12 ja hällä oli ihan liikaa vaatetta kotiin tullessa ja huusi hikisenä autossa...v.2007 kun oli todella leutoa :ashamed: Vauvalle pakkaan oman tutin ainakin lisäksi mukaan =)

Kojootti: Meillä kaikki lapset olleet noita riepumiehiä :D Sideharso kulkenut vauva-ajoista saakka mukana. Nyt tuo kolmonen ei käytä sitä kuin öisin nyt kun tutti jätettiin pois niin tarve rievulle väheni.

FB:läiset...käykäähän lukasemassa....

LilliM
 
Mitään omia tossuja/aamutakkia en ole laitokselle ottanut, enkä ota nytkään. Kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle. Imetysliivit, liivinsuojat, pesuaineet, mp3 soittimen ja jotain lukemista sekä tutin ja rievun. lansinoh voidetta saa ainakin Tayssista kunhan vaan pyytää samoin jääkaappi ja sieltä löytyvät ruoat ovat käytössä 24/7 :) Imettävän voi tulla nälkä koska vaan ja luumumehu suolen toiminnan kannalta on loistava!

Tuttia ei meidän muksut ole syöneet ollenkaan, vaikka äiti veteli 4 v asti :D Mutta riepu on ollut tärkeä ja varmaan tuolle kuopukselle tulee olemaan mukana vielä armeijassakin :LOL:

Kotiutumisvaatteena olen ajatellut body, potkarit ja haalari + hattu. Jos saan jostakin edukkaasti turvakaukalopussin niin sitten ei tule tuota haalaria, meillä on kuitenkin matkaa synnäriltä kotiin n. 40km joten se on pitkä aika huutaa kuumuuttaan ;)

LilliM; :'(

Op ja Arvo 27+1 edelleen...
 
Mulla kanssa pieniä sopeutumisongelmia tämän uuden kropan kanssa. Jotenkin sitä vaan pelkää, että kilot ei lähdekään pois. Mies on kyllä sit mieltä, että ihan turhia murehdin, että varmasti lähtee kilot kun rupean lenkkeilemään normaaliin tahtiin sitten synnytyksen jälkeen.

Toinen pikkumaisuus, vai miksikä sitä kutsuisi, on se, että mua nolottaa kävellä kaupungilla/kävelylenkeillä yksinäni supistusten takia. Jotenkin tosi noloa, kun joutuu pysähtymään aina väliin noiden suppareiden takia. Onko muilla näin idiomaattista "ongelmaa"?

Noista imetysliiveistä. Oon miettinyt, että sellaiset pitäisi ostaa (tai siis useammatkin), mutta mistäs sitä tietää minkä kokoiset sitä ostaa? Kuppikoko ei ole tässä raskauden aikana muttunut, mutta eikös ne saata sitten synnytyksen jälkeen kasvaa kun maitoa alkaa tulemaan?


Terese ja poitsu 27+3
 

Yhteistyössä