MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Terese, kyllä minäkin pysähtelen ja irvistelenkin yksin kävelessä :) Jos tekee huonoa, niin eihän sille mitään voi. Nuo imetysliivit kannattaa ostaa ehkä vasta sen jälkeen, kun maito on noussut. Meinaan rintojen koko muuttuu silloin aika tavalla :D

Meiltä löytyy myös riepu-fani. Aina pitää olla riepu nukkuessa ja yölläkin huutelee sen perään, jos ei itse löydä. Päivisinkin kantaa joskus mukana. Äitiinsä on tyttö tullut :D Mulle tosin ei koskaan kelvannut kuin yksi ja sama riepu, joten oli mun äidillä "helppoa" :D Tuolle kuopukselle kelpaa onneksi harso kuin harso. Tutistakin päästiin eroon tuosta vaan, riepu oli tärkeämpi :) Ei edes kaivannut tuttia yhtään, kun reilun vuoden iässä napattiin se vaan pois.
 
courage Et todellakaan oo ainoo. Mä peilailen itteeni harvase ilta ja kauhulla ajattelen jos en pääse enää "normaalin" näköiseksi...

:attn: Kenelle sitä yksäriä piti laittaa jotta pääsee siihen Facebook ryhmään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja courage:
Typerä kysymys kaikille (meinaan olenko ainut) mutta omasta kehonkuvasta tuntuu että on tullut itselleen kamala ongelma, tiedän kuulostaa turhanpäiväiseltä mutta nyyhkytän peilin edessä etten ikinä tästä palaudu ym ym.. :ashamed:
Mulle ei ole vielä tullut mitään huonoja fiiliksiä mun kropasta :) Ainoa joka raskauden aikana on muuttunut, tai siis kasvanut on maha ja sehän oli tiedossakin, että niin käy. Ylimääräsiä kiloja ei siis ole kertynyt, ja näinhän se on parempikin, ei tarvitse heti sairaalareissun jälkeen alkaa stressaamaan kiloja, kun joulukin tulee vielä eteen, ja konvehteja menee lahjaakkasti napaan :D


Alkuperäinen kirjoittaja Josefiina84:
mua on muuten huvittanu noissa sairaalakassilistauksissa kun niissä mainitaan meikit. mutta kaipa se voi jollekin olla kova paikka jos ne jäis. :D
Tuo on hyvittanut muakin, mutta johtuu osaltaan myös siitä, että minen oo koskaan meikannut, enkä muuten tällä iällä enää alotakaan :)
Äidiltä olin ihan pienenä tyttönä kysynyt sen meikatessa, että miksi se niin tekee ja se selitti että kyllä sä vanhempana ymmärrät, ja meikkaat itsekin. Olin siihen todennut, että tälläisenä tänne tulin niin tämmöisenä täällä myös olen :D Äitihän nauroi, että niin varmaan, mutta sanani oon pitänyt.

Kiitoksia kaikille tuosta vaatetus avusta :heart:
 
Mulla oli itse asiassa meikitkin mukana kun olin esikoisesta sairaalassa. Ja se oli ihan kiva juttu, vaikka en mä jaksanu u kerran vähän jotain naamaani sutaista. Ja sekin johtui vaan siitä, että mulla kävi aika tajuttoman pitkäksi siellä osastolla. Mä en kestä sitä paikallaan makaamista. Vauvakin sattui olemaan niin rauhallinen, että nukkui vaan ja välillä söi. Joten siinä vaiheessa ku olin kolunnut kaikki tarjolla olevat lehdet läpi, niin se meikkaaminen oli ihan vaan ajankulua. Säälittävää! :D No mutta nyt mulla on onneksi iPhone ni ei käy aika pitkäksi ku voi surffata netissä! ;) En ota meikkejä tällä kertaa. En mä muutenkaan jaksa meikata kuin 1-2 kertaa viikossa, pääsääntöisesti olen enemmän tai vähemmän räjähtäneen näköinen ja se on se lookki, josta mut tunnistaa :D
 
mulle iski nyt ihan paniikki kun kävin fb:n ryhmäs kurkkaamassa.. mullahan noi liikkeet vaimeni ihan yks kaks tossa ke iltasella.. kirjoitinkin siitä eilen, eiku tänään..!? no joka tapaukses, vähän kertausta: kyllä niitä liikkeitä edelleen tuntuu mutta paljon vaimeammin ja harvemmin. ja nyt kaiken lisäks vkonloppu ees.. ei voi neuvolaan soittaa.
onko tää hei normaalia?? :(

saana & 27+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saana07:
mulle iski nyt ihan paniikki kun kävin fb:n ryhmäs kurkkaamassa.. mullahan noi liikkeet vaimeni ihan yks kaks tossa ke iltasella.. kirjoitinkin siitä eilen, eiku tänään..!? no joka tapaukses, vähän kertausta: kyllä niitä liikkeitä edelleen tuntuu mutta paljon vaimeammin ja harvemmin. ja nyt kaiken lisäks vkonloppu ees.. ei voi neuvolaan soittaa.
onko tää hei normaalia?? :(

saana & 27+0


Ootko huomannut, että tuntuuko liikkeet eri paikassa? Jos vauva on kääntynyt niin se vaikuttaa tuohon asiaan ja noilla viikoilla sitä tilaa on vielä sen verran, että pikkuinen voipi siellä kovasti potkia osumatta mammaan.


-eeva- ja pikkutyyppi 34+5 syyskuisista
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saana07:
mulle iski nyt ihan paniikki kun kävin fb:n ryhmäs kurkkaamassa.. mullahan noi liikkeet vaimeni ihan yks kaks tossa ke iltasella.. kirjoitinkin siitä eilen, eiku tänään..!? no joka tapaukses, vähän kertausta: kyllä niitä liikkeitä edelleen tuntuu mutta paljon vaimeammin ja harvemmin. ja nyt kaiken lisäks vkonloppu ees.. ei voi neuvolaan soittaa.
onko tää hei normaalia?? :(

saana & 27+0
Vauva on varmaan kääntynyt. Mulla on myös sama juttu..välillä liikkeet sattuu ja on voimakkaita,välillä taas just ja just tunnen liikkeet.
Nytkin vauva liikkuu mut liikkeet on vaimeita.
 
Saana, jos vauva ei liiku kunnolla mene hyvä ihminen sairaalaan. Älä soita ja kysy, etteivät sano että et saa tulla, koska he eivät sitä tiedä. Vaan mene sinne ja vaadi kunnon tutkimusta. Kukaan ei voi tietää onko vauva vain kääntynyt tai potkiiko istukaan vai onko sillä oikeasti hätä! Ja vaikka vain muutama päivä sitten ultrassa olisi kaikki ollut kunnossa, nyt ei välttämättä ole.

Olen paasannut liikkeistä täällä vaikka miten usein ja nyt pyydän että otatte tämän asian todesta

Muari ja pieni erittäin erittäin huonovointinen elokuinen
 
samaa mieltä muarin kanssa, jos saana yhtään epäilet onko vauvalla kaikki kunnossa niin mene ihmeessä näytille. mullahan vaimeni kans liikeet, toki jotain hipaisuja tuntui mut kaikki oli onneksi kunnossa ultrassa ja vauva virkeä, oli sellaisessa asennossa etten liikkeitä tuntenut, nyt suurin osa liikkeistä tuntuukin oikealla ihan masun sivulla. toivotaan että sullakin kaikki hyvin masussa :hug:

hattivatti: en tiedä mut nähtävästi jotain ikävää :( en itse käy fb:ssä...

sairaalakassiin en ota mitään turhaa mukaan, itselle ja vauvalle kotiutumis vaatteet, vauvalle peppupyyhkeet, pesuaineet, kamera, puhelin...ja tietty jotain pientä herkullista naposteltavaa osastolle, hedelmiä, karkkia ja ajanvietteeksi vaikka ristikkolehti, 4-5 päivää kun siellä täytyy oleilla niin aika käy pitkäksi..

kiva kun alapää on jo herätessä ihan turta, on kuin joku ois hakannut tohjoksi mut kaipa sekin on normaalia :/

hih, vauvalla tuntuu olevan parasta aikaa hikka, on eka kerta kun tunnen sen

kurpitsa ja "A" rv27+0 ( 27+4 ) =)
 
Siskon lapsia vahtimassa, pari tuntii viime yönä nukuttu. Kai tää tästä. :)

kurpitsa ja hattivatti laitoin teille yksityis viestii.

kurpitsa mulla samanlainen tunne alapääs aamul ku heräsin. :/

(.) Tälle pojalle on tuntunut tulevan selkee rytmi, aina samaa aikaa suunnillee käy potkimaan. :) Eipä omaa mahaa kummempaa. :)

mibetsy ja mara 28+1
 
Poks, poks kans 28+0 ja aika kuluu siivillä :attn:

Mua kans nyt vaivaa että mitä siellä Fb:ssä tapahtuu!!! En ole pyynnöistäni huolimatta saanut BV:ltä sitä tunnaria sinne, joten olen vähän ulkona nyt...

Nyt vois oikeesti ilma viiletä! Kaikki yöt menee ihan järkyttävässä hikoilussa pyörimiseen!!! Turvotuskin on iskenyt kun kaikki neste tulee nahasta läpi samantien :eek: Vaikka oli eilen kieltämättä ihanaa kun olimme siskojen ja lapsien kanssa rannalla, yöt vain vois olla viileetä...

Mies lähti pojan kanssa tekemään isälleen kattoa ja jätti minut yksin kotiin ilman autoa :p Ei muuten vissiin mitään, mutta kun olen ihan sairaan arka olemaan yksin kotona, varsinkin nyt kun illat alkaa pimenemään... Meillä on kulkenut jo vuosia ikkunoiden takana tirkistelijä ja hänen "kulta-aikansa" on taas pimeän myötä käsillä... Siksipä pimeät yöt yksin kotona eivät oikein houkuta! Muutenkin olen miettinyt jo nyt, että inhottavaa sitten talvella tissit paljaana täällä imettää öisin! Pitää kaikki ikkunat vuorata kiinni etten tahtomattani pidä strip showta tälle pervolle!!! Ja älkää edes kysytkö, ei olla saatu kiinni ja ollaan yritetty kyllä... Ja juu, ehkä tiedetään kuka hän on mutta jollet itse saa verekseltään kiinni, niin ilman kunnianloukkaus syytettä ei auta nimiä huudella kylillä. Asumme nimittäin ihan metsän keskellä, joten täällä ei oikein helposti umpipimeästä metsästä ketään kiinni saa :(
 
Plääh, kirjoitin ummet ja lammet ja tyttö tuli tähän sähläämään jotain tapansa mukaan ja painoi jotain nappia että kaikki katosi bittiavaruuteen :kieh: eikä ole eka kerta!

Muarille ja Sintille iso :hug: , itsekään en FB:ssä ole mutta ymmärsin ettei Sintillä ole nyt asiat kunnossa. Paljon voimia ja onnea matkaan pienelle ja äidille!

Sokeripala rv 25+0
 
Muari :hug:

Mulla on ruvennut tuo kävely olemaan aika kivuliasta,samoin vihloo alamahaa/päätä..Nopeasti ei voi nousta sohvaltakaan. Ilmeisesti jonkilaisia liitoskipuja tai vastaavia.

POKS RV 28 :heart:

Ensi keskiviikkona ois sairaalaan meno.Lääkäri haluaa katsoa kun on ollu pari kertaa verenpaineet neuvolassa koholla,kotona mitatessa ne on kyllä olleet normaalit. Parempi kuitenkin et lääkärikin ottaa asiaan kantaa,varsinkin kun edellisissä raskaukissa on tuon verenpaineen kanssa ollut ongelmia.En tiedä et ultraako myös,ainakin edellisessä sairaalassa ultrattiin samalla kun kävin paineiden takia.En sti tiedä millainen käytäntö tuossa sairaalassa on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sintsu78:
Minäkin voisin haluta myös tuonne fb ryhmään...
Miten sinne pääsikään? Kun mä olen niin huono tuota käyttämään.

Muari :hug:

Mitä oikein on tapahtunut?

Huolestunut Sintsu ja öhkö 28+4 (?)
Laita Bad Virginille yksityisviestinä sun koko nimi ja se sähköpostiosoite, jonka olet ilmoittanut facebookiin. Saat sitten kutsun sinne ryhmään.
Muari tuossa jo vähän valoittikin asiaa, heidän marraskuinen vauva onkin nyt elokuinen, ja huoli on kova. Iso, voimaa-antava halaus Muarille :hug:
 

Yhteistyössä