MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Movicol on kyllä tosi hyvä stuffi ummetukseen :) Mä käytän itse pääsääntöisesti levolac:ia niin, että otan sen 15ml iltaisin n. joka kolmas-neljäs ilta, ja sen avulla pääsen seuraavana aamuna huussiin :)
Tosi kiva kun ummetus on perinnöllistäkin, toivottavasti meidän pojan ei tarvitse tästä kärsiä :|
Jännä kun mä oon tämmönen panttaaja, ja sitten mieheltä tulee kaikki heti pihalle, se käy vessassa min. 3 x päivässä isolla hädällä, samaa ruokaa kuitenkin syyään :LOL:

Mua ihan naurattaa kojootin kertomus muutaman tunnin vapauden tuomasta mielihyvästä, oot niin ihana :heart:
 
Obsidan Fe:tä napsitaan täällä, muuta muutosta ei ole tapahtunut paitsi väri on mustempi ja toisina päivinä saattaa maha olla hieman sekaisin. Mä olen huomannut että mitä enemmän käyttää maitotuotteita, sitä vähemmän maha menee sekaisin, mutta niinhän ne apteekissa sanoikin että maitotuotteet heikentää imeytymistä hieman. Toisaalta ihan hyvä vaan :) Toisinaan tulee syötyä myös maksalaatikkoa sekä maksamakkaraa, tosin niitäkin saisi nauttia melko reilusti, että rautamäärä kertyisi..

Retaferia oon joskus aikanaan syönyt, mutta maha ei todellakaan tykännyt, vaikkei normaalisti paljoa hetkauta mitä syö.. Apteekissa eivät edes suositelleet missään nimessä sitä raskausaikana syötäväksi..

Tänään taas supisteli ylävatsassa, huh, ja kiristi niin ettei happea meinannu saada.. Kiva olla hanhenmetsästys leskenä sunnuntaihin asti.. sanoinko jo että jokavuotinen elokuun 20.pvä on se legendaarinen aloituspäivä.. voi voi.. :p no, täytyyhän miehen saada nauttia omasta ajasta vielä kun näin paljon pystyy. Jätettiin mulle sentään tutun auto tohon parkkiin jos tarvitsee jossain käydä , eikä tarvinnut edes pyytää :heart:

Täyttelin kelan äitiysraha sun muut hakemukset ja tänään soitettiin ja ihmeteltiin, kun en ollut vanhempainrahaa hakenu samassa.. no mä ajattelin hakea myöhemmin sen.. no, se käsittelijä nyt laittaa sen kuitenkin sitte siinä samassa niin ei tarvitse miettiä sitten myöhemmin enää..


H3idi ja Pikkuäijä 28+3
 
Neila, ei me pahastuta. Kiva se vain on kun täällä käydään keskustelemassa, ei väliä mistä pinosta. Kaikki ovat tänne tervetulleita!

Jennyriina, tervetuloa mukaan! :flower:

Liirah, mä luulen, että me kaikki ymmärretään sua hyvin. Meillä on varmasti kaikilla samat tuntemukset omista vauvoistamme. Sen takia onkin niin vaikeaa ja tuskaisaa vierestä katsoa kun jollakulla meistä on asiat huonosti. Toivottavasti Sissi saa perjantaina hyvät tulokset ultrassa. Näin ainakin uskon ja toivon!

Muari ja vauva ovat kovasti ajatuksissani. Varmasti hän tulee kertomaan kuulumisia taas kun ehtii ja jaksaa.

Sitten omaa napaa. Mä aloitin viime yönä syömään Obsidania kun mies kävi eilen apteekissa. Saas nähdä miten se mahan toimintaan vaikuttaa. Aika näyttää. Toistaiseksi ei ole mitään vatsaoireita tullut.

Moni tuntuu tietävän kummin päin vauva mahassa on. Mulla ei ole hajuakaan, eikä se eilinen lääkärikään mitään sanonut. Olisihan se ollut kiva tietää. Mulla on kyllä äitiyspolilla käynti nyt syyskuussa rv 30 (istukan paikka katsotaan uudelleen), eli silloin saan varmaan tietää mitenpäin tuo neiti tällä hetkellä majailee ja varmaan jonkinlaisen painoarvion. Sitä siis seuraavaksi odotellen.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 27+1



 
Kojootti mä oon kans ihan tajuttoman huono vatsainen ihminen. Pienetkin muutokset normi rutiineista laittaa mahan ihan kovalle. Reissut on pahimpia. Ei puhettakaan, et vatsa toimisi ilman apukeinoja. Mulla meni niin pahaksi koko maha tuossa vajaa 2 vuotta sitten, et mulla ei toiminu melkein kuukauteen maha (testasin et kuinka kauan menee ennenku on ihan ihan pakko ottaa ulostuslääke). Menin sit lääkäriin ja sieltä mulle kirjoitettiin (saa toki ilman reseptiä myös) Visiblin-S merkkistä kuituvalmistetta. Se on siinä mielessä hyvää tavaraa, et se pehmentää ulostetta tai sit kovettaa sitä riippuen siitä onko kovalla vai löysällä. Mä laitoin sitä yhden mittalusikallisen mehukeiton sekaan ja sit join päivässä 1,5-2 litraa vettä niin sain mahani aivan unelma kuntoon. Nyt en käytä enää mitään vatsan hoito tuotteita. Tosin raskaus on saanu ummetusta aikaan. Otin parin viikon kuurin Visiblineä ja avot taas toimii niinkuin unelma. Mun mielestä sitä saa syöttää myös lapsille. Mut kokeile sä ainaki jos mahan kanssa on ongelmia.

Tanya Meillä on vähän sama "ongelma". Mulla on huono vatsa ja mies taas "läpi pasko". Pari kolme kertaa se käy isolla hädällä päivässä. Mä vain unelmoin tuollaisesta vatsan toimivuudesta... :LOL:

Neila Mä käyn kans kurkkimassa teidän pinoa joten ei todellakaan haittaa vaikka täällä käyt lueskelemassa ja kommentoimassa. =)

AaVee ja L 25+2
 
Jaahas, ehkä se olisi aika aktivoitua... Olen kyllä käynyt jonkun verran lueskelemassa juttujanne, mutta en vaan millään ole saanut itse mitään kirjoitettua. Ekaksi tsempitykset kaikille sitä tarvitseville, erityisesti tietenkin Muarille ja Liirahille.

Olikohan se courage, jolla oli kohdunsuu auki ja paikat kypsymässä. Mulla on samansuuntainen tilanne: ulkosuu on sormelle auki ja kohdunkaula pehmeä. Hitsi, kun en nyt muista mainitsitko, katottiinko sulla ultralla tilannetta? Mulla näkyi ultrassa kanavaa vielä n. 4 cm, joten siitä ei nyt olla huolissaan. Esikoista odottaessani mulla oli sama tilanne jo aiemmin (rv23 alkaen) ja silloin pelättiin tosissaan. Mutta sekin raskaus meni lopulta yli lasketun ajan ja uudelleensynnyttäjällä tällainen on kai jo aika tavallista.

Olikos meidän porukassa muita raskausdiabeetikkoja? Mä olin rasituksessa heinäkuun alussa ja paasto ja 1h:n arvot oli niukasti liian isot (paasto 5,4 ja 1h tasan 10; rajat meillä 5,3 ja 10). Nyt olen sitten mittaillut ahkerasti sokereita ja saanut ne tosi hyvin pysymään tasaisina vähentämällä radikaalisti hiilareitten saantia. Tiukka ruokavaliohan tää on, kerran viikossa sallin itselleni yhden Pätkiksen B) Aikamoinen muutos tällaiselle herkkujen puputtajalle... Ainut ongelma on nyt se, että mun paino taitaa jopa vähän tippua tällä ruokavaliolla. Olen tainnut ehkä vetää sen vähän liiankin tiukalle ja siitä täytyy jutella neuvolassa. Mulla kun on bmi 22, niin ei kauheesti viitsisi painon antaa pudota.

Rautakuureista on ollut juuri puhetta. Mulla on hemppa ollut toukokuusta asti alle 110, viimeksi taisi olla 105. Obsidania söin ekassa raskaudessa yli 4 kuukautta, ennen kuin se alkoi tehota. Sain siitä pahan ummetuksen, joten nyt olen ottanut Maltoferia. Vieläkään ei kuitenkaan ole hb noususuunnassa ja musta alkaa tuntua, että mulla nää rautalääkkeet ei vaan oikein imeydy... Olo on onneksi ihan hyvä, kaikkeen tottuu
:D

Ai niin, laskettu aika mulla onkin 29.10, mutta koska esikoinenkin meni melkein 2 viikkoa yli lasketun, niin eiköhän tämäkin marraskuulle mene. Ja rakenneultrasta saatiin tyttölupaus, joten siinä vähän päiviteltävää etusivun listalle. Ja voisin osallistua siihen syntymäaika ja -paino galluppiin: veikkaan, että tyttö syntyy 42+0 ja painaa 3750g.

Haven kera matkustajan rv 29+6

muoks. Voisikos listan päivittäjä samalla muuttaa mun iän? Olen näköjään vanhentunut yhtäkkiä ihan silmissä, olen nyt 33-vuotias :D
 
Havenille onnea vanhenemisen johdosta :)
Mulla on kanssa rd, paastoarvo oli sama ku sulla eli 5,6 ja täällä tais viitearvo olla 5,4. Kotimittauksissa ei ole ollut ainoatakaan poikkeamaa, vaan arvot on kokoajan aika reippaastikin alle viitearvojen. Musta tuntuu, että tuo sokerirasituskoe ei oikein kerro totuudenmukaisesti sitä, miten mun verensokerit käyttäytyy. Paastosin kyllä vahingossa liian pitkään, mikä saattoi aiheuttaa sen että maksa alkoi pukata sokeria vereen ja paastoarvo kohosi. Lisäksi suositellaan, että ennen rasitusta ei pahemmin liikkuisi, ja mulla se on sula mahdottomuus kun on tuo 2-vuotias joka piti ensin väkisin herättää ja sitten väkisin pukea ja viedä väkisin hoitoon jne. Siinä on oikeasti hiki päällä kun pääsee ovesta ulos. Mutta tosiaan, kotimittauksissa ei ole ollut mitään ongelmia, ja mässäillytkin olen välillä ihan huolella. Ruokavalio on palautunut aikalailla normaaliksi, koska mitkään ruoka-aineet ei tunnu verensokereita heilauttavan.

AaVee Visiblin onkin itse asiassa mulle itselleni tuttu ja hyväksi koettu tuote :) Tosin en ole pitkään aikaan tarvinnut sitä, kun vatsa on toiminut jotenkuten ihan itsekseenkin. Kahvi auttaa ;) Mä harkitsin tuota visibliniä pojallekin, mutta en sitten uskaltanut antaa, kun siinä tarvitsisi juoda niin paljon ja 2-vuotiasta on vaikea pakottaa.

Meidän Niilo ei sitten ollutkaan ihan yhtä innoissaan kerhosta ku minä.. :ashamed: Vaikka niin mielellään jäikin kerhoon, niin ilmeisesti ikävä oli iskenyt aika nopeasti. Kun mä menin hakemaan häntä, kaikki paitsi Niilo oli lauluhetkeä viettämässä. Niilo oli sitten toisen tädin kanssa siivoamassa. Ei ollut kuulemma syönyt eväitä ollenkaan, vaan touhunut jotain muuta. Kun siinä sitten laitettiin kenkiä jalkaan, niin huomasin että aina kun hän hengitteli sisäänpäin niin kuului iso nyyhkytys :( Kysyin, että oletko sä rakas itkenyt, ja vastaus oli: "Olen, mutta sitten mä hauhottusin." Kysyin, että mitä itkit: "Mulla oli äitiä ikävä ja isiä ikävä ja kaikkia ikävä.." Voi mun pientä.. Kotona sitten syötiin ne eväät ja mentiin yhdessä nukkumaan, tuolla se reppana nyt nukkuu ja unissaan nyyhkyttelee. Vähän harmi kun tuo kerho on vaan kerran viikossa, kun siihen tottumiseen voi mennä ihan iät ja ajat kun on aina niin pitkät välit. Puisto ajateltiin tosiaan aloittaa ensi kuussa, ja mä luulen että se aloitus sujuu vähän kivuttomammin, kun toiminta on tutumpaa. Mä vähän pelkäsinkin, että tämmöinen ohjattu toiminta on meidän pojasta jotain täysin käsittämätöntä. Hän kun ei ole ollut päiväkodissa, niin ei oikein osaa noita laululeikkejä sun muita.
 
Moikka!
Tänään käyty ultrassa ja vauva oli jo rt:ssa. Hän oli kahdessa viimeisessä ollut istumassa ja rupesin jo miettii, että hitto jos on vieläkin niin inhottaa. Mut kerkeehän beebi vielä pyörähtää, mut ainakin hän osaa ja pystyy kääntymään oikein perin . Kaikki muuten ok, painoarvio 1100g =)

Mä syön obsidania juurikin sen takia, kun siinä on sitä rautaa enemmän kuin niissä mehuissa. Se on myös sellainen valmiste, joka imeytyy vasta pohjukaissuolessa. Nuo ummetukset ja ripulit ei kuitenkaan välttämättä aiheudukkaan mahalaukussa. Mut onneksi on monia valmisteita mitä voi kokeilla =)

Voimia myös kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia :hug:

No mutta nyt lepäämään, kun on taas viiletetty koko päivä.

Riikka & öttis 28+0 poks :heart:
 
Vaahtokarkkiunelma Mulla oli rv 25 sf-mitta jo 30cm. Sen takia vaadinkin pääseväni ultraan, niin näkee johtuuko tuo iso mitta vauvan koosta vai mistä..

liirah :hug:

Obsidanista Mä olen syönyt nyt kymmenen päivän ajan obsidania, eikä se ole ainakaan vielä mun mahan toimintaan vaikuttanut.

Mua on alkanut toden teolla pelottamaan synnytys. Täällä ei ole mitään perhevalmennusta, joten sekään ei tuo asiaan helpotusta. Lisäksi pelottaa mun jätti-iso sf-mitta. Ensi viikolla on neuvola, niin pitää vaatia ultraa. Jospa edes se vähän lieventäisi tätä pelkoa.

Nallu ja Hattivatti 30+5
 
Olipas tullut taas tekstiä, paljon voimia ainaki Liirahille ja toivotaan Muorille ihmettä. :flower:

Supisteluja olis täälläkin. Tuntuu, että niitä tulee vaan päivä päivältä enemmän, pari kertaa oon heräillyt yölläkin. Useimmiten ne on vaan semmosta ikävää mahan kiristystä ja kovettumista, mutta nyt on viime lääkärikäynnin jälkeen tullut semmosia kuukautiskivun tapasia kipuja. Lenkillä jouduin pysähtelemään muutamasti ja isommassa kaupassa ei oikeen pysty käymään kun alkaa tuntua niin ikävälle.. :kieh: Sit lähes joka kerta autolla ajon jälkeen pitää vähän hitaammin nousta autosta kun kiristää. Neuvolalääkärillä kävin pari viikkoa sitten, ja lääkäri totes kohdunsuun olevan kiinni, mutta pehmentynyt. Siitä pari viikkoa takaperin toinen lääkäri sanoi, että kohdunsuu on kiinteä ja kiinni. Nyt pelkäänkin, mitä siellä on tapahtunut kun on alkanut tulemaan noita kipujakin.. |O Couragen "oireet" kuulosti ainakin ihan tutuilta, toivottavasti sielläkään ei ole enempää tapahtunut ja vauva pysyy vielä muutaman kuukauden sisällä.

4d-ultraan oon menossa nyt ens maanantaina. Onko kukaan sattunut käymään tuolla Kaarinassa yksityisellä? Oliko se nyt joku Varsinaissuomen lääkärijotain? Oon ainakin kuullut pelkkää positiivista paikasta.:) Kattookohan ne ultran yhteydessä myös sitä kohdunsuun tilannetta?? Muuten joudun varmaan soittelemaan neuvolaan piakkoin ja mä en tykännyt yhtään siitä meidän neuvolalääkäristä mut vaihtoehtojakaan ei täällä oikeen oo. :kieh:

Elina & vauva 28+1
 
Päivitykset tehty :wave: Ilmoitelkaa jos jotain jäi päivitämättä!

liirahille iso :hug:

Mulla ei myöskään vatsa toimi juuri ollenkaan ja miehellä taas saattaa toimia montakin kertaa päivässä vaikka samoja ruokia syödään :headwall: Toivottavasti meidän vauva perii miehen vatsan, on meinaan HIRVEÄ tunne kun ei ole käynyt kakkosella moneen päivään :$

Täällä myös yksi raskausdiadetikko! Sokerirasituksessa viimeinen (2 h) arvo oli 9,7 kun olisi pitänyt olla alle 8,7 :ashamed: Olen yrittänyt syödä suurinpiirtein ohjeiden mukaan ja mahdollisimman vähän perunaa, pastaa, riisiä ja herkkuja. Välillä on kuitenkin pakko saada vähän makeaa ja oonkin ostanu Lidlistä pikkujätskejä joissa on vain noin 10 g hiilaria / jätski :D Mittarit täällä saa vasta jos enemmän kuin 1 arvo on rasituksessa yli. Nyt seuranta on neuvolassa.

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki oli ihan OK. Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3 cm, eli ei muutoksia. Vauvan syke oli 139 ja asento pää alaspäin. Pissassa oli taas sokerit yhdellä plussalla, mutta verestä mitattuna arvo mitä mainioin. Sf-mitta oli 25,5.

Silent 27+3
 
liirah :hug:

Haven: täällä on yks rd:n kans painiva tai oikeestaan herkkuhimon kans painija..
sorrun aika paljon makeisiin herkkuihin, mutta ruoan määrä on pienempi kuin ennen siis annoskoot on pienentyneet.
paino mulla on samoissa jopa vähän alle kuin eka neuvolakäynnillä ( välillä ehti nousta jonku kilon, mut laskenu takas tän ruokavalion myötä.. )

supistelee supistelee välillä useempanakin päivänä peräkkäin, mutta onneks ei oo kauheen monta oikeesti kivuliasta vielä tullut.

Tänään tuli äitiysavustus eurot ja ostin heti vauvalle patjan ja peiton. Vielä kaukalon ku saamme hankittua ja ammeen ( jaloilla ) niin kyllä on vauvalle kaikki tarpeellinen odottamassa =)

Yks ärsyttävä tapa on tullu takas elämään eli tupakka... mun on kertakaikkiaan pakko saada 1 tupakka päivässä ( tai puolikas ) ja toivon, että ei siitä suurta haittaa ole vauvalle :/
Mies alkoi 5kk tupakoimattomuuden jälkeen taas polttaa ja tämä siitä sit seuras, vaikka se onkin kaikki päivät töissä, mutta vkoloppusin sit käryyttää kotosallaki..

päänsärkyä on jonku verran riesana ja närästys tullu takas kuvioihin..

tämmöstä tällä kertaa

piprane ema ja Lotta huomenna poksuu 28 =)
 
Nyt se ummetus siten iski |O Jumankekka, että on ollut tuskaa tänään. Pakko oli jo hakea Microlaxia apteekista ja samalla ostin toista rautavalmistetta. Elivoa kokeilen nyt, toivottavasti on parempaa mulle kuin tuo Obsidan. Luumusosetta olen tässä myös vedellyt (hyi helkkari, että on pahaa!!!!!!), mutta ei se auta.

Aamulla kävin hammaslääkärissä. Onneksi ei ole oksentelu tehnyt tuhojaan, ei ainakaan vielä näkynyt mitään. Siitä mainitsin, että on pesut jäänyt vähän hunningolle, kun pistää oksentamaan herkästi. Hammaslääkäri kehotti sitten korvaamaan purkalla ja niinhän mä olen tehnytkin. Ja fluoritabletteja olen myös käyttänyt nyt. Toivottavasti nyt kuitenkin pääsen pian taas kunnolla pesemään hampaita ilman yökkimistä.

26+3
 
elina87 Me käytiin Kaarinassa juuri tuossa mainitsemassasi paikassa 4d-ultrassa :wave:
Erittäin mukava on tuo mies kuka siellä ultraa, ja hyvä ja kokenutkin :) Ei hän ainakaan automaattisesti kohdunsuun tilannetta katso, mutta varmasti jos kysyt, niin sen tekee :)
 
Siis mä en jaksa tätä meidän nettiyhteyttä kun katkeaa aina välillä sillä aikaa kun kirjoittaa ja sit kun lähettää niin tuleekin teksti "yhteydettömässä tilassa" ja kaikki kirjoitettu vaan katoaa. Oli taas pitkät jutut mutten nyt jaksa |O
Huolia supistelusta ja lähinnä inhottavasta painontunteesta alavatsalla kävellessä yms rasituksessa vähän täälläkin, mut onneksi 3 päivän viikonloppu alkamassa ja saa levätä. Kovasti tsempityksiä täältäkin kaikille suurten ja pienten murheiden kanssa painiville ja etenkin Liirahille voimia huomisen odotteluun ja toivotaan hyviä tietoja!

Sokerimöhkäle rv 25+5
 
Täältä kanssa voimia toivotellen Liirahille :hug:

Sokerirasituksen tulokset sain tänään. Kaikki arvot erinomasia, joten huokaisin helpotuksesta. Ei se tiesti olis pahaa tehny vähän syömisiä tarkkailla... Välillä menee herkuttelun puolelle liikaakin!!! Maitohappotabletteja olen nyt alkanut monivitamiinin lisäksi syömään. Siskolle oli aikanaa suositeltu, jotta vauva saisi hyvät floorat värkistä tullessaan :p On kyllä auttanut myös siihen, kun limakalvot oli aika heikossa hapessa jostain syystä! Lääkäri kommentoi limakalvoista, että karkit pois ni paikat pysyy hyvänä...

Saapin-pumpura vetää vatsassa aikamoista jumppaa nyt :headwall: Tuntuu että kohta tullaan läpi seinien! Onneksi jumppaa, tietää että ainakin on kunnossa siellä :heart: Supistelua kun on ollut eilen ja tänään aikapaljon taas... Eilen vietettiin esikoisen synttäreitä ja koko päivän seisominen ja leipominen oli paikoille vähän liikaa. Tänään sitten jousuin töissä jo luistamaan siivouksista, kun ei supistelematta pystynyt paljoa liikkumaan. Onneksi työkaveri oli niin kiltti, että jaksoi tehdä munkin puolesta hommat :hug:

Zaijuska ja Saappi 28+5
 
Täällä kans yks raskausdiabetikko. Ja ensiviikolla sitä varten kättärille kuulemaan ohjeistusta asian tiimoilta.Sieltä kai sitten saa mittarin et voi noita arvoja kotona mittailla.

Minusta on ihan tuskaa yrittää syödä "oikein" Tai siis se hankaluus alkoi vasta silloin kun mulle sanottiin et ei saa syödä herkkuja.Nyt mulla on hirvee himo suklaaseen, pulliin ja muutenki nälkä koko ajan :headwall: Ei näin ollu ku vasta sen jälkeen ku kiellettiin.
On jotenkin helpottavaa jos sieltä saa ke sen mittarin niin näkee vähän kuin noi sokerit oikeesti menee.Arvot (1tunnin ja 2 tunnin)oli kyllä ihan reippasti yli normaalin niin en uskalla hirveesti mitään herkutella.Tai oikeestaan edes syödä normaalisti.Ainut mihin olen kiinnittänyt huomioo on se kun mä söisin oikeesti ihan liian harvoin.Nyt olen yrittänyt syödä useammin ja pienempiä annoksia.

Mullakin on vatsa alkanut muutaman kerran päivässä kovettuu ja välillä on paineen tunnetta alavatsalla.Mut kai se on ihan hyväksi noin kun ei hirveesti vielä kipuile.Tai oikeestaan mä en ole yhtään huolissaan kun en usko että tämän vauvan synnytys alkais supisteluilla kun aikaisemmatkin on käynnistyny lapsiveden menolla.Eikä muutoksia ole ollut.Minusta se on ehkä vähän outoa ku tää on jo neljäs raskaus.Ja olo on oikeestaan kuitenkin aika loistava. Varsinkin nyt kun flunssa on helpottanut :D

Sintsu ja öhkö 29+ jotain
 
kurpitsa Terveisiä osastola!
Illalla lähdin synnärille kun supistukset ei helpottanu. Siellä lääkärin mukaan kohdun suun tilanne ok uudelleen synnyttäjäksi, vuotoa viellä oli. Pituutta 3cm jäljellä. Yöksi osastolle ja kipu lääkkeillä mentiin, supistavia estäviä lääkkeitä ei voitu antaa kun paineet laski silmissä.
Vuodelevossa olin ja illal vointi ok eikä enää vuotoa ni pääsin kotiin jatkamaan "normaalia" elämistä sillä varauksella että uudestaan pitää mennö jos alkaa tuntua.
Noh, nyt on taas nappaillu muutaman kerran, ehkä nukkumisella rauhoittuu... toivotaan :/
 
Tervetuloa jennyriina. Kiva kun täältä pohjanmaan lakeuksilta on muitakin,vähän tasoitusta :D Ja meillä melkein sama l.a kun mulla on 28.11.

Raudasta: Mä vaihdoin elivon obsidaniin ja nyt ei ole ollutkaan neuvolaa,että en tiedä onko nostanut hemppaa vai ei. Mutta mä en varsinaisesti kärsi ummetuksesta,mutta mulla on ns.hidas suoli. Saattaa mennä päiviä,ettei tuu isoa hätää ollenkaan,mutta silti vatsa ei varsinaisesti ole kovallakaan. Obsidan on täälläkin värjännyt p.askan mustaksi :snotty: mutta ei onneksi ummetuksen puolelle ole vetänyt!

Liirahille ja couragelle tsempit ja :hug: Ja totta mitä liirah kirjoitti,että ei nämä todellakaan ole enää mitään sikiöitä saatika alkioita vaan ihka oikeita vauvoja mitä sisällämme kannamme!

Millasia mielialoja teillä muilla on?? Kun mulla on jatkunut oikeastaan koko tämän raskausajan tämä sama ilmiö,että on päiviä jolloinka mun hermot on niiiiiin kireällä että :headwall: Kun alkaa joku asia ottaa päähän ja sitten muksut tappelee ym niin ei vaan kestä eikä jaksa :ashamed: Mä olen ollut välillä varmasti oikea hirviö lapsille ja kun tämä väsymyskin ottaa aika koville...mä en tiä miksi mä oon niin väsynyt,voisin varmaan nukkua aamusta iltaan :kieh: Noh,kai tää tästä taas..

Jollakin oli jo 30 vkoa täynnä :eek: (anteeksi kun en muista nikkiä ) apua kuinka aika menee,kohtahan sitä on itsekin samoilla viikoilla!

Hyvät yöt :wave:

LilliM
 
Huomenta !!

Meikä suuntaa tänään Pikkulikan kera Mummilaan Kokkolaan 10 päiväksi <3
Ehkä käyn täällä lueskeee, mut kommentoinnista en tiedä riittäneekö aika ;)
Suokaa se siis anteeksi!

Älkää sillä välin ainakaa jakaantuko, Nautinnollisia syyspäiviä!! Nyt se on jo käsillä +6 astetta näyttää mittari, huiiii ! =)

Mukavaa viikonloppua !

Moon ja pikkusikko 30+1
 
Mieliala Mä oon varmaan jotenkin hassu ihminen raskaana, kun mä muutuin tämän myötä miltei enkeliksi kaikille :D Mies juuri sanoi toissapäivänä, että kaikki raskaudesta puhutut kauhukuvat on menneet meillä toisinpäin ja vaimoke suorastaan loistaa :)
Normitilassa olen äkkipikainen äkäpussi, joka nillittää pienistäkin ärsykkeistä :)

Eilen tuli naurettua niin paljon illalla, että mun selkäkin tuli siitä kipeäksi, onneksi on nyt tiessään. Mies jaksoi naurattaa jutuillaan vähän liiankin hyvin, voi maha-asukas parka kun sai koko illan olla jännittyneessä masussa :D

Nyt lähden aamu lenkille, hyvää viikonloppua kaikille!

Tanya & herra hukkapätkä 30+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja sintsu78:
Tai oikeestaan mä en ole yhtään huolissaan kun en usko että tämän vauvan synnytys alkais supisteluilla kun aikaisemmatkin on käynnistyny lapsiveden menolla.Eikä muutoksia ole ollut.Minusta se on ehkä vähän outoa ku tää on jo neljäs raskaus.
Mun kampaajalla on 4 lasta ja se joskus kertoi kanssa, että sillä oli 3 ensimmäistä synnytystä käynnistynyt lapsivesien menolla. Ei hänkään sitten osannut ajatella, että neljäs synnytys alkaisi millään muulla tavalla. Lähti sairaalaan vasta kun vieressä seuranneet seurasivat sen tiheitä ja kipeitä supistuksia ja pakottivat sen lähtemään synnärille :D ;) Lapsivedet meni vasta synnytyssalissa sitten tuon neljännen kohdalla. Mutta siis ihan la:n tienoilla nuo kaikki lapset ovat syntyneet.


Kerhoista: Meidän pojalla (kohta 1v ja 9kk) alkoi kanssa tällä viikolla leikkitoimintakerho, joka on kerran viikossa 1,5 h ja mä kanssa nautin tuosta pienen hetken omasta ajasta :D Ja hyvin oli poitsukin viihtynyt ainakin tällä ekalla kertaa siellä kerhossaan. Toivottavasti jatkossakin :)

Ja mielialasta: Mä oon normitilassakin aika herkkis, mutta kyllä mulla on ollut pinna kireämmällä näin raskausaikana varsinkin poikaa kohtaan :ashamed: Siihen vaikuttaa selkeästi se kuinka kipeä tuo mun alapää ja selkä minäkin päivänä on ja kuinka paljon väsyttää muutenkin...
 
Oli aika hassua herätä tänä aamuna ja alkaa pukemaan. Huomasin et mun maha on laskeutunut alemmas!!! :eek: Noo tuos lueskelin asiaa ja tosiaan voihan se vauva jo näilläkin viikoilla laskeutua vaikka normaalimpaa on että vasta paljon myöhemmin. Saa nyt nähdä et onko poju vaan kääntynyt vai onko tosiaan laskeutunut lähtö kuoppiin.
aivan ihana olo kuitenki tänä aamuna verrattuna eiliseen iltaan. Eilen mä olin kun joku uhmaileva lapsi kun ei mikään ollut hyvin ja joka asento sattui. Nyt taas hengitys on helppoa ja muutenkin hyvä olla.

Mut nyt syömään :D

Eveny ja poju 29+2
 
Mielialasta. Voi luoja... :ashamed: Mä olen ollut ihan hirviö viime aikoina, ei kestä hermo yhtään |O Lapset kärsii ja mies. Joka aamu päätän, että tänään en huuda mutta mutta :ashamed: Meillä nuo koululaiset tappelee koko ajan ja tuo taapero sitten vieressä kuuntelee ja imee kaiken. Kiva kun se sitten mulle alkaa mesota, että "oo ite hiljaa" ja "häivy". Jes! :eek: Tollasta on niin "ihanaa" kuulla 2 veen suusta |O No ehkäpä tämä munkin olotila jossain vaiheessa tasaantuu.

26+4
 

Yhteistyössä