MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Synnytyksestä epiduraalin sain ja se oli taivas. Sain nukuttua siihen asti että rupes ponnistuttamaan. Ennen epiduraalin laittoa oksensin joka supistuksen jälkeen, muuten olisin pystynyt olla vielä kipulääkkeittä mutta oksentaminen vei voimat. Onkohan jollain tietoa jostain pahoinvointilääkkeestä synnytyksen yhteydessä? Tai, en tiiä auttaisko ne mitään ku se oli kuitenki se kipu joka sai oksun lentämään..
Uudessa neuvolassa tänään kävin, todella hidas sijainen oli sielä. Kaikki rutiinijutut kesti ikuisuuden ja verikoetta ottaessa osui suonen ohi ja tökki kivuliaasti. auts :| Painoa tullut tähän mennessä 8,7kg!!! En tiiä että pitäskö itkee vai nauraa :ashamed: Kelan laputkin sain ja eikun täyttelemään niitä :)
Hyvää alkanutta viikkoa!

ziziz ja asukki 25+2
 
Olipa paljon tekstiä tullut, kun ei pariin päivään ole käynyt! :D

Lauantaina käytiin tutustumassa paikalliseen synnäriin ja samalla kätilö piti pienimuotoisen luennon synnytyksestä ja kivunlievityksestä. Omalla kohalla oon kyllä ihan varma, että sen epiduraalin otan, koska mulla on todella pieni kipukynnys. Ilokaasu on myös tervetullut apu. Toki tämä on ensimmäinen synnytys, mutta parempi ottaa varman päälle ja saada kivunlievitystä, ettei mene siihen, että en yksinkertaisesti kestä sitä kipua. Voi olla, että omassa päässä suurentelenkin kivun määrää, mutta parempi niin päin.

Ensi viikolla vaunuostoksille! :heart: Tästä siis kysymys Seinäjoen alueella asuville: Onko Seinäjoella muita liikkeitä, ku Huvikumpu, josta saa vaunuja jne.? Ja mikä hintaluokka (täällä asuinpaikkakunnalla ainoassa liikkeessä kaikki 700-1000?, hieman ehkä liian kalliita meidän budjetille )?

Muoks: Ja mehän poksuttiin Tyypin kanssa eilen! :heart:

Daewen ja Tyyppi 25+1
 
Daewen. Tässä olis linkki uuteen liikeeseen ja sitten tuo vaunula. Muksutallissa olen käynyt tarjonnan kattelemassa ja vaunuja on monen moista ja kokoista. Pinnis ainakin haetaan sieltä :) Kannattaa käydä tsekkaamassa. Kyllä muksutallissa on halvemmat hinnat kuin Huvikummussa, ainakin vaunujen osalta. Olin kattovinani, että sittereissäkin olis edullisempia. En nyt mene vannoon, kun enepi keskityin sänkyihin sun muuhun härpäkkään. Mut yhdellä pinniksellä oli jo 80? hintaeroo, joten vakuutti mut aika totaalisesti. Vaunulan hinnat muistaakseni onkin netissä näkyvillä. Vaunulaan on jonkin verran matkaa keskustasta, mutta jos sieltä jotain kivaa löytyy, niin kannattaa ajella. Mä ainakin haen sieltä semmosen ihanaisen vaunupussin vaaville, valkoinen jossa pitsiä ja pupun kuva. Oli ihan syötävän suloinen ja pehmee livenä! Ne kyllä toimittaa kans tuotteet tilattunakin. Vaunulaan on meiltä aika lyhyt matka, joten helppokos siinä on poiketa ;)

http://www.muksutalli.fi/

http://www.vaunula.fi/

aletheia Hienoa :flower:
 
Terveiset täältä muuton keskeltä! Kiirettä on pitänyt, enkä ole ehtiny lukea kirjoituksia saati kirjoittaa itse.. Tavarat pitäisi paikoilleen saada, mutta nyt oli jo pakko vähän levähtää. Luen teidän kirjoitukset vielä tänään.

Mulla oli viime viikolla lääkäriaika. Ja sieltä kuulumiset on tässä:

Rv 28+3
Painon muutos +700g/viikko, tosin nyt vasta lähtenyt nousemaan
Turvotus +h
RR 115/73
Pissa puhdas
Hemppa 114 ja mulle määrättiin rautatabletit käyttöön
Sf-mitta 31cm ja koska se on niin suuri niin sitä tarkkaillaan paremmin
Tarjonta RT
Sydämen syke 145
Liikkeet ++
Kohdunsuu on pehmeä, mutta kiinni. Pituutta 3cm.

Nallu ja Hattivatti 29+2
 
Kyykkyponnistuksesta sisko ponnisti kuopuksensa kyykyssä tai seisaaltaan, ja se lapsi tuli kyllä niin rivakasti että kätilöltä meinas mennä tapahtuma ohi. Onneksi serkku oli paikalla ja sai huudettua että ihan oikeasti se vauva tippuu NYT! Ja kätilö ehti sitten paikalle koppaamaan. Mutta repeämiä ei tullut, kuten ei kyllä muutenkaan taida uudelleensynnyttäjille pahemmin tulla, ja vauva voi hyvin. Jos olisi lattialle tipahtanut niin sitten ei ehkä olisi ihan näin hyvin käynyt. Se lapsi on kaiketi syntyessään kutakuinkin yhtä liukas kuin saippua, että siinä saa tosiaan olla hyvä koppari vastassa :D

Lumi-Marja Meillä kanssa esikoisen napanuora oli yli metrin, tarkkaa pituutta en tiedä ku sitä ei ole mainittu missään syntymäkertomuksessa. Nuorassa oli solmu ja se oli kaulan ylmpäri kaksi kertaa. Kaikki meni kyllä hyvin loppupeleissä, vaikka ponnistaessa ja supistellessa ilmeni vähäisiä sydänäänen laskuja. Nyt mua kuitenkin jännittää tämä asia. Rakenneultran tehnyt kätilö sanoi, että napanuoran pituus on ihan sattuman kauppaa. Mutta mä kyllä uskon, että se todennäköisyys pitkään napanuoraan on suurempi jos semmoinen on ennenkin ollut. Toisaalta, parempi se pitkä nuora on ku liian lyhyt. Nyt on taas vaan semmosta elämöintiä ollut masussa että kovasti pelkään sitä solmua.
 
Tuliskohan se ukkonen nyt viimein tännekin päin |O Mua alkaa ahdistaa jo tämä kuumuus ja hiostavuus :headwall: Mukava herätä aamullakin kun hiukset on niskassa kiinni :snotty:

Meillä on nyt esikoinen kuumeessa. Ihmeellistä kuumetautia nyt liikkeellä kun ei oikein muuta oiretta ole kuin kuume :| Huomenna alkaisi koulukin,pitää aamulla katsoa pääseekö poika kouluun ekana päivänä ollenkaan.

Mulle tuli huutonet-paketti tänään...ihana:) Se on nyt sitten tytölle suunnattu,että toivottavasti tulokas on todella tyttö :D Onkos muut uskaltaneet tilata/ostaa tietyn väristä vaatetta?? Siis kun/jos rakenteessa sanottu sukupuoli niin luotatteko siihen?

LilliM ja manteli 24+1

 
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Onkos muut uskaltaneet tilata/ostaa tietyn väristä vaatetta??
Me ollaan ostettu rakenneultran jälkeen ainoastaan sinisiä vaatteita, kun tajusin itsekin heti ultrauksen alussa että miehenalku mahassa kasvaa :D


Kävin tänään kampaajalla vaihtamassa kesätukan syystukkaan, ja herranjestas seuraava aika varattiin ti 5.10, siitähän ei olekaan kuin reilu kolme viikkoa laskettuunaikaan :eek: Toivottavasti en ole jakautunut vielä silloin :)

Ihanaa, ja onnittelut Nallulle sähän oot jo kolmannella kolmanneksella :heart:

liirah kiitoksia vastauksesta, epäilinkin että olisi ihan normia :)

Tanya & herra hukkapätkä 28+3
 
LilliM, juu pelkkää tyttövaatetta meillä on :D Kuopuksen jäljiltä tietty suurin osa, mutta ne muutamat uudet on myös vaaleanpunaista. Että jos nyt sattuiskin poika tupsahtamaan, niin :LOL: Ultraaja oli kyllä niin varma asiastaan, että luotan siihen.
 
lillim: olen uskaltanut ostaa tietyn värisiä vaatteita. poikaa lupailtu ja kun edellisistäkin on sukupuoliveikkaukset pitänyt paikkansa niin uskon siihen nytkin..eli sinisii, vihrei, valkosii ja ruskei vaatteita ostettu :)

huoh, mikä päivä takana ja tais siinä muutamat itkutkin itellä tulla..mut huominen viel ja sitten alkaa muksuilla pph...ja mun hermot saa lepoa ja onneksi kohta alkaa taas mun terapia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Onkos muut uskaltaneet tilata/ostaa tietyn väristä vaatetta?? Siis kun/jos rakenteessa sanottu sukupuoli niin luotatteko siihen?
mä ostin rakenneultraan mennessä jo aika paljon kaikenlaista kirppiksiltä, siis kaikkia ihania valkoisia, keltaisia, vihreitä, ruskeita, söpösiä vaatteita mitkä menis molemmille..sitten rakenneultrasta menin suoraan hämeenlinnan suurkirppikselle ostamaan parit ihanat vaaleenpunaset sammaripotkarit..
:) ja sen jälkeen on, yllätys yllätys, tarttunu matkaan aika paljon kaikenlaista hempeetä ja juurikin aika paljon vaaleenpunasta ja tyttömäistä..:) nähtiin itekkin niin selkeesti ettei voi olla muu kuin tyttö, joten 100% varma oon..:) mul on jo kaikki melkei hommattuna, se pinnasänky vaan puuttuu, ku ei oo vastaan viel ei uutena eikä käytettynä tulllu sellasta täydellistä, elikä tummaa puuta pitäis olla (valtaosa on vaaleeta puuta, pyökkiä, kirsikkaa tms tai valkosii..) sitte hommaan sellasen uudinverhon l. verhokatoksen siihen, pähkäilen just ett ostaako molemmille sopiva eli esim luonnonvalkonen/beigellä, ku tekis kyl mieli ostaa jotain vaaleenpunasta... =)
 
Synnytyksestä: mä meinaan kanssa ottaa kaikki kivunlievitykset mitä tarjotaan :)

Me ollaan ostettu tyttövaatteita vaikka välillä mietityttää että mitä jos sieltä tuleekin poika :D Ei se ultra kuitenkaan 100% varma ole. Jotain unisex vaatteitakin on sen takia tullut ostettua, mutta jotenkin ne vaaleanpunaiset pistää eniten silmään =)

Sain tänään äitiyspakkauksen ja mun mielestä ainakin se on ihan kiva :) Kovin isoja vaan on haalarit.. mahtaakohan jäädä käyttämättä?

Silent 26+0 *POKS*
 
lillim Kyllä olen enimmäkseen tytön vaatteita ostellut. Tosin myös ihan sinisiä,vihreitä,ruskeita jne värisiä vaatteitä löytyy.
Mä en sillein värien perään ole,et ostaisin tytölle vain ns tyttövärejä. Tosin sukupuoli ei ole 100% varma,kun ei nähny koko alakertaa ku oli mun navan alla ja jäi siis katveeseen tuo alue.

Huomenna ois sitten lääkärineuvola,saa nähä ultraako. Ainakin edellisessä neuvolassa oltais ultrattu.

JanJade&Ipana 27+2
 
Kivunlievityksistä Mulle kanssa kaikki mahdolliset mitä vaan on tarjolla. Pelkään ihan hirveästi koko synnytystä ja erityisesti niitä kipuja. Musta ei ole ikinä ollu luonnollista, että niin pienestä reiästä puskee ulos jotain niin suurta :LOL: Sanokoot muut mitä sanoo.

Mulla on tänään eka kerran vihlonut oikein kunnolla tota alapäätä. Sellaisia hetkittäisiä pahoja vihlasuja. Mietin onkohan nää nyt niitä liitoskipuja vai mitä? Yritin äsken lähteä pikkukävelylenkille, mutta vihlas niin pahasti pari kertaa heti alkumatkasta että käännyin kotiin. Onneksi ke on neuvolalääkäri, joka saa tarkistaa noi paikat. En tiedä oonko pessimisti tai jotain, mutta jotenkin pahaa pelkään että paikat on ainakin pehmenneet ja kohdunkaula jonnin verran lyhentynyt noiden suppareiden ja tulehdusten myötä.

Terese ja poitsu 26+6
 
Josefiina84, Voipi olla että tuo lääkäri on ihan oikeassa, on varmaan perehtynyt aiheeseen paremmin kuin allekirjoittanut jolla tuo yksi nähty huono esimerkki painaa vaakakupissa varmasti suhteettoman paljon... Toisaalta tässäkin aiheessa koulukuntia löytyisi varmaan puolesta ja vastaan perusteluineen, olen vain niin henkisesti laiska (ja suoraan sanoen vähän kyllästynyt lääketieteeseen) etten jaksa lähteä hakemaan materiaalia mistään. Joten mun ei kannattaisi lähteä näistä väittelemänkään :D mutta näin sitä tulee kumminkin tehtyä, vastoin parempaa tietoa.

Ylihuomenna 4D-ultraan, toivon että olisi kaikki hyvin ja saataisiin varmistus sukupuoleen =) Olisi kyllä hyvä kuulla tässä vaiheessa jos olisikin poika, ollaan jo niin totuttu tuohon tyttöajatukseen.


Veikkausgalluppia ehdotti joku muukin. Katsoin tuolta elo- tai olisiko ollut syyskuisten pinosta ja niillä oli koottu veikkausten perusteella oikein lista, siis kaikki oli veikanneet milloin syntyy ja minkäkokoinen. Jos teiltä löytyy intoa laittaa omat veikkaukset mustattuna, kiitos niin mä voisin tuollaisen listan koota, voidaan sit lopussa katsoa miten lähelle kukin pääsi! Mä voin aloittaa veikkaamalla että vauva syntyy tasan rv 41+0 ja painaa 4 kiloa. Jos vaikka viikon ja 200 gramman tarkkuudella osuis oikeaan niin mielestäni aika hyvin =)

Lähdettekö mukaan?

Sokeripala 24+2 edelleen
 
Sokeripala Mun veikkaus on rv 39+0 ja 3500-3600g

Kelan sivuilla huomasin, et äitiysavustus hakemus oli hyväksytty (olipa ylläri :LOL: ) ja paketin pitäis olla parin viikon kuluttua noudettavissa.

Muutoin kyllä alkaa huumori loppua. Selkä on ihan sökönä töissä istumisesta, kaupassa käynnistä ei tahtonu tulla mitään ku supisteli niin kovasti. Supistukset ei ollu kipeitä mut jos yritti ees normaali vauhtia kävellä niin alko sattumaan. Mä oon ihan poikki ku ei saa nukuttua kunnolla. En ees muista millon olisin viimeksi nukkunu kokonaisen yön... Ei sais valittaa mut ku ei oikeesti enää huumori riitä tähän. Tarvis lepoa...

AaVee ja pikku L 23+6 (huomenna poksuu! :heart:
 
Ultran sukupuoliarviosta. Mä luotan ihan 100% siihen, mitä Bruno meille sanoi. Hän on muutenkin alansa huippuja. Molemmista pojista näytti pippelin meille ultrassa ja saimme niistä kuvatkin mukaan. Nyt tytön kohdalla näytti myös ultralla ja saimme kuvan taas mukaan. Eli kyllä se uskottava on, että nyt on meille pikkuinen neiti tulossa. =)

Mä ostin jo ensimmäisen vaaleanpunaisen vaatteen 4D-ultrapäivänä. :LOL: Sen jälkeen niitä on kyllä kertynyt jo melkoinen kasa. On vaaleanpunaisia, söpöjä mekkoja, bodeja, puolipotkareita, potkareita, plyysihousuja yms. Mä kävin aika alkuvaiheessa nuo meidän poikien vauvavaatteet läpi ja valkkasin niistä juuri ne neutraalit: valkoiset, beiget, keltaiset, vihreät, ruskeat, turkoosit jne. Mä ajattelin, että niitä mä voin ihan hyvin myös tytöllä käyttää. Näiden lisäksi olen ostanut myös punaista ja violettia vaaatetta. Haluan kuitenkin tytölle muutakin väriä kuin vaaleanpunaista.

Tänään ostin itselleni Boob imetypaidan, jossa on lyhyet hihat. Multa löytyy ainakin kaksi pitkähihaista Boob imetyspaitaa jo ennestään, mutta yhtään lyhythihaista ei. (Mulla on ainakin niin kuuma imettäessä, että tuo lyhythihainen voi olla kivempi kotona käyttää). Ensimmäinen imetysjuttu siis tässä raskaudessa hankittu. Vielä pitää noita imetysliivejä hankkia lisää. Vanhat kun ovat jo niin kulahtaneet, että on aika vähän silläkin saralla panostaa.

Veikkausgallupiin vastaan, että rv 40+1 ja 3500g.
 
Hei! :wave:

pikaiset neuvolakuulumiset eiliseltä: Kaikki muuten ihan mallillaan, paisi hemppa edelleen laskussa, vaikka olen jo kolmisen viikkoa rautaa syönyt.. :/ Nyt otetaa välillä 2 tbl ja pitäis ruveta kiinnittää huomiota myös siihen mitä syö, että sais ravinnosta mahd. paljon rautaa! Painoa oli taas tullut, liikaa :ashamed: Mutta neuvolan täti vakuutteli, että suurin osa painosta on tullut vatsaan ja vauvaan, kun ei musta muuten näy, että ois painoa saattanut tulla. Päin vastoin, kasvoista mulle on sanottu, että on kapentuneet entisestään.. Mut en sit tiiä! No, ei piä miettiä liikaa sitä painoa, se tulee mikä tulee, kyllä se sit lähteeki! ;)

Juu kohta ois lähettävä töihin, ekaa päivää tekemään pitkän loman jälkeen! kyllä nyt väsyttää!! |O No, ei ole montaa viikkoa töitä ja sit jää mammalomalle. :) Nyt on mentävä!

anteeksi oma napaisuus. :ashamed:

jenspa 25+0 POKS :heart:
 
sokeripala: oma veikkaus rv38+2 ja 2950g, aiemmat synnytykset olleet kans 38+ viikoilla joten eiköhän tääkin mee samaa rataa vaik välil onkin sellainen tunne jottei noin pitkille viikoille päästä..

ens tiistaille sain neuvolalääkärin joka tsekkaa alakerran tilanteen, kiva kun neuvolas oli vieläkin joku sijainen..olis halunnut jutella oman terkan kanssa joka tietää mun menneisyyden ja on perillä asioista.
pissanäytteessä oli jotain sekakasvua joten uus näyte pitäis viedä, epäili th et olis vti mut ei oo itellä oireita..

taidan tänään soittaa työpaikalle tuosta ens kuun kesälomasta jonka aion pitää ja sit vois soittaa kelaan ja kysellä sairaslomarahojen perään kun ei ole toukokuun jälkeen saanut rahaa niin olis ihan kiva jokusen pennin saada täs lähikuukausina mut onneks ainakin sit ens kuus saa sen lomarahan..

kurpitsa ja "A" rv 26+3 ( 27+0 )
 
veikkausgallup 40+5, 3900 g

toi on myös toive ett ei syntyis ennen la vaan pikemminki vähän jälkee ett mä ehtisin saada koko ens syksyn kestävät kurssit mahd. pitkälle ku meil suhtaudutaan niin nuivasti poissaoloihin..:)

ziziz mul on tullu painoo about saman verran ku sulla tähän mennessä, eli +10 kg rv 26+2 mennessä.. lähtöBMI oli 22, joten periaatteessa 16 kg asti ois "ok" joten 6kg vielä varaa tulla.. onkohan muilla jo suunnitelmia raskauskilojen sulattamiseen? mä oon aatellu ett otst ois hyvin aikaa kesään ett kesään mennessä olis taas kuosissa, elikä tiputtanut raskauskilot ja kiinteytyny ja saanu lihaskuntoo takas.. alkuun aattelin vaunulenkkeillä ja uida ja jälkitarkastuksen jälkeen palailla hevosen selkään ja alkaa hiljallee treenaa vatsalihaksia yms ja ehkä keväämmällä vois uskaltautua bodypumppiin ja muuhun taas..no ehkä meen vähän asioiden edelle..:)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Josefiina84:
mul on tullu painoo about saman verran ku sulla tähän mennessä, eli +10 kg rv 26+2 mennessä..




Ja mulla 9kg ja tänään 26+0

:D Tosin oon ollut odotuksen alussa melkeen 10kg hoikempi kuin esikkoa alkaessani ja muutenkin treenaamisen jäljiltä tota rasvaa oli melko vähän kropassa. Uskon (/uskottelen itselleni) et kyllä ne lähtee kun pääsee normaaliin treenirytmiin ja mullakin on tavoite et rantakuosiin kesäksi 2011 :D Oikeesti odotan jo kuin kuuta nousevaa et saan tehdä itselleni treeniohjelman ja alkaa kunnolla liikkumaan ilman et heti on selkä paskana ja olo muutenkin kuin jyrän alle jääneellä.

Niin ja tosiaan meilläkin esikoinen tuli eilen kuumeeseen ja huomenna alkais koulu. Raukka on ihan maansa myynyt kun uusi koulu kyseessä ja on odottanut kuin kuuta nousevaa tota koulun alkua. :/

 
Oma veikkaukseni 36+5 ja 2950 Saattapi sitten olla että mennään yli niin että pätkähtää...

Ihanaa kun saimme molemmat pojan kanssa nyt sitten flunssan... Siis isomman pojan. Viikonloppuna olis tarkoitus pitää pojalle synttärikemuja, mutta miten sitä mitään jaksaa sairaana leipoa!!??! Ja työtkin nyt alkoi, joten sielläkin pitäisi jaksaa jotain tehdä... Mutta ei nyt auta muuta ku lähteä sinne katselemaan! Sorry, tää vuodatus vaan tuli :LOL:

Zaijuska ja Saappi 27+3
 
Veikkaukseni ( perustuu ihan aikaisempiin kokemuksiin :)) 39+1 ja 3685g. tse toivon jo lokakuulla synnyttäväni, koska selkäkivut ovat pahentuneet ja kiropraktikosa huolimatta helpotusta ei näy.
Synnytyksen jälkeen pitäisi helpottaa joten odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Sairaslomani jatkuu 2 viikkoa ja tuon jälkeen olisi 3 viikkoa töitä ennen loman alkua jotka luultavasti joudun sairaslomaa ottamaan.

Meillä pikkumiehellä on nuha ja sitä kuumetta odottelen nousevaksi. Vaikka isomummuni sanoikin aina, että lapsi on terve kun sen nenä vuotaa :D Ja kokemusta hällä oli 7 lapsen verran..

vaatteista sen verran, että kyllä meillä on hankittuna uusia sini/vihreä sävyisiä vaatteita jotka tosin tarpeen vaatiessa menee tytöllekin. Jos siellä tyttö olisi niin eipä saisi yhtään äidin hankkimaa vaaleanpunaista vaattetta ( mä olen vähän pimee näiden värien kanssa ja vähän muutenkin ;) )

pojatkin pukeutuu välilllä äidin hameeseen, korkkareihin ja kaivaa käsilaukunkin kaapista :D Musta ihan ok, jotkut kauhistelee
:p

Op ja Arvo 26+5
 

Yhteistyössä