MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Muarille voimia ja :hug:

pitäisikö siihen fb-ryhmään bv:llä ottaa kaveriksi joku muukin ylläpitäjä kun ilmeisesti välillä ollut hankaluuksia kun vain yksi ylläpitäjä ja nyt kun yritin laittaa bv:lle viestiä niin ei mennyt perille kun vastaanottajan postilaatikko on täynnä? ihan vain ehdotus :)

tasse 27+0
 
Pitkästä aikaa!
Olen seuraillut melko tiiviisti kuulumisianne ja alatte selvästikin käymään tutuiksi. Tuntuun että tämä elämä on sen verran hektistä etten ole omia ajatuksia ehtinyt kirjoittamaan mutta nyt aion parantaa tapani!

Tuntemukset ovat täällä melko samoja kuin useimmilla, välillä vauva ryskää niin että kylkiluut paukkaa ja välillä taas on rauhallisempaa. Suunnattomasti ihmettelen missä liitoskivut viipyvät, molemmista edellisistä on näillä viikoilla jo kävelty kuin ankka mutta nyt vaiva on toistaiseksi poissa. Onneksi!

Jos sivujen päivittäjä on lähistöllä, meille on tulollaan tyttövauva ja epäilisin että kuin esikoinen tuli eräpäiväna ja nro 2 vkolla 40+4 niin tämä tulee sitten 40+2 ja painoarvio on 4000g.

Mutta nyt luen teidän juttunne loppuun ja palaan asiaan.

Täti Uuu ja pikkutäti huomenna 27+0!
 
Tasse, paas säpo tulemaan, eilen oli tullut tosi monilta yvtä ja jollain oli tullut sama viesti 15krt ;) joten loota meni tukkoon. :)
Kuka haluaisi mun kanssa kerhon ylläpitäjäksi? Voisin lisätä kaksikin halukasta mun apuriksi :)

Saanko mä päivittää ensi kuun pinon? :D
Olisi kiva päivittää ja pääsisi ja keskittyisi enemmän näihin meitin odotusjuttuihin kun käy katsomassa tuoreimpia uutisia, tulisi oltua aktiivisempi =)


Minkäslaisia kotiintuloasuja te olette suunnitellut? Tai oikeastaan minkälaisen ulkoasu kannattaisi pikkuiselle hankkia kotimatkaa varten? =)

Muarille voimia, käyhän kerhossa kertomassa kuulumisia kun jaksat :hug:

BV ja nimetön 28+6
 
Bad Virgin - saat ainakin mun puolesta päivittää ensi kuun pinon :wave: Mulla ei oo periaatteessa hajuakaan mitä pienelle tulisi pukea päälle kotiin lähtiessä, mutta olin ajatellut bodya, potkuhousuja, anopin kutomaa villa-asua ja fleece-haalaria. Mahtaakohan noissa vauvan jo tulla kuuma..?

TätiUuu - päivitin tyttölupauksen listoille. Se veikkauslista olikin Sokeripalan heiniä :)

Mua on alkanut vaivaamaan kauheat yölliset suonenvedot! on muuten ärsyttävää herätä kun pohje tai varvas (tai parhaassa tapauksessa molemmat) kramppaa :headwall: Oon yrittänyt juoda paljon, ottaa magnesiumia ja ostin vielä neuvolantädin vinkistä luontaistuotekaupasta ohuet villasukatkin, mutta eipä tunnu auttavan :attn:

Kävelemisestä ei myöskään tule enää juuri mitään, kun jo ihan pienen matkan jälkeen alkaa vihlomaan nivusiin. Tai siis alavatsan reunoihin (mistä maha alkaa kasvamaan). Sanotaanko niitä tässä tapauksessa nivusiksi? Kun eikö nivuset oikeasti ole noi kohdat mistä jalat lähtee? :kieh:

Muarin perheelle lähettelen vielä voimia :hug: Tulehan kertomaan kuulumisia kun vaan jaksat :heart:

Silent 26+6
 
Mä onnistuin eilen illalla pimeässä olohuoneessa (joo, en tiedä miksi sitä pitää pimeässä haahuilla, kun valotkin voisi laittaa päälle.. :ashamed: ) kaatumaan pojan taaperokärryyn, kun vahingossa siihen astuin ja se lipes alta :kieh: No en onneksi mahalleni kaatunut, vaan vasemman jalan kylkipuoli edellä ja sehän vihoittelee mulle nyt ihan sikana :/ Jospa se tästä... Onneksi ei kumminkaan pahemmin käynyt. Vaavi potkii ihan normaalisti jne.

Kotiintulovaatteista: Mä oletan, että tämä nro 2 syntyy aika lailla samoina päivinä, kun esikoinen syntyi ja hänellä oli päällään tuolloin kotiutumisen aikaan body, fleecepotkarit, pipo ja sellainen aika paksu nallekarvainen kevyttoppapuku. Lisäksi oli autossa vielä mun villalangasta neuloma peitto kaukalossa päällä. Mut meillä matkaa kotiin ei oo kun joku 4-5 km... Samantyylistä pukeutumista ajattelin nytkin.

(.) Meidän keittiöremontti part.1 alkaa olemaan voiton puolella, jesh!!! En kestäis enää yhtään tätä sotkua :p

Huomenna poksuisi kauan odotettu rv 25 :D Ja sitten lähdetäänkin menemään 30:ntä päin =) Niin se aika vaan kuluu.

vaimo ja vaavi 24+6
 
Pyhäaamun rauhaa =)
Meillä miesväki oli viimeyön reissussa ja ihmeellistä kyllä, kaikista ennakko peloistani huolimatta olen nukkunut kuin possu :kieh: Koko yönä ei tarvinnut edes vessaan! Pitääköhän jatkossa nukua poikien kanssa eri kerroksessa jos unet paranisi :p

Kotiutusvaatteita olen kanssa alkanut miettiä. Body ja puolipotkarit tietysti, mutta siihen lisäksi ajattelin jotain koko pukua esim. collegehaalarisysteemiä. Sitte kevythaalari ja menoksi? Olen kyllä semmonen ylitoppaaja, esikoinenki on jatkuvan vaatetarkkailun alla edelleen :LOL: Esikko oli nimittäin infektioastma lapsi pienenä ja kun kerran kuussa joutui hänen kanssaan sairaalaan flunssan takia, niin oppi pukemaan vaatetta, ettei heti sairastuisi uudelleen... Tietty voi olla niin, että ei sitten karaistunut ja tuli hikiseksi ja sillä palellutti itsensä, mutta eipä jaksanut ottaa sitä riskiä että ainakaan pukemattomuuden vuoksi tulisi sairaaksi...!!! Välillä kyllä hirvittää kaverin lapset, jotka vielä lumien aikana voivat olla jalat kengissä ilman sukkia! Heille ei kylmä tule...

Saitko Bad Virgin mun säpon? Kun olen sen nyt laittanut useamman kerran, että tuliko nyt sitten viimein perille :attn:
 
saana: onko liikkeitä alkanut tuntumaan paremmin?

vaimo: onneksi et kaatunut pahemmin..

kotiintulovaatteet: riippuu säistä mutta vauvalle ajattelin bodya,potkuhousuja,ohkasempaa pipoa,sit joko se äitiyspakkauksen kevytvanuhaalari tai paksumpi fleecehaalari.

sintsulle paranemisia flunssan kourista

omaan napaan ei ihmeempiä, samaa rataa. tiistaina neuvolalääkäri

kurpitsa ja "A" rv27+1 ( 27+5 )
 
Mä en ole kotiintulovaatteita ees miettinyt. Jos tämä on samaa sukupuolta kun esikokkin, niin tulee samoissa vaatteissa, lyhythihainen body, paita, housut, sukkikset ja puku. Ja pipo päähän tottakai! :heart: Näin yks päivä sairaalassa kotiinlähdössä olevan perheen, ja vauvalla oli päällä pipo, tumput, villasukat ja jonkinlainen kevyttoppahaalari. Ja lämpöä tais olla joku +29!! Meinasin mennä sanomaan, että tuo lapsi saa kyllä lämpöhalvauksen, mutta heidän se lapsi oli.

Sintsulle ja muille paranemisia flunssasta, sitä on vissiin aika paljon liikkeellä! Meillä oli muut kipeitä, paitsi mä, ihme kyllä.

Vaimo tänä iltana voisit laittaa valot päälle niin et kaadu pahemmin! ;)

Mä en kans oo tuolla fb : ssä, ja en tiedä mitään mitä siellä puhutaan, mutta Muarille oli pieni poia syntynyt. Onnea! Ja tsemppiä seuraaviin kuukausiin.

Liirah+ Sissi 25+3
 
Tässä vielä viimeisin versio veikkauslistasta, tarkistakaa olenko unohtanut jonkun :)


AaVee rv 39+0 ja 3500-3600g
aletheia rv 37+0 ja 2800 g
Annsku rv 39+0 ja 3690g
Bad Virgin- rv 39+2 ja 3290 g
Bigwish rv 38+5 ja 3300g
Crocus76 rv38+ ja 3600g
Eveny rv 39+ ja 3500 g
HattiVatti1986 rv 41+5 ja 4150g
Haven rv 42+0 ja 3750g.
Ingu rv 41+0 ja 3400g
JanJade rv 39+6 ja 3825g
Josefiina84 rv 40 + 5 ja 3900 g
Katja-75 rv 40+1 ja 3500g
kirppunen rv 40+3 ja 3100g
kurpitsa rv 38+2 ja 2950g
liirah rv 39+ ja 4500 g
LilliMenninkäinen rv 40+5 ja 4100 g
Lumi-Marja rv 40+1 ja 4250g
mimskeli rv 39+4 ja 4050g/52cm
minde88 rv 40+2 ja 3450g
MoonVaan rv 41+6 ja 3800 g
Muari rv 37+3 3200 g
Nallu rv 39+4 ja 3900 g
nuu rv 38+1 ja 3100 g
OP-81 rv 39+1 ja 3685 g
petite rv 38+2 ja 3600g
pimpula-76- rv 38+5 ja 2875g
piprane ema rv 39+4 ja 3650g
Pirtsi rv 38+4 ja 3750g
puhnalle rv 42+1 ja 3870g
Saana07 rv 40+4 ja 3800g
Siilinlapsi rv 38+6 ja 3100g
Silent whisper rv 40+2 ja 3 900 g
Sintsu78 rv 40+3 ja 3400 g
Sokeripala rv 41+0 ja 4000 g
suhveli rv 39+5 ja 3400 g
Tanya82 rv 39+2 ja 3050 g
Terese rv 39+2 ja 4100g
Tinker Bell rv 39+6 ja 3700 g
TätiUuu rv 40+2 ja 4000g
vaimo85 rv 39+3 ja 3400g
Zaijuska rv 36+5 ja 2950 g
ziziz rv 39+5 ja 3900 g
 
Bad Virgin Kiitos FB kutsun lähettämisestä! =)

Kotiutumisvaatteista Mun anoppi on kutonut aivan ihanan villa puvun (takki, housut, lakki, sukat ja tumput) vauvalle joten se laitetaan ja sinne alle perus body ja puoli potkarit. Sit vähän lämpötilasta riippuen laitetaan varmaan joku fleece haalari tai turvakaukaloon kuuluva toppapussi saa tuoda lämpöä. Meillä on n. 5. min automatka sairaalasta kotiin niin luulis tarkenevan. Mut senhän näkee sit et kuin kylmä mahtaa olla ku vauva syntyy ja pääsee kotiin.

AaVee ja pikku L 24+5
 
Mulla oli niitä liitoskipuja tuossa joku aika sitten muutaman päivänä ja kävelin kuin ankka. ne oli tosi kipeät ja ajattelin,että nytkö ne alkoi vaivaamaan. Mutta niitä ei kestänyt kuin sen muutaman päivän,että olisko vaan ollut jotain venymistä. Mutta kyllä ne vielä alkaa mullakin tuossa rv30 paikkeilla :whistle:

Onko muilla olo jo malttamaton? Mä en jaksaisi enää odottaa sitä päivää kun saa vauvan ja mietin jo tosi paljon,että miltä hän näyttää jne =) Mutta sitten kun tuli tuo Muarin tapaus niin todellakin toivon,että manteli viihtyy mahassa vielä monta viikkoa. Onneksi mulla ei ole ennenaikaisuuden merkkejä ollut koskaan.

Viime yönä oli taas niin kuuma |O Katottiin illalla ukon kanssa vuokra-elokuva ja tuli mässättyä pizzaa ja karkkia siinä samalla :ashamed: :p

Tänään poksutaan =)


 
Sen verran tulen kertomaan, kun LilliM puhui noista ennenaikaisuuden merkeistä, että ei aina kyse ole siitä, jos vauva syntyy liian aikaisin. Meillä oli Sintililä vatsassa niin huono olo, että hänet oli pakko leikata ulos ja heti. Ikävä kyllä ehti olla mahassa ihan liian kauan eikä tässä juuri toivoa ole, vaikka poika vielä elääkin.

Muari ja Sintti, pian 4 vrk
 
muarille :hug:

Lillimenninkäinen: Puhuit ennenaikaisuuden merkeistä.. Mitäs ne on?

ON: Ens viikolla on onneksi äitiyspolikäynti, kun mua huolettaa näiden vauvojen tila :( Tai lähinnä tuon toisen, kun on niin vähäliikkeinen. Sillä tosin on istukka etupuolella ja on kyllä aina ollut rauhallisempi. Pitäiskö tässä vaiheessa enää tuon istukan haitata liikkeiden tuntemista? Neuvolassa viime viikolla koitin kysyä liikkeistä, et mikä on normaalia näillä viikoilla, mutta terkka ohitti koko kysymyksen |O Niin kuin kaikki muutkin, jotka itseä vaivasi! Onneksi nyt alkaa tiheämmät äitipolikäynnit, kun on tuo neuvola ihan peestä :whistle:

Huomenna olisi sitten rv27 ja todennäköisesti alle kymmenen viikkoa jäljellä :eek: Ja vielä olis laitettavaa, mutta kun tuo aika menee niin äkkiä! Veikkauksia en laita, kun ei oikein ole minkäänlaista aavistusta, kunhan nyt vielä ainakin lokakuulle pysyisi sisäpuolella!
 
Muarille :hug: <3

vaatteista Ajattelin vauvalle potkarit, body yhdistelmää ja haalaria. Jos on kauheen kylmä niin villapuku väliin. Toisaalta meille kaukaloon tulossa lämpöpussi niin en tiedä tarviiko villapukua.

SW Mulla on myös tuollaisia kipuja nivusissa + selkäkivut. Tukivyö auttanut jonkunverran. Et kannattaa kokeilla.

Mut nyt jatkan töitä.. Eveny ja poju 28 + jotain..( oon ihans sekaisin jo päivistä)
 
Voi Muari toivottavasti poika selviää, voimia koko perheelle :hug:

vauvan vaatetuksesta kotiin lähtiessä ollut puhetta. Meillä varmaan vauva tuodaan kotiin samoissa vaatteissa kuin esikoinen, eli body ja sitten aika ohkanen hupparipuku, ja sitten ostin sellaisen karvaisen nallepuvun h&m:ltä ja tietty myssyt ja tumput, jos on pakkasta enemmälti niin varmaan joku lisä peite sitten päälle. Itsellä on kauhean malttamaton olo, että aika kuluisi äkkiä ja saisi nyytin syliin, mutta mulla nuita supisteluja on päivittäin ja hiukan paikat pehmenneet joten kovasti toivon että elli vauva vielä masussa viihtyisi.
Töihin ei enää ole menoja sanoivat viime lääkärineuvolassa. Seuraava tarkastus sitten äiti polilla syyskuussa.

Vauvan liikkeistä: täällä on ollut alusta lähtien kovin vauhdikas kaveri mahassa, mutta välillä pitänyt hiljaisia päiviä ja yleensä silloin ei ole liikkeitä tuntunut niin paljon jos itse olen enempi liikkeessä ollut. Nyt on selvästi kääntynyt raivotarjontaan kun potkut tuntuu ylämahalla enemmän.

Tällä kertaa ei tämän enempää, jaksamisia tasapuolisesti kaikille!!

Liongirl& Elli vauva 25+1
 
Mun viesti ei oo tainnut vieläkään tulla BV:lle läpi? Tuosta fb ryhmän ylläpidosta, mä voisin ainakin auttaa. Tulee sen verta usein siellä käytyä :ashamed:

Ei kyllä pysty edes kuvittelemaan, mitkä tuntemukset Muarilla ja perheella nyt on. Voimia vielä.

Lillim, mulla on todella malttamaton olo! Mietin myös jo kovasti marraskuuta ja voisin hypätä yhden kuukauden tästä välistä. Varmaan johtuu siitäkin, että vatsa on alkanut olla näin ahdistava jo nyt, kun esikoisesta se ei muistaakseni ahdistanut vielä lopussakaan.. Mutta kuitenkin toivon, että vauva pysyisi masussa vielä kymmenisen viikkoa, ja että voisi siellä hyvin.

Me ollaan koko vloppu puuhailtu rakennuksella. Aamukin jo oltiin, mutta tulin nyt kotiin esikoisen kanssa päikkäreille ja ruuan laittoon. Ehkä pitää itekin vähän huilahtaa.

Oon joutunut ottamaan luumut jokapäiväiseen ruokavaliooni, ilmeisesti osasyynä vatsan aiheuttamaan tukalaan oloon on vatsan huono toimivuus... niin himpun on nyt helpannut kyllä. Mutta täytyypä ehkä vielä hakea jotain apteekistakin.

Sunnuntain jatkoja kaikille!

suhveli 27+5
 
Kotiutumisvaatteet mä aion ottaa mukaani pitkähihaisen bodyn, fleece kankaiset kokopotkarit, myssyn ja säästä riippuen fleecehaalarin tai toppapuvun :)

Malttamaton olotila on ollut joo, mutta kaverin on parasta pysyä mahassa vielä seitsemän viikkoa, toivottavasti ei yli vaan mene pahasti, kun mulla on suuri vauvan kaipuu jo :heart:

Lilli Mekin katsottiin illalla Clint Eastwoodin Gran Torino elokuva, ja tulihan siinä vedettyä puoli pussia juustonaksuja, puoli pakettia jäätelöä ja puoli pussia karkkia :ashamed:

Käytiin miehen kanssa aamusella kävelemässä 6km lenkki, mies halusi kävellä matkan käsi-kädessä, aikun oli herkän tuntuista vaikka ikivanha pariskunta ollaankin :heart:
Nyt taidan mennä kuolaamaan alakertaan, mies kokkaa mun lempiruokaa siellä :)

Tanya & herra hukkapätkä 29+2
 
Muari :hug: Voimia koko perheelle ja pienelle suojelusenkeleitä!

Bigwish Mun on välillä työlästä hengittää levossakin, mut yleensä helpottaa jos pääsee makaamaan kyljelleen.

Terese Mä joudun huimauksen takia istumaan kauppareissuillakin. Kyllä se välillä hävettää kun ihmiset tuijottaa. Tuntuu ettei näin nuori saisi ollenkaan istua kaupan penkeillä, kai ne on vaan vanhuksille tarkotettu..

Kotiutumisvaatteista Mä olen ajatellu vauvalle alustavasti bodya, housuja, sukkia ja säästä riippuen fleecehaalari tai toppahaalari + muut ulkovaatteet..

Täällä poksu eilen rv 30 ja mies halusi tietysti koota vauvalle sängyn valmiiksi :heart: Mä ajattelin tänään laittaa ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita pesuun. Enää n. 10 viikkoa jäljellä :heart:

Nallu ja Hattivatti 30+1
 

Yhteistyössä