MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Turvakaukalo Me ostimme britaxin baby safe plussan.

Tänään on saanut kylkiluut kyytiä. Koko päivän on pikkunen ollut kovassa vauhdissa. Aina potkii samaan kohtaan,ikävä kyllä suoraan kylkiluihin.

Enää ois pari vaatetta ostettava+patja sänkyyn ja sit ois hankinnat tehty.Perjantaina hakemaan hoitopöytä :)
 
No olipas vaikeaa päästä kirjautumaan tänne!

Meillä kaukalona tuolla odottaa Maxi-Cosin cabriofix + telakka. Kaukalon ostin lastentarvikkeesta 169e ja alusta tilattiin saksasta 140e postareineen, saatiin 50e halvemmalla kuin Suomesta.

Tilasin vauvalle toppapuvun, suolanen oli hinta, mutta ah niin ihana ticketin tumman ruskea babysuit. Oikeastaan ei puutu enää mitään kummempaa kun ne kaksostenrattaat, mutta ne nyt kerkeää ostamaan vaikka vauvan synnyttyä.

Huomenna neuvola, toivottavasti painoa ei ole ihan järkyttävästi tullut lisää....

kirppunen 30+5
 
Happily married: Olitko pitkäänkin osastolla? Sanoiko lääkärit mitään rajoja tuolle kohdunsuuntilanteelle, että milloin ottavat osastolle? Minulla voi olla sama edessä viikonvaihteessa :( Viimeviikolla kohdunsuu oli pehmeä ja lyhentynyt alle kolmeen senttiin. Lääkäri sanoi, että vielä ei osastolle oteta, mutta viikon päästä kontrolli. Nyt vaan peukut pystyyn, että oli "mittavirhe", kun oli uusi ja nuori lääkäri :D

Plasebo 28+2
 
Ja taas unohdin tallentaa viestin ja nettiyhteys pätki ja meni hukkaan :headwall:

Ei kannata syödä Buranaa vikalla kolmanneksella, peesaan edellisiä! Voi aiheuttaa sikiön sydämessä valtimotiehyen sulkeutumisen ennen aikojaan, kuuluu sulkeutua vasta synnytyksen jälkeen ja tuo olisi siis hengenvaarallista. Sama pätee kaikkiin tulehduskipulääkkeisiin (Ketorin, Voltaren yms). Panadol ei aiheuta moista mut tehokin kyllä heikompi. Kannattaa pyytää resepti Panacodista jos kipu vaatii, sitä voi käyttää koko raskauden, tosin sit taas imetysaikana vaihtaisin takaisin Buranaan.

On kyllä inhottavaa jos on kipuja ja tietäis että jokin lääke auttais eikä voi ottaa!

Siilinlapsi, en tiedä huolehdinko enempää kuin muutkaan, jotain juttuja ehkä tietää pelätä enemmän mut sit taas kun on työn puolesta nähnyt näitä yleisimpiä vaivoja/huolia (tyyliin erilaiset lievähköt tuikkivat/pistävät kivut eri vaiheissa raskautta jotka on yleensä viattomia) niin ei taas sit ihan kaikesta huolestu. Tai just joku sf-mitta sentin-pari sinne tai tänne eri mittaajilla ei merkkaa mitään kun ihmiset mittaa ihan eri tavalla yms. Mut kyllä mä aika helposti huolestun :D
Toisaalta kun itse on alalla niin on tunne ettei kehtaa ihan vähästä kysellä tai soitella synnärille tms, nolottaa jos soittaisi turhaan. Toivottavasti en sit oikeasti viivyttelisi turhaan jos olisi aihetta! Viimeksi kun synnytys alkoi vesien menolla ja kätilö sanoi puhelimessa "joo, voisit vähitellen alkaa tulla tännepäin" niin viivyttelin tuntikaupalla ja puuhastelin kaikenlaista etten vaan vaikuttais höösääjältä joka ryntää hädissään heti sairaalaan vaikkei tarttis :rolleyes: Nyt ehkä kannattaa mennä varman päälle kun on pitempi matka synnärille ja toinen synnytys, mun äidillä oli kuulemma eka hidas ja toiset nopeita, saa nähdä mitä tuleman pitää.

Jännä juttu muuten, mua ei tällä hetkellä pelota synnytys yhtään! Jotenkin ihan innostuneena odotan, hullu minä... Toivottavasti fiilis kestää, mieluiten synnytyksen jälkeenkin...

Sokerinmöhkäle 26+4
 
sori jos en nyt kommentoi mihinkään olen ihan :confused: tämän uudistuksen kanssa, jospa tää tästä pikku hiljaa..
Ensi kuun pinoa tuun kyllä mielellään päivittämään.
Nyt yritän lähemmin tutustua uuteen palstaan..

BV ja Leo 30+2
 
Pikaisesti täällä käymässä ja huomasin, että meidän poika on kadonnut syntyneistä. Johtuuko uudistuksesta vai mistä? Ihan hassua ette te muut olette raskaana, meillä poika tuli eilen jo kaksi viikkoa. Ja edelleen alle syntymäpainonsa, mutta nyt on sentään suunta ylöspäin.

Muari ja ihmemies pian 15 vrk
 
Muari Mä mietinkin just yöllä sua, ku heräsin että mitäköhän teille kuuluu. Oli tosi mukava yllätys et olit kirjoittanut tänne, Paljon haleja sinne. :hug:

BV Mä olen kans yhtä hämillään tän uudistuksen kanssa. Tää on mun mielestä paljon huonompi ku aina pitää etsiä tää ketju, eikä pääse suoraa viimeks kirjoittamaan viestiin. huoh.:rolleyes:

(.) Eilen neuvolassa taas hb tippunu 10:llä, nyt se on 100. Sf mitta oli 29,5cm. Ja oli tosi kiva ku oma neuvolatäti oli paikalla. :) Oli ihana aamuherätys ku poika monotti vaan ja tosi kovasti. :)

mibetsy ja mara 29+6 (huomen taas poksuu :heart: )
 
Huomenta, huomenta!
Onpas oudot nämä uudet sivut:O

Täällä ei mitään erikoisia, kiirettä riittää ja en oikein ole ehtinyt mitään kirjoittelemaan... Tänään neuvola ja iltasella vielä lääkäri. Katotaan tuo kohdunsuu, kun on supistellut taas: / Toivottavasti kaikki ok!

Koitan jaksaa huomenna tulla lueskeleen enemmän, kun on vihdoin vapaapäivä!!!
 
mibetsy: viimeiselle kirjoitukselle pääsee kun painaa siitä sellaisesta sinisestä pienestä palkista mikä on aiemmin kirjoittaneen nimimerkin vieres ( oikein vaikeesti selitettynä.. )

muari: ihana kuulla susta ja pojasta. jaksuja sinne kovasti, olette ajatuksissa :hug:

jännittää..tänään on 11 aikaan äitiyspolikäynti...

kurpitsa ja "A" rv28+5 ( 29+2 )
 
moi

Olen käynyt harvakseltaan palstailemassa viime aikoina. Kiireitä on ollut töiden ja kotiasioiden kanssa niin, että en ole yhtään ehtinyt tulla kuulumisianne kurkkaamaan.

Paljon tuntuu ihmisille tapahtuneen sitten viime käynnin täällä!
Muarille ja pienelle keskoselle hurjasti voimia taisteluun! Toivottavasti pieni jaksaa taistella!

Käyn itse lääkärissä klo 11, kun ollut muutaman päivän alaselkä tosi kipeä. Mulla on ollut aiemmin useita virtsatietulehduksia, joten epäilen, että nytkin voisi olla kyse tulehduksesta. Sairaslomaa haen loppuviikoksi. Toisaalta voi olla, että vauva on sellaisessa asennossa, että aiheuttaa jotain hermosärkyä...saa nähdä mikä on lääkärin tuomio.

Hyvää vointia kaikille ja etenkin vuodepotilaille tsemppiä ja jaksamista!

Pikku-Katti (30+1)
 
Täällä taas. Tänään on kaverin vauvakutsut ja mun tarvii lähteä metsästämään lahjaa hälle. Ei hirveästi hotsita liikkua ku mulla sattuu nivuset/lonkat ihan järkyttävän paljon.. Istuminenkin kyllä laukaisee sen kivun. Hosuli on viihtynyt nyt viikon poikkitilassa, eikä hällä tunnu olevan aikomustakaan kääntyä suuntaan tai toiseen :( Edelleen kykkii tuolla lantion syvyyksissä. Ja jotenkin tää asento ilmeisesti painaa mun hermoihin, kun se jalkoihin säteilevä kipu ei tunnu miltään liitoskivulta. Voi ku tämä masukki nyt ymmärtäis kääntyä vielä raivotarjontaan.. On ollut tasan yhden päivän raivotarjonnassa, muutoin viihtynyt perätilassa ja nyt sit tässä vielä sitäkin hullummassa poikkitilassa. Lieneekö hällä joku syy, miksei halua raivotarjontaan? Mä olen tässä jo miettinyt, että jos tilanne pysyy tälläisenä ja ulkokäännöstä ehdotetaan, niin mä en varmaan uskalla siihen ulkokäännösyritykseen suostua. Ku mulla on jotenkin semmonen tutina että tähän on joku syy. Ja kun esikollakin oli napanuora kaksinkerroin kaulan ympäri ja solmussa, niin karmeeta olisi jos toinen väkisin käännettäis vaikkei esim. napanuoran kireyden takia ole sitä itse tehnyt.
Vähän ennenaikaista murehtia tämmöisiä, tää poikkitila vaan muistuttaa itsestään koko ajan ku se saa mun oman oloni niin raihnaiseksi.

Olipas omanapainen marina! Anteeksi kaikki ;)
 
Huh! Vihdoin pääsin kirjautumaan tänne! Tuli aivan vieroitusoireita ku ei pariin päivään päässy kirjautumaan ja kirjoittelemaan! :p

Tänne ei kummempaa. Tiistaina poksui viikot nyt siis jo 26+2 menossa. Aina vaan lähenee se seuraava etappi eli 30+0. Työpäiviäkään ei ole enää kuin 32 jäljellä! Ihanaa!

Happily Married Jaksamista vuodelepoon. :hug:

Kukas siitä turvakaukalosta kyselikään.. Meille on ostettu Gracon Logico S telakalla. Kätevältä tuntui ja plussaa tietysti se, että sen saa kiinnitettyä sit niihin meidän matkarattaisiin (Gracon Mirage+).

Täällä on nyt taas jostain kumman syystä pukannu päälle ihan kamalan ummetuksen ja sitä myöten vielä kamalammat peräpukamat. Pukamia saan helpotettua kyllä mut ku sais ton mahan vielä toimimaan. Mä en millään haluaisi käyttää mitään lääke hoitoa siihen kun on vähän huonot kokemukset lääkkeellä toimivasta mahasta... Kai se on kohta vaan pakko syödä niitä kuivattuja luumuja vaikka oksennus meinaakin tulla pelkästä ajatuksesta...

Ensi viikolla olis toka neuvolalääkäri käynti. Saa nähdä mitä siellä selviää. Supistuksia on kuitenkin ollut sen verran paljon.. Voisin kyllä ihan hyvin jäädä jo lomalle... ;)

AaVee ja pikku L 26+2
 
Oi ihanaa Muari! :heart: Oonkin ajatellu teitä tosi paljon.

kojootti: toivottavasti Hosuli kääntyis pian itekseen raivotarjontaan.

AaVee: Mie oon syöny aamusin noita vauvanruokaluumumömmöjä ja päälle mysliä jukurtin kanssa, mut nyt tuntuu ettei nekään enää auta :x

pnda ja miisumi 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Muari kuulla jo parempia uutisia!:heart: Mäkin ihmettelin et mihin otsikosta oli kadonnu loput?!

kaukalosta me päädyttiin nyt pitkän harkinnan jälkeen maxi cosin cabrio fixiin. Nyt kuitenkin tilattiin se ilman telakkaa ja kokeillaan ensin kuinka hankala on oikeesti ilman sitä ja jos ei oo hankala niin ei telakkaa osteta.. Meillä kuitenkaan ei oo kummassakaan autossa isofix kiinnitys mahdollisuutta ja vähän mietityttää et miten sit sen telakan saa vöillä niin hyvin kiinni... :)

Eilen oli neuvola ja siellä ei mitään ihmeellistä. Paino oli pysyny ihan samassa kun kaks viikkoa sitten :D ja hemmapakin oli nyt noussu 113:sta 132:teen!!! jee! Nyt alkaakin sit olemaan käynnit kahden viikon välein!
Meilläkin tuuo rimpula taitaa olla jossain ihme poikittais asennossa, kuitenkin sillain et pää taitaa olla alempana kuin peppu :LOL:
hattis ja rimpula 29+5
 
Viimeksi muokattu:
Onpa täällä tapahtunut paljon. Voimahalit kaikille niitä tarvitseville! Ihana kuulla Muari teistä! Oikein paljon voimia myös sinne!

Mä oon ollu viime aikoina tosi väsynyt taas. Tuntuu, ettei mitään saa aikaiseksi. Ei jaksa edes tänne kirjoitella. :ashamed: Odotan kyllä jo niin innolla synnytystä.

Nämä uudet sivut on kyllä ihan kummalliset. En meinannut millään löytää edes tätä meidän ketjua. : / No, täytyy vähän tutkia.

Bigwish ja pieni 30+2 (ihan uskomatonta, että viimeinen kymppi menossa!!! :) )
 
Vihdoinkin pääsin kirjautumaan tänne. Olen kyllä käynyt lukemassa kaikki jutut, mutta en ole voinut mitään kommata.
Kaukalosta: En vielä tiedä mikä malli hommataan, mutta näillä näkymin joko Gracon Logico s tai sit Brion (en muista tarkkaa merkkiä). Kuitenkin jalustallinen olis tarkoitus hommata.
Mulla oli kuopuksella tuo Gracon malli ja olin tyytyväinen siihen. Harmi vain että silloin ajattelin että se lapsi olisi viimeinen ja myin sen kaukalon pois. Se olisi vielä ihan käyttökelpoinen, kun ikää kaukalolla ei vielä olisi niin älyttömästi ja pidin sitä todella hyvänä. Nyt siis hommattava uusi kaukalo. Muuta isompaa ei tarviikaan hommata.
Sen kumpi malli tulee olemaan ratkaisee se, kumpi käy paremmin autoon. Meillä kun auto alkaa olla jo aikas ahas. Meillä on 7-hengen farmariauto ja nyt ois 8. henkilö tulossa talouteen. Turvaistuimia tai korokkeita tarvii meidän perheessä tällä hetkellä neljä lasta. Kaksi heistä kasvaa vuoden sisällä sen 135 cm:n rajan ohi. Mut vauvan syntyessä voi olla että hekin vielä tarvii ja siinä onkin sit sovittelemista, miten saada istuimet mahtumaan. Autoa ei lähdetä vaihtamaan, mut voi olla että hommataan ns. kakkosauto siltä varalta että koko perheenä lähetään johonkin, mut usein ainakin yksi on poissa kyydistä.
Se Brion kaukalo telakoineen on kapeampi kuin Gracon, joten voi olla että päädymme siihen Brion versioon, jotta takapenkille mahtuisi kolme turvaistuinta. Takakonttiin kun mahtuu vain kaksi matkustajaa.

ruttunen rv 28+6
 
Plasebo Mitään rajaa eivät sanoneet ottivat nopeasti osastolle kun kaulaa oli jäljellä enää 0,5 cm ja supistuksia vaikkakin täysin kivuttomia tuli tiheään, 2 viikkoa ehdin osastolla olla vuodelevossa ja niin että ensimmäisen viikon makasin vain sängyssä pääalaspäin ilman vessalupaa :( Toivottavasti en joudu enää samaan tilanteeseen, henkisesti hyvin raskasta! Ja toivotaan että sinäkin säästyisit osastolle joutumisesta :)
Kyllä tämä kotona makoilu voittaa aina sairaalan :) Ja mitäpä sitä ei pikkuisen ihmeen eteen tekisi :heart:

Tuli mielees tuosta ummetuksesta että itse sain osastolla sellaista kuin Magnesiamaito ja suosittelivat sitä myös kotiin ostettavan ja minulla ainakin toiminut hyvin :) Joten te ummetuksesta kärsivät kokeilkaahan tuota jos muista ei ole apua :)
Muorille :hug: ja voimia arkeen.

Happily married ja vauva 29+2
 
Minäkin yhdyn muihin, eli ihanaa kuulla teidän kuulumisia Muari!!! :heart: Olette olleet mielessä. Voimia, siunausta ja varjelusta edelleen jatkoon! Mä luulen, että nuo tiedot on uudistuksen myötä tippunut pois... Kun tuntuu muissakin ketjuissa, joita oon käynyt lukemassa, olevan samaa vaivaa.

Tänne ei kummempia. Toka sokerirasitus takanapäin ja huomenna soitteleen neuvolaan vastauksesta. Oon luottavaisin mielin, kun paastoarvokin oli tosi hyvä, pikamittarilla 4,5 :)

vaimo ja vaavi 26+3
 
No eihän näitä sivuja enää osaa käyttää!!:confused:

Täällä flunssan kourissa esikoisen kanssa.. Muuten olo ihan hyvä.
Viikonloppuna kävin kaupungissa ostoksilla ja löysin meidän vaaville toppahaalarin ja vielä -30%. Vielä kun lakin löytäis niin vaatetus puoli alkaa olemaan hyvällä alulla :)

Ja tervetuloa taas kaikille uusille!

puhnalle 27+0 POKS
 
Tulin tuolta joulukuisten ketjusta kuokkimaan, kun tulee luettua näitä muitakin lähikuukausia.
Muari täällä on myös toivottu parasta ja odotettu kuulumisia. Paljon voimia sinulle ja pienelle taistelijalle!
 
reissusta kotiuduttu

hyvä mieli jäi äitipolikäynnistä =) painoarvio oli 1,3kg joka menee aika samois esikoispojan arvioissa näil viikoil, kohdunsuun tilanteen katsoi hyvinkin tarkkaan mut ei edelleenkään muutoksia edelliskertaan ja sisäsuukin oli vielä kiinni, joten hyvillä mielin porskutetaan etiäppäin. jotain emätinpuikkoja sain kun lääkärin mielestä olis jotain haiskahtavaa valkovuotoo ollu ja vähän punoitti kohdunkaula. lapsivettä hyvin ja virtaukset ok ja vauva oli edelleen pää alaspäin siellä.

me saatais miehen työkaverilta vuoden 2000 teutonian vaunut 20 eurolla, ei pahan hintaset ollenkaan, ihan siistit ja ehjät kuulemma. mies tos laitteli mulle sähköpostilla kuvaa niistä mut en oo viel ehtinyt vilkaseen mut mikäs siinä jos on vaan toimivat menopelit. tarviiko ne vaunut nyt olla ihan uutta uutukaista ja 1000 euroa maksavat jos halvemmillakin vaunuilla pääsee etiäppäin..
 

Yhteistyössä