Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Täällä ainakin yksi, joka ei halunnut tietää eli ei kysytty ultrassa sukupuolta :) Halutaan miehen kanssa kuulla se vasta synnytyssalissa!

Minä en halunnut tietää ja miehelle oli ihan sama, joten hänkin kallistui sen puoleen, ettei selvitetä etukäteen. Me jotenkin ajateltiin, että nimienkin kannalta on parempi, kun odottaa, että näkee pienen ennen kuin on ehtinyt kiintyä johonkin tiettyyn nimeen tai vielä pahempi, kyllästyä johonkin hyvään nimeen (itselle ainakin käy sitä :D ). Joten nyt vaan listataan kaikkia nimiä, joista tykätään, ja katsotaan sitten josko mikään niistä istuu tulokkaalle!

Vähän rupesi kyllä kutkuttamaan juuri ennen sitä ultraa tuo sukupuolen selvittäminen, ihan yleisestä uteliaisuudesta, mutta olen ihan iloinen, että pidettiin päämme, eikä kysytty. Eipähän tarvitse sitten myöskään huijata sukulaisia ja tuttuja, kun emme kuitenkaan olisi halunneet sitä muille paljastaa ennen syntymää, minä ainakaan.

Ihanaa viikonloppu alkaa! Se tosin menee kaverin polttareissa lähes ainoana selvänä, mutta eiköhän tästä aika ihana helleviikonloppu tule :)

Siilinlapsi ja öttis 20+1
 
Me ei kanssa haluttu esikoisesta tietää etukäteen, vaikka ultratäti oli hiukan hölmö kun kysy että halutaanko tietää ja sitten mä sanoin että ehdottomasti ei, ja täti siihen että sit äkkiä silmät kiinni kun välillä se vaan näkyy niin hyvin...e tä jäikö sit vielä hirveen paljoa arvailuiden varaan.. tietty mä aattelin että kun se näkee varpaankynnetkin ja osaa katsoa ni voi kait se silti kumpi vaan olla...mut nyt haluan ihan ehdottomasti tietää, ja toivon niin että se kanssa näkyy.
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Crocukselle voimia, toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin! :hug:

Me ei kahden ekan kohdalla saatu tietää sukupuolta vaikka oltais haluttu joten nyt kun kätilö sen meille kertoi, kysyi siis halutaanko tietää, niin tottahan toki! :D

Tänään poksuu tasan Rv 21. :)
 
Crocukselle iso hali ja tsemppiä! :hug: Toivottavasti on väärä hälytys ja kaikki hyvin pienellä!

Nämä helteet on tehny mulle tosi huonoa ja tuossa olin reilun vuorokauden syömättä ja juomatta, kun kaikki vaan tuli ylös ja enemmänkin :( Eilen olin Kättärillä tiputuksessa, kun alkoi jo voimat loppua. Nyt taas pystyn syömään ja juomaan, onneksi. Pienellä on kaikki hyvin kuitenkin ja se on pääasia. Eilen myös ultrasivat siis. Ulos mua ei saa nyt kirveelläkään... Sisällä tuulettimen edessä on oikein hyvä :)

Maanantaina olisi neuvola taas. Tai no taas ja taas, ei niitä kovin montaa vielä ole ollut :D Kiva saada tietää paino ja kuulla sydänäänet.

20+4
 
Meille on helpompi odottaa tulokasta tietäen kumpi tulee, ei niin noista neutraaleista väreistä tykätä ja tykätään että kaikki on valmiina tulokkaan tullessa ulkomaailmaan :) Lisäksi en nähnyt järkeä alkaa salaamaan tietoa sukulaisilta, vaan kysyin haluaako ne tietää kumpi se on, ja kaikkihan tahtoi :) Kuinka muut jotka tietää sukupuolen, oletteko paljastaneet muille sen?

Vaihdoin jälleen puhtaat lakanat sänkyyn, kun hikoillaan ihan kiitettävästi näin kesäkuumalla ja lakanat on aina ihan rypyssä selän alla. Ilmeisesti sunnuntaina lähdetään möksälle, pääsen puusaunaan ja uimaan, saunasta rantaan on 3metrin matka :heart:
Nyt lähden ravaamaan tunnin lenkin ulos, ennenkuin päivä on taas kaikkein kuumimmillaan :)

Tanya & herra hukkapätkä 24+0 :heart:
 
Tanya 82 Me kerrottiin kaikille, mutta kaikki oli sen jo arvannut, koska ei toi miehen suku muuta teekkään ku vaan poikia (sillä 4velijee ja 1 sisko) ja sen velijel kaks poikaa niin oli jotenki itsestään selvyys että poika tulee :)

mibetsy ja mara 23+0
 
Onnea täältäkin kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille!

Crocus :hug:

Tuttemui Tervetuloa mukaan! :wave:

Ultrakuulumisia: Kaikki näytti vauvalla kunnossa olevan, rakenteet vaikuttivat normaaleilta ja vastasivat viikkoja :heart: Istukka on etuseinämässä, mutta väliä kohdunsuulla ja istukalla on ihan reilusti. Huh. Ei pitäis ainakaan olla tässä raskaudessa huolta etisestä istukasta :) Jalkovälissä näytti vauvalla jotein roikkuvan ja kätilökin sanoi, että veikkaa poikaa. Sellainen fiilis mulla onkin tässä jo jonkin aikaa ollut =) Me kerrottiin esikoisen kohdalla, jos joku kysyi sukupuolesta, se kyllä ihan avoimesti. Ja niin varmaan tästäkin. Kuitenkaan en oo ikinä pystynyt 100%:sesti ultra-arvioon luottamaan ja ilmoitan sitten asian yleensä "todennäköisesti poika"-tyylillä :p

Mutta eipä nyt tarvitse hirveästi mitään vaatetta tms. ostella, kun esikoisen jäljiltä on kaikki jäljellä ja hän kun on samaan aikaan vuodesta vielä syntynytkin, niin pitäis kaikki samat vaatteet (haalareita myöten) mennäkin :D Oishan se ollut kiva päästä hameta hypistelemään, mutta hyvä näinkin =) Ja kävin mä yhden housupuvun ostamassa tulokkaalle ihan vaan ultran kunniaksi kuitenkin ;)

vaimo ja vaavi 19+4
 
Suuri kiitos kaikille haleista ja tsempeistä! Tultiin just 4d ultrasta ja tää lekuri onkin tosi taitava alallansa!
Kyllähän se niin oli että pikkuisella on kaikki hyvin! Eilinen päivä olikin yhtä tuskaa ku pelotti niin kauheesti! Eli sydän on kunnossa eikä tartte enää huolehtia. Jos siinä jotain ois ollu niin kuulemma ois näkyny turvotuksina muualla kropassaki mm. vatsassa.
Sukupuolta ei 100% tarkkaan uskaltanu sanoa mutta veikkas että meille ois pikkuinen TYTTÖ tulossa! Siis niinku kolmen pojan jälkeen :whistle: Ei tarkkaan nähny haarojen väliin mutta sai kuvaa niin että näky virtsarakko ja peräaukko ja sen välissä tumma kohta jonka sanoi olevan kohtu, pojilla ei kuulemma sellaista tummaa kohtaa tuossa välissä oo...

Myöhemmin sitte enempi nyt tarttee vielä töitä tehä..


 
ihanaa crocus76.

Meillä olis huomenna 160km autoilua edessä, miten pystyn tälläsel helteel estää huonon olon, oon oksennellu nyt eilen ja tnää tosi paljon. Ja en viittis olla huomen huonon olon kanssa autossa.
 
Ihanaa crocus että kaikki mahassa hyvin :heart:

Pikapikaa päivittelen kuulumisia täältä. Eli rakenteessa käyty, jossa kaikki oli mallillaan ja vauva vastas viikkoja. Tytöltä kuulemaa näyttää vaikka ei ihan 100% varma ollutkaan (onko ne ikinä tässä vaiheessa?). Eli mun poikaolot on ollut ihan päin metikköä ja tytär saa kovasti kaipaamansa siskon :D

 
Crocus, aivan ihania uutisia kerta kaikkiaan! Onnittelut teillekin tyttölupauksesta! Nyt oli sitten tytön vuoro. :flower: =)

Sukulaisille kertomisesta. Mä kerroin jo omille vanhemmille ja siskolleni. Äiti varmaan kertoo siitä siskoilleen ja sitä kautta sana leviää. (En siis ole kieltänyt kertomasta). Laitoin viestiä myös facebookiin, joten eiköhän se sitä kautta viimeistään leviä sukulaistenkin tietoon. Mua ei haittaa jo tietävät. Esikoisen sukupuolesta kerrottiin myös kaikille 4D-ultran jälkeen. Kuopuksesta taas ei kerrottu kenellekään (vasta syntymän jälkeen saivat tietää). Nyt sitten kerrottiin taas avoimesti tytöstä.

Olen menossa Selloon poikien kanssa ostelemaan neidille vähän tarvikkeita ja vaatteita. Aika tummia pilviä vain näyttää olevan taivaalla. Sopii toivoa, ettei juuri nyt alkaisi satamaan, koska kävellen ollaan liikenteessä. Täytyy varmaan ottaa sateenvarjo varuilta mukaan.

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Katja-75 ja Pikku Neiti rv 21+2

 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille, erityisesti Crocukselle! :flower:

Me käytiin siellä perinnöllisyyslääkärillä. Sen mukaan meidän tulevalla vauvalla on 1% riski downin syndroomaan (mitä kuitenkin hyvät tulokset np-ultrasta ja seerumiseulasta pienentää ). Isompi riski sitten kohdistuu autismiin, eli riski että vauvalla aikanaan todettaisiin joku autisminkirjon diagnoosi on 7-9%. Tätä on kuitenkin mahdotonta selvittää etukäteen.

Jokatapauksessa meidän tytöltä otetaan verikokeet joita jollain ihmeellisellä uudella tekniikalla aletaan tutkia geenejä jotka voisivat olla syynä autismiin. Jos sieltä löytyy jotain niin aletaan tutkia samoja asioita myös pojusta ja meistä vanhemmista. Näin on mahdollista selvittää onko meidän tapauksessa taustalla joku geenivirhe(?). Periaatteessa se on mahdollista sitten selvittää myös tulevasta vauvasta, mutta on huomiitavaa että vaikka vauvalta löytyisi sama geenivirhe niin se ei hänen kohdallaan tarkoita että tuo näkyisi millään lailla hänen elämässään eli voi kuitenkin kehittyä ihat terveeksi lapseksi. Ja vaikkei tätä virhettä löytyisi voi lapsesta silti tulla autistinen.

Eli eipä tuosta "akselin" kohdalla ole juuri hyötyä. :D Mutta silti kiinnostaa selvitellä noita taustoja. Myös omilla sisaruksillani on tämän hetken valossa normaaliin verrattuna kaksinkertainen riski saada autismin kirjon lapsi.

Madicken & "akseli" 19+4
 
Katoamisista: Tää mamma on ollu vähän maassa, kun minun ja miehen yhteinen tuttu on kadonnut juhannuksen jälkeen.. nyt siitä on uutisoitu lehdessäkin ja poliisi epäilee henkirikosta :( lehtien otsikot kieltämättä on jo omat arvauksensa antaneet tapaukselle.. huoh.. että maailma ja jopa noin nuoret ihmiset voi olla julmia..


jotain ilonaihetta sentään, nyt on vihdoin poika alkanut takomaan niin lujaa, että mieskin tunsi liikkeen kokeilessaan masua.Kamala kun sitä itse pelästyy joka kerta ja melkein hyppään tuolilta alas kun säikähdän :)

Onnea vielä kaikille ihanista ultrakuulumisista ja voimia niille joilla jotain epäselvää vielä on :flower:

H3idi ja poikanen 22+4
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumista!

Kuten itse arvelin niin sitä painoa oli nyt tullut lisää.. Reilu 600g viikossa :ashamed:
Nyt en herkuttele kuin yhden kerran viikossa. Muuten kaikki hyvin neuvolassa. Viikon päästä rakenneultraan!

puhnalle 20+1
 
Kaikil joilla on poikalupaus, niin onko tehnyt useesti mieli makeaa? Mulla ei meinaa tee ku todella harvoin mieli makeaa ja pienellä määrällä makeanhimo lähtee. Jostain luin tai kuulin et se viittaa kans siihen et on poika tulossa. :) Mun kohdalla ainakin pitää paikkansa ettei tee makeaa niin kamalasti mieli.

mibetsy ja mara 23+0
 
Bigwish Mäkin olen pari kertaa meinannut kompastua, ja kyllä se ottaa oikeen sydämestä kun sitä säikähtää. Meillä on pari kissaa täällä ja tuo toinen pyörii aina välillä jaloissa. Välillä se pääsee yllättään niin, että meinaa kompastua.

Tuttemui Tervetuloa joukkoon! Otan osaa poikanne kuolemasta.

Tanya Me ei haluttu kertoa muille sukupuolta. Ihan vain sen takia, ettei tule liikaa odotuksia. Ainahan on mahdollista, että tuleekin toinen..

Crocus Ihana uutinen!

mibetsy Muista ainakin juoda paljon matkalla. Juo vaikka ei olisikaan jano! Ja kannattaa pysähtyä kerran tai pari johonkin varjosaan paikkaan jos mahdollista..

H3idi Jaksamisia :hug: Varmasti kova paikka, kun joku läheinen/tuttu katoaa.

Nallu ja Hattivatti 24+6 Huomenna poksuukin sitten jo 25 :heart:
 
Vautsi Crocus =) Kaikki hyvin ja saatte tytön =) Ihanaa!

Me kysytään sukupuoli ja kerromme sen myös muille mikäli asia selviää =) Ensin ajattelin,että ei kerrota muille,mutta jos (kun ) tulokas on poika ja sitä emme muille paljastaisi niin sitten kaikki pälpättää,että voi kun se olisi nyt tyttö ym typerää niin en jaksa sitä sitten. Vaan jos on poika,niin teen heti selväksi,että meille tulee poika ja piste =) Mutta asiaa pitää jännittää vielä kolmisen viikkoa :whistle:

Huominen meneekin täysin jokkiksen parissa. Mies menee ajamaan sm-kisoihin,omalla paikkakunnalla vielä järjestetään,niin pitäähän sinne mennä jännäämään. Vastustanut on kovaa auton kanssa tämän viikon ja eilen vielä ukko rälläköi peukalonsa niin,että piti tikkejä käydä laittamassa! Toivottavasti ei vain olisi kamalaa hellettä! Tänään on ollutkin mukavan vilposa päivä,tai on ainakin tuntunut vilposelta niiden helteiden jälkeen.

Meidän yövieraat tuleekin vissiin jo tänään ja ovat koko viikonlopun =)

LilliM ja manteli 19+5
 

Yhteistyössä