Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

mibetsy: mul ei oo tullut limavuotoa kuin viimeks silloin kun ovuloittin, toivottavasti ei merkkaa mitään ikävää kohdunsuun kannalta :/
eikö tosiaan kellään muulla ole tuollaista vuotoa..?no toivotaan et on ihan normaalia ja sitä kuuluu tullakkin

kattelin tos vaunuja netistä..löysin babytownista toiset ihan kivannäköset menopelit..tako:fast rider sunbrust, ne on oikein kehitetty pohjoismaiden oloihin, hintakaan ei mikään paha olis 429e, nuo oranssin väriset olis aika makeet :p :)
sais nyt pian sairaspäivärahat kelasta niin pääsis ostoksille...

 
Terve tuloa maija ja poijjat :wave:

Nukkumisesta. No eihän siitä mitään tule. Kiekkaan suuntaan ja toiseen, yritän paketoida itteeni tyynyjen kans johonki asentoho, mutta mikään ei tunnu olevan hyvä. Lonkkiin sattuu, kädet puutuu, selkää kivistää ja vielä on kuukausia aikaa helpotukseen, mikäli sitä tälläkään kertaa tulee. Viimeks vaivas ylikipee haava ja issias :( Mahallaan nukkumista ei voi edes harkita, selällään olis paras, mutta kun ei sais. Pissalla ravaan pari kolme kertaa ja virkistyn siinä sen verran, että menee ainakin tunti, ennen kuin saan nukuttua. Nukun korkeintaan neljästä viiteen tuntia yössä ja olen päivällä ihan puhki. Pakko nukkua välillä päikkärit, muutan ei vain jaksa.

Alkaa huominen jännittämään ihan toden teolla. 15h ultraan! Käydään samalla reissulla hakemassa vaunut kotia, kun en vain tohdi niitä ennemmin kotiin asti kuljetella. jos vaikka jotain onkin todella pahasti pielessä. Samanmoiset vaunut kuin AaVeellä, mutta tavarakori metallinen ja punaiset.

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+6
 
Nukkuminen onnistuu todella hyvin. Vessassa ei tarvii kertaakaan käydä. Esikoinenki nukkuu yöunet klo 21-10 (huhhuh!) että unta riittää tälle mammalle hienosti! :p
Kävin piiiiiiitkästä aikaa perjantaina baarissa ku tanssijalkaa niin vipatti. Hyvin onnistu eikä iskiaskaan vaivannu yhtään. Seuraava aamupäivä meni sit shoppailessa ja sit alko kyllä juilia alaselässä aivan mahottomasti! :ashamed: ehkäpä ois voinu jättää tanssit tai shoppailut välistä. No, nyt kuitenki kaikki ok. Tulevana vloppuna muutto niin puuhaa riittää ja toivotaan että alaselkä ei sano stop. Laatikoita en meinaa kantaa mutta kyllä tuo pakkailu ja siivoiluki veronsa vaatii..

ziziz ja asukki 23+1 (kait)
 
http://areena.yle.fi/video/1160522 Täältähän tuon dokumentin voi katsoa, jos joku haluaa. Ajattelin itse vilkaista, jos alkaa itkettää kovin niin taidan jättää kesken.

kurpitsa Kyllä mulla on välillä tuollaista vähän venyvää kirkasta vuotoa, ja on ollut ennen raskauttakin. En ole huolissaan siksi koska sitä on ennenkin ollut. Uskon sen olevan ihan normaalia. Jos vuoto olisi kovin keltaista tai siinä olisi verta niin sitten eri asia..

Aloitin jo pakkailua, vaikka muuttopäivää ei ole lyöty lukkoon. Pääsee sit helpommalla ku on jo alottanu tän homman. :) Mein tarvii ainaki maalailla seiniä vielä ennen ja siivota koko asunto. Oon TOSI tarkka siinä, mua ällöttää toisten liat :D
 
huomenta tääl ollaan herätty jo 5:20 |O |O

nuorimmainen jätti eilen päikkärit jostain syystä välistä ja vaikka menikin nukkumaan 19:30 niin päikkärien jättö kostautui sitten aikaisella aamulla..huoh..onneks tuo 5v nukkuu vielä

miten sitä jaksaakaan taas niitä yöheräilyjä ja aikaisia aamuja?!

kurpitsa ja "A" rv24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
miten sitä jaksaakaan taas niitä yöheräilyjä ja aikaisia aamuja?!
Tätä mäkin välillä mietin, samoin kuin muutenkin jaksamista kahden lapsen hoitamisessa (saatika sitten useamman). Mun esikko herää tällä hetkellä aika säännöllisesti klo 06.00 ja itse ei vaan vielä aina silloin kyl jaksais. Jossain vaiheessa herääminen oli jo myöhempää, joskus seitsemän maissa, mutta jostain syystä tähän on nyt palauduttu.. Nukkuu kyllä sitten putkeen sen 21-06, mut kumminkin. Siihen vielä ne yöheräilyt sitten 4 kuukauden päästä päälle, niin sitä on varmaan aika poikki. :| Vaikka nyt oon kuitenkin siinä mielessä hyvässä asemassa, kun olen hoitovapaalla, että voin sitten aina nukkua päiväunet, mutta mitenköhän niiden kanssa sitten käy kun on vauva ja kaksivuotias talossa... Tällaisia tulee mietittyä välillä. Mutta kai se on aikansa kutakin ja eiköhän sitä sitten pärjää, vaikka vähän väsyttäisikin :p

POKS 22 viikkoa! =)
 
Täällä kanssa huonosti nukuttu yö takana |O Mä olen nukkunut huonosti jo jonkun aikaa. Heräilen pienimpiinkin ääniin,kuumuuteen tai vessahätään. Lisäksi kuopus on nyt jostain syystä nukkunut huonommin monena yönä. On kyllä uhmaiässä,että tuleeko sitten yöuniinkin päivän kiukuttelut :headwall: Normaalisti nukkuu kyllä hyvin. Ja minähän pyörin sitten joskus yli tunninkin ennenkuin saan unen päästä. No,tänä aamuna oon oikeastaan herännyt 5.30 kun linnut kolisteli katolla ja kraakkui takapihalla :kieh: Sitten tuli kärpänen pörräämään korvan juureen,että se niistä unista!

Venyvää valkovuotoa mullakin oli jossain vaiheessa...olisko ollut joskus kuukausi sitten? En ole ihan varma,mutta muutamia kertoja pyyhiessä tuli. :snotty: En usko,että on mitenkään vaarallista jos tosiaan on valkoista tai ettei seassa ole verta.

Jaahas...keskimmäisen uimakouluviikko alkaa :wave:

1 yö ultraan!

LilliM ja manteli 22+1
 
Heippa ja pahoittelut kaikille, en ole vieläkään saanut päivitettyä listaa.. :ashamed: Mä olen niin veto poissa, haaveilen vaan koko ajan nukkumisesta. Mies on Saksassa, joten ihan keskenämme saamme sairastella pojan kanssa. Tänään mulla on vika päivä antibioottikuurista, pojalla taas taitaa tästä tulla eka antibioottipäivä. Aamulla itki että korvaa särkee, ja nyt puoliltapäivin mennään sitten lääkärille. Mulla alkaa olla semmonen koomaväsymys etten meinaa enää saada silmiä pysymään auki.
Koitan kyllä ne pävitykset tehdä ennen tämän kuun loppua.

Ens kuun pinoon toivoisinkin taasen uutta päivittäjää, oman laiskistumisen vuoksi ;) Onko vapaaehtoisia?
 
Täältäkin yksi huonosti nukkunut lisää pinoon |O :wave: Piti käydä vessassa ja oli kuuma ja esikko yski ja tuli ukkonen ja mitä vielä... Vaidoin sänkyäkin kerran yön aikana, kun esikoinen yski niin paljon ettei mies saannut nukuttua. Mentiin sitten pojan kanssa yläkertaan nukkumaan, jotta herra saa rauhassa koisia alhaalla :headwall: Itselle ei vain uni tullut sitten enää!!! Päiväunet siis kuulostaa taas päivän parhaalta ohjelmalta :D

Supistuksia on täälläkin ollut. Harkkareita ja muutamia kipeitä, mutta nopeita, tavallisia suppareitakin on ollut. Huomenna on neuvola ja pitää kysyä molloin olisi seuraava lääkäri, jotta kattoisivat tuon alakerran. Sinne ei ollakkaan sitten viime lääkärin (viikoilla 16 tai jotain) kurkisteltu. Hieman jännittää että onko paikat pysyneet kiinni! Kelan papereita en viime neuvolassa saannut, kun päivät ei ihan olleet silloin täynnä. Nyt sitten pitäisi nekin katella =)

Valkovuotoa on ollut edelleen. Välillä kellertävää ja muutenkin se on ällöä :eek: Tuntuu että saisi aivan vaihtaa housuja :snotty: Yök, kaikkea se tämä raskaus teettää!!!

Olipas taas omaa napaan, mutta en nyt muista taas mitä piti kaikille kommentoida...
 
Voi elämän karut kävyt mikä yö oli :( Neljän viikon lomailun jälkeen nukkumaan meno aikaisin tuotti tuskaa, käytiin jo ysiltä nukkumaan, mies nukahtikin heti ja aloitti erittäin levottoman nukkumisen, jalat kävit sillä kokoajan :| Sitten minimies potki mua minkä kerkes. Sain jotenkuten nukuttua kaksi tuntia, poljin pyörällä töihin ja kävin täällä suihkussa läpsimässä itseäni poskille, jotta heräisin kunnolla :D
Väsyttää aika lahjakkaasti, ja töitä niitä on loman jälkeen vaikka muille jakaa |O
Tänään kaverin kanssa kuudelta saunomaan, eiköhän sen jälkeen iltapala napaan ja ajoissa nukkumaan :)

Tanya & herra hukkapätkä 26+3
 
Sain kuin sainkin listaa päiviteltyä, mutta sieltä on saattanut nyt jäädä jotain puuttumaan. Joten KAIKKI, joilla on ollut päivitettävää 17.7.-26.7., tarkistakaa että asia on kunnossa :) Nyt mää menen suihkuun että kehtaan lähteä pojan kanssa lekurille :wave:
 
Pääsinpäs sisään, vaikka onneton tietokone oli unohtanut mun salasanan.

Nukkumisesta on täällä ollut puhetta. On mullakin tosi katkonaista, en edes laske vessakertoja. Lapset harvoin herättävät, mutta viime yönä kolmosella oli joku hätä, ja menin sitten sen viereen hetkeksi. Esikolla on leveä sänky, jossa kolmonenkin oli viime yön, niin mahduin minäkin hyvin sinne sekaan. Oikeastaan paremmin kuin omaan sänkyyn, jossa nukkui miehen lisäksi kakkonen . Joo sekavaa mutta ei todella meidän normiyö.

Mä en sinänsä osaa pelätä synnytyskipua, koska tiedän että siihen saa avun (jos ehtii). Mulla spinaali on toiminut tähän asti hyvin ja nytkin olen kirjannut sen esitietokaavakkeeseen. Ja kipuhan loppuu samantien kun vauva syntyy.

Eilen kävin ultrassa ja Sintin painoarvio oli 730 g. Kuulemma päivälleen vastaa viikkoja.

Muari ja Sintti rv 25+2
 
Sain kun sainkin sen äitiyspakkauksen lauantaina katsottua läpi. Mä tykkäsin kyllä. :heart: Näinhän mä sen jo livenä messuilla silloin keväällä, mutta silloin en kehdannut koko laatikkoa läpi käydä, vaan katselin päällisin puolin vain. Värit oli musta kivat. Vaaleaa ja ruskeaa ja harmaata. Sopii kummalle vain. Makuupussikin oli musta aivan ihana ja vaikka se niin selvästi pojalle paremmin sopiikin niin kyllä se meidän neiti siinä saa ihan samallalailla kölliä. Mieluummin näin päin kun, että olisi vaaleanpunainen makuupussi pojille. (Sellaista kun ei kyllä meidän pojilla olisi käytetty). Vaatteet olivat mun mielestä hyvälaatuiset enkä nähnyt niissä mitään vikoja tai langanpätkiä. Kaikki oli juuri niinkuin pitääkin.

Tänään aamulla mäkin sitten ensimmäisen kerran bongasin neidin potkut mahan päältä. Samoin sain muutaman potkun käteenikin kun mahalla pidin. Tällä kertaa iskuja sateli sinne navan seudulle, joten siitä ne oli helppo bongata. Yleensä kun tuo neiti tahtoo tuonne alakerran suuntaan niitä iskujansa jaella.

Nukkumisesta. Mä olen kyllä nukkunut ihan hyvin yöni silloin kun en ole hirveään tuskanhikeen herännyt. (Nämä helteet ei kyllä oikein ole mun juttu) . Vessaan herään pari kertaa yössä minimissään, mutta yleensä uni tulee hyvin uudestaan. Nukun missä asennossa vaan ja mahallani nukun siten, että nukun enemmän toiseen kylkeen nojaten maha hiukan ilmassa toisen polven varassa. (Toivottavasti joku nyt ymmärsi tosta sepustuksesta jotain :LOL: ). Jalat suorana mahallaan mäkään en enää pysty olemaan tai neiti alkaa heti protestoimaan.

Liitoskipuja mulla ei ole vielä ilmaantunut, eikä muitakaan kipuja. Oikein itseäkin ihmetyttää, ettei vielä ole tullut. Harjoitussupistuksia tulee päivittäin useita, mutta koska ne eivät ole kipeitä niin en ole yhtään huolissani. Olo on siis kaiken kaikkiaan hyvä.

Tästä on hyvä aloittaa taas uusi viikko. Sokerirasituksesta ajattelin tänään soittaa labraan, koska loman takia se jäi hoitamatta. Saa sitten siihenkin ajan sovittua.

Katja-75 ja Pikku Neiti rv 23+5

 
Huomasin nyt juuri lomailun jälkeen, että mä en enää pysty seisomaan kovin kauaa, ja apua kun töitä on vielä seitsemän viikkoa jäljellä :(

Tuleeko kenellekään muulle pitkistä (15min-30min) seisomisista vatsakipuja, siis ihan menkkajomotuksen tunne?

 
Tanya 82: mulla kanssa tulee aika ajoin nuita kipuja pitkään seistessäni, olen nyt testaillut tukivyötä joka ehkä vähän auttanut tosin niin vähän sitä käyttänyt ettei varmaksi voi sanoa ja nyt näillä helteillä ei paljon kiinnosta sitä enää laittaa!
 
Synnytyksestä: Mies tulee ehdottomasti mukaan, en vois kuvitellakkaan yksinäni synnyttävän..

Imetystyynyä
olen harkinnut. Esikoista imetin pari ensimmäistä kuukautta makuulteen koska se tuntui helpommalta, kuin istualteen..

Tanya 82 Mulle tulee kans maha kipeäksi kun seisoskelen pitemmän aikaa ja se säteilee myös selkään.. Pelkkä ruoan laitto ja perunoiden kuoriminenkin tuntuu välillä tuskaiselta..

Nukkuminen ei ole helpoimmasta päästä. Pari kertaa saa vessassa käydä ja kyljellään ei ole yhtään mukava nukkua.. Tuntuu että joka paikka kipeytyy ja puutuu..

Niin ja tervetuloa kaikille uusille :flower:

puhnalle22+4
 
Tanya 82 mä olen ainakin todella kipeä jo pelkästä kauppareissusta tai ruuan laitosta. Mutta mulle toki neuvolassa sanottiin, että lantiot on näköjään alkanu löystyä "vähä" ennakkoon ja tekevät sen todella kivuliaasti (tämä siis jo joskus viikolla 18). Pitäis elokuulla aloittaa työharjoittelu, mutta taitaa joutua vaihtamaan ajankohtaa, kun ei pysty tämän takia oikein kauheasti mitään fyysistä tehdä. :(

Nukkuminen on tällä hetkellä tuskaisen vaikeaa (osittain juurikin noiden lantioiden takia). Oon aina ollu huono nukahtamaan ja sitä on yritetty aiemmin ihan lääkkeilläkin hoitaa. Nyt koko homma vaan pahentunu, kun kaikki asennot on huonoja, mies kuorsaa :LOL: , pitää heräillä pissalle ja viime yönä oli ihan jumalaton ukonilmakin (en tykkää moisesta ilmiöistä keskellä yötä )! Muutamina aamuina oon heränny, kun yläselässä on semmoinen kauhea polttava tunne, mikä yleensä on mennyt sitten syömällä pois (jotenkin yhdistän sen helteisiin ja joko sokerin tai suolan puutteeseen, en kyllä varmasti osaa sanoa). Ja kaiken lisäksi Tyyppi on kääntyny raivotilaan ja potkii tuota vatsalaukkua kohti todella voimakkaasti... :D

Äiteen kanssa suunniteltiin mulle imetystyyny viikonloppuna (äiti on verhoilijaopiskelija ja todella näppärä käsistään) ja todettiin, että laitetaan täytteeksi jotain vaahtomuovirouhetta. Ei kahise, mutta on pehmoista ja muotoutuu. Piti pyytää erikseen, ettei vahingossakaan tee sitä millään lastenkankaalla, että voi sitten käyttää muulloinkin. :D

Närästääkö muita ihan päivittäin, riippumatta syömisistä, stressistä tai muista aiheuttajista? Oma äiti sanoi, että hänellä oli mua odottaessa "takaisin virtausta" vatsalaukusta, jonka takia närästi aivan jatkuvasti, mutta mietin, että voisko se olla jo tässä vaiheessa? Neuvolakin vasta viikon päästä, niin pitää vaan sinnitellä ja juoda paljon maitoa!
 
Tanya 82: mulla tulee kipuja. Ja samoin liikkumisesta. Ja eilen kannoin portaissa meidän n. 5 kiloa painavaa koiraa niin kesti tosi kauan et kivut loppui.

Nukkumisesta: Nukun melko hyvin vaikka pitää vessassa käydä. Aamulla sitä unta ei sit kuitenkaa riitä ja keho vaatis päiväunet.

En tiedä miksi mut parin päivän aikana poju on potkinu lähes tulkoon koko ajan. Ja supistuksia tulee usein. Aikasemmin on pitäny potkuja oikein miettiä et ne on tuntenu.

Sokeri rasituksen tuloksia soittelin tänään ja kaikki jäi rajojen alapuolelle. Tunnin tulos sai olla 8.6 ja mulla oli 8.5. Huh!

Äitiyspakkausta tänään odottelin mut ei tullu ei. Kelan sivuilla lukee et 16 päivä käsitelty niin eikö sen pian täällä pitäisi olla. nyt jo menny 2 viikkoa siitä kun sain kelalta kirjeen. Ja kirjeessä luki et kahden viikon sisällä tulis. :/ Ei malttaisi odottaa millää.

Nyt töihin.

Eveny ja poju 25+5
 

Yhteistyössä