Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

Tanya, tulee kipuja mullakin. Varsinkin siitä seisomisesta. Alaselkä, takapuoli ja takareidet on ihan tulessa sen jälkeen. Ei kivaa todellakaan. Neuvolassa ja lääkärissä kysyin asiasta, mutta ei voi mitään. Panadol ei auta yhtään.

Nukkuminen on ihan tuskaa täälläkin. Viime yönä sentään nukuin 6h heräämättä, mutta sitten kissa perhana tuli raapimaan ovea ja heräsin siihen. Mulla kanssa nukahtaminen uudelleen kestää ja kestää. Loppuyö menikin ihan pyöriessä. Mukavaa asentoa ei meinaa löytyä millään.

Onko kukaan muuten kokeillut raskaustukityynyä? Mä hommasin sellaisen huutiksesta ja sen ois tarkoitus tukea vatsaa nukkuessa. On suht pieni, joten saa helposti napattua mukaan kylkeä kääntäessä. Tai ainakin niin luulisin, en ole vielä sitä testannut. Tyyny tai peitto jalkojen välissä helpottaa mulla kipuja, joita muuten tulee.

Mulle iski flunssa ja olo on mitä mahtavin. NOT!!! :kieh: Pahoinvointi sentään on helpottanut. Tänään kylläkin oksensin aamupalat pihalle. Kova yskiminen laukaisi oksennusrefleksin. Tuttua edellisistäkin raskauksista. Samoin hampaidenpesu tekee saman. Siksi olen ällö ja pesen hampaat vaan kerran päivässä nyt :x Muuten vedän purkkaa. Vaan eipä se jatkuva sappinesteiden oksentaminen tee hampaille hyvää sekään.

Kelaan pitäisi jaksaa raahautua vielä tänään. Sain postissa viimein raskaustodistuksen, joten pääsen viemään hakemuksen.

23+0 POKS
 
Tuo dokumentti keskosista oli kyllä itelle aika järkyttävä. Se on tullut muistaakseni myös joskus aikasemminkin..taisin meidän toista poikaa silloin odottaa. :'( Saa nähdä katonko uudelleen, oli niin kauhean surullinen..

Synnytyspelko vaivaa välistä vaikka edellinen synnytys oli mielestäni todella helppo. Tiedä mistä tuo ajatus, että jos nyt seuraava on toisenlainen oikein tulee(?)

Viime yönä täällä oli ihan mieletön ukkonen. Eka oli joskus puoli 2 aikoihin ja silloin oli vielä todella pimeää ulkona. Onneks meijän pojat nukku niin sikeästi etteivät siihen älyttömään jyrinään heränneet. Äiti ja maha-asukkia se kyllä valvotti:/ En yleensä pelkää ukkosta, nyt toivoin vain että menis mahdollisimman pian ohi :LOL:

Me ollaan miehen kanssa suunniteltu kahdenkeskistä viikonloppureissua nyt hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää:) Ja joku on ihan mielissään. Kesällä ollaan nyt yks viikon reissu tehty yhdessä koko perhe, mutta kyllä mieli tekee ihan kahdestaan reissata tuon rakkaan miehen kanssa :heart: . Sitte menee taas aikaa vauvan syntymän jälkeen ennen kuin mihinkään kahdestaan päästään.
 
Ihan näin ekaksi tällainen todella olennainen tieto että voi jeesus että mus kypsyttää nää helteet |O |O Alkaa oleen aika viriviritööttööt olo kun ei jaksa yhtään mitään ja tää lämpö sumentaa kaikki ajatuksen puolikkaatkin. Onneksi ei oo pakko tehdä juurikaan mitään, mutta harmittaa se silti kun esikon kanssa pitäisi jaksaa enemmän ulkoilla ja kulkea nyt kun sillä ei vielä ole täällä uudessa kodissa kavereita.

Nukkuminen tai lähinnä sen puute on ollut mulla ongelma jo ihan alusta asti. Jo joskus keväällä alkoi levottomat jalat vaivata ja parhaimmillaan noi yöt menee niin et siinä 03-04 saan unen päästä kiinni kun ne jalat helpottaa ja sit herään 2-3 krt ennen kuin nousen 08-10. Ei oo erityisen levännyt olo ollut viime aikoina ja sen on varmasti mun mielialasta huomannut...

Muutoin olo on ollut parempi ja selkäkin on ollut vähemmillä kivuilla kun en oo käynyt salilla vaan tyytynyt noihin lenkkeihin & kotijumppaan. Olo on kyllä paikoitellen kuin sotanorsulla kun mitkään vaatteet ei enää juuri sovi päälle mut se kait kuuluu asiaan :D

JKMS 23+6
 
sitä on taas neuvolassa käyty ja tehty terkka onnelliseksi :) Oli jo epäillyt vaa'assa olevan vikaa, kun kaikilla on aiemmilla on painot nousseet niin paljon viime kerrasta, mutta mulla oli vaan noussut 52g per viikko, eli todella vähän :)
Hemoglobiinikin oli noussut jopa 118, viimekertaisen 104 jälkeen, vaikka tuota rautaa minä aika huonosti muistankin ottaa. Paineet oli mitä parhaimmat 104/60 ja sf-mitta 22, eli ihan keskikäyrällä mennään. Aikalailla samanlaista kuin esikoisestakin.

Voi sanoa, että mulle näistä helteistä ja fyysisestä työstä on vain hyötyä, kun pysyy tuo paino aisoissa.

Proteiinit mulla oli taas, kuten viime kerrallakin hieman plussalla, mutta kuitenkin kun viime viikolla vein labraan näytteen, niin se oli ihan puhdas, joten ei hätää, nuo liuskat kuulemma on välillä vähän niin ja näin, eivät anna ihan tarkkaa tulosta.

Seuraavaksi olisikin sitten lääkärineuvolan vuoro reilun 3 viikon päästä. Ja sillä kertaa pääsenkin taas omalle terkalle takaisin, on tässä käytykin vaikka missä neuvolassa kesän aikana.

Nukkuminen on mullakin ollut todella huonoa viime aikoina, herään aina 3-4 välillä yöllä ja välillä en meinaa saada uudestaan unenpäästä kiinni, vaan pyörin ja hyörin ja sitten kun kello herättää 5.40, niin olen ihan sippi.

Nyt olisi nuo kelan paperitkin tuossa, pitää varmaan illalla täytellä, jos huomenna saisi heti vietyä ne.

shihtzu + poitsu 24+4
 
Närästys Mulla närästää lähes päivittäin. Illalla se on yleensä pahinta kun menee nukkumaan iltapalan jälkeen, mutta joskus voi tulla ihan yhtäkkiä vaikka syömisestäkin olisi jo aikaa..

Dokumentistä Mä katsoin sen eilen illalla ja kyllä mä itkin lähes tulkoon koko ohjelman.

Nallu ja Hattivatti 27+2
 
Kurpitsa, kai mä tästä piristyn jahka saadaan ittemme terveiksi, ja ehkäpä sekin auttaa ku mies palautuu reissuiltaa :)
Pojalla oli tosiaan nyt sitten korvatulehdus ja saatiin siihen 5 päivän antibioottikuuri. Nyt hän vetelee sikeitä, ja varmaan tuo särkylääke auttaa ku ei valittanut korvaansa maate mennessä. Nyt mä TAAS istun tässä sohvalla vaikka mun ihan tosissaan pitäisi siivota. On vaan niin vetämätön olo, että ei lainkaan kiinnostais tuo tavaroiden liikuttelu :D
 
mä löysin esikoisen ajoilta säästössä olleita vaatteita, yöpuku, kahdet valk.housut, body-haalari setti, sukat, kietaisupaita..kivaa saa tulevalle vauvalle uusiokäyttöön :) toki olin säästänyt myös itse neulomaani kaksi villahaalaria ja villatöppöset joten ihan kaikkea en sentään ollut laittanut pois..

kojootti: toivotaan että kuuri puree tulehdukseen, ikäviä lapsilla nuo korvatulehdukset..

dokumentti: katsoin sen eilen illalla, surullista katseltavaa oli :'(

meil muksut tahtoo viihtyä paremmin sisätiloissa ton ilmalämpöpumpun ansiosta, pihal käydään välil vaan piipahtamas ja takas viileyteen ;) ei haittaa enää vaik tulis millaset hellekelit.. B)
 
Mä en taida uskaltaa katsoa sitä dokumenttia. Sen verran liippaa läheltä tuo keskosuus, vaikkakin esikoinen syntyi ns. isona keskosena. Mutta pojan odotusaika oli yhtä painajaista. Keskosuuden uhka oli iso ja vuodelepoon jouduin. Yrittihän tuo sitten syntyä 2kk liian aikaisin, mutta supistukset onneksi saatiin loppumaan. Kuopuskin sitten syntyi omia aikojaan, vaikka kohdunkaulan tilanne oli suorastaan loistava loppuun asti. Että ei nämä mun raskaudet näköjään täysiaikaisuutta näe :D Tavoite olisi kyllä edes se 37+0, päivää vaille on kaksi edellista jääneet.
 
kurpitsa, paljonko teillä suunnilleen maksoi tuo ilmalämpöpumppu asennuksineen? Alkaisi kyllä vähitellen houkutella täälläkin... mut kun me ei itse makseta lämmitystä (asumisoikeusasunto) niin ihan hirveästi ei raaskisi sijoittaa kun ei tule sitä hyötyä säästyneistä lämmityskuluista. Eikä tiedä tuleeko toista tällaista kesää ihan heti. Mutta alkaa nämä helteet käydä voimille. Älkää silti surko, ens viikoksi ne loppuu, mulla alkaa nimittäin loma silloin B)

Daewen, johtuisko tuo sun yläselän polttelukin haponnoususta yöllä? Jos vielä menee syömällä ohi niin voisi hyvinkin olla siitä. Onko sulla kunnon närästyslääkkeet käytössä?
 
Tulin vaan poksumaan, eli 24+0 ja POKS :heart:

Käytiin tänään mutsin kanssa Lahdessa Kärkkäisellä. Jos sitä nyt käynniksi sanoa kun sellaiset 7 tuntia siellä pyörittiin :kieh: Mukaan tarttui vauvalle muutama body, potkarit ja fleecehaalari, sekä itselle Espritin mekko kaverin perjantaisiin häihin ja takki syksylle. Tuntuipas hullulta ostaa takki tälläaisilla helteillä, mutta oli niin kiva että en malttanut olla ostamatta :) Siinä on rintojen alla kiristysnauha, eli menee hyvin raskausaikana vaikka ei mammamallistosta ollutkaan.
 
Sokeripala en ole kyllä ajatellutkaan asiaa noin, mutta kylläpä tuossa on kovasti järkeä. Rennietä olen ottanut, jos kovaa närästää ja se yleensä helpottaa oloa. Jos vähän polttaa, niin maito auttaa hetkeksi aikaa, jos ei muuta ole saatavilla. Ensi viikolla neuvola, jossa ajattelin asian ottaa esille, kun alkaa häiritsemään normaalia elämää tämä homma. :/

JKMS peesaan kyllä tuota helteisiin kyllästymistä. Oon muutenkin talvi-ihminen ja nautin enemmän kunnon pakkasista. Kylmyyttä on helpompi torjuakki, kun helteellä pitää se vaatteiden vähentäminenki lopettaa jossain vaiheessa, pakkasella kerroksia voi olla vaikka kuinka! :LOL:
 
Mulla oli närästystä esikoisen aikaan alusta loppuun saakka ja mitä pidemmälle raskaus eteni, niin enemmän vaan lisääntyi :( Rasittava vaiva :kieh: Rennietä söin raskauden aikana monen monituista pakkausta.. :whistle: Nyt on iltasella pikkuisen välillä närästänyt, mutta ei läheskään siinä laajuudessa kuin oli edellisessä raskaudessa. Toivottavasti ei tarvitsisi tuota vaivaa sen enempää kestääkään. Normisti (siis silloin kun en odota vauvaa) mua närästää äärimmäisen harvoin. Joten tsemppiä närästyksestä kärsiville!! :hug:
 
sokeripala: meil asennettiin ivt:n pumppu ja maksoi 2000e..hintava mut huippuvehje on, puoles päiväs viilensi kämppää jo keskimäärin 5 asteen verran ja nyt on sisäl sellaista 22-23 astetta, sen viileempää ei tarvi olla muuten tulee vilu..tuosta asennuksesta niin jos nyt tilaa niin voipi olla ettei ennen syksyä saa asentajaa, voi olla jonoa..

daewen: yks hyvä närästyslääke on nexium, ei tarvi ottaa kuin yhden tabletin niin närästys on tipotiessään 10 minuutissa. pakkausselosteessa ei kielletä ottamasta noita raskausaikana mut kannattaa ainakin kysellä näistä siel neuvolas ja varmistaa voiko niitä ottaa turvallisesti raskausaikana..

 
Ultrakuulumisia :D Kaikki oli todellakin hyvin. Jokaisen kohdan kätilö katto tarkkaan ja ajan kanssa. Erityisesti kiinnitti huomiota päähän ja selkärankaan, jotka ei edellisellä kerralla ollu kunnossa. Samoin katottiin huulet, kun suvussa on huulihalkiota. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen oli vilkas kuin mikä. Painoa arvioi olevan 450g, eli ihan sopivasti tälle viikolle. Pikkuista tyttöä meille lupailtiin hyvin suurella todennäköisuudellä, kun vaavi esitteli oikein kunnolla itseään :heart: Kävin vielä lääkärillä kontrollissa istukan takia ja kaikki oli ok. Istukka on noussut ylemmäs ja on nyt ihan hyvässä paikassa. Hematoomasta ei mitään merkkejä. Nyt on kaikki hyvin ja olen erittäin onnellinen :heart:

JKMS, helteet todella sais nyt munki mielestä loppua. Ei jaksais enää päivääkään tätä kosteaa kuumuutta |O

Närästyksestä, no sitä on alkanu olemaan. Syö mitä tahansa tai on syömättä, niin närästää silti.

Tämän viikon torstaina pitäis meille tulla ilmalämpöpumppu. Tuskin maltan odottaa. Talvella tänne jäätyy ja kesällä paistuu. Ei kohden koskaan. Meille tuolle tulee asennuksineen ja kivijalka asennuksen kans hintaa noin 1500?. Mitsun malli, jossa on plasmasuodatin. Lopullisen hinnan saa tietoon, kunhan asentaja on lähteny ja jättäny mukavan laskun jälkeensä, tai lähettää sen postissa. Meillä on niin järjettömät lämmitys kulut (sähkö+puu) että taitaa maksaa ittensä pian takasi. Ikivanhat sähköpatterit on aikansa eläneet ja niissä on enää kaks säätöö, on ja off. Pariin huoneeseen hommataan uudet patterit, niihin ei pumpun antama lämmin yllä. Mut nyt haikailen sen viileän perään!!

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+0 POKSISTA
 
Minäkin valitan miehelle tukalasta olosta.Vaikka oikeesti mulla ei taida olla yhtään hullumpi olo.Valituttaa vaan kun tuntuu että ei kunto riitä :ashamed: Jalkoihin särkee ja puuskututtaa.Sormet ja jalat on turvonnu kun on näin lämmintä.On niin lihava olo.Ja ärsyttää kun kaikkea ei voi/jaksa tehdä...
Närästys ei vielä vaivaa.Tosin tiedän et se alkaa jossain vaiheessa.Eikä supistele tai ole paljoa selkävaivoja tai mitään.

Nukkunut olen kuitenkin moneen muuhun verrattuna oikein hyvin.
Pari yötä on ollut niin kuuma et ei uni ole tullut mut muuten ihan ok.Ja mä kyllä toisaalta nautin näistä ilmoista :D

Ollaan neljättä viikkoa lasten kanssa reissussa.Ensin sukulaisissa viikko ja sitten mökillä kaksi.Nyt ikaalisissa.Ja ihanaa kun ei tule paljoo pyykkiiä ja pääsee uimaan :D Meidän nuorinkin oppi uimaan ja sukeltelee eilen.Ja toinen on niin innoissaan.Kulta polskuttelee jo monta metrii.Kivaa täällä mut alkaa tuntuu tosiaan et kunto ei riitä kaikkeen.Painoa on tullut ja jalkoihin särkee tää kokopäivän juokseminen :ashamed: On pakko hidastaa ja välillä vaan katsoo kun toiset touhuaa.
Ensiviikolla sitten pääsee löhöilee kun meillä on ehkä sittenkin vielä mahdollisuus miehen kanssa yhteiseen "loma"viikkoon.Lasten pitäis olla vielä tänäkesänä kaksi viikkoo etävanhemmalla...Joten me mennään mökkiä rakentamaan.Tai siis mies rakentaa ja mä nalkutan mukana :D

Tuoilmalämpö pumppu on varmasti ihana.Mäkin haluisin.Vaan ei oo eikä tuu.Asutaan meinaan vuokralla...

Niin ja hyvistä ultrakuulumisista tulee aina hyvälle mielelle :D Niitä on ihana lukea.

Sinstu ja Jukka-Pekka 25+6(mies sanoo vaikka tyttöä odotellaan)
 
Moikka vaan toooosi pitkästä aikaa (taas)!

Meillä on ollu niin hirveä meno koko kesän että meillä vanhemmilla on lomat pitämättä ja lapsukaisilla lomat taas loppuu ihan just :( tosi surkea kesä ollu kyllä...kiva tosiaan tehä töitä tällasilla helteillä...puuh..ei vaan enää jaksais millään...TARTTEE LOMAA!

Onnea kaikille ihanista ultrauutisista! Lumi-Marjalle erit. ku tuossa eellä oot ja meillä on tuo hematooma-yhteys...mulla siitä on vielä puolet kuulemma jäljellä, vuotoa ei oo nyt tullu kuukauteen mutta saattaa vielä lorahtaa..Eli onnittelut senki vuoksi! Onnea taas LilliM.lle huomiseen ultraan, täytyy tulla sitte urkkimaan tietoja!

Nukkuminen on aika hankalaa kyllä! Varsinki viikko oltiin tuossa porukoilla jossa on niin huono ja kova sänky niin mun selkä kramppas joka yö! Se oli jotain ihan kauheaa! Mitenkään päin ei voinu nukkua...Nyt omassa sängyssä tuo selkä on parempi mutta tyyny on kyllä uskollisesti haarojen välissä tukea antamassa. Levottomat jalat on ihan hirveät, ei puhettakaan että peiton alle niitä vois laittaa. Kuumuus tietty rassaa ku ei meilläkään ja vieläkään oo tuota pumppua vaikka se piti jo ed. raskauden aikana hankkia (siis vuonna2007)...

Neuvola ois huomenna ja puntari ei oo mun puolella, ei...turvotusta on ihan kamalasti vaikkei hirveesti pysty syömään tässä kuumuudessa. Kelan paprut saan varmaan mukaan ja hb:n saa kyllä nyt ottaa...pelottaa hiukan kyllä tuo jos mullaki alkaa valkuaiset vilkkumaan testissä. Meillä on siis taustalla tuo keskimmäisen äkillinen ja raju toksemia...

Keskosdokkari tuli eilen illalla katottua. Olen sen kyllä ennenki nähny mutta silti piti kattoa vaikka vieläki itkettää se. Liian läheltä liippaa tosiaan meitä ku keskimmäinen synty siis keskosena rv32...voi ku niin pienestä tää kaikki on kiinni..

Kyllä tää raskaus on ollu niin vaikea alusta asti että päiviä laskee ihan tosissaan. Supparit on ihan hirveitä jo, sydän vetää omia säveliää välillä ku pomppii rytmihäiriöisenä tuolla rinnassa, Junnu painaa jo tuonne ylös (tai jotain muuta) ku ahistaa niin kauheesti ettei välillä saa henkeä. Levottomat jalat on jatkuva riesa, illalla kylmäjyväpussi tekee hetkeksi kyllä gutaa! Liikunta on kielletty noitten suppareiden takia, no en kyllä pystyiskään mitään harrastaan vaikka saisinki, heti kyllä supistaa ku vähänki rehkii. Maha on valtava! Kaikki päivittelee, että miten ihmeessä la on vasta marraskuussa...jee! Mutta mitäpä sitä en lapsensa eteen kärsis! Palkinto oottaa muutaman kuukauden päässä!

Nyt on pakko lähteä jätskille! :p

Tänään siis poksuu!!


 
onnea lumi-marja hyvistä ultrakuulumisista, nyt vain hyvillä mielin loppuodotusta kohden =)

liikkeet: tuntuu edelleen kovin alhaalla siis navan alapuolella..mites muilla?

1,5h päästä lääkärineuvolaan..

kurpitsa ja "A" rv24+3
 
Liikkeet Täälläkin tuntuu liikkeet edelleen navan alapuolelle, poika istuu edelleen perätilassa :| Mä oon niin jokapäivä odottanut, että vaihtais asentoaan mutta ei.

Mullakin on kahden viikon kuluttua keskiviikkona neuvolalääkäri, jossa ajattelin kysellä tuosta perätilan tarkistuksesta, kun kättärillä puhuivat semmoisen tekevän joskus viikoilla +35 :)

Kävin eilen saunomassa kaverini kanssa, poika ei tykännyt ilmeisesti yhtään helteiden lisäksi, pyöri kuin pesukoneen lingossa olisi ollut :D Vaihdoin paikkaa keskilauteelle, jolloin poikakin rauhottui :)
Viime yönä sain nukuttuakin älyttömän hyvin, nukahdin ysiltä ja heräsin kuudelta, nyt on ihanan virkeä olo töissä :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 26+4
 
Huomenta! Taas sai herätä poltteluihin selässä... :x No, ainaki sai nukuttua muuten paremmin tänä yönä, jotain plussaa sentään! Auttaa aina, kun käydään ukon kanssa illalla uimassa, viilentää koko kropan ja Tyyppi tuntuu tykkäävän myös. Maha tuntuu aina pitkän aikaa viileältä, kun on käyty uimassa ja pikkanenkin on rauhassa pitemmän aikaa, kun muuten potkii ja pyörii pitkin päivää aivan jatkuvasti. Isäntä sanoi, että voiku hänelläki olisi tuommonen kylmäsäilö, jos viilentäis itteäki... :D

Tuo ilmalämpöpumppu on kyllä kiva keksintö. Meillä ei moista ole, kun vuokralla kerrostalossa ollaan, mutta vanhemmilla semmoinen on. Vanhan puuhellan kanssa lämmittää kyllä oikein mukavasti pakkasillakin taloa. Ja mikä mukavampaa istua sen edessä, kun puhaltaa viileää ilmaa...

Tuli eilen valtavan hyvä mieli, kun mies ensimmäistä kertaa oikeasti jutteli jotain Tyypille. :heart: Tuntuu, että alkaa sekin kunnolla tajuamaan, että siellä masussa se pikkanen oikeasti on (vaikka toki ultrat on ollu mukana ja nähny pienen ). Mies käski pienen kiukutella sitten hoitajille synnärillä... :D

Onko muut huomannu, että kun syö esim. vaikka jäätelöä tai jotain muuta makeaa, niin vauva alkais potkia/liikkua enemmän? Tuntuu, että tämä oikein riehaantuu, varsinki jäätelön jälkeen... :D
 
Heippa vaan!
Täällä vietetään vapaata ja enää 4 työpäivää lomaan :D

Liikkeet tuntuu joka puolella eli en oikein osaa sanoa miten perin on...rakenneultrassa istui mahassa, mutt niillä viikoilla ne ainakin pyörii =) hikka tuntuu kyllä mielestäni ihan alhaalla eli jos nyt sitten olisi oikein perin....mut vaikka olisikin niin kerkee kyllä vielä monta viikkoa kääntyä miten haluaa.

mä taidan myös katsoa tuon dokumentin.

Nukkumisesta mull ei raskaus aiheuta vaikeuksia, vaan tää takaisin tullut kuumuus :headwall:

Mutt mä tästä rupean keräilemään voimia viimisille työpäiville B)

Riikka & öttis 24+5 :heart:
 
Täälläki masukki on perätilassa, mutta kyllä tässä vielä on ruhtinaallisesti aikaa kääntyä :) Esikoinen puolestaan viihtyi alkuvaiheesta asti raivotarjonnassa, kunnes sitten rv 32 päätti kääntyä perätilaan.. Pari viikkoa mentiin perätilassa ja sitten hän taas päätti kääntyä raivotarjontaan. Se möyrintä oli jotain ihan käsittämätöntä! Ei ihme et oli napanuorakin solmussa.
Nyt olis taas päivä täynnä ohjelmaa, poika pääsee mamman luokse leikkimään ja mä saan vähän omaa aikaa.

Lumi-Marjalle onnea tyttölupauksesta :heart: Ja kaikille muille joita en ole vielä onnitellut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Daewen:
Onko muut huomannu, että kun syö esim. vaikka jäätelöä tai jotain muuta makeaa, niin vauva alkais potkia/liikkua enemmän? Tuntuu, että tämä oikein riehaantuu, varsinki jäätelön jälkeen... :D
Täällä on sama juttu, karkit ei tällä aiheuta samanlaista riehaa kylläkään, kuin mikä jäätelöstä syntyy :D
 
neuvolakuulumiset: painoa +400g/vko ( yhteensä +6kg )
rr:125/82
pissa: puhdas
sf: 21cm
vauvan syke: 140
liikkeet: ++

kohdunsuu oli pehmeä ja kanavaa 2cm jäljellä kun lähtötilanne oli kiinteä ja 3cm joten muutoksia tapahtunut ja käsky tuli mennä äitiyspolille jos vähänkään supistukset lisääntyy tai tuo paineentunne. muuten kaikki oli hyvin :)

 

Yhteistyössä