Marraskuun muruset 2010 **heinäkuussa**

onnea saana ja blush poikalupauksista

neuvolas piipahdin
paino +600g/vko ( alusta asti painoa tullut +5kg )
rr 124/81
hb 127 ( hiukan tippunut kun ekas neuvolas oli 131 )
pissa puhdas
sf 18cm

reilu kahden viikon päästä neuvolalääkäri niin tsekataan alapään tilanne. uudelleen synnyttäjällä kun voi paikat aueta huomaamatta niin tarkistavat tilanteen..

kurpitsa rv21+5
 
Pikaiset onnittelu Blush, Saana Ja Hoya Bella poikalupauksista :flower:

Nyt siskonmakkarasopan tekoon ja pidetään peukkuja että iltapäivästä meillä paistaa aurinko jotta pääsen grillaamaan ruhoani tuonne aurinkoon :)
 
Onnea Saana ja Blush ja Hoya Bella ihanista ultrauutisista ja poikalupauksista!

Itekkin tulin juuri rakenneuä:sta ja mulla ei taida niin hyviä uutisia olla. Kätilö ultras yli puolet ajasta pikkuisen sydäntä eikä lopultakaan löytäny keuhkovaltimoa :'( Kaaren kuulemma näki muttei suonta...Huomenna ollaan menossa Hemoon omalle lekurille, jolle hän laittoi viestin, että kattoo vähän tarkemmin tuota sitten. En nyt oikein tiedä mitä ajatella, toisaalta ei vielä kannattais liian paljon asiaa miettiä ja toisaalta kauhukuvat iskee päin tajuntaa...Mitäs sitte jos sitä ei löydy huomennakaan? Onko kellään kokemuksia / tietoa?

Muuten kaikki oli ok, ekana esitteli peppuaan muttei värkkiä kunnolla nähny tai kyllä kätilö varmaan näki kumpi on. Meillä ku nuo ei oikein mielellään sukupuolta ees kerro ja tuon sydänepisodin jälkeen en ees viittinykkään kysellä tuollasta toisarvosta...

Voih ja huoh siis...miten ihmeessä voin ja jaksan oottaa huomiseen...
 
Voi Crocus :hug: iso voimahali että jaksat kärvistellä huomiseen! Ja kovasti peukkuja että siellä olisi kaikki hyvin kuitenkin! Ei taida olla mitään tietoa että mitä se sitten tarkoittaa jos tuolllainen suoni puuttuu?

Mulla lähtee kohta taju kun pelkään niin maanantain ultraa, huoh!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :flower:

Crocus Paljon voimia jaksamiseen :hug: Varmasti tuntuu tuskaiselta odotella huomiseen asti. Mulla ei valitettavasti ole tietoa asiasta.

Kuulin aamulla uutisista tuosta Ristiinassa kadonneesta 2,5v pojasta ja kyllä itku pääsi. Toivottavasti pikkuinen löytyy ehjänä.

Nallu ja Hattivatti 24+5
 
Crocukselle :hug: ja onneksi kuitenkin jo huomenna asiaan saatte selvyyden,ettei tarvitse kauempaa odotella...vaikka tiedän,että vuorokausikin tuntuu loputtoman pitkältä kun huoli painaa :hug: Mullakaan ei ole tietoa,että mitä tuollainen mahdollinen suonen puuttuminen merkitsee.

Nallu: Minäkin käyn vähän väliä tarkistamassa uutisista,että onko pikkupoika jo löytynyt :| Itsellä kun on saman ikäinen poika niin tuntuu ihan hirveän pahalta ajatellakin,että jos tuo jonnkein katoaisi...saatika ihan minkä ikäinen lapsi tahansa :/ Tuon ikäiset on kyllä niin vikkeliä liikkeissään,että ei tarvitse kuin hetkeksi kääntää selkänsä niin ei poikaa näy ei kuulu. Pahinta kyllä pelkään kun vesistön lähellä kadonnut,ettei vain olisi mennyt uteliaisuuttaan tutkimaan vettä :| Meilläkin virtaa joki tuolla takapihalla ja vaikka ollaan se aidattu niin aina se on ekana mielessä jos ei lapset ole näköpiirissä...

Mä yritän täällä siivoilla aika huonolla menestyksellä :kieh: Kuumuus ja siivoaminen ei ole paras mahdollinen yhdistelmä,mutta kun kämppä huutaa siivousta ja meille on vissiin tulossa viikonloppuna yövieraita niin pakko se on.

Niin joo...kerroin eilen vauvauutiset isän vaimolle =)


 
Crocus :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ultrassa käyneille :flower: :flower:

Itse liukastuin aamulla,ja nyt pitää sit seurata ettei ala vuoto tai supistuksia tulemaan.. Onneksi sain kuitenkin jotenkin pidettyä etten mahalleni kaatunut,vaikka eteenpäin kaaduinkin.
Onneksi vauva on kuitenkin liikkunut.
 
Siivous on kyllä rankkaa näillä ilmoilla, eilen siivosin itse huushollimme ja voi elämän karut kävyt, kuin tuskallinen olo oli :(
Käytiin aamusta miehekkeen kanssa tunnin lenkillä, ja nyt harkitaan lähtöä miehen hallille laittamaan meidän venettä kuntoon, tylsää hommaa mulle kun en voi kun seuraa pitää miehelle, kun enhän mä mitään veneitä osaa rassata :D
Pitäisi saada itseään niskastakin kiinni noiden herkkujen suhteen, kun nyt lomalla ollessa tulee joka ilta vedettyä puoli pussia sipsiä, tai puoli pakettia jätskiä, tai vastaavasti puoli pussia karkkia :ashamed:

blush ja saana07 Onnittelut poikalupauksista :heart:

Crocus voimahali :hug: odotteluun , toivottavasti "turha hälytys"


Tanya & herra hukkapätkä 23+6 (huomenna poksahtaa taas <3 )
 
Onnittelut Blush, Saana ja hoya bella poikalupauksista! :flower:

Crocukselle jaksamista huomisen odotteluun. :hug: Jospa se ei vain näkynyt kunnolla siinä ultrassa? Eihän meilläkään se kätilö meinannut sydäntä saada tarkistettua kunnolla kun vauvan asento oli huono ja aina oli jokin varjo juuri siinä kohdassa mitä piti tarkistaa. Ehkä teillä on kyse samasta asiasta ja kaikki onkin huomenna nähtävissä ja kunnossa. Mä ainakin täällä pidän peukkuja bd sulle huomiseen. :heart:

Siitä kadonneesta pikkupojasta vielä. Mustakin tuntui aivan kamalalta lukea siitä. Meidän kuopus kun on 2 v ja kohta 2 kk. Tuli niin paha olo sen lapsen äidin puolesta. Itse mietin heti, että miltä tuntuisi jos tuo oma rakas tuolla lailla häviäisi. Sitä en kyllä kestäisi. :'( Toivottavasti poika löytyy ja hengissä vielä. Tuo vesialue siinä lähellä kyllä hiukan hirvittää.

JanJade, toivottavasti kaikki on sulla ja vauvalla kuitenkin kunnossa! Kyllä tuollainen pelästyttää...

(.) Kivut ovat aamun jälkeen lähteneet. Eli mä laitan ne kohdun kasvun piikkiin. Nyt olen sitten varovaisesti jatkanut sitä mun kesken jäänyttä siivousta. Onneksi suurin osa siivouksesta tulikin eilen jo tehtyä. Ei ole kivaa tässä kuumuudessa siivota, muttei ne säätiedotuksessakaan luvanneet helpotusta; helteet jatkuu ens viikon alkuun asti ainakin.

Katja-75 ja Pikku Neiti 21+1
 
Crocus. Huomenna saat lisätietoa, hyvä.Nyt en osaa sanoa, minkälaiseen sydänvikaan keuhkovaltimon puuttuminen voi viitata, mutta sen voin sanoa, että lapsi voi elää hyvinkin normaalin elämän vaikeankin vian kanssa. On ihmisiä, jotka elävät esim ilman toista kammiota. Mutta nyt on paras odotella huomista ja toivoa parasta. :hug:
 
Crocus76 voimia odotukseen ja toivotaan, että on väärä hälyytys!

Meillä oli eilen 4D ultra ja 100% varmuudella lupaili pientä poikaa! Niin vähän arvelinkin, vaikka salaisesti tytöstä oon haaveillut. Poika on ihan yhtä rakas ja tervetullut! Nyt sitten nimiä pohtimaan ja vaatteita vähitellen ostamaan pienelle. Kokoa oli 500 g ja kaikki kunnossa, mikä tärkeintä. Onnea muillekin ultrassa käyneille ja poika lupauksia saaneille!

Mulla on tänää ensimmäistä kertaa tukisukat jalassa töissä ja kyllä tuntuu hyviltä! Ei kivistä pohkeita yhtään. Onneksi on hyvä ilmastointi, niin eivät liikaa hiosta. Kotona ei kyllä välttämättä pysty enää pitämään kuumuuden takia tai lenkillä.

Ihanaa viikonlopun odotusta kaikille!

Birre86 ja Poika-Nyytti 22 +3
 
Kadonneesta pikkupojasta Ihanaa kun löytyi =) Vanhemmat ovat varmaan erittäin helpottuneita, ettei mitään pahempaa tapahtunut.

JanJade toivottavasti sulla ja vauvalla on kaikki kunnossa :hug: Yleensä kaatumisista selviää saikähdyksellä.

Tanya Mulla on myös joku herkkujen syömiskausi menossa. Kahvin kanssa "täytyy" ottaa muutama keksi ja sen lisäks karkkia yms tulee syötyä normaalia enemmän. No jos vaikka nyt saisin otettua itseäni niskasta kiinni kun myönsin tämän asian ääneen :D

Birre Onnea poikalupauksesta :flower:
 
Crocukselle voima halitus, toivotaan että kaikki on ok. :hug:

JanJade, onneksi ei käynyt tuon pahemmin. Ja peukut pystyyn, ettei vuoto ala. :hug:

Birrelle onnittelut poikalupauksesta :flower:

Täällä siivoiltu ja kauheet kivut alapäässä sain aikaseksi :( Pitänee rauhoittua ja seurailla noita kipuja. Ajattelin aloittaa ä-loman jo 50 vrk ennen la:ta, ei taida musta enään töihin olla :(

Op ja Arvo 22+0 * POKS*
 
Nallu mäkin toivon ääneen sanomisen auttavan, olen myöntänyt ongelmani ainakin :D


Mitäköhän ihmettä mein poika on tänään mahassa säätänyt, kun pari kertaa päivän (aamulla ja nyt illalla) aikana on tuntunut kuin sillä ois mun suolet käsissä ja se puristelis niitä :eek: Mietin, että voiskohan olla vaan kyljen kääntäminen kyseessä?

Löysin tänään ohimennen aivan mahtavan näköisen tapetin meidän "uuteen" makuuhuoneeseen :heart: Vähän harmitti, kun vuosi sitten muutettiin ja remontointiin tämä asunto, löysin silloin aivan mielettömän kivan tapetin mein makkariin, ja nyt mä menetän sen huoneen mein pojalle. Muutetaan miehen kanssa sitten joskus tähän työhuoneeseen, jonka saa kevyesti jaettua kahdeksi eri tilaksi :)

Tanya & herra hukkapätkä 23+6
 
Onnea ultrassa käyneille!! :flower:

Crocukselle voimia, kyllä varmasti huolettaa!! :hug:

Toivottavasti JanJadella ja vauvalla kaikki hyvin. Mä sain kans "muutaman" ylimääräisen sydämen lyönnin tänään aikaseksi,ku meinasin kompastua kengän nauhoihin. Onneks onnistuin tasapainon pitään, mutta pirusti säikähdin.

Ihanaa, ku se pieni poika löytyi!

Huh hellettä!! :whistle:

Bigwish 23+2
 
Onnittelut hyviä ultrauutisia saaneille! :flower:

Crocukselle :hug: ! Voisiko tosiaan olla käynyt vaan niin ettei ultraaja saanut kunnon näkyvyyttä tms...? Toivotaan ainakin näin ja onneksi pääsette tarkastamaan tilanteen jo huomenna!

Meilllä on huomenna aika sinne perinnöllisyyslääkärille esikoisen kanssa. Vähän jännittää millaisia ennusteita osaavat sanoa tämän tulevan vauvan osalle...

Madicken 19+3 (rakenneultran mukaan 18+3)
 
moikka kaikille! Olen tässä kauan jo taustaillut, enkä malta pysyä poissa, joten vieläkö otatte mukaan pinoon?
Meillä odotetaan nyt seitsemättä kultahippusta, rv 22+4 ja la siis 7.11. Meille syntyi vuodelle 2008 kaksi poikaa, joista tammikuussa syntynyt menehtyi parin viikon iässä. Vuoden viimeinen päivä syntyi toinen poika, jonka "piti sitten olla meidän viimeinen" ;) Menkkoja ei kuitenkaan tullut tuon synnytyksen jälkeen eikä oltu vielä kovin varovaisia. Menin keväällä kummallisten verivuotojen takia neuvolaan - ja sydänhän siellä sykähteli :heart:
Pari viikkoa sitten rakenneultrassa sitten varmistui raskauden kesto ja la.

synnyttämään menen Oysiin, jonne meiltä on matkaa 90 km. Olen synnyttänyt neljä nuorinta n.kahteen tuntiin, joten hirvittää. Streptokokin aiheuttaman vauvakuoleman takia, minut pitäisi myös lääkitä vähintään neljä tuntia ennen synnytystä, joten varmaan taas käynnistetään, kuten viimeisinkin. Iv-antibiootit kulkevat kuitenkin taas laukussa, jos lapsi päättää syntyä ennen mahdollista käynnistystä.

Crocukselle :hug: Meillä viimeisintä odottaessa lapselta ei löytynyt ultrassa mahalaukkua vaikka sitä rakenneultrasta lähtien kahden viikon välein Oysissa tarkisteltiin. Kovasti meitä varoiteltiin mahdollisesta fistelistä ruoka-ja henkitorven välillä - ja tämä olisi merkinnyt leikkausta heti synnytyksen jälkeen - mutta lapsi synnyttyään söi normaalisti eikä pulautellut, joten asia on nyt kuitattu sillä, ettei ultrassa vain nähdä kaikkea. Toivon sydämeni pohjasta, että teillä olisi asiat vain näin!

Selailen vielä pinoa ja painan mieleeni teidän kuulumisia. Onnea vielä kaikille hyvistä ultrakuulumisista. Niin, ja me taidetaan nyt ekaa kertaa jättää sukupuoli kysymättä =) Koetaan erilainen synnytys ja jännitys ;)
 
Tervetuloa Tuttemui! Meidän sekaa vielä kyllä mahtuu :)

Crokus Toivottavasti kaikki on kunnos, täällä ollaa peukut pystyssä! :hug: :heart:

Poksuu 23+0 :heart: :heart: :heart: :heart: aika menee kamalan nopeesti. :) Kohta on jo pikkanen sylis. :)

mibetsy ja mara 23+0
 

Yhteistyössä