Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Kiitos uudesta pinosta BV! :)

Crocus
Olipas ihana ja tosi selkeä kasvokuva vauvasta!

Täälläkin aina välillä hiljaisempia päiviä vauvan liikkeissä ja pitää alkaa ihan taputella mahaa, että huhuu, onko siellä ketään enää... Yleensä kuitenkin sit reagoi jotenkin huhuiluun, niin voi sit vähän huokaista.

Perhevalmennuksesta,
tääl Kuopiossa ei järjestetä sellasta ollenkaan! Plääh, ihan epäreilua! Oisin kyl mielelläni sellaiseen osallistunu. Mut ei voi mitään, kaupunki säästää. Päästään sentään KYSille kerran auditorioon kattoon synnytysvideo + kerrotaan mitä puudutteita saatavilla, se oli sit siinä, tervetuloa synnyttämään ;)

Bigwish, ite oon yrittäny olla pesemättä vielä mitään vaatteita, kun haluun jemmata sen homman sit äippäloman alkuun, etten aivan kotona tylsistyis... Hypistelen niitä kyl harva se päivä! :D

Siilinlapsi, tääl elellään myös 51,5 neliön kaksiossa ja meinataan kyl mahtua tässä oleen ainakin siihen asti ku mä palaan töihin. Hoitopöytää ei mahdu, enkä tunne sitä ihan välttämättömäksi, pinnasänky onneks mahtu makkariin ja lisäks uus lipasto vauvanvaatteille. Mäkin ilmoittauduin äippäjoogaan, se alkaa vasta ens viikolla ja odotan sitä innolla! Toivottavasti ois mukavaa, en oo koskaan ennen mitään joogaa kokeillut.

Tanya, ihanaa että kaikki on kunnossa! :)

Huomenna vien aamupissan neuvolaan sokerimittaukseen, sen ois parasta olla kunnossa, muuten mä alan hyppiin seinille :kieh:

Ritu 30+4
 
Kiitos BV:lle uudesta pinosta!

Ihanaa kun on jo syyskuu. Täällä on yksi lisää, jolla syntymäpäivä syyskuussa (27.9).:attn:
Mä tykkään syyskuusta muutenkin kun usein ruska on silloin parhaimmillaan. Aika usein on juuri mun synttäreiden alla. Nyt on sitten vain syys- ja lokakuu edessä, että tulee se meidän kuu eli marraskuu! Nopeasti se aika rientää, vaikka toisinaan kyllä tuntuu, ettei se etene yhtään.

Tanya, hyvä kun kaikki oli mallillaan. Aika ikävän kommentin on kaverisi suustaan päästänyt. Ei kyllä ole mitään hienotunteisuutta/tilannetajua ihmisessä, joka tuollaista laukoo päin naamaa. :mad: Nyt saatkin sanoa sille vuorostaan suorat sanat. :stick:

Mulla tulee usein sellaisia tilanteita, että ihmiset kyselee, että tiedetäänkö me tulevan lapsen sukupuolta. Sitten kun pyytää nitä arvaamaan niin poikaahan ne meinaa. Kerrottuani, että tällä kertaa tyttö on tulossa niin ihmiset ovat tosi epäuskoisia ja kyselee, että onko se nyt ihan 100%:n varmaa jne. Senkin jälkeen kun olen kertonut niille 4D-ultran tuloksista niin tuntuu, että vaikeaa niiden on silti sitä uskoa. Yksikin kaveri kysyi, että mitä jos se paljastuukin pojaksi synnytyksessä? Mä sanoin, että tuskin niin käy; mutta jos niin käy niin sitten vain poikien siniset vauvanvaatteet lipastoon ja tytön vaatteet varastoon. Rakas se vauva on sukupuoleen katsomatta.

Noista vauvan liikkeistä vielä. Tämä neiti on ollut koko odotusajan aika samanlainen. Ei tee mitään hurjan suuria liikkeitä, eikä potki mitenkään mielettömästi, mutta liikkuu aika tasaseen. Vauva ei pidä mitään superjumppaa yhtenä päivänä, muttei myöskään pidä hiljaisempia päiviä. Eli tasaista menoa on. Yleensä viimeistään aamupalan jälkeen alkaa ensimmäinen jumppa. Yöllä kun nukun niin ilmeisesti tyttökin nukkuu, koska en paljoa liikkeitä ole rekisteröinyt öiseen aikaan (tai sitten olen vain tosi sikeä nukkuja). Odotan koko ajan niitä isoja ja kunnon potkuja, mutta vielä toistaiseksi ne on aika hentoisen oloisia.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 29+0 POKS!

 
Mulla kans vauva rt:ssä ja tuntuu, että tosi alhaalla ja painaa todellakin rakkoa! Välillä ihan tuntuu, että kyllä kai se tulee uloskin ihan milloin vaan.. No jospa ei kuiteskaan, mut on aikas ilkeen tuntonen.

Flunssa alkaa onneksi helpottaa. Johan tuota olikin pari viikkoa. Viikonloppuna voikin painella sieni metsään tienaamaan :)

puhnalle27+6
 
Tanya hienoa että kaikki oli kunnossa!
Muakin ärsyttää suuresti kun ihmiset kommentoi mahan kokoa yms. Ja viel enemmän ärsyttää se, jos joku tulee koskettelemaan mun mahaa.. Vaik onki raskaana niin mun mielestä se ei oo mitään "yhteistä omaisuutta" kaikkien sukulaisten kanssa.. En mäkään ny rupee kenenkään mahoja hiplailee :)

Omaan napaan ei ihmeellistä.. sama meno jatkuu vaan. Sain tänään irlannin susikoiran hoitokoiraks muutamaks päiväks eli ainakin huominen menee vaan kotona ollessa kun en viitti sitä yksin jättää.. se oli pienempänä kova tuhoomaan ja en haluu et tääl on sohva syötynä kun tuun takas!! Jos vaikka tota lastenhuonetta sit laittelis tai vaatteita silittäis :)

Niin ja kiitoksia täältäkin uudesta pinosta!

hattis ja rimpula 30+4
 
Heips kukkuu !

Syyskuuta viedään, BV kiitos uudesta pinosta! Vähän ihmettelinkin pinon alkua, mut syy selvisi teknisillä ongelmilla. ;)

Meidän esikoinen aloitti tänään Päiväkodin. Aamulla sinne jätettäessä molemmilla tuli itku, iltapäivällä hakiessa itkin vain minä -onnesta. Tytöllä oli mennyt niin hyvin. Ihan innoissaan esitteli omaa sänkyä ja omaa pottaa <3

Huomaa että alkaa loppu häämöttää tässä raskaudessa, nimittäin pakko on välistä istua huilaamaan ku lantiota juilii =( Tänäänkin touhusi kokopäivän siivoamisella, kirpparivaatteiden lajittelulla ja sit pesin meidän molemmat vaunut ja rattaat perusteellisesti.
Eli vauva varten hommat aloitettu! Päätinkin että teen joka päiväkotipäivä jotain, niin saan kaiken sitten järjestelmällisesti valmiiksi!

Vauvan liikkeistä, Katja Mulla on ihan samanlainen oleilija massussa. Esikoinenkin oli yhtä rauhallinen. Liikkuu säännöllisesti, mut ei millään tavoin niin että mun olis vaikee olla tai potkut tuntuis ikäviltä. Päin vastoin sitä odottaa et oikein kunnolla innostuis muklaamaan, mut ei se näillä viikoilla enää kummoisemmaksi muutu. päin vastoin tila käy ahtaammaksi ja liikkeet rauhoittuu entisestään.
Nyt oon enteilly, et pikkunen olis kääntyny pää alaspäin kun Hikka tuntuu ihan alhaalla pimpsassa pari kertaa päivässä =)

Huomenna olis aamusta heti neuvola =) ja sen jälkeen laatuilemaan kaupungille ihan yksin tai siis likkakaverin kans ilman lasta!!

Mukavaa vkon jatkoa kaikille !

Moon ja pikkukakkonen 31+6
 
Kiitos uudesta syyskuun pinosta:)

Mullakin on synttärit tässä kuussa. 31v pärähtää mittariin:eek:

Mä en ole vielä laittanut mitään vauvaa varten eikä mulla tokikaan ole mikään kiirekään. Ensin muutto ja sitten vasta. Mutta kyllä mä haluan,että kaikki on kuitenkin hyvissä ajoin valmiina=) Huomenna vien äitini kanssa meidän vanhat vaunut lastentarvikeliikkeeseen ja vaihdan tavaraan,mitä noista nyt mahtaakaan saada. Ainakin hankintalistalla on amme ja pinnasängyn pehmusteet=)vaikka ei ole vielä sitä sänkyäkään. Kavereilta saadaan sellainen ostettua.

(.) Omaan napaan ei kummempaa (edelleenkään ). Manteli liikkuu omaan tasaiseen tahtiinsa. Mä olen nauttinut kun äitini on ollut meillä tiistaista saakka ja on perjantaihin. Kyllä on ihanaa kun toinen laittaa ruokaa ja pesee pyykkiä ym. Minä kun olen rampana tämän jalan takia ja sidottuna kotiin 3 viikkoa ainakin vielä:mad:

LilliM ja manteli 27+3
 
Katja75: Voi kun kuulostaa niin samalle mitä minä olen kuullut muiden suusta. Kun kerron,että tällä kertaa luvattiin tyttöä meille niin tuntuu,että kukaan ei oikein usko. Tai siis alkaa se sama litania kuin teillä,että oletteko nyt ihan varmoja ja mitä jos se onkin poika jne. Entä sitten? Sitten se on poika ja that´s it. Ei mun elämä nyt siihen kaadu! Mulla on kaapissa myös pojalle vaatetta,että sitten otetaan ne esille jos tulokas osoittautuukin muuksi kuin tytöksi.

Ja mun piti myös kirjoittaa,että manteli ei myöskään potki niin,että sattuisi tai tuntuisi ikävälle. Kun muistelee millaisia pojat oli mahassa. Ne potkunyrkkeili kylkiluihin niin,että tuntui luita menevän poikki ja maha oli ihan kumman mallinen. Manteli antaa mun myös nukkua tai en rekisteröi juurikaan liikkeitä yöllä vaikka mä säpsähtelenkin hereille touon jalan takia kun vaihdan asentoa. Eli siis tasaisen rauhallisesti menee kuin myyrä:heart:
 
Vaatteista: H&M ja seppälän vaatteista kyselisin, että vastaako koot mitä pitäisi? Mietin tässä että h&m mittataulukko antaa 2-4kk ikäiselle mitaksi sen 62cm.. ja 4-6kk 68cm, eli kuinka noihin voi luottaa? :)

Osaisko joku sanoa mistä sais mielellään edullisesti hieman pienemmän toppahaalarin, kuin äitiyspaketissa.. Tossa haalarissa kun kuulemma on reilusti tilaa (ystävän tyttö joka kasvoi hyvää vauhtia käytti äitiyspaketin haalaria vielä kun alkoi kävelemään..)

Huomenna pitäis kaupungille eksyä ja kirpputorille kans uudestaan (tänään tein kiitettävästi löytöjä pikkuiselle ihan vaan muutamalla eurolla,mahtavaa), josko muutama uusikin vaate pääsisi tuonne kaappiin odottamaan.

H3idi ja pikkumies 30+2
 
Ihanaa syksyistä aamua!
Nyt on toinen päivä ilman töitä. =) Eilen nukuin tosi pitkään. Kohta ajattelin lähteä tuonne raikkaaseen syysilmaan lenkille tai kävelylle, millasta tahtia nyt pystyykin menemään.

Kurpitsa :wave: täällä ainakin on ostettu Oran Taiga yhdistelmävaunut. Tosin harmaan värisenä. Olisin halunnut kans noi beiget, mutta silloin oli loppuunmyynti liikkeessä ja kyseiset vaunut oli ainoat väriä ja merkkiä. Vaunut tuntuvat hyviltä, vaikka painavatkin. Ne on tuolla vaatehuoneessa odottamassa. :heart:

Tanya, hyvä että kaikki on hyvin! Pitää vaan luottaa omaan vaistoon omasta voinnista.

Liikkeistä: täälläkään ei liikkeet ja potkut satu. Yöaikaan kun herään ja käyn vessassa saatan tuntea muutaman liikkeen, mutta kun nukun niin en herää niihin. Eli aikalailla samansorttista mitä täällä jollain muullakin. Tämä yksilö möyrii enemmänkin, ja sitten on niitä väristyksiä.

möykky 29+2
 
Vaatteista Minuakin kiinnostaa hyvät vinkit noista pienen talvivaatteista, etenkin kotiutumisvaatteista sairaalasta! Tosiaan eilen tutkailin sen äippäpakkauksen läpi, ja totesin, että jos meidän vaavi tulee yhtään äitiinsä, niin noi äippäpakkauksen haalarit alkaa olemaan sopivan kokoisia lähinnä siinä 1,5-2 vuoden iässä..

Kaiken kaikkiaan olin ihan pienesti pettynyt äitiyspakkaukseen: kaikki vaatteet oli tosi isoja, mukana oli ehkä yhdet housut ja yksi body, jota voisi harkita vastasyntyneelle, muuten vaatteet näytti siltä, että menisi lähinnä mun puolivuotiaalle kummipojalle! Lisäksi oli tosi paljon vähän huonolaatuisen näköistä tavaraa.. tai siis kankaiden laatu ja vaatteet itsessään vaikutti hyviltä, mutta huonoa työn jälkeä, sieltä täältä saumoista repsotti päättelemättömiä lankoja, ja niissä haalareihin kuuluvissa tossuissa oli ommel jo purkautunutkin kun oli niin huonosti päätelty ja tehty. Vähän jäi paha maku suuhun, kun olin tuota ihmepakkausta niin hartaudella odottanut. Muutoin yritän selvitä noista hapsottavista langoista leikkelemällä ne siisteiksi, mutta ainakin ne tossut taitaa lähteä ihan rehdisti vaihtoon Reimalle, samoin yhdet pienet housut, joissa sisäpuolella yksi takasauma oli yhtä lankasössöä! Kai se on vaan niin, ettei ilmaiseksi sitten saa hyvää laatua. Ei silti harmita, että otin pakkauksen enkä rahaa, sillä muutoinhan tuolla on kyllä sisältöä monin verroin sen 140 euron edestä. Täytyy vaan nyt sitten hankkia kaikki ne pienet ensivaatteet itse, kun ei noiden äp-pakkauksen jättivaatteiden varaan voi laskea, kun ollaan miehen kanssa molemmat oltu itse oltu joko tosi pieniä tai normaalikokoisia vauvoja.

Loppuviikosta taidetaan mekin lähteä vaunuja tilaamaan, jännää! Nyt se hankintojen teko vissiin sitten vihdoin käynnistyy :) Ja kestovaipoista alan innostua minäkin nyt tutustuttuani niihin netissä, vaikka paras olla hamstrailematta etukäteen kauheasti, kun ei sitten tiedä miten niillä lähtee vaippailu sujumaan :)

Siilinlapsi ja öttis POKS 28+0 !
 
vaatteista itestäki sillon viime vuonna esikoista odottaessa tuntu et oli isoja ne kaikki ä-pakkauksen vaatteet ja ostinki tosi paljon pieniä vaatteita (huom. ihan liikaa). meidän poika on aika pitkä poika ja ei niitä 56cm vaatteita voinut kovin montaa viikkoa käyttää (50cm ei ollenkaa).
H3idi meillä nuo hm:n mittataulukot ei pojan kans ole pätenyt kyllä ollenkaan. 3kk iässä alettiin käyttää 68cm ja 5kk oli jo 74cm käytössä. tietenkin vaihdellut vaatteiden mukaan, pääsääntöisesti bodyt pitänyt olla kokoa isommat silloin vauvana (esim body 74cm niin housut riittänyt 68cm). ne on nii vauvan rakenteesta riippuvia juttuja ja tieteski vielä vaatteitten valmistajan millaisen mallisia vaatteita tekevät! =)

joku pohjoisen asukki kyseli viime pinossa mistä ostin tuplat (en nyt muista kuka...). ostin ne oulun Lastentarvikkeesta, eli siis uutena. käytetyt ois mulle kelvannu yhtä hyvin mutta ku en tosiaan ois halunnu ostaa ollenkaa tuplia ennen ku vauva on syntyny ni nyt kun on uutena ostetut niin saapahan rahat takaisin jos kaikki ei menekään hyvin. hieman äidiltä tarttunut tuo taikauskohomma kun aina jankannut että ei sais laittaa kaikkea vauvalle valmiiksi!! eli siis vaunut otetaan liikkeestä mukaan vasta kun vauvan kans kotiudutaan laitokselta, höperöä!! :xmas:

joku tuskaili myös rd:n kanssa. täällä päässä ei oo ruokavaliosta ja insuliinistä huolimatta ollu hyvää paastoarvoa yli kuukauteen. todella turhauttavaa! huomenna on onneksi kontrolllikäynti niin nähdään onko vauva ottanut jo liikaa kasvupyrähdystä.

tasse 29+5
 
Kiitoksia kaikille ultraonnitteluista <3

Tänään on hyvä päivä :heart:
Nukuin ihan älyttömän hyvin kymmenen tuntia, yksi vessa herääminen riitti ja nukahdin heti uudelleenkin :)
Ulkona on tänään jotenkin erityisen kaunis syys-sää, ja mä taidan mennä nauttimaan siitä pyöräillen jonkun parikyt kilsaa :)

Tanya & herra hukkapätkä 31+6
 
Hei kysymys teille, ketkä olitte hankkineet tuon H&M:n karhupuvun pienelle kotoutumisasuksi, mitä kokoa olette sen hankkineet? Kannattaako ottaa 50cm joka olisi ehkä sopiva vastasyntyneelle, vai 56cm? Onko tuo 62cm liian iso kylmimmät kuukaudet, ehtiikö sitä käyttää talvella ollenkaan?

Oon siis näistä kokojutuista tooosi pihalla, ja erehdyin surffailemaan henkkamaukan ja tutan sivuille kaikkia ihania pikkuvaatteita ihailemaan... :)

Siilinlapsi ja öttis 28+0
 
Karhupuvuista meillä on aina käyny niin ett nuo 50 ja 56 kokoset on meneet nopeasti liian pieniksi. Ja tarkemmin kun muistelen niin 50 ei ole mennyt kunnolla ollenkaan:) Meillä pojat nimittäin olleet syntyissään väh. sen 53cm. Ja jos sama jatkuu niin enpä taida niin pieniä hankkiakaan. 62 on mulla tämän hetkinen "nallepuku", mutta ei kait se nyt haittaa vaikka isompi onkin. Saa ainakin helposti pois sen vauvan päältä jos vaikka vauva nukkuu.

sf-mitasta vielä jankkaan, ett kai ne sitä mulle ehdottaa jos tuo käyrä ei ala paljoa nouseen. Positiivisella mielellä oon kyllä nykyään tuosta. Jos se vaikka tarkoittais sitä ett meijän vauvan koko olis pienempi. Nimittäin esikoinen oli sen 4100g 54 cm ja toinen 3800g 53cm. Että pieniä vauvoja meillä :LOL:
 
Karhu -ja nallepuvuista Mun oli vielä pari viikkoa sitten tarkoituksena ostaa semmoinen Tutan 56cm nallepuku kotiutumispuvuksi pojalle, mutta mutta syksy on tullut niin ärhäkästi ja nyt jo on viileä, niin alko mietityttään mitä on kahden kuukauden kuluttua. Oiskohan se mun järkevämpi vaan hommaa se Reiman Opacus talvihaalari koossa 56cm Lastenvaatteet | Reima | Opacus , mitä mieltä muut mammat on?
 
BV: kiitti uudesta pinosta!

Siilinlapsi: Mää tilasin h&m:ltä sellasen valkoisen matkapussin nimellä kulkevan toppiksen
H&M Shop Online
Löytysköhän se tuosta linkistä..? Niin ja koko on 56cm, se tuli pari viikkoa sitte kotiin ja mun mielestä se on aivan ihana!! Koko on sellanen että sen luulis menevän vähintään sen pari kuukautta. Ja hinta oli vaan 25e mikä vauvan haalarista on mielestä vähäsen nyt ku kattelin muitakin vaihtoehtoja ja mikä mun mielestä on plussaa niin siinä on valmiit "tumput" hihoissa ja sitte pussista saa myös haalarin (tämmönen toiminta oli myös meidän esikon äippäpakkauksen toppiksessa ja mun mielestä se oli tosi hyvä). Toiseksi aattelin hommata sellasen pussin jonka saa turvaistuimeen kiinni, olikohan se sellanen jääkarhupussi tmv.
Mutta sää varmaan enempi aattelit sitä tummanruskeaa karhupukua vai?

Tanyalle onnittelut myös täältä! Mää saan taas kommentteja että ootkos varma ettei siellä oo kahta? Mulla on siis valtava masu mutta oon sen mallinen että oon laiva!

Katja ja LilliM: juups tutulta kuulostaa! La kävin kestovaippa myymälässä ja sinne tuli joku sen myyjän kaveri jolla on ennestään kolme poikaa. Tää myyjä sitte sano sille että mullaki on kolme poikaa ja nyt ois tyttö tulossa...niin tää tokas vaan että no tuskimpa, poika se on kuitenki! Siis täh! Mitä väliä sillä oikeesti on kumpi se on?! Enempi meitä oikeesti ihmetyttää että se on tyttö ku oltiin niin aateltu että meille tulee vaan poikia, iloinen ylläri siis, mutta jos nyt sattuu silleen että värkit tässä 2kk:n aikana sinne haarojen väliin kasvaa niin mitäs sitten! Se on sitte poika ja meidän ikioma! Ja mulla ainaki on suurin osa noista poikien vaatteista jo kaapissa oottamassa enkä oo ees hommannu montaakaan punasta vaatetta, niitä ehtii sitte vielä hommata jos tarvii :LOL:
Muutenki mää oon ihmetelly tätä sukupuoliasiaa että miten se voi ollakki joillekki niin kamalan tärkeää!?!

Kiitos ihailevista kommenteista Murumme suhteen! Oli oikein mukava niitä lukea! :wave:

Kelasta ei oo kuulunu mitään! Kaks viikkoa sitte postitin lomakkeet ja netin mukaan ei mitään päätöksiä oo tehty...kauankohan tuo Lahden huippunopea lafka nuo hommat oikein päättää...ärsyttävää vaan ootella..Tietenki tulevat vielä bumerangina takaisin :rolleyes:

Mammajoogaan määki oon ens viikolla menossa! Ihan uutta tuo mulle, Pilatesta oon pari vuotta harrastanu (en nyt enää sen vuoto-ongelman jälkeen ku kaikki tollanenki piti jättää pois) joten jospa siitä ois jotain hyötyä tuonnekki..

Täällä ollaan hirveässä flussassa, joka rööri aivan tukossa ja päässä on sellanen jysäri että vois vaikka mennä takasi sänkyyn..ja mitä nuo korvatki alko kipuilemaan ja eikait nyt poskionetelotki jo täyty ku on sellanen kamala paineentunne tuossa poskilla..?

Kait se täytyy lähtä lounasta väsään tuolle kuopukselle...

 
Kiitos petite, Tanya ja Crocus vinkeistä noiden nallepukujen/haalareiden suhteen! Mä katselin kanssa itseasiassa myös sitä HM:n matkapussia yhtenä vaihtoehtona vauvalle, ja tän perusteella voi olla että otan kanssa sen koossa 56cm.. se on sitten ainakin lämmin asu vauvan tulla kotiin, ja mahtuis toivon mukaan ne kylmimmät kuukaudet sitten. Se menee varmaan sit suht hyvin vaunuissakin vauvan haalarina? Mietin sit vielä, että ottaako lisäks ton HM:n ruskeen karhupuvun tai sitten sen Tutan vastaavan sitten vähän isommassa koossa kevätilmoille, kun ne on kuitenkin vähän ohkasempia.

Jännä juttu muuten, oon kans huomannut, että ihmiset kysyy aina ensin, et miten on raskaus mennyt ja seuraavaksi, että tiedetäänkö kumpi on tulossa.. miestä se ärsyttää ihan suunnattomasti, että miks on pakko tietää sukupuoli, mihin se muka vaikuttaa? Mua lähinnä huvittaa toi, ite oon aatellut, että omien kavereiden ja muiden tuttujen kohdalla se on lähinnä sitä, ettei oikein osaa kysyä mitään muuta, kun ei tiedä raskaudesta ylipäätään mitään tai sitten ei kehtaa kysyä mitään henkilökohtasempaa.. se on vissiin sellasta small talkia vaan. Mut tota en kyl ymmärrä, et miten ihmiset kehtaa päivitellä sitä vatsan kokoa ja jotenkin arvottaa noita sukupuolia keskenään tuolla tavalla, kun monelle teistä on tultu kommentoimaan! Tosi härskiä musta!
 
mulla meni aika nopeesti ohi tää räkätauti, paris päiväs, ihan hyvä niin. paranemisia muille nuhaisille!!

baby10: mitä mäkin noita vaunuja täs oon koeajanut niin yllättävän ketteriltä vaikuttaa, tuo integroitu hyttysverkko on ihan huippu ja sit tuo kun sen tuuli/jalkasuojan saa niin hyvin aukon eteen suojaksi on kans plussaa. yks mitä täs oon ihmetellyt niin on tuo että miten tai lähinnä nihin saan sen kopan kiinni silleen järkevästi :confused:

mä ostein noihin vaunuihin sellaisen emman verkkokassin vuorella, vaikutti ihan kivalta, pärjäisköhän sillä sit sen aikaa mitä tarvis, jottei tarvis hankkia hoitolaukkua, ne tuntuu olevan sen verran huokoisissa hinnoissa ettei malttais jollei jostain sain käytettynä..: /

mut joo jos sitä hakis jotain välipalaa ja sit tekis kalakeiton :p

kurpitsa ja "A" rv30+2
 
Kiitos BV uudesta pinosta :)

Täällä poksuu 30+0 ja kyllä tätä on odotettukin!

Täällähän on paljon neitsyitä ja vaakoja, täällä kanssa yksi vaaka 27. olisi merkkipäivä, kuten taisi olla myös Katjalla :)

Mitähän Liirahille kuuluu? Olletteko jo päässeet lisätutkimuksiin?

( . ) ei uutta, suppareita on jonkin verran mutta ei enään kovin kipeitä. Lääkärineuvola 15.9 jolloin sitten selviää tilanne kohdunsuulla. Kauhea vimma on laittaa koti kuntoon ja ukko onkin saanut selkä vääränä siirrellä huonekaluja, kiinnittää uusia verhoja ym. mukavaa.

Vaatteista; Meillä ei ole yhen yhtä 50cm vaattetta, enkä meinaa hankkiakaan. 56 on pienin ja sillä menty yleensä max. kk ja sitten jo 62 käyttöön. Hm koot pitää mun mielestä kyllä iha hyvin paikkaansa, ainakin silloin 05 ja 07 kun pientä vaatetta olen viimeksi ostellut sieltä. Joitakin maanantai kappaleita tosin saattaa olla, kannattaa verrata esim. kahta samaa bodyä keskenään niin voi yllättyä siitä, että toinen onkin 3 cm pitempi hihoista... :LOL:

Op ja Arvo 30+0 *POKS*
 
Hei! Kiitokset uudesta pinosta. Niin se vain alkaa Marraskuukin kohta kolkutella ovelle. Ja ajatella, että ensi kuussa saattaa jo ekat vauvat olla maailmassa. Ihanaa!

Mulla oli eilen neuvola. Siellä kaikki ok. Virtsa ok, hemppa noussut jopa 114, verenpaine oli ok, kohdunsuu kiinni ja kaula 2,5-3cm. Painoa tullut +500g/vko. Taas... Hauskinta oli se, et lääkäri määräsi mut virtsakokeeseen ku sen mielestä oli aika erikoista, että heräilen useamman kerran yössä vessaan... :confused: Sehän onkin niin kamalan outoa raskaana oleville ravata pisulla oli vuorokauden aika mikä tahansa. Varsinkin jos vauva potkii suoraa rakkoon... No ei se auta ku käydä heittämässä näyte joku päivä sairaalaan.

Joku kyseli noista vauvan vaatteiden pesuista. Mä en oo pessy vielä mitään. Täytyy eka maalata vauvan huone ja sitä nyt joutuu odotella muutaman viikon ku mies on sairaslomalla. Se oli eilen polveensa operoimassa. Luojan kiitos lääkäri ei sit tehnytkään sitä isompaa leikkausta (kun ei sillä ollut takeita onnistua) ku siinä olis ollu minimissään 7 viikkoa sairaslomaa ja 4 viikkoon ei ois saanu varata jalalla lainkaan.. Nyt on vaan se kolmisen viikkoa sairaslomaa ja jalalla saa kävellä heti ku siltä tuntuu. Mut siis joo palatakseni asiaan.. :LOL: Mä ajattelin pestä ne vaatteet sit vasta ku jään lomalle ens kuun puolella. Onpahan sit ainaki jotain tekemistä lomalla ku mies on töissä.

Ja olikos se Silent joka kyseli istumatyössä jaksamisesta? :wave: Täällä yksi konttorirotta. Ekat pari tuntia menee ok mut sit selkä alkaa kränään vastaan. Mulle on hommattu nostopöydät, satulatuolit ja kaikki mahdollinen helpottamaan oloa mut selkä vaan väsyy ei sille voi mitään. Pitää vaan aina välillä vähän jumppailla. :)

Eilen käytiin mun Äitin kanssa ostamassa lakana kankaita jotta saa tehdä pinnasänkyyn lakanat ja pussilakanat. Ostin sit samalla sitä muovifroteeta. Siis ihan sika kallista toi kangas! Minähän en osaa tehdä muuta ku parsia sukat ja ommella napin takas joten tämä ompelu puoli jää mun käsityö guru Äidille. Mut sata euroa paloi rahaa kankaisiin.. No mut saapahan poika ihanat lakanat, reunapehmusteet ja Äitiyspakkaukseenkin tehdään se suojus... :)

AaVee ja pikku L 27+2
 
Kiitoksia täältäkin BV:lle uudesta pinosta!

Ja Tanyalle onnittelut hyvistä ultrauutisista! :)

Tänne ei kummempia... Pojan räkätauti alkaa olla helpottamaan päin (ainakin näyttäis siltä...) ja viime yönä nukkuikin 12 h yöunet :p Sitä edellinen yö menikin valvoskellessa. Jospa tää tästä. Voimia kaikille sairasteluihin ja/tai sairaan lasten hoitamiseen!
 
Karhu/nallepuvuista Itse näin eilen Prismassa ihanan nallepuvun.Merkiltään oli ciraf,Ikävä kyllä kokoja ei ollut kuin 56 ja 68 jäljellä. Täytyy mennä uudestaan kattomaan jos löytäisi sen 62cm. Pienempää en viitsi ostaa. Tuo puku oli suht paksu,ja menee varmasti kylmemmillä ilmoillakin kaukalopussin kanssa. Tuo kaukalopussi on niin paksu et olen miettinyt että tarviikohan edes paksua toppahaalaria ostaa,kuitenkin tuon pussin saa rattaisiinkin.Riippuu tietysti et millainen talvi on tänä vuonna.

Sain aikaiseksi laitella vauvan vaatteet paikalleen,pesemään rupean sitten kun alkaa äitiysloma,et jää jotain tekemistä sinnekin. Hirveesti oli vaatteita kertynyt,ja ei ne kaikki mahtunut paikoilleen.Niille pitäisi vielä joku paikka keksiä.

JanJade & öttis 30+5
 
Vauvan haalareista minä sitten päädyin tämän tilaamaan Overall från Mini A Ture - Babyshop.se tarkoitus oli Ticketin puku ostaa, mutta tuo on söpömpi:saint:
Äitiyspakkausta en ottanut, juuri sen takia, että en tykkää yhtään niistä vaatteista ja ne on jumalattoman isoja. 140 eurolla saa kuitenkin aika monta bodya ja pöksyjä ostettua.

Outoa olla äippälomalla, tuntuu, että en saa mitään aikaiseksi, istun vaan koneella ja käyn välillä jääkaapilla, eiköhän ala tälläkin mammalla paino nousemaan : /

Huoh, väsyttää kuopus tekee ala kulmahampaita ja yöt ovat sen mukaisia....kiukuttelua ja levotonta unta. Nyt ois lähettävä leikkipuistoon ja sitten kakkupohjan paistoon, huomenna poksuu viikot ja vuodet tällä mammalla...

kirppunen 31+6:heart:
 
Mä olen noita pikkuvaatteita pessyt ja viikkaillut kaappiin. Tila tuntuu tosin loppuvan jo nyt... Olen saanut siis siskoilta ja kavereilta pussia ja laatikkoa täynä vaatetta. Pakko alkaa jo nyt noita käymään läpi, kun ei oikein ollut tietoa minkä kokoisia vaatteita niistä löytyy:LOL: Tosi paljon siellä onkin ollut noita ihan pikkuisia eli 50-56 cm vaatteita, joten uusia ei tarvitse kyllä ostella!!! Halpa-Hallista :)eek:) ostin kotiutumispuvuksi sellaisen ihanan hennonvihreän "pupu pöksyssä" puvun kokoa 50cm. Toivottavasti mahtuu sitten päälle! Oli niin suloinen ja pehmoinen:heart:

Lakanoita pitäisi alkaa vauvalle miettimään. Siskolla on vielä kaikki, joten huomenissa lähden kaivelemaan hänen kaappejaan ja katotaan mitä tarttuu mukaan. Esikoiselle aikanaan hommasin tosi paljon lakanoitakin, joista puolet seisoi kaapissa käyttämättä vielä kun jätkä oli parivuotias... Ihanimmat olivat koko ajan käytössä, esim. pehmoiset flanelista ommellut disneylakanat, jotka haluan taas takaisin käyttöön! Pinnasängyn pehmuste pitäisi vielä jostain ostaa/löytää! Haluaisin sellaisen, joka ei olisi mitään erityisen riemunkirjavaa kuosia, vaan sopisi muutenkin kamarin väreihin (valkoinen-ruskea-bees). Jostain ku sais kaikkeen vielä rahaa ni johan ois kiva olla mammalomalla:rolleyes:
 

Yhteistyössä