Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Saana07 pari viikkoa meni kun olin laput kelalle vienyt, että päätös tuli, mutta joskus aikaisemmin on kyllä mennyt pitempikin aika.. vaihtelee aika lailla..

Minä olen myös pikkuhiljaa ostellut vaatteita ja juurikin kirpparilta. Suurin koko taitaa olla 86 :D oli aivan pakko ostaa kun sai halvalla ja todella hyvä kuntoisia, ehken tuon isompia vielä ostele alkaa muuten säilytys tila loppumaan. Äitini ja tätini on kantanut minulle tyttöjen vaatteita jotka menee meidän neidille vasta vuosien päästä, sanoin kyllä, että enempää en ota kun ei ole tilaa..

puhnalle 28+1
 
Mun täytyy tunnustaa, että en ole vielä ollenkaan jaksanut miettiä vauvan vaatteita tms. Jos tässä nyt muutaman viikon sisällä alkaisi purkaa esikoisen jäljiltä olevia laatikoita. Kaukalo täytyy hommata jossain vaiheessa, mutta muuten me taidetaan tarvita vain jotain pikkusälää (sinkkivoidetta yms), jota kyllä ehtii hankkia sitten vauvan synnyttyäkin.

Mä olenkin jo sitten äitiyslomalla =) Aloitin varhennettuna niin aikaisin kuin mahdollista, se oli mulle kaikin puolin kannattavin ratkaisu. Kelan päätöstä äippärahasta tosin ei ole tullut vieläkään, vaikka jo kesäkuun lopussa laitoin hakemukset. Työnantajassakin on vikaa, kun vitkastelivat palkkatietojen lähettämisessä, mutta ovat kuitenkin elokuun puolivälissä ne laittaneet Kelaan menemään.

Neuvolakuulumiset tältä aamulta:

paino -362g/vko (yhteensä +1kg alusta, rd-ruokavalio syynä laskuun)
verenpaine 94/63 (yläpaine vähän alakanttiin, yleensä kuitenkin 100-110)
pissa -/-
hb edelleen 105. On ollut nyt alle 110 rv 18 lähtien. Ei auta rautakuurit, mulla on varmaan joku imeytymishäiriö : /
sf 29, täsmälleen keskikäyrällä näkyi olevan

Ja perätilassa ollaan, hitsi vieköön. Ainakin rv28 lähtien, todennäköisesti jo paljon aikaisemmin. Rv36 ultra, jossa tarkastetaan tarjonta. Hiivatti, jos tässä täytyy alkaa miettiä jotain ulkokäännöksiä, perätilasynnytyksiä tai sektioita.

Näissä merkeissä tällä kertaa, hyvät viikonloput kaikille
Haven 32+0
 
Meillä on se H&M:n valkoinen matkapussi ja on se topattu eli menee ainakin kevyillä pakkasilla hyvin. Kovemmillakin, jos vauva on makuupussin sisällä vielä. Mä tilasin sen nettikaupasta, koska silloin niitä ei ainakaan ollut liikkeissä. En nähnyt niitä vielä tälläkään viikolla, kun liikkeessä poikkesin, mutta ei pahemmin näkynyt muutenkaan talvivaatteita vielä. Ehkä tulee myöhemmin. Meillä on koko 50/56 ja mun mielestä se on aika reilu. Tosin mulla ei ole kokemusta normiaikaisista vauvoista :D Meillä kun nuo kirput olleet 45-47cm pitkiä. Alkuun on mennyt nuo pienimmät vaatteet muutenkin pari kuukautta, joten eiköhän se mene tuo pussikin. Siitä sitten siirrytään kuopuksen vanhaan 62cm haalariin.

Tuonne fb:n puolelle jo laitoinkin aamuisesta äitipolikäynnistä. Kohdunkaulaa 4cm ja paikat hyvin kiinni. Mikä helpotus! :heart: Painoarvio oli kilon luokkaa, muistaakseni 1045g. Käsky levätä tuli silti, koska noita supistuksia vaan tulee. Näillä siis mennään toistaiseksi. Vauva oli raivotarjonnassa, helpotus sekin. Toista perätilasynnytystä en suostu alakautta tekemään. Viimeksikin toivoin vielä synnytyssalissa sektiota, mutta mua ei kuunneltu. Koin siis, että mut pakotettiin synnyttämään alakautta, vaikka se pelotti ihan hitosti. Tänään lääkäri sanoi, että siinä tehtiin virhe, kun mua ei kuunneltu. Näki papereista, että en olisi halunnut alatiesynnytystä. Sanoi, ettei missään nimessä vasten synnyttäjän tahtoa voida alakautta pakottaa synnyttämään perätilavauvaa. Olisin voinut myöhemmin taipua itsekin sen kannalle, jos olisin saanut tarpeeksi tietoa riskeistä ym. ennen synnytystä. Vaan en saanut. Normaali alatiesynnytys mua ei pelota ja toivon mukaan siis siihen päästään tällä kertaa.

Yöt on nykyään niin tuskaa, etten enää tiedä miten nukkua. Kylkeä saa kääntää jatkuvasti, koska lonkat vihoittelee ihan tosissaan. Herään aina siihen polttavaan kipuun, käännän kylkeä ja kohta taas sama |O Selälläni en pysty enää nukkumaan. On tääki...

28+4
 
Kerrankin kannatti käydä kirpparilla. Ison kassillisen sain vauvalle vaatetta ja talvihaalarin yht: 10€. Vaatteet ovat kuin uusia.
Nyt on kaappi niin täys tavaraa,et mieskin sanoi jo et eikähän nuo rupeais pikkku hiljaa riittämään :)

Tuli käytyä myös vanhemman tytön kanssa kehitysneuvolassa ja laittoivat lähetteen lasten neurologiselle tutkimuksiin. Muuten kiva,mut se vaan tietää sitä et tytön kanssa pitäsi sit olla siellä osastolla ,mahdollisesti jopa pari viikkoa.
Nyt sit pitää miettiä et miten toimitaan,varsinkin jos vauva on kerinny syntymään ennen osasto jaksoa.Itsellä kun ei ole ajokorttia ja asustamme aika kaukana kaupoista jne..

Huomenna POKSUU rv 31:heart: Ja Kuopus Täyttää 3v:heart:
 
Mä ostin tänään jumbon nameit:stä kivan näköisen kevyt toppahaalarin pojalle, ja siihen sarjaan kuuluvat pipon + tumput, nyt on kotiintuloasu valmiina :heart: Maksoikin vaan 29€
Kävin samalla reisulla äitini luona kahvilla, ja kuin ollakaan se oli ostellut pojalle vaatteita, kotiin toin: 6 parit sukkia, Tutan älyttömän nätin svetaripuvun 62cm, housut 68cm, bodyja koissa 62cm + 68cm ja pienempiä pyyhkeitä. Mahtavia toisinaan nuo äiditkin :D

Ensimmäistä kertaa raskauteni aikana sain kokea kaupoissa pyöriessäni piinallisia hetkiä, maha meni ihan pinkeäksi, ja lisäksi perseessä tuntui kuin siellä olisi ollut puukkoja pystyssä :confused: Kotiin tulon jälkeen on helpottanut muuten, mutta oikea pakara on todella kipeä vieläkin, onneksi sentään poika potkii mahassa normaaliin tapaan.

Tanya & herra hukkapätkä 32
 
kurpitsa Täällä myös 19pvä syntynyt :)


Äitiyspakkauksessa tuli ainakin jonkunlainen makuupussi ja ainakin meidän vaunujen mukana tuli myös lämmin pussi jonka voi laittaa vielä koppaan jos ei laita makuupussia.. Tutuilta kyselin niin hyvin on pärjätty niin että ulos mennessä on toppahaalarin lisäksi on ollut äitiyspakkauksen pussi tai vaunujen oma lämpöpussi,että ei oo täällä ainakaan, vaikka pohjoisessa ollaan, ollu enää tarvetta lisämakuupussille tms. ulkoillessa.
Ja pakkasrajathan on kanssa olemassa, ei kai kukaan oikeasti paukkupakkasilla kuvittele vaunuilevansa ja sen mukaan sullovansa vauvaa 10 lämpöpussiin :D Täällä ainakin on uudenvuoden tienoilla ja sen jälkeen ne kovimmat pakkaset, helposti 30 astetta, että sitten jää kyllä vaunuilut pariksi kuukaudeksi..


kotiseurannasta: arvoja on otetty muutamia kertoja ylös ja edelleen olen sitä mieltä, ettei mulla ole verensokerin kanssa mitään ongelmaa.. arvot olleet erittäin hyviä kotimittauksessa. :) että innolla odottelen onko poika tosiaan kasvanut niin paljon että sf mitta huitelee ylhäällä.

H3idi ja pikkumies 30+4
 
Täällä tänään omien 2, ja 4 vuotiaiden poikien lisäksi hoidossa 3vee poika. Kaikki mussukat nukkuivat 3 tunnin päikkärit, jokainen eri huoneessa ja äiti otti tirsat sohvalla.
Pakotin itseni eilen pesemään muutaman koneellisen vauvapyykkiä ja tänään silitin niitä ja illalla jatkan. Tuli panikki, että jos muutto sattuisikin jotenkin siihen äitiysloman alkuun ja loppuraskauteen, en ehtisi sitä hommaa tekemään. Pitää ostaa pari kannellista muovilaatikkoa lisää ja pakata silitetyt, puhtaat vaatteet sellaisiin. Ei noita nyt niin kamalasti ollutkaan kun viikkasin kokojen mukaan. 4 alle 60cm unihaalaria, 5 alle 60cm bodya, ehkä 6-8 potkarit/puolipotkarit tai housut. Sukkia reilusti ja muutamat minit sukkahousut. Mä olen ollut noiden kahden kanssa enemmän housu+sukat-tyyppiä, enemmän kuin potkuhousu. Meillä sukat on aina pysyneet hyvin jalassa ja varsinkin ne Lindexin velourverkkarit on olleet ihanan mallisia housuja vastasyntyneelle. Pojat olleet 52cm syntyessään, esikoinen käytti ehkä viikon 50cm vaatteita, kuopus pari viikkoa. 56cm meni kuopuksella muutaman viikon, mutta esikoisella sekin koko meni viikossa ohi. Oli kasvuvauhti pojilla hieman eri luokkaa, vaikka saman äidin maidolla yhtä monta kk täysimetyksellä.

Mies on tänään illanvietossa, taidan viedä lapset heseen kun en jaksa toista ruokaa laittaa...
 
Tänään VIHDOIN saatiin meidän 7 viikkoa sitten tilaama STOKKE-sänky kotiin! ai vitsit se on kyllä ihana :) Oli kuulemma ollut liikkeessä jo pari viikkoa, mutta eivät olleet muistaneet ilmoittaa :headwall: No pääasia että joskus saatiin kuitenkin.

Tanya - name it:issä on kyllä aivan ihania vauvan vaatteita :)
 
Kirppiksistä: osaako joku vinkata hyvää kirppistä pääkaupunkiseudulla (mieluiten Espoo/Helsinki) jossa olisi valikoimaa ja järkevät hinnat? Olen tosi huono noilla käymään mutta aiemmat esimerkit kyllä houkuttelisi :)

Täälläkin ollut jotenkin saamaton päivä, no, jospa huomenna jaksaisi enemmän. Ainakin ajateltiin mennä shoppailemaan, tarkoitus olisi löytää itselle mahan yli mahtuva syystakki ja ehkä jotain pienellekin =)

Sokeripala 27+6
 
Heips!

Minäki oikee paraski puhuja Vauvan Vaatteista käytännöllisyydestä ja järkevyydestä mut enkö sanonu et oon hullaantunu väreihin =)
Joten vaikkaki mulla onki haalareita joka lähtöön, ni tätä en voinut olla vastustamatta:

Zoom: Fleecehaalari Vihreä € 24,95 | Lindex | artnr: 6363102

Haalarin ostosta johtuen, mua "puras" myös kudonta vimma joten kävin ostaa vaaleanpunaista lankaa ja vauvalle myssy jo hyvää vauhtia tulossa !
Tässä helppo ohje, jos joku muukin innostuu =)

http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=244

Esikoinen sai myös uutta ilmettä omaan huoneeseensa uudella pöydällä, tuoleilla ja parilla hyllyllä <3 siitä tulikin kyl tosi sievä!!

Massussa rauhallinen meno jatkuu... Vauva oleilee kovin ylhäällä. ylämassu on pinkee mut alhaalla tuntuu olevan kovastikin tilaa. Uskoisin että raivotarjonnassa, hope so!
Oon myös alkanut jännätä synnytystä, en tiä miks ku esikoiselta se meni niin hyvin.
Tai ehkäpä just siks, ku nyt pelkää ettei kaikki menekää niin sutjakkaasti!

Mä tietty oon ekojen joukossa synnyttämään lähtijöistä, joten oon alkanut tehdä oikein listaakin mitä sairaalaan kannattaa ottaa mukaan ja mitä sitä vielä pikkuiselle on ostettavaa !
Pitäikö tänne palstalle hiukan tehdä listaa kans, ainaki ensisynnyttäjiä varmasti vinkit kiinnostaa?

Mä siirryn sohvalle kutomispuuhiin =)

Ihanaa viikonloppua kaikille, Syksy tuoksuu ihanalle !!

Moon ja pikkusikko 32+1
=)
 
Moikka,

mies baanalla ja pitäisi kai nukkumaan lähteä...jotta jaksaa aamulla töihin..

Sokeripala: Valtteri on iso kirppis, mutta siellä täytyy jaksaa kierrellä. Sitten on noita pienempiä lastenkamaan erikoistuneita kuin Villalyhty, Kruunukirppu, Pikku Kullanmuru jne.

Mä sain silitettyä kaikki vauvan pussilakanat, tyynyliinat ja harsot ja aika paljon vaatetta. Luulin, että pienet vaatteet oli siinä kunnes löysin eteisen yläkaapista ison laatikollisen lisää...Eli ON niitä tarpeeksi.

Esikoisella 2006 käytin tosi paljon ruskeaa ja silloin alkoi tulla vähän retrohenkisiä vaatteita, raidallisia ja kuviollisia. Suosin silloin ruskeaa, oranssia, punaista ja keltaista pojalla ja sille sopii vieläkin ne värit. Kuopus taas on vaalea poika ja hälle sopinut alusta asti oikein poikavärit vaaleansininen, turkoosi, tummansininen, valkoinen, harmaa...En juurikaan käyttänyt isoveljen retrosävyjä pienemmällä kuin satunnaisesti. Nyt näyttää kaapit täyttyvän vaaleanpunaisesta mutta on joukossa veljien vanhaa sinistä, ruskeaa ja valkoista ja beigeäkin.

Pakotan itseni nukkumaan!
 
Sairaalaan mukaan itse on kokenut tärkeimmäksi: tietty neuvolakortti, hammasharja+ muut hygieniatarvikkeet, liivinsuojia, imetysliivit, imukykyisiä siteitä, korvatulpat (en osaa nukkua jos on enemmälti ääniä), puhelin, kamera, alushousuja (inhoan niitä sairaalan verkko pöksyjä) siinäpä ne minulle tärkeimmät. Kotia olen valmiiksi aina pakannut hoitolaukkuun vauvan kotiintulo vaatteet yms. mitkä mies sitten tullessaan tuo, kun päästään kotia.

Huoh, jospa tänään saisi jotain aikaiseksi, vaikka siivousta. Iltapäivällä mennään minun isän luo syömään ja kaksi isompaa muksua jääkin sitten sinne yökylään.

Vauvanvaatteet on nyt pesty ja kaapissa. Vielä pitäisi ostaa joitain hoitotarvikkeita, ja laittaa hoitopöytä kuntoon. Olen harkinnut tilaavani Amazonas koala riippukeinun, kellään kokemuksia?

kirppunen 32+1:heart:
 
Sairaalaan mukaan omat hygieniavälineet, vaihtovaatteet, vauvan vaatteet ja siteitä. Mun mielestä tossa on ne pääasiat, jotkuthan roudaa mukaan kasan lehtiä yms. ajan vietettä, mutta uskokaa pois, että se aika menee johonkin ihan muuhun kuin lehtien lukemiseen! ;) Viimeks mä pakkasin sairaalakassin kun vedet meni, en ymmärrä miksi se kassi pitää olla nurkassa odottamassa monta kuukautta, varsinkin kun mä inhoon sitä jos lattioilla tai pöydillä lojuu ylimääräistä tavaraa. Mutta tietenkin jokainen tekee niin kuin itse näkee parhaaksi.

Mä en ole pessyt vauvalle vielä mitään. Onhan tässä vielä monta kuukautta aikaa, ja niitä kerkee sittenkin pesee kun vauva on syntynyt, meidän perheessä kun mies hoitaa pyykit. Jos tossa lokakuussa pesis vaikka koneellisen vauvanvaatetta, niin pääsis sillä sittene ees alkuun. Ja mies saa sitten pestä, kun tulee synnytyksen jälkeen kotiin. =)

Nyt pitää mennä viihdyttämään esikoista!

Liirah + Sissi 28+2
 
MoonVaan: Minä ostin tuon samaisen haalarin, mutta sinisenä, oli ihan pakko saada :)

Sairaalaan mukaan otettavista asioista on ollut puhe ja itse sanoisin, että lukemista kannattaa ottaa, mulla ainakin oli niin hiivatin tylsää siellä, että onneksi oli lukemista mukana tai muuten olisi pää hajonnut. Esikoinen kun veteli jo laitoksella 5-6 tunnin unia, niin eipä siinä minulla paljon tekemistä ollut. Kun vielä tehtiin sektion, niin liikkuminenkin oli jo sen verran työlästä, että sitä pääasiassa makoili vaan sängyssä :)
Liivinsuojia kannattaa ottaa sitten reilusti, nimittäin omalla kohdalla kävi niin, että maito nousi jo laitoksella ja mä olin ihan pulassa kun sitä vaan valui ja valui :)

Pitäisi varmaan jossain vaiheessa tsekata mitä kaikkea mulla on esikoisen jäljiltä tallella, osan vauvavaatteista kun myin jo kirppiksellä pois ja jätin vaan kivimmat, kun tiesin, että mä haluan hankkia jotain uuttakin. Jotain olenkin jo hankkinut kirppareilta ja sitten Lindexiltä tuon fleecehaalarin.

Eilen illalla oli taas todella tukala olo, mahaa väänsi ja mikään asento ei tuntunut hyvältä. Meillä vielä kun esikoinen nukkuu mun vieressä, niin pitää laittaa meidän väliin tyyny, ettei poitsu potki mun mahaa öisin.

Minä en niin kauheasti ole tätä raskautta ehtinyt ajatella tällä hetkellä, kun on niin paljon kaikenlaista muuta, autokoulu vie suurimman osan mun ajatuksista tällä hetkellä ja jos hyvin käy, niin ensi viikon perjantaina mulla on ajokortti :) Mä niin toivon, että se menisi ekalla kerralla läpi. On tässä onneksi vielä pari ajokertaa ennen inssiä, että voi niitä vaikempia juttuja kerrata, mutta aika hyvin hanskassa tuo ajaminen on jo.

shihtzu + poitsu 30+2
 
Sairaalaan olen itse ottanut mukaan ainakin: Lukemista ja Ristikoita ( Mulla ois ollut todella tylsää jos ei ois ollu jotain lukemista,kun vauvat pääasiassa kuitenkin nukkuvat ja heräävät vain syömään) siteitä,liivinsuojuksia,Kotiutumisvaatteet, peseytymistarvikkeet. Mies on sit tuonu vauvan tavarat tullessaan,kun on tullu kotiin hakemaan.

POKS RV 31
On aika epämukavaa ollut,kun toinen liikuttelee päätään alakerrassa ja samaan aikaa työntää jaloillaan ylös päin. Välillä tuntuu et kohta tulee pää ulos :D

Meillä Nuorempi täyttää tänään 3v. :heart:
Onneksi ei tarvinnut ruveta mitään juhlia järjestämään.
 
Onko kellekkään järjestetty tai onko kukaan itse järjestänyt baby showereita? =)

Ystäväni ehdotti tätä, mutta toki se poikkeaa perinteestä sen verran, että järjestäjänä olisin minä itse, eikä ystävät niinkuin kuuluisi..toki ystävä aikoi olla se päällepäsmäri.. ;) sattuu olemaan sen verran hajaantunut ystäväporukka, etteivät toisiaan tunne niin hyvin että olisivat tekemisissä usein.

mutta olisi kiva silti vielä kun ehtii ja pystyy järkätä kakkukahvit ja seurustella ystävien kanssa :) sattuu olemaan ne syntymäpäivätkin siinä samassa syssyssä sitten.
 
Haalarista: ostin sen Tutan nallehaalarin 56 cm kun ajattelin, että 62 on ihan liian suuri eikä sitten ehkä lämmitä niin hyvin. Mulla esikoiselta jäljellä 68 cm toppahaalari, jota voin käyttää sitten kevättalvella, jolloin yleensä etelässä vasta on ne kovemmat pakkaset. Lisäksi olen myös ajatellut tilata sen pikkujääkarhu lämpöpussin kaukaloon niin ei tarvitse esim. kauppaan laittaa niin paljon vaatetta ja on "paketti" sitten helppo avata sisällä olon ajaksi.

Yhtään en ole vielä pessyt vaatteita enkä kartoittanut mitä vaatteita vanhemmilta lapsilta on laatikoissa. Mieli kyllä tekisi niitä jo laittaa valmiiksi, mutta olen päättänyt jättää ne hommat äippäloman alkuun niin on sitten jotain mukavaa tekemistä =)

Ihanaa, enää 3 yötä 4 d ultraan!

Nyt pitää raahautua töihin, huoh! Ja flunssakin pukkaa päälle, kurkku kauhean kipeä ja ääni tahtoo lähteä. 6 viikon päästä alkaa onneksi mammaloma ja kyllä ne viikot äkkiä menee.

Mukavaa viikonloppua,
Mirtsu ja vauveli 28+3

Ai niin ja sairaalakassiin pakkaan ainakin imetysliivit, liivinsuojia, omia alushousuja (vihaan myös niitä verkkopöksyjä) ja siteitä, koska inhoan niitä sairaalan paksuja jättivaippojakin...Ehkä jotain lukemista vähän vaikka en ole aiemmin paljon lueskellutkaan.
 
Imetysliiveistä Oon miettinyt, että mitä niiden kanssa tehdä kun mulla ei ole ainakaan tähän menessä vielä rintojen koko kasvanut, ja maitohan siis nousee vasta synnytyksen jälkeen, niin pitäisköhän mun vaan ostaa valmiiksi yhdet yhtä kuppikokoa isommat imetysliivit varuiksi? Inhottavaa ois heti sairaalasta päästyä kipittää kauppaan liivi ostoksille. Joku muukin paini saman ongelman kanssa.

Tänään pitäisi lähteä tuohon naapuriin viettämään miehen siskon tytön 3v synttäreitä, ostin lahjaksi häälle hellokitty rannekellon, kun oon nähnyt hänen pitävän isänsä ikivanhaa kelloa hyppysissään :)
Sain aamusta käytyä polkemassa maastossa 20km lenkinkin, eli eilinen kipuolotila on historiaa =)
Nyt se mies alkoi nyt äänistä päätellen kasaamaan pinnistä, taidan liittyä seuraan :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 32+1
 
Poks 31 viikkoa:eek:

Baby showereista siskot on mulle aikoneet lokakuussa moiset järkätä! Kaveritkin oli jo kovasti näitä vailla ja ihanaiset sikkot sit halus ne pitää:heart: Ihana istua porukassa ja juoruilla herkkujen kanssa! Vaippakakkua tms. siellä tuskin näkee:D

Ulkonakin olis ihana keli... Mahtavaa olis kun jaksais/pystyis käydä vielä tänään sienessä!!!! Mies aikoi mennä tänään kaverilleen saunomaan ja pitäis vissiin hakea jotain herkkuja mulle ja pojalle:confused: Jotain lohdutusta itelle!
Nyt kattoon appiukkoa, joka tuli pitkästä aikaa käymään!
 
Moiks!

Täällä on ollut oikein siivouksien siivous jne pv !!
Koko talo siivottu lasagne oottamassa ku mies tulee kotiin ja sainpahan pestyy meidän gessleinin vaunut ja matkarattaat! Jos jotain kiinnostaa ostaa huiput matkarattaat Edullisesti, ni yvtä =)
Tässä linkki mimmoset kyseessä:
Rattaat - ABC-Design - Tuotetiedot - Abc-Design Primo
väritykseltään ihku pinkki/harmaa =)

Minä myöskin suosittelen ottamaan sairaalaan lukemista/tekemistä. Vauva ku tosiaan nukkuu käytönnössä koko ajan ja vierailuajatkin ovat se tunti/pv paitsi tietty isä ja sisarukset ni kyl siihen luppoaikaa jää...

Imetysliiveistä oli myös kyselty ni ohan se totta et tuo koko on vaikea arvioida, mut keskimäärin se yhtä kokoa isommat tai reilut sopivat on ok.
Itse voin lämpimästi suositella Carriwellin liivejä, aivan ehdottomat ja merkistä löytyy muutamia eri malleja! Itse ostin toppimallisen ihan omaa kokoani, koska maidon herumisen takia täytyy nukkua liivitkin päällä niin nämä ovat pehmoiset ja köykäset päällä. Sitten minulla oli käytössä nuo perus luukulliset jotka ihanan pehmeää materiaalia myös. Itse lukeudun isotissisten joukkoon (D90) ja voin käyttää noita liivejä oikein hyvin, vaikkei niissä mitään kaaritukia olekaan.
Kun imetys oli päässyt kunnolla käyntiin ja pahin "turvotus" ohi, niin kävin stokkalta ostamassa Triumphin vähän niinku sellaiset paremmat liivit jossa oli kaarituet, astetta tukevammat, pitsiä ja pinkit tietty ;)
Minun kohdallani nuo toppimalliset liivit osoittautuivat aika turhiksi, koska omat tissini eivät heruttaneet maitoa ikinä. En siis myöskään tarvinnut koskaan liivinsuojuksia. Mutta hyvin hyvin monet niitä tarvitsevat joten kyl niitä on hyvä sairaalaan mukaan ottaa!

Tässä linkki carriwellin liiveihin, sivuilta löytyy myös muita malleja!
itiystuotteet - Tuotetiedot - Carriwel, imetysliivit

Sairaalavaatteista vielä, et omat pikkarit ja pitkät siteet on ihan ehdottomat! Minulla oli myös omia sukkia (koska ne sairaalan sukat pyörii jalassa) ja crocksit ni nillä oli hyvä talllustella paikasta toiseen. Korvatulpat myös tosi hyvät, nimittäin oma vauvani nukkui mutta muuta vauvat valvottivat =(

Mulle ei oo pidetty baby showereita, eikä pidetä nyttekää mut perinteeksi ystäväpiirissä on muodostuneet "prinsessa juhlat" joita juhlitaan sitten about 3-4kk vauvan syntymästä ku voi yhdeksi illaksi irrottautua tyttöjen kesken juhlimaan =)

Mä näin viimeyönä ekakertaa unta vauvasta! Se oli kaunis, tosi pikkuinen ja rakastuin siihen heti ihan hulluna <3

Viikonlopun jatkoja, mä meen levittään pyykit kuivumaan!

Moon ja pikkusikko 32+2
 
Ollut suht tuskaset kaksi päivää. Kurkkukipu alkoi tuossa kolme päivää sitten, joka sitten yltyi kuumeen puolelle ja eilinen päivä vietettiin täysin sängyn pohjalla reilun 38 asteen kuumeessa. Pikkuhiljaa alkaa olo paranemaan.

Mutta kaikista pelästyttävin kokemus alkoi eilen aamulla myös, kun vessassa käydessä multa tuli verta. Ei tullut lorahtamalla, mutta sen verran sitä tuli, että pelästyin kunnolla. Soitin sitten neuvolaan asiasta ja siellä oltiin sitä mieltä, että odottele pari-kolme tuntia ja jollei kunnon vuotoa tule ja vauva liikkuu, ei tarvitse olla huolissaan. Epäili, että johtuu mun ongelmallisen kuivista limakalvoista. Päivän aikana ei lisää tullutkaan, mutta illalla taas tuli hiukkasen ja päätin soittaa synnärille varmuudeksi ja sieltäkin vastaus oli, että jos en reippaasti vuoda ja vauva liikkuu, ei hätää. Muutaman kerran on tänäänkin vessassa käynnin yhteydessä tullut kuivahtanutta verta paperiin, mutta ajettelin että kaippa se nyt on ok, kun näin on sanottu.

Imetysliiveistä: mähän näistä joku aika kanssa sitten vähän kyselin. Mulla kanssa tilanne, että rinnat ovat vielä ihan samankokoiset kun ennenkin ja pähkäilin, että minkäkokoiset sitä ostaisi. Oon aatellut, että ainakin ne yhdet olis hyvä olla valmiina, ettei tarvitse heti synnytyksen lähteä niitä ostamaan. Mutta tosiaan mikä koko? Sitten toinen juttu noihin liittyen, ite kun olen tottunut kaarituellisia rintsikoita käyttämään, niin onko ne ok imetysliiveissä? Vai painaako ne pahasti?

Terese ja poitsu 30+4
 
stä: Suosittelen hankkimaan ensin sellaiset toppimalliset, koska ikinä ei tiedä minkäkokoiset rinnat tulee olemaan. Itse jopa jouduin nukkumaan liivitä päällä, kun maitoa herui todella herkästi.
Yhden kaarituelliset ostin, mutta ne kaaret painoivat ikävästi etenkin aluksi, joten niitä oli turha kuvitellakaan laittavansa päälle aluksi. Meillä onneksi sairaassa sai sellaiset toppimalliset hieman verkkomaiset Carriwellin liivit ja ne oli hyvät, ostin nettikaupasta toiset samanlaiset.

Tällaiset taitavat olla
Carriwell Comfort pehmoimetysliivit - itiyskauppa Pepino

shihtzu + poitsu 30+2
 

Yhteistyössä