Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Terkkuja töistä, saimme hommattua vihdoin läppärin ja netin tänne liikkeeseen. Tosin tämä syksy on lastenvaate/tarvikekaupassa vuoden vilkkainta aikaa niin ei tässä kauheasti ehdi "lorvailla".

Meillä tosiaan tulee muutto eteen luultavasti juuri lasketun ajan korvilla...yritämme kyllä sinnitellä vanhassa asunnossa marraskuun, että lapsi saisi syntyä NKL:lla, en halua uuden paikkakunnan sairaalassa synnyttää. Olen tottunut liian hyvään;) Me asuimme ekan lapsen ekan vuoden 52 neliön kaksiossa, sitten ostimme 82 neliöisen neliön, josta nyt olisi tarkoitus muuttaa okt_oon. Alkaa rasittamaan pinnaa ja kroppaa 3.kerrokseen ravaaminen ilman hissiä...

Mä en ole toppa/teddypukuakaan ostanut vauvalle, ainoastaan Eisbärchen-kaukalopussin, jota aion käyttää vaunupussinakin ja pyrkiä säästymään turhalta pukemiselta. Edullisimmin saa tietty ostettua haalarin kirpparilta/kaverilta/huutiksesta. ReimaTeciä ei minusta makaava vauva tarvitse vaan muhkea toppahaalari kangaspinnalla riittää ekaksi talveksi. Kaveri osti juuri 6€:lla ihanan valkoisen teddyvuoratun toppahaalarin kirppikseltä, 2 vetoketjua alas asti, erilliset tumput ja jalkaosat sai neppareilla kiinni.

Mä olen nyt vähän hurahtanut kyllä noihin tytönvaatteisiin, niitä taitaa olla jo liikaa tosin suurin osa käytettyjä onneksi. Pojille ei ollut kuin muutamat 50cm vaatteet ja uudet asukokonaisuudet olen kaikille ostanut sairalastapaluuvaatteiksi: bodyn, sukkikset, nutun ja pöksyt. Kaikilla 3 ne on olleet 50cm 2-osainen velourasu.

Mua on supistellut kivuttomasti, mutta hengen salvaten,pari päivää.
 
Haalarin koosta: Mun vinkki on se,että 50cm ei ainakaan kannata ostaa. Vauvat kasvaa niin hirmu nopeasti ja normivauvahan on 52cm=) Minä aion ostaa 60cm tai 62cm haalarin,mutta meille syntyykin vaan isoja vauvoja:whistle:

Mä hankin tänään iiiihanan setin pinnasänkyyn. Pakkauksessa oli reunapehmuste,katos,tyynyliina ja pussilakana=) Sitten äitini osti tosi suloisia kuviollisia sideharsoja.

Mulla on huomenna se sokerirasitus:p Ei huvita niin yhtään ja varmana unohdan olla syömättä klo 20 jälkeen:whistle:

Talossamme on remontti täydessä käynnissä. Mies tekee pitkää päivää ja on iltaisin ihan puhkipoikki kun kotiin tulee. Harmittaa niin kamalasti kun ei voi itse olla apuna... Huomenna mua viedään tapettikaupoille ym=) Mutta pääasia,että päästäisiin muuttamaan mahdollisimman pian!

LilliM ja manteli 27+4
 
Talvipuvuista/haalareista, meille ostettiin eisbärchenin pikkukarhu kaukalopussi, jota meinaan käyttää sekä turvakaukalossa että vaunuissa toppapukuna. En aio ostaa ollenkaan toppahaalaria nyt ekalle talvelle, mutta vähän himoitsisin jotain ihkua nallepukua. Mut nallepuvun oston ehkä jätän vasta syntymänjälkeiseen aikaan, kun e yhtään tiiä, minkä kokosen ostais. Eli käyttääkö sitä lähinnä kevättalvella vasta vai kuinka, sit kun kaukalopussi on liian kuuma... tai sit jää ostamatta, saapi nähdä. =)

Neuvolassa käyty ja pissa puhdas! Ei siis ollu sokeria! Jipii!! :heart::D Oon niin ilonen.

Mäkin haluisin kaikkia ihania pinnasängyn ja äitiyspakkausaatikon tekstiilejä! Käyn kuolaamassa niitä säännöllisesti vauvatarvike-nettisivuilla. Mut sisko väsää mulle ite äippälaatikkoon reunapehmuste/sivuverho -viritelmän ja ostin peitoks ihanan vauvahuovan. Sit meinasin ehkä pyytää jotkut ihanat pinnasänkyn lakanat tulevilta isovanhemmilta joululahjaks, niin se on hyvä lahjavinkki heille. Meinasin kyl päättää eka, mitkä haluan, niin tulee sit varmasti mieleiset :p

Ritu ja pomppiainen 30+5
 
Tänään oli neuvola. Valitin kaiken mahdollisen, mitä vaivoja on ollut. Terkka kyseli ulkoilusta, kun kerroin väsymyksestä. Vastasin että enemmän voisin olla ulkona, mut kun olen ulkoillut, olen entistä väsyneempi. Terkka totesi vain että raskaus väsyttää mua.
Sit huimaukseen keksi syyksi vauvan asennon. Vauva on yhä perätilassa ja siksi korkeammalla kuin muuten olisi. Siksi vauva myös painaa jo hengityselimiä ja lisäksi painaa verisuonia.
Hb oli laskenut neljän viikon aikana 126 -> 119. Suositteli 100 mg Obsidania. Saattaa tuo väsymys johtua alentuneesta hb:sta, vaikkei tuo hirveen alhaalla vielä ole, jos ottaa huomioon raskauden.
Paino on noussu nyt 648g/vkk. Kaikkiaan paino on noussut jo 12,5 kg.
Verenpaine oli 103/63.
Sf-mitta 30.
Vauva siis yhä perätarjonnassa. Toivon kovasti että kääntyisi pian raivotarjontaan. Luulin jo vauvan kääntyneen, kun jonkin aikaa tunsin potkuja ylävatsalla. Nyt taas parina päivänä on tuntunut taas liikkeet siellä sun täällä eli oisko kääntynyt takaisin neuvolakäyntiä varten....

Joku kyseli riittääkö hoitolaukuks verkkokassi. Ite en hommannu mitään varsinaista hoitolaukkua ekoille vauvoilleni. Mut sit jouduin hommaamaan uudet vaunut kuopukselle. Ostin ne käytettynä ja silloin tuli kaupantekijäisenä. Varsinainen hoitolaukku ei ole siis tarpeellinen. Mikä tahansa kassi käy, kunhan on tarpeeksi iso tarpeeseen. Halvempikin kassi siis käy.

ruttunen rv 29+6
 
Heippa!
Täällä poksahdetaan 30:n puolelle =) Ja koulunpenkille palattu...olis enään 3 viikkoa vikaan harjoitteluun ja sen jälkeen pääsen mammalomalle. Teen sitä harjoittelua niin kauan kuin jaksan ja, jos kerkeän tekemään kokonaan, loma alkaisi 38. viikolla. Onneksi on "vain" mielenterveysharjoittelu, joten ei tarvitse paljon mitään fyysistä tehdä.

Lapsi on nyt ollut 28. viikon ultrassa rt:ssa ja viime viikolla neuvolalääkärin mukaan myös rt. Toivottavasti pysyisi noin.

Mutta nyt vetää sohvalle niin paljon, etten jaksa koneella kököttää :whistle:

Hyviä vointeja!

Riikka & öttis 30+0 :heart:
 
Hei pitkästä aikaa. Kesälomalta palasin töihin kaksi viikkoa sitten, enkä loman aikana ehtinyt netissä olla. Nyt sitten vihdoin olen saanut luettua loppuun tän palstan kirjotukset ja voin itsekin kirjottaa jotain.

Painoa mulla on tullut noin 11kg, mutta painoindeksi olikin 18 kun tulin raskaaksi. Oon koko ajan ollut aivan varma, että tulee se 20 kg, mutta voi olla ettei niin paljoa tuukaan. Oon myös saanu paljon kommentteja, että on iso maha ja ihmetelty, että enkö synnytä jo kohta. Tosi ärsyttävää varsinkin kun tuntemattomat kommentoi.

Mulla oli terveydenhoitajaneuvola tällä viikolla. Kaikki muuten hyvin, mutta sf-mitta oli kasvanut 1 kk:ssa vain 2 cm ja oli nyt 26cm. Terkkari sanokin, että varmaan pieni lapsi tulossa. Meen sitten ens viikolle ylimmääräseen mitatukseen, jotta nähdään onko kasvanut vai pitääkö mennä ultraan. Ite en oo kovin huolissani, koska vauva liikkuu niin kovasti. Tietysti vähän pistää miettimään, mutta näytti Tanyallakin kaikki olleen hyvin, vaikka sf-mitta ollut matala.

Liikkeitä tuntuu tosiaan paljon. Hyvin harvoin tuntuu mitään varsinaisia potkuja, enemmänkin sellaista uiskentelua. Liikkeet on ollu jo monta viikkoa oik. ylämahalla ja terkkari arvelikin vauvan olevan jo pää alas päin.

Talvipuvuista ootte puhuneet. Ostettiin kanssa talveksi se Eisbärchen-kaukalopussi ja sen alle sit laittaa kylmemmillä pakkasilla vanupuvun. Kevääksi ollaan sitten ostettu kirpparilta kevyt toppapuku ja se karhu-puku tilattu ellokselta. Molemmat koko 62 cm. 50cm vaatteita oon ostanut ihan muutaman ja sit 56 cm ja 62 cm vähän enemmän. Serkulta pitäs vielä saada vaatetta ja sitten käyn lopuksi läpi mitä vielä tarvittaisiin. Pesut oon säästänyt äitiysloman alkuun, kaikki kun on mennyt niin hyvin niin en usko vauvan kovin ajoissa syntyvän.

Lenkeillä jaksan edelleen käydä, pitänyt vain tahtia hieman hidastaa. Sillon alkaa helposti supistaa, jos oon yksin lenkillä ja joudun taluttamaan tota meidän innokasta 2 wee labbista, se kun kiskoo niin kovasti.

Ei kai tässä sen ihmeempää. 21 työpäivää (tän viikon jälkeen siis 4 viikkoa) äitiysloman alkuun, jos vaan jaksan töissä olla loppuun asti! Ajatukset on kyllä kaukana työasioista, mutta viikko kerrallaan mennään.

Birre86 ja poika-nyytti 30 + 3. Viimeisellä neljänneksellä mennään myös!
 
Vauvan vaatteista vielä: Olen jotenkin hurahtanut nyt shoppailemaan vaatetta ja muuta vauvalle. Yleensä olen sellainen shoppailija, joka ostelee vain sitä mitä tarttee tai sit pitää olla erityisen hienoa. En edes ale-myynneissä sorru ostelemaan ns. turhia.
Meillä on entuudestaan jonkin verran vauvan vaatteita, mut kun ne on vaan niin ihania, että on pakko ostaa.... Pinnasänkyyn löysin kirpparilta tosi hyvän pehmusteen. Entinen ei oikein pysynyt kunnolla kuosissaan ja olin laittanut sen johonkin eteenpäin tarvitsevalle. Tuo jonka löysin kirpparilta, on neutraalin värinen ja tukeva, joten sopii muuhun huoneen sisustukseen, eikä oo semmoinen lötkö, joka roikkuu.
Sit yhtenä päivänä löysin kirpparilta Baby Björnin rintarepun. Mulla on joka vauvalla ollu sellainen. Jostain olen aina saanut ja sit oon antanut sen eteenpäin. Nyt ostin ekaa kertaa ite ja maksoin hurjat 1,5 € siitä :) Oli sen verran halpa, ettei harmita vaikka vauva ei sitten siinä viihtyisikään.
Yks tuttava lupasi 60 cm toppapuvun lainaan, mutta koska se pitää sit joskus palauttaa, halusin hommata oman. Löysin kirpparilta 62 cm toppiksen, joka on ihan uudenveroisen oloinen. Käytän sit sitä tuttavan pukua varapukuna.
Uutenakin olen ostellut jonkin verran vauvan vaatteita, varsinkin ale-myynneistä, mutta myös kirppareilta oon ostellu uudenveroisia. Kaappi-tila alkaa täyttymään, vaikka 68 cm ja isommat olen laittanut vintille oottamaan vauvan kasvamista. Kaapissa on lähinnä 56-62 cm vaatteita. Yksi 50 cm vaate löytyy kaapista. Sen eräs tuttava lähetti esikoiselleni, enkä sitä ole vielä saanu laitettua yhdenkään vauvani päälle. Mulla on ollu sen verran isot vauvat, että 56 cm on ollu kotiutumisvaate ja nekin ovat mahtuneet vain pari viikkoa muksun päälle.
 
Jatkampa vaatteista: Kiertelin tänään kirpparilla ja tein todellisia löytöjä taas. 29e sain tuhlattua, mutta vaatekappaleita sain sillä reilut 20kpl :rolleyes: 50cm body ja samankokoset housut ostin ihan varuiksi kun maksoivat hurjat 50senttiä kipale, seuraavat vaatteet olikin jo kokoa 56cm, loput sitten 60cm ja 62cm. Että eiköhän noilla muutama kuukausi mennä ihan helposti :) Aivan naurettavia hintoja todella hyväkuntoisilla vaatteilla 0,5e-1,50e ja muutamalla (kuten välihaalarilla, hinta oli 3e.) hinta oli parin euron luokkaa..

Mahdan siis skipata sen pienemmän koon toppahaalarin oston, ja tyytyä äitiyspakkauksen yli-isoon pukuun, sillä nyt on niin kivoja välihaalareita jo löytynyt. Puolipotkarit on muuten mahtava juttu sekä pitkähihaiset bodyt :heart:

Kävin h&m ostamassa 2kpl puolipotkari setin yht. 6,95e ennen kirpputoria, mutta ei nuokaan hukkaan kyllä mene :) h&m on mukavan edullisia vaatteita, ja mitä kirpputorillakin katsoo, niin hyvin säilyy värit ym.

sokerirasituksesta: sain kotiin mittalaitteen ja tässä sitä pistellään sormeen sitte pari päivää.. Neuvolassa ja tänään kotona arvot on kuitenkin suositusten mukaiset, eikä tietoakaan mistään nousseista arvoista.. ymmärrän toki että pitää tutkia heti jos on yhtään epäilystä mahd. rask.diab. mutta mulla ei muu arvo ollu koholla kuin ensimmäinen paastoarvo 5.43 ja 1h ja 2h jälkeen alle sen rajan kuitenkin.. tänään jo puhuttiin että mahdollisesti on vaan vauvan koosta nyt kyse, että seuraavaksi sitten suorinta tietä kokoarvioon mikäli arvot jatkuu hyvänä mutta sf korkealla.

H3idi ja pikkumies 30+3
 
Iltaa !!

Tuun poks poks poksumaan ja kertomaan neuvolakuulumiset =)

Paineet, hemogobiili ja pissa ok.
Painoa tullut kahdessa viikossa saman verran ku koko raskausaikana yhteensä (syytän tästä 1½vkon loma mummilassa) eli painoa nyt kaikenkaikkiaan tullut 3,8kg
SF-mitta 32,5cm joka huitelee yläkäyrän yläpuolella =) vauva kuitenkin vaikuttaa viikkoihin nähden pieneltä/normaalikokoiselta jolla paljon tilaa vielä massussa liikkua.
Vauvan tarjonnasta ei neukkari ottanu selvää, veikkaili että vieläkin istuskelis, mut sitte ku sanoin et hikka tuntuu ihan alhaalla niin parin vkon päästä olis sit Lääkäri joka tarkastaa ultralla asian, sehän passaa =)

Vauvan vaatteista: oma mielipiteeni on että vauvalle kaikista käytännöllisimmät vaatteet ovat bodyt, puolipotkarit ja potkarit. mielellää sellaisia jossa on kärjet kii, ni ei tarvi pelleillä sukkien kans. Talvivauvalle kylmemmille ilmoille esim. veluripuvut tosi jees. Mekoilla, farkuilla, normi paidoilla ei tee mitää ellei sit välistä halua vähä hienostella =)
Multa löytyy toppapukuja ihan 56cm 68cm asti joilla pärjätään koko talvi. Ostin myöst tuon pikkujääkarhu lämpöpussin kaukaloon. aiempaa kokemusta ei ole, mutta uskoisin ystävien kokemuksesta olevan erittäin toimiva ratkaisu just siihen ettei tarvi olla vauvalle kauheasti pukemassa vaatetta automatkoille. Mut tietty toppapuku pitää olla jos vaunuilee, nukuttaa ulkona jne..
Vaatteiden kokoon sanoisin että jokainen äiti oppii koot niitä käyttämällä.
Tutta on tunnetusti reilua, kun taas H&M naftia (esim niiden 50cm vaatteillä ei tee normi, täysaikainen vauva mitään) Lindex taas on aika normi, samoin ku esim Nameit, polarn o pyret tai KappAhll. Meillä esikoinen joka painoi 4kg syntyessään, 50cm 2vkoa, 56cm 1kk, 62cm 1kk ja 68cm 2kk jne..
Te jotka odotatte esikoistanne, niin hienosti pääsette alkuun kun ostatte 50-56cm perusvaatteita ja sitten kun alkaa näyttää siltä et vaatteet alkavat käydä pieneksi, ni ei muutako kauppaan ja ostamaan setti seuraavaa kokoa. Itse oon "vaatenarkomaani" ja esikoiselle tuli ostettua paljon säästöön kaikkee ihanaa ja sit tuntuu että menee ikuisuus ku esim jotain 68cm pääsee ees käyttämään. eriasia on jos löytää edullisesti esim alesta =) ja oikeastaan sen vasta sitten käytännössä näkee mistä tykkää, mikä kivointa käytännöllisintä pukea lapsen päälle.
Ite minä tykkään itselleni ostaa musta/harmaa/valkoinen linjan vaatteita, enkä olis ikinä uskonut että tuun omalla lapsellani rakastamaan retroa/värejä ja ennenkaikkea laatua! =)

Muistakaa, joulu tulossa sen myötä ale jolloin tekee kivoja löytöjä. Kenenkään vaavi ei tuu tän vuoden puolella käyttää 68cm vaatteita, osan ei ees 62cm <3
Tulipas sepustusta kerrakseen ! ;)

Mä oon aivan poikki ja kello on ties mitä .... Ulkona on ihan järkky tuuli ja se korostuu vielä entisestää ku meidän talon kaik ikkunat on muovitettu umpeen ku taloa rapataan. Pelottavaa ääntä pitävät =(

POKS POks sit vaan !!

Moon ja pikkusikko 32+0
 
Jaahas, olihan täällä muitakin syyskuussa syntyneitä, mie olen sielä puolivälissä 15.9. ja ärsyttävä neitsyt siis :D No en oikeesti oon yhtään tyypillinen neitsyt ja välilä ku kattoo tätä kämppää ei se siivousinto tekis yhtään pahaa jos sitä ois ees vähän enempi..

Plääh, väsymys meinaa saada otteen ja tuumasin miehelle eilen, että ei se kunto enää oo entisenlainen vaan alkaa nyt väsyttämään tuo vaavi tuolla masussa.
Meillä oli tarkotus lähtä tansseihin tänään, mutta sit totesin, että tanssit on tanssittu, ei pysty enää :( Jos sitä ens vuonna sitten =)

piprane ema ja Lotta POKS 30
 
Täällä vielä sairastetaan, kamala yskä ja hieman nuhaakin.

Vauvan vaatteista: Mul on 50cm-68cm aika paljon pojan vaatteita, ku siskolta saanut ja itse oon lähinnä 62cm ostanut. Eli uskon pärjääväni noilla aika pitkälle. :)

Poksustaan tnään siis taas. <3 Viikot vaa vierii :)

mibetsy ja mara 31+0 :heart:
 
tosiaan paljon on meitä syyskuus syntyneitä..itel synttärit 19.pvä ja huomaan olevani välillä ihan tyypillinen neitsyt :whistle:

vauvan vaatteet: ei ole vielä tullut paljoa osteltua mut koon puolesta panostan 50-56 senttisiin koska aiempien kokemusten perusteella niillä pärjätään kivasti muutaman kuukauden ( lapset olleet täysiaikaisina syntyneinä 46 ja 49 senttisiä ) ostelen sit isompaa kokoa sitä mukaa kun tarve vaatii

mä täs viel pähkäilen tota hoitolaukku asiaa, toki tolla verkkokassilla pärjää jos ollaan ihan vaan vaunuilemassa yms. mut ehkäpä sellainen hoitolaukku olis ihan näppärä sit neuvola, kyläily ja lääkärireissuilla kun tarvii ottaa vaipat ja peppupyyhkeet ynnä muut mukaan ja tuntuis et tuo verkkokassi ei ole silloin paras mahdollinen..orashopista sais tilattua ihan kohtuu hinnalla kyllä oran hoitolaukun hintaan 39 euroo joten ehkäpä kallistun ostamaan sellaisen :)

en muista nimimerkkiä mut jollain toisellakin oli tätä samaa että masu tuntuu ihan kivikovalta siis harvemmin masu tuntuu sellaiselta pehmeältä et saa sormet ees hiukan uppoamaan ihoon kun yleensä masu on kuin tiiliskivi..sitä on ollut nyt toista viikkoa ja aika herkästi on nyt tuntunut levossakin masun kiristyvän ja yöllä kylkeä kääntäessäkin masu on ihan pinkee pallo..sit äitiyspolilla kehottivat näytille jos yhtään supistukset lisääntyy tai paineentunne mut mistäs mä tiiän koska näytille mennä kun masu on pinkeenä suurimman osan ajasta, et eihän mua voi koko aikaa supistaa silloin kun masu on pinkeenä..eihän?!

kurpitsa ja "A" rv 30+3
 
Kurpitsa: Puhuit niistä vaunujen kopasta, miten saa hyvin kiinni..siitä on aikaa kun niitä vaunuja olen viimeksi hipelöinyt. Mutta eikös ne kahvat vaan laitettu jonnekin sinne sivulle. luulisi sen pysyvän siinä. joo, se hyttysverkko ihan huippu. kiva ku se on valmiiks siinä, niin saa vaan vetää eteen. Hoitolaukusta: me ostettiin hoitolaukku, kun siitäkin sai alennusta. nepparikiinnistyksellä siitä saa erilleen hoitoalustan. keskellä on sitten kolme pikkulokeroa sivulla. yhteensä kolme isompaa lokeroa. sivuille esim. juomapulloa varten lokerot.
Haalarista Itse ostin 62 cm teddyhaalarin, ja sitten mulla on 56 cm toppapussi.

Mun tarvis alkaa tekee omenahilloa ja siivotakin tänään tarvis, kun villakoirat päässeet taas nurkkiin. Ihanaista päivä kaikille!

möykky 29+3
 
baby: meillä oli siel liikkees niin surkee myyjä ettei ees sanonut tuosta oran hoitolaukusta mitään jotta olis vaunujen oston yhteydes saanut siitä alennustakin..huomasin sen vasta kun selailin orashopin sivuilla ja siel luki et hoitolaukun hinta vaunun oston yhteydes 31e..
 
kurpitsa - mulla ainakin on ollut tota samaa, varsinkin iltaisin! Ei pysty suorassa kävellä kun maha on niin pinkeenä. Oon itekkin miettinyt että eikai maha voi jatkuvassa supistuksessa olla :confused: Mutta mulla usein uni auttaa, eli aamulla maha on taas ihan normaalin tuntuinen. Ja sit illalla sama uudestaan.

Meillä on pienelle hommattuna ihana Name it:in 50-56 cm toppahaalari jossa jalat saa erilleen tai pussiin. Lisäksi on Tutan valkoinen nallefleecehaalari kokoa 56 cm.

Tänään on vapaapäivä, ihanaa! Tuli kyllä NIIIIIN tarpeeseen :) Lähden kohta katsomaan kaverin alle viikon ikäistä poikavauvaa :heart:
 
Mä nyt sitten tulin tulokseen, että ostan sen kunnon talvihaalarinkin nallehaalarin lisäksi, meni syyteen tai saveen :D Tarkoituksena on ainakin vaunuilla todella paljon, nukuttamisesta ulkona en ossaa sanoa vielä mitään.
Muista vaatehankinnoista sen verran, että mä olen ostellut tasaisesti joka kokoa aina seiskytsenttiseen asti, varmasti tarvitsee vielä hankkia esmes. kuuskakkosta ja kuuskasia, mutta muutamat on valmiinakin jo =) Tykkään ostella vähän kerrallaan aina, ei tarvitse koko tiliä kerrallaan laittaa haisemaan :D
Mies ei ihme kyllä ole laittanut yhtään hanttiin missään hankinnoissa, vaikka onkin nähnyt mun laukkaavan vauvaostoksilla useammin kuin laki sallii :saint: Jostain uudinverhoista, ja reunapehmuista sanoi ettei semmosia tarvitse ovat turhaa sneppailua, mutta oli hiljaa sitten kun sanoin että minä tahdon ne ja sillä sipuli :)

Eilen ajelin nurmikot etu- ja takapihalta, viimeistelin ne trimmerillä ja kuin ollakaan osuin pieneen kiveen joka lensi mun oikeaan silmään, kivi ja kiven pienempi kaveri tuli ulos silmästä, mutta silmä vuotaa ja särkee edelleen :( Katson kyllä maanantaihin asti tätä, ja menen vasta sitten näytätyttään, jos on tarve.

Tanya & herra hukkapätkä *poks* 32+0 :heart:
 
No totisesti tuntuu täällä olevan neitsykäisiä, minäkin kuulun meinaan syyskuisten joukkoon, oma vanheneminen osuu 12. päivälle :) Ja olen kyllä just niin pedantti ja järjestelmällinen, kun neitsyet yleensä kuvataan...:ashamed:

Just kun eilen pähkäilin, et varmaan tällä viikolla käydään vaunuja varailemassa, niin mehän päräytettiinkin sitten heti työpäivän päätteeks vaunukauppaan ja pähkäiltiin siellä melkein 1,5 tuntia :D Mutta nyt on tilattu meille Gessleinin Vision-Fi vaunut ja saatiin fixattuun hintaan samalla kun otettiin, vielä Brion sade- ja hyttyssuojat. On kuulema ihan onneton se Gessun oma sadesuoja, ja siltä se kyllä näyttikin.. Kuosia pähkäiltiin pitkään kun kumminkin ne mallitilkut näytti siellä liikkeessä erilaisilta kun netissä eikä kaikkia nettikuvia ollut ees enää tuotannossa. Lopulta oli kaks vaihtoehtoa, jota sit ihmeteltiin ja mies oli ihan helisemässä kun ei osannut päättää kumpi on kivempi ja mä tykkäsin kans molemmista niin etten osannut valita. Mä lopulta kysyin siltä, että kummassa näkee meidän vauvan pötköttävän sitten pikku tamineissaan, ja sitten se vastaus selkeni hällekin yhtäkkiä kun apteekin hyllyltä, heti intuitiolla valitsi toisen niistä :heart: Kyllä ne osaa olla sieviä ne tulevat isit joskus...

Meillä ei tosiaan noita vaatteita kauheasti vielä ole, jotain lainaan saatuja, pari ihan random-vaatekappaletta omia, ja sitten mitä sieltä äippäpakkauksesta tuli. Nyt kun teiltä kaikilta on tullut noita vinkkejä, niin teen ehkä niin, et hommaan vaikka HM:ltä sellaisen talvipussin tyyliin koossa 56cm, tai jos näyttää tosi pieneltä niin 62cm. Sillä pärjäilis sit ne kylmät ilmat vaunuissa ja ulkona, ja sitten voisin jonkun sievän nallepuvun hommata vähän isommassa koossa, niin sitä voi sitten käyttää kevättalvella ja lämpimämmillä keleillä ulkoillessa ja ehkä autossakin, sen kerran kun autoa lainataan johonkin. Meillä ei siis omaa autoa ole, turvakaukalo saadaan lainaan, eli kauhean paljon ei ajoa tule, jotain satunnaisia kyläilyjä ehkä. Siksi en meinaa panostaa mihinkään kaukalopussiin, kun ei tule niin kauheasti käyttöä kumminkaan. Muuten täytyy kattoa, että minkä verran mitäkin kokoja ottaa, mutta varmaan alkuun hommaan ihan vaan muutaman 50cm ja vähän enemmän 56cm, jotain 62cm varmaan tuolla jo on, ja sittenhän niitä voi kasvun mukaan ostaa lisää kunhan vauva on syntynyt.

Oon viimesen parin viikon aikana huomannut, että kenkien ja sukkien pukemisesta on tullut pirullinen operaatio. Kesä oli niin lämmin eikä tarttenut sukkia, niin ei huomannut miten vatsa kasvoi siihen tielle :D kesäkengätkin kun oli sellaista jalkaan sujautettavaa mallia..

Siilinlapsi ja öttis 28+1
 
Heippa!

Meillä kaamea muutto hässäkkä menossa, viimeisen puoltoista vkoa varmaan olen paikkaillu, huomenna olisi sitten virallinen muutto päivä. =) toisaalta on mukavaa kun lähenee tuo maaliskuu jolloin ok-talo valmistuu mutta on aika hirveetä muuttaa juuri nyt 50 neliöiseen kaksioon täältä 90 neliöisestä nelilöstä... :headwall: tavaraa vaan on niin paljon + vauvalle sitten sänkyä ja hoitopöytää kaiken muun lisäks.. huh

kohdunsuusta joku kyseli.. itse tosiaan esikoista odotan, mulla joka kerta ollu kohdunsuu "vain" 1cm pitkä mutta aina kiinteä ja kiinni.. et en tiiä mikä tuon pituuden tulisi olla tai vaihteleeko se paljon.. mutta eivät ole ikinä sitä mulle ainakaan kommentoineet..:confused:

äitiysrahoista yms onko teille noista rahoista yms päätöstä tullu? must tuntuu et on ikuisuus kun vein noi laput kelaan ja palkanlaskija lähetti hänen osaltaan paperit sinne jo aikaisemmin..ajattelin vaan et kuinkahan kauan niissä yleensä menee? no äitiyspakkaus tuli tietysti tosi nopeasti, paperien viemisestä noin vkon päästä oli jo pakkaus kotona, tais olla vajaa vko.

nallepuvusta vielä.. mä hommasin tuon h&m:n nallepuvun 56cm:n kokoisena..mulla ei juuri 50cm kokoisia vaatteita ole, ainoastaan jos olen kirpparilta tai ale-kopista halvalla jonkun kivan löytäny niin olen ehkä 2-3 bodya ottanu.. muut on sitten 56-62 senttisiä.

sairaslomalla olen nyt sitten äitiysloman alkuun... ei töihin palaamista, liian paljon nostelua ja nopea tempoista hommaa jne muutenkin hieman vaarallista kaikinpuolin..

pakkailemaan vielä viimeisiä juttuja..

saana & 30+0 POKS uus kymmen :heart:
 
Siilinlapsi: täällä synttärikaima, eli 12 pvä vuodet taas pyörähtää. Itse en ihan niin pedantti ole mitä neitsyet yleensä, vain välillä ;)

Vauvanvaatteista: jonkun verran hankintoja olen tehnyt, lähinnä 56cm kokoisia ja jos tyttö tulee niin on tallessa vielä esikoisen vaatteita. äitiysavustuksen otin rahana, joten pitäisi vielä toppapukuja ym vaatteita ostella.

Minullakin kelan päätökset äitiyspäivärahasta kestää näköjään, tosin työnantajalla oli laput seisseet pöydällä yli kk:kieh: äitiysavustusraha kyllä tuli jo.

täällä kanssa maha piukeana melkein kokoajan, mutta silti supistelut tuntuu erilailla mulla niitä on riittänytkin, ei enää puhettakaan pienistäkään kävelylenkeistä saatika muusta raskaasta puuhastelusta. Vauva on hyvin alhaalla jo painaa tuonne alas kiitettävästi, jännä nähdä mikä kohdunsuun tilanne ensi viikolla, viimeksi kuitenkin kohdunkaulaa jäljellä oli 3cm vaikka paikat olikin pehmenneet.

syksyistä sadepäivää mammoille!

liongirl ja vauva 27+6 (ja huomenna taas poksuu :) )
 
Kurpitsa Täällä on myös Oran taiga vaunut, mutta ruskean värisenä vain :) Mun mielestä on tosi ketterät ja lämpimän oloiset. Ja todella helppokäyttöiset!

H&M:n valkoisesta matkapussista Mä olen myös katsellut ja miettinyt sen hankkimista. Te ketkä sen olette jo hankkineet niin onko se niin lämmin, että menisi myös pakkasilla? Netistä olen katsellut, enkä ole päässyt selville onko se tarkoitettu syksylle vai ihan talvelle.. Me liikutaan enimmäkseen kävellen/linja-autolla sitten kun vauva on syntynyt, joten tuon lisäksi vaunuissa olisi ainakin makuupussi, pehmeä kantokoppa ja sitten vielä tuo vaunun oma suoja, jonka nimeä en millään nyt muista.

Musta on todella jännittävää kun lokakuisten pinossa on jo pari vauvaa syntynyt. Tulee heti paniikki, että apua munkin vauva syntyy jo todella pian! Eihän lokakuun 23. päivään enää ole kuin muutama hassu viikko loppuen lopuksi..

Nallu ja Hattivatti 32+6
 
Moi!

Mä en oo vielä kamalasti noita vaatteita ostellu. Oon alottanu shoppailun kaikkien kalliiden tavaroiden ostamisella ensin. :) Sain valtavan säkin lainaan kaverilta vaatteita ja siellä oli niitä 50-56 kokosia ihan tajuttomasti ja muutama isompikin joten niitä ihan pienimpiä vaatteita ei tarvi ostella enää mut sit niitä isompia. Mulla ei oo muutaku se ÄP:n toppapuku mut sit multa löytyy sellanen nallehaalari (fleece) ja se kaukalopussi. Tarkeneeko vauva vaunuissa talvella jos sillä on villapuku, se ÄP:n vanupuku ja sit koko komeus laitetaan vielä makuupussiin ja makuupussin sisälle tarvittaessa viltti tms.? Mä kun mietin vaan sen pienemmän toppapuvun oston kanssa et onko siinä mitään järkeä...?

Tänne omaan napaan ei kuulu kummempia. Viikonloppua odottelen ja sitä et pääsen tänään nauttimaan Fazerin sinisestä ja tänään ilmestyvästä Vauva lehdestä. :) 5 viikkoa ja 2 päivää olisi sitten enää töitä ennen lomia. Ei paljo mut tuntuu aivan liian pitkältä ajalta. No pitää vaikka ottaa jotain pikku projekteja niin saa sen ajan kulumaan.

Noista Kelan päätöksistä mun täytyy kyllä sanoa, että omalta osaltani päätökset tuli tosi nopeesti. ÄP tuli n. viikossa hakemuksen jättämisestä ja rahapäätökset sit muutamien viikkojen sisällä siitä. Mut meidän paikkakunta nyt onki sen verran kuitekin pieni et ei täällä niitä hakijoita oo lähellekään Etelä-Suomen hakijamäärään verrattavissa.

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille ja maha-asukeille.

Toivotteleepi AaVee ja pikku L 27+3
 

Yhteistyössä