Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Kyllä on Liirahia koeteltu enempi kuin laki sallii, voimia sinne ja isoniso :hug:


Mä kävin tutustumassa kätilöopiston sairaalaan, yksin menin kun lopulta halusin tehdä niin. Mies ei tänään päässyt, mutta olisi ensi viikolla kerennyt mikä päivä tahansa, en vaan halunnut siirtää aikaa.. mä uskon että parempi sille, kun se ei tiedä mitä on odotettavissa :D
Ihan kivalta vaikutti sairaala, henkilökunta, kaiken kaikkiaan hyvä maku jäi suuhun :)

Huomenna neuvolakäynnille, perinteinen terveydenhoitajan tsekkaus ja puolentoista viikon päästä perjantaina vimppa neuvolalääkärikin :)
Tänään pakkasin eri kassiin pojalle bodyn, kokopotkarit, villasukat, lapaset, pipon, ja kevyt toppapuvun. Toiseen kassiin pesuaineet mulle, imetysliivit, liivinsuojia, siteitä, alushousuja, ja sukkia :) Loput pakkaan itselleni lähempänä h-hetkeä.
Poika nyrkkeilee, potkii ja pyörittelee pyllyään totuttuun tapaan eli välillä vähän vähempikin riittäisi, mutta kivahan se vaan on kun maha on elämää täynnä :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 34+3
 
Viimeksi muokattu:
Liirah :hug: Paljon paljon voimia!!!

Tanya, Kättäri on kiva paikka =) Mä olen menossa sinne nyt neljättä kertaa synnyttämään. Itsekin olen siellä syntynyt :D

Mulla on jo sairaalakassi pakattuna muutamaa tavaraa lukuunottamatta. Omia vaatteita pakkasin mukaan vain kotimatkaa varten. Sairaalassa olen aina käyttänyt niiden vermeitä niitä "ihania" verkkopöksyjä myöten. Mä kun en sieltä alle neljän päivän selviä kuitenkaan, niin sitä likapyykkiä olisi kurja säilöä ja sitten kuskata kotiin. Ja saa vaihtaa niin monta kertaa kuin huvittaa, niitä sairaalan omia siis. Mitään ajanvietettä en ole myöskään koskaan kaivannut, joten kirjat ym. jää kotiin. Musta on ihanaa vaan olla ja ihmetellä sitä tulokasta :heart:

Kävin tänään lääkärissä itkemässä noita liitoskipuja. Ne on jo niin pahoja, etten saa nukutuksi öisin. Sain nyt panacodia sitten kokeiltavaksi josko auttaa.

Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa taas aamulla nousta koululaisia laittamaan matkaan.

31+0
 
Liirah, voimia <3

Pikkuhousuista, sanoisin että ottakaa sellaisia pikkuhousuja mukaan missä ne muutenkin pystytte siteitä käyttämään. Sairaalan (kamalia) paksuja siteitä (=ennemminkin vaippoja) ei tunge kyl normi pikkareihin vaan niihin on hyvä käyttää sairaalan omia verkkomallisia.
Mä en kyenny käyttämään noita sairaalan siteitä, koska ne on niin julmetun paksuja ja niitä piti viel änkee kaks jalkoväliin.. muutenkin istuminen hankalaa, ni noi siteet teki siitä vielä triplasti hankalampaa =( Tää siis omakohtainen kokemus ja mitä tuohon imukykyyn tulee, niin kaupan esim libressen sellanen kunnon yöside on imutehokkaampi mielestäni ku sairaalan siteet.
ja ihan saa varautua siihen, et joka vessakäynnillä saa siteen vaihtaa, ellei useamminkin.

Räkä valuu ja järkky yskä. Ei kiva !

Moon ja pikkusikko 34+4
 
Muorille::hug: Sanat eivät riitä kertomaan...

Liirah Rankka tilanne siellä sinulla. Toivotaan parasta pikkuisellesi.

Ei tässä nyt osaa mitään itsestään kirjoitella, kun toisilla on suurempia ongelmia.

Palaillaan.
Soikku ja Otso 31+3
 
Mä en oo nukkunut koko yönä. Uni ei vaan tule ja olenkin sitten pyörinyt netissä koko yön hakemassa tietoa, mitä ei ole löytynyt. :| Tuntuu, että jäi jotenkin ihan tyhjän päälle eilen, ois niin paljon kysyttävää, muttei osaa kysyä. Eniten mä pelkään ettei Sissi selviä tästä.. Koska noi mitä netistä on löytynyt, ovat olleet suhteellisen huonoennusteisia.
Mies on jotenkin positiivisellä mielellä, kai osittain jo pelkästään mun takiani. Ei uskalla näyttää että sitäkin pelottaa. Silloin ei vois olla mun tukena ( luulen että ajattelee niin), vaikka hän on mun kallio. Sitähän sanotaan, että ihmiselle ei anneta enempää kuin mitä se jaksaa kantaa. Miten pirussa musta tuntuu, että meille on kyllä tähän raskauteen annettu jo ihan liikaa?

KIITOS naiset tsempeistä!
 
Heippa pitkästä aikaa!...vaikka taustailen :)

Muarille osanotot :hug:

Liirah voimia sullekin..kaikista raskainta onkin epätietoisuus....:hug:

sintsu,aavee ja kurpistako se oli?no joka tapauksessa siis täälläkin on hermot tosi kireällä...onneksi tuo mies on tämän viikon lomalla niin saa kyllä hemmotella mua kunnolla :D

reilu kuukausi enään laskettunaikaan ihanaa...alkaa ahdistamaan tämä maha vaikka mittauksen mukaan ihan normaalikäyrillä mennään...mutta on ollut jo supistuksia ja muita vaivoja siihen lisäksi niin olen jo ihan valmis synnyttämään :) no jos vaikka 3 viikkoa vielä jaksais :) sit teen kaikkeni :)

jaksamista kaikille :)

RP&mötikkä 34+0 POKS!
 
Voi liirah! Voimia, se on tuo epätietoisuus kamalaa:hug: Koittaakaa jaksaa yhdessä Sissin kanssa taistella:heart:

Olen täällä miettinyt, että onko tämä loppuvuoden vauvasuma seurausta viimetalven kovista pakkasista! Tuntuu että meidän pienellä kylällämme tooooooosi moni tuttu saa nyt tämän kuluvan vuoden lopussa vauvan!!! Omalta kohdalta ei kyllä voi ehkä pakkasia syyttää:LOL: Onko muut huomanneet samaa ilmiötä?

(.) ei erikoisia. Valkovuotoa on ollut nyt reilummin ja välillä oikein säikahtää kun jotain lorahtaa... Samoin ihanat peräpukamat astui mukaan kuvaan:headwall: Nyt on ollut jotenkin sellainen oudon levoton olo, tuntuu että pian tapahtuu jotain? No, eihän tässä enää kauheasti ole aikaa jäljellä laskettuun aikaankaan, mutta outo fiilis ettei sinne asti mennä!??!!!

Zaijuska ja Saappi 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Zaijuska, enpä ole tullut moista edes ajatelleeksi :D Saattaa kyllä olla asiassa vinha perä :) Meidän kohdalla ei kyllä voi pakkasia "syyttää". Oltiin jo yli vuosi yritetty enemmän ja vähemmän hampaat irvessä, kun sitten helmikuussa aloitin pitkästä aikaa kokopäivätyöt. Ei riittänyt puhtia kuin yhteen kertaan koko kuun aikana ja siitä täsmäiskusta sai tämä vauva alkunsa... :LOL:

Tänään olisi perhekerho, mutta kuopuksella valuu nenä aika lahjakkaasti eikä tuo sadekaan pahemmin ulos houkuttele :confused: Saas nähdä lähdetäänkö...

31+1
 
Liirahille kovasti jaksamista ja toivotaan parasta pienelle :)

Itsellä kysymys vaan: Eilen illalla tuli kauhee "läjä" limaa tai niinku valkkaria, mutta oikeen venyvää ja lähes kirkasta ja sit puhtaan valkoista seassa.
Ei kai tuo sitä limatulppaa voinu kuitenkaan olla??

Runsas valkkari ja "lima" on täs ollu koko matkan melkeen riesana, mutta toi määrä oli eilen iltasella aika suuri...

Löysin eilen kirpparilta parilla kympillä Cam merkkisen hoitopöytä amme systeemin ja haen sen tänään kotiin ku isompi auto käytössä. Totesin, että parempi tommonen niin ei vie makkarista suotta tilaa ku vaipan voi vaihtaa kyllä muuallakin, tuntui vaan hyvältä ajatukselta, että vauvan vois osittain ainakin pukee jo kylppärissä pesun jälkeen eikä tartte pyyhkeen mutkassa kantaa ympäri taloa ku kylmähän se tulee =)
Perjantaina saadaan turvakaukalo ja lauantaina kaikkee pientä tarviketta. Ens vkolla alan pesemään vauvanvaatteita lipaston laatikoihin jos maltan sinne asti odottaa...

piprane ema ja Lotta 32+4
 
Liirah :hug: Sissi ei ole turhaan Sissi nimeltään joten uskotaan ja luotetaan, että kaikki menee hyvin vakavasta tilanteesta huolimatta. :hug:

Mitkä ne sairaalan "verkkoalkkarit" oikein on? Hitto mä käyn ostaan jotain mummoalkkareita synnytyksen jälkeiselle ajalle. Mä en muutenkaan ikinä pidä mitään siteitä ja sillon ennen ku pidin niin alkkareiden piti olla kunnolla tukevia (mummomallisia) jotta oli edes vähän mielyttävä olo. Pitäisköhän ottaa vielä niitä puuterinvärisiä ja maksimoida se seksikkyys mikä niissä alkkareissa on? :LOL: :p

Tänään poksuu viikot. 30+0 on nyt täynnä! Jiihaa! Seuraava etappi on 35+0 (mä etenen viiden viikon sykleissä). Poksumisen kunniaksi masukuva tältä aamulta.

Aijaa.com - 6751259.jpg

muoks. minä se en sitten opi ikinä laittamaan suoraa kuvaa tänne... No näkyyhän se noinkin.
 
aavee: ne on kirjaimellisesti sellaista venyvää verkkoa ja niissä vasta onkin tosi seksy olla :LOL: ei kans tule käytettyä mitään mumomallisia alkkarei lähinnä hipstersei vallan mut niihin ei kyl ne kamalat sairaalan jättisuuret siteet mahdu joten tyydyn käyttämään sairaalas sit noit verkkohirvityksiä..
 
Kylläpä tänne on tullut surullisia uutisia! :(

Suuren suuri lohtuhali Muarille ja Muarin perheelle! Luulin todella, että pieni selviäisi. Olen niin pahoillani! :hug:

Myös Liirahille ja perheelle paljon jaksamista! Teitä on koeteltu jo niin paljon, ettei enempää voida enää koetella! :hug:

Nooralle sitten taas suuri onnen hali pienestä! Mahtavan kokoinen vauva tuli näinkin aikaisilla viikoilla! :flower:
 
Alushousut mä kyllä tunnustan, että oon aina käyttänyt perinteisiä "mummonmallisia" alushousuja, enkä näe niissä sinällään mitään epäseksikästä :confused: Ihania värejä, pitsi etumukset ja läpinäkyvähkö takapuoli :)

Zaijuska Enpä ole minäkään tullut tuota ajatelleeksi, mutta voihan tossa ihan perää ollakin :D
Me yritettin tätä puolisen vuotta, kroppa meni täysin sekaisin e-pillereiden lopetuksesta, sittenkun sain tietää olevani raskaana niin olinkin jo 9-viikolla vaikka luulin olevani ihan alussa.

Neuvolakäynti takana:
rv 34+4
paino nyt 61.2kg, joka on lähtöpainoni ollut 24.3, painonmuutos 150g/vko
rr 127/90 , uusinta 139/94
U-Prot ja U-Gluk: --
sf 27.5
tarjonta rt , syke 140-150, liikkeet ++

Verenpaineen vuoksi ylimääräinen neuvolakäynti perjantaina, huolestuttavaa kun mulla on aina ollut niin hyvät paineet ja nyt tommoset : / Pissa kuitenkin puhdas, mutta sekin uusitaan perjantaina.

Nyt rupeen imuroimaan ja pesemään lattioita =)

Tanya & herra hukkapätkä 34+4
 
Liirah :hug: Voimia!!

Mulla on ollu maha useamman päivän kipeä ja lähes koko ajan kivi kova. Yöt menee Torkkuessa,kun aina herään kipuun.
En muista muissa raskuksissa olleen tälläistä. Neuvolaan soitin ja se ei osannut sanoa mitään.. Kaipa se on seurailtava ja soittaa sit vaikka tK:seen.
 
Zaijuska Olen kyllä huomannut saman, tuntuu että kamalan moni saa lapsia juuri nyt. Tosin meilläkään ei voi pakkasia "syyttää", kun yritys oli aloitettu jo aikaisemmin :)

Kuinkakohan yleistä on, että vauva siirtyisi näillä viikoilla perätilaan? Meillä on vauva ollu raivotarjonnassa jo viikoilta 25-27 asti ja mulla nyt viikkoja 35. Mua on alkanut kamalasti pelottamaan, että vauva kääntyisi. Taitaa tosin olla aika epätavallista tässä vaiheessa..

Nallu ja Hattivatti 35+3
 
alushousut otan omat mukaan vain kotiutumista varten. aion käyttää juurikin niitä sairaalan verkkomalleja. (AaVee, en osaa kuvailla niitä :D )koskaan kun ei tiedä, monetko niitä likastaa ja muutenkin se "vaippa" menee niiden kanssa paremmin. ja esikoisesta mun vuoto oli ekat 2 vrk todella runsasta! Ensikokemus ei niistä ollut mikään ihanin, mutta kyllä niitä kannattaa sairaalassa ollessa käyttää. Muutoin käytän hipsteri-mallisia. Stringit on jääneet mun käytöstäni jo useampi vuosi sitten. Juurikin siksi, että tavallisistakin alkkareista löytyy kivoja värejä ja materiaaleja.

Nallu mä stressaan tota perätilaa nyt ihan hirmuisesti. Esikoisen aikana en osannut stressata, kun hän olikin jo tosi aikasista viikoista rt:ssa ja en pelännyt kääntyvän. Mutta nyt tää tulokas on kuin häkkyrä! Joka päivä eri päin ja stressaan, että lopulta jää väärin päin. Mulla ei ole hajuakaan, miten täällä toimitaan, jos näyttää jäävän pt:n...

AaVeella tosi nätin pieni ja söpö masu!

liirahille ja perheelle voimia epätietoisuuteen!

suhveli jatkaa sateista päivää ja poksahtaa rv33 :heart:
 

Yhteistyössä