Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Pikku-Katti, mulle ei ole määrätty sektiopäivää. Mennään tilanteen mukaan ja jonkinlainen "valmiustila" on olemassa. Elikkäs, jos tulee tarve leikata, niin sen kiirellisyys arvioidaan. Hätäsektioon mennään päivystyksenä muiden leikkausten väliin ja kiireelliseen odotellaan osastolla omaa vuoroa niin pian kuin mahdollista periaattella. Jos näyttää siltä, että haava petää lähipäivinä kokonaan, niin menen osastolle odottelemaan ja sektio määrätään lähipäiville ja toimitaan suunnitellun sektion mukaisesti.

OP, aika hurja tuo sun kertoma tapaus. Ei ainakaan poitanu mun kauhskenaarioita, vahvisti vain. Kyllähän tämä mahdollisuus sairaalassakin jo kerrottiin, eipä sillä. Tiedän todellakin, että tämän haavan kans ei ole leikkimistä.

liirah, voimia kovasti. Kyllä kaikki järjestyy aikanaan.

Verkkohousuista. Tossa linkissä pitäis näkyä yläkuvassa, millaiset ne on. Tuollainen suorakaiteen muotoinen hyvin elastinen verkkomateriaali, jossa on lahkeenreijät. Menettelee jalassa, mutta ei niitä kyllä kotiin viittis hamstrata. Sairaalaside pysyy hyvin kurissa noissa, vaikka aika karseet onki.
SUOMEN HOIVATARVIKE OY - Harmony, inkontinenssi, verkkohousu, vaippahousu

Oma side vs. sairaala"vaippa". Koen kans hankala ne sairaalan isot suikalevaipat. Varsinkin, kun kahta pitää pitää alkuun päällekkäin. Nehän antaa sitä paitti kosteuden läpi. On ihan totta, että kunnollinen yöside imee kyllä siinä missä noikin märän tuntuiset lötkäreet. Viimeks en voinu omia käyttääkkään, kun oli se haava ja en päässy sängystä pois pariin päivään. Siinähän sitten olin paketti jalkovälissä. Toissa kerralla oli huonekaverin kanssa vähän liian vähän tekemistä kait ja testattiin paljonko nestettä sairaalan rätti imi verrattuna (vuoden 2001) johtaviin yösidemerkkeihin nähden. Noh, tuloksena oli, että yhteen paikkaan lirtultuna desi vettä meni holisten sairaalarätistä läpitte ja yöside tuntu vielä ihan kohtuulliselta ja imi hienosti sen toisenkin desin. Kaikkee pössöö sitä on tullu tehtyä, kun odoteltiin käynnistyksen vaikutuksen alkamista.

Alkkareista yleensä. Mun on ollu pakko siistyä niihin mummiskoihin jo hyvissä ajoin. hipsterit sun muut normit hierti tota alamaa ilkeesti ja rullas mahan alle. Jos yhtään oli sellaset jokka kiristi mahaa, supistelu alko. Ja se mahan alla oleva rulla taas kävi kipiää tuohon arpeen jostain syystä. Tytön jälkeen käytin näitä maximalleja pitkälle. housut oli täynnä sidettä, kun kauppaan lähtiessäkin piti laittaa side tuon pystyn sektiohaavankin suojaksi, kun se eritti valtavasti. Muuten olis tullu läpi vaatteista kaikki. Kotona yritin tuuletella haavaa ja suihkutella ja vaihtaa sidetaitoksia erittäin usein. Kyllähän näistä mummiskoista on seksikkyys ja sporttisuus kaukana, mutta mukavuus ennen kaikkea tällä hetkellä. Ompa näitäkin malleja tosin ihan siedettävänkin näköisiä olemassa.

Tuossa olis vielä mun 30+0 masukuva. Ei mikään söpönen nätti masu, vaan tommonen ...röllyskä joka vaan tuntuu paisuvan kuin pullataikina.


Vaavi ollu kovin hiljainen tänään ja vähän huolestuttaa. Muutama vaimea liike tuntunut. Ihan eri paikassa tosin, kuin ennen. vaihtaiskohan mahdollisesti asentoo poikkitilasta johonki muuhun. Eilen piti kyllä sellasta kaivamista ja potkunyrkkeilyä, että oksat pois.

Lumi-Marja ja Nuppunen 30+1
 
Viimeksi muokattu:
Tanya mä meinasin niitä oikein kunnon mummualkkareita. Sellasia jotka voi vaikka laittaa verhoiksi ikkunaan kun ovat niin isot. Sellaiset jotka ylettyy rintoihin asti. Kutsun niitä yleensä nimellä menkkahousut. Niitten pitää tukea mahaa tietty määrä (jotta menkkakivut ei oo niin kovat) ja olla takapuolen kohdalta niin isot et pelkoa ei oo siitä et niitä joutuis kaivelemaan persvaosta. :) Täytyy myöntää, että meikäläinen ihan mukavuus syistä normaalisti käyttää ihan perusmallin alkkareita. Ei oo hipsterissiä saatikka stringiä nähty tämän takapuolen suojana aikoihin (muutaku erikoistapauksissa). :)

Hitsit ku tuli syötyä lounaaksi nuudeleita. Nyt on sit alamaha kipee.. Mä jostain syystä saan aina ilmavaivat aikaiseksi nuudeleilla. Kai niissäkin on sit sen verran vehnäjauhoo (vai onko?)..

No jaa jatkais hommia.

AaVee
 
Mä pesen täällä just parhaillaan paria koneellista pikkuruisia vauvan vaatteita, esikoisen vanhoja, saatuja ja muutama uusikin <3 Voi suloisuus, ku ne onki pieniä <3
Vettä sataa vaan, yökkärit vielä päällä enkä aiokkaa vaihtaa koko päivänä !!
Yö meni yskies ja melkein pystyasennos torkkuessa.. flunssa lähde jo pois =(

Sairaalan verkkoalkkarit on tosiaan kertokäyttö kamaa, tai ainaki tyksis ne sai heittää suoraan roskiin käytön jälkeen! ne on ihan omiaan niille sairaaan siteille, eikä niissä sit taas pysy kaupan siteet! Eli kaks vaihtoehtoo; tyytyyy sairaalan valikoimaan tai tuoda omat pikkarit/siteet mukanaan! Minä kannatan ehdottomasti jäkimmäistä vaihtoehtoa ;)
Ja mä käyn ainaki ostaa muutamat perus pikkarit, ihan vaan et uudet on aina kivemmat pukee jalkaa ku vanhat =)

Tanya, kiinnitin huomiota painonkehitykseesi .. oliko lukemissa kenties joku virhe, vaik ookko nää oikeesti painanu alle 40kg ennen raskautta? =)

Olisko päikkäreiden paikka, kenties !!

Mukava päivää kaikille!

Moon ja Pikkunen 34+5
 
MoonVaan Mitäköhän mä sitten oon kirjoitellut?
Mä siis painoin ensimmäisellä neuvolakäynnillä 24.3.2010 61.2kg, alussa paino putosi pari kiloa jostain kumman syystä, nyt paino on lähtenyt nousemaan, ja siis tänään painoin tuon 61.2kg joka oli lähtöpainoni neuvolassa :)
Ihan normaali painoinen kaveri siis oon 172/61.

AaVee Vai semmosia hirvityksiä sä meinasit :D
Kyllähän näissä alushousumalleissa joita mä tykkään käyttää pysyy siteet hyvin, en aio siis hommata "kunnon menkka-alkkareita" :)

Asunto tuli siivottua kunnolla: imuroin, pyyhin jalkalistat, pölyt pinnoilta, pesin lattiat, pienen wc:n kuurasin lattiasta kattoon, kuin myös kylppärinkin :heart:
Saas nähdä huomaako se mies mitään, vai kehtaako vielä ruikuttaakin jostain :stick:
Nyt suihkun kautta nakkisoppaa tekemään =)

Tanya & herra hukkapätkä 34+4
 
Juu ei, mamma-alkkareissa ei ole pitsiä, ja ne on aina puuterinväriset joiden vyötärönauha osuu mukavasti kainaloihin :D Tanyalla on siis jotkin ihan muut kuin mammahousut ;) Mä käytän pääasiassa hipstersejä, musta ne on mukavat päällä. Stringejä en käyttäis vaikka maksettais. Alkkareiden pitää olla mukavat, ja mä en voi sietää sitä tunnetta jos ne vaikka jumittaa tonne pakaroiden väliin. Mä alan taipua kanssa siihen, että en ota omia vaatteita sairaalaan (paitsi tietty kotiutumista ajatellen ;) ) Imetysliivit kyllä otan kotoota, ettei tarvi niitä sairaalan kidutusvälineitä käyttää. Alunperinhän aattelin ottaa jotkut omat löhöasut mukaan, kun mua vaan ahistaa ne sairaalan vaatteet.
Täällä on satanut koko päivän.. Me ei olla tehty yhtään mitään, ja nyt alkaa olla semmoinen olo että on pakko lähteä käymään jossain.
 
Mä aion kanssa käyttää sairaalassa ollessa noita verkkokalsareita ja niitä vaippoja, kun toissaan sitä verta tulee kyl niin sikana varsinkin ekoina päivinä/viikkona :whistle: Mä en kanssa oo hipstersejä koskaan käyttänyt (stringejä kylläkin, mut en niitäkään hetkeen), mutta se tuli huomattua esikoisen jälkeen, että ihan tavalliset vähän matalammatkin alkkarit hiersi tosi pahasti juuri bikinirajaan tehtyyn sektiohaavaan : / Ei niitä pystynyt ollenkaan alkuun käyttämään, vaan piti olla "korkeaa" mallia.

Neuvolassa täälläkin käyty :wave:

- Pissa puhdas
- Painonkehitys nyt +600g/viikko :ashamed: (eli nyt tullut n. 3 kg lähtöpainoon) Pitää ottaa tiukempi linja, kun oon ollut aika lepsu...
- RR 138/76 (viimeksi 122/73) -> ei vielä huolestuttavaa
- Sf 27 (keskikäyrällä mennään)
- Tarjonta ?, ehkä rt, mut ei ihan varmaa (viimeksi oli poikittain)
- Syke + (jotain 150-160), Liikkeet ++
- Turvotus +/-
Terkka tekee nyt tällä viikolla lähetteen sairaalalle siihen synnytystapa-arvioon ja samalla vissiin myös pelkopolille. Soittavat ajasta kuulemma parin viikon sisässä.

vaimo ja vaavi 30+1
 
Viimeksi muokattu:
liirahille ja koko perheelle sylin täydeltä voimahaleja. Toivon sydämeni pohjasta että kaikki kääntyy vielä parhain päin :hug: :hug:

Imetysliiviasiaa! Olin tänään ostamassa kaarituettomia imetysliivejä sairaalaan mukaan otettavaksi, mutta en osannut päättää minkä kokoiset ottaa. Mulla oli ennen raskautta rinnanympärys 65 ja nyt raskauden myötä se on isontunut jopa 75 tai 80:een. Palautuuko rinnanympärys synnytyksen jälkeen normaaliksi, vai jääkö se ainakin imetyksen ajaksi suuremmaksi tai jopa vielä kasvaa? :confused: Eli kannattaakohan ottaa sellaiset jotka on ympärykseltä nyt hyvät vai vähän pienemmät vai isommat? Auttakee tyhmää :)
 
Silent whisper, Ritsikathan on aina uutena hiukan tiukat (vähä niinkö farkut) ja jos sul on tonkinki verran kasvanut tuo rinnan ympärys ni mä ehkä sinuna ottaisin 75cm, eli hiukan normaalia isommat. Pärjäät niillä taatusti alkuun ja sitte ja sitte ku kroppa palautuu ni voit hankkii pienemmät.
Noilla pääset taatusti sopivasti alkuun.
Mulla ei oo toises raskaudes kroppa muuttunu suuntaan eikä toiseen, joten käyn huomenna hakee carriwellin imetysliivit samaa kokoa ku esikoiseltakin oli =) ne on hyvät !!

Tanya, siinä siis oli joku pilkkuvirhe vaan ;)

sit lihapullien tekoon =P

moon ja pikkuinen edelleen 34+5
 
Heippa kaikille!

Aion kans käyttää sairaalan tarjoamaa vaatetusta koko ajan, myös ihkuja verkkopikkareita ja vaippoja :D En halua varastoida pyykkiä siel, omat puhtaat vaatteet sit kotimatkalle. Oon varmaan siinä mielessä muuten outo, etten osaa kyl normaalisti pitää mitään muita alushousuja ku stringejä. Koko raskauden ajan ja menkkojen aikana myös, vaikka sidettä käytänkin. Ei tartte aina olla repimässä normipikkareita persvaosta pois ja alushousujen rajat ei näy kireidenkään housujen läpi. Ja en stringejä ns. tunne ollenkaan, ku ne on päällä, oon käyttäny niitä siis 10v.

Imetysliiveistä, oon ihan pihalla koko asiasta, kun en tiiä millaset/minkä kokoiset hankkisin...:confused: Koko voi kuulemma kasvaa sit maidonnousun myötä 1-2 kuppikokoa, niin ei viitsis investoida kunnollisiin ennen ku oikee koko tiedossa. Luultavasti päädyn hankkimaan jotkut hm:n halpikset sairaalaan mukaan otettaviks ja mietin tilanteen uudemman kerran sit myöhemmin... Ainiin, kuulin työkaverilta, että jos imetys ei jostain syystä onnistuiskaan, niin korvikkeet maksaa about 300 egee kuussa, jos pelkästään niitä käyttää! Huh! Ois parasta muuttua meijeriks tai kalliiks tulee beben ruokinta. Voiko se oikeesti olla noin kallista...??

Neuvolassakin käyty:

paino 62.7 kg, +700 g/viikko, lähtöpainoon +7,5 kg
turvotus -
RR 113/71
Pissa puhdas
sf-mitta 30, keskikäyrällä mennään
RT
syke +130
liikkeet ++

Kaikki siis OK. :)

Ritu ja pomppiainen 33+3
 
Muarille ja liirahille :hug:

(.) Vaavi ollu jo muutaman päivän tosi hiljainen ja kävin äsken neuvolassa. Siellä pikkunen anto voimanäytteen dopplerille joten huomiseen asti liikeseurannassa. Huomenna sit yhteys äippäpolille.
Muuten täällä ei mitää erityistä. Lueskelen teidän kuulumisia mut jotenki oon laiskistunu vastailuun :/

Nyt saalistamaan jäätelöä pakkasen perukoilta :D

Eveny ja poju 33+6
 
Ritu82 no ei nyt sentään tavallinen korvike noin kallista ole, jos vauvalla on maitoallergia, niin sitten kyllä apteekin korvikkeet on aika kalliita, mutta niistäkin saa sen 75% korvauksen sitten kun maitoallergia on diagnosoitu.

Leivottiin muksujen kanssa daim-muffinsseja, oli aika hyviä:p

Neuvolassa kaikki ok, paitsi pitäisi syödä useammin, kun ketoaineet pissassa plussalla ja verensokerit matalahkoja.... Armoton väsymys päällä, odotan vaan, että kello tulee kahdeksan ja saan pienimmän nukkumaan....

kirppunen 34+4:heart:
 
Musta on tullut niin laiska, ettei jaksa tännekään kirjoitella.. Jospa sitä intoa loppua kohden tulee enempi.. Kummallista kun ei jaksa netti kauppojakaan selailla :O
Torstaina neuvola, pitää kysästä jos kattois kohdunkaulan tilanteen kun en oikein siihen lääkärin tekemään tutkimukseen usko..

puhnalle 30+5
 
Vähän noloa :headwall: en ole Nooraa onnitellu pikkutytöstä lainkaa! Anteeksi kovasti...Eli oikein paljon vaaleanpunaisia onnentoivotuksia Nooralle pienen tytön syntymän johdosta. Kovasti oli pikkuisella kiire maailmaan! Meillä on muuten kans 32+0 viikolla syntyny keskospoika, mutta hän painoi vaan 1700g syntyessään, teidän neiti oli jo kasvattanut hienosti mittojaan! =)

Liirahille ja sille meidän sinnikkäimmälle SISSIlle kovasti jaksuja! :hug:
Meidän ystäväperheen vanhimmalla pojalla on joku munuaisvika löydetty aikoinaan jo masussa ja hänet sitten leikattiin muistaakseni 1kk:n ikäisenä. Leikkaus onnistui hienosti ja nykyään hän on jo 14v reipas murkku! Ilmeisesti hällä tuo vaiva saatiin leikkauksella korjattua ja se ei oo enää vaivannut, kontrolleissa vuosittain käyvät.

Lumi-Marjalle kans tsemppejä! Hurjaa että arpi antaa noin periksi...Mulla tuo sektioarpi on pystyssä ja se on aika leveä, ei siis mikään kaunis näky, mutta ei mikään turhake ollu. Mutta tuosta on jo 11v niin taitaa olla jo niiin arpeutunu ettei siitä ongelmia taida olla (ainakaan toivottavasti!)

En ole ite vielä päättäny että käytänkö sairaalan ah niin ihania verkkopöksyjä vai otanko omat sloggyni (=menkkahousuni ennen kuppia) sinne mukaan. Siteet ainaki taidan pakata mukaan sillä ne pötkylävaipat on kaikkea muutaku mukavat...
Nykykäytössä niinku jo 16v on ollu mulla on vain ja ainoastaan stringit! Eli komppaan Ritua ihan täysin! Mulla ku on tuollanen "meloniperse" niin saa olla kyllä melkoset mummopöksyt ettei ne persvakoon menis, joten vähemmällä pääsee ku siellä on jo sitte ohuemmalti tavaraa...ja mulla on muutenki sen mallinen kroppa että ei oikein mikään pikkarimalli mulle passaa niin ettei se puristais tai hankais jostaki...

Ristiäisistä: Meillä pidetään niinku muillaki lapsilla. Kirkkoon kuulutaan kaikki ja kuulutaan vastakin, se on meille tärkeä asia. Vielä ei oo varmaan pidetäänkö ne kotona vaiko muualla...Itse ajattelen niin, että kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi ja samalla hänelle me annetaan nimi, itse en kastetta ajattele niin, että se tehdään sen vuoksi että sitten lapsi vasta pääsee taivaaseen. Kaste juhlana on mielestäni kaunis ja ikimuistoinen..Me pyritään pitämään juhla ennen vuoden vaihdetta, ihanaa tunnelmaextraa joulu tuo tullessaan!

Aavee:kyllä niissä nuudeleissa vehnäjauhoja on..jos et oo sitte riisinuudeleista syöny. Tuo meidän kuopus oli pitkään vilja-allegikko niin hälle noita laittelin..

Olo on tukala ja kipunen, en taida tässä ruveta sen enempää valittamaan ku se tekstin tulo ei sitte lopu ollenkaan..

 
huomenta!

oon niin onnellinen..kummiasia on hoidossa, veljeni tyttöystävä suostui kummiksi, ihanaa!! nyt on yksi murhe vähemmän, mä kun jo luulin et tuleva poika jää vallan ilman kummia..

ritu: juu, ei tavis korvike ihan noin kallista ole ;) meillä kaksi korvikelasta ollut..hintahaarukka korvikkeissa on suuri riippuen mistä korvikkeet ostaa ja minkämerkkistä mut sanotaan että yks purkki maksaa jonkun 20-40senttiä..

kurpitsa ja "A" rv33+1
 
Sairaalan verrkoalkkareista mä meinaan käyttää niitä, koska ne on oikeesti aika hyvät jalassa. Venyy ja paukkuu niin paljon, ettei niitä ees huomaa kun ne on jalassa. :) Ne sairaalan siteet onkin sitten toinen juttu.. Ne on niin isoja ja kömplelöitä, etten niitä kyllä meinaa laittaa housuihin. Ostan valmiiksi yösiteitä.

On ollut puhetta, kun monet pesee vauvan vaatteita ja laittaa sairaalakassia valmiiksi. Mä tein eilen päätöksen, etten meinaa laittaa mitään valmiiksi. Esikoisen kaikki vaatteet laitan kirpparille myyntiin, sänkyä en laita, sairaalakassia en laita ja vaunutkin vien tuosta pois nenän edestä. Jos käykin niin, ettei Sissi tule kotiin, niin en kestäisi nähdä tavaroita täällä.

Korvikkeen hinnasta en osaa sanoa, mutta kuulostaa kyllä paljolta. Mä viimeks imetin 9kk, ja sen jälkeen kun muutama kuukausi ostettiin korviketta, ni en koskaan kiinnittänyt huomiota sen hintaan.

Viime yö meni jo edellistä paremmin. Sain nukuttua 3 tuntia, jos nyt päivällä sais vielä otettua päikkärit. Tää on vaan jotenkin niin uskomatonta, eihän koskaan tapahdu itselle, vaan tutulle tai tutun tutulle.

Liirah + sitkein Sissi 30+6
 
Huomenta !

Ritu, ovat varmaan antaneet jotain erityiskorviketta (apteekin) ku äkkiseltään laskiskelin et jos korvikepurkki maksaa sen vaiks 50centiiki (kalleimmis kaupois) kpl ja niit menee keskimäärin 5-6pvässä (täysimetyksellä, hävikin kans) ni se tekee 3e päivässä ja about 90e kk.
Suhteellinen käsite onko siis kallista.. Ohan se tietty "säästöä" jos pystyy imettää esim ensimmäiset 4kk, ni tekeehän se 360e. 4-6kk jälkeen maidon tarve hiukan vähenee kun kiinteet astuu kuvioihin ja siin sit toinen "säästökysymys" syöttääkö 30cent-1,30e purkkiruokia vai tekeeko soseet ite =)
Ite imetin esikoista 10kk, alusta asti sai myös korviketta lähinnä iltaisin. Ruokaa on aina syönyt sekä purkkeja että omatekoista. Säästöjä siis sopivassa suhteessa ;)

Neidillä olis pitäny olla tarhapäivä, silmät rupes rähmii eilen illalla ja aamulla ne oli aivan muurautuneet umpeen =( Nyt sit ootan lääkärin takasin soittoo, et päästäis näytille!
Paskaa.. ku tänää piti olla se "oman ajan päivä" ja tehdä kaikkia vauvahankintoja !!

Moon ja pikkunen 34+6
 
Huomenia kaikille!

Kylläpä taas oli raskas nousta aamulla.. huomaan, että väsymys on taas lisääntynyt alkuraskauden tapaan, kun öisin kyllä pissattaisi kuten aiemminkin, mutta joko en herää käymään vessassa tai jos heräänkin, niin en jaksa heti nousta ja nukahdan ennen kuin kerkeän vessaan. Eli aamulla kun kello soi, on rakko niin täynnä, että melkein koskee.. Vissiin vaikuttaa tuo aamujen hämäryyskin kun ei meinaisi malttaa nousta ylös.

Täällä rupeaa vatsan koko ja liitoskivut hieman hankaloittamaan töissäoloa, kun en meinaa saada millään mukavaa asentoa työpöydän ääressä. Enimmäkseen syynä on muutenkin epämukava ja huono työtuoli, mutta jotenkin nyt kun asennot on vielä harvalukuisempia ja liitoskivut pistää irvistelemään aina ylösnoustessa, niin päivän aikaan sitä menee tosi jumiin ja tuntuu pahalta jurmottaa siinä päätteen ääressä.. vielä kuukauden verran tätä iloa pitäis kestää, ennen kuin äippäloma koittaa!

Varasin eilen synnäriin tutustumisen, ja se onkin heti äippäloman alussa! Huomenna taas neuvola, jännäilen, että mikä on sf-mitta tällä kertaa, kun omiin silmiin vatsa näyttää lähinnä siltä, kuin se olisi vähän kutistunut, vaikka tuleekin tielle jatkuvasti ja hankaloittaa työntekoa! Onneksi öttäinen myllää sen verran sinnikkäästi tuolla, ettei ole ollut onneksi muuten huolta hyvinvoinnistaan.

Voi Liirah, pahalta kyllä tuntuu lukea ahdingostasi. Luulen ymmärtäväni hieman tuntemuksiasi vauvan tavaroiden suhteen, vaikken ole itse vastaavaa kokenut, mutta luulen, että saattaisin reagoida hieman samaan tapaan. Auttaisiko se yhtään, jos esikon vaatteet pakkaisi siististi laatikoihin ja vaikka kellariin tms. odottamaan, ja muut tarvikkeet sitten valmiiksi, mutta pois näkösältä, ettei niihin tarvitse sitten törmäillä jos pahin käy. Kyllähän sitten joku muu huolehtii ne myyntiin tai pidempiaikaiseen säilytykseen, ettei niitä tarvitse itse kohdata. Mutta ei me täällä ainakaan haluta uskoa ikävimpään vaihtoehtoon, vaan luotetaan yhdessä tuumin Sissiin, joka on selvinnyt jo niin paljosta, ja selättää vielä tämänkin! Eikö vaan! Tsemppiä päivä kerrallaan sinne :hug:

Siilinlapsi ja öttis 30+6
 
Niinhän siinä kävi, että vaikka perusteellisesti kiillotin tämän asuntomme eilen niin mies ei huomannut ainakaan sanoa mitään :( Mä kyllä luulen, että johtuu meidän yleisestä siisteystasosta niin ettei täällä edes huomaa mitään tapahtuneen, kun on aina niin puhdasta :D

Harmaa päivä taas ulkona, kävin lenkillä kaverini kanssa sateesta huolimatta, kun ei vaan pystytä istumaan koko päivää sisätiloissa :)
Nyt pitäisi mennä nostelemaan pyykkejä kuivamaan, ja suihkukin ois kova sana.

Tanya & herra hukkapätkä 34+5
 
Osaako muka joku mies sanoa jotain kivaa kun huomaa että on siivottu..? ;) Meillä mies on keskittynyt vain ja ainoastaan napisemaan niistä asioista, jotka eivät ole niinkuin pitää, mutta koskaan ei sano että "onpas kiva kun olet siivonnut" tms. Olen koittanut sille kertoa, että se positiivisuus vois kannustaa mua ihan toisella tapaa olemaan ahkera kotirouva, nälviminen saa mut vaan vihaiseksi. Ei vaan mene jakeluun.
 
Juu harvoin ne miehet huomaa siivousta, mutta kyllä meillä mainintaa tulee jos olen jotain isompaa touhunnut, huomaa siis jos järjestys muuttuu tai jos ei oikeesti oo yhtään ylimäärästä tavaraa pöydillä jne.
Hallittu kaaos meillä vallitsee kahden lapsen toimesta melkeen aina =)

Risitäisistä: Kyllä meillä ristiäiset vietetään ja olenkin jo miettiny et kuinka varhasessa vaiheessa pitää sit pappi jo varata ku halutaan sama joka meidät vihki kesällä.

pari koneellista on nyt vauvanvaatteita pessyt, harsot pyörii koneessa ja haalarit sun muut kans jo valmiina.

Jotenki on semmonen fiilis et vkolla 38 tää Lotta täältä tupsahtaa ja hei se on ihan kohta =)

piprane ema ja Lotta 32+4 vai +5 nyt sylttää...
 
Mä vain tulen nopeasti poksumaan rv 32+0 POKS! Mä vietin aamupäivän Facebookissa, joten nyt käväisen täällä vain lyhyeen.

Tyttö voi hyvin kun paljon potkii ja liikkuu. Perjantain hiljaiselosta ei ole ollut enää tietoakaan. Kaikki siis enemmän kuin hyvin täällä.

Aika vain matelee...

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 32+0

 

Yhteistyössä