MARRASKUUN MURUSET 2010

Ai niin, piti vielä sanoa, että neuvolan tilaan varmaan vasta varhaisultran jälkeen, esikoisesta en uskaltanut kuin vasta rv8+4 kun omalääkäri "pakotti" ja eka neuvola oli sitten vasta rv 10+1:D Sen verran vastoinkäymisiä oli takana ja sekään raskaus ei ollut aluksi helppo...vuosin verta runsaasti kun toinen alkio luovutti heti kättelyssä joten jännitystä piisas ihan riittämiin :D

Ai juu, ikää mulla siis nyt 28v.
 
katoin että femedassa on varhaisultra 80e josta kelan jälkeen maksaa 66e
rv 7 jälkeen kannattais mennä, toisaalta jos tohon menisi ja keskenmeno tapahtuisi rv9 suru olis suurempi kun ultrassa olis kaikki ok.

Ehkä vain mennään päiväkerrallaan.
 
miimii10, meillä kyllä moni terkkarit laittavat lähetteen polille jos on epäsäännölliset kierrot ja epäselvyyttä raskauden kestosta, mutta eri asia on sitten pääseekö polille. Välillä tulee vastauksia että "ruuhkan vuoksi ei voida ottaa ylimääräiseen ultraan"

Toisaalta jos itse tietää ovispäivän, niin sitten kuitenkin aika kartalla ollaan raskauden keston suhteen.
 
Heippa!

Minä en mene varhaisultraan yksityiselle, meillä ekassa neuvolassa terkka jo katsoo mitä siellä näkyy, ja sitten onkin äippäpolilla se np-ultra. Mutta 4D ultraan menen, kävin siinä kuopukseltakin ja oli aikas mahtavaa :heart:

Ei olla raskaudesta kerrottu kenellekkään, eikä aiota kertoa, kun vasta rakenneultran jälkeen, elleivät ennen huomaa :kieh:
 
Olisi kyllä tosi kätevää jos meilläkin oisi neuvolassa uä-laite. Moni tarkistus onnistuisi neuvolassa, eikä tarttisi polille mennä. Helpottaisihan se polinkin työkuormitusta kun rutiiniultaukset tehtäs neuvoloissa.
 
Taas illasta, oikeastaan auringonlaskun jälkeen, on väsyttänyt ja haukottelen vaan. Olen parina iltana mennyt ajoissa nukkumaan mutta en kuitenkaan sitten nukahda. Zombie-olo.
Öisin herään 1-2 kertaa vessaan tai muuten vain. Illasta myös huomaan, että taas alkaa vilutus.

Huomasin, että mulla vaihtuu viikot maanantaisin, kätevää B)

Toisessa ketjusta oli puhetta kiinalaisen kalenterin sukupuoliennustuksista, kalenteri povaisi mulle tyttöä mutta poikaolo on ainakin nyt vielä..
Kaksosten kohdalla piti paikkaansa, kun tuli 2 poikaa.
http://www.holodeck.com/pregnancy/chinese-cal.html

 
Tervetuloa uusille!

Me kerrotaan vasta myöhemmin muille, ehkä rv8-10.. Pelottaa miehen vanhempien reaktio, ei välttämättä ole kovin positiivinen.

Tuon kiinalaisen kalenterin mukaan meille on tulossa tyttö. Saa nähdä sitten kumpi tulee.

Mulla rv on 5, mutta laskurin mukaan vähemmän kun laskee sen arvioidusta oviksesta ( 4+3 ). Lasken sen kuitenkin kuukautisista kun en ovista tikuttanut. Voihan se jokatapauksessa muuttua vielä.. Arvioidun oviksen mukaan LA on kuitenki 2.11..

Mä ajattelin maanantaina soittaa neuvolaan.

Kuinkas moni on miettiny jo nimeä vauvalle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mä soitan tänään neuvolaan :p
Viime raskaudessa kävin varhaisultrassa, muttä tällä kertaa en aio mennä, vaikka kivaa se olisi =)
Sitten mun on soitettava työkkäriin, mulla kun äitiysloma loppuu ens kuun alussa, niin mä siirryn työttömäksi työnhakijaksi ja opiskelemaankin meinasin syksyllä lähteä toviksi jos vain pääsen, eli puuhaa riittää :D

BV ja Chilli :heart:
eiks edellinen ollut paprica? :D
(tiirailen tääl taustalla.. testailla pitäs tässä.. ja plussaa toivotaan :D )
 
Me ollaan mietitty nimiä jo ennen esikoisen syntymää ja pari on mielessä, pojalle ja tytölle, mutta kunhan syntyy niin sitten näkee onko hän nimensä "näköinen" :D Mieheltä kysyin mikä annettaisiin työnimeksi, mutta ei halunnut vielä kun ollaan ihan liian alussa vielä, joten sitä kypsytellessä... ;)

miimii10:Sama olo täälläkin, tekis mieli juosta vessassa koko ajan tarkistamassa, mutta mitä se sitten auttaisi? No antaahan se hetken mielenrauhan :D
 
Heippa vaan kaikille!

Varovaisesti ilmoittautuisin mukaan marraskuun murusiin. Toista lasta odotetaan, ja laskettu aika taitaa olla 5.11. Saimme jokin aika sitten keskenmenon, joten melkoisen pelokkain mielin tässä ollaan. Mukavaa päästä vaihtamaan ajatuksia ja tuntemuksia teidän kanssa. :) Itsellä ei ole vielä muita tuntemuksia kuin nippailuja alavatsassa ja järkyttävä väsymys.

Milli rv4+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mä soitan tänään neuvolaan :p
Viime raskaudessa kävin varhaisultrassa, muttä tällä kertaa en aio mennä, vaikka kivaa se olisi =)
Sitten mun on soitettava työkkäriin, mulla kun äitiysloma loppuu ens kuun alussa, niin mä siirryn työttömäksi työnhakijaksi ja opiskelemaankin meinasin syksyllä lähteä toviksi jos vain pääsen, eli puuhaa riittää :D

BV ja Chilli :heart:
eiks edellinen ollut paprica? :D
(tiirailen tääl taustalla.. testailla pitäs tässä.. ja plussaa toivotaan :D )
Joo, papricahan se edellinen oli :D
Peukut pystyyn että plussaat :heart:
 
HUomenta
Eilinen meinas olla tuskaa töissä, olin ihan poikki ja jäätävän paljon hommaa, aika tiukalla tahilla piti paiskia. Voimat oli loppu ja väsymys paino. Flunssaakin vielä ilmassa, sekää ei yhtää auttanut eilen. Sen syyllä kuiten sai rauhassa puuskutella ;) Ja sohvalle nukahin ennen kuin suomen pelin eka erä oli loppunu :D väsyttää!
Mutta sitte eilen iski ekan kertaa myös semmoinen epätodellinen olo, varmaa juontaa siitä ku "kunnon" oireita ei vielä ole. Mutt odotellaas ens viikkoon :D :x

Työnimeä meillei vielä ole. Mutta varmasti sellainen tulee jossain vaiheessa. Kaikkilla aikasemmillakin on ollut.
Mulla kans poika olo, toi kalenteri povais tyttöä, niinkuin edellisestäkin, mutta poikahan se oli. Meillä 3 poikaa ja jotenki tuntuu et ei kai sitä osaa muita tehäkään ku poika, joten poika kai se siellä nytkin on :saint: Ultrassa varmaa kysellään sittne sukupuolta, meinaako muut ottaa selvä sukupuolesta?

Minnäi ja projekti nro:4, 4+4 (taikka tasan 5)
Kummankohan mukaan ne neukassa ny laskeekaa, oman kierron mukaan vaikko sillä 28pvä kierron mukaan lasketun ajan...
 
Minnäi oli kysellyt, että kuinka moni oli kertonut raskaudesta.
Mä olen kertonut omille vanhemmilleni ja parhaalle ystävälle. Ystäväni saa toukokuussa tokan lapsen ja meidän esikoisetkin on syntyneet samana vuonna. =)

Appivanhemmille kerrotaan tänään koska ollaan perheen kanssa menossa sinne illalla. Musta on ihana päästä kertomaan kasvotusten :)
 
Mekään ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään. Jos sais tuonne varhaisultraan asti salaisuuden pidettyä. :)

Mitä luulette, miten uutinen otetaan vastaan? Meillä molempien vanhemmat varmaan ottaa asian hyvin, mutta jotkut sinkkukaverit saattaa hieman järkyttyä. :saint: Saako kysyä Nallu, että miksi luulet miehen vanhempien ottavan uutisen huonosti vastaan?

Mullakin on jotenkin tyttö-olo. Mieskin on ihan varma, että tyttö on tulossa. :)

Nimiä ollaan mietitty jo ennen raskautta. Ihan huviksemme katsottiin, täsmääkö nimivalinnat yhtään yhteen. Jokseenkin sama maku meillä, mutta saattaa siitä nimestä vielä tulla käden vääntöä. :D

Eilen illalla oli sellainen olo, että pitääköhän mennä pönttöä kaulaileen. Ei sitten tarvinnut, kun menin pitkälleni. Mutta onko kenelläkään sellaista kipua tai painon tunnetta vatsalla, joka hieman haittaa jopa hieman kävelyä? Eilen kaupungilla piti oikein todella hidastaa kävelyä, kun tuntui jotenkin pahalta/kummalta. Ettei vaan olisi mikään tulehdus.
 
Mulla tissejä kihelmöi ja puristaa.. Mulla oli kuppikoko ennen ekaa raskautta C75 ja raskausaikana käytin D80 liivejä. Raskauden jälkeen liivikokoi olii C75/D70 ja pari vuotta oon ostanut D70 liivejä, alkuvuodesta ostin myös D75 liivejä pari, ja nyt ne on päällä mukavimmat. Oikeasti en halusi, että tissit kasvavat enää yhtään mutta tuskinpa ne tähän kokoon jää nyt..

Väsymys on aikamoista. Tänään en herännyt yöllä vessaan n. klo 3 niikun useanan yönä, vasta klo 5.30 ja sitten nukuin 9:ään. Puoliväkisin teen kotityöt mutta en kestä sitäkään, että työt kakasutuisi. Mulla ja lapsilla on ensi viikko lomaa, sitten alkaisi taas työnteko 2-3 pvää viikossa huhtikuulle saakka.

Ella ja kirppu 4+5
 
Ainiin, nyt on viikko siitä kun plussasin ekan haalean haamun 3+5. Ei sitä ensin voinut uskoa varsinkaan kun ko. testi on antanut ennenkin jotain haamun tapaista. 3+6 haamu vahvistui ja 4+0 tuli vahvempia haamuja ja digitaalinen näytti "Raskaana" - tulosta.

Välillä on epävarma olo, olenko raskaana mutta nälkä, väsymys ja nyt tissikipu kyllä muistuttavat asiasta. Eilen yökkäsin hampaita pestessä, tänään ei tullut samaa reaktiota.
Mulla olisi vielä CB:n viikkonäyttötesti kun tuli kylkiäisinä, ajattelin tehdä sen ma 5+0 niin näyttöön pitäs tulla Raskaana 3+
 
Milli2:Tervetuloa mukaan kuumeilemaan ja tarrasukkia pikkuiselle :heart:

Mä sain eilen "luvan" kertoa yhdelle luottoystävälle tästä raskaudesta.Hänkin on aiemmin kokenut keskenmenon ja hällä myös yksi lapsi, joten hän mua parhaiten ymmärtää. Ei vielä tiedä kun pistin sähköpostia ja kysyin ns. tukihenkilöksi :) Mutta muille en vielä halua sanoa mitään, tahdon odottaa ainakin ultraan. Tässä on vielä monia juhliakin edessä ja mietin nyt jo miten selviäis niistä ilman, että tarttis paljastaa, mä kun en yleensä sylje lasiin (silloin siis jos pääsee vapaalle), en nyt mitään perskännejäkään vetele, mutta tiiätte varmaan mitä tarkoitan =)

Mulla ei ole mitään sukupuolioloa, esikoisesta oli poikaolo kunnes 4D paljasti tytön ja olo muuttuikin yllätys, tyttöoloksi :D Varmaan sitten alkaa tulla oloja kun liikkeet alkaa tuntumaan. Esikoisesta tunsin liikkeet jo rv14 alkaen eli tosi aikaisin, mutta istukka olikin takana. Lisäksi mulla on kotidopleri joka oli mun "pelastus" esikoisraskauksessa, tietty helpotti sen käyttö kun ekassa neuvolassa rv10+1 kuultiin jo sydänäänet niin oli ihanaa saada tarkistuttaa äänet aina iltaisin :heart:

Onko muilla menkkakipuja?Mulla välillä on, välillä ei. Valkkari on hiukan lisääntynyt, lämmöt varmaan 37 luokkaa. Rinnoissa ei edelleenkään mitään muutoksia, samat ruppanat A-kupit kuin ennenkin :D Ihan kuin nälkä ois useammin, mutta kuvittelen varmaan nyt kun tiedän, että masussa jotain voipi olla.Kuuma ja kylmä vuorotellen, ihan kuin ennen menkkoja.

Tuli eilen hetkellinen onnellisuuskohtaus ja ihana fiilis jos tästä nyt tulis tytölle pikkusisarus :heart: Voi kun nää viikot juoksis nyt eteenpäin ja ois se np-ultra jo käyty ja sais sieltäkin hyvä uutisia...Mutta eka nyt se varhaisultra. Ajattelin varailla sitä rv7-8 aikoihin ja yksityiseltä.

Onko muita ketä juoksee vessassa tarkistamassa pöksyjä?Aina kun tunnen jotain niin pakko kurkata :ashamed: Tuhruja ei ole onneksi nyt tullut...

Toive ja 4+2
 
Heippa mammat täällä voidaan täysin 100% välillä pääkipeä ja nälkä jatkuu mutta muuten ei mitään valittamista :wave:

onko kellään tullu jo vahvaa oloa että kumpi sieltä tulisi;)

miimii10 ja "poks" viuhti rv 5+0
 
Mun äiti meni sitten arvaamaan, heti jo mietti että oon lihonut ja myöhemmin se kysyi suoraan. Kurotin hyllyltä jotain, vatsa ei litistynyt vaan pullotti, se oli äidistä epäilyttävää. Aiemmin olin ympäripyöreasti myöntänyt haluavani vielä lapsen kun se sitä kyseli, että eikös nyt voisi olla hyvä ikä jne.. Lupasi olla kertomatta muille vielä. Mä oon häkeltynyt että äiti arvas, osittain mua harmittaa kun oisin halunnut ultrakuvan kera kertoa asian hänelle myöhemmin.

Oireista: Tissejä vihloo ja välillä muka rintsikat "ahdistavat". Väsyttää taas ihan kamalasti. Päätä särkee. Mulla on paksua valkkaria, joskus se lorahteleekin mutta mä en kyllä juokse kurkkimaan, mitä valuu.

Ella ja Kirppu 4+5
 
Me ollaan nimiä jo mietitty aika paljon, muutama ehdokas on löytynyt.

Bigwish Miehen suvussa on lapset tehty usein lähempänä 30vuotta, joten pelkästään jo se on aikamoinen yllätys. Mieheni äidille on myös elämääkin tärkeämpää, että menestymme elämässä. Minkä kyllä ymmärrän. Tuntuu vain, että hänen mielestään lapset kuuluu tehdä kymmenen vuoden uraputken jälkeen ja rahaa pitäisi olla kuin roskaa. Vaikea selittää, mutta hänen mielestään olemme liian nuoria mihinkään liian sitovaan. Niin ja tuosta kivusta. Mulla on välillä vähän sellaista, että pitää hidastaa kävelyä kun kipu vetää vähän kippuraan. Ei kovinkaan pahaa kipua, mut kuitenkin.

Mulla oireena todella kovaa väsymystä, on ihan ylivoimaista tehdä mitään. Rinnat on tosi arat, ja sit yhtäkkiä voi tulla kamala nälkä. Monet hajut etoo pahasti. Mahassa myös kipuilua.

Mulla on tällä hetkellä poikaolo, mut mies arveli tyttöä. Ennustus tosiaan lupaili tyttöä. Saa nähdä miten käy. Molemmat on enemmän kuin tervetulleita :heart:

Piti vielä kommentoida, että uskon monen yllättyvän positiivisesti. Kuitenkin monelle on varmaan yllätys, että lapsi tulee meille jo nyt. Tai sitten ei, jos vihjailuihin on uskomista..

Nallu ja Hattivatti 5+1
 

Yhteistyössä