MARRASKUUN MURUSET 2010

Mä taisin käydä nelisen kerttaa vessassa ja joka kerta kävin juomassa eli oli aikamoinen oravanpyörä.
Yö nukuttiin tosi huonosti "menkkakipujen" takia juili niin pahasti et oksat pois :/
Muuten kaikki ok täällä.

tänään hääpalaveriin pitäisi mennä mutta paha aavistus tostakin, myöhästytään tms :LOL:
miimii ja viuhti 5+2 (hiljainen asukki on kun vaivat n niin pienet)
 
Heips kaikille!

Voisinkohan liittyä tähän teidän marraskuun 2010- ketjuun, kun la tulee olemaan ihan kuiden vaihteessa? :) Menkkojen perusteella menis hiukan lokakuun puolelle (27.10) mut ovispäivän mukaan tulis jonnekin 31.10-1.11. tietämille.. tämä ketju vaan tuntuis jotenkin enemmän "omalta" ketjulta kuin tuo lokakuisten ketju :D

Meille olis siis pikkukakkonen tulossa, esikoinen syntyi 06/09 eli täyttää tässä kuussa 9kk. Synnärinä tulis olemaan LKS.. ja kaipa mä tällä erää lasken viikot sen mukaan et la ois 31.10. Niin ja ikää itsellä tällä hetkellä 29v

Hyviä vointeja kuitenkin kaikille.. ja niitä tarrasukkia masuasukeille!

Pirtsi ja kirppunen 5+1 tai jotain.. :D
 
mulla pirtsi kans 30.10-1.11 ja toi on varmaa teitoa itseltäni :D
Näkee sitten myöhemmin lasketunajan mut oon miettinyt kanssa että tuntuu enemmän omalta sivulta :wave:

Myös täällä kakkonen tulossa, neiti on nyt vuos ja 8kk vanha :heart:
 
...jos vain mahtuu tänne joukkoon hurjaaan =)
Plussasin perjantaina (tai itse asiassa jo torstaina sain rfsu-testiin hailakanhailakan viivan, mut en ihan tohtinu siihen "viivanpaikkaan" luottaa, ja hain sit perjantaina apteekista toisen testin - selvä plussa), mutta olo on edelleen hyvinkin epäuskoinen. Mulla kun ei muita oireita ole, kuin menkkojen puuttuminen ;) Hyvin, hyvin varovaisella mielellä olen. Toiveikkaana, mut jotenkin skeptisenä tämän raskauden suhteen... Mun raskaushistoriani on 5 raskautta - 4 vahvasti alusta asti oireillutta, joista tuloksena 3 tyttöä ja 1 poika, sekä yksi lähes oireeton raskaus, joka päättyi spontaaniin ( todella rajuun) keskenmenoon rv11 viime lokakuussa. Eli mun uskoni oireettomiin raskauksiin on olematon :(
Mutta toivossa on hyvä elää...

Eli viides olisi tulossa, jos vain...
Lapset syntyneet vuosina -01, -03, -04 (tyttöjä nämä kolme) ja -08 (poika).
Laskuri antais la:n 3.11. enkä usko sen kauas siitä heittävän, kierto ja ovistuntemukset osuvat hyvin kohdilleen ton kanssa. Eli sen mukaan mennään.
Neuvolaan en soittele ennenku vasta joskus rv 8-10 jos sinne saakka päästään, en ole aiemmissakaan raskauksissa pitäny siinä kiirettä. Viimeksi menin ekan kerran joskus rv9+, neuvolan ultralla näkyi hienosti sykkeet ja kaikki vaikutti olevan ok, mut mulla oli alusta asti tosi huonot aavistukset sen raskauden suhteen, ja niin ne aavistukset sit valitettavasti osu vallan oikeaan :(

Hienoa, että tällä pinossa on jo näinki mukavasti porukkaa, vaikka vasta "alkukuiset" (olipas hölmö sana) on tiedon raskaudesta saaneet... Toivottavasti kaikki pysyy mukana loppuun saakka ja paljon tulee vielä lisää marraskuisia mukaan :wave:

Onnellista odotusta ite kullekki :heart:

*varovaisen toiveikas nallepööh ja pieni rv4+5*
 
Mä kävin ostamassa yhet mammahousut ja paitoja kanssa. Normifarkut menee vielä mutta istuessa epämukavat hiljalleen. Paidatkin on ihan nättejä ja voisi pitää tavallisestikin, ei näytä mitenkään isolta tms. Sitten ostin KarpaloLact valmisteen, siinä maitohappobakteereja ja karpaloa, pitäs auttaa kutinoihin.

 
Hei!

Nopeasti ja varovaisesti tulen ilmottautumaan, täältä työn lomasta. Plussasin aamulla ja nyt vasta kp27/29. Tulos oli selvä haamu. Mutta siis varovainen vieläolen, ennen kuin uskallan täysin iloita.. josko nyt ohitettaisiin edes se menkkojen oletettu alkamisaika. ja huomenna aamulla teen vielä varmistustestin. vaikka esikoisestaki plussasin haamun kp27 ja en edes myöhemmin varmistellut. mutta siis, täällä uusi odottaja, toista murusta odottelen.esikoispoika nyt 1,5v. palailen paremmalla ajalla kertomaan lisää! Onnea kaikille plussista ja tarrasukkia!

aijuu, la laskurin mukaan 10.11. ja synnytyssairaala vks.

suhveli ja piipe kp27/29 (rv4?)
 
miimii10 toi oli aika ihana :heart: Mäkin haluisin.Harmi ku kaikki maksaa aina niin paljon.Ni saa nähdä suostuuko tuo mies.Sen mielestä kaikki tuollaset on ihan hömpötystä.

Neuvolaan soitin ja varasin ajan.Se on sitte kolmenviikon päästä eka käynti.Jos pääsis siellä ultrassa sitä ennen käymään.

Mä kans haluun vaateostoksille :D vaikka ei siihen kyllä vielä ole mitään tarvetta.Mulla ku on kahdet housutkin jo tuolla kaapissa odottelemassa.Mut silti...mä vaan taas haluun kaikkee.
 
mammavaatteet on onneksi vielä kaikki edellisestä raskaudesta jäljellä.

4D ultra Minä kävin edellisessä raskaudessa ja aion mennä nytkin, aivan mahtava kokemus :heart: Hintaa jäi about 190e kela korvauksen jälkeen.

Meillä on neuvola viikolla 9 ajattelin ensi viikolla varata.

Jaahas, sain pienimmäisen päikkäreille, jospa yrittäisi näin vapaapäivänä edes siivoilla hieman, vaikka ei yhtää kyllä huvittaisi......

 
Tervetuloa uudet!! Suhveli onkin tuttu jo kuumeilijoista! Onnea!! :heart:

Nallu: vielä tuosta, miten uutinen otetaan vastaan.. mulla ei ole paniikkia vanhempien puolesta ( sitä kun alkaa ikää olla lähelle sitä 3kymppiä), mutta vähän saattaa tosiaan jotkut kaverit järkyttyä. Kun jotkut ei ole lähelläkään vielä lapsia miettimässä. Mutta ei se voi olla sitten mun päänsärky. Jos joku uutisesta möksähtää, niin voi miettiä, minkä tason kaveri on. :) Vanhempia/appeja ei tietty voi valita. :saint: :saint:

Täälläkin (en muista kuka asiasta mainitsi) on vatsa niin turvonnut, että vois kuvitella olevan enemmänkin viikkoja kasassa. Eilen peilistä oikein kattelin ja ajattelin, että siellä se meidän vauva kasvaa.. (nesteet ainakin turpoaa B) )

4D olis kyllä aivan mahtava!! :heart:

Viidettä viikkoa viedään. Hei muuten, tyhmä kysymys!! Jos on esim. viikkoja 4+5 niin meneeko silloin neljättä vai viidettä viikkoa? Jotenkin menin nyt sekasin asiassa. :D
 
eli koitan järkevästi selittää ton rv :saint:

Heti kun poksahtaa tasaluku kuten mulla seuraavaksi 6+0 ollaan vielä rv 6, sitten kun on rv 6+1 niin lääketieteellisesti olet jo viikolla 7. eli sä olet oikeesti 5viikolla :D

toivottavasti auttoi :wave:
 
Kylläpä täällä on ollut vilkasta.
Väsyttää iha tuhottomasti. Yö nukuttu tosi huonosti ja aamuvuoro painettu töissä. Tissejä vihloo, joskus välillä pienimuotoista vellomista, mut aikas vähillä oirella edellee mennään.
Ajatuskaa ei yhtää kulje..
mammavaatteita yms ei mulla enää oo varastossa, pitänee sitten katella muutamat uudet jostain jahka maha niin paljon kasvaa. Vaikkaki nyt jo mahaa turvottaa ihan jäätävästi, saa kyllä miettii mitkä housut laittaa jalkaa ku töissä joutunee osittain istuu paljonki niin puristaa.

Minnäi 4+6 (taikka 5+2)
 
Masun turvotus on kyllä ihme juttu. Ei mulla ekassa raskaudessa turvottanut yhtään. Siinä rv 13-14 pomsahti pieni kumpu mutta sekin oli "tiukka paketti" eikä pullamössöä. Vai meneekö se niin kun on jo kohtu ja nahka venynyt kerran, se on nyt helpompi täyttää uudelleen ja paikat antaa periksi. :eek:
 
Tervetuloa uudet!

Mä soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 22.3. Tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa.. Laitettiin myös asuntohakemus kolmioon, mut voi olla et ei saada sitä. Näytössä oli niin paljon porukkaa paikalla..

Bigwish Mitä tarkoitat kummun menettämisellä?

Koko ajan tuntuu olevan jano. Pissattaa myös useammin. Mä en ole huomannut mahan turvotusta vielä. Tai "sisältäpäin" se tuntuu hieman turvonneelta, mutta ei näy vielä ainakaan..

Nallu ja Hattivatti 5+3
 
Varovasti ilmottaudun tähän ketjuun. La 27.2. testattu haamu "ei herkästä testistä" ja eilen clearbluen testillä "raskaana 1-2 viikkoa". Pitkä kierto myöhäisellä oviksella (kp 29) takana, josta nyt raskauduin. Menkkojen mukaan la 25.10, mutta oviksen mukaan totuus lähempänä eli 8.11. Kannattaako jo nyt ottaa yhteyttä neuvolaan, kun hedelmöittymisestä on 2 vkoa, mutta kuukautisten mukaan menossa "jo" muka kuudes raskausviikko?
 
Jee rinnat on kipeenä ja tänään huippaus kohtia eli ainakin jotain oireita on ollu :D Väsymys pamahti täysin klo 17 aikoihin ja oli vaan pakko juoda kahvit (nam) :p
Kylmiä väreitä menee pitkin kroppaa ja huomasin ihoni kuivuneen paikoittain vaikka ikinä ei tollasta ennen ole tapahtunut, onko muilla samaa vai onko tää ei raskaus oire :D
 
Uusille tervetuloa minunkin puolestani :)

Minä en vielä ole neuvolaan soitellut, viime viikolla tosin olin sinne jo sähköpostitse yhteydessä kun kyselin mille neuvolatädille mun on mentävä.. Asutaan nimittäin nyt tilapäisesti rakennusprojektimme ajan anoppilassani.. Saan onneks halutessani mennä tutulle neuvolatädille - oli mukavan rento, ei turhia nipotellu viime raskaudessani.. Aikaa se pyysi varailemaan tällä viikolla eli jospa joku päivä ottais ja varailis aikaa.

Minäkin tein tänään vielä uudelleen clearbluen viikkonäytöllisellä testillä varmistustestauksen.. Eka kerralla näytti viikkoja 1-2 ja nyt näytti 3+ hedelmöittymisestä eli ainakin se näyttäis täsmäävän ja raskaus sen mukaan edennyt :) Mitään erityisen kummoisia oireita ei mullakaan vielä ole, luultavasti ne pahoinvoinnit alkaa vasta viikon-parin päästä. Viimeks taisivat alkaa jossain 7-8 vk tietämillä. Ainoat oireet on rintojen arkuus, alavatsan pienet nippailut ja väsymys - niin ja omituinen närästys, huoh :(
 
miimii10 Mulla myös iho on normaalia kuivempi ollut pari päivää. En tiedä johtuuko raskaudesta vai onko niin muuten vaan.

Terese Voithan sä soittaa neuvolaan ja selittää tilanteen, ne sitten siellä arvioi koska sulla pitäisi olla ensimmäinen käynti. Niin ja tervetuloa!
 
Nallu: Tarkoitin siis sitä, että jos tää turvotus tästä laskee, niin menetän tämän mahakumpuni, jota niin kovasti ihailen ja ajattelen sitä vauvavatsana. =) Eihän se sitä voi vielä olla.

Tää turvotus on vaan saanut alamahan niin ihanasti pullottamaan, etten haluaisi sitä menettää. :D
 

Yhteistyössä