MARRASKUUN MURUSET 2010

heissan!
liityn joukkoonne iloiseen :) plussasin perjantaina kolme plussaa kiertopäivillä 50/28. ikää on ensiviikosta alkaen 24v ja esikoinenhan se sieltä lähti tulemaan yk 1: llä. nopeaa toimintaa sanoisinko =) raskauslaskureiden mukaan mun kierrolla olis menossa rv 7+2 ja la 5.11.10. saattaa pitääkkin aika hyvin paikkansa sillä ovuloin aikaisessa vaiheessa. mäkin kyselen täälä että koska sinne neuvolaan pitää olla yhteydessä?! kun tekeeks ne mitään näin aikases vaiheessa? millasii raskaus oireita teiltä löytyy näin alkuvaiheessa? mulla ei väsymyksen ja iltapäiväisen etovan olon lisäks ole mitään muuta ja ihmettelinkin että näin helppoako tämä on :LOL:
 
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille, kovasti jaksamisia :heart:

Mulla hiukan pahentuneet nämä aamut nyt muutamana päivänä. Velloo, ällöttää ja millään ei meinaa saada ittiänsä hereille ja toiminta kuntoon. Nytkö se sitten mullakin alkaa |O Onneksi ens viikko töissä iltavuoroa niin hiukan helpottaa ku saa öllöttää aamu kotona. Vaikka ainahan sitä hommaa täälläki on. Ja nyt varsinkin ku tuleva muutto teettä lisää hommaa.

Gitta, mulla onneksi vuorotellen aamu, iltaviikkoja, joten koitan aina neukat sitten ottaa iltaviikkojen aamuille. Mutta onko sun pakko sanoo töissä muuta kuin et sullon lääkäriaika. Meillä ainakin riittää moinen ilmoitus ja ei siitä mitää lappua tarvitse tuoda.

Mulla neukka vasta 19.4 jolloin ois jo 12+2, yllättävän myöhään. Ja seuraavana päivänä sitten onkin heti ultra.

Jos oikasis hetken sohvalla ja sitten lähtis viemään keskimmäistä kiekkoileen!

Aurinkoista sunnuntaita!

Minnäi ja Myry 8+1

Tänään varmaa salaisuutta jaetaan mun äiteen kanssa.. :saint:
 
Niin, että teenkö minä sitten jonkunlaisen listan pudonneista ma, kädet pystyyn puolesta ja vastaan, mä kannatan ainakin :attn:

Tervetuloa uusille :flower:

hipsu, soittelehan huomenna, että saat neuvolaan tarpeeksi ajoissa ajan, sieltä ne sitten varaavat sulle ultraan ajan. Tosin monilla paikkakunnilla joutuu itse varaamaan ajan ultraan?
Meillä Haminassa neukkutäti varaa ultraan ajan ja postissa tulee tieto, koska ne sitten on =)

Tänne ei kuulu mitään uutta, tytöt on sairastelleet, nyt jo paranemaan päin.
Mulla on vaihteleva olo, välillä jaksaa enemmän ja välillä iskee väsy/ällö olo.
Torstaina mäkin pääsen ensimmäiselle neuvolakäynnille, jihuu :D

BV ja Chilli 7+4
 
Minä kannatan =)

Tänään on sellainen aamu et mulla on ihan huolestuttavan vähän oireita (siis ei ällötystä ;) ) ja sitten kun on oireita niin sekään ei ole hyvä :headwall: Olis niin ihana kun osais olla murehtimatta.
Ainoa minkä olen pistänyt merkille et mä en ole syönyt suklaata (tai oikeestaan mikään makee ei maistu) moneen päivään tai oikeestaan jo pariin viikkoon :D ja se on hyvä oire se.

Meillä on eka neuvola huomenna :D Osaatteko sanoa laskeeko ne siellä nyt sen lasketun ajan tuon varhais ultran mukaan (6+4) vai viimmeisistä kuukautisista (7+4) ku mä vaan mietin et jos menkkojen mukaan niin meillä on ultra sitten viikkoo aikasemmin :p ku sitte jos tuon ultran mukaan...Ja enhän mä taas millään malttais sitä odottaa..
 
Tirlittan1968
Minun puolesta kanssa voi tehdä listan jossa keskeytyneet. Ovat kuitenkin olleet tässä pinossa mukana. Ajattelin asian niin että jos itselläni nyt menisi kesken niin haluaisin kuitenkin listalla olla. Taitaa siis kannatusta olla listalle.
Väsyttänyt koko aamun, piti herätä normaalia aiemmin kun koiralle tuli ripuli. Menin sitten
jatkamaan unia ja nyt on pakko repiä itsensä ulos lenkille, muuten menee päivä ihan nukkuessa.
 
Heippa taas kaikille...ja uusille tervetuloa :flower:

Mulla on kyllä tää etominen alkanu...ärsyttävintä on herätä yöllä siihen kuvotukseen ja hikisyyteen. No onneks on pysyny suht aisoissa. :$
Kohta olis enää reilu pari viikkoa ensimmäiseen neuvolaa :) kivaa vaikka siellä nyt ei hirveesti mitään tehdä :D Mä nyt en varaa sitä alkuraskauden ultraa, kun vaikka siellä syke näkyisikin, niin silti kaikkea voi tapahtua ja kyllä nää jutut sit selviää varmemmin siellä np-ultrassa...luotan siihen...nyt ei voi kuitenkaan muuta, kun elää mahd. terveellisesti ja stressittömästi =)
No jaa...vika vapaa ja huomenna taas harjoitteluun....5 viikoa jäljellä, 2 takana..huh huh :headwall:

Nyt päikeille :wave:

Riikka & öttiäisvauva 6+0 :heart:
 
Terveiset täältä taustalta! Voi öklön-öklö, mikä olo! Koko viikon ollut tosi huono olo, niin ei ole tullut täälläkään paljon käytyä...

Oli näemmä huonoja uutisiakin sillä välin joillekin tullut :( Pahoittelut ja iso lohdutushali kaikille, joiden odotus ei edennytkään :hug: Kovasti tsemppiä jatkoon, toivottavasti pian saatte plussia :heart:

Onnea kaikille uusille plussanneille! :flower:

Nyt on tosiaan raskausoireet päällä ihan tosissaan, en muista millä viikoilla esikoisen kanssa alkoi tällainen ällötysolo... Nyt siis viikkoja 6+4. Hyvä sinänsä tämä olotila, tietää että tod.näk. jotain elämää kohdussa on... Tammikuun tuulimunaraskaudessa oireet hävisi ennen kuin kunnolla ehtivät edes alkaa. Lupaavalta siis sen suhteen vaikuttaa.

Omassa kotikunnassani on edellisen raskauden jälkeen tullut uusi käytäntö ultrien suhteen. Täällä annetaan nykyisin neuvilasta automaattisesti aika varhaisultraan 7-8vk:lle. Sellainen siis olisi tiistaina mulla vuorossa. Ei onneksi enää kauaa tarvii jänskätä. Täällä aika moni olikin varhaisultrassa käynyt ja hyviä uutisia saanut, onnea teille! :flower:

Miten te, joilla on ollut pahoinvointia, olette jaksaneet töissä? Mä olen talvilomaillut tällä viikolla, ens viikko vähän jännittää... Kuinkahan sitä jaksaa... Mä en tosin ole oksennellut vaikka äklö olo onkin. On vaan sellaista jatkuvaa kuvotusta ja väsymystä.

Nyt pikku huilille kun poitsukin on päikyillä... Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ahomansikka:
Vielä täältä löytyy marraskuuta odottavia! Oma laskettu aika olis näillä näkymin 11.11, ja TAYS on tuolloin kohteena. Odotus on lähtenyt takkuisesti liikkeelle, vatsa niin kipeänä koko ajan että keskenmenoa olen pelännyt jo useamman kerran. Ensi viikolla ultraan, jolloin toivottavasti on jo sydämensyke nähtävissä, ja voin huokaista helpotuksesta.
Nyt vasta huomasin, että meillä on lähes sama laskettu aika (mulla menkkojen perusteella 10.11.) ja sama synnytyspaikka. Toivottavasti sun vatsakivut ei merkitse mitään ikävää ja muutenkin kaikki menisi hyvin! Ehkä sitten marraskuussa ähkitään pienokaisiamme maailmaan vaikka naapurisaleissa :)

 
Mä heräsin 4 aamulla selvittelemään parisuhdetta puhelimitse (ei omaani siis) väsyttää siis syntisen paljon!! Oltiin tyttären bestiksen synttäreillä ja pystyin makeaa syömään vihdoin,kahvin oon muuten saanu unohtaa jo viikko sitten.

Miten muilla uppoa kahvi tai tee?

Kohta pääsee saunaan miehen kanssa kahdestaan,saan hetken siis rentoutua viime öisestä ja tän päivä sokerihumalais lapsista :wave:

miimii10 + rv 8+1
 
miimii: ajatuskin kahvista etoo :x Teetä juon 1-2 kuppia päivässä. Eriyisesti sellainen kamomillaa-hunajatee on maistunut. Kahviin tuli totaalinen stoppi myös n. viikko sitten, mulla tosin viikkoja vähemmän kuin sulla (6+4).
 
Tervetuloa uudet :heart: nyt onkin loppuvkon aikana tullut monta uutta, mukavaa :D

-kannatan in memoriam-listaa.. mielestäni mukava muistaa sillä tavoin mukana olleet

töihin pitäisi vuorokaudeksi lähteä, väsyttää vaan niin pirusti, ei jaksain millään. no ehdin viel päivä torkut ottamaan ennen lähtöä.

miimii: mulle uppoo ainakin kaikki, jos kuvotus iskee päälle,, niin muuta väliä ei ole kunhan saa jotain suuhun :LOL: kahvia en kyllä muutenkaan juo, mut tee menee normaalisti.

 
Tervetuloa uudet!

Noface Pahoitteluni :hug:

hipsu86 Mulla oireina on jatkuva ja joka hetkinen paha olo, välillä oksettaa oikein kunnolla, välillä en voi syödä mitään.. Sitten oli myös väsymystä, mikä nyt on jo helpottamassa.. Kahvi, lämpimät ruoat ja tonnikala etovat. Palelua on iltaisin.

Joku kysyi miten on jaksanut olla töissä kun on pahoinvointia. Mulle se on yhtä tuskaa, työskentelen lasten parissa ja pitäisi olla pirteä koko ajan ja jaksaa painaa ympäriinsä. Mulla ei ole tätä hommaa enää kun kaksi viikkoa, mikä on osittain helpotus. Siis olon kannalta.

Minä myös kannatan in memorian-listaa.

Oletteko te kaikki käynyt "tarkistamassa" raskauden verikokeella?

Huomenna olisi sitten eka neuvola ja kyllä jännittää.

Nallu ja Hattivatti 8+2
 
Tein eilen päätöksen, että varaan huomenna yksityiselle ajan varhaisultraan, viikon tai kahden päähän, riippuu mitä lääkäri sanoo. Mies ei ajatuksesta tykkää, kun uskoo että se ei sitten siihen lopu, vaan kohta ollaan yhdessä jossain keppijumpissakin :LOL:
Omaa mielenrauhaa siis haluan, edelleen oon täysin oireeton ja en usko että sisälläni mikään itää..
5+1 pitäisi olla.
 
Kahvi uppoaa vielä hyvin, onneksi. Sittenpä saakin töissä selitellä, jos lakkaa maistumasta :eek:

En ole mäkään ikinä veritestillä käynyt raskautta varmistamassa ja kuudetta kertaa tässä raskaana olen. Luota kyllä noihin apteekin testeihin =)

Vaunuista. Mä meinasin hankkia tuplat, vaikka ikäeroa kuopukseen tulee n. 2v 5kk. Ihan vaan sen takia, koska meillä ei ole autoa ja joka paikkaan kuljetaan julkisilla. Keväällä sitten jätetään tuplat pois eli talven yli ajattelin tuplilla mennä. Siinä mielessä hyvät tuplat ois sellaiset, joista saa myös yksösrattaat. Tai sitten mahdollisimman halvat :D Kuopuksella on nyt Brio Racet ja ne siirtyy myös tälle seuraavalle.
 
Noita vaunujuttuja on ollut kiva lukea, esikoista odottaessa vaunujen hankinta oli tosi iso juttu ja vertailin niitä netissä kuukausitolkulla ennenkuin jossain rv 25 tienoilla haettiin sitten Emmaljungan City crossit kotiin. Ihan hyvin ovat toimineet, jälkeenpäin ajateltuna etenkin ratasvaiheessa ovat kyllä turhan isot ja kömpelöt ja kesäaikaan on tullut käytettyä aika paljon matkarattaita etenkin julkisilla liikkuessa. Citykoppa oli mun mielestä kyllä talvivauvalla kiva, kun on aika tilava ja mahtui paljon vaatetta päälle. Ja sai kopan ja ratasosan eri kuoseilla niin tuli vähän vaihtelua.

Esikoiselle ja vauvalle tulee ikäeroa suunnilleen 3 v ja mietin nyt tätä ratasasiaa. Emmaljungiin saa seisomalaudan, toivottavasti vaan ei tulis ihan tämmöistä lumitalvea. Sitä olen miettinyt jos ostaisi halvalla (käytetyt) tuplamatkarattaat, olisiko kätevät shoppailureissuilla yms kun isompikin väsyy ja tahtoo kyytiin. Vai mitä olette mieltä, onko ihan turhat? Nyt vaan tuntuu että ainahan tuo 2v 4kk istuu rattaissa, kasvaako se niistä kokonaan pois siihen mennessä?
 
tervetuloa uusille!

kahvi uppoaa toistaseksi mutta korkeintaan kaksi kuppia pystyy päivässä juomaan, muuten alkaa yököttämään.

Täällä on tämä päivä kärsitty mielialanvaihtelusta, voi johtua kyllä väsymyksestäkin koska olen tosiaan super väsynyt. Mulla oli tänään raskas työpäivä ja seittämän päivän putkesta neljäs menossa, kolme työpäivää vielä ennenkun pääsee vapaille. Töitten jälkeen lähin vielä urhoollisesti lenkille ja kun pääsin kotiin aloin märisemään kun en jaksanut juosta kunnon tempolla, sitten aloin märisemään lisää kun kämppä on ihan levällään, joka paikassa leluja ja tiskit laittamatta ja pyykit märkänä koneesa, itku vaan paisui kun miehen kanssa sain aikaan riidan kun se EI VAAN TAJUU, siis tarkemmin erittelemättä se ei vaan ymmärrä yhtään mistään mitään. |O Onneksi oon nyt vähän rauhottunu mutta huomasin kyllä kuinka väsynyt onkaan kun suihkussa itkiessä tuskin jaksoin nostaa käsiä hiuksia pestäessä.
Tänään taidan mennä aikasin nukkumaan. :/
 
mä en ole edes miettinyt vaunuja, vaikka niidenkin osto olis joskus edessä kun keriittiin teutonian yhdistelmät ja turvakaukalo myytyä jo syksyllä turhina pois ja kuinkas kävikään :D no eipä tätä luomuraskautumista ihan heti olis omalle kohdalle uskonut ;)

oon huomannut että maitotuotteet ei tahdo pysyä sisuksissa, kovasti tekee mieli jogurtteja ynnä muita..

huomenna pitää olla poissa töistä kun esikoinen on ollut tän päivän kuumees, ei viitti viedä puolkuntosena hoitoon.

töis oon pystynyt oleen ihan hyvin vaikka pahoinvointia esiintyykin mutta oksentelut ajoittuu joko heräämisen aikoihin tai sit vastaavasti iltaan, päivisin on riittänyt pelkkä kyökkiminen töissä.

kurpitsa rv 6+0
 
tää väsymys on kyllä aikamoista... viime yönä nukuin kunnon yöunet, 9h, sitä ennen nukahdin sohvalle jo ysiltä eli noin 10h nukuin.. sitten lounaan jälkeen otin pienet torkut ja ennen töihin lähtöä vielä tunnin päikkärit ja nyt töissä ja nukkumaan voisin jo mennä, niin kauhea väsymys.. |O no onneks tästä vuorosta voi kömpiä nukkumaan jos ei töitä ilmaannu, onneks... huh.

kun pahoinvoinnin takia saa tarvittaessa sairaslomaa niin mites tän järkyttävän väsymyksen?? :LOL:
 
Täällä kans unta tuntuis riittävän ihan loputtomiin, aivan julmettu väsymys koko ajan päällä - eikä tilannetta toki yhtään helpota esikoisneidin pomppaaminen hereille aamulla pahimmillaan jo klo 5.30! |O No, eipä toisaalta oo tarvinnu odotella unta illalla kun itse pääsee nukkuun! Sääliks jopa ihan käy jo miestä ku sillä niin ois jo monena päivänä haluttanu heilutella vähän peittoja, mut ku mä en oo millään jaksanu.. unen tarve on vieny voiton, vaikka halujakin ois ollu :ashamed: No, onneks on ihana mies, joka ymmärtää :)

Täällä ollu kohtalaisen hyvä päivä pahoinvoinnin suhteen, joskin tympii se et sitten ku ei oo öklöolo niin alkaa närästää.. ei näköjään enää kestä aamupäivällä juoda kahvia :(

Minäkin olen nyt päättänyt ajatella positiivisesti ja vain sitä että meille tulee toinen vauva enkä keskittyä odottamaan milloin paperiin tulee veritahra tms.. Helpotti toki viime torstain jälkeen alkaakin näin ajatteleen kun näki kaiken olevan ok, mut en jaksa enää stressata :) toki takaraivossa hirvittää ja jännittää jo seuraava ultra neuvolareissun yhteydessä 31.3. et onko silloinkin kaikki ok..

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

huomenna poksuu näköjään viikotkin :heart:
 

Yhteistyössä