Marraskuun muruset *lokakuussa*

Onnittelut Tanyalle ihanasta pikkumiehestä:heart: Oon kytännyt tuota facebookin puolta,mutta olitkin tänne kirjoittanut kuulumiset. Hienosti sulla meni kaikki ja tosi nopeesti ensisynnyttäjäksi:flower: Aatella,nyt sulla on se pieni,ihana nyytti siellä mikä juuri vielä potki sua mahassa!!

LilliM ja manteli 33+5
 
Onnea Tanyalle somasta pikku miehestä!

Kiva lueskella täältä että muutkin alkavat olla kovin "kypsiä" tähän odotusaikaan...(Ei tule niin huonoa omaatuntoa näistä ajatuksista kun en ole yksin tässä) Useimmiten kuulee juttuja kun on niin hehkeätä ja ihanaa olla, itselläni on niin tukala olla kun illalla selkää tai oikeammin peffan päällistä riipii nii ettei kävely luista kun sillee vaappumalla eteenpäin ja muutenkin ahdistaa kun tuo tunkee itseään kylkiluiden alle... Ihmeekseni olen huomannut tässä jokusena päivänä et liitoskivut on hävinnyt jonnekin:confused: Voiko niin tosissaan käydä, viimeksi ne jäi kyllä vasta sinne synnytyslaverille!

Minäkin voin todeta että tuo sentti ja tunti avautumisvaiheessa ei aina päde, ensimmäinen synnytys kesti silloin viitisen tuntia kaikkineen ja muutenkin pääsin mielestäni tosi helpolla, sain vaan tosi kovan päänsäryn spinaalipuudutuksesta ei muuta ei tikin tikkiä tms. Nyt sitten alkaakin tosissaan jännätä että meniskö tämä toinen yhtään samaanmalliin...

Eipä tässä mitään ihmeempiä kuin mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Elmeri ja pönkylä 34+6
 
Onnea Tanya :)

Minullakaan ei tuo sentti per tunti kyllä pitänyt paikkaansa esikoisen kohdalla. Synnytys käynnistyi vesien menolla ja siitä alle viiden tunnin kuluttua nyytti oli sylissä <3
Neuvolakuulumisia sen verran, että muuten kaikki ok, mutta vauva on poikittain... :/
 
Onnea Tanyalle, ihana paketti teillä siellä! Ja oliko se Kättäri missä synnytit? Sieltä en ole montaakaan positiivista synnytystarinaa viime vuosina kuullut, mutta sä hoisitkin itse homman hienosti ja osasit olla napakka mimmi!:) Ihana poitsu! Tosiaan alkaakin jo vauvakuume nostamaan päätään ja mieli elää jo synnytyksessä ja vauva-arjessa aika paljon.

Mä olen aika varma, että tyttö on nyt parit viikot ollut raivotarjonnassa, potkut tulee toiseen kylkeen. Ja samaan aikaan selvästi painaa jo alaspäin vaikka missään tapauksessa ei kyllä kiinnittynyt ole, ei ole nuo pojatkaan tainneet olla loppumetreilläkään. Mutta paineen tunne on jo alapäässä, mutta vaappua en aio:D Eilen kun istuin kyykyssä pojan sängyn vieressä ja tuntui kamalaa painetta niin ekaa kertaa koko raskausaikana oli pakko kokeilla sormin värkkiä ja tuntui kohdun ulompi suu olevan aika auki. Toisaalta olin haarakyykyssä, että asento varmaan "aukaisi" paikkoja, mutta vähän hätkähdin.

Halut on totaalisen hukassa, aiemmisäsa raskauksissa olen ollut jopa normaalia aktiivisempi koko raskausajan, jopa kömpelön loppuajan. Nyt lopahti kiinnostus jo n. 25 viikolla ja mennään ehkä max 1kerta/viikko tahtiin...No kyllä sitä sitten taas joskus innostuu, ehkä kevään tullessa:LOL:

Nyt sohvalle, huomenna pääsen kampaajalle! Ihanaa!

Maija ja typykkä rv 33+2
 
Tanyalle suurensuuret onnittelut.Ihastuttava pieni poika teille tuli :heart:

Mut kiva jos kättärilläkin on tuollaisia kätilöitä :kieh: Miten ne kehtaa sanoo kuin lapset syntyy ku kaikki tulevat omaa tahtia. Eikä suinkaan minkään kirjan mukaan. Meillä kans esikoinen tuli neljässä tunnissa ja kakkonen kahdessa.Vaikka ei ollut vielä edes kiinnittynyt kun mentiin synnäriin. Mä kuitenkin yritän luottaa nyt siihen et mua kuunnellaan kun olen sinne pelkopoli asiakkaaksi kirjoitettu.

Mä naureskelin :ashamed: kättärin edustalla miehelle et kävelenkö mäkin noin? Ku siellä moni vastaan tullut käveli hassusti vaappuen. Ja kävelen kuulemma :LOL: Eikä se oikeestaan ollu kiva kuulla.
Ja peiliin ei ole enää kiva edes katsoa.Mä alan olee kohta yhtä levee ku pitkä.

Joku oli lapsilleen sanonut et vauva tulee kun tulee lunta.Niin mäkin olin ajatellut.Mut lumi hmm...kävi ja vauvaa ei kuulu.

Meillä mies ei innostu sänkypuuhista sitten yhtään.Ja mulle tulee siitä vaan kiukkuisempi olo. Mä kyllä tykkäisin :p mut en viitsi toista painostaa.Viimmeksi kun motkotin ni toinen oli nähnyt painajaisia et mä olin käynyt vieraissa...Ei ole sekään kivaa.

Sintsu ja öhkö 37+3
 
Tanya Suuren suuret onnittelut kauniista poikavauvasta!

ON: Ihan paska olo ollu koko päivän. Kinna,a puristaa ja supistaa vähän väliä. Tänään käytiin tutustumassa synnärille. Suht turha reissu sekin. Mut nähtiin muutama suloinen vastasyntynyt joten ei ihan hukka reissu.

AaVee 33+3
 
Moi!

Voi Tanya, Onnittelut pienokaisesta! Ihania vauvauutisia ja mahtavaa et kaik meni hyvin!

En oo ikinä kuullutkaan tuosta 1cm per tunti avautumisvaiheesta.. Aika ihmeellistä tollanen käsite, kun synnytykset kestää aika laaja skaalaisesti 1h-about 40h =)
Uskoisin, et aniharva saa tähdättyä siihen 10h ja joka hetki mikä jää sen alle, ni parempi ;)
Mun käynnistetty synnytys kesti 8h ja se oli aivan passeli !!

Juu, aika hiljaista ollu nuo sänkypuuhat tälläkin suunnalla. Nyt täytyy kyl sen osalta ryhdistäytyy ens viikolla nimittäin lääkärini sanoi 30v kokemuksella että se on ainut ja oikea tapa voida saada vauva massusta ulos ;) ei muutako miestä sit vaan lämmittelemään ;)

Mulla on ollu pinnna niin kireällä, saattais vähä supistellaki tai ainaki sellasia "huono-olo" ja mahan kovettumiskohtauksia on havaittavissa ja pientä turvotustakin tälle päivälle..
Yritän tässä just tuhota litran vichy pulloa, odottaa pissaa ja sit mennä nukkuu!
Turvotus on inhottavaa, ku se saa jokapaikan kolottamaan =(

En jaksa tällä erää höpötellä enempiä ...

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille !!

Moon ja pikkunen 38+1
 
Pitkästä aikaa...
Valtavan suuret onnittelut jokaisesta vauvasta :heart:
ja Muarille vielä lämpimimmät osanottoni :hug:

Oma olo alkaa olla jo melkoisen kypsä, niin ku monilla muillakin. Reilu viikko vielä käyntiin äippäpolilla, ja toivottavasti tosiaan jo sitten käynnistävät. Neuvolassa oli kyllä sitä mieltä, että vois syntyä ennemminkin. Samaa sanoi oman tk:n lääkäri joka ultras pari viikkoa sitten. Pää on tosi alhaalla, sisäsuuta myöten reilusti sormelle auki, kanavaa melkein pari senttiä, mutta tosi pehmyt. Painoarvioksi sai tuolloin 35 viikolla n.2700g, joten ihan hyvänkokoinen pitäis olla.

sf-mitta tässä ollut samaa luokkaa kuin kahdessa edellisessä eli 31cm näin ihan lopussa, ja nuo kaks edellistä olleet 2400-3000g syntyessään (rv:t 36+4 ja 38+3). Syntyessään lähellä nelikiloisilta lapsilta sf ollut 34-36cm välillä. Aiemmin siis mulla ollu yhteyttä vauvan kokoon, mutta nyt ois tulossa pikkumitalla isompi lapsi...

vauvatarvikkeita en ole kummemmin katsellut valmiiksi. Yhtään vaatetta en ole pessyt, tosin pienimmät olen laittanut koriin, josta mies saa sitten peseskellä isyyslomansa alkuun ;) Muutenkin tavarat laitellaan sitten kun tarvitaan. Samalla tavalla toimin sairaalakassin kanssa :rolleyes: Vessassa on tärkeimmät henk.koht.tavarat pikkulaukussa, joten se on helppo napata mukaan. Muuta tarvittavaa ostan kanttiinista tai mies saa tuoda mukanaan kun tulee käymään. En ole kauheasti kaivannut osastolle omia juttuja...Vaatteet tuo kun tulee hakemaan.
Niin no, lääkkeet kuljettelen joka paikassa mukana, jos sattuu synnytys käynnistymään.

Laitanpa vielä nla-kuulumisia tähän:
rv 36+3
painoa järkyt 59,2 700g/vko (alusta jo 12 kg - tosin sai tullakin)
turvotus -
rr 108/76
pissa puhdas
syke 144
 
Viimeksi muokattu:
Tanyalle ja miehellesi oikein paljon onnea! Valloittavan ihana pieni mies :heart:

Nyt niitä vauvoja sitten alkaa tulla. Aika nopeasti aika on taaksepäin katsoen kulunut, vasta hehkutettiin raskauden puoliväliä :) Tällä hetkellä kyllä itsestä tuntuu taas, että aika matelee, odotan jo niin kovasti sitä omaa nyyttiä ja olen aivan väsynyt tähän mahan kasvatteluun. Ei kyllä todella tule ikävä mahaa vaikka tiedän, että tämä raskaus jää viimeiseksi.

Tsempit ensi viikkoon Nallulle ja Pirtsille! Taidatte olla seuraavat vauvauutisten kertojat...

Omaa napaa: viime viikkoiset vatsakivut ovat onneksi kokonaan jääneet pois eikä kipeitä supistuksiakaan ole tullut moneen päivään. Ihan hyvä tavallaan, koska viikkoja kuitenkin vasta 34+2. Mutta kun 36 viikkoa on täynnä niin sais supparit tulla takaisin ja vauva sitten jo pian syntyä! Nyt olen hiljalleen alkanut laittaa kaikkea valmiiksi vauvalle. Vaatteita ja harsoja olen hankkinut, pessyt ja silittänyt ja tutteja, pullon, vaippoja yms. pikkutarviketta tuli ostettua eilen. Itselle myös ostin imetysliivit, liivinsuojia ja terv.siteitä, jotta saa sitten laitokselle pakata ne mukaan.
Maanantaina käyn ultrassa saamassa painoarviota ja tiistaina on neuvola. Ultraa odotan kovasti.

En nyt taas enää muista pitikö jotain vielä kommentoida...Uusille joka tapauksessa tervetuloa :)
 
Heippa kaikille!

Tulin vaan pikaisesti kertomaan, että meille syntyi poika 13.10. rv 37+3. Paino 3350 g ja pituus 50 cm. :heart:

Synnytys alkoi vesien ja limatulpan menolla ma-ti välisenä yönä. Sairaalaan mentiin heti vesien menon jälkeen. Synnytys ei silti meinannut edetä, vaan vesien menosta kesti n. 23 tuntia ennen kuin poika oli maailmassa. Kivun lievitys meni ilokaasulla ja epiduraalilla. Lisäksi lilluin ammeessa tunnin verran. Ponnistusvaiheen koin melko tuskalliseksi, vaikkei kestänyt kuin 16 minuuttia. Poika syntyi ns. naamatarjonnassa, suu auki :). Vauvalla oli kaikki hyvin, ja päästiin tänään (2 pvän jälkeen) jo kotiin.

Nyt sitten taas opetellaan uudelleen vauva-arkea ja toivotaan, että tuo meidän esikoinen hyväksyy vauvan perheeseen ilman suurempia uhmia.

Paljon onnea vielä muillekin vauvan saaneille ja malttia odotteluun kaikille mammoille - pian saatte tekin vauvat syliinne.:heart:

t. Milli ja poju
 
Milli2 Onnea pienokaisesta!! Ihanaa että vauvauutisia alkaa tulemaan, vaikka ollaan vielä lokakuun puolella :D Toivottavasti kaikilla menee pienten kanssa hyvin! :heart:

Poika on hiljentynyt massussa, tänään todella harvoin liikkui, nyt illalla kun neuvolantätin ohjeesta söin makeaa ja omasta kokemuksesta viisastuneena join kylmää vettä, sain elämää mahaan. nyt tämä taas on hiljaa..

Voiko se hiljaisuus olla myös merkki että siellä se valmistelee itseään syntymään? Kaiken pitäis olla kuitenkin hyvin massussa, ainakin viime neuvolakäynnin perusteella, eikä tuota alavatsa kipuakaan ole enää onneksi ollut :)

sf mitta täällä oli 35 kun 36+2 mitattiin. Maanantaina poksuu 37, joten toisaalta jos olis hyvin kasvanu niin voihan olla mahdollista että sieltä se ois pikkuhiljaa tulossa..

Ainoa vaan että synnytystapa- ja kokoarvioon on vielä hetki, ja se olisi kuulemma tärkeä koska äitillä ollut kumpikin synnytys hankala kun ahdas lantio.. että saas nähdä.

H3idi ja pikkumies 36+4
 
H3idi Täällä myös eilinen ja tää aamu tosi rauhallisia. Just ja just ehkä saanu ne 10 liikettä tuntiin. Tai no tänä aamuna 1 liike/tunti?!? Hetken nyt vielä herättelen ja sit yhteys äippäpolille.

Milli2 Onnea koko perheelle :flower: <3

Nyt katsomaan uutta vuokrakämppää. saa nähdä tykkäänkö näin 2 h yöunien jälkeen.

Eveny ja poju 37+3
 
Milli2 Onnea koko perheelle!! :flower:

POKS RV 37 :heart:
Mulla on häpyluu niin kipeä et en enää pysty edes kävelemään kunnolla,ilman kipua..

H3idi Mulla on myös noita hiljaisempia päiviä,hyvä jos sen 10 liikettä saa tunnissa.. Välillä on hiljasta koko päivän ja sit illalla saan sen 10 liikettä laskettua.
Välilä sit taas möyritään koko päivä lähes ilman taukoja. Meillä tosin aina on ollu vauvalla noita hiljaisia päivä,ni en enää sillei osaa huolestua.
 
Milli2, isot onnittelut pojan syntymän johdosta! :flower: Näin näitä vauvoja alkaa tulemaan. ;) Lisää vaan odotellaan. =)

Heidi, suosittelen käymään makuulle ja yrittämään sitä liikelaskentaa. Ensin tunti ja sitten toinen ja viimeistään sitten lähtemään äippäpolille jos ei vieläkään mitään liikettä tunnu. Eli herkästi näytille vain. Parempi katsoa kuin katua!

Eilen käytiin ostamassa meidän neidille uusi hoitoalusta lastentarvikeliikkestä. Meillä on tuo kuopuksenkin vanha jäljellä, mutta en halunnut sitä kun se on vaaleansininen. Nyt löysin kivan vaaleanpunavalkoruudullisen alustan, eikä maksanut kun vähän päälle 20 €. Nyt on sitten viimeinenkin hankinta tehty. Vielä kun saisi kaikki tavarat paikoilleen ja käyttövalmiiksi niin sitten vain vauvan tuloa odottelemaan. =)

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 35+3

 
Oi, onnea kovasti Milli2!!! :heart:

Mulla supisteli illalla parin tunnin ajan tosi kipeästi, mutta sitten hiipui. Yöllä vielä heräsin pari kertaa kipeään suppariin, mutta sen jälkeen ei mitään. Nythän mulla on menkoista viikot 35+2 ja esikoinen syntyi noilla viikoilla just. Tuskin menee kauaa enää.

34+5
 
Täältäkin lämpimät onnittelut Millille pikkuprinssistä!!! :heart:

Ja kiitokset Tanyalle synnytyskertomuksesta! :) Ikävää, että kätilöt oli noin nihkeitä, mutta hienosti selvisit siitä huolimatta :) Söpö poika!

Ja kohta tulee lisää vauvauutisia, kivaa! :)

Tänne ei kummempia... Selkä ja issias (ja tuo vitsin alapää suonikohjuineen ja turvotuksineen:kieh:) kipuilee, kun eilen sitten päätin poitsun kanssa siivota koko huushollin : / Huomenna meille tulossa miehen veli ja mun kaksi pikkuveljeä syömään päivällä, ja illalla tulee vielä toisia vieraita.. Ja oli se muutenkin kiva saada kämppä järjestykseen viikonlopuksi.

Maanantaina olis neuvola ja tiistaina meen pelkopolille tekemään kätilön kanssa ns. synnytys"suunnitelmaa".

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

vaimo ja pikkuveli-vaavi 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Millille oikein lämpöiset onnittelut - ja toki myös koko perheelle :) :heart: :flower:

Mulla on edelleenkin sairaalakassi pakkaamatta - enkä taida sitä erikoisemmin pakatakaan. Eihän sinne mukaan tartte ku neuvolakortin :) Asutaan kuitenkin n. 5 km päässä sairaalasta, joten miehen on helppo aina käydessään tuoda kamppeita mukanaan. Toilettipussin jos nappais mukaan ku lähtö tulee ja ehkä jotain vaihtokampetta. Vauvanvaatteet mies voi tuoda sit ku tuo kaukalonkin kotiinlähtöä varten. Pienimmät vaatteet on sentään jo pestynä, tosin laatikkoon pakattuna kun ei tiedä et purkaako ne tänne anoppilaan vai uuteen kotiin (jonne ens viikolla muutetaan). Muutto varmaan hoituu siten, että muut siirtää kamppeet ja me tullaan sit vauvan kans uuteen kotiin :)

Viime yönä supisteli ihan kunnolla muutaman tunnin ajan, epäsäännöllisiä ne kuitenkin olivat mut kävi jo mielessä et niinköhän tuota lähtö tosiaan tulee lähipäivinä.. Aamulla kävin sovitulla käyräreissulla synnärillä ja siinä kaikki oli kunnossa eli viimeistään maanantaina sit takas kontrolliin..

Pirtsi ja kirppunen 38+0 POKS!
 

Yhteistyössä