Marraskuun muruset *lokakuussa*

Mä kanssa aloin eilen miettimään, että voisko noi mun alaselän vihlonnat (mitkä tuntuu vaan lisääntyvän päivä päivältä) olla supistuksia..? Liirahko sitä myös mietti? Mulla on kyllä välillä sellaisia supistuksia mitä esikoisestakin oli, mutta sit lisäksi tuota vaivaa. Varsinkin iltaa kohden pahenee, vaikka en paljoa olisi pystyasennossa ollutkaan... Maatessa tuntuu suht hyvältä, mut muutoin. Tänään on ollut lisäksi menkkajuilintaa alamahalla, mutta ei supistuksen tyylistä.. :confused: Taidan jättää uimiset ja vesijumpat väliin siihen saakka kun oon rv 37+2 siel synnytystapa-arviossa käynyt, kun ei voi tietää mikä tilanne tuol kohdunsuulla on... En mä muutenkaan halua, että tämä vauva ennen sitä syntyisi : /

Hieno homma Terese, että vauva on alkanut syömään! =)

Nyt meen lepäilee, kun esikko nukkuu...

vaimo ja vaavi 35+1
 
Viimeksi muokattu:
Neukkakuulumisia eiliseltä: ei mitään uutta! Kaikki paineet ja muut entistä luokkaa. Kolmas lääkäriki oli mutt jotenki nuo 3 lääkärikertaa on ollu vähä yhtä tyhjän kanssa ku ne lekurit on ollu niin kamalan nuoria ett eipä ne oo sen kummempaa osannu sanoa. Tietysti kun kaikki kunnossa niin eipä siinä sen kummempaa sanottavaa vältsisti ookkaan mut toi kolmas eli eilinen kerta niin olis kiva ollu kuulla jotain tarkempaa. No kohdunsuu kuitenki kiinni ja "kiinteä", vaikka viimeeks "pehmeä".?!?
Joten ainaki uinti jatkuu sitten täällä suunnalla, se tuntuu niiiiiiiiiin hyvältä ja kerranki on niiiiiiin kevyt olo :p

Mutt lääkäri väläytteli sellasta ett ens ke kun neuvola ja katotaan taas (siis terkkari kattoo) sf niin mietittäis mahdollisesti kokoarvioultran tarvetta..meinaan nyt eilen 37+1 se oli 36...viime viikol 35, edellisel 34 ja sillee. ei kyl hirvitä koko yhtää mut ois niin ihanaa päästä ultraa!!!!!!! toivottavasti siis ens viikol saatais "ultratuomio" !!! :D

Josefiina ja tyttö 37+2

P.S ainiin ja ei oo vauva vielä malttanut juuri laskeutua. Eli kyllä vaikuttais ihan vahvasti vielä olevan useampi viikko aikaa, ihan jees, ett mä ehdin vielä saada viimesiä opiskeluhommia hyvälle mallille niin joulun jälkeen ois jäljellä vaan gradu maisterintutkinnosta :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikkis,

täälläkin nukuttu huonosti, blääh!!! 23 menin nukkumaan ja nukuin sikeästi 3h kunnes havahduin esikoisen astumiseen meidän makkariin. Oli nähnyt pahan unen ja köllötteli vartin mun kainalossa. Ihania kyllä molemmat lapset kun eivät "osaa" nukkua meidän välissä vaan jonkin ajan köllöteltyään haluaa takaisin omaan petiin, mä en osaa nukkua jos liikaa populaa parivuoteessa. No, mä valvoin in sitten melkein 3 tuntia 02-05 ja olin ihan töttöröö kun 08 herättiin kaikki. Onneksi viimeinen työpvä niin voi ottaa aamut vähän iisimmin.

Kuopuksen ollessa vauva, esikoinen oli 2-3 päivää /viikossa päiväkodissa 5-7 tuntia. Kun perustin yrityksen kuopuksen ollessa 10kk, esikoinen siirtyi 4pvää/viikko ja kuopus oli naapurissa hoidossa ne muutaman pvän mitä olin töissä. Aloitti tuo pienempi himpun vaille 2v:nä tarhassa 2pvää/viikko. Nyt kun muutamme, joudun ottamaan molemmat pois pk:sta ja ovat varmaan koko ensi kevään kotona. ARGH! Mä en ole mikään virikeäiti ja oon tykännyt niin kovasti kun ovat olleet osan viikkoa hoidossa. Onko muita, joilla useampi leikki-ikäinen kotona vauvan syntyessä? No pitää kai koittaa saada uudella paikkakunnalla isommat vaikka srk:n kerhoon tms.

Harsoja on esikoisen vanhoja ja Ikeasta ostin 3kpl uusia. Olisko yhteensä 10 ja niillä tullaan ihan hyvin toimeen kun pesukone pyörii kuitenkin päivittäin.

Maija rv 34+6
 
Maija mulla on täällä kotona 5 vuotias ja 1v9kk ikäinen kun vauva syntyy. Me käydään kahdessa perhekerhossa ja sitten vielä 5 vuotias käy seuriksen virikekerhossa. Mulle henk.kohtaisesti ei tulisi mieleenkään viedä lapsia hoitoon, kun itse olen kotona. Me puuhaillaan kaikenlaista, ulkoillaan, käydään leikkipuistoissa ja askarrellaan kotosalla. En minäkään mikään kauhean innokas virikeäiti ole, mutta lapset lähtevät ensi syksynä sitten hoitoon, kun menen töihin, niin nautin tämän talven kotosalla heistä. Ja kai mä vaan oon niin laiska, että en edes jaksaisi köijätä muksuja hoitoon aamuisin, jos ei olisi ihan pakko, nautin pitkistä aamuista yöpaita päällä kahvikupin kera sohvalla muksujen kanssa aamuohjelmia katsoen :LOL:

Eilen siellä äippäpolilla tuli käytyä, painoarvio 3,5kg, paikat kiinni, eli saletisti menee yli lasketunajan:mad:

kirppunen 39+4:heart:
 
Minulla tuntuu, että nyt ei tapahdu mitään... viime yön sai nukkuakkin =) No odotellaan sit vaan..

Pakko tuulettaa ku vaikka vauva vasta syntymässä ja työelämään paluu hamassa tulevaisuudessa niin olen jo nyt riemuissani kun työpaikka valmiina. Mies jatkaa setänsä yrityksessä ( sukupolven vaihdos ) ja mie pääsen sinne konttorirotaksi, aluksi osapäiväisesti ois tarkoitus :) Ei tarvitse sitäkään stressata ku liiton päivät huvenneet tässä ennen raskautta ihan kiitettävästi..

eipä mulla muuta =)

piprane ema ja Lotta 37+4
 
Neuvola kuulumisia: rv 38+6
Paino +1500/viikko :((((
Turvotus +
Verenpaine: 160/85 ja 141/85
Pissa puhdas
Hb 123
Sf 34
Rt, sydänäänet ++ ja liikkeet +
Liikkeitä kyllä saa kaivella oikein kunnolla. Tosi rauhallista ollu masussa.

Torstaina sitten äippäpolille TAAS!! Jos nyt jo sais käynnistely luvan. Niin ja vauva oli kuulemma tosi alhaalla.

Eveny ja poju 38+6
 
Nii ja noista harsoista et meillä on ne äippäpakkauksen harsot, joku lastentarvike liikkeen värillinen pakkaus (joissa kirjoitus vierheitä :D) sitten on s-marketin nalle kuvioisia pakkaus ja muutama käytetty sukulais lapselta. Mut olen tottunu käyttämään niitä paljon (just tuolla sukulaisilla kun hoidin lapsia) ja olen laiska pyykkääjä. :)
 
Oi ja voi, tiedä taas mitä uskoa LKS:sta... Mietin vaan mikähän tarinassa on totta ja mikä tarua.. Ensisynnyttäjä menee synnyttämään (la aika alle vkon päässä), valittelee supistuskipuja (supistuksia tulee tiheästi kuten pitääkin alussa) ja vaatii monta kertaa että tarkistettaisiin, onko paikat jo auki jne.. tarkistuksia ei tehdä ja isäkin lähetetään kotiin toiselle paikkakunnalle ja sanotaan odottavalle äitille että et sä vielä viikkoon synnytä.. no, kuinkas kävi, lopuksi kun paikkoja alettiin tarkistelemaan sitä oltiinkin jo kokonaan auki eikä isäkään paikalle ehtinyt saati tuo ensisynnyttäjä saanut mitään kivunlievityksiä..

Mun oma arvio tilanteesta on vaan karusti se, että ei ole osattu vaatimalla vaatia asioita, kyseessä kuitenkin mun mielestä aika hissukka ihminen, vaikka tämä itse sanookin vaatineensa monta kertaa ties mitä..

Mutta mikä noiden kätilöiden jne. velvollisuus on asiakkaan pyytäessä/vaatiessa kohdunkaulan tilanteen tarkistusta jne ? sen mä haluaisin tietää..eikös yleensä tarkistella varmuuden vuoksi tilanne.. ei kai kätilö voi oikeasti vaan ajatella jokaisen ensisynnyttäjän esittävän jotain tai olevan harhaluuloinen? Ja miksei tämä äitee päässyt miehen kanssa kotia jos ei kerta viikkoon muka pitäny tapahtua mitään..


että ei mulla muuta.. mietin vaan että missähän on nyt menny tarina uusiksi koska minä kun menin tarkistukselle mahakipujen kanssa niin kohdunsuun tilanne tarkistettiin kyllä..

H3idi ja pikkumies 38+1
Huomenna kokoarvioultra, JES!
 
Viimeksi muokattu:
H3idi, vastaavahan sattui juuri Tanyalle, joten uskon olevan mahdollista. Eikä Tanya vaikuta todellakaan hissukalta :) Itsekin olen ollut kätilön/lääkärin armoilla tosin eri syystä. Mua ei kuunneltu.

Täällä flunssa vaan jatkuu. Kohta pitäisi raahautua koululle vanhempainyhdistyksen kokoukseen, voi blaah... Veto on ihan pois, mutta pakko päästä hetkeksi kotoa karkuun :D

36+1
 
Zaijuskalle onnea käynnistykseen! Kohta sieltäkin on luvassa vauvauutisia! =)

Harsoja on meilläkin aika monta. Mä olen kolme äippäpaikkausta ottanut ja niistä harsoja saanut. Esikoisen aikaan mulla oli nuo äippäpakkauksen harsot + kaupasta ostettu harsopaketti ja ne olivat kaikki kovassa käytössä. Kuopuksen aikaan ostin lisäksi kuvioharsoja ja kolme niistä jäi hänelle käyttöön "uniräteiksi", joita hän vielä tänäkin päivänä käyttää. Meidän kuopuksen harsoilla on hänen itse keksimänsä nimi "Apu". Nyt ostin taas muutaman värillisen yksivärisen harson lisäksi ja ajattelin pärjätä näillä mitä meillä jo on.

Neuvolassa tuli tänään taas käytyä kahden viikon tauon jälkeen. (Mulla ei neuvolaa viime viikolla ollutkaan kun oli se synnytystapa-arviointi Jorvissa). Pissa oli puhdas, painoa oli tullut jotain 600g/viikko ja verenpaine oli 120/80. Sykkeet vauvalla oli 145 ja liikkeet ++. Sf-mitta oli sama kuin kaksi viikkoa sitten, eli 36 cm. Uusi aika on taas ensi tiistaina.

Kyllä nämä viimeiset viikot menee hitaasti. Yritän pitää itseni kiireisenä ja keksiä kaikenlaista ohjelmaa, ettei elämä menisi oman navan tuijottamiseksi. Vähän vaikeaa se tietysti on, mutta täytyy yrittää. Tänään mulla oli aamulla Jorvissa se anestesialääkärin tapaaminen, joka oli mun mielestä aivan turhan reissu. (Samat asiat ja kysymykset esitettiin jo synnytystapa-arvioinnissa, eli mitään uutta tietoa en saanut ja sain vaan vastata uudelleen jo aiemmin esitettyihin kysymyksiin). Tämän jälkeen mä menin poikien kanssa pitkästä aikaa taas seurakunnan perhokerhoon ja sieltä sitten Selloon syömään ja pienen tauon jälkeen neuvolaan. Kiireinen päivä oli siis, mutta sainpahan taas jotakin muuta tekemistä ja ajateltavaa.

Joku kyseli, että onko kenelläkään muita lapsia kotihoidossa vauvan kanssa samaan aikaan. Mulla on molemmat pojat kotihoidossa. Esikoinen nyt 4v 8kk ja kuopus 2v 5kk. Pojat tulevat olemaan kotona myös vauvan synnyttyä.

Nyt täytyy lähteä siivomaan kun miehen veli ilmoitti tulevansa tyttöjensä kanssa huomenna meillä käymään. (Tämä oli juuri se, joka ei halunnut tietää vauvan sukupuolta etukäteen). No, mä en stressiä asiasta ota. Näkee vauvatavarat jos näkee. En ala piilottelemaan mitään.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 36+6 (huomenna täysiaikainen!)



 
Viimeksi muokattu:
POKS 35+0! Vihdoin! Nyt lähti se viimeinen viiden viikon sykli joita olen elänyt. Tänään neuvolassa kaikki ok. Vauvan pää oli kuulemma laskeutunut jo niin, että sitä ei saanut enää heilutettua. :) Voi ku se tietäis hyvää ja sais sit synnyttää normi ajoissa ettei menis yli..

AaVee ja pikku L
 
Heissan leidit!

Harsoista olitte puhuneet mutta kysäisempä nyt kun tuli mieleen et mistä löytäisi edullisia pinnasängyn pussilakana&tyynyliina-settejä ? JYSK:stä ostin pinnasänkyyn patjan mut siellä nuo lakanat tai olla 20-15e/setti ja se on mun mielestäni ihan järkyttävä hinta vauvalakanoista :mad: Kirpparilta onnistuin löytämään jonkun itsetekemiä aluslakania mut noita pussilakanasettejä pitäis vielä hankkia kun tulis kohtuuhinnalla vastaan.

Mä kävin tänään siellä OYS:ssa synnytystapa-arviossa ja oli niin charmantti vanhempi herrasmieslääkärinä et se sai mut puhuttua siihen ulkokäännöksen yritykseen ;) Noh, se meni sitten hienosti ja vauva on nyt ainakin toistaiseksi oikeassa asennossa masussa <3 !! Toivottavasti tilanne on pysyvä.

Tuolla siis toimittiin asiassa sillä tavalla et menin suoraan synnyttäjien vastaanottoon jossa otettiin sydänkäyrää ja sen jälkeen lääkäri teki alatutkimuksen ja ultrasi vauvan. Lantiosta sanoi et hyvänkokoinen ja kun vauvankin painoarvio oli 3200g niin oli sitä mieltä että olisi ollut mahdollista myös synnyttää perätilavauva. Sen jälkeen olin taas käyrällä tunnin jonka jälkeen n. 15min meni käännökseen. Sen jälkeen tunti käyrällä ja kotiin. Olo oli toooosi väsynyt kotiin tullessa varmaan operaatiosta ja jännityksen purkautumisesta. Maha on vähän arka ja alapäätä on vihlonut ihan hyvin nyt illalla et ehkä kääntäminen vähän kypsyttää siellä tilannetta. Muutoin kokemuksena ihan ok ja tosi onnellinen oon et pääsen näillä näkymin normaalisti alakautta synnyttämään :)

Tää on omanapaista nyt mutta nyt pitää taas alkaa levähtelemään :D

JKMS ja 37+0
 
H3idi Itsekin olen kuullut vaikka mitä juttuja juuri tuosta ko. sairaalasta, mutta enpä itsekään osaa sen kummemmin niiden todenperäisyyttä arvioida. Kaipa se ihan hyvin voi olla mahdollista - sairaalassa ku sairaalassa. Itselläni ei ole viime kerrasta mitään moitittavaa, ja toivon ettei tule tämänkään reissun jälkeen.

Huomenna ois aamulla meno taas äippäpolille. Saas nähdä joko ne nyt käynnistävät vai laittavatko/päästävätkö edelleen kotiin. Käsittääkseni tuo riippuu täysin "alakerran" tilanteesta et onko se edistynyt vaiko ei. Eilisen päivän kyllä supisteli kyl ihan riittävästi, mut liekö nekään mitään saaneet aikaan (alan olla tämän asian kans jo aikalailla epäileväinen ja pelkään pahoin taas piiiitkää synnytystä) :(

No, jotain hyvää kuitenkin eli päästiin eilen muuttamaan tänne omaan taloomme. Talo on toki vielä kesken, mutta muuttokunnossa kuitenkin. Ihanaa, kun päästiin pois anoppilasta! :)

Juu, mut eipä tällä erää muuta.. Jos musta ei huomenna mitään kuulu niin synnärille/osastolle jäätiin...

Pirtsi 39+3
 
JKMS ootko katsonut Prismasta niitä lakanoita? Mä tässä joku aika sitten menin niiden vauvalakanoiden ohi, mutta hinnat ei jääny mieleen. Edullisia ne kuitenkin mun mielestä oli. Itse olen ostanut Ikeasta aluslakanoita, siellä on ainakin halpaa :) Ne on vieläpä niitä muotoonommeltuja, joista mä tykkään. Pysyy napakasti paikoillaan, vaikka vauva kuinka pyörisi unissaan.

Muoks. Just katsoin Prisman sivuilta ja siellä halvin pussilakanasetti on 16,95€. Ikeassa 9,95€.

Meilläkin on vauvan synnyttyä kuopus 2v 4kk kotihoidossa. Isommat onkin jo koulussa. Kuopukselle olen laittanut jo kerhohakemuksen ensi syksystä alkaen. Kaupungin kerhoihin on täällä aikamoinen tunku, joten laitoinpa hakemuksen jo hyvissä ajoin menemään.
 
Viimeksi muokattu:
harsoista, meillä on äippäpakkauksen harsojen lisäks yks ikean paketti ja name itin paketti, et olisko niitä sitten yhteensä se 15kpl.. Varmaan riittää kyllä vaikka en aio joka päivä edes pyykkiä pestä :)

lakanoista, mun kummitäti on ommellu melkeen kaikki lakanat! Isosta aluslakanasta saa monta pientä ja hinnakskaan ei tuu kun muutama euro :) Sitte pussilakanoita varten oon ostanu esim. muumikankaita ja kun niihin laittaa toiselle puolelle yks värisen kankaan niin niittenkään hinnaks ei montaa euroa tule :) kun noi muumit on muuten niin sika hintasia! Mut tietty kaikilla ei oo mahdollista ommella ite noita lakanoita.. Oon muutaman ostanutkin jostain tarjouksesta..

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, vloppuna oli mukavan tuntusta kipua lantiossa ja alapäässä mut sit su-ma yönä ne hävis! Noh, tänään tuli käytyä vähän shoppailees ja koko päivä meniki liikentees niin kivutkin palas :) Tosin ei nää nyt kuitenkaan mitään sellasia kipuja ees oo et synnytys alkas.. :/ Turvotuskin onneks lähti vlopun aikana johonkin, mahtaskohan 5 litran hedelmäsalaattikipalla olla jotain tekemistä sen kans :LOL:

hattis ja rimpula 38+3
 
Iltaa ...

Se olis niinkö toiseksi viimeinen ilta ennen laskettua aikaa pulkassa =)

Mun hyvä ystävä, jolla sama laskettu aika, synnytti tänään pienen pojan :heart:
Ihana juttu hänelle, että käynnistettiin. Oli jo tovin ollu kovin kipeenä suppareiden kans ja aamul äippäpolille mentäes oliki 4cm auki. Kalvojen puhkaisulla vaavi oli 6h ulkona =)

JKMS Kyllähän nuo lakanat on aika kalliita, mis tahansa koossa ostaa.
Ite oon hankkinu lakanoita Finnlaysonin tehtaanmyymälöistä (10e-15e kpl) ja sitte ikean lakanat on kivoja, mut isoja äp vauvan peittoon. Meillä esikoinen nukkui 2v asti vauvapeitolla, joten lakanoita tuli kyl sinä aikana kivasti hommattuu. Kahdet tein myös itse, omista lapsuuteni lakanoista joista siis yhdstä isosta pussilakanasta tuli kahdet =)

Meillä esikoinen meni tarhaan 2kk sitten ja on 10pv/kk. Pidetään se siellä myös vauvan synnyttyä. Tykkää niin kovin olla ja minusta tarpeen. Ollut siis kotihoidossa tähän asti.

OP, ai kuinkas nyt sillee harkitsit? ;)
ja voisin tuohon kyllä murahtaa, että et kyl mee ennen mua =P =P

jahas.. kello onkin sen verran että saa lähteä nukkumaan !!

Huomenna olis vuorossa toisen auton huolto, ku ei toisen auton huoltoon uponnu vastaku 2200e =( joten pitäkee peukkuja et selvittäis esim öljyjen vaihdolla ;)

Täällä alkaa torstaina Luhdan HintaRallit ja mä pääsen VIPPINÄ ennakko-ostoille huomenna =)
illalla olis mll syyskokous joten kivasti ohjelmaa koko päivälle !

Moiks, Hyvää yötä!

Moon ja pikkunen 39+5 (278/280pvää)
 
Meillä oli tänään se ultra :) Kaikki oli hyvin ja lääkäri sanoi et perjantaina uudelleen ja kannattaa ottaa omat tavarat mukaan.Todennäköisesti käynnistellään perjantaina :)
Siihenhän ei ole kuin muutama päivä enää.Iik!

Mieskin on ollut tänään ihan täpinöissä.Soitellut jo kaikki kaverit läpi.Jännittää.
Ihanaa jos pe käynnistää niin on paljon helpompi sopia lasten hoidosta.Tyttö on muutenkin menossa mummin ja ukin kanssa asuntovaunulle viikonlopuksi ja pojat sitten menevät muualle.

Sintsu poks rv.39
 
hiukan huolettaa ku tähän asti vauva monottanu joka yö ja päivä oikeen kunnolla ja nyt tänään tosi laiskasti ja harvakseltaa, ei yhtää sillee normisti..nyt iltaan jotain tuntuu........vaik lueskelin noist opuksist ett ois liikkeiden väheneminen normaalia näin loppua kohden..mutt kuitenki huolettaa..: / viikkoja nyt 37+3... ei oo vielä laskeutunu edes tai mitää..
 
Hello,

juu, kai se on vaan tsempattava itsensä jokapäiväiseksi 3 lapsen kotiäidiksi. Tuo 4,5v käy sääliksi, on ollut 2vuotiaasta asti päiväkodissa osan viikkoa ja nyt tämän syksyn 3 pvää/viikko. Tykkää tädeistä, on kivoja kavereita ja aivan ihana pieni 18 lapsen sisaruspäiväkoti (kaikki samaa ryhmää keskenään ja paljon sisaruksia), tekevät joka viikkoa metsäretken, käyvät teatterissa, joka viikko jumppaa, askartelua ja kaikkea kivaa ja extraa, mitä isoissa päiväkodeissa ei ainakaan usein ole. Ja nyt sitten yhtäkkiä kotiin!! Tuo 2v4kk on sellainen mammanpoika, vaikka hänkin tykkää olla tarhassa, mutta siis menee kotona ihan kivasti vielä vaikka kaikki päivät. Tuolle isolle kyllä aika käy tylsäksi. Ja kaikki puistoilukaveritkin jäävät tänne entiselle asuinseudulle. Sniif. No, toivottavasti onnistumme saamaan kerhopaikan.

Nyt olen sitten minäkin virallisesti mammalomalla! Jippii! Otinpa tuossa miehen seuraksi puoli lasia punaviiniä, oi autuus! Mies laittelee just lapsien vuoden aikaisia hoitokuluvakuutuksia Pohjolaan, kamala duuni! Viime talvena molemmat olivat useammassa korva- ja silmätulehduksessa ja kuumeflunssissa ja lääkärikeikkoja piisasi...Tuo 4,5v ei ole koko ikänään ollut niin paljon kipeä kuin viime vuonna. No, tämä syksy vaikuttaa hyvältä, kumpikin on ollut terve koko syksyn! kopkopkop. Mutta on tuo Pohjola syvältä, tekisi mieli vaihtaa firmaa.
 
H3idi, vastaavahan sattui juuri Tanyalle, joten uskon olevan mahdollista. Eikä Tanya vaikuta todellakaan hissukalta :) Itsekin olen ollut kätilön/lääkärin armoilla tosin eri syystä. Mua ei kuunneltu.
juu piti palata vielä tanyan kertomukseen, ja tarkistaa ymmärsinkö oikein, ja ymmärsinhän mä. Mutta tosiaan tällä tutulla (siitä mä tiedänkin että sille on voinu kerran kaks pyytäminen olla sama, kuin meille toisille 10 kertaa pyytäminen, ja sen jälkeen on vaan tyytynyt oloonsa..) tuo tilanne oli eri, ei jouduttu käynnistelemään tms. yksinkertaisesti oli vaan osastolle otettu ilman mitään tarkistuksia jne.. ja siitä se ristiriita mun mieleen tulikin että miten ihmeessä voidaan jättää tarkistamatta todellinen tilanne..ja miksi sanotaan että viikkoon ei vielä synnytetä muttei päästetä kotiinkaan eikä anneta kivunlievityksiä vaikka supistuksiakin on ollut selvästi.. äh, en tiedä. joku siinä mättää ja mä kyllä huomenna kysyn tuolla ultrassa että miten on mahdollista että synnyttämään tullutta ei ole tarkistettu millään tavalla :p saanpahan itselleni tarinan päätökseen..


mä tänään höpisin pojalle että huomisen jälkeen saat tulla pihalle sitte.. vähän jänskättää tuo ultra.. lähinnä se että ottavatko mun huolet tosissaan tosta lantion koosta, migreenijutuista yms..

mieskin sanoi tänään että hällä alkaa sitte vasta jännittää ku h-hetki tulee.. oikein itsevarmana tokaisi.. ihana toinen :heart:

Pirtsi: saas nähdä pääsetkö sä sitten uudelle puolelle, vaikka ne netissä lupailee että vasta 1.11 aukeaisi uusi puoli.. peukkuja kuitenkin taas että kaikki on hyvin :)

2 hengen huoneissa on kuulemma ne hoitotasot jne.. ja 3 hengen huoneissa sitten ei :O mutta ihmettelen että miksi niitä 3 hengen huoneita pitää edes laittaa..luulisi äitien ja vauvojen levon tason jne olevan parempi kun ei ole kuin yksi itsensä lisäksi huoneessa.. varsinkin kun pääsääntöisesti tästä lähin vauvat on vierihoidossa niin voi olla melkonen älämölö ja vaikea tilanne jollekkin herkälle ensisynnyttäjälle olla 2 muun kanssa samassa huoneessa..
kaikkea se minäkin mietin.. mä vaan pidän omaa rauhaa tärkeänä uusien asioiden kanssa ja vähän jännittää miten siellä osaa toisten keskellä mitään tehdä :ashamed:
 
Kovasti piti mun johonkin kommentoida, mutta en taida enää varmaksi muistaa, mikä se oli...

HEidi Mihis tuo migreeni vaikuttikaan? Mua kiinnostaa, kun kerran on ollut ihan aurallinen migreenikohtaus, ja muuten harvakseltaan aurattomia päänsärkymigreeneitä. Ois ihan kiva tietää, jos oli jotain, jota kannattaisi tietää yhteisvaikutuksista tms.! Aiemmin täällä taidettiin siitä mainitakin, mutta kun ei tähän päähän jää mikään asia..

Harsoista Serkun kokemuksesta (sottaavainen vauva) päätin itse pelata varman päälle noissa harsojutuissa, joten äitiyspakkauksen harsojen lisäksi on Anttilasta sellainen iso paketti valkoisia harsoja sekä kuuden paketti kuviollisia, vihreänsävyisiä harsoja erityisesti pukluräteiksi. Yhteensä kai laskin, että noin 17-18 harsoa. Sillä luulis näin alkuun pärjäävän :) Ainakin nuo Anttilan jutut olivat mukavan edullisia, merkiltään Anno.

Tänään käytiin synnäriin tutustumassa, ihan mukava kierros, vaikka suurin anti olikin lähinnä se, että näki sen Naikkarin synnytyspuolen yleiset tilat ja miltä synnytyssalit näyttää. Kätilö, joka niitä esitteli, oli mukavan rempseä, mutta painotti mun makuun vähän liikaa sitä epiduraalin ihanuutta joka käänteessä. Nimitti luomusynnyttäjiä (tai niitä jotka ainakin tahtoo luomusynnyttää) Elli Naturelleiksi, mikä oli musta ehkä vähän lapsellista, kun kyse on toisen ihmisen vapaasta tahdosta ihan siinä missä puudutteetkin.. Noh, ihan mukavalta paikka vaikutti, ja nyt tuntuu taas asteen verran todellisemmalta tuo synnytys. Ainakin sieltä sai hyviä neuvoja sen suhteen milloin kannattaa sinne sitten lähteä ja miten tullessa toimitaan.

Huomenna taas kiire päivä eessä, äitiyslomalaisella, joten nyt nukkumaan. Tsemppiä kaikille, joilla saattaa käynnistys tai itse synnytys ihan omillaan käynnistyneenä olla eessä parin päivän sisään!!!

Siilinlapsi ja öttis 35+5

PS. Meillä oli äiti vierailulla ja syömässä, ja nautiskelinpa minäkin ihan lasillisen punaviiniä sen kunniaksi, ihanaa!
 
Hei. En ole täällä kauheasti kirjoitellut, joka päivä kyllä yrittänyt lueskella ja eläytynyt teidän raskauksiinne :heart:

Meille syntyi lauantaina 23.10.10 pieni tyttönen tasan rv 38, mitat 2980g ja 48,5cm, py 33cm. Neiti pääsi vähän yllättämään, sillä vuosi sitten syyskuussa isoveli odotutti itseään käynnistykseen asti rv 42+1 asti, niin enempi olin varautunut 40+ viikoille tämänkin menevän, vaikka ihan samoin oli ennakoivia oireita molemmista =)
Yöllä alkoi vähän veristä limaa tulemaan, ei mitenkään paljon, mut pyyhittäessä sai useamman kerran aina pyyhiä. Päivän mittaan tuli satunnaisesti kipeähköjä suppareita tyyliin yks tai kaks tunnissa, niinku joka päivä, ja mikäs ihme kun 1v 1kk-ikäisen vipeltäjän perässä piti juosta. Päivällä mua alkoi kuitenkin stressata tilanne, sillä reissuhommia tehnyt mieheni oli koko viikon ollut pois kotoa ja tiesin hänen olevan muutaman tunnin ajomatkan päässä nukkumassa lakisääteistä nukkumataukoaan. Soitin synnärille, ettei mulla ole hoitajaa pojalle jne, niin pyysivät näytille varmuudeks ku kaks aiempaa synnytystä ollu suht nopeita (5,5h ja 3,5h). Siellä sit yllätys suuri: paikat auki 5cm, kaulaa alle sentti ja kohdunsuu laskeutunut hyvin alas. Mut suppareita ei edellenkään häiritsevästi. Soitin miehelle joka onneks jo lähellä kotia, ja sit ite lähdin ajamaan kotiin pojan kans pelko pepussa että jos käynnistyy kesken ajomatkan. Mies oli viideltä kotona ja me heti perään. Hän meni suihkuun ja sillä välin mulle tuli jokunen tosi kipeä suppari ja vauva painoi tosi hurjasti. Klo 17.45 istuttiin jo autos, klo 18 mies ja poika jättivät mut synnärin pihaan. Kätilö tutki heti, 7cm auki ja kaula hävinnyt. Kävelin siitä saliin lääkärin kanssa joka antoi kohdunkaulapuudutteen, ennen sen tehoa kärvistelin siinä pari supistusta. Sit tuli autuus ku puudutus tehos täydellisesti. 1,5h makailin kyljelläni käyrillä ja rauhassa siinä olin. Supparit tuntui mut kertaakaan ei tullu olo että ois tarvinnu sängynlaidasta puristaa tai edes voihkia. Kätilö sanoi että soita kelloa jos vedet menee ja klo 20.03 ne poksahti. Kätilö tuli ja pyysi kääntymään selälleen että tutkitaas tilanne ja veteli hanskoja sammalla käteen. Sit huudahti ettei katotakaan sillä pää näkyy jo, että ponnista heti ku supistaa. Siinä sit just sopivasti tuli supistus ja aloin ponnistaa, ni 2 sekunttia myöhemmin oli todella kinainen 10-pisteen tyttönen syntynyt :heart:
Helppo ja kivuton kokemus. Äärimmäisen lempeä synnytys :heart:
 

Yhteistyössä