Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Mä oon ihan hämmästynyt, että jotkut on jo käynyt lääkärineuvolassakin - kun tänään juuri kyselin, että millos se sitten on ja terkkari sanoi että viikolla 26! Miten voikin olla noin suuret erot paikkakunnittain. Mites teillä jotka jo alussa käytte, onko teillä useampi lääkärineuvola sitten? Itse kun muistaakseni kävin vain kerran viime raskaudessa siinä puolivälin jälkeen, siellä todettiin että kaik hyvin ja heippa. :D

(.) Tänään pääsin vihdoin sitten siihen toiseen viralliseen neuvolaan, seuraava onkin heinäkuussa sitten. Kohtu huiteli ihan jonkin verran jo navan yläpuolella - selittänee tämän huikean mahan kasvun. Muuten kaikki oli hyvin, pikkusella hyvin tilaa oli uida doppleria karkuun - sykkeet oli sitten jotain +150 kun kiinni saatiin. :)
 
Kiva kun pääsi mukaan, täällä on niin hyvä vastaanotto uusille :)

Kivuista joku kirjoitteli, mullakin on ollut jonkun verran ihmeellisiä kipuja kohdunsuulla (?) tai jossain tuolla sisällä ylhäällä..niitä on tullu varsinkin kävellessä pidempään (lenkkeily, töissä, kaupungilla) ja kävelylenkkeilyt onkin jääny sen takia aika vähälle kun ei oikein tiedä että onko se normaalia vai ei. Toisaalta neuvolassa kyllä sanottiin että ne on vaan kohdun kasvukipuja mikä voi ollakin ihan totta kun nyt ne on taas vähentyneet.

Mietin tänään jo rakenneultraa (18.6.) ja että miltähän se pikkuinen mahtaa sillon näyttää, np-ultrakuvat kun oli vielä suht epäselviä vaikka kyllähän niistä ihan pikkuihmisen tunnistaa ja kaikki kädet ja jalat. Muutos voi olla aika hurja, tulispa se ultra nopeesti :heart:

Tää vatsan kasvaminen on kyllä aiheuttanu mulla ainakin vähän ristiriitaisia fiiliksiä tällä hetkellä. Se on nyt muutaman päivän aikana oikein pompsahtanu esiin ja vaikka sitä vauvamahaa on tässä koko ajan odotellu ja toivonu niin hartaasti niin nyt kun se alkaa oikeesti olla peittämätön niin joku pieni ahdistus nousee. Ehkä suurin syy siihen on kun haluisin peitellä sitä töissä vielä jonkin aikaa ennen kesäloman alkua. Mites teillä muilla?

Kubix 16+6
 
Tänään oli nt-ultra ja kaikki hyvin :) Vauva oli vilkas ja 7cm kokoinen. Niskaturvotus 1,2mm. Vauva vastasi viikkoja 13+1 ku oli hieman iso mutta la pysyy samana. Rakenneultra on 17.7, sitä odotellessa :)
Kystasta kyselin samalla, se on pienentynyt kun aiemmin oli 5cm ja nyt vain 1,5cm.

Mun la voisi vaihtaa 27.11, varhaisultrassahan se todettiin jo ja ajattelin että nyt voisi jo vaihtaa se.

Pahoinvointi on helpottunut, mutta vettä en siltikään pysty juomaan vielä normaalisti. Muuten oksu tulee helposti. Toivottavasti se menee pian ohi.

malendra + pikkuinen 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin alkaa vatsa olla jo pikkuisen esillä ihan vuorokaudenajasta ja muusta riippumatta, pitäisi olla taaksepäin kallistunut kohtu mutta viime raskaudessakin se vaan oli isompi potkupallo kuin suurimmalla osalla kavereista. Lyhyt selkä...

Raskausarvista
sen verran etten viimeksi rasvaillut lainkaan, ja yksi pieni raskausarpi tuli synnytyksen yhteydessä navan päälle kun kätilö painoi koko voimalla päältä. Tai ainakaan ennen sitä en ollut huomannut mitään. Se on mun käsittääkseni enemmän oman ihon rakenteesta kiinni kuin rasvaamisesta, ja siitä kuinka paljon painoa tulee.

Vaatteissa sillä linjalla että normirekeistä löytyy hyviä hameita ja vanhempien naisten osastoilta "anteeksiantavia" toppeja joilla pääsee jo pitkälle, sitten joustovyötäröisiä haaremihousuja <3 joita voi pitää myös ennen ja jälkeen isoimman rantapallovaiheen. Jotain leggareita ja sukkiksia mallia maha on kyllä, ja harkitsen äitiysfarkkujen ostoa, viimeksi sinnittelin pitkälle normifarkuissa ja ei se ehkä oo se juttu kumminkaan..
 
Onpa ihanaa, että nyt on tullut ihmisille vain hyviä uutisia, onnea niistä! :)

Äitiysvaatteita en ole ostanut vasta kuin yhdet trikoot. Äippäfarkut aion lähiaikoina ostaa ja yhden hameen tein itse. Äippäleggareita pitäisi varmaan myös ostaa niin olisi helppo pitää hameita ja mekkoja, huomaan nimittäin, että helma tuntuu lyhentyneen kummasti kun kiloja on tullut lisää :ashamed: Tavallisia farkkuja käytin vielä viime viikolla, mutta nyt ne ei tunnu enää mukavilta.

Huh, meillä on kamalan kuuma, kun naapurimme (rivarissa) on ketjupolttaja niin emme voi oikein pitää takaovea auki. Yritin äsken, mutta kokoajan nenääni tulee tupakansavu ja pitää mennä laittamaan ovi kiinni. Rasittavaa.
 
wbä, mä olin just eilen lääkärineuvolassa. Mulla ensin neuvolan täti katsoi hemoglobiinin, verenpaineen ja virtsanäytteen ja punnitsi. Sen jälkeen menin sinne lääkärin luokse. Siellä sitten kuunneltiin sydänäänet, ultrattiin ja tehtiin jonkinlainen sisätutkimus ja vatsanpainelu. Sitten vaan keskusteltiin jotain yleistä. Ei mulla ainakaan ollut sen kummempi :)
 
En ole näköjään muistanut ilmoittaa laskettua aikaa, huomasin kun katsoin listaa :) eli siellä on tälleen Sirpa75 / 38 / 2.&3. / JS

Laskettu aika on siis 28.11. ja ton JS vois vaihtaa NKL. NP-ultrassa sanottiin että kaksoset mennään yleensä kyllä synnyttämään naikkarille kun neuvolassa sanottiin että mennään jorviin.. ehkä mä kuitenkin menen suoraan naikkarille kun siellä on lastenklinikka vieressä..

eli siis 28.11. Sirpa75 / 38 / 2.&3. / NKL

näin eilen erään tutun jonka oon viimeks nähny useampi kuukausi sitten kun kävin ratsastamassa.. Totesi mulle että täällä on jo aika iso maha, tota ei pahemmin enää piilotella :LOL: laitoin eilen päiväkodin kevätjuhlaan sellaisen mekon joka toi oikein esille ton rintojen alta alkavan kohdan ja oikeesti mä näytin jo siltä että siellä olis rantapallo nielastuna... apua mitä se on 10 viikon päästä :O

~s~ 12+6 (vaikka virallisesti järjestelmän mukaan 12+5 mutta mä menen kyllä mielummin sen oman kiertoni mukaan)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Täällä oli ensimmäinen lääkärineuvola jo viikoilla 7+2 (8+5 kuukautisista laskettuna, joka kyllä vaihtui tuohon 7+2 neuvolan aikana). Mitäpä siellä tehtiin, ensinnäkin lääkäri oli sellainen 50+ mies, jonka olivat kaivaneet naftaliinista kun oikea neuvolalääkäri oli lomalla. Mies ei katsonut kertaakaan silmiin, mumisi puheensa ja kun yritit kysyä jotain, ei vastannut. Neuvolakorttia tutki kuin suurtakin ihmettä. Sisätutkimus ei ollut sisätutkimusta nähnytkään, tunnusteli siis vain kohdunsuun. Lisäksi paineli vatsanpeitteiden päältä niin kevyesti, että jos yritti jotain löytää, ei kyllä varmasti löytänyt. Terkkari sitten ultrasi. Kaikkein parasta oli, että kun homma oli "bueno" hän kysyi itse, olisiko jotain kysyttävää, no eipä ole enää, sain todeta kun ei kerta vastaillut silloin kun kysyin. Onneksi terkkari sitten vastaili kysymyksiini tämän lääkärineuvolan jälkeen.. Toivon todella, että seuraava lääkärineuvola ei osu oikean lääkärin lomaviikolle.

MrsRock ja 11+3
 
Tiiättekö kuulkaas mitä rupesin miettimään... Ristiäisiä! Tai nimiäisiä tai jotain. En tiedä et kastetaanko meidän lasta. Itse en halua ja mies haluaa. Tuli yhtäkkiä ihan hillitön paniikki, et missä hitossa ne järjestetään, kun meillä on niin minikämppä kaikille vieraille. Jos tulee vain perheet niin väkeä tulee n. 20 ihmistä. Ja meillä ei ole kuin 75neliöö. Ja en tiedä ketä tulis kummiksi tai ketä pitäis pyytää. Hyvä nyt panikoida, kun viikkoja huomenna se 16+0. :LOL: huh huh. Jos alkais tekeen jotain järkevää. Liika lomailu aiheuttaa näköjään stressiä! :D

Mixed&Kunkku 15+6
 
Mäkin oon miettinyt jo ristiäisiä :D meillä oli tytön ristiäiset mun vanhempien luona ja sinne kun on matkaa, niin oon miettinyt miten miehen talvilomat kannattaa sijoittaa :) kummit haluaisin sukulaisista kuten tytölläkin, joten ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa.

Maha on täälläkin viikon aikana pompsahtanut oikein kunnolla esiin, onneks oon ennen raskauttakin käyttänyt suht löysiä vaatteita, niin hyvin saa vielä peittoon. Meillä 4d ultra 3 viikon päästä ja siihen asti olis kiva pitää salaisuus vaikka muutamalle työkaverille onkin tullut taas kerrottua.

Mahaa oon rasvaillut Bepancarella. Viime raskaudessa ei arpia tullut vaikka en muistaakseni rasvaillut kummemmin. Nyt kuitenkin ikää ja lähtöpainoa enemmän niin ajattelin rasvailla.

Kipuja mulla on myös ollut, sivuilla noin munasarjojen kohdilla kovia äkillisiä, oisko ne sitten jotain repäisykipuja ja sitten just jossain kohdunsuun/ kaulan kohdilla semmoisia viiltäviä kipuja.

En oo niin osannut väsymystä raskausoireeksi ajatella, mutta nyt vasta huomaan miten väsynyt oon ollut kun se on helpottanut. Ihan älyttömästi tuntuu yhtäkkiä olevan virtaa, osansa varmaan kyllä näillä ihanilla lämpimillä kesäpäivillä :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille ja tervetuloa uusille :)

sugar crush ja sisu 14+5
 
Meilläkin käydään tasaisin väliajoin keskustelua ristiäisistä, tai oikeastaan siitä että pidetäänkö sellaiset vai ei : / Meillä se olen minä joka haluaisi lapsen kastaa, mies ei halua.. Aika ehdottomia ollaan molemmat toistaiseksi oltu, vielä ei ole sopua tähän asiaan tiedossa. Minä siis kuulun kirkkoon, mies ei. Ehkä jossain vaiheessa löytyy yhteisymmärrys (tai siis jompikumpi taipuu :ashamed:)

Yhdesti olen tänä aikana ollut neuvolalääkärillä, mutta se oli itse varaamani ylimääräinen vastaanottoaika lääkkeen määräämistä varten. Lääkäri teki kuitenkin pikaisen(?) sisätutkimuksen, tunnusteli kohtua vatsan päältä ja kuunteli sydänäänet, jotain merkintöjä laittoi sitten äitiyskorttiin.

Muuten neuvolakäynnit olleet 8+0 ja 15+6, seuraava on muistaakseni 21+0 ja viikko ennen sitä on sitten rakenneultra. Viime neuvolakäynnillä noin viikko sitten ei muutes katsottu ollenkaan hemoglobiinia, tajusin vasta jälkikäteen kun yksi kaverini ihmetteli että näytän kalpealta ja väsyneeltä.. Ne sydänäänet on niin valloittavat että kaikki muu taitaa tällä mammalla ainakin unohtua :D

Onnea taas meille kaikille hyvistä uutisista ja sovitaanhan samalla että marraskuisille ei enää ikäviä uutisia tule!

Bosch 17+0 (kolme viikkoa rakenneultraan :attn:)
 
Onhan noita ristiäisiä tullut mietittyä :D Siihen tulokseen ollaan tultu että kotona pidetään :)

Käväsin neuvolassa tänään, ei mitään ihmeellistä. Paino noussut mun mielestä aivan liikaa, th taas tuumasi että sen pitääkin nousta. Kohtuuden rajoissa siis hänen mielestään, minä taas itkua väänsin.
Hemppa on laskenut, joten oisko siinä osasyy alavireisyyteen ja väsymykseen. Osansa tekee työputketkin ja se, että vapaapäivilläkin on ollut nyt menoja niin aikasin että ei saa nukuttua pitempään vapaillakaan. Paineet sentään ok, niiden kanssa oli edellisessä raskaudessa huolta.
Kaikki ihan kunnossa kait muutenkin, tyttöä tuo kovasti meille arpoi :D Vauva liikkui vilkkaasti ja sydänäänet 150+.
Soittoa tai kirjettä ei oo myöskään polilta tullut, joten kai tässä nyt uskaltaa rauhoittua hetkeksi niiden riskilukujenkin suhteen...!

Harvassa on kyllä tosiaan nykyään neuvolakäynnit, seuraava on sitten vasta elokuun alussa. Lääkärineuvola lienee vasta loppuvaiheessa kuten viimeksikin, kuitenkin uudelleensynnyttäjä olen niin synnytystapa-arviolle ei sinänsä ois varmaan edes tarvetta enää. Silloin on kuitenkin ylimääräinen ultra, ihan kiva :) Kesäkuun lopussa rakenneultra, sitä odotellessa.

Ankka & Bebe 15+6
 
Nimiäiset pidetään meillä. Siis juhlien fyysinen paikka on auki, varmaan mun vanhemmilla, siellä on tilaa. Mutta lasta ei kasteta. Mies ei kuulu kirkkoon, minä kuulun mutta en usko. Mun tyttöä ja meidän 1v2,5kk poikaa ei oo kastettu, niin ei myöskään tulokasta. Kummankin halusta näin.

Hempan seuranta mulla tarkistettiin se ekalla käynnillä koska aiemmissa raskauksissa se on ollut alhainen. Se oli silloin tosi hyvä ja koska en tuntenut itteeni mitenkään normaalia (tavallista raskaus väsymystä lukuunottamatta) väsyneemmäks, niin sitä ei katsottu viime käynnillä. Th sanoikin, että tarkkaillaan sitä enemmän sitten puolivälin jälkeen kun yleisesti odottavilla äideillä se laskee niillä tienoilla.

(.) olossa ei mitään uutta tai ihmeellistä. Ollaan oltu paljon ulkona kun on ollut hyvät kelit.. Eilen en sitten ollut muistanut juoda tarpeeksi vettä, niin illalla oli mojova päänsärky. Auttoi sitten, kun join litran vettä ja nakersin suolatikkuja, niin palautui tasapaino.

CL ja salamatkustaja 15+4
 
Ristiäiset ehdottomasti täällä pidetään ja varmaan häät samaan aikaan :) Kun oltiin menossa tänä kesänä jo mutta sitten peruutettiin niin sit aateltiin että siin kasteen yhteydessä kirkosssa kun mulla on jo hääpukukin ostettuna jne.. :)

Neuvolaa ootellessa tässä ,viikon päästä olisi :) Jänskättää kun en oo saanu dopplerilla ite kuuluun sydänääniä....


Teps&vaavi 15+0 pokspoks
 
Me ollaan miehen kanssa molemmat erottu kirkosta, joten vauvaa ei tulla liittämään kirkkoon. Saa sitten itse vanhempana päättää haluaako liittyä. Joten meille on siis tulossa nimiäiset. Me asutaan isohkossa omakotitalossa, joten luultavasti pidetään pienimuotoiset juhlat ihan kotona. Aikanaan meillä oli myös siviilivihkiminen uskomattoman kauniina kesälauantaina juhlapaikan pihalla. :)

Neuvolaa täytyy odotella vielä reilu viikko. On ihan mukavaa mennä taas, kun neuvolan täti on tosi mukava. Olisi myös kiva päästä kuuntelemaan siellä ekaa kertaa sydänääniä, vaikka ne nyt kuuluukin edessä olevasta istukasta huolimatta tosi hyvin kotidopplerilla. Mulla ei ollut kauheasti ylimääräistä ennen raskautta, joten se on varmaan osaltaan helpottanut äänien kuulumista. Muistaakseni myös joskus hoitojen aikaan kommentoitiin, että kohtu olisi eteenpäin kallistunut.

Väsymys on vieläkin aika kovaa, joten odotankin innolla, koska se energinen aika alkaa!

Hydra 13+0 poks! :heart:
 
Mäkin voisin tänään poksuu 16+0! Wuhuuu!

Mäkin ehdotin miehelle, et oltais menty samalla naimisiin, kun on nimikekkeritkin niin ei se vieläkään lämmennyt ajatukselle. Se haluaa edelleen ne prinsessahäät. Sen verran on antanut myöten ettei tarvi sentään kirkossa mennä.. :D eilen niistä ristiäisissä puhuttiin niin kyllä varmaan meidän lapsi tullaan kastamaan, mut tilaisuudessa ei lauleta virsiä ja tehdään niin neutraali toimitus kuin mahdollista. Musiikiksi tulee esim. Johanna Kurkelan ainutlaatuinen ja se lastensairaala biisi lohtu yms.

Mulla on taas ens viikolla neuvola! :D niitä on nyt kahden viikon välein. Eka se lääkärineuvola ja nyt normineuvola. Tilattiin paperit ex-sairaalasta edellisestä synnytyksestä ja lähtään vähän miettiin synnytyspelko asiaa ja et miten lähetään suunnitteleen tulevaa synnytystä. Mä oon yrittänyt liikkua ihan älynnyt ettei painoo kertyis eikä vauvasta tulisi iso, et saisin sen kuitenkin normisti synnyttää. Eilenkin tein kaks kävelylenkkiä ja 10km pyörälenkin..

Kohta lenkille!

Mixed&Kunkku 16+0
 
Täällä neuvola takana... Kaikki hyvin

Hemppa 124 Ei tarvii rautaa syödä, paineet oli edelleen hyvät, Paino ei ollut noussut vaan tippunut 100g eli viimeks oli se noussut sen 1,4kg nyt siis 1,3kg tullut Joten ihan hyvä se on.. kai :) rehut kyllä edelleen himona.. Sydän äänet oli tällä kertaa 143 :) hetken joutus hakemaan ja mamin nälkä aiheutti pieniä omia sivu ääniä :ashamed: oltiin juuri herätty ja otin lääkkeen niin en ennen neukkua ehtinyt syömään. :) Jotenkin nyt molemmilla kertaa neukku sanonut et äänet kuuluu takaata ja enemmän oikealta puolelta et onko vauva jossain takana vai miten takana? istukan pitäis olla takaseinässä nt-ultran mukaan. Mutta poksumisen kunniaks saatte kuvan masusta :) kai siin jo vaavimasu näkyy :ashamed: Seuraavaksi kk päästä vasta neuvolalääkäri ja mein terkka on lomalla et joku sijainen siin sit ottaa painon ym.



Perehdyn pian lisää tein kommentteihin :)

moon stars ja tirriäinen 13+0
 
Tänään se oli sit vihdoin mullakin np ultra. Kaikki oli hyvin, seulat ja niskaturvotus oli ok. Laskettuaika pysyi samana, vaikka vastasikin kahta päivää suurempaa.

Ristiäisistä oli puhetta. Niitä olen jo itsekin miettinyt. Tällä kertaa pidetään ainakin tähän tietoon ihan omassa kodissa, koska asutaan omakotitalossa ja täällä on hyvin tilaa. Kummeja ollaan kovasti mietitty kanssa ja ne on vielä pohdinnan alla.

Neuvoloista. Mulla seuraava aika on vasta 17.6. Ensimmäinen neuvola mulla oli 10.4 ja oon tässä ehtinyt myös käymään neuvolan varhaisultrassa 30.4, että ei turhan usein kyllä tarvi käydä neuvolassa.

Mamma 12+5
 
Moimoi! Mukaan ilmoittautuu myöhäisheränneenä tapansa mukaan kanna. Viikkoja hyvin jo takana, kaikki ekat neuvolat ja ekat ultrat hienosti takana. Ketjua olen seuraillut alusta saakka, nyt päätin sitten itse astua mukaan keskusteluun.

Täällä vointi hiljalleen tasoittuu, tänään ensimmäinen päivä kun en ole oksentanut lainkaan. hiphei!! =) elämä ehkä siis todella voittaa. kirjaimellisesti.

Mukava ollut lukea teidän kokemuksista. Itsellä kokemukset neuvolasta hieman päinvastaiset kuin valtaosalla. Mä en nimittäin pidä mun neuvolatädistä yhtään, kahdesti sen tavanneena en nyt oikein tiedä pitäiskö yrittää vaihtaa vai kärvistellä... Varmasti asiansa osaava, mutta niin erityylinen mun kanssa, että hermo menee. Se ei herätä mussa luottamusta.. no, jos vielä kerran yrittäis..

LA 1.11/ kanna/ 30/ 1./ KOS

16+5
 
Moikka kaikille,oon alottanu duunit taas ni siks en kauheest oo jaksan koneella istuskella,oikestaa illat menee plikkoje kaa touhutes ja sit mami onki sika puhki :) Raskausarvista,mulla ei esikosta tullu ku pari hassua,kuopuksesta tuli sitte senki eestä ja nytte sitte ootan et tulee lisää ja vanhatki rupee punertaa mut eipä sille mitää voi =/ Rumia ne o :( Mulla o tähä menness ollu neuvolakäyntei kaks,eka oli joskus rv 8-9 ja sitte oli np ultra rv 12 pääl ja sitte neukkulekuri rv 13pääl,nytte o sitte ens pe taas neukku ja sitte o rv 18,huomenna poksuu rv 17 :) Mä en oikeastaa oo hankkinu mitää uudell vaavill nii paljo o plikkoje juttuja et ei oikee tartte.

Annilaattori ja papu 16+6
 
Täytyy tulla tännekkin ilmottaan että sain tänään ilmeisesti ekan kerran sydänännet kuuluviin kotidopplerilla,tosin vaan muutamaks sekunniks :DD

Ompas jo moon starilla massua, missä mun massu on?? :DD
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Tulin vaan äkisti poksumaan kesken työpäivän. Mökille lähdetään heti kun työt loppuu. Ah, ihana helle!

Tätä mahaa ei salata enää. Varmaan pakko paljastaa porukoille nyt viikonloppuna tai viim maanantaina. Toisaalta en kyllä haluais kun vasta rakenneultran jälkeen mut kai se on pakko. :LOL: Mulla oli itseasiassa esikoista odottaessa tosi pieni maha ja tää maha on nyt samankokoinen ku synnärille mennessä... mikähän valas musta vielä kuoriutuukaan... :x

Raskausarvista oon joskus lukenut että riippuu ihan ihmisestä kelle tulee ja kelle ei. Mulla ei tullut edellisistä ja tuskin tulee nytkään.

Ristiäiset pidetään samalla kaavalla kun edellisetkin, eli kirkossa kastetaan ja juhlat on sitten omassa kotona. Tytölle ois nimikin valmiina.. poikahan se sieltä varmaankin on tulossa. :D


Työt jatkukoon...

Ymmi, 17+0 POKS
 
ristiäisistä Meillä on ihan normaalit ristiäiset varmaan.. niin mein suvussa aina on ollut ja miehellä niin pieni suku et harvemmin ristiäisiä on :) joten juhlitaan kun kerta syytä on.. Tarjoilua oon vähän miettinyt katotaan mihin päädyn lopulta :) ja todennäköisesti sitten joku seurakuntatalo tai muu vastaava tila sitten siihen :)


hankinnoista mul oikein sormet jo syhyy jos pääsis hankkii kaikkea kivaa :) valmiiks jo vähän kattellut ja pinnis meille koht jo varmaan tuleekin kun saadaan kaverilta.. Jänskää :)

raskausarvista mun kroppa ei muutenkaan oo sielt timmeimmästä päästä joten en murehdi arvistakaan tulee jos tulee mut oon huono rasvailemaan ihoani muutenkaan..


onkos muuten muille jo puhuttu siit streptokokki bakteerist tai mikä lie.. et otetaanko tiel se.. mulle siit nyt viimeks puhutiin mut jäi auki et tekikö se jo lähetteen verikokeisiin sitä varten vai ei :D mut minulta se ainakin testataan :)

Rakenneultra tääl on vast heinäkuun puolessa välissä. rv20 vissiin aikasemminkin sais mennä rv18 alkaen mut neukku ja medisonar sitä mielt et vast 20 rv joten siihen on tyydyttävä

onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista ja neuvola kuulumisista :)

moon stars ja tirriäinen 13+1
 
mulla oli eilen sitte se lääkärineuvola, ja se meni aika lähelle noin miten Jonniss kerto. Hirveesti en tykkää siitä kun joku tutkii mun kirkkoveneen ominaisuuksia, mutta sitä tarvii naisena sietää.
Kilo on tullu painoa ensineuvolaan verrattuna. Sydänäänet oli ihanat <3

Ristiäisiä oon kans miettiny jo! Asutaan tosi ahtaasti, joten jotkut seurakunnan tilat, siellä kaste ja ristiäistarjoilut on varmaan meille paras ratkasu.

Seuraava neuvola mulla on vasta heinäkuussa.
 
hankinnoista suurin osa kamppeista on jo, mut sisarusrattaat ja sitteri pitää hommata. Mut vasta sitten joskus rakenneultran jälkeen vasta.

(.) jestas kun on ollut kuuma! Käytettiin muksuja uimassa ja ihana tuuli rannassa. Onneksi ei ole viimeisillään näillä keleillä. Esikoista odottaessa oli tuskallista olla ison mahan kanssa helteillä! Oloissa ei muuten ihmeitä, toissa iltana tunsin ensimmäisen pienen potkun. :heart:

CL ja salamatkustaja 16+0 Poks!
 

Yhteistyössä