Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Se mistä kysyin varhaisultraa oli tosissaan terveystalo. En tiijä onko täälläpäin muita, mistä ees vois kysyä. Kamalan kallista... :/

Mie oon käyttäny urheiluliivejä jo viikon, ihanat päällä ku ei paina mistää ku jokapuolelta turvottaa. :)
 
Jee, digiin on viikon aikana vaihtunut 3+, siltä osin kaikki siis on kunnossa. Aika todellakin matelee.

En ehkä ole menossa alkuraskauden ultraan, koska neuvolassa katsotaan ekalla käynnillä ultralla. Kunpa siellä vain näkyisi elämää, vähän reilu 2 viikkoa pitää vielä odotella.

Ja tervetuloa uusille, näyttää joukko kasvavan, ihanaa <3
 
Laiskis & pikkukaveri rv4+6 tänään ja tähän mennes ollu oireina enimmäkseen järkkyä väsyä iltasin, rintojen turvotusta, ihon kuivumista, vessassa juoksemista öisinki, pientä paineen tunnetta alavatsassa ja käsien ja jalkojen kuumotusta ja turvotusta :) Yhtää ku en muista milloin viimeks on pahoinvointi alkanu, nii en tiiä onko se vielä odotettavissa vai jääkö se pois tällä kertaa :ROFLMAO: Muistiongelmista en ole vielä kärsiny, ihme kyllä ku oon aikamoinen reikäpää tollai yleensä :LOL:

Menispä aika nopeemmin, neljä viikkoa vielä ekaan neuvola käyntiin :cautious::LOL:
 
Kiva että mahtui mukaan! :) ja onnea myös teille jotka ovat aikasemmin mukaan päässeet! Ja onnea kaikille uusille myös :) nyt on alkanut tisseihin tulemaan tuntemuksia, ihan kuin maito nousisi :D (mulla siis esikoisen "imetys" loppu jo hieman ennen 2vkon ikää, pumppasin hänelle maidot tuohon asti). Onko täällä paljon esikoistaan odottavia? :)
 
Mä en malta vielä testausta lopettaa vaikka tuo jo plussa on :) kiva seurailla tuota viivan vahvistumista, kun testejä kaapissa vieläkin varmaan 5 ja meinasin vielä digit hakee apteekista vähän kun "viimeiseks varmistukseksi " :p

Tässä tämän aamuinen edellisten jatkoks

http://aijaa.com/GE0O37

Oloja ei hirveesti ole, välillä tulee semmoisia repäisykipuja alavatsaan, kun tekee nopean liikkeen ja vähän etovaa oloa, että joutuu puhaltelee syvään..
Äsken kattelin tuota listaa, ite oon vielä hännän huippuna yksinään, mut eiköhän sinne vielä saada lisää odottajia viikon parin sisällä :)
 
Kiva että mahtui mukaan! :) ja onnea myös teille jotka ovat aikasemmin mukaan päässeet! Ja onnea kaikille uusille myös :) nyt on alkanut tisseihin tulemaan tuntemuksia, ihan kuin maito nousisi :D (mulla siis esikoisen "imetys" loppu jo hieman ennen 2vkon ikää, pumppasin hänelle maidot tuohon asti). Onko täällä paljon esikoistaan odottavia? :)
Meillä esikoinen. Kaikki uutta ja jännää :)
 
Heippa! Pari päivää on mennyt lähinnä ulkoillessa kun oli niin ihanan keväistä <3. Nyt sitten taas lunta ja pakkasta, hyi. Nämä ulkoilut nyt vähän kostautui, mulla ei jotenkin liitokset ole ihan palautunut ekasta raskaudesta ja ottaa nokkiinsa aina kun enemmän reippailee, ja nyt vissiin joku on ehtinyt kertomaan niille että raskaana ollaan taas...auauau!
Varhaisultraan 11yötä, onneksi on ohjelmantäyteinen viikonloppu edessä niin ei ehdi sentään tunteja laskea. Tosiaan nuo hinnat tuntuu olevan Terveystalossa, Mehiläisessä ym. aika samaa luokkaa 150-200e. Täällä Turun seudulla varmaan suosituin ultraaja on Savonlahti Kaarinassa, vu:lle tule hintaa 100e ja on kuulemma mukava mies. Aika monet käy siellä useammassakin ultrassa, meidän kunnan maksuton ultraaja kun on semmoinen, kauniisti sanottuna mielipiteitä jakava hahmo...
Kivaa kun porukka kasvaa, marraskuuta kohden hitaasti mutta varmasti!

-Lopsis 5+5
 
Hmm.. Nyt menee jo oudoksi! Voiko keskenmenossa raskaustesti näyttää ensin negatiivista kunnes vasta alkaa vuoto? :eek: selvennän nyt hieman teille. 8.3 mulla alkoi pyyhkiessä tulemaan hyvin pieni määrä verta ja 11.3 tein apteekin raskaustestin joka näytti negaa. Tuhruvuoto vaan edelleen jatkui eikä tullut runsaammaksi ja tein 14 päivä uuden testin joka olikin selvä positiivinen. Vuoto loppui 15 päivä ja tänään (18. Pvä) tein vielä yhden testin joka olikin nega???! Mulla ei oo mitään kipuja, ei vuotoa ja lämmötkin edelleen koholla ja nuo tuntemukset tisseissä... Heti kun ukko tulee kotiin niin lähden apteekkiin ostoksille kyllä :D
 
Hmm.. Nyt menee jo oudoksi! Voiko keskenmenossa raskaustesti näyttää ensin negatiivista kunnes vasta alkaa vuoto? :eek: selvennän nyt hieman teille. 8.3 mulla alkoi pyyhkiessä tulemaan hyvin pieni määrä verta ja 11.3 tein apteekin raskaustestin joka näytti negaa. Tuhruvuoto vaan edelleen jatkui eikä tullut runsaammaksi ja tein 14 päivä uuden testin joka olikin selvä positiivinen. Vuoto loppui 15 päivä ja tänään (18. Pvä) tein vielä yhden testin joka olikin nega???! Mulla ei oo mitään kipuja, ei vuotoa ja lämmötkin edelleen koholla ja nuo tuntemukset tisseissä... Heti kun ukko tulee kotiin niin lähden apteekkiin ostoksille kyllä :D

Voi hyvä tavaton! Varmaan kauhean jännittävää ja epätietoista. Joku testi varmaan nyt viallinen! Kannattaa varata aika lääkärin kautta raskaustestiin/ultraan varmuuden vuoksi :) Tsemppiä!
 
Hmm.. Nyt menee jo oudoksi! Voiko keskenmenossa raskaustesti näyttää ensin negatiivista kunnes vasta alkaa vuoto? :eek: selvennän nyt hieman teille. 8.3 mulla alkoi pyyhkiessä tulemaan hyvin pieni määrä verta ja 11.3 tein apteekin raskaustestin joka näytti negaa. Tuhruvuoto vaan edelleen jatkui eikä tullut runsaammaksi ja tein 14 päivä uuden testin joka olikin selvä positiivinen. Vuoto loppui 15 päivä ja tänään (18. Pvä) tein vielä yhden testin joka olikin nega???! Mulla ei oo mitään kipuja, ei vuotoa ja lämmötkin edelleen koholla ja nuo tuntemukset tisseissä... Heti kun ukko tulee kotiin niin lähden apteekkiin ostoksille kyllä :D
On kyllä aika erikoinen tilanne! Itse varmaan kävisin tarkistuttamassa tilanteen lääkärillä. Tsemppiä!

Täälläkin väsymystä ilmassa ja järkyttävä nälkäkin on iskenyt. Oon nyt muutamana iltana nukahtanut jo 21-22 aikaan, sit herännyt vessaan 00-02 välillä ja valvoskellut tovin ku ollut niin kuuma ja herännyt virkeänä aamulla tasan 7. En muista milloin viimeks olisin tohon aikaan herännyt ilman herätystä(tai pikku herättäjiä :D ) saati sit et virkeenä. Turvotuksetkin on lisääntynyt. Masua turvottaa nyt 24/7 eikä vain iltaisin.
 
Moikka kaikille! Täällä uusi odottaja! :) Omien laskujeni mukaan tällä hetkellä rv5 menossa, eli tosi alussa mennään. Toinen tulossa. Esikoinen tällä hetkellä vajaa 5kk, eli pienellä erolla mennään! :D Hänenkin laskettuaika oli marraskuun alussa mutta syntyi lokakuun puolella. Pahoinvointia on jo ja alavatsa tosi kipee. Tismalleen sanat tuntemukset kuin esikon aikaan :) Onko marraskuisille jotai facebook-ryhmää johon pääsis?
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Onko muita jolla turvotus ja huonovointisuus lisääntyy iltaa kohden? Aamuisin masu näyttää ihan normaalilta ja voi laittaa farkut jalkaan, no probs. Mutta iltapäivästä alkaa turvotus ja samoiten tulee huonovointisuus. Vaikka kuinka yritän juoda paljon vettä pitkin päivää.. Ehkä se on tää istumatyö :/
 
Voisin itsekin hyvin varovasti liittyä mukaan... Tällä hetkellä kun on menossa vasta rv 4+0.
Olen itse 29v (pian 30) ja mies 30v.

Raskausoireita on kuitenkin ollut jo 5 päivää: rintojen arkuutta ja alavatsassa painon tunnetta, sekä nyt muutama päivä vihlontaa. Eilen sitten tein testin ja se näytti selkeää plussaa :)

Mulla on yksi keskenmeno takana viime heinäkuulta, joten senkin takia hyvinhyvin varovaisesti nyt uskaltaa tästä iloita..

Ollaan käyty hedelmöityshoidoissa yksityisellä (selittämätön lapsettomuus), ja oltiin heti ensi kierrosta aloittamassa IVF-hoitoja, mutta tämä tärppäsikin nyt LUOMUkierrosta :D
Jos saan olla niin onnekas, että raskaus jatkuu, niin käyn myös alkuraskauden ultrassa samalla klinikalla :)

Käyttääkö kukaan muu mitään tukilääkitystä? Itselläni on Lugesteronit apuna, aion käyttää niin pitkään kun saa :)

Toivotaan nyt vaan että on tarrannut kunnolla kiinni ja että alkio olisi laatutavaraa, eikä sitten menisi kesken :love:

Minäkin oon kiinnostunut facebook-ryhmästä, kunhan/jos vähän pidemmälle tästä päästään :)

Muoks. laskettu aika olisi näillä näkymin 26.11
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas ja tervetuloa uusille! Ihanaa, kun porukka lisääntyy! <3 <3

FACEBOOK ryhmä on perustettu ja minulle viestiä laittamalla, pääsee ryhmään mukaan. :) Viestiin kannattaa laittaa oma face nimensä, niin lisään kaveriksi ja sitä kautta sitten liitän teidät marraskuisten facebook ryhmään! Tervetuloa!

Täällä on kans huomattu, miten iltaa kohti turvotus ja öklö olo lisääntyy.. Aluksi ajattelin vain, että olen syönyt niin paljon, että äklöttää jo senki takia, mut eheii.. Kyllä se vaan johtuu ihan tästä sintistä :) <3 Mut ihanaa, kun on oireita!
Mieliala heittelee jyrkästi! :O Välillä oon niin happyhappyhappy, ja sit hetkessä romahtaa ja putoo maan kamaralle ja v*tutuksen multihuipentuma käsillä.. :D No can do, näillä mennään!

Minun esikoisen 1v synttärit lähestyy! Ihanaa! Ensi viikko menee varmasti suht. nopiaa ja mieskin on kotosalla nyt lomalla. <3 Sitten kun synttärit on ohi, niin on enää pari päivää varhaisultraan. JAIKS!!! Sitä jännitellessä nyt sitten! :D
 
Heartlove, ompa tosiaan outo!! Onneksi siula on lääkäri niin selviää.

Tänään täällä lähti rv6 käyntiin <3 enää 6 samanmoiset ultraan.... :/ kuinkakohan yleistä on tuulimuna? Onko kellään koskaan ollut? Pelottaa.
 
Tervetuloa minunkin puolesta mukaan uudet plussanneet! Ja Onnea!

Tuli mieleen, kun tässä vapaapäivää viettelen ja kahvia tuppaa menemään useampi kupillinen, että mikähän olisi semmonen kohtuu määrä juoda/pvä?
Edellisissä raskauksissa jossain vaiheessa ei vaan tehnyt enään mieli ja juominen loppui itsestään, mutta vielä näin ei ole käynyt ja joisin näköjään vaikka pannullisen aamupäivän aikana :p
 
Mangoss itse oon lukenut, että kolme kuppia päivässä on se määrä, minkä enintään saisi/olisi suotavaa juoda kahvia päivässä. Itehän oon lukenut tarkkaan kaikki mitä saa juoda ja syödä tuon km:n ja hartaasti yritetyn lapsen vuoksi :D

Itsekin oon kyllä melkoinen kahvin kittaaja, mutta nyt aion rajottaa sitä tuohon kolmeen kuppiin.
 

Yhteistyössä