Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Kiitos kaikille tsempeistä:love: Ja onnea Piiulle että ei ollutkaan kohdunulkoinen! Sekä onnittelut kaikille muillekin plussanneille ja uusille :)

Mä nyt kuitenkin tulin tänne kirjoittamaan, vaikka olin ajatellut että en nyt voisi avautua kun ahdistaa niin kauheasti. En haluaisi vaikuttaa supernegatiiviselta. Mutta mun on pakko avautua kun vaan pyörittelen näitä omassa päässäni. Mieheltä ei saa mitään ymmärrystä, ainoastaan huutaa vihaisena ja käskee mua perumaan sen alkuraskauden ultran. Ei ymmärrä, miten en muka voisi odottaa muutamaa viikkoa pidempään.:cry: No, olen sanonut että hän ei voi ymmärtää miltä musta tuntuu, minähän se kannan tätä vauvaa tai sen alkua sisälläni, minähän se kärsin kaikki nämä epäilykset, pahat olot ja itkukohtaukset. Että haluaisin oman mielenrauhan takia tarkistaa, onko asukkia mukana vai ei. KOSKA mun veli on tulossa meille huhtikuussa viikoksi, olisi kamalaa kärsiä pahoinvoinnista ja muista oireista hänen nähtensä, jos kantaisinkin pelkkää tuulimunaa. Ja vain odottaisin pitkittynyttä keskenmenoa. Plus että jos vatsassani ei olisikaan muuta kuin tuulimuna, haluaisin päästä siitä mahdollisimman pian eroon ja alkaa elää normaalia elämää. Näitä on ihan turha perustella miehelle tässä tilanteessa, kun ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole ja hän kokee ultraan laitettavan 130 euroa turhana rahan haaskauksena. Että se menee taivaan tuuliin, oli tulos mikä tahansa, joko vauva tai tuulimuna.

Todella ahdistavaa. Nyt mietin, menenkö salaa ultraan joka tapauksessa:censored: Saisin tuon ultrarahan kasaan muualta, jolle voisin maksaa pikkuhiljaa takaisin. Jos mies saa tietää, että olen mennyt häneltä salaa ultraan tuhlaamaan ne rahat, jotka on sitten kuitenkin maksettava takaisin, siitä nousee kauhea paskamyrsky:poop: Auttakee!! Mitä minä teen:notworthy:
Voi ei miten hankala tilanne :unsure:
Sanoisin että älä mene salaa, olet kuitenki hyvin perustellut miksi haluat siellä käydä. Jos saat rahat lainaksi hyvällä takaisinmaksu suunnitelmalla niin eihän se teidän tiukkaa taloutta kaada, eikö? Jos et saisi rahaa lainaan niin olisi eri asia, mutta kysehän on priorisoinnista, sun pitää miettiä mikä on sulle tärkeintä...
En tiedä onko mtn järkeä, mutta tuli mieleen, ota mieskin mukaan sinne varhaisultraan? Eikä hän voi olla sulle ikuisesti vihainen...
 
Kiitos kaikille tsempeistä:love: Ja onnea Piiulle että ei ollutkaan kohdunulkoinen! Sekä onnittelut kaikille muillekin plussanneille ja uusille :)

Mä nyt kuitenkin tulin tänne kirjoittamaan, vaikka olin ajatellut että en nyt voisi avautua kun ahdistaa niin kauheasti. En haluaisi vaikuttaa supernegatiiviselta. Mutta mun on pakko avautua kun vaan pyörittelen näitä omassa päässäni. Mieheltä ei saa mitään ymmärrystä, ainoastaan huutaa vihaisena ja käskee mua perumaan sen alkuraskauden ultran. Ei ymmärrä, miten en muka voisi odottaa muutamaa viikkoa pidempään.:cry: No, olen sanonut että hän ei voi ymmärtää miltä musta tuntuu, minähän se kannan tätä vauvaa tai sen alkua sisälläni, minähän se kärsin kaikki nämä epäilykset, pahat olot ja itkukohtaukset. Että haluaisin oman mielenrauhan takia tarkistaa, onko asukkia mukana vai ei. KOSKA mun veli on tulossa meille huhtikuussa viikoksi, olisi kamalaa kärsiä pahoinvoinnista ja muista oireista hänen nähtensä, jos kantaisinkin pelkkää tuulimunaa. Ja vain odottaisin pitkittynyttä keskenmenoa. Plus että jos vatsassani ei olisikaan muuta kuin tuulimuna, haluaisin päästä siitä mahdollisimman pian eroon ja alkaa elää normaalia elämää. Näitä on ihan turha perustella miehelle tässä tilanteessa, kun ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole ja hän kokee ultraan laitettavan 130 euroa turhana rahan haaskauksena. Että se menee taivaan tuuliin, oli tulos mikä tahansa, joko vauva tai tuulimuna.

Todella ahdistavaa. Nyt mietin, menenkö salaa ultraan joka tapauksessa:censored: Saisin tuon ultrarahan kasaan muualta, jolle voisin maksaa pikkuhiljaa takaisin. Jos mies saa tietää, että olen mennyt häneltä salaa ultraan tuhlaamaan ne rahat, jotka on sitten kuitenkin maksettava takaisin, siitä nousee kauhea paskamyrsky:poop: Auttakee!! Mitä minä teen:notworthy:
Voi ei miten hankala tilanne :unsure:
Sanoisin että älä mene salaa, olet kuitenki hyvin perustellut miksi haluat siellä käydä. Jos saat rahat lainaksi hyvällä takaisinmaksu suunnitelmalla niin eihän se teidän tiukkaa taloutta kaada, eikö? Jos et saisi rahaa lainaan niin olisi eri asia, mutta kysehän on priorisoinnista, sun pitää miettiä mikä on sulle tärkeintä...
En tiedä onko mtn järkeä, mutta tuli mieleen, ota mieskin mukaan sinne varhaisultraan? Eikä hän voi olla sulle ikuisesti vihainen...
Sanoisin samaa mitä Laiskis (pahoittelut lyhennetystä nimimerkistä :D ). Jos mies ei asiaa suostuisi ymmärtämään, sanoisin että menen sitten yksin. Miehet ei näitä asioita vaan jostain syystä suostu ymmärtämään.
Ymmärrän, että 130 e on iso raha ja sillä saisi jo vaikka mitä vauvan tilpehööriäkin. Mutta 130e on pieni raha siitä mielenrauhasta.
Onko missään yksityisellä mahdollista käydä ultrassa kätilöllä? Lääkärithän vetää enemmän välistä koska titteli.
 
  • Tykkää
Reactions: L4isk4M4t0
Kiitos kaikille tsempeistä:love: Ja onnea Piiulle että ei ollutkaan kohdunulkoinen! Sekä onnittelut kaikille muillekin plussanneille ja uusille :)

Mä nyt kuitenkin tulin tänne kirjoittamaan, vaikka olin ajatellut että en nyt voisi avautua kun ahdistaa niin kauheasti. En haluaisi vaikuttaa supernegatiiviselta. Mutta mun on pakko avautua kun vaan pyörittelen näitä omassa päässäni. Mieheltä ei saa mitään ymmärrystä, ainoastaan huutaa vihaisena ja käskee mua perumaan sen alkuraskauden ultran. Ei ymmärrä, miten en muka voisi odottaa muutamaa viikkoa pidempään.:cry: No, olen sanonut että hän ei voi ymmärtää miltä musta tuntuu, minähän se kannan tätä vauvaa tai sen alkua sisälläni, minähän se kärsin kaikki nämä epäilykset, pahat olot ja itkukohtaukset. Että haluaisin oman mielenrauhan takia tarkistaa, onko asukkia mukana vai ei. KOSKA mun veli on tulossa meille huhtikuussa viikoksi, olisi kamalaa kärsiä pahoinvoinnista ja muista oireista hänen nähtensä, jos kantaisinkin pelkkää tuulimunaa. Ja vain odottaisin pitkittynyttä keskenmenoa. Plus että jos vatsassani ei olisikaan muuta kuin tuulimuna, haluaisin päästä siitä mahdollisimman pian eroon ja alkaa elää normaalia elämää. Näitä on ihan turha perustella miehelle tässä tilanteessa, kun ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole ja hän kokee ultraan laitettavan 130 euroa turhana rahan haaskauksena. Että se menee taivaan tuuliin, oli tulos mikä tahansa, joko vauva tai tuulimuna.

Todella ahdistavaa. Nyt mietin, menenkö salaa ultraan joka tapauksessa:censored: Saisin tuon ultrarahan kasaan muualta, jolle voisin maksaa pikkuhiljaa takaisin. Jos mies saa tietää, että olen mennyt häneltä salaa ultraan tuhlaamaan ne rahat, jotka on sitten kuitenkin maksettava takaisin, siitä nousee kauhea paskamyrsky:poop: Auttakee!! Mitä minä teen:notworthy:
Mäkin sanoisin että ei salaa kuitenkaan kannata mennä. Saisitko jotenkin vielä väännettyä miehelle kunnolla niin että hän voisi ymmärtää että sitten ultrassa käytyä saisit mielenrauhan eikä tarvitsisi enää velloa noissa tunteissa (ja mieskin saisi olla niiltä rauhassa ;) ). Tsemppiä tilanteeseen.

Joku kyseli yrttiteen juomisesta. Eikös se niin ole kun niitä yrttejä ei ole tieteellisesti tutkittu, niin niitä ei sitten suositella juomaankaan. (Terveisin yksi joka oli tän kokonaan unohtanut ja juo pari kuppia päivässä.)
 
Omasta puolestani tervetuloa uusille! Jokos tämä ryhmä alkaa "täynnä" olla kun uudet plussailijat onkin jo joulukuisissa. Eli meille tää on ihan "vanha juttu jo" :ROFLMAO:

No ei... Itsellä myös aivan kauhea epäusko ja epätoivo ja epäsitä ja epätätä. Piseksin lähes joka aamu uuteen testiin ja hepuloin viivojen vahvuuksien kanssa.
Oireita on TODELLA vähän verrattuna esikoisen odotukseen. Silloin taisin oksentaa jo plussasta sektioon asti. Nyt ei edes öllötä. Tissit on sikakipeet ja välillä repäisykipuilua, muuten vois sanoo ett oireetonta... Ei moodswingejä, ei itkustelua, ei närästystä, ei oksetusta, ei mitään.. Ja sekös pelottaa... Aivan kauheesti!

Minä myös tahtoisin alkuraskauden ultraan mutta mieheni on IHAN ÄÄLIÖ ett "kyllähän se ajan kanssa selvii mitä siellä on vai onko mitään". *RUMASANA* :mad:

Siis niin samat tuntemukset Alman kans, että mie sitä kannan jos siellä nyt mitään on ett mie TARVIIN tietää ja tää yks puupää ei vaan tajuu..
Miulla ois eka neuvola 19.4 ja ei mitään tietoa ultrataanko siellä.. :(
 
Joo no sehän tässä nyt on että viimeksi pari vuotta sitten menin alkuraskauden ultraan ja mieskin oli mukana. Kai hän nyt sitten itse on niin rauhallisin mielin että kaikki menee hyvin tai samoin kuin edelliselläkin kerralla. Silloin ultraääni maksoi vain 79 euroa Femedalla Helsingissä. Joko heillä on vanhaa tietoa sivuillaan, tai mikä on mutta sillä hinnalla sieltä ei ultraa enää saa :/ Ehkä mä jätän sitten menemättä miehen mieliksi, en jaksa alkaa vääntämään tästä enää:( Truuly joo todellakin miehet on ääliöitä sen suhteen, että eivät tiedä miten epämukavaa on epätietoisuus. Mies vetoaa siihen, miten ennenvanhaan sitten ihmiset odottivat ja saivat lapsia kun ei ollut mitään tutkimuksia:D
 
Heippa! Mä voisin hypätä mukaan :) juttuja oon lueskellut jo reilut pari viikkoa :) Täällä kirjottelee 29v mamma, yritystä takana 2,5 vuotta, eka yhteinen miehen kanssa tulossa, Vihdoin ! <3 Molemilla tollaset 5-vuotiaat edellisistä :) LA laskurin mukaan 15.11 eli rv 6+3 olisi nyt.. Keskiviikkona olisi sitten eka ultra.. iiik! Pelottaa ja jännittää!

Raskausoireet alkoivat jo ennen plussaa; rinnat turposi, väsytti, vilutti, etoi.. Tällä hetkellä kovaa ällötystä, tyhjän yökkimistä ollut ympäri vuorokauden, siitä huolimatta pitää syödä 2h välein, väsyttää ja maha on ko ois kuudennella kuulla. Olisiko kellään mitään hyviä neuvoja tähän oloon?! Seabandit jo käytössä, samaten b6 vitamiini. (Edellisessä ei ollut mitään)
Tiiäkkö mulla kans maha turvonnu ku olisin 6lla kuulla :eek: koitin vähentäää mm maidon juontia ja juoda paljon ananas mehua ,greippi jne ja vettä toki )jotka poistaa nestettä. mua myös häirinny hirveet vatsanpoltteet heti jos jotain syö ni kauheen täys olo,mut heti jos ei saa ruokaa ku nälkä ni iskee heikotus. Väsymykseen ei oo mikään auttanu,se on vaan ollu pakko kestää ...:/
 
Viimeksi muokattu:
Tiiäkkö mulla kans maha turvonnu ku lidin 6lla kuulla :eek: koitin vähentäää mm maidon juontia ja juoda paljon ananas mehua ,greippi jne ja vettä toki )jotka poistaa nestettä. mua myös häirinny hirveet vatsanpoltteet heti jos jotain syö ni kauheen täys olo,mut heti jos ei saa ruokaa ku nälkä ni iskee heikotus. Väsymykseen ei oo mikään auttanu,se on vaan ollu pakko kestää ...:/

Joo tää pahoinvointi on kyllä niin hirveetä.. koko aika koittaa vaa pidätellä ykää.. ja vellova olo ollut jo viikon ja tää vaa pahenee jos jotakin tekee, eli lähes sängyn oma ollut.. pahinta on ko herää, oli se sit päivällä tai aamulla tai yöllä.. huh. Mikää ei maistu mut pakko syödä usein. Harmittaa lasten kannalta ko äippä ei kykene mihkään :cry:
 
Joo tää pahoinvointi on kyllä niin hirveetä.. koko aika koittaa vaa pidätellä ykää.. ja vellova olo ollut jo viikon ja tää vaa pahenee jos jotakin tekee, eli lähes sängyn oma ollut.. pahinta on ko herää, oli se sit päivällä tai aamulla tai yöllä.. huh. Mikää ei maistu mut pakko syödä usein. Harmittaa lasten kannalta ko äippä ei kykene mihkään :cry:
Mua harmittaa kans kun 1,5 vee on niin energinen ja ite yrittää jotenkin roikkua mukana.. Tähän vielä päälle se, ettei neitokaiselle oikee mikää ruoka maistuis jostain syystä ni sekin harmittaa ja stressaa. Tänään onnistuin silti tekemään sellasta ruokaa et koko poppoo söi hyvällä halulla ja pikku-neitikin tomerana maiskutti "nammmmm nammmmmm nammmmmmmm!" :love:
Menin itsekin sortumaan ja tein yhden raskaustestin ikäänkuin varmistukseksi. Plussaahan se näytti. :coffee:
 
Mikä raskausvitamiini teillä on käytössä? Kuulin just että tuttu oli oksentanut aina vitamiinin jälkeen ja voinut pahoin, sit tajusin että olin eilen unohtanut ottaa sen ja oli tosi hyvä olo, tänään kun otin niin taas huono olo ja ykä.Kuulemma pienen aterian jälkeen tai tyhjään vatsaan kun ottaa niin siinä oleva sinkki jota on 150% määrä päiväannoksesta aiheuttaa pahoinvointia..
 
  • Tykkää
Reactions: beeh ja Chaninas
Mikä raskausvitamiini teillä on käytössä? Kuulin just että tuttu oli oksentanut aina vitamiinin jälkeen ja voinut pahoin, sit tajusin että olin eilen unohtanut ottaa sen ja oli tosi hyvä olo, tänään kun otin niin taas huono olo ja ykä.Kuulemma pienen aterian jälkeen tai tyhjään vatsaan kun ottaa niin siinä oleva sinkki jota on 150% määrä päiväannoksesta aiheuttaa pahoinvointia..
Ja löysin monta juttua samasta aiheesta, mulla multi sun mama.
 
Mitä nuo sisältää kun itse en syö mtn just raskauden ajan pillereitä?

Syön kaksi kapselia Möllerin Vahva Omega-3 (1020mg omega3, 340mg DHA ja 510mg EPA), 2 tablettia Calcia 800plus (800mg kalsiumia, 350mg magnesiumia, 60mg c-vitamiinia, 15mg sinkkiä (150%), 2,5mg mangaania, 10ug D3-vitamiinia, 2,2mg B6-vitamiinia, 300ug foolihappoa ja 70ug k-vitamiinia) sekä yksi tabletti Sana-sol Rauta (12mg c-vitamiinia ja 14mg rautaa), eikä mulla ny oikeen oo mtn oloja pillereiden jälkeen :)
 
Mikä raskausvitamiini teillä on käytössä? Kuulin just että tuttu oli oksentanut aina vitamiinin jälkeen ja voinut pahoin, sit tajusin että olin eilen unohtanut ottaa sen ja oli tosi hyvä olo, tänään kun otin niin taas huono olo ja ykä.Kuulemma pienen aterian jälkeen tai tyhjään vatsaan kun ottaa niin siinä oleva sinkki jota on 150% määrä päiväannoksesta aiheuttaa pahoinvointia..
Mä syön Femibionin raskaus 1 :) lisäksi C-vitamiinia.
Ei oo tullu huonoa oloa siitä. Minisuniin ajattelin vaihtaa kun on alkuvaiheesta päästy, juuri noiden huonojen kokemusten takia.
 
Josta on oon lukenu et b vitamiini tekis huonoo oloo helposti. Mulla monet vitamiinit tekee tota olin raskaana tai en ,mutta ihan vaan merkist riippuen . Nyt minisun mama ja ei tuu tosta huonoo oloo :) mut kannattaa koittaa erimerkkiä joku sopii toiselle ja toinen ei toiselle.

Almadiini. Ei ehkä kannata salaakaan mennä,jos jäät kii niin kahta kauheempi sota :S mä oon puhunu lapsen isälle kans tost ultrast yksityisellä mut en oo saanu mitään vastausta...eise mua varmasti kiellä menemästä, mutta voi olla ettei halua osallistua kustannuksiin.

Mäkään en haluis olla turhaa raskaana jos onkin tuulimuna...eka neuvola vast 13.4 ja sielä ei ultrata. Voisin kyl koittaa saada lähetettä jos kerron että oon kiin huolissaan tuulimunast tai et jotain menee pieleen ku edellinenkin meni kesken...
 
Jee viikot paukkuu! Tännää rv7 :D ei oo ennää ku miljoona eessä. Jos on... tiistaina selviää onko tuola kettää. Vai onko kenties sielä kaksi :D nauran jos on. Tai itken. Tai molempia.

Vitskuista. Syön (ainaku muistan) sitä raskaus ja imetys vitamiinia. Miula on hemmetin huono muisti tekemää mittää tämmöstä. Piti pissanäytekkii viijä viimeviikolla mut arvaappa vaa muistinko. Jotenki tosi vaivalloista muistaa :D

Näin viime yönä unta etten kehannu sannoo et oon raskaana ja join vähän alkoholia sen takia! :D tai söin ne viinaset marjat siitä drinkistä, kamala! Ei ehkä oikeessa elämässä menis noin.
 
Amaldiini ehken minäkään salaa kävisi, jos mies olisi jo ajatuksesta vihainen niin vielä suurempi juttu voisi tulla salaa käymisestä.. (n)

Minä käytän apteekin Femibion 1:stä, D-vitamiinia sekä C:tä. Ajattelin myös hommata noita omega 3:a. :)

Hirveä lenssu täällä, ollu kyllä aikamoiset olot nyt muutaman päivän :confused:

Testatakin oli pakko taas tänään kun tuntuu niin oireettomalta, mutta vahva plussahan sieltä kuitenkin pärähti :love: tuntuu että noi oireet voimistuu aina iltaa kohden ja aamusta vähän vaimeempia, nytkin hirveä tissikipu :D
 
Mitä nuo sisältää kun itse en syö mtn just raskauden ajan pillereitä?

Syön kaksi kapselia Möllerin Vahva Omega-3 (1020mg omega3, 340mg DHA ja 510mg EPA), 2 tablettia Calcia 800plus (800mg kalsiumia, 350mg magnesiumia, 60mg c-vitamiinia, 15mg sinkkiä (150%), 2,5mg mangaania, 10ug D3-vitamiinia, 2,2mg B6-vitamiinia, 300ug foolihappoa ja 70ug k-vitamiinia) sekä yksi tabletti Sana-sol Rauta (12mg c-vitamiinia ja 14mg rautaa), eikä mulla ny oikeen oo mtn oloja pillereiden jälkeen :)
Ainakin tässä minisun raskaus ja imetysvitamiinissa on tällänen sisältö : e,b1,b2,b6,b12 vitamiinit, niasiini, pantoteenihappo, biotiini,foolihappo 500 ug(tämä tosi tärkeä), cvitamiini,magnesium,rauta,sinkki,kupari,jodi ja seleeni.Näissä raskaus ja imetysvitskuissa ne määrät on idompia tietyissä tärkeissä vitamiineissa joten kannattaa kyllä hommata.Esim foolihapon tarvei kasvaa paljon raskausaikana ja ei normit riitä välttis...
 
  • Tykkää
Reactions: Chaninas
Femibion 1:n sisältö on:

Folaatti 800ug
Tiamiini (B1-vitamiini) 1,2 mg
Riboflaviini (B2-vitamiini) 1,6mg
Niasiini (B3-vit) 15mg
Pantoteenihappo (B5-vit) 6mg
Pyridoksiini (B6-vit) 1,9mg
B12-vitamiini 3,5ug
Biotiini 60ug
C-vitamiini 110mg
D3-vitamiini 20ug
E-vitamiini 13mg
Jodi 150ug

Tuota foolihappoa siis tässä valmisteessa reilusti :love:
 
Multi-tabs raskaus ja imetys

D-vitamiini10 µg
E-vitamiini10 mg
C-vitamiini85 mg
B1-vitamiini 3,93 mg
B2-vitamiini5 mg
Niasiini 20 mg
B6-vitamiini 4,11 mg
Foolihappo 400 µg
B12-vitamiini 3 µg
Biotiini 30 µg
Pantoteenihappo5 mg
Magnesium90 mg
Rauta20 mg
Sinkki9 mg
Mangaani2 mg
Seleeni55 µg
Kromi40 µg
Jodi 175 µg
 
Juu, syön nuo loppuun ja ostan sit jtn muuta jos ilmenee tarvetta :)

Tänä aamuna herätty kurkkukipuun, hyvä ku nieleen pystyy :censored: on ollu muistaakseni aikasemmissaki raskauksissa samaa, auttanut tupakanpolton lopettamisessa, nythän oon toki lopettanu jo parisen viikkoa sitten. Pahaa oloa ei onneks oo tänään ollu :)

Joku puhu tuolla yrttiteestä, eihän se sisällä ihan tavallista teetä? Mustaa teetä siis :LOL: tänään joutunen juomaan hiukkasen sellaistakin kurkkukipuun.

Laiskis & pikkukaveri rv6+1 :love:
 
Almandiini, en minäkään kyllä salaa menisi, eu sekään ole kiva sit alkuraskautta riidoissa olla..

Mä en syö mitään monivitskua, otan purkista ne tärkeimmät vaan ja loput tullee ravinnosta. Syön raskaus-omegatabuja, vahvaa D-vitskua ja ferrofol mama tabuja, siinä siis rautaa, foolihappoa ja c-vitskua.

Mun oireet on vähentynyt ihan olemattomiin, toivottavasti ei oo huono juttu.. Mielialat kyllä vähän jyllää, väliin oonsuperonnellinen ja väliin murehdin kaikkea mahdollista ja mietin et mitä hittio vanha akka tämmöseen vielä lähti (n) no, kai se tästä iloksi muuttuu, hope so... Uus viikkokin vaihtui (y)

Sirppis ja Höpö 6+0
 
Täällä pärähti plussa torstaina 2. kierrosta, Kierrot mennyt miten saattuu ja lauantaina tein negan, joten olin ihan varma että negatiivista taas näyttää. :D Iloinen yllätys siis.
Oireina on väsymys ja hirveä jano jatkuvasti. Pientä kutinaa ja pistelyä alamasussa tuntuu myös. Työpäivät usein klo 23 asti, jokatuntuu aivan älyttömän raskaalta, miten tätä väsymystä jaksaa, kun kahviakaan ei saa juua? :D

Täällä raskausvitamiinit olleet käytössä jo tammikuusta asti.



nopnop 24v./ 2.lapsi/ Oys
Niin ja la jonkin laskurin mukaan 25.11
 

Yhteistyössä