Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Mangoss itse oon lukenut, että kolme kuppia päivässä on se määrä, minkä enintään saisi/olisi suotavaa juoda kahvia päivässä. Itehän oon lukenut tarkkaan kaikki mitä saa juoda ja syödä tuon km:n ja hartaasti yritetyn lapsen vuoksi :D

Itsekin oon kyllä melkoinen kahvin kittaaja, mutta nyt aion rajottaa sitä tuohon kolmeen kuppiin.
No niin, päivän annos siis kohta täytetty :D
Ei vais, täytyy oikeesti kyllä koittaa rajoittaa tuohon kolmeen, voihan sitä juoda sit vaikka teetä.
Tuohan on vain tapa, että kulkee vapaapäivän aamun yöpaita päällä ja kahvikuppi kädessä ympäri kämppää :D
 
Tervetuloa uusille :rolleyes:

Oman mielenrauhan takia meen varhaisultraan, en vaan pysty oottaan sinne nt -ultraan, jos ois vaikka tuulimuna. Hiukan kamalampaa siinä vaiheessa huomata se ku rv6.
Ultra-aika mulla onki 2.4. rv 6+3:love:
Pari viikkoa vielä pitäis malttaa ja jaksaa oottaa :eek:

vauvis ja sintti 4+3
 
Päivityspyyntö:
En kyllä enää muista mitä tietoja oli tarkotus laittaa mutta tässä jotain:
22v/toinen lapsi/arvioitu LA 22.11.2016 (huom itse laskema eli voi muuttua)/KAKS


Täällä nyt siis 5. viikko menossa. Tänä aamuna ei ole onneks tarvinnu oksentaa. Alavatsa kipee ja koko masu turvonnut kuin ilmapallo. Toivottavasti en tule äärettömän väsyneeksi kun pitäis jaksaa toi alta 5kk poika hoitaa myös❤ Esikoisen aikaan olin alkuraskaudesta aivan naatti... Töiden jälkeen kaaduin viideltä yöunille ja heräsin aamu seiskalta! Nyt vaan ei pysty vaikka haluais!
 
Heippa!

Täällä olisi yksi mahdollinen ryhmään liittyjä. Olen seurannut keskustelua tiiviisti, mutta en ole viitsinyt aiemmin liittyä joukkoon, kun laskettu aika ei ole tiedossa. Voipi olla, että joudun vielä vaihtamaan lokakuun odottajiin...

Tässä hieman taustaa. Ensimmäinen lapsi on tulossa ja ikää kummallakin vanhemmalla yli 30v. Tammikuussa oli kahdet menkat (kyllä, eiks ookkin hienoa :confused:), joten ei ole varmuutta koska hedelmöittyminen on tapahtunut. Kävin tällä viikolla neuvolassa, josta sainkin viikkojen varmistamiseksi varhaisultraan ajan ensi viikolle. Tuolloin on jo viikkoja 11 taikka sitten 8.

Mitä raskausoireisiin tulee, niin täällä on koettu jo pitkä lista kaikkea mahdollista! Aivan alussa oli epämääräisiä vatsan jomotteluita ja turvotusta. Sen jälkeen alkoi tissikipu, joka on edelleen voimissaan. Välissä oli tosi kovia, hetkellisesti ilmaantuvia menkkamaisia kipuja alavatsassa (joutui ottamaan jopa Panadolia). Myös väsymys, yöhikoilu, päivällä palelu ja kuivat limakalvot ovat tulleet tutuiksi. Nyt uutena ihanuutena kokonaisvaltainen pahoinvointi. Oksennusta ei ole tullut, mutta olo on ollut jopa niin heikko, että kroppa tärisee. Ja ei auta vaikka syö säännöllisin välein ja pieniä annoksia!

Kovin olen onnellinen kuitenkin kaikista vaivoista! Tätä lasta on odotettu pitkään ja hartaasti :love:
 
Osaako kukaan jeesata kun en oo ihan selville, että missä mennään. Raskaus testin tein 29.2 ja positiivista näytti. Neuvola käynti on huhtikuussa alkuviikolla. Onko se nyt sit joku 2+6 vai mitä no viimeistään selvii neuvolassa. Hirveitä aamu ja ilta pahoinvointia. Ultraääni ajastin sain jo kätilöopistolle vaikka neuvolassakaan en ole vielä käynyt.
 
Lumiponi: Raskausviikot lasketaan aina viimeisten kuukautisten alkupäivästä. Taikka vaihtoehtoisesti, jos tarkka hedelmöittymispäivä tiedossa, niin siitä.
Eli milloin sinun edelliset kuukautiset on alkaneet? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mangoss
Osaako kukaan jeesata kun en oo ihan selville, että missä mennään. Raskaus testin tein 29.2 ja positiivista näytti. Neuvola käynti on huhtikuussa alkuviikolla. Onko se nyt sit joku 2+6 vai mitä no viimeistään selvii neuvolassa. Hirveitä aamu ja ilta pahoinvointia. Ultraääni ajastin sain jo kätilöopistolle vaikka neuvolassakaan en ole vielä käynyt.
Viikot aloitetaan laskemaan viimeisten kuukautisten ekasta päivästä.. eli jos olet saanu plussan jo 29.2 niin luultavasti paria viikkoa aikaisemmin sinulla on ollut kuukautiset (?) Niin viikkoja olisi nyt ehkä se 5-6.
 
  • Tykkää
Reactions: LumiPoni
Noniin, elikkä nyt sain vähän jotain tietoo laskutusta ajasta.
Olen siis 25.v ja toinen lapsi tuloillaan. Esikoinen on kohta 6v
Laskettu aika olis 18.11.2016 :ROFLMAO:
Ensimmäinen neuvola 4.4 ja ultra ajat saatu jo.
Oi että on jännää :LOL: toivoisin että tää pahoinvointi lähtis pois ku on kauheen mennä töihin paha olo päällä.
Mistä noita laskureita löytää?
 
Viikot aloitetaan laskemaan viimeisten kuukautisten ekasta päivästä.. eli jos olet saanu plussan jo 29.2 niin luultavasti paria viikkoa aikaisemmin sinulla on ollut kuukautiset (?) Niin viikkoja olisi nyt ehkä se 5-6.
Tosiaan mun tilanne on vaikee kun olemme käyttäneet ehkäisyä ja sitten 26.2 jäi sitten ehkäisy väliin ja seuraavana päivänä tietenkin testi siihen perään ja katumispilleriä sen jälkeen. Kuitenkin sitten 29.2 näytti plussaa joten ei sitten ole mitään hajua milloin on tapahtunut. Omista viime kuukautisia en muista varmuudella että milloin olivat. Viime jouluna yritettiin lasta tosissaan 2 kk ajan mutta ei tärpännyt joten päätin sitten keskittyä uraan ja nyt sit tärppäs. Onnellinen olen kyllä. :)
 
Tästä tulikin mieleen taas kysymys jonka aiemmin tuolla jo esitin (johon en saanut vastausta :D ) että oletteko laskeneet la:n kuukautisista vai hedelmöittymisestä?

Minäkin tein aamulla toisen digin kun se oli kaapissa ylimääräisenä niin 3+ näytti kuten odotin :)
Tänään saa äiti ja sisko uutisia...

Juna 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Tosiaan mun tilanne on vaikee kun olemme käyttäneet ehkäisyä ja sitten 26.2 jäi sitten ehkäisy väliin ja seuraavana päivänä tietenkin testi siihen perään ja katumispilleriä sen jälkeen. Kuitenkin sitten 29.2 näytti plussaa joten ei sitten ole mitään hajua milloin on tapahtunut. Omista viime kuukautisia en muista varmuudella että milloin olivat. Viime jouluna yritettiin lasta tosissaan 2 kk ajan mutta ei tärpännyt joten päätin sitten keskittyä uraan ja nyt sit tärppäs. Onnellinen olen kyllä. :)
Väittäisin ettei tuolloin 26.2 pois jäänyt ehkäisy voi vielä näkyä 29.2 plussana testissä, vaan raskautuminen on tapahtunut jo aiemmin. Hyvä, että olet menossa ultraan, siellä se selviää missä vaiheessa olette menossa. Ja kiva kuulla, että olet onnellinen tapahtuneesta vaikka tämä kävikin näin ehkäisyn aikaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Tästä tulikin mieleen taas kysymys jonka aiemmin tuolla jo esitin (johon en saanut vastausta :D ) että oletteko laskeneet la:n kuukautisista vai hedelmöittymisestä?

Minäkin tein aamulla toisen digin kun se oli kaapissa ylimääräisenä niin 3+ näytti kuten odotin :)
Tänään saa äiti ja sisko uutisia...

Juna 5+2
Minä oon laskenut la edellisten kuukautisten mukaan, mutta kokeilin jotain laskuria myös hedelmöittymisen mukaan laskettuna , parin päivän heitto tuli joten pidän vielä la tuota menkkojen mukaan laskettua, ultra sit sen tarkentaa
 
Itse olen kuukautisista laskenu, hedelmöittymis-ajankohta ei ole varma ku tuli peittoja heiluteltuu sen verran ahkeraasti viime kuukautisten jälkeen että sehän voi periaatteessa olla ihan milloin vain, antaa ultran sitten tarkentaa LAta :) Mulla nämä kaksi aikasempaakaan LAna syntyny, joten samanhan se :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv5+0 :love:
 
Mulla olis menkkojen mukaan la 24.10, mut ultran mukaan (ja oviksenkin mukaan) 3.11. Et jos hedelmöittymisajankohta on selvillä niin se antaa ne oikeat viikot. Tosin jos ei oo paljoa eroa niin laskisin menkoista.

Mulla tuntuu et huono olo vaan lisääntyy. Ensin oli vain iltaisin. Sit alko jo iltapäivällä ja nyt on jo aamupäivästäkin. Jos menee samalla kaavalla ku ennen niin alkaa helpottamaan rv10-12. Nyt menossa rv7+2.
 
Mä oon kyl miettiny et kuinkahan pitkään saan pidettyy salassa tämän,ku alkanu aamusin oleen huonoo oloa... mun pitää lähtee ens viikol yheks päiväks reissuun ja tosiaan aamusta :alien::unsure: aamul oli nytkin kurja olo mut sain mandariinin syötyy niin helpotti .

Ja tänään tuli rv6 täyteen :) oon taas kahen vaiheil et sinnittelenkö sinne np ultraan asti vai varaanko ajan yksityiselle? Voisin kyl hintoja ainakin varmistella ,mut jos hinnat noussu siit 60-70 eurosta niin jätän varmaan suosiolla väliin ...
 
Mä voisin kanssa hypätä mukaan. Plussaa tuli torstaina ja toinen kierto vasta oli kierukan pois ottamisen jälkeen. Oon jotenkin ihan hölmistyneenä, että miten se näin pian kävi. Mulla ei oo oikeen kierto ehtinyt tasottua synnytyksen jälkeen, kun 5 kuukautiset ehti tässä välissä olemaan, joten en nyt satavarma viikoista. Mulla on tosiaan päälle vuoden vanha tyttö ennestään.
Raskaus oireina mul on ollu pientä pahoinvointia ja rinnoissa semmoinen tunne kun maito alkais herumaan. On tää jännää eikä meinaa ollenkaan todeksi uskoa :love::p
Eli 25 vuotias olen ja toinen lapsi tulossa. Viikkoja (ehkä) 4+3 ja la 23.11. :LOL:
 
Tässä just mietin hassuja. Kyllä sitä pitää olla pösilö:D Vaikka mun 2 ekaa lasta sai alkunsa yksityisen lääkärin avustuksella ( tutkimukset ja lääkehoito) niin mulle ei tullut mieleenkään mennä enää mihinkään alkuraskauden ultraan:LOL: Esikoisesta eka ultra oli rv 18+ ja vasta vähän aikaa ennen sitä olin tuntenut liikkeitäkin. Mutta ei silloin osannut jotenkin pelätä mitään tuulimunia tai muuta. Ja kaikki olikin hyvin. Toisestakin oli ultra vasta aika myöhään. Näistä kahdesta edellisestä on sitten ollut se nt-ultra. Ja viimeisimmän kohdalla mä vasta menin alkuraskauden ultraan. Nyt oon miettinyt että mennäkö vai eikö. Ei kyllä kauheasti innostaa laittaa sellaista summaa menemääno_O Tervetuloa taas uusille!:)
 
Mä voisin tulla kuitenkin varovasti sinne Faceryhmään kun käytän sitä enemmän kuin tätä kaksplussaa. Mulla on muista syistä johtuen nyt sellainen nimi joka ei paljasta kuka olen, toistaiseksi. Onko silti sallittua tulla siihen ryhmään "salanimellä" ? Muutan nimeni takaisin oikeaksi myöhemmin keväällä viimeistään toukokuussa :)
 
Onko mitään ideoita millä saa väsymyksen pois? Nyt on ihan sairaan väsynyt
Onko muita jolla turvotus ja huonovointisuus lisääntyy iltaa kohden? Aamuisin masu näyttää ihan normaalilta ja voi laittaa farkut jalkaan, no probs. Mutta iltapäivästä alkaa turvotus ja samoiten tulee huonovointisuus. Vaikka kuinka yritän juoda paljon vettä pitkin päivää.. Ehkä se on tää istumatyö :/
Mulla iski perjantai iltana ihan hirvee väsymys. Lauantaina nukuin puolet päivästä joka ei ole normaalia mielestäni. Ihan hirveitä väsymystä ja nyt pahoinvointiin on lisääntynyt niin ettei ruokahalua ole. Töissä ei toistaiseksi ole kamalaa oloa vielä ollut mutta saa nähdä ensiviikon mitä tuo tullessaan. Pelottavaa..:whistle:
 
Lämpimät onnittelut kaikille uusille plussanneille!

Kuinka tarkkaan te meinaatte noudattaa ruokavaliosuosituksia? Asumme ulkomailla ja täällä ei käytännössä mitään suosituksia ole, esikoisesta noudatin Suomen mukaan. Nyt minulle vaikein on tuo uutena listalle tullut salmiakki. Esikoisen aikaan popsin salmiakkia hulluja määriä, ja nyt taistelen kiusausta vastaan, kun pöytälaatikossa olisi vielä Suomesta tuotuja, mutta meinaan kestää. Km-taustalla ei halua mitään ylimääräisiä riskejä.

ON: Vähitellen alkaa paniikki helpottaa sen suhteen, että miten tässä käy, kun pahoinvointi nostaa päätään. Esikoisesta oksensin melkein kellon ympäri, ainoastaan aamuisin voin hyvin. Nyt taas tuntuu tulevan klassista aamupahoinvointia. Väsymystä on myös ilmassa ja viime yönä rinnat kasvoivat varmaan kaksi kokoa, siltä ainakin suihkussa tuntui.
 
Heips.Mä olen kahdessa aikaisemmassa raskaudessa selvinnyt tosi vähällä pahoinvoinnilla,muutama hassu ykä koko raskausaikana ja ei pahaa oloa.Nyt ensin ilmaantui paha olo aaltoillen esim aamulla kun tyhjällä vatsalla lähtee töihin,helpottaa pian kun syö, sitten jos on yli 4h edellisestä syönnistä niin tulee öklö olo.Nyt eilen ja tänään olen oksentanut ihan yhtäkkiä, eilen kahvinpurujen haju sai ykäämään ja äsken tuli aamupalat ulos.Saas nähä kuin pahaksi tää vielä muodostuu.Torstaina varhaisultra ❤ jännää! Miamar rv 6+4
 

Yhteistyössä