Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

En käyttäisi pastöroimattomia tuotteita, enkä syönyt ekassa raskaudessa edes tuorejuustoa enkä aurajuustoa, vaikka se suurta herkkua onkin. Samoin myös kaikki kasvikset tulee pestä hyvin, koska se saattaa piillä myös mullassa.

ON: Mulla on jotenkin epätoivoinen olo. Tein tänään raskaustestin, joka oli vaalentunut edellisestä ja siitä kysenkin tuolla hätähousuissa, mutta voi kuulemma isommilla viikoilla käyttäytyä erikoisesti. Silti tuntuu ettei kaikki ole hyvin :cry:

Millä viikoilla oot? Mie kielsin iheltäni testit. Tein testin kerran ja siihen tuli tarpeeksi vahvasti toinen viiva ja that's it. Juuri tän panikoinnin takia.
 
Ilmeisesti vaan edes kaikkia pastöroidusta maidosta tehtyjä tuotteita ei suositella syötävän, kuten tuorejuustot ja muut pehmeät juustot.. sillä tuota sulatejuustoa mietin :D mutta ainakin Valion mukaan sulatejuustoa voi syödä.

Mangosss toivottavasti kaikki menee hyvin ja nähdään synnärillä :D
 
flowergirl toivotaan, että ei tarkoita mitään tuo testin haaleneminen :)

Itse testailin tosin viime raskaudessa tiuhaan tahtiin ja kerranhan se testi sitten oli haaleampi kuin aikaisemmin ja se menikin kesken rv6+2 :cry:

Mutta riippuu varmaan kuitenkin kuinka alussa olet ja mihin aikaan päivästä testaat, että meinaako tuo jotakin. Peukut pystyyn että ei meinaa mitään (y)

Itse en enää meinaa hirveästi testailla, hermonsa siinä vaan menettää kun alkaa eri testejä sitten vertailemaan keskenään, niin kun mulle viimeksi tapahtui.. jos on mennäkseen kesken niin sille ei mahda mitään, mieluummin oon hermoilematta nyt enää testailuilla :)
 
Millä viikoilla oot? Mie kielsin iheltäni testit. Tein testin kerran ja siihen tuli tarpeeksi vahvasti toinen viiva ja that's it. Juuri tän panikoinnin takia.
En oikein tarkalleen tiedä, koska esikoinen on 6kk, yhdet menkat oli marraskuulla, uutena vuotena oon tehnyt negatiivisen raskaustestin ja 10.3 positiivisen. 11.3 digissä 2-3 ja 17.3 3+. Olen käynyt terveydenhoitajan tekemässä ultrassa 14.3, jossa ei näkynyt mitään (toki th ei varmaan hirvesti ultraa näin alussa) ja sitten yksityisellä 21.3, jossa näkyi siis ruskuaispussi mutta ei sykettä. Lääkäri arvioi viikoiksi 5+2, joten tietenkään sykettä ei kuulukaan näkyä, mutta jostain syystä olo on silti levoton. Uudelleen menen lääkäriin 29.3 ja silloin lääkärin mukaan syke pitää jo näkyä.

Jostain syystä mieli on kuitenkin erittäin levoton, eikä tuo raskaustesti nyt oloa helpota yhtään. Silti uusia raskausoireita on tullut, koska aamuisin jos ei nopeasti syö jotain, tulee huono olo ja oksettaa. Tätä minulla ei esikoisen aikana ollut ollenkaan. Niin vain toivoisin että tämä päättyisin hyvin. Vaikka uusi raskaus ei näin pian ollutkaan suunnitelmissa, molemmat silti kovin toivovat että saataisiin tämä syliin asti. :love:
 
flowergirl toivotaan, että ei tarkoita mitään tuo testin haaleneminen :)

Itse testailin tosin viime raskaudessa tiuhaan tahtiin ja kerranhan se testi sitten oli haaleampi kuin aikaisemmin ja se menikin kesken rv6+2 :cry:

Mutta riippuu varmaan kuitenkin kuinka alussa olet ja mihin aikaan päivästä testaat, että meinaako tuo jotakin. Peukut pystyyn että ei meinaa mitään (y)

Itse en enää meinaa hirveästi testailla, hermonsa siinä vaan menettää kun alkaa eri testejä sitten vertailemaan keskenään, niin kun mulle viimeksi tapahtui.. jos on mennäkseen kesken niin sille ei mahda mitään, mieluummin oon hermoilematta nyt enää testailuilla :)
Mäkin toivon etten olisi testannut. Vielä olisi 2 testiä ja digi tuolla kaapissa. Täytyy nyt vain yrittää pitää ne siellä.

Vielä kysymys että kuinka pian tuosta testi vaalenemisesta keskenmeno tuli?
 
Heipähei!
Täältä varovasti pusketaan mukaan marraskuisiin! :LOL:
la näillä näkymin 30.11. hedelmöittymisestä laskien. Kuukautisten päivämäärä on vähän pimennossa, ja hedelmöittymispäivän tiedän siitä, että se on ainoa päivä jolloin teimme sen ilman ehkäisyä.... :whistle:
Katsotaan siis meneekö joulukuun puolelle. Tätä ketjua olen nyt pari päivää seuraillut ja nyt tosiaan ekaa kertaa kirjoittelen.

Meillä kotona entuudestaan lokakuun 2014 prinsessa. Jännittää, miten arki lähtee aikanaan luonaamaan kahden lapsen kanssa, mutta sen näkeepi sitten.

Viikkoja ehkä 4+2 tänään. Testin ajauduin tekemään, kun koin oloni ihan hassuksi. Vilutti ja väsytti. Luulin flunssan alkavan. Sitten se ajatus tuli mieleen... samat oireet oli tammikuussa 2014! :love: Plussa pärähti melkein heti pissatessa tikkuun. Testin tein siis kolme päivää sitten apteekin omalla raskaustestillä.
Aamuisin pahoinvointi meinaa jyllätä. Viikoista en ole kyllä yhtään varma, kun oireet on jotenkin niin selviä. Ja näin pienet viikot??

Enivei, mukavaa odotusta kaikille ja rauhallista mieltä! :cool: sekä ihanaa pääsiäistä! (y)

Massukas/ 2.raskaus/ 24v./ TAYS
 
Flowergirl en muista kuinka pian tuosta testin haalenemisesta sitten vuoto alkoi.. (n) muistan vaan, kun tiesin heti, että se menee kesken, se oli vaan joku sellainen vahva aavistus.. olisiko siinä sitten mennyt joku 3 päivää tms.. soitin silloin heti testin haalennettua neuvolaankin, että näin kävi testin kanssa ja varmaan kesken menee (kun olin jo ehtinyt varaamaan neuvolan), niin se terkkari siellä toisessa päässä kysyi vaan tylysti että "mitä sinä menit oikein testin tekemään?". Purskahdin tietysti itkuun, muutenkin niin herkkä asia :(

Mutta tosiaan, ei siitä varmaan sinänsä kannata vielä huolestua :)
 
En käyttäisi pastöroimattomia tuotteita, enkä syönyt ekassa raskaudessa edes tuorejuustoa enkä aurajuustoa, vaikka se suurta herkkua onkin. Samoin myös kaikki kasvikset tulee pestä hyvin, koska se saattaa piillä myös mullassa.

ON: Mulla on jotenkin epätoivoinen olo. Tein tänään raskaustestin, joka oli vaalentunut edellisestä ja siitä kysenkin tuolla hätähousuissa, mutta voi kuulemma isommilla viikoilla käyttäytyä erikoisesti. Silti tuntuu ettei kaikki ole hyvin :cry:
Ei kannata testata enää h 5-6 + jälkeen, koska testit on pääosin kvalitatiivisia (raskaana vai ei) eikä kvantitatiivisia (kuinka vähän tai paljon raskaana), eli ne ei käsitä sitä hcg nousua useille tuhansille, kun ne on tehty tunnistamaan 10-40 IU pissasta. Jossain vaiheessa testi alkaa paradoksaalisesti vaaleneen sitä mukaan kun pissan hcg nousee. Koin tuon ekassa raskaudessa just noilla viikoilla ja hätäpäissään kävin köyhtymässä yksityisellä ultrassa, jossa ihan normaali alkio (6+2?) sykkeineen löytyi. Jos sulla oireita edelleen on, uskoisin, että raskaana oot normaalisti edelleen! (Oireetkin voi toki vaihdella päivästä ja viikosta toiseen, kokemusta on siitäkin + jälleen pari sataa köyhempänä ulraan.. :ROFLMAO:)
 
Teitkö uusintatestin samaan aikaan päivöstä ja samalla merkillä? Ite huomasin että esim rfsu liuskatesti antaa paljon haaleemman kuin esim pregchek.Testejen viivojen väreissä on paljon eroja.Ja riippuu tietty paljonko juonut jne...
 
Kummeista oli puhetta. Me ei niitä olla vielä mietitty, ku tiiän että niissä riittää taas pohdittavaa. Jo kolmannellekin lapselle oli vaikeuksia keksiä kummeja. Mutta onneks tässä on vielä aikaa niitä pohtia.
 
Heippa kaikille :)
Mä en ookkaa pitkään aikaa täällä kirjoitellu , mut lueskelen kyl usein.
Ihanaa kuinka paljon meitä jo on ja toivotaan että pysyis kaikilla matkassa nämä pikkuiset !
Itellä monesti epätodellinen olo kun ei hirveästi oireita, paitsi maha kasvaa
 
Voisin liittyä joukkoihin, viikkoja suunnilleen 7. Vähän hankala tuo la:n arvioiminen, mutta laitetaan nyt 11.11., arvelen että kuitenkin muuttunee vielä ultran myötä. Luultavasti ollaan menossa varhaisultraan niin saisi varmistusta että siellä masussa todellakin polskii joku pikkutyyppi!

Olen ihan epäuskoinen tästä koko hommasta vaikka testit on tehty ja menkkojakaan ei näy. Iltaväsymystä ilmassa, turvotusta ja pientä etovaa oloakin aina silloin tällöin. Siltikään siis en meinaa uskoa että olen raskaana. Onhan tätä odotettu mutta sitten kuitenkin tämä tuli jotenkin niin yllättäen. ;)

Listaan saa siis listätä:
Marsikka 33v/2.lapsi/la 11.11./ TYKS
 
Joo sinä ☺ eli onko tossa testi jossa haaleempi sun mielestä? Ei se kyllä näytä ainakaan haalistuneen...ne vielä kuivuessaan vähän vaihtaa väriä.
Toi ylempi on siis tehty pari päivää sitten ja alempi se tänään tehty. Luonnossa ainakin on haaleampi kuin konrtolliviiva. Täytyy toivoa et vain olis siitä, että hcg-pitoisuus olisi ollut testille liian korkea.
 
Heippa! Mä voisin hypätä mukaan :) juttuja oon lueskellut jo reilut pari viikkoa :) Täällä kirjottelee 29v mamma, yritystä takana 2,5 vuotta, eka yhteinen miehen kanssa tulossa, Vihdoin ! <3 Molemilla tollaset 5-vuotiaat edellisistä :) LA laskurin mukaan 15.11 eli rv 6+3 olisi nyt.. Keskiviikkona olisi sitten eka ultra.. iiik! Pelottaa ja jännittää!

Raskausoireet alkoivat jo ennen plussaa; rinnat turposi, väsytti, vilutti, etoi.. Tällä hetkellä kovaa ällötystä, tyhjän yökkimistä ollut ympäri vuorokauden, siitä huolimatta pitää syödä 2h välein, väsyttää ja maha on ko ois kuudennella kuulla. Olisiko kellään mitään hyviä neuvoja tähän oloon?! Seabandit jo käytössä, samaten b6 vitamiini. (Edellisessä ei ollut mitään)


Sit toinen kysymys on yrttiteet, osaako kukaan sanoa niiden turvallisuudesta? Inkivääri taitaa nykyään olla ainakin kiellettyjen listalla, mites piparminttu?

Faceryhmä ehdittomasti kiinnostaa, mut erään syyn takia liittyisin mukaan vasta viikon 12 jälk jos mahdollista,? ;)

Eli LA 15.11 ja Keski-Pohjanmaan keskussairaala
 
Heippa! Mä voisin hypätä mukaan :) juttuja oon lueskellut jo reilut pari viikkoa :) Täällä kirjottelee 29v mamma, yritystä takana 2,5 vuotta, eka yhteinen miehen kanssa tulossa, Vihdoin ! <3 Molemilla tollaset 5-vuotiaat edellisistä :) LA laskurin mukaan 15.11 eli rv 6+3 olisi nyt.. Keskiviikkona olisi sitten eka ultra.. iiik! Pelottaa ja jännittää!

Raskausoireet alkoivat jo ennen plussaa; rinnat turposi, väsytti, vilutti, etoi.. Tällä hetkellä kovaa ällötystä, tyhjän yökkimistä ollut ympäri vuorokauden, siitä huolimatta pitää syödä 2h välein, väsyttää ja maha on ko ois kuudennella kuulla. Olisiko kellään mitään hyviä neuvoja tähän oloon?! Seabandit jo käytössä, samaten b6 vitamiini. (Edellisessä ei ollut mitään)


Sit toinen kysymys on yrttiteet, osaako kukaan sanoa niiden turvallisuudesta? Inkivääri taitaa nykyään olla ainakin kiellettyjen listalla, mites piparminttu?

Faceryhmä ehdittomasti kiinnostaa, mut erään syyn takia liittyisin mukaan vasta viikon 12 jälk jos mahdollista,? ;)

Eli LA 15.11 ja Keski-Pohjanmaan keskussairaala

Miulle sano neuvolassa että ei saa yrttiteitä juuva :) kait se sit tarkotti kaikkia ku ei eritelly.
 
Terveisiä leipomisten keskeltä, tämä pääsiäinen menee 3-vuotiasta juhliessa :love:

Oireita on tasaisesti edelleen, rinnat ovat vaihtelevasti arat ja alavatsaa nippailee. Niin ja turvottaa, sanonpa vain, että onneksi tykkään käyttää löysiä vaatteita! o_O

Varasin varhaisultran 18.4., silloin olisi viikkoja 7+5. Onneksi tässä on kaikenlaista menoa ja touhua, niin aika menee nopeasti.

Musta on tämän kolmannen kanssa kuoriutunut varsinainen testihullu. Tähän mennessä tehtynä noin kymmenkunta :whistle: Tilasin jopa multipakkauksen digitestejä varmistaakseen, että raskaus etenee, jep olen omituinen :ROFLMAO:

Toivottavasti kaikilla sujuu pääsiäinen mukavasti ja kaikki saavat jatkaa masujen kasvatusta!

Madaam 4+2
 
Heips :) mäki uskaltaudun nyt tänne joukkoon vihdoin. Elikkä oon 20v, eka raskaus ja laskettu aika 5.11:love: eli viikolla 9 mennään huomenna.
Kauheesti on kyllä ollu oireita jo viikosta 5 lähtien, millon testinki päätin tehdä ja positiivinen oli, toisen tein heti perään ja positiivinen sekin. Varasin ajan heti varhaisultraan jotta näkis missä vaiheessa mennään ku vuodot oli loppuvaiheessa aikas niukat ja päivän kestävät.:rolleyes: Ei näkyny ultrassa hirveen tarkkaan vielä mitään, ruskuaispussi löytyi ja pienen pieni alkio näkyi seinämässä, (itse en kyllä nähnyt) olen hieman stressannut että jos siellä nyt ei olekaan mitään mutta nä oireet kyllä pahenee päivä päivältä ni pakko siellä on pikkunen elämänalku olla..:love:
Oon kyllä ihan mahottoman onnellinen, vaikkaki tositosi väsynyt jatkuvasti...:sleep:

Chaninas/ 20v/ 1.lapsi/ TYKS :)
 
Tää väsymys on kyl jotain ihan kauheeta.
Tässä päällä vielä flunssa meidän koko perheellä, yritetään ny jotenkin jaksaa. Esikoinen katsoo tuossa parhaillaan lastenohjelmia, pesitään tässä sohvalla. Nyt mennään helpoimman kautta tänään, jos vaan kaupassa jaksais käydä ni ei ihan nälkäkuoleman partaalla olla !

Onko muuten mielitekoja ilmestynyt? Mä juon paljon hedelmämehua, täytynee vaihtaa sokerittomaan jos 1 prk/päivä tahti jatkuu.....
 
  • Tykkää
Reactions: L4isk4M4t0
Voi hyi se :censored: yöllä alko pahoinvointi ja ny o suht kamala olo vaik aamupalan tuos söin :sick: toivottavasti helpottaa kohtpuolin...
Väsymystä iltasin niin että klo18 jälkeen tarvii melkei tulitikkua pitään silmiä auki :LOL:

Hieman saattaa mielentilat heitellä, nyt esim tuo mies ottaa iha sikana päähän :ninja: mut hetkenpäästä ei varmaan enää :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv6+0 :love:
 
Kiitos kaikille tsempeistä:love: Ja onnea Piiulle että ei ollutkaan kohdunulkoinen! Sekä onnittelut kaikille muillekin plussanneille ja uusille :)

Mä nyt kuitenkin tulin tänne kirjoittamaan, vaikka olin ajatellut että en nyt voisi avautua kun ahdistaa niin kauheasti. En haluaisi vaikuttaa supernegatiiviselta. Mutta mun on pakko avautua kun vaan pyörittelen näitä omassa päässäni. Mieheltä ei saa mitään ymmärrystä, ainoastaan huutaa vihaisena ja käskee mua perumaan sen alkuraskauden ultran. Ei ymmärrä, miten en muka voisi odottaa muutamaa viikkoa pidempään.:cry: No, olen sanonut että hän ei voi ymmärtää miltä musta tuntuu, minähän se kannan tätä vauvaa tai sen alkua sisälläni, minähän se kärsin kaikki nämä epäilykset, pahat olot ja itkukohtaukset. Että haluaisin oman mielenrauhan takia tarkistaa, onko asukkia mukana vai ei. KOSKA mun veli on tulossa meille huhtikuussa viikoksi, olisi kamalaa kärsiä pahoinvoinnista ja muista oireista hänen nähtensä, jos kantaisinkin pelkkää tuulimunaa. Ja vain odottaisin pitkittynyttä keskenmenoa. Plus että jos vatsassani ei olisikaan muuta kuin tuulimuna, haluaisin päästä siitä mahdollisimman pian eroon ja alkaa elää normaalia elämää. Näitä on ihan turha perustella miehelle tässä tilanteessa, kun ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole ja hän kokee ultraan laitettavan 130 euroa turhana rahan haaskauksena. Että se menee taivaan tuuliin, oli tulos mikä tahansa, joko vauva tai tuulimuna.

Todella ahdistavaa. Nyt mietin, menenkö salaa ultraan joka tapauksessa:censored: Saisin tuon ultrarahan kasaan muualta, jolle voisin maksaa pikkuhiljaa takaisin. Jos mies saa tietää, että olen mennyt häneltä salaa ultraan tuhlaamaan ne rahat, jotka on sitten kuitenkin maksettava takaisin, siitä nousee kauhea paskamyrsky:poop: Auttakee!! Mitä minä teen:notworthy:
 
Päivää vaan:)
Mä oon myös kehittänyt ihme negaation tästä ja pelkään että kaikki ei oo kunnossa. Totuus kuitenkin on et kun testit näyttävät plussaa, menkkoja ei tule ja vuotoja ei oo ni niistä voi päätellä että kaikki on ok:love:
Mulla ehkä se pelko on tullu oireiden vähyydestä. Vaikka siitä kannattais nauttia:LOL:
Tosin nukun todella huonosti. Siis heräilee muuten vaan tosi monta kertaa yössä. Kai tää tähän liittyy.
Ite aattelin mennä varhaisultraan. Olin ekasta raskaudesta ja se oli kyllä tosi hyvä kokemus.
Tsemppiä kaikille ja yritetään iloita. Niin kauan kuin mitään todisteita ei oo ni kaikki maussa hyvin :love:
Jenna ja tyyppi 4+6
 

Yhteistyössä