Marraskuun mussukat <3

Minutki voi listätä tohon listaan näillä tiedoilla:

Jomppe75/ 33v./ 4.lapsi/ OAS tai OYS

Kaksoset otettas ilolla vastaan, vaikka ehkä se aluksi vähän säikäyttäs. Mulla on kaksosvelipojat, mutta ne on saanu alkunsa IVF:llä..

Tsemppiä kaikille alkuviikkojen piinoihin! :heart:
 
moikkelis! täydensin tota listaa, mutta laitan sut Jomppe75 sitten seuraavalla kerralla, ettei mee ihan sekaisin systeemit.. ;) mutta onnea!

pahoinvointi on kyllä täällä ollut todellista piinaa... pahoinvointirannekkeet jeesaa jonkin verran, mutta oksennan silti päivittäin 12-16 aikoihin. saan syötyä tosi huonosti ja vähän ja pelottaa saako beibi tarvitsemiaan aineita... en aina muista edes syödä sitä mamavitskua kun se purkki on kavereilta piilossa kaapin syövereissä.

pahoinvointi on kyllä ykkösoire, mutta oon mä myös aika heikkona muutenkin. väsyttää ja huimaa. yliopisto-opiskelu tuntuu olevan aika retuperällä kun vaan makaan kotona :'D

joka tapauksessa oon niin onnellinen tästä kauan odotetusta raskaudesta ja toivon tietysti että kaikki sujuisi hyvin <3 ensi maanantaina ultra!

blue-bell ja hippu 7+3 ehkä? sekin selviää sitten maanantaina!
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
En pidä kaksosia mitenkään mahdollisena. Enkä omalla kohdalle toivoisi, se lisäisi raskausstressiä entisestään. Ja meidän tapauksessa se tarkoittaisi sitä, että sen yhden siirretyn alkion ois täytynyt jakautua ja kyseessä olisi identtiset, ehkä jopa samassa istukassa. On kai jotain omia urpoja ennakkoluuloja, mutta kuvittelen, että kaksosten elämä on tavallaan helpompaa kuin identtisten kaksosten.
 
Kenellekkäs sitä pyyntöä nykyään pitikään laittaa sitä FB ryhmää koskien?

Saatiin tänään ultrassa hyviä uutisia! Sektioarpi on parantunut oikein hyvin eikä sitä tarvitse murehtia. Vauvakaan ei ole siihen kiinnittynyt vaan hengaili terveenä ja hyvinvoivana omassa paikassaan. Ultraaja oli oikein ihana ja vastaili mun kysymyksiin, lähinnä pelkoon tosta arpiasiasta. En enää tarkasti edes muista, koska sanoi LA ja millä viikoilla nyt lopulta olinkaan, kun menin onnesta sekaisin koko ultran jälkeen. Mutta jos en ihan väärin muista, niin 7+2 on nyt ja LA taisi olla 7.11. Eli marraskuun puolella pysytään :)
Eilen lukaisin omia oloja ja mietin, että kyllä ainakin 8. viikolla ollaan jo, jos vanhat merkit pitää paikkansa. Onneksi ei nyt lähempänä kuitenkaan.

Uusi aika tuli NT-ultraan, pari päivää eroa esikoisen 2. ultra-ajan kanssa :D Hassu sattuma. Nyt on myös molempien vanhemmille kerrottu hyvät uutiset, he siis jo tiesi, että olen jälleen raskaana. Isä murehtii, että meneehän kaikki nyt hyvin lyhyestä välistä huolimatta.
Miehen ensimmäinen tokaisu oli, kun autoon menin takaisin "no nyt täytyy sitten ostaa toinen pinnasänky" :D
 
Hei! Täällä ilmottautuu varovaisesti joukkoon mukaan 24 vuotias. kohta 2v pojan äiti! Tein tänään testin johon tuli haalea viiva, kierron perusteella LA olisi 28.11 mutta saa nähdä miten pitää paikkansa kun aika epäsäännöllisen olleet.
Nyt vaan pohdin että onko siellä oikeasti jotain vai mitä ihmettä, 8 kuukautta ollut jo mahdollisuus tulla raskaaksi mutta mitään ei ole kuulunut ennen kuin nyt :)

oireita löytyy mm:järetön nälkä, voisin syödä vaikka joka kolmas tunti ison lämpimän aterian, tämä hirveä nälkä on tuttua myös edellisestä raskaudesta.
Olen hyvin innoissani mutta samalla hurjan huolestunut, jotenki tuntuu että ensimmäisen kohdalla ei osannut miettiä ja murehtia kaikkea ja nyt osaa senkin edestä. Mutta ei auta kuin katsoa ja toivoa parasta!
 
4päivän niukka verenvuoto loppui viime viikolla, äsken tein taas testin ja oli vahvistunut viiva niin vahvaksi että tuskin vahvemmaksi enää muuttuu. Eli 23.11 Sadeyes / 25 / toinen / NKL / tyttötoive
Täytän vasta viikon päästä 25, mutta laitoin sen jo noin valmiiksi :)

Jomppe75 Tervetuloa! Odotinkin milloin tulet tänne. Olen teitä himotestaajia ja muitakin seurannut sivusta säännöllisesti tuolla haaveilijoiden puolella :D
Tietty tervetuloa muillekkin!

Oireita ei ensimmäisessä raskaudessa ollut, joten pidän oireettomuutta aivan normaalina. Tosin, tässä raskaudessa on näppyjen lisäksi ollut selkä huonona, tissikipua, hirvä väsymys, huonoa oloa ja hajuyliherkkyyttä. Esimerkiksi muutama lempituoksuni on alkanut haisemaan vahvalle ja tosi pahalle. :x

Neuvolaan soitin vuodosta ja siitä pääsenkö ultraan tarkistamaan tilanteen, mutta en pääsekkään vaikka aluksi niin meinasivat. Koska verentulo oli niukkaa ja kivutonta ja raskaustestin viivat vahvistuivat selkeästi niin tämä on "aivan normaali raskaus, onneksi olkoon" :whistle: En kyllä pidä verenvuotoa kovin normaalina... Ensimmäinen neuvola 17.4 ja ultra on vasta ties milloin. :)
 
Verenvuoto on yllättävänkin yleinen vaiva. Mulla sitä tosiaan on ollut molemmissa raskauksissa. Vähän, mutta kuitenkin ja aina se pelästyttää. Niihinkään ei liittynyt kipua niin silloin yleensä kaikki on ok. Eikä niihin alkuraskauden ultrassa myöskään löytynyt syytä. Joskus myöhemmässä vaiheessa voi olla kovaakin verenvuotoa, jos istukka on lähellä kohdunsuuta, mutta se selviää nt-ultrassa onko sitä riskiä olemassa. Mulla toka raskaus oli tämmöinen ja yleensähän se istukka siitä siirtyy ylöspäin.
 
Kiitos Sadeyes! :)
Mullaki taitaa vähän tuo hajuyliherkkyys vaivata.. Toissayönä ukon dödö haisi ihan hirviälle ja en voinu nukkua ollenkaan siihen päin.. :D Eilen kävin sitte nuuskutteleen sen dödöpurkkeja kaapista, mutta en saanu selvää mikä haisi NIIIN pahalle, olisin kyllä heittäny menemään.. Ja ukollekki sanoin, että haisit pahalle viime yönä!! "ööö, aijjaa..kiitos.." :D
 
Eilen käyty ultrassa ja siellä se pieni majailee ja sydän pumppasi :heart: Vastasi hieman pienempää mutta en vaihda laskettua ennen tokaa ultraa sitten rv12 :)

Mulla on ensimmäinen aamu ilman pahoinvointia :/ toisaalta ihanaa ja toisaalta pelottavaa. Muistan kyllä miten olot on vaihdelleet aiemmissakin raskauksissa.
 
Voiko väsymykseen kuolla? Esikko ja mies raukat kun oon aivan tööttis. Koko kroppa tuntuu lamaantuneelta.. Auttaiskohan tähän mikään? Koulun lukukauden suorittaminen loppuun tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä..

Pahaa oloa ei oo vielä tullut. Hiukan ellottaa ja vatsaa kiertää välilläkin. Pelottaa, miten helposti km tulee stressin takia?

Tuntuu, ettei mies vieläkään oo oikein.sulattanut asiaa. Tai ei kommentoi vieläkään mitään.. Onko muiden miehillä tätä? Tiedän, et ne on hitaita lämpeämään, mutta..

En oo muuten vieläkään varannut neuvolaa! Se soittoaika on aina niin huonoon aikaan.

Minä ja Paapero 5+5
 
Täällä on kans väsymystä havaittavissa, eilen nukuttiin tytön kans melkeen 4h päikkäreitä... Tyttö nukkuu mielellään mun vieressä, yksin nukkus ehkä tunnin :D Etenkin iltaisin on ollu semmonen etova olo ja sen vuoksi oonki menny sit n. 22.00 nukkumaan.. Ei yhtään normaalia mulle, tavallisesti valvon yli puolille öin. Esikoisen aikaan mulla ei alavatsakipujen lisäksi ollu juuri mitään raskausoireita, mut nyt tuntuu sille, että odotettavissa on vaikka mitä. Toivotaan kuitenkin, et isommilta pahoinvoinneilta vältyttäisiin. Nälkä on koko ajan mut ei haluta syödä mitään.

Eka neuvola on 10.4, rv 7+4 on sillon. En tiiä millon ultraavat, esikon aikaan ultrattiin 9+5 ekan kerran.

Tänään viikkoja 5+3 !
 
pinjamaaria :hug:

napakettutyttö : Meidän mies on oikein ilonen ja meillähän mies kuumeili taas lasta, minä olin toppuuttelija, voit uskoo kun nyt ollaan raskaana millanen mies on hössöttäjä :headwall: ja huolehtii liikaa etten kaadu tai tökkää vatsaani mihkään, meillä ei ollu nipsnaps lapsen saanti, että kauan ollaan saatu pakertaa. Niin joskus miehen huolehtiminen liikaa.


HooKoo & ötö 4+6rv
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin, piti vielä tuota kaksos asiaa kommentoida.. Mulla on suvussa useammat kaksoset ja yhdet kolmosetkin.. Että ei ois mikään ihme.. Mutta ensireaktio menis varmaan silti järkytyksen puolelle.. Mutta eiköhän siitä selvittäisi ! Kunhan edes yksi elämä ekassa ultrassa löytyisi :heart:
 
Minixillä ihania ultrakuulumisia! :) Ultra aikaa itekki odottelen, on se vaan niin ihana päästä kattoon pikkusta ja tämä ku on miehelle ensimmäinen, niin sitäki ootan, että se pääsee kattoon miltä siellä näyttää. :heart:

napakettutyttö eiköhän se siitä sunki mies vielä helly vauva-ajatukseen.. :) Antaa rauhassa sulatella asiaa.

Pinjamaaria pahoittelut! :hug:
 
"Adele"
Sain ultra-ajan postissa varhaisraskauden ultraan joka olisi 7.4, eli rv 7+2. Olen kuitenkin niin malttamaton että voisin mennä ultraan jo heti ensi viikolla, eli 6+2...mutta sanokaa nyt mulle että onko järkeä mennä ensi viikolla ja maksaa aika isokin summa vai kiltisti odotella tuonne vajaa parin viikon päähän? :)
 
Varhaisultrassa käyty tänään. Oli oikeassa paikassa, syke näkyi ja koko oli sitä mitä pitääkin eli 7+1 (luulin, että olisi ollut 7+0). LA pysyy samana. Jännitin ennen ultraa niin etten pystynyt puhumaan ja ultran jälkeen itketti niin paljon etten pystynyt puhumaan. Epäuskoinen olo. :O Vaikea uskoa, että joskus voi mennä asiat hyvinkin päin. Sain äitiyskortin.

Olo: täysin oireeton edelleen. Viime yönä piti valvoa, mutta johtui varmaan jännityksestä.
 
adela: me ainaki käydään yksityisellä alkuraskaus ultrassa omalla gynelläni joka hoitanut lapsettomuuttani meillä se olis ollu 10.4. mutta vaihdoin sen ens viikolle 1.4. malttamaton ja digitestissä hormoonit nousi vaan niin tahtoo mennä kurkkaa mitä siellä tapahtuu. :)

jomppe: Meillä miehelle kolmas yhteinen nyt tulossa ja mulla lapsia ent.liitosta neljä eli nyt ootellaan seiskaa :D Ollaan siis uusperhe :) Mies muinoin otti huoltajuuden noihinki miun nykysiin vanhempii lapsiin :heart:
 
"Adela"
Joo, mä kyllä ehdottomasti haluaisin mennä jo ensi viikolla tsekkaan, mutta toisalta en kyllä ehkä raaski pulittaa siitä niin isoa summaa, kun viikon päästä pääsee kunnalliselle :/. Pitää vielä miettiä.
 
Hookoo ihana mies sulla kyllä, kun on ottanu sinunki lapset omakseen! :heart:
Toki minunki mies on ottanut mun lapset ja alusta asti sanonu, että kun minun kans on, niin se on sitte koko paketti! Meillä exä on tiiviisti lasten elämässä ja meillä lapset onki vuoroviikoin kummallakin.

Mua ressaa nyt jo se, että pitää vaihtaa auto ja mää en halua luopua mun jatkeesta!! :'( ja moottoripyörällä en pääse hirveesti ajeleen.. :/ jajaja.. Ja synnytystä jos mietin, niin seki pelottaa ja jännittää, yleensä kun pitäis olla aina helpompaa mitä useampi lapsi, mutta mulla on menny aina vaan vaikeammiksi. :( ponnistusvaiheetki menee niin, että eka kesti 9min, toinen 27min ja kolmas yli tunnin ja loppujen lopuksi revittiin imukupilla.. No onneksi on vielä aikaa.. :D
 
Vierailija ?
Moikka!

Ihana kuulla niin monen plussa ja ultrakuulumisia. Ja tsempit halauksien kera listalta poistuneille.

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja vahvat tahdikkaat sydämen iskut kuuluivat. Terveydenhoitaja kannusti olemaan optimistinen, sillä kaikki merkit viittaavat TODELLISEEN ja oikeaan raskauteen.

Nyt odotellaan kirjettä äitiyspolilta, jossa olisi aika rv 12 ultraan. Sitä ennen käydään pissimässä purkkiin ja annetaan verinäyteitä seuloihin.

Perjantainakin työt kutsuvat! Kaikenlisäksi innostuin jo ompelemaan äitiyskorttiin kuoret.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
sukupuolesta: mulla vahva epäilys pojasta. Ihan vain sen perusteella, että siirrettäväksi valikoitui kaikkein määrätietoisimmin jakautunut alkio. Y:t ovat ainakin nopeampia uimareita (mitä ominaisuutta ei tietenkään tässä tapauksessa tarvittu), joten olisivatko nopeampia tunkeutujia, kun sitten voimia jäi? Olen aiemmin ajatellut, että jos tämä jää ainoaksi lapseksi, niin äitinä tietenkin toivoisin tyttöä. Nyt ajattelen, että ihan sama kumpi, kunhan jatkaa kehitystä samaan malliin ja vain joku joskus tulee.
 
Hellurei! Uusi ilmoittautuu mukaan!
Viikko sitten plussattu ja LA 24.11 /29v/2.lapsi

Tuleva vauveli on miehelle neljäs ja meidän toinen yhteinen napero. Esikkoa ennen oli keskeytynyt km, joka huomattiin vasta rv12 ultrassa. Km jälkeen tärppäsikin heti ja tuolla ulkona päiväunia nukkuu tämä tuotos :) Toiselle annettiin lupa tulla marraskuun alussa (kun esikko oli 11kk) mutta tovin kesti aikaa, että plussa tuli.

Varhaisultraan ollaan menossa 8.4 ja toivon kovasti, että matkalainen on hengissä ja ihan oikeassa paikassa.

Oireina lähinnä aivan jäätävä väsymys ja krapulainen olo, joka johtuu aika pitkälti tuosta väsymyksestä. Esikko syö vielä tissiä ja viikko sitten aloitettiin operaatio yö ilman tissiä. Vaihtelevalla menestyksellä yöt on mennyt, mutta olen sitkeästi ollut antamatta yöllä tissiä. Viime yö oli ensimmäinen, kun poika heräs vaan kerran (sitä aikaisemmin totutusti kaksi kertaa yössä ja samoina kellon aikoina kuin viimoiset 6kk).

Meidän esikko on siis kohta 1v4kk ja miehen tytöt 7v ja 9v.

Equus ja matkalainen rv 5+2
 
Ultrataanko ensimmäisellä neuvolakäynnillä? Mulla on se n. 9+1, mutta ei ollut puhetta mitä ensimmäisellä kerralla tehdään. En malttaisi odottaa ultrausta! :heart: Sen jälkeen vasta kerrotaan muille, enkä malttaisi sitäkään odottaa... Mutta nyt mua pelottaa, kun oireet hävisivätkin kuin seinään... Sitä suuremmalla syyllä haluaisin ultraan HETI :) niin kuuluuko ensimmäiselle käynnille normaalisti ultra vai saadaanko sieltä vaan lähete ultraan jollekin toiselle päivälle? Ja paljon varhaisultraus maksaa?
 

Yhteistyössä