Marraskuun mussukat <3

Minutkin voi listalle lisätä 3.11./21/ensimmäinen/KAKS :) Jos facebook-ryhmää on suunnitteilla, niin olen kiinnostunut myöhemmässä vaiheessa, vielä ollaan suht alussa enkä uskalla liikaa innostua :)
 
Viimeksi muokattu:
Meninkin sanomaan, että pahoinvointi on helpottanut... yök. Tänään tuntuu etovan kaikki hajut, ruuat, sun muut. Pitikin jo huokaista, että pääsin helpolla. :( Nyt köllöttelen peiton alla, jos olo vaikka paranee.

Faceryhmään minäkin voisin myöhemmässä vaiheessa liittyä, kunhan asiat varmistuu ja tulevat julkisiksi. ;)

Ylihuomenna sitten neuvolaan, jännittää...
 
Napakettutyttö, hieno juttu! :)

Omaa napaa... Mielihalut. Mun tekee kokoajan mieli ranskalaisia, pitsaa, paprikaa, mausteisia ruokia. Tää haisee niin tyttöraskaudelta ettei oo tosi! Esikko oli tyttö ja mielihalut samanlaiset. Pojasta himoitsin salaattia ja hedelmiä.
Onko muilla tuntemuksia?
 
Mä himoitsen vuorotellen raikkaita ja kevyitä ja välillä taas oikein rasvaista. Aamupäivällä oli pakko tehdä keittoa, kun ajatuskin kiinteän syömisestä ellotti. Jälkkäriks appelsiinia, vaik olis ollu suklaatakin.

Toisaalta nyt tultiin kauppakeskukseen ja oli aivan pakko hakea hesestä hamppari ku teki mieli. Ja nyt voidaan sit pahoin.

Mut paljon himoja ja kova ruokahalu, mut tarkkaa mitä se koskee. Hapan himottaa (piimä, hapankaali) ja kaikki nestemäinen paitsi kahvi.

En tiedä kumman oireita on, mut poikaraskaudessa oireita ei alkuun jjuuri viimeks ollu. Tisseissä ei tuntunut mitään ja lievä pahoinvointi alkoi viikon 10 tienoilla. Ruokahalussa ei ollut muutoksia eikä ollut himoja

Erilainen raskaus siis ainakin heti alusta alkaen. Tyttötoive tietysti ehkä tekee vähän enemmän tyttöolon, mut en tiiä sitte :)
 
Kertomisesta: Olen ajatellut, että kerron niin myöhään kuin mahdollista ja sitä mukaan kun ihmisiä näen. Suoraan kerron, jos joku sitä kysyy. Aika moni ystävä tietää tilanteesta (hoidoista), mutta eipä niitä ole pahemmin kiinnostanut kysellä. Mitään sellaista tekstiviesti-infoa sukulaisille (jollaisia itse olemme saaneet) en aio tehdä. Sellaiset sukulaiset/tuttavat saa asian tietoonsa ajan myötä, kun asia tuntuu kypsältä kertoa tai sitä ei voi salata. Sellaiset, jotka eivät pidä yhteyttä, kuulevat sitten kun kuulevat. Ihan lähimmät kuitenkin jo tietävät.

Töissä/pomolle kertomisestaen tiedä. Missään nimessä en halua kertoa ennen rv 12. Enkä välttämättä silloinkaan. Meillä on kuitenkin kehityskeskustelut pidettävä huhtikuun loppuun ja olisi kai reilua kertoa siinä kohtaa, että ottaa huomioon kun ensi vuoden projekteja resurssoi. Ja huhtikuun lopussahan kääntyy myös rv 12.

Neuvola mä oon varsinainen älykääpiö. :headwall: Olen kyllä lukenut täälläkin neuvolasta ja sen varaamisesta, mutta itse tartuin puhelimeen vasta viime perjantaina. Olin laskenut sen varaan, että kun on varhaisultra julkisella ei ole niin kiire. No, yksi ainoa aika oli jäljellä ja se olikin viimeinen päivä, kun voi käydä, että ehtii seulontaan (siis mitkä seulat???!). Tietenkin se ainoa aika on sitten päällekkäin sellaisen palaverin kanssa, jonka olen itse kokoon kutsunut.
 
Kaikki rasvainen ja suolainen ruoka houkuttaa. Luulen, että sen näkee kohta päälle päinkin. Erityinen mieliteko on ollut lihapiirakka (!!!) ja sinne tietysti nakkeja väliin. En muista kuinka monta vuotta sitten olisin viimeksi syönyt kaupan pakastepitsan, mutta viime viikolla päivitin senkin kokemuksen.
 
Napakettutyttö, ihanaa, että pahankuuloisen alun jälkeen kaikki onkin enemmän kuin hyvin! :hug:

Mulla kans tekee mieli suolasta, uunivoileivät on se mitä voisin syödä AINA! Muistelisin, että kaikissa muissa raskauksissa on tehny mieli kaikkea raikasta, just salaattia ja hedelmiä ja tyttöjähän ne on kaikki ollu.. :)

Minäkään en muuten ole vielä varannu neuvola aikaa.. Oon aatellu, että sen ehtii ekan ultran jälkeen sitte.. :)

Minä oon kertonu siskolle ja parhaalle kaverille ja muille lähimmille kerrotaan ens viikon ultran jälkeen. JOTA EN JAKSA ODOTTAAA!!! :D

Faceryhmää minäkin mietin myöhemmin, mutta ei vielä.. :)

Jomppe ja rv6+1-6+5 :)
 
Hei pitkästä aikaa!

En ole saanut aikaiseksi kirjoitella, koska väsymys on vienyt voimat ja ihan arjesta selviytyminen on ollut haastavaa. Nyt alkaa hieman helpottaa onneksi. Alkuraskauden ultrassa kävin, ja kaikki vaikutti olevan ok. Nyt on hyvä mieli, ja toiveet korkealla että saamme pikkuisen syliin marraskuulla.

Mielitekoja on, edelleen tekee mieli kaikkea suolaista. mulle maistuu tavallinen kotiruoka, mutta salaatit tuumaa jäädä lautaselle. Yleensä puputan salaattia paljon, mutta nyt tökkii. Just kun olis tärkeää syödä terveellisesti. Painokin on lähtenyt nousuun pelottavan nopeasti... Nyt oon onneksi päässyt taas liikunnan makuun, ja salitreeni kulkee taas. Maha on pullahtanut jo esiin (!!) ja on tuskaa yrittää piilotella massua ihmisten ilmoilla. Mieskin naureskelee mun pallomahan piilotus- tuskailulle. En olis uskonut että toisesta maha vois näkyä jo nyt.

Mites muut, näkyykö muilla jo raskausvatsan alkua?

Lillamii rv 9+0
 
Lillamii, mulla on maha ihan hirveen turvoksissa ja esim. eilen oltiin synttäreillä ja kyläilemässä ja mulla oli stretsfarkut jalassa ja ne paino mahaa niin, että alamaha tuli kipeeksi. :/ Odotan kyllä, että maha alkaa kasvaan ja saa näkyä! Mutta toisaalta vähän masentaa, ku just pääsin liikkumisen makuun ja mahaki alko pienentyyn, mutta nyt taas puntari alkaa uhkaavasti näyttää ihan liikaa! Ja tosiaan ku oon lihonu melkein 20 kiloa 1,5 vuoden aikana, niin mua ärsyttää tuo läskiröllykkä tuossa mahassa ja vauvamahaki näyttää pitkään siltä niinku olisin lihonu entisestään.
 
Onneksi napakettutyttö saitte asiat selviämään!

Kävin tänään ensimmäisen kerran neuvolassa. Eipä kuulunut sydänäänet, menen uudelleen ensi viikolla niitä kuunteluttamaan. En siis itse edes pyytänyt äänien kuuntelua tai uusintavisiittiä vaan neuvolasta niitä tarjottiin. Ehkä se tätikin vaikutti vähän yllättyneeltä, ettei ääniä kuulu. Tosin neuvolassa laskettiin viikoiksi jo 9+1. No, kyllähän sitä pieni huoli jäi käynnistä, varsinkin kun nyt olen muutenkin ollut vähän siipi maassa mm. perhehuolien vuoksi ja toivoin iloisia uutisia. Ehkä tässä huolettaa se, että jos siellä ei ole ketään ja mä kärvistelen näissä oloissani turhaan :( Muuten ei mitään ihmeellistä, kasa paperia mukaan.

Mielitekoja mihinkään suuntaan ei ole. Ei tee mieli rasvaista, suolaista, makeaa eikä raikasta :) Silti on pakko syödä ettei paha olo voimistu..
 
Täällä viikkoja nyt 8+6 ja pahaolo on jotain sanoin kuvaamatonta. Mikään ei mene sisälle, ja se vähäkin mikä menee niin tuppaa tulemaan ylös heti. Vesi onneksi vielä pysyy sisässä, ettei pääse ainakana kuivumaan. Lämmintä ruokaa ei haluta, kylmää ja raikasta ruokaa tekisi mieli, mutta kun sitäkin olisi tarjolla niin ei uppoa vaan oksettaa. Pahaolo ei ole vaan aamulla, vaan voimistuu vielä pahemmaksi iltaa kohti. Muutaman päivän on tällaista helvettiä ja sitten tulee yksi huippuhyvä päivä, jolloin jo luulee, että nyt se loppu... väärässä oltiin :D Lisäksi olen kiukkuinen ja pienetkin vastoinkäymiset itkettää. Vissiin kuuluu asiaan. Mutta en nauti tästä ja hehku ainakaan vielä. Neuvolasta saatu toivoa, että jospa rv14 helpottaisi viimeistään... Voi kuinka kaukaiselta nuo viikot vielä tuntuvat! Mutta mitäpä sitä ei kestäisi, kun tietää mikä on kaiken vaivan väärti! :heart:
 
Minutkin voi lisätä listalle:

19.11. / 22 / toinen / KAKS

mammma93 meillä näköjään sama synnytyssairaala ;)

Itsellä tänään ollut heikko olo. Ei varsinaisesti pahoinvointia, mutta heikottaa ja pyörryttää. Tänään 6+4.
 
"Sinde90"
Hei!

Takatalvista maanantaita! Muutin vierailija tunnukseni hieman pysyvämmäksi ja mut voisi lisätä listaan: Sinde90/la 1.11/esikoinen/pkks.

Harmituksen halit pahoinvoiville ja toivomukset kivemmasta huomisesta :) Täällä vietettiin viikonloppu vessassa ja tänään puolestaan auton moottoriöljyn vaihdossa. Olotilani vaihtelee ainakin niin suuresti ja toivon lisää helpompia päiviä.

Saatiin tänään kutsu ultraan ja tällä hetkellä sinne tuntuu olevan niii-in pitkä aika, että ihan huokailuttaa. Tuolloin olisi rv 12+4, mutta ehkä huhtikuun loppu tulee pian!

Tyttötoive olisi tulevalla äidillä ja isällä puolestaan poikatoive. Olemme päättäneet, että pysyköön sukupuoli yllätyksenä viimeisiin metreihin asti. Olen lueskellu oireiden ilmentymisen vaikutuksesta sukupuoleen, mutta en jotenkaan usko niiden yhteneväisyyteen.

Kaikenlisäksi meillä on älytön omakotitalokuume. Myimme syksyllä osakkeemme rivitalosta ja nyt olisi aika löytää se punainen tupa ja perunamaa. Yli kymmenen asuntonäytön jälkeen tuntuu ettei sitä taloa vaan löydy! Ugh!

Mukavaa viikkoa ja tsemppiä arkeenne! Täällä ainakin hevi auttaa pahoinvointiin, vaikka muutoin en voi sitä sietääkkään! :D
 
Kiva lueskella teidän muiden olotiloista ja vertailla omaan! :)

Itelläni olotila vaihtelee päivän aikana monesti.. kokoajan on kyllä sellanen etova olo. Tekee ja ei tee mieli syödä. Rinnat tuntuu välillä tosi aroilta ja välillä vähä vähemmän. Aamusin on sormet niin turvoksissa että iltasin joutuu sormukset ottaa pois ja laittaa takas vasta muutama tunti heräämisen jälkeen. Välillä kourii alavatsasta melkolailla, niinku menkat alkais.. Maha on ihan sekasin, joutuu vessassa ramppaamaan tosi usein! :( Mutta niin ku muutki on kirjottanu, että kyllä tän kaiken kestää ku tietää mitä saa palkinnoks!! <3

Jännittää kyllä kovasti ylihuominen, meillä on varhaisultra silloin! <3 Onneks mies pääsee mukaan! <3 Viime kerrasta jäi niin kamala pelko, etten yksin sinne enää uskalla mennäkkään. Silloin todettiin (rv9+0) keskeytyny keskenmeno ja maailma romahti siihen paikkaan. :'( Tällä kertaa mennään sinne yhdessä ja toivotaan kovasti, että saatais nähdä pikkusen syke!! <3 Sen jälkeen pystyis ehkä olee stressaamatta ja vois alkaa nauttia raskaudesta! :) <3

Hyviä vointeja kaikille!! :) <3
 
Paljon juttua tullut vaikka vasta pari päivää sitten kävin viimeksi! Tervetuloa uusille! :)

Napakettutytölle en ehtinyt edes kommentoida kun tilanne jo onkin ratkennut, tosi kiva kuulla! :) Eiköhän mies ole jo kohta innoissaan mukana odotuksessa.

Oireisiin/himoihin: Välillä himottaa suolainen ja välillä taas ei voisi kuvitellakaan syövänsä mitään suolaista/rasvaista vaan ainoastaan jotain raikasta ja kevyttä. Hedelmäkarkkeja tekee mieli vaikka yleensä olen salmiakin ystävä. Tuoremehut on tällä hetkellä myös himotuslistalla. Raskaus tuntuu välillä samalta kuin edelliset ja välillä täysin erilaiselta. Erilaista on aikaisemmin alkanut pahoinvointi, jota on huomattavasti enemmän. Iho on huonossa kunnossa kuten oli ekassa raskaudessa, tokassa taas oli paremmassa kuin koskaan. Päätä myös särkee niinkuin ekassa raskaudessa. En sitten tiedä mihin viittaa kun aiemmat on kuitenkin samaa sukupuolta vaikka niissäkin on eroja :p Ihan erilaista on, että tissit on kasvaneet jo alusta alkaen, maha on sekaisin.. ja pari kertaa on närästänyt, mitä ei oo mulla ollut koskaan ennen. Välillä tuntuu, että tulokas voisi olla tyttö ja välillä olen varma, että poika se on. En tosiaan siis osaa veikata yhtään mitään :D

Tänään oli eka neuvola! Ihan yhtä turha kuin muistelinkin. Mitään sydänääniä ei kuunneltu, eikä edes kysytty olisinko halunnut, joten mitään varmuutta ei tullut mihinkään. Seuraavaksi on sitten ultra 2viikon ja 3päivän kuluttua, sitä odotan jo kovasti! Seuraava neuvola onkin vasta rv 18. Uudelleen synnyttäjillä oli vielä entisestään harvennettu käyntejä ja ennen rv 35 on ainoastaan 4 käyntiä :eek:

sannni rv 9+1 :eek: <3
 
Viimeksi muokattu:
"Pikkupapu"
ja etoo koko ajan. Töihin en pysty menemään, niin vaihtelevaa olotila on. Toivon, että saisin huomisesta neuvolasta saikkua muutaman päivän, ettei tarvi olla huonolla omallatunnolla tästä "laiskuudesta" vaan voi sitte kunnolla levätä sen muutaman päivän. Mieli tekisi mennä tietysti jo, mutta nyt pitänee kuunnella kehoa. Mulla on pitkittynyt flunssa ja tää väsymys on sen kanssa ihan uskomatonta, ei pysty seisoa melkein minuuttia pidempää kun kroppa on jo ihan poikki...

Huomenna neuvolassa ultra jossa katotaan tarkemmat viikot. Odotan niin innolla pikkusen näkemistä, toivottavasti kaikki on hyvin <3

Maha on turvonnu, mutta ei vielä näytä yhtään vauvamasulta. Häpyluun yläpuolella taitaa tosin tuntua kohtu jo läpi, sellanen reilun nyrkin kokonen möllykkä tuntuu painellessa. Paineli tuntuu heti kohdussa ikävältä, joten se se taitaa olla :)

Tuntuuko muillakin kohtu jo tunnusteltaessa ?
 
Kiva kuulla napakettutyttö, että ajatukset selkiyty ja voitte yhdessä jakaa ajatuksia tästä eteenpäin. Meillä ei myöskään hirveesti niistä jutella tai ns. iloita ylenmäärin, koska ollaan vielä niin epävarmoja ja pelokkaita keskenmenon suhteen. Mullahan ajatukset virtaa lähes koko ajan silti raskaudessa ja tulenkin sitten tänne keskustelupalsoille lukemaan muiden vastaavanlaisia ajatuksia, ettei mies kyllästyisi mun "typeriin" ja jatkuviin kysymyksiin :D mut tosi hyvin toi mieskin tän raskauden ottaa, vaikkei omaehtoisesti olekaan aloittanut keskustelua siihen liittyen. Kyllä sen silti huomaa.

Oloista sen verran, että oksentelu on edelleen joka päiväistä, muttei enää ihan niin rajua kuin viikko pari sitten. Tänäänkin esim. kesken meijän keskustelun, jouduin juosta vessaan yökkämään ja tähän mies totesi: "on se kiva, että mun jutut kiinnostaa sua noin paljon." Huumorilla tietenkin! :D sitten suolasen himo on älytön. Himoitsen sipsejä ja ranskalaisia joka päivä, vaikken aiemmin oo niin ollut kummankaan erityinen himoitsija. Oon aina ollut perso kaikelle makealle, nyt pelkkä ajatus etoo. Sen lisäksi nälkä on edelleen jatkuvaa ja kylmä vesi parasta. Sen on oltava JÄÄTÄVÄN kylmää! Ainiin ja mäkkärin tuplajuustot<3 niihin on jatkuva himo. Yksikin päivä, kun käytii hakee hampparia, niin tottakai se tuli sitten ylöskin noin tunnin sisällä. Tämä toistui toisenkin kerran toisena päivänä. Tähän mies sanoi, että ole hyvä vaan ruoasta, vaikka taas meni hukkaan ;DD onneksi huumori pelastaa ja piristää monesti niin väsynyttä ja huonovointista olotilaa.
n. 7+6
 
Napakettutyttö kyseli että onko muilla jano? No minulla on! Suuta kuivaa koko ajan ja siksi pakko juoda vähän väliä vettä. Ja sitten tietysti pissattaa koko ajan. Tänäänkin olen varmaan käynytt vessassa :D

Oliko täällä muita joille on tehty sektio ja olisitte sitten kuitenkin synnyttänyt sen jälkeen normaalisti, tai nyt tuleva vauva olis tarkoitus synnyttää alakautta jos vaan mahdollista? Mulla esikoinen syntyi sektiolla, ja se harmitti, koska olisin todella halunnut kokea tavallisen synnytyksen. Nyt tietenkin haluaisin, jos vaan mahdollista, niin synnyttää alakautta. Tänään sitten pitikin mennä lukemaan netistä kaiken maailman kauhujuttuja siitä miten kohtu on revennyt synnytyksessä sektioarven kohdalta yms :(
 
Napakettutyttö, seurailin tilannettasi, mut en ehtiny kirjottaa. Hyvä, että tilanne kääntyi parhain päin :heart:

Mamma93 ja Mimmika, mullakin sama synnytyspaikka. Meitähän nyt riittää, esikon aikaan ei ollu muita kaksilla synnyttäjiä odotusryhmässä.

Täällä kärsitään oireettomuudesta. Alavatsaa ei enää jomottele, eikä pahemmin oksetakkaan, aamuisin etoo vähän mut seki johtuu syömättömyydestä lähinnä, aamupala unohtuu aina.. Väsy tosin on, taas piti tytön kans painua päikkäreille tänään. Kuitenkin, pelottaa et kaikki ei oo hyvin..

Viikkoja tänään 6+0:heart:
 
Apua! Eilen illalla ja tänään aamulla vessakäynnin yhteydessä ruskeaa tuhrua paperiin. Ei kipua, ei kirkasta verta, ei enempää vuotoa. Miuta alko just pelottaa aivan hulluna. Vu vasta ens keskiviikkona, päästäänköhän me sinne asti? Tänään 6+0..
Tätä olotilaa ei auta se, että esikolla flunssa, on pyörinyt hereillä jo 3:30 alkaen, joten väsy painaa ja muutenki maailma tuntuu kaatuvan päälle.
 
"mamma87"
Pitääkö huolestua kun pientä flunssan poikasta tuntuu iskevän päälle. Nenä tukossa ja pientä kurkkukipua.
Rv 10 menoillaan. Särkylääkkeitä ei kai saa syödä mut jotain muuta kenties? Kuumaa hunajavettä juon jo.
 
En usko että on, kunhan lepäät ja otat rauhassa, ettei tuu mitään pahempia jälkitauteja. Panadol ei sinällään tulehduksiin kyllä autakkaan, kipuun toki. Juot lämmintä ja otat iisisti nyt ! Esikon aikaan mulla oli rv 16 kieppeillä kauhee flunssa ja kuume, eikä siihen oikein auttanu muu kun lepo kun buranaa ei saanu syyä, panadolia söin sillon kipuun mut kuumetta alentavaa vaikutusta sillä ei oo.
 

Yhteistyössä