Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Nii ja sairaalakassia en oo pakannu. Tilasin hoitolaukun ku mulla ei sellasta oo. Aattelin sinne sitte pakata. Esikoista lähin synnyttää tavarat muovipussissa. Mulla tuli raskausmyrkytys ja äippäpolille lähtiessä päätin sitte pakata kamat muovikassiin:LOL:
 
Veristä vuotoa tuli nyt illasta vähän, mutta synnyttäjien vastaanotosta sanoivat olevan normaalia toisessa raskaudessa ja että ei tarvi tulla käymään ellei ala tulla runsaammin kun esim. kuukautisvuoto. Luultavasti paikat vaan kypsyy.

Ei siinä. :D Alkasko tässä kuitenkin olla aika pakata se sairaalakassi? Ja tyttö nukkuu vielä pinnasängyn patjalla. :eek: On ollut tarkoitus ostaa uusi ihan oikean kokoinen, mutta ei olla saatu aikaiseksi ja se pinnasänkykin on vielä mun äitin luona. :eek:

Mua myös vaivannu makean himo nyt loppuraskauden, (vedin just pussillisen omareita) alussa ei maistunut yhtään.

nopnop ja sammakko 35+0
 
Mulla oli eilen ihan järkyttäviä kipuja ku vauva liikku :confused: ei voinu kävellä eikä oikeestaan mitään,tuntu et napa repee ja melkeen koko oikee puoli samalla o_O ja kesti kauan... vissiin venytteli kohtua kunnolla? Nää kivut tuppas nimittäin tuleen ain sillon ku vauva liikkui ja se liikkui paljon eilen...Tänään ollu vähän hiljasempi että huomenna taas jaksaa melskata :LOL:

Tänään tuli tasan rv 37 täyteen :)

Entiiä oisko mun pitäny eilen itkee vai nsuraa ku lasten isä sano että "sit ku tää syntyy,niin haluut kuitenkin parin kk päästä kolmanneks lapsen!" Jooh...noh mä uskon et ihan nää 2 riittää pidemäks aikaa :ROFLMAO:
 
Moikka pitkästä aikaa! Tutulta kuulostaa monen vaivat, selkäkipua, hengitysvaikeuksia, menkkakipua, lista on loputon :D kivut yltyy koko ajan, epäilen että ei mene enää kauan synnytykseen.. Saahan sitä epäillä! :D synnytyski on alkanu vähän jännittämään.. Lähinnä ne kivut kun en tiedä minkälaista se on, ensimmäistä kun odotetaan.. Täälläkin pikkuhiljaa laitettu vauvankamoja paikoilleen, vaatteet on kaapissa. Sairaalakassia en ole pakannut, mutta yön tunteina kun valvon, olen jo listan tehnyt mitä mukaan voisi tarvita. Niin tosiaan, unettomuutta täälläkin, lääkäri jo aiemmin määräsi nukahtamislääkkeitä kun alkoi mennä vuorokausi kaupalla valvomiseksi. :|
Eikö tosiaan kukaan marraskuisista täällä ole vielä synnyttänyt? :D
 
Mulla oli hieman kovempia harjoitussupistuksia tuossa yks ilta, tosi epämukava olo tuli siitä. Loppui sitten onneksi illan aikana ja nyt taas mennyt muutama päivä normaalisti. Jotenkin tuntuu että maha olis laskenut pikkasen alemmas, alkaako sitten enteillä jo jotain.
Tänään rupesin pakkaamaan sairaalakassia, vaikka tuskinpa tässä ihan vielä ollaan mihinkään menossa, mutta kun ei tiedä. Tuo kassin pakkaus on muuten ärsyttävää kun ei osaa ajatella mitä kaikkea tarvii eikä kaikkea voi ennalta pakata, jospa sitä h-hetkellä sitten tajuaa ottaa loput mukaan. o_O
Olis kyllä mukavaa jos kaikki menis niin hyvin että sairaalasta kotiutuisi suht nopeaan, en siellä haluaisi montaa päivää viettää.

Mirot 37+2
 
Minä jo luulin et oisin yön aikana päässyt synnyttää mut ei kuitenkaan. Eilen tuli koko päivän ajan harvakseltaan sellaisia vähän voimakkaampia entä harjoitus supparit ja semmonen epämukava olo oli aina niiden välissäkin. Mut yön olen nukkunut kuin tukki eikä supistuksista mitää tietoa. :sneaky: ja tähän asti viimeisen viikon ajan olen valvoskellut 1-2h joka ikinen yö.

Tämmönen on mulle ihan uutta ku minulla edelliset synnytykset on alkanut ihan yhtäkkiä ilman mitää ennakko supisteluja ja ku supistukset on alkanut ni ne on voimistuneet koko ajan ja loppuneet vasta ku vauva on syntynyt. :) ei kiitos tämmösiä eilisen kaltaisia päiviä enää yhtää lisää ilman tosihommia.

Tuo eeeman lista vaivoista kuulostaa niin tutulta, alkaa olla jo niin kypsä tähän oloon et mitä pikemmin tajuaisi vauva syntyä ni sen parempi. Ja voin eeema sanoa myös et se synnytys jännittää täälläkin vaikka on jo monta kertaa sen kokenut mut enpä ala mitää peloitteleen ku se menee jokaisella niin omalla tavalla ja jokainen kokee kivut myös erilailla. :)

Hanri 38+1
 
Toisaalta toivoo, että vauva syntyisi pian, että vaivat helpottaisi. Toisaalta taas toivoo, ettei syntyisi niin saataisi vielä hetki olla kahdestaan. :D kiva kuulla, että jo aiemmin synnyttänyttäkin jännittää! :D eilisilta oli itselläkin jotenkin vaikea, tosi levoton olo ja supisteli, vaikkei kylläkään niin kovaa ettei kipua olisi suosiolla kestänyt. Vauva ei ole enää muutamaan päivään potkinut kylkiluita, eikä muutenkaan tunnu olevan niin korkealla kuin ennen, liekköhän tuo laskeutunut!
 
Heippa minunkin puolestani. Jäänyt mullakin täällä kirjoittelu vähäiseksi kun olen myös päivittäin pyörinyt facessa. Torstaina olisi neuvola-lääkäri aika, ja mietinkin että tehdäänköhän siellä se synnytystapa-arvio, sekä painoarvio? Ja luulen että tutkii ala kautta, tietenkään varma en ole, mutta eikö se ole yleensä käytäntö että katsovat ja tutkivat paikat missä mennään?! Pakko muuten kysyä, mikä se synnytystapa-arvio on? Katsooko vain lantion mahtuuko syntymään ala kautta? En muista että esikoisesta olisin sellaisessa käynyt, tai sitten meni samalla kun oli lekuri aika. Vai tehdäänkö se vain esim polilla:cautious: Sairaala kassia en ole minäkään vielä pakannut, enkä ole kyllä tehnyt listaakaan mitä pitäisi ottaa mukaan... Vauvan vaatteet on kyllä kaapissa odottamassa, eikö se riitä :ROFLMAO: mä olen kans hiukan hidas näissä asioissa, kun en vain saa aikaiseksi...:unsure: Tänään jaksoin jopa hetken olla ulkona kouran kanssa ja heitellä palloa ja raivata pihaa. (y) puhdistava tihkusade tuli niskaan, mutta ei haitannut. Mulla on myös tullut välillä menkkasärkyä, mutta menee ohi kun hengittelee syvään ja rentoutuu. Saisi vain aika mennä nopeammin, alkaa olemaan täälläkin jo kärsivällisyys loppu tähän odottamiseen. Ei vaan jaksaisi enää, kun joka paikkaan sattuu ja kolottaa, ja mitään ei jaksa tehdä. :unsure: mutta jälkeen ollaan viikko lähempänä laskettua! Jipiii:D:love:

Ninski84 ja vaavi 36+0:love:
 
Mulle ei oo koko neuvola lääkäriä ollut ollenkaan... luulin ensin että ois ollu pari vko sit mut ihan tavallinen neuvola. Täs raskaudes ei oo sisätutkimustakaan tehty, ei lantion tilaa katottu, se vika ultra "vaan" tehtiin. Esikoisen kohalla kyl tehty kaikki ,ja muutenkin tuntuu et muut uudelleenkin synnyttäjät tutkittu täälä päin kunnolla ,ensit tiiä miksei mua?

Mä kävin tänään testaamas ettei tihku lapsivettä ,taas oli.pikkarit aamulla ihan kosteet eikä kyl ollu pissaa (ainkaan haissu siltä)...muttei lapsivettäkään .hoitaja meinas et jos sit on vaan tosi juoksevaa valkovuotoo. Syke huiteli aika palhon 170-187 välillä :eek: toki välillä kävi normaali lukemissakin mut kuulemma kaikki ok. Huomiseks luvassa siivous päivä onneks äiti tulee auttaan, vaikka tiiän justiin miten kipeeks selkä tulee meneen jos vähänki vaik imuroin. Mut pakko tehä yks kunnon siivous ennenku baby syntyy...
 
Eli joku kyseli mikä se synnytystapa-ultra on. Niin juurikin se että katotaan minkä kokonen vauva on ja että se on oikeinpäin ja sit sen perusteella arvioidaan onko lantio/paikat tarpeeks isot että vauva mahtuu ulos. Mulla esim. esikoisesta arvioitiin tuolla vk36 ultrassa että se ois jo 3,5kg ja koska pieni olen niin sitten käynnistettiin viikkoa ennen jotta ei kovin isoksi kasvaisi. Ja mulla tehtiin tuolla sillon se sisätutkimus kans et katottiin onko paikat auennu. Nyt toivosin ihan samaa että käynnitsäsivät vähän aikasemmin ko olo alkaa olemaan sen verran hankala ja supistusten aikana vihloo ikävästi jo kohdunsuulla... Tiiä sit onko auennu vai ei, mut senpä saa tietää sit ensviikolla.

Tääl siis samaa ko muillaki eli alkaa olemaan jo pää ja kroppa niin väsyny tähän raskaana oloon että haluttas jo että baby syntys.Mut eipä se auta ko kestää... Tällä viikolla saan vauvanvaatteetki siskolta jolla nyt on kolmi kuukautinen vauva.Ihan kiva et saa neki sit laitettua kaappiin. Tuota synnärikassiaki pitäs tietenki jossain vaiheessa pakkailla, mut eiköhän sen ehi sit lähempänä (sanoo viimetipan tekijä ;)
 
Voi kiva tosiaan peikko86 et löytyy vauvalle serkkukin joka abaut saman ikänen :) mulla ei kauheesti oo kavereita joilla samanikäsiä lapsia nyt tai tulossa,välillä harmittaa. Lapsia on joillakin mut sit niin eri ikä luokkaa ettei yhteisiä juttuja löydy :D harva esim 10v haluu vaikkapa 2vuotiaan leikkejä sotkeen. No kerkeepä nuo kavereita hommata ajankaa :)

Mä oon luvannu itelleni et otan tälle viikolle tehtäväks pestä ne tutit ja pullot. Mä en ikinä tykänny siitä hommasta,vaik vie vaan hetken...
 
Moikka.
Ultrassa eilen käyty ja siellä oli kaikki vaan vallan hyvin. Poika oli edelleen ja kooksi arvioi n. 2900g. Et syntyessään vois olla sellanen nelikilonen. Mut mä en enää noihin luota. Mulla kans sillo sanottiin viikolla 36 tai 37 et esikoinen olis 3.,5kilonen. Synty alle parin viikon päästä ja paino 3140g. Eli tosiaan tajuan että ne on vaan arvioita :)

Mun mies on reissuhommissa ja se on niin stressaavaa. Ja pelottavaa, koska täällä mä mietin et.mitä jos tää synnytys käynnistyy sillee et se ei oo täällä. Esikoisen synnytys oli tosi nopee.
Eihän se silti välttämättä tarkota, että tää olis. Mut onneks se tulee sit tänne töihin ku tulee se 38 viikkoa täyteen.

Yöt on niin katkonaisia et nukkumaan menemisestä on tullu epämiellyttävää:LOL:
Kun liittyy niitä särkyjä käsissä.:poop:

Vauva liikkuu kans aika paljon. Ja alkanu käsillä huitoo ihan alas tosi epämukavasti ja kivuliaasti. Se on ihanaa kasvattaa uutta elämää sisällään ja niin ihmeellistä
Mutta huomaa et kyl se keho alkaa olee aika valmis synnytykseen. Vaikka sitäkään nyt niin innolla odota. Mut palkinto on mitä parhain:love:

Tsemppiä kaikille. (y) pian tää on ohi ja uudet kuviot alkaa:love:

Jenanie ja tyyppi 35+4
 
Joo noi arviot kyl tuntuu usein menevän vähän yli mitoille ..kaverille kans lupailtiin isoa vauvaa ja wen takia käynnistettiinkin ,mä sanoin monta kertaa kaverille että se on sitten ihan normaali kokonen,mut hänen mielestään nykytekniikalla saadaan tarkat mitat :D no se tyttö synty ihan normipainosena sit .;)

Meillä neuvolas oli tyyppi taas laskeutunu alemmas,ei ihan lähtö kuoppiin mut melkein. Kaikki oli sielä ok kunnos!

Ens viikolla voinkin aatella et ens viikolla la! :LOL:
 
Hei pitkästä aikaa!
Aina vaan jäänyt kirjoittatta, mutta nyt :)
Odottavan aika on täälläkin pitkä. Tänään rv 37+0 ja olisin ihan kypsä synnyttämään milloin vaan. Vaikka tuskin synnytän. Meillä vauva on perätilassa, kääntäminen ei ollut mahdollista ja perätilasynnytyslupaa en saanut, joten edessä suunniteltu sektio. Rehellisesti sanottuna harmittaa, mutta eipä asialle mitään voi.
Tosin taisi ns. limatulppa irrota, kun valtava limaklöntti ilmestyi pyyhkiessä paperiin. Harjoitussupistuksia on, mutta ei mitenkään runsaasti.
Muuten ollaan valmiita. Tunnit ja päivät vaan matelee.
Aina ajoittain alan vielä panikoida, että onko vauvalla kaikki hyvin, kun olen lukenut liikaa perätiloista, että syynä voi olla myös joku kehityksen häiriö. Mutta yhtälailla voi olla moni muukin, joten yritän olla panikoimatta.

Eepos 37+0
 
Mullakin alkanu tulemaan tosi limasta valkovuotoa vime päivinä, tiä sit mitä on... Mut vauva tuntuu tosiaan olevan aika alhaalla.

Nukkuminen on kans ihan peestä täälä. Joka ilta vaan ärsyttää sinne sänkyyn mennä ko tiiän et heräilen vaan koko yön ja sit kolmen-neljän maissa on semmonen tunnin parin valvominen. Aamulla sit herää ihan väsyneenä. Vissiin sitä luonto totuttaa siihen valvomiseen jo nyt... plääh!

Eilen sain sit tilaamani seisomalaudan brion rattaisiin ja oli hyvä minun mielestä, mutta ei kohta kaks vee esikoisen mielestä. En halua seisoa oli vaan vastaus ko sanoin et se on sulle. Mut eiköhän tuo siihen totu. Nyt ois onneks kaikki valmiina sitä sairaalakassia ja vkl:na saatavia vaatteita lukuunottamatta. Joten alkaa tämälki äippä olemaan valmis pikkuhiljaa. Paitsi kävin kyllä ostaan kangasta ja ajattelin päällystää imetystyynyn uudestaan ko siinä oli ihan kamala kuosi.

Mut vauva vois jo tännekki syntyä siis.

peikko ja pikkunen 35+6
 
Iltaa kaikille. Tänään siis käyty neuvola-lääkärissä ja paikat oli pehmenneet, sormelle auki, mutta kaulaa vielä ainakin pari senttiä jäljellä...joten ei vielä mitään hälyttävää että vaavi olisi ihan heti tulossa. Tietenkin kun päättää että nyt tullaan niin äkkiäkös kaula katoaa ja paikat aukea (y) verenpaine on nyt myös seurannassa. Pari päivää ollut kova turvotus päällä, ja paineet hiukan koholla. Tänään oli myös sairaalaan tutustuminen ja oli kyllä kivan oloinen paikka. Ja kätilöistä sekä sairaalasta kuullut vain pelkkää hyvää, ja siltä se myös tuntui :) oli kodikas ja ei niin laitosmainen...vai voiko niin sanoa sairaalasta :LOL: ainiin. . . Sf-mitta oli nyt 31-32, ei kasvanut viime kerrasta. . . Mutta sanoi että ei tarvitse huolestua, johtunee vauvan laskeutumisesta ;) mitään ei ollut puhetta onko kiinnittynyt, mutta parin viikon päästä on uusi aika niin eiköhän se siellä tarkisteta sitten viimeistään.

Ninski84 ja vaavi 36+3
 
Mäki heräsin taas tänään 5ltä ja en enään saanu unta :( yleensä valvon sen abaut 1-2h ennenkun saan unest taas kiinni mut sit taas joskus jää jatko unet kokonaan... noh,tänään sit aikasemmin nukkumaan niin saa ehkä univelkoja kuitattua.

Aamulla tuli taas pinkkiä valkkaria,alavatsaa välil inhottavasti nipistellyt muttei sen kummempaa. Niin ja tuntuu et koko aika pitäs syyä,ei ruoka maistuis mut jostain syystä löydän itteni usein jääkaapilta :D siks hämmästyttikin eilises neuvolas ku puntarin mukaan painoo oli vähempi ku vko sitten !

Faces tosiaan on jo moni muksunsa saanu. Jännä nähä koska ja kelle täälä tupsahtaa?.:)
 
Ei ole täälläkään enää nukuttu moneen viikkoon normaalisti. Meen tosi myöhään nukkumaan kun ei uni tule aiemmin ja sitten mietin ja luen sängyssä aikani kun ei mukavaa asentoa enää löydy. Lisäksi vauva hyörii yleensä iltaisin/öisin mahassa ja vatsa supistelee. Aamuyöstä ja aamulla saan parhaat unet ja päivällä joskus päikkäreitä jos on mahdollista.
Neuvola oli alkuviikosta ja kaikki kondiksessa, ihme kyllä painoa ei ole tullut lisää kolmessa viikossa vaikka musta tuntuu että syön koko ajan jotain. Varmaan liikun kuitenkin sen verran ettei painoa ole päässyt kertymään nyt enempää, sf-mitta oli kuitenkin jonkun sentin noussut.
Varsi mulle ajan vielä just ennen laskettua aikaa, saa nähdä olenko silloin vielä kasassa. Miehelle sanoin eilen että tänä viikonloppuna olisi hyvä aika syntyä, katotaan kuinka käy. Aika matelee :)
 
Voi alkaa olee jännät paikat osalla, kun oikeesti se la on ihan käsillä.
Mä kyllä kans olisin ihan valmis synnyttää. Mut hetki täytyy vielä odottaa. Huomenna neljä viikkoa laskettuun aikaan. Mulla myös alamahaa vihloo ja jomottaa. Toivottavasti valmistelis paikkoja. Myös vauvan liikkeet sattuu alapäähän päivittäin.

Nimeä ei olla keksitty. Onko muilla jo tiedossa? Sen enempää kertomatta:LOL:
Eka on Eetu et varmaa aika yksinkertasta luvassa tälläkin kertaa.

Vitsi mä odotan, että pääsen näkemään ton tyypin. :love:

Jenanie ja tyyppi 35+6(y)
 
Meillä on yks etunimi valinta joka todenäkösesti tulee nimeksi,toista nimeä vielä pohditaan mut yks yhteinen lemppari löytyis mitä ollaan funtsittu.
Semmonen ei niin yleinen nimi,yhellä tutun tytöllä sama nimi,mutta ei olla niin läheisiä nykyään että se haittais :)

Huomenna laskettuun aikaan 2vkoa! Mulla kyl fiilis et syntyis 39 viikol tai sit ihan 40 alussa :D ei pitäs koko aika vahata kalenteria ja tutkiskella muutoksia itessä,se saa ajan kuluun hitaammin mutta minkäs teet? Koitan kyl pitää itteni sen verta kiireisenä etten vaan oottais ajan kuluvan . Aikooko täältä kukaan tarttua niihin kolmen ässän kikkoihin? tai onko kukaan koittanu aijemmis raskauksissa?
Mä en oo enkä tiiä kantsiiko mun esim alkaa siivoon lattiasta kattoon, ku pelkään et selkä kipusena sit joudun synnärille ponnisteleen :D
 
Nimi on kyllä vaikea! Yhen laitoin kyllä sairaalan esitietolomakkeeseen, mutten oo nyt ihan varma siitäkään. :D Haluaisin lyhyemmän nimen. Toista nimeä en oo kerenny ees miettimään. Esikoisen nimi muodostu aika luonnostaan ja toinen sekä kolmas nimi tulevat suvusta, toinen miehen ja kolmas mun puolelta. Poikien nimiä ei suvussa tietääkseni oo periytyny..

Luulen että noista kolmesta ässästä ei onnistu kuin yksi ja se on saunominen. :D Meillei kuitenkaan ole edes omaa saunaa vaan saunotaan torstaisin taloyhtiön saunassa ja viikonloppuna monesti myös mummulassa. Voishan sitä koittaa ottaa vähän kipakammat löylyt, jos se avittais. :D

Lääkärissä keskiviikkona otettiin se joku streptokokki näyte. Ei ollu vielä esikoisen aikaan tuotakaan käytäntöä. Sf-mitta laski sentillä, mutta meinas että on mittaajassa luultavasti vika. Vauva ei ollut vielä laskeutunut saati kiinnittynyt, mutta sentäs pää alhaalla majailee edelleen. :) Tiistaina päästään ultraan taas katsomaan miten pikkutyyppi on kasvanu

Eilen tuli jo itku kun tyttö vaan kiukutteli ja mieskin oli niin pahalla päällä, eikä ite pysty liitosten takia mittään tekemään. Varmaan tunnin vaan märisin ja ukko oli ihmeissään. :D Sitten se teki mulle hedelmäsalaattia ja haki suklaakonvehteja kaupasta. <3 Tänään käytiin kahestaan leffassa ja vietettiin pientä parisuhdeaikaa. :)

Nopnop ja sammakko 36+0 Vielä neljä viikkoa!
 
Täällä ollaan niin kypsiä tähän odottamiseen. (n) huomenna tasan viikko laskettuun aikaan. Kaikki ässät on ollut käytössä mut ei mitään vaikutusta. Oon vaihellut huonekalujen järkkää ja tehnyt uhastakin vähän ksikenlaista mut ei oo vaan supistuksia kuulunut. :oops:

Nimiä ei oo päätetty sen kummemmin vielä. Siihen sairaalalomakkeeseen on yks laitettu mut saapa nähä mikä siitä loppujen lopuksi tulee. :)

Seuraava neuvolaki vasta päivää ennen laskettua. Ärsyttää ku niitä on nykyää nii harvoin. Ois mukava tietää onko mitää edistystä tapahtunut ku 36 viikolla viimeks katottu kohdunsuun tilanne.

Mut palataan taas parempana aikana nyt ei jaksa kirjoittaa ku tekis mieli vaa valittaa kaikesta selkäsäryistä yms. :unsure:

Voimia ja tsemppiä kaikille meille, :love:
 
Sä oot meist hanri vissiin lähimpänä maalia ainkin la:an mukaan :)

Muistan ku vauva 2014 ryhmäs jaettiin noita "ässä vinkkejä" . Ite en kokeillu mut niitä oli tulinen ruoka,pitkä kävelyt,siivous,seksi ja ihan orgasmi vaikka yksikseenkin,sauna,nännien hieronta,sit joku kohta nilkassa jota kans pitäs painella?

Mulla tosiaan käynnisti synnytykset ylläri baby showerit :D tulihan se aika puun takaa "järkytyksenä" toki hyvänä semmosena :) kai tässä pitää toivoo jos törmäis semmoseen "kauhu pelleen" mitä on liikentees ,nyt ois hyvään saumaan ku halloweenkin :'D
 
Niin sitä vielä että kyl niit neuvola aikoja saa enempi jos tahtoo. Tai näin ainkin täälä päin :) multa neukka täti ihan kysy että miten haluan joka viikolle vai joka toiselle? Että jos haluu viikottain niin se käy hyvin. Mun mielest pitäs kyl automaattisesti olla loppu raskaudes viikon välein ellei sit välttämät haluu vähemmän .
 
Täällä seurataan verenpaineita lisääntyneen turvotuksen ja päänsäryn kanssa, ja olen huomannut että näin aamuisin saattaa olla korkea. Laskee kyllä tunnin parin kuluttua kun on ollut vähän liikkeellä. Joten täällä ei ainakaan lepo auta vaan päinvastoin, pitäisi olla liikkeellä enemmän niin ei turvottaisikaan niin paljon, ja hyvä niin. Tänään olisi kastejuhla ja pääsee nuuhkuttelemaan pientä prinsessaa jälleen pitkästä aikaa :love: Neuvola-lääkärissä oli muuten kaikki ok, sormelle auki, pehmeät paikat, kanavaa n2cm jäljellä. En muista kirjoitinko jo asiasta aikaisemmin :LOL: no kuitenkin, tuskin ihan heti tulee lähtöä täällä...ja la oli vasta 21.11. Masusta olen kyllä huomannut että on ihan valahtanut alas.

Ninski84 ja vaavi rv36+6
 

Yhteistyössä