Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Tänään menen hakemaan sairaslomaa. Kolme viikkoa olisi vielä töitä, mutta tuskallisen päivän jälkeen supistaa, ja kun ei saa yöllä nukuttua, selkää särkee yms. Neuvola täti juuri soitti ja kysyi jos voisin mennä jo tänään käymään sielläkin, ja sehän passaa. Sanoi myös että viisas päätös jäädä pois töistä kun ei ole enää pitkä aika ja kun on oireita. Pomo myös sanoi että saan jäädä hyvällä omalla tunnolla pois, ja on ihmetellytkin miten pitkään olen jaksanut :rolleyes: on kyllä tosi mukava jäädä pois kun on ymmärtäväinen pomo :love: eilen oli ihana tulla kotiin kun poika ja mies oli siivonnut ja tehneet vielä pannariakin :LOL: ukko vissiin katsonut että on parasta auttaa kämpän kanssa, kun aika ei nuku öisin ja on ihan tööt töiden jälkeen :whistle: taitaa tuo palleatyrä alkaa myös vaivaamaan. Puristavaa tunnetta rintakehän alla. Verenpaineet olleet hyvät, ei turvotusta joten ei kyse ainakaan myrkytyksestä. Pitääpi siitä vielä keskustella tänään lekurissa ja neuvolassa.

Ninski84 ja vaavi rv31+0!
 
Viimeksi muokattu:
Soitin eilen terveyskeskukseen näistä mun selkäkivuista ja kyselin fysioterapia aikaa... no ne kirjas ylös mun tarinointia ja piti tänään soittaa ja kysellä ja vastaus oli että vasta raskauden jälkeen pääsen fysiolle!:confused: että mitä ihmettä? Panadolia ja voltarenia saa ottaa... ja ihan ku auttais,enkä mielellään syö lääkkeit raskaus aikana muutenkaan ,mut ois ollu ees päästä sinne fysiolle puhuun ja ettiin mulle passaavia jumppaliikkeitä ... ärsyttää
 
Ihme toimintaa... Luulisi että pääsisi piakkoin saamaan edes neuvoja fyssarilta. Onko teillä siellä mahdollista kokeilla akupunktiota? Myös netistä löytyy hyviä neuvoja ja kuvia, youtubesta varmasti myös videoita. Entä olisiko jumppa pallosta hyötyä? Mulla ainakin auttaa pallo hyvin, kun saa ns kiertoliikettä lantiolla, tietenkin hellästi. Mulla myös sama juttu etten millään tahtoisi ottaa särkylääkettä, mielellään kokeilen ensin kotikonstein jos saisi helpotusta.
Tänään kävin itse juuri akupunktiossa, ja nyt rupee iskemään väsy päälle. Tosiaan kun yöunetkin jää vähäiseksi. Kävin myös hakemassa itselleni käytetyn talvitakin, menee sitten pidemmän aikaa talvella kun maman takki, synnytyksen jälkeenkin siis. Mahaa kuitenkin jää, kuten edellisestä raskaudesta. En tykkää jos makkarat pursuaa :D ja pyrin myös synnytyksen jälkeen käyttämään hieman väljempää vaatetta.
Kolme viikkoa tosiaan sain saikkua, että nyt on sitten aikaa levätä ja hoidella loput kaapitkin kuntoon ennen vauvan tuloa. Millään en olisi enää jaksanut olla töissä, mulle tämä ratkaisu oli paras vaihtoehto. (y)

Ninski84 ja vauva rv 31+1
 
Viimeksi muokattu:
A-klinikalta saa akupunktio hoitoja täälä päin,mutta kun pitäs hommata ensin joku päihde ongelma varmaan että pääsis asiakkaaks :LOL: mä kyl soitan neuvolaan ja sanon että eihän se nyt noin voi mennä,ku nimenomaan halusin tän loppuraskauden vuoks ku pelkään ettei selkä kestäkkään ja sit ennelta ehkäseen synnytyksen jälkeist selkäkipuja. Ku esikoisen kohalla tuli ne kovimmat kivut raskauden jälkeen... netistä voisin koittaa jotain konsteja ettiä. Palloa ei ole enkä viiti ostaa ku se ois koiralle liian mielekäs :D

Rv 32+ 3
 
Lääkärissä käyty. Ei olleet kivuttomat supistukset vaikuttaneet kohdunsuulla. :) Hemoglobiini oli laskenu 109, joten kävin ostamassa rautalisää, retaferia jota ollut mulla aikasemminkin joskus. Pissassa oli jotain häikkää ja pitää viedä huomenna näyte labraan, niin kattovat ettei ole tulehdusta. Ei ole kyllä mitään oireita ainakaan ollut. Oon aina vältelly antibiootteja viimeseen asti ja toivon kyllä ettei nytkään niitä tarvisi syödä. :/

Lisäksi selvisi että vauva on rh+, itellä oon siis rh-. Näyte otettu yli kuukausi sitten, että en tiedä miksei aikasemmin ole kerrottu mulle... Nessu87:lla vissiin sama homma?

Kuukausi vielä äitiyslomaan. Kyllä mää töissä jotenki jaksan kun on muutenkin vaan kolmea vuoroa viikossa, mutta liekö mennee työkavereilla hermot kun vaapun semmosia tipuaskelia eteenpäin liitoksien takia. :D

nopnop ja sammakko 30+5
 
Joo mulla oli sama reesus- ja vauva + . Yleensä toi veriruhmä testataan jo ihan ekalla neuvola kerralla,mut kummaa kyl että.nyt vasta sait ton tietää :eek: mä sain sen anti-d piikin ennen viikkoa 30 (jos oikeen muistan) sit synnärillä ja tarvittaes viikol 35-36.

Tänään kasaan pinna sängyn ja ostin jonkun vauva lelun minkä saa sänkyyn kiinnitettyä. Joudun kyl naapurilt lainaan kuuskulma avainta ku en oikeesti millään jaksais kääntää sitä mun komeroo ylösalasin ku työkalupakki on tietysti alimmaisena :D täs pikku hiljaa pitää alkaa totutteleen ajatukseen.
 
Kävin eilen hakemassa taas yhden jutun pikkuselle, hoitotason minkä saa laitettua kodinhoitohuoneen tason päälle :) Nyt ei kyllä puutu kun ne kylpyammeen jalat ja vauva itse :love: Kova on mylläämään edelleen ja on tainu nyt kääntyä pää alaspäin. Pikkasen painaa haaroväliä autoa ajaessa jos hän päättää vaihtaa asentoa kesken kaiken, kattoo kui mun automatkailun käy.

Maha on kyllä iso, tuntuu kauheen painavalta ja on ruvennu väsyttämään kahta kauheemmin, vois nukkua vaikka koko ajan :ninja: Sen kummosempia vaivoja ei onneks vielä ole.

Laiskis & pikkukaveri rv32+0 :love: (nopeesti tää aika kyllä menee :ninja: )
 
Jep. Tuo anti-d jäänyt multa sitten saamatta. Tuossa saamassani lapussa lukee että sitä suositellaan rv 28-30. Esikoisen aikaan ei ollut tuommosia, niin ite en oo osannu ees aatella.

Missähän välissä minä sen pinnasängyn saisin tuotua paikoilleen. :D Tällä hetkellä ei makkariin mahu mitenkään, pitäs kaikki huonekalut järkätä uusiksi.

nopnop ja sammakko 31+0 eli 9 viikkoa jäljellä!
 
Mulle annetaan tosiaan uudestaan n.2viikon päästä jos verestä löytyy vastaaineita taas. Vissiin esikoisenkaa ei yleensä vasta aineita synny ,mut seuraavissa tulee helpommin. Siks seuraavissa raskauksissa testataan veri useemmin. Näin mulle terkka sano :)

No niin se minäkin jouduin laittaa uuden järjestyksen makkariin et sain pinnikselle tilaa :D mut ihan mukavaa vaihtelua tuli vaan sillä et käänsi sängyn toistepäin ja lipasto toiselle puolen huonetta. Yritän saada hommattua kaikki tarvittava valmiiks viimestään kk ennen laskettua aikaa ,että sitten saa ottaa iisisti ne vikat viikot ilman stressiä et mitä vielä pitäs hommaa...

Rv 32+6
 
Mä sain eilen kaappiin vauvan vaatteet yms. Nyt kun jäin saikulle on aikaa tehdä, ja jaksamista... Tai no siitä nyt en tiedä. Olen laiska siivoamaan, ja nyt kun katson kämppää ympäri niin hellurei, jälleen pitäisi siivota..mistä saisi sellaisen innon päälle? Kaikki on muuten jo hankittu Vauvalle valmiiksi. Nyt sitten vain odotellaan että tulee. Pitäisi myös käydä katsomassa ystävän viikon ikäistä neitiä jossain vaiheessa, taitaa sekin hiukan venyä :cautious: :whistle: ukko on melkein 6pvää viikossa töissä joten aikuisseura olisi välillä paikallaan, kun on vain esiteini kiukuttelemassa kotona, ja sekin välillä lannistaa jaksamista, ja kohta huutava vauva :oops: toivotaan että ei olisi koliikkia kuten esikoisella oli.
Nyt kahvia nassuun jotta saisi jotenkin tämän pään ja kropan liikkeelle.

Ninski84 ja vaavi rv31+5
 
Helou helou! No on parina päivänä taas ollu hiljasempi toi tyyppi tuola,ja itteekin alkanu useemmin ahdistaan että onko kaikki varmasti ok? Mulla tosiaan myös paniikkihäiriö entuudestaan (jonka kans oon onneks raskauksissa pärjänny tosi hyvin) ja oon pelänny että eikai se ahistus nyt puske päälle !? En tosiaan haluis alottaa mitään lääkkeitä tässä.... noh.mä sit menin näytille käyrille ja sielä istuin ehkä 10-15min ja iski kauhee ahdistus,kasvotkin alko hikoileen niinku ois suihkust tullu,huono olo ja päässä vipata :confused::sick: olin yksin siin huonees esikoisenkaa,oli pakko nousta niitten johtojen keskeltä ja mennä kätilön luo sanoon...en tienny olinko oksentamas vai pyörtymässä mut ihan karsee olo!! o_O

Kätilö toi vettä ja paperia mulle,siis hikoilin niin paljon että piti paperilla pyyhkiä vähä välii. Pikku hiljaa olot lähti mut sit se tuli uudestaan hieman lievempänä,mut sit kärrättiin sängys isompaan huoneeseen missä sai ikkuna auki! Sai vähän paremmin happea ja Johan alko helpottaa pikku hiljaa!

Kätilö veikkas että se puoli istuva asento mis olin aikasemmin ,saatto aiheuttaa sen että kohtu paino mun isoja verisuonia. Kuulemma oireet täsmäs siihen.

Lääkäri sit anto uuden ajan ens viikolle ultraan. Siel tarkistetaan abaut kaikki mahollinen sydänäänet,paino,sijainti ja verisuonet ja virtaukset. Ku ymmärsim et lapsi saattanu ottaa semmosen asennon et ois lähempänä mun selkää tai jotain?

No toivon että kyse on tosiaan vaan siit että painanu mun verisuonta,ku en todellakaan haluis paniikki kohtauksia alkaa saamaan raskaana :sick::(

Saan pitää synnytysarvio käynnin mut tos näkösesti sitä siirretään ehkä viikolla eteenpäin,ei haittaa vaik yks ylimääränen reissu tuleekin :LOL: no vauvalla oli kaikki kunnos mikä.on pääasia! No tulipahan tuokin koettua! Esikoist ootraessa mä kyllä pyörryinkin kerran ja toi oli samanlainen tunne...

Ja btw äiti soitti mulle että aikoo käydä ostaan pienelle vauva pesän :) täälä on joku nuori tyttö avannu liikkeen missä tekee ite käsityönä kaikenlaista.

No mites muut voineet?
 
Hurjalta kuulostaa nessu, mut toivotaan et oli vaan ohi menevä eikä uusiudu. Ja pääasia et vauvalla kaikki hyvin.
Minäkin eilen illalla säikähdin ku muutenki oli huono ilta ja sit ku menin nukkumaan ni vauva ei aloittanutkaa melskausta mahassa niinku yleensä. Siinä sitä yritin tökkiä ja käveleskelin ja uudelleen koitin mennä makuulle mut ei se oikee liikuskellut. Sit piti käydä syömässä suklaata et jos sokeri auttaa ni kyllä se sit loppu viimein jo heräs mylläämään.:love: yöt on repaleiset, lähes joka yö pitää käydä vessassa ja sit uni ei tulekaa heti vaa saattaa joutua parikin tuntia valvomaan. Sit aamulla väsyttää taas hirveesti. (n) muuten ei mitää kummallista oloissa tai muuten. Tasapaksua odottamista. Onneks parin päivän päästä alkaa lokakuu ni ollaan jo melko lähellä vauvan syntymää. :) jos tää syntyisi niinku edellinen syntyi viikko ennen la:ta ni sehän syntyisi jo lokakuun puolella. :love:
Kirjoitelkaaha muutkin kuulumisia, mukava lukea.

Hanri 34+5
 
Moikka!
Olipa ahdistava reissu sulla Nessu, hyvä että kaikki kunnossa :)
Ja onneksi aina voi käydä tarkistuttamassa jos tulee epäilyttävä olo voinnista.
Täälläkin melko tasapaksua odotusta ja täytyy sanoa että siitä kun jäin kotiin on aika kyllä madellut suorastaan.
Onneksi lokakuu kohta ja toivoa alkaa näkyä että tämä odotus päättyy.
Mulla yöt vähän vaihtelee, välillä vaikeampi saada unta ja on hankala kun tarvii lisätyynyjä eikä viitti vaihtaa asentoa sen takia kovin usein kun koko homma pitää "paketoida" sitten uusiksi. Ja tuo selkä mulla tuntuu nyt olevan se pahin kohta, iltaa kohden on tosi vaikea löytää sopivaa istuma asentoa, koko ajan painaa jostakin. :sick:
Pikkuinen kyllä melskaa vielä hyvin kuten tähänkin asti, mutta tila alkaa tiukentua niin varmaan ei enää kohta yhtä paljoa niitä liikkeitä voi tunteakaan. Pitää vaan olla pää kylmänä ja luottaa siihen että kaikki kunnossa ellei nyt ihan hälyyttävän vähäisiksi jää liikkeet.
Meillä on ensi viikolla lääkärineuvola ja siellä ehkä ultrallakin vilkaisee jos tuuri käy. Tavallinen neuvola oli viikko sitten ja siellä oli kaikki kohdillaan. Ihme kyllä taas, maha ei ole kasvanut edelleenkään käyrän yläpuolella vaikka sellainen olo ollut koko ajan. Ruokahalu mulla on kyllä mahtava, että ihmettelen ettei enempää kiloja ole tullut kun tuo 10. Varmaan suht aktiivinen liikkuminen auttanut tuossa. Olenkin tosi tyytyväinen että ne kesäiset liitoskivut näyttää nyt jääneen pois ja olen taas pystynyt liikkumaan.(y)
Pieniä hankintoja on tullut tehtyä; hoitoalusta, imetysliivit, suojia, tutteja ym. tarpeellista sain eilen kotiin.Vielä on vaunut hankkimatta ja hoitotaso hakusessa myös.
Tällaista tälllä kertaa, ei muuta kun marraskuuta odotellessa. Mutta aatelkaa, kuukauden sisällä voi jo osalla meistä olla oma nyytti kainalossa. :love:

t.Mirot 33+6
 
Joo oli kyl reissu mut onpahan nyt tuokin koettu :D js sainpahan extra ajan maanantaille :) Jääkylmä vesikin saa nuo tyypit liikkeelle tuola vatsassa! Mut mäkin kyl aika helposti alan naposteleen herkkuja :LOL: mä oon kans ite veikannu et tää syntyis +38-39 mut en usko et laskettuun aikaan tai yli menis.

Yöt alkaa oleen vaikeeta nukkua on pissal ravaamista ja hyvän asennon ettimistä,ja välil ei meinaa unta saada millään... mut tosiaan lokakuu häämöttää! :)
 
Syyskuun viimeinen pvä, minne tämäkin kuukausi hävisi? :cautious::LOL:
Vauva on neuvolatädin mukaan aika pitkä ja se kyllä tuntuu, kova on edelleen liikkumaan mutta tila on hyvin rajallinen joten jotkin melskaamiset oikeen sattuu ja pahoinki, mutta eihän tässä enää kauaa ole jäljellä :)
Kahden viikon päästä pitäisi ajaa n.400km äitini luo sukuloimaan puoleksi viikoksi, hieman kyllä jännittää matka että missä vaiheessa rupeaa se istuminen tuntumaan epämiellyttävältä ja kotiinki pitäisi ajaa sit lopuksi. Nuota synnytyssairaaloita tuolla etelä-suomessa on onneksi useampikin jos niikseen tulee, pitää varmaan varmuudenvuoksi ottaa sitäkin ajatellen tavaroita mukaan. Vaikkakin on melkein kuukaus laskettuun aikaan vierailun aikana, niin eihän sitä tiedä.

Laiskis & pikkukaveri rv33+0 :love:
 
kglokakuuta kaikille! Täällä tänään tasaviikkoja juhlitaan (y) ei ole enää pitkä aika kun vauvamme syntyy. Ihanaa. Rupee kyllä olemaan jo hiuna tuskainen olo,varmasti myös muilla. Tilaa on enää niin kovin vähän.
Minun äiti oli täällä v.lopun vietossa,ja kiitos hänelle. Auttoi hiukan arkiaskareissa ja oli ihanaa kun oli aikuista seuraa. Ukko oli koko v.lopun töissä ja lähti aamulla aikaisin ja tuli illalla myöhään. Siskokin kävi tuomassa vauvalle esikoiseni vanhan ammeen, sekä heiltä jääneen matkasängyn sekä 9kg-> turvaistuimen valmiiksi tänne varastoon :Dvuosi ainakin vielä ennenkuin sitä tarvitaan :LOL: Torstaina olisi neuvola ja pääsee taas kauhistelemaan paljon on tullut kiloja lisää, tähän mennessä n.10kg ja painan kohta 70kg :confused: kun muuten olen vain sen 158cm pitkä,niin rupee jo tuntumaan nämä kilot kun en ole koskaan painanut näin paljoa..noh,sekin on suhteellista ja en valita (y)
Tänään meinasin myös laittaa pankkiin muutoshakemusta asuntolainasta jos saisi vain korot maksuun vanhempainvapaan ajaksi kun nuo tulot tippuvat aika hyvää vauhtia..ja muutoshakemus/valitus piti YLLÄTYS LAITTAA KELAAN KUN OLIVAT LASKENEET PÄIN PEETÄ! Miten te muut olette ajatelleet helpottaa tai höllää menoja vapaanne aikana? Joillekin tietenkään se ei edes tarpeellista jos tulot on vapaallakin suhteellisen hyvät. Meillä keskiverto tulot, ja muita kuluja mm. sähköt,vakuutukset yms vetää suuren osan tuloista...:sneaky:
Akupunktio minun osaltani käyty nyt kolme kertaa,ja täytyy sanoa että kyllä siitä sen verran oli hyötyä että ainakin rupesi nukuttaa jokaisen käynnin jälkeen, ja häntäluu kipu on kadonnut, mutta varsinaiseen selkäkipuun ei juurikaan auttanut.

Ninski ja vaavi33+0 :love:
 
Mä kävin eilen ultrassa .kaikki oli ok ja normaalin mitoissa,pysynyt tyttönä. Ens viikolla sitten neuvola :) onkohan mulla nyt ens viikolla sit ihan se lääkäri neuvola? Ku otetaan se näyte alapäästä,ja muillakin tuntuu että lopussa ollu se aika lailla näillä viikoilla? Samalla myös isyyden tunnistus,verikokeet...

Selkäkivut taas piinannu eilisestä,oli pari päivää paremmin. Tänään piti siivota mutta imuroimisedta ei tuu yhtään mitään kyllä tänään,että.kahlataan sit pölyssä ... :LOL:

Mut tosiaan tässähän tulee itelle melkeen kiire . Pitäs ostaa sänkyyn patja,lisää vaippoja ja jotain pientä! Oon ostanu niin pienes erissä kaiken että jää aina uupuun osa.

Oon tähän asti selvinny ilman raskausarpia,ainuttakaan ei oo ilmaantunu mutta niitä tuli viimeeks synnärillä,tosin ei montaa ja nekin aika lailla kadonneet ajankaa. Ostin kuitenkin tota bio oilia jolla rasvailen paikkoja varmuuden vuoks :) en kyllä yhtään tykkää siit tuoksusta
 
Ultrassa taas käyty. Painoarvio 1800 g. Samaa rataa kasvaa, vaikka pieni onkin. Esikoinen oli saman kokoinen viikkoa myöhemmin, mutta pojathan kasvavat muutenkin nopeammin, eikö niin?

Eilen iski pesänrakennus-energiapuuska ja sain vihdoin järkättyä makkarin niin että pinnasänky mahtuu. Ahasta tullee kyllä silti olemaan. :D Kävin myös tytön vaatekaapista sekasotkun läpi ja kaikki pojalle sopivat isommat vaatteet järkättyä nätisti kaappiin odottamaan aikaansa. Pienet onkin jo lipaston laatikossa paikallaan. :)

Kuulin että nykyään ei suositella pienen vauvan käyttöön fleeceä, koska se ei hengitä ja lämmön säätely ei vielä pienellä toimi, joten vauva ylikuumenee . Ja nyt mietin voiko tuota 50 cm haalaria käyttää kun on fleecevuori. Varmaan lyhyet matkat menee, mutta pitäisikö lisäksi ostaa puuvillainen lämpöpussi ihan vaunupäikkäreitä varten.

Ihanaa kun esikoinen odottaa niin innoissaan vauvaa. Saattaa monta kertaa päivässä tulla silittelemään masua ja sanoa söpö vauva. <3 Lauantaina nähtiin tutun 4 kk ikäistä tyttöä ja meidän tyttö oli vähän väliä ihastelemassa ja naurattamassa vauvaa. :D Oli kyllä niin ihana seurata. Päiväkodissa myös sanoivat että paljon odottaa ja puhuu vauvasta ja pikkuveljestä. :) Toivottavasti sama positiivinen asenne pysyy vielä syntymän vauvan syntymän jälkeenkin.

nopnop ja sammakko 32+4
 
Päivittelen taas kuulumisia pitkästä aikaa. Käyn kyllä lueskelemassa täällä säännöllisesti. :)
Tänään oli neuvola ja lääkäri. Vauva on rt:ssä ja melko alhaalla. Ei kuitenkaan kiinnittynyt. Painoarvio oli 2677g. Ei onneksi tule liian isoa vauvaa, kuten pelkäsin. Muutenkin kaikki oli ok. Lääkäri käski jo pakata sairaalakassin. :O Jospa vauva siis päättäisi syntyä viimeistään laskettuna.

Liitoskipuja on paljon. Välillä on tosi tuskaista pelkkä kävelykin. Lääkäri sanoi kipujen johtuvan vauvan liikkeistä. Tää meidän poitsu on nimittäin melko aktiivinen kaveri.

Ristiäispäiväkin on jo päätetty. Varasin papinkin jo. :) Tiedän olevani melko ajoissa tämän kanssa, mutta halusin juuri tietyn päivän.

Nemelia ja pikkuveli rv 34+5
 
Neuvolassa eilen käyty ja pienen sydän sykki hyvä vauhtia. Keskusteltiin paljon synnytyksestä ja mitä ajatuksia ja toiveita mulla on :) sain myös paljon jälkeen esitteitä kaikista toiminnoista mitä täällä olisi tarjolla, sekä lapun jossa kerrotaan mahdollisuudesta osallistua syntyneen lapsen harvinaisten aineenvaihdunta sairauksien seulontaan, pyysin myös siitä muistuttamaan kun enhän mä sitä enää sit muista kun vauva jo sylissä, mutta joo muistuttavat myös synnärillä siitä kun se otetaan 2-5vrk ikäiseltä. Enpä tuollaista muista että olisi ollut 12v. Sitten tai sitten olen ollut synnytys sumussa :LOL: painoa on meikäläiselle tullut nyt melkein 11kg :ninja: ja kyllä sen tunteekin. Pakko oli lähteä hiukan kevyesti haravoimaan pihalle järkytyksen jälkeen :LOL: mut kuitenkin niin ettei liian hiki tuu :LOL: niskan se kyllä sai jumiin! :X3: ihanaa, tänään alkaa viikonloppu ja ja huomenna lähdetään työporukan kanssa syömään hienoon ravintolaan, nam! Tänään mulla alkoi virallisesti myös talviloma ja 15.10 alkaa mammaloma. (y) vaikka saikulla olen ollut jo kolmisen viikkoa niin nyt vasta tuntuu että saa höllätä o_O

Ninski84 ja vaavi rv33.4
 
Mä tulin tänään neuvolan extra käynniltä. On siis kahtena aamuna ollu pinkki/rusehtavaa valkkaria. Sydän äänet oli ok eikä pissassakaan mitään häikkää...en viikolla otetaan sitten se näyte kohdunsuulta (?) Oli myös helpottava kun pääsin kertoo samalla näitä mun ahdistus kohtauksista. muahan erityisesti ahistaa se kun edellisel synnytys kerralla mä sain todella törkeää kohtelua kätilöltä ja nyt pelkään jos sama kätilö osuu mun kohdalle,tai että niillä on edelleen ne virheelliset tiedot musta ,eli päihde äitinä! :sick: En siis ole, enkä ollut esikoisenkaan kohdalla,mut olin liian väsynyt kerran käyrässä käydessäni ja kuulemma en pitänyt huolta itestäni (!!?!!) ...ja tän kätilön mielestä olin mahdollisesti "aineissa" ja pisti mulle diagnoosin päihdekäyttäjä ,eikä se siis ite kysyny tai sanonu mulle tosta epäilystä mitään,sain kuulla vasta synnytyksen jälkeen että lasu tehty! joten en voinut todistaa vääräksi kun vasta synnytyksen jälkeen! :mad:o_O

Neuvolasta sanoi että mun ois hyvä soittaa sinne vaik ens viikolla ja kysyy onko ne kirjannu mun tietoihin että epäillyt osottautu vääriksi,ettei ne ala sit tässäkin raskaudessa mua kohteleen noin...:( inhottavaa ku joudun kyt tässäkin raskaudessa ottaa 3v vanhat asiat uudelleen esiin... tuntuu että tavallaan käyn läpi tän synnytykset ja edellisen. Kasa papereita pakattu jo sairaala kassiin jota oon keränny todisteeksi syyttömyydestäni,terkkarin kirjoitus,huumeseulan tulokset,sossun yhteenveto,... ,pitää viel neuvolasta pyytää erillinen todiste ettei ole syytä tässäKÄÄN raskaudessa pistää mua mihkään "silmätikuksi".

Tämmöstä kohteluako oikeat päihde äidit saa,tai entiset? Mielestäni kohtelu kuuluis olla samanlaista kaikille...

Huhu tulipa taas purettua fiiliksiä tännekkin :D mua vaan alkaa niin hermostuttaan,vituttaan.surettaa ku mietin tota tapahtumaa ... luojan kiitos mulla on aina ollu ymmärtäväiset neuvola tädit! :) <3 Tääkin lupas että jos tulee jotain synnärillä niin pyytää soittamaan hänelle heti.

No muuten olo ihan jees. Hirvee makeen himo iskeni viime päivinä ,ja bongasin ekat raskaus arvetkin tänään!
 
Mulla lääkärineuvola oli eilen ja otettiin se streptokokkinäyte, ultrattiin, ja tarkistettiin kohdunsuun tilanne sekä tehtiin painoarvio. Painoarvioksi sai 2,7kg ja kohdun oli kiinni ja kanavaa 3cm. Eli ei mitää hälyttävää ja jatkossa normi neuvolakäynnit loppuun asti.

Minultakin kysyttiin osallistuuko siihen aineenvaihduntaseulaan joka otetaan vauvan kantapäästä ja aattelin et sama kai se on tutkia.

Enää neljä viikkoa laskettuun aikaan, tässähän alkaa jännittää. :ROFLMAO:
 
No olihan esikoinen sit siin aineen vaihdunta jutust,nyt muistin ku mainitsit ton kantapäästä otettavan näytteen! Tekeeko se neuvola sen streptokokki näytteen oton vai lääkäri? Ku mietin että näänkö mä sit ollenkaan tota mun nvla tätiä ens kerralla? Ku se lupaili ottaa selkää siitä fysiatri jutusta,sen mielestä oli kans outoa etten saa mitään jumppa ohjeita js avustusta koska oon raskaana...
 

Yhteistyössä