MarraskuunVauvat 2006

terhi 14.9, tyttö 1490g 40cm ja poika 1520g 41cm
Lasi79 7.10 tyttö 2830g ja 46cm
Katjuska 17.10 poika 3280g ja 49cm
Knicke Knackerton 26.10 poika 3340g ja 50cm
Sasa 28.10 poika 3970g 50cm
Kaisa81 30.10 tyttö 3260g 48.5cm
Iina 30.10 poika 4500g 54cm
SannaM 31.10 poika 3230g, 48cm

Kristiina 2.11 tyttö 2820g 45 cm.
Hölömö 2.11 poika 4060g ja 55cm.

Himpula233.11 tyttö 3.11 2640g 44,5cm
Lyyli78 3.11 poika 3190g 47,5cm
Vepasto 3.11 poika 3590g 53 cm

Floksi 4.11 tyttö 48cm, 2860g
Kamajohi 4.11 tyttö 3425g 50cm
Jenksa 4.11 tyttö 3470g 50cm

Hinnihiiri 6.11.06 Poika 4300g ja 53 cm
Möhkösfantti 6.11 poika 3010g 48,6cm
Kevätaurinko6.11 tyttö 3910g 50cm
Effica 6.11 poika 3620g, 51,5cm.

tiitu 7.11 poika 4130g, 50cm
Nyykerö 7.11 poika 3920, 51cm
Päivi79 9.11 tyttö 3650g, 51cm
Bliss 10.11 tyttö 3865g, 54cm

Kirppu-iita 11.11 tyttö 3050g ja 49 cm
Eppunen 11.11 poika 3680g, 54cm
Mannaryyni81 11,11 tyttö 3730g, 51cm

NeitiKesäheinä83 12.11 tyttö 3480g, 49cm
Neitoperhoset 12.11 poika 3150g ja 49cm
Taru82 12.11 poika 2 180g,44 cm

Manteli 13.11 poika 3740g, 52cm

Nipsu-8114.11 tyttö 3400g, 49 cm.
Mymmeli77 14.11 poika 4215g, 52,5cm
Toivossa Elävä 14.11 poika 4080g, 53cm

Kotiäiti-76 15.11 poika 3915g ja 49cm
Eltzu84 15.11 poika, 4480g, 53 m
Vilppu 15.11 poika 3615g, 50cm
Sinna 16.11 tyttö 3610g, 50cm

Odile 17.11 poika 2728g, 48cm

Nappi 18.11 tyttö 3155g ja 50cm

Unikuu108 19.11 poika 3410g, 50cm

Rabella poika 20.11. 3660g ja 50cm

Mimosa 21.11 poika 2740g 48cm

äitylipäityli 22.11 tyttö 4158g, 51,5cm
Mimmi06 23.11 tyttö 23.11 3150g, 49cm

Äiskä-77 25.11 tyttö 4110g, 54cm

HattiVatti 27.11 poika 2660g, 46cm

IhanaaOllaÄiti 27.11 poika 4055g, 51cm

Katasalo 28.11 poika 2950g ja 47 cm

pikkueppu 1.12 tyttö 3390g, 50cm

Sinimari 1.12 poika 3570g, 53cm
Mimmi 3.12 tyttö 3505g, 53cm.
Lauriinas 4.12 poika 4020g, 52,5cm
Bellukka 5.12 tyttö 3125g ja 48,5cm
hippo76 7.12 poika 4370g ja 50,5cm
tolki 7.12 poika 3100g ja 48cm

23 TYTTÖÄ
30 POIKAA


Päivittelen tietoja aina kun ennätän. Ilmoitelkaa jos jotakin on pielessä ja sillä lailla! :D

Kaikki jakamaan vauva-arjen kokemuksia! Kaikesta saapi keskustella GO! :wave: :D

<br><br>
 
jenksa
heissan kuuluin tuonne marrasmasujen listaan vaikka ei tullu paljoa kirjoteltua :ashamed: mutta meille syntyi 04.11.06 aivan ihana pieni prinsessa rveet olivat40+3 neidin mitat ovat 50cm ja 3470g
jenkssa ja rinsessa5pvää
 
Moi =) Ihan pika visiitillä olen :wave: Kiitos Möhkösfantti kun meille pinon tänne laitoit :heart: :hug: Meillä on alkanut arki ihan kivasti sujumaan, neiti voi hyvin, syö, nukkuu ja kakkaa :D Maitoa tulee runsaasti =) Isommat lapset ottaneet pikkusiskon hyvin vastaan, eikä mustasukkaisuutta ole vielä ilmennyt =) Palataan taas :wave:
Himpula& rinsessa 6pvä

ps. ristiäiset on 17.12
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 20:48 Vepasto kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 15:57 Möhkösfantti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 14:38 Vepasto kirjoitti:
Poika syntyi 3.11.2006. 3590g, 53 cm. :heart:
Moi :wave: Laitappas kuvaa teidän herrasta! :)
juu, heti ku saan digikameran lainaksi... laittaisitko tohon ekaan viestiis mun kohdalle vielä vauvan sukupuolen?
Hupsan keikkaa... :ashamed: Sukupuoli on nyt lisätty! :)
 
Himpula No teillähän on siinä tapauksessa alkanut oikeinkin hyvin! Meillä on vähän samanlaisia terveisiä. Syö, nukkuu, kakkaa... Tänäänkin nukkui 4,5 tuntia putkeen :heart:
Joululauluja olen kovasti laulellut vauvalle!

Minnuu vähän kalvaa huono omatunto kun tässä vauvahuumassa jää isommat lapset vähemmälle huomiolle. Olen koittanut ottaa heidät mukaan vauvan hoitoon, mutta helposti on tänään tupannut käymään niin että keskityn vauvaan ja unohdan muun maailman ympäriltä... Tämäkin tästä vielä varppina asettuu :whistle: :)

Onko teillä ollut kuinka herkkä olo? Mulla tirahtelee itku vähän väliä. Sairaalassa vedet silmissä yli sata kertaa ja tänään katoin vauvaa ja taas tulivat ilon kyyneleet.

Tuli muuten tänään limamaista nestettä alapäästä. Mitähän se on??

Oletteko jo suunnitelleet milloin teillä vietetään ristiäisiä/nimiäisiä? Me ei olla vielä lyöty päivää lukkoon, mutta ennen joulua ois tarkoitus :)

Jaahas, ruoka-aika Pojulla! Se on moikkis ja oikein hentoisia ja rakkaita hetkiä pienoisten kanssa :heart:
 


Oltiin miehen kanssa aluksi 4 pv perhehuoneessa tuon sektioni takia ja sitten kun mies lähti ni alko kauhia ahdistus. Itkin aina iltaa kohden mentäessä. Päivisin voin hyvin.nukuinkin aika katkonaisesti. Heräsin vauvan joka ikiseen änähdykseen. Nyt kotona on vasta helpottanut. Onko muilla ollut vastaavaa? En vieläkään uskalla laittaa vauvaa nukkumaan yksin makkariin nukkumaan syöttöjen väliä,(nukkuu meidän seurana sitterissä olohuoneessa,ja millon missäkin missä mekin oleilemme) pelkään kauheesti että se tukehtuu ja minä en sitä kuule. (äitilläni oli keuhkoahtautuma keuhkosyöpä ja krooninen keuhkoputken tulehdus, joten voitte kuvitella sitä tukehtumiselta kuulostavaa miltei tauotonta yskimistä. sain siitä kauhean tukehtumis pelon. ei kiva yhtään.)

kätilöt sairaalassa olivat kyllä ihania, arvostan nykuisin heidän työtänsä kyllä kauheesti.ihan uusin silmin nään koko ammatti kunnan.

kaiken kaikkiaan mieli on kuitenkin pirteä ja vauvasta osaa olla aidon iloinen.ja vauva on ihana ja kiltti.
 
Huomenia.

Eilen kävi terveydenhoitaja kotona typykkää katsomassa ja mittailemassa. Painoa oli tullut huimat 60 g kotiinlähdöstä sairaalasta ja tyttö painoi nyt 3350 g :heart:

Maito pakkautuu rintoihin niin, että se haave mahallaan nukkumisesta jäi ainakin tältä osin, kun ei kärsi niin ei.
Meilläkin tirppa vetelee välilllä päälle 4 tunnin unia, siinä jo tuntuu että on pakko kohta herättää tissille, ettei itse räjähdä. Lypsänyt olen maitoa miehen varalle, että kun olen juossut asioita hoitamassa, on miehelläkin jotain mitä vauvalle tarjota...

Aiempien kohdalla olen stressannut kamalasti tuota imetyksen onnistumista mutta nyt olen päättänyt että sitä maitoa tulee sen minkä tulee, ja korvike on kaupassa sitä varten että jos tarve tulee. Ensimmäisen ja vielä toisenkin kohdalla sitä oli niin herkkä ympäristön paineille ja odotuksille, mutta nyt kai sitä jo osaa ajatella omilla aivoillaan :whistle: Ainakin toivottavasti ;)

Mieli herkistyy tosiaan välillä ja tuntuu että tähän onnen tunteeseen pakahtuu :heart:

Ristiäisistä kävin eilen sopimassa, ne pidetään 10. päivä joulukuuta ja nimikin on tulokkaalle jo lukkoon lyöty.

Eli kaik asiat mallillaan =)

Viettäkää oikein ihana isänpäivä-viikonloppu!

Kati+Muru
 
Huomenta =) Möhkösfantti täälläkin tirahtelee itkut päivittäin..On sitä vaan niin kamalan onnellinen :'( :D Meillä neiti nukkuu n. 2-5 tunnin pätkiä, yötkin menee samalla kaavalla ja oma olo onkin virkeä =) Neuvolasta tullaan kotikäynnille tiistaina, saa nähdä miten pieni on alkanut kasvamaan =) Kamala sinappi kone tuo neiti ainakin on :LOL: Just kun saa puhtaat vaipat ja lyaittaa tissin suuhun niin samaa rataa turisee taas housuun :LOL: Ihan samanlainen tahti siis on kun noilla isommillakin oli vauvana ;) Mulla on välillä tuo sektiohaava todella kipeä, varsinkin iltaa kohden ärtyy, mutta jospa se kipu siinä alkaisi pikkuhiljaa hellittämään. Meillä on nimikin tytölle valmiina, mutta ei olla aikasemminkaan paljastettu ennen ristiäisiä, miten muilla, tuleeko nimi julki vasta ristiäisissä? Mukavaa viikonloppua :wave:
Himpula & rinsessa 1vko 1pvä
 
Heippati! :wave:
Anteeksi etten kirjoitellut eilen ja toissapäivänä mitään. Lueskella oon vähäsen ehtinyt, sentään! :whistle:
Meillä oli koko lauantain vieraita ja sunnuntainahan eli eilen oli isänpäivä..
Mitä te hommasitte isälle lahjaksi? =)

Me ostettiin isälle uusi lompakko ja suklaarasia, ja tykkäs molemmista! Pötköiltiin kaikki meidän sängyssä ja isä söi aamupalaa... Ja Odotettavasti multa tirahtivat kyyneleet... Siinä me 7-henkinen perhe röhnötettiin aamu-unisina sängyssä ja mies niin hauskannäköisesti nokki aamupalaa lautaselta :LOL: :heart:

Kyllä sitä vaan on niin onnellinen!!
Vauva on ollut niin rauhallinen, oikea enkeli!! Ensimäisen kerran kylvetettiin vauvaa lauantaina. Huusi aluksi ihan kamalasti, mutta loppua kohden alkoi rauhoittua. Oltiin sitten miehen kanssa oikein molemmat hommassa mukana :D

Me aiotaan viettää nimiäisiä 10.11, kun tuntuu että seuraavana viikonloppuna on jo liian lähellä joulua..! Hui kamala miten ajoissa pitääkin alkaa jo suunnittelemaan..

Ajateltiin lasten kanssa alkaa katsomaan kohta elokuvaa, ollan ostettu herkkujakin :) Mies menee auttamaan siskon miestä raksalle, joten sillä kuluu ilta siellä :D
Huomenna tulee yksi ystäväni käymään, lupasi että tulee vaan pistäytymään eikä häntä varten tartte mitään laitella, ja lupaili että ihania leipomuksiaankin tuo :p Frendi on älyttömän hyvä leipuri!

Rotinoita on tullut, ollaan saatu ties mitä piirakoita ja kakkuja, kiitos niistä ja rotinaperinne kunniaan!!!! :wave:

t.Sanja & Poju 1 viikko!! :eek: :D :heart: <br><br>
 
Meidän iki-ihana prinsessamme syntyi perjantaina 10.11.2006 klo 22:50. Painoa oli kertynyt 3865g ja pituutta huimat 54cm, päänympärys oli 37cm.

Suloinen ja tyytyväinen vauva on ollut, ei turhia itkeskele, tuijottelee tarkkaavaisena pitkät tovit ympäristöään ja tuntuu olevan pohdiskelevaa sorttia. Vaan hänpä syntyikin kunnon filosofin tavoin käsi poskellaan... ;) :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 13:05 harmaa floksi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 20:57 floksi kirjoitti:
Meidän rivi olis seuraavanlainen:

tyttö 4.11. pituus 48 ja painoa 2860
möhkis: viitsitkö lisätä meidätkin listaan, kun ehdit =)
Moi :wave: Lisäsin teitin listaan :)

Blissillä on niin suloinen neiti, oi ihanuutta :heart: :heart:

mullakin on Poju profiilissa!
 
Hah, löysinpäs tämän. Olen muka kytännyt tätä pinoa ja en ole löytänyt vasta kun nyt..Lahot aivot ilmeisesti :D

Minä oon nyt yksikeni ollut täällä poikien kanssa, kun mies on koulun takia toisella paikkakunnalla. Itseasiassa nyt on helpompaa kun silloin kun oltiin vaan esikoisen kanssa kahdestaan. Nyt ei ole aikaa miettiä, että hemmetti ku ois mies auttamassa, vaan sitä porhalletaan päivästä toiseen.

Meillä tuo kuopuspoika on melkoisen kiltti. Syö, kakkaa syö ja syö ja nukkuu. Öisin antaa hyvin nukkua.

Nyt tosin on tissillä viihtynyt kaksi päivää niin, että pisin väli on ollut 2h että on ollut pois, lisäiköhän maidontuotantoa. Mulla ainakin tissit on jatkuvasti kihelmöivän tunteen alla, että maito taitaa nousta sitä mukaan kun sitä imetään..

Miten teillä on lähtenyt parantuminen itsellänne käyntiin, synnytyksen jäljiltä?
Minä ite oon innoissani siitä, että vaikka alapäässä haava onkin, niin paljon helpompi nyt on kun sektion jäjiltä. Jälkivuotokin on loppumaisillaan, että pääsee siitäkin harmista. Ei tunnu siltä, että hormonit heittelis, jotenkin oon nyt rauhaisampi kuin ennen raskautta ja raskauden aikana. (tai sitten nyt ne hormonit heittelee ja se ilmenee rauhallisuutena ja normaalisti olen äkkipikainen vain luonteeltani.. =) ) Epäilin pissatulehdustakin, kun pissatessa sellanen ikävä painontunne tulee, mutta oli puhdas näyte, joten kätilön melkoisen raju katetrointiyritys on kait sitten tehnyt jotain tuolle pissa-aukolle. No toivottavasti lähtis ajan kanssa paranemaan.


Mitenkäs teillä joilla on muitakin lapsia, on sisarukset ottaneet uuden tulokkaan vastaan?
Meillä esikoinen (täyttää ylihuomenna 2v.) on ilmaissut hieman kiukkuaan, mutta yllättävän positiivinen on kuitenkin vauvan suhteen. Aina muistaa kysyä, että vauva on mukana kun jonnekin lähdetään.

Jokos olette ristiäisiä suunnitelleet? Papille pitäis minun soittaa ja ajattelin, että 16.12 olis hyvä päivä.

Paljon tuli kysymyksiä :wave:
 
Tervehdys taas :flower:

Täällä vauva joka yö puoli kolmen aikaan päättää että nyt minä en enää nuku ja aloittaa kamalan kujerruksen ja ähräämisen. Ei kelpaa tissi eikä tutti, mutta ei itkekään. On vaan muuten äänessä koko ajan. Parina aamuna on tuota meteliä pitänyt puoli 7, tänään se loppui 5 aikoihin ja päästiin jatkamaan unia =) Kunnes kello soi 7 aikaan hoputtamaan ekaluokkalaista koulutielle...

Ulkoiltu ollaan nyt joka päivä sieltä yhden viikon ikäisestä kun pakkaset on olleet niin lauhat, parempi totutella nyt kun sitten 10 asteen pakkasessa. Ihanaa kun on päässyt liikkeelle neljän seinän sisältä ja vauvakin viihtyy vaunuissa hyvin.

Meillä ekaluokkalainen on ylpeä isosisko, hoitaa vauvaa tosi mielellään ja vahtii esim sillon kun käyn suihkussa, ettei veljensä 5 v. keksi mitään typeryyksiä vauvan pään menoksi. Poika kyllä tykkää kovasti vauvasta ja pusuja satelee, mutta yleensä kun vauva on tissillä, keksii kaiken näköstä hommaa että sais minun huomioni. Ja isä ei kelpaa mihinkään, vaan äiti se olla pitää joka asiaa hoitamassa :snotty:

Meillä ristiäiset on tosiaan sovittu sinne 10.12. Pitäisi ruveta miettimään tarjoiluja ja ketä sitä kutsuu. Oletteko jo päättäneet kummit ja lapsen nimen?

Meillä on kolme varmaa kummia, en tiedä vieläkö kysytään erästä henkilöä ja vauvan nimi on jo lukkoon lyöty kun pankkitiliä avatessa täytyi olla jo oikea nimi valmiina. Nimeä ei kylläkään paljasteta ennen noita ristiäisiä kenellekään :)

Nyt pitää lähteä jatkamaan kotiaskareita kun neitokainen nukkua sihnuttaa vielä vähän aikaa.

Kati ja Muru
 


meillä ristiäiset vasta tammikuun 13. päivä.en jaksa väkertää ennen sitä mitään ja joulunkin saa viettää rauhassa.

itsellä 5 kummilasta joten rahallisesti joulukuussa muutenkin tiukkaa vaikka ei mitää kummoista kummilapsille ostettaisikaan.

kummeja tulee yhteensä 4 plus heidän puolisonsa.
 
Kamajohi Kummit on päätetty. Pojalle on samoin päätetty ensimmäinen nimi, mutta toisesta ja kolmannesta ei ole vielä selvyyttä... Ehdotuksia on, muttemme tiiä minkä valitsemme ja mihin järjestykseen laitamme. Lisäksi on nimi jonka haluaisimme pojalle, mutta jota eivät mielellään antaisivat laittaa :/ Mutta siis käytännössä mahdollisuus saada, muttei ihan helppoa!

Joka tapauksessa kolme nimeä tulee pojalle.. :)
Niin jos tästä sepustelusta mitään selvää sai :ashamed:
 
Heips =) Kamajohi: meillä on 4 kummia yhteensä (2 pariskuntaa..miehen siskopuoli & hänen mies ja ystäväpariskunta). Nimikin on jo päätetty, mutta julkistetaan ristiäisissä ;) Me ei saada aloittaa ulkoilua ennen kuin 3 kiloa on rikottu. Neuvolasta kävi eilen ja 5 päivässä oli tullut 200g painoa =) Neiti on kova nukkumaan...olis kiva nähdä joskus hereilläkin :D Mutta unella ja maidollahan sitä kasvetaan :heart: Mitä kaikkea laitatte ristiäisiin tarjolle? Mukavaa illanjatkoa :wave:
Himpula& rinssessa 1vko 5pvää
 

Yhteistyössä